پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۲ - Dec 7, 2006
نخستين طلا براي كاروان ورزشي ايران
005118.jpg
گروه ورزشي- ورزش ايران ديشب روح تازه اي پيدا كرد. پهلوان حسين رضازاده بار ديگر با نمايش قدرت بي پايان خود شادي آفرين كاروان ورزشي ايران در پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه قطر شد.
رضازاده كه 45 روز قبل در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در كشور دومنيكن به مقام قهرماني رسيده بود، شب گذشته نيز در آخرين روز برگزاري رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي آسيايي در وزن 105+ كيلوگرم صاحب مدال طلا شد تا به اين ترتيب طلسم ناكامي ورزشكاران كشورمان در اين دوره از بازي ها شكسته شود.
ديشب رضازاده با مجموع 425 كيلوگرم، قهرمان وزنه برداري بازي هاي آسيايي شد. او در حركت يكضرب 195 كيلوگرم و در دوضرب 230 كيلوگرم وزنه را بالاي سر برد.

بازي هاي آسيايي دوحه
امروز تكواندو با هادي ساعي آغاز مي كند
005139.jpg
گروه ورزشي- كسب مدال نقره دوچرخه سواران ايران در رشته تايم تريل تيمي وضعيت ايران را در جدول رده بندي مدال ها متغير كرد و ايران را از رده نوزدهم به رده يازدهم رساند. دسترسي به چين كه نزديك به 120 مدال طي 5 روز به دست آورده است و ژاپن كه بيش از 70 مدال در رشته هاي مختلف كسب نموده است و كره جنوبي و حتي قزاقستان كه نزديك به چهل مدال دارد كار غيرممكني است، اما از رده پنجم به بعد كه تيم ها با سه يا دو مدال طلا جايگاه هاي بعدي را به دست آورده اند امكان پذير است. يك طلا در رشته جودو مي توانست تيم ما را در رديف هاي پنجم تا دهم قرار دهد.
پيروزي تيم فوتبال اميد بر هندوستان اگرچه عمل و نتيجه آن چناني نبود اما ما را به عنوان صدرنشين گروه چهارم به ديدار چين صدرنشين گروه پنجم فرستاد.
تيم ما در صورت پيروزي بر چين در گروهي به مراتب آسان تر به ديدار برنده تايلند و قطر مي رود و ازبكستان، ژاپن و كره در ديدار گروه ها تا نيمه نهايي به ما برنمي خورند.
تيم اميد براي قهرماني در اين دوره به يك حركت گروهي اميدواركننده تر نياز دارد. پتانسيل موجود اين اجازه را به مربي تيم خواهد داد تا بهره بيشتري از بازي انفرادي بازيكنان ببرد.
امروز در رشته تكواندو يكي از اميدهاي مدال طلاي ما و قهرمان استثنايي و بزرگ جهان و المپيك روي تشك مي رود.
هادي ساعي آغازگر رشته اي است كه در آن پنج قهرمان ديگر و شش قهرمان از بانوان ما حضور دارند. اين جمع تماماً اميد به كسب مدال دارند و شايد در پايان 4روز، بازي هاي تكواندو، مدال هاي زيادي را به مردم تقديم كند.
امروز در بدمينتون تيم دونفره ما به ميدان مي رود. نكيسا سلطاني و بهناز پيرزمان بين بي اميد نيستند. در رشته بسكتبال يكي از سخت ترين بازي هاي خود را در مقابل قطر ميزبان بازي ها خواهيم داشت.
در كنار هادي ساعي در تكواندو نازيلا نظامي در 47 كيلوگرم مبارزه خواهد كرد. در شطرنج تيمي با آتوسا پوركاشيان، احسان قائم مقامي و الشن مرادي آغاز خواهيم كرد. در شناي 200 متر قورباغه محمد عليرضايي به آب مي زند و در واترپلو نيز تيم ما براي جبران ناكامي شنا به ديدار قطر مي رود.هندبال ما نيز با اميدهاي فراوان مرحله دوم را آغاز مي كند.
به نظر مي رسد ششمين روز بازي هاي آسيايي دوحه براي ما آغاز ديگري باشد.

تيم اميد ايران با دو گل هندوستان را شكست داد
گروه ورزشي - تيم فوتبال اميد كشورمان با تركيب جديدي به مقابل هندوستان رفت. بازي پراكنده و بي برنامه تيم اميد در سومين بازي نيز نااميدكننده بود و در نهايت با 2 گل جلال اكبري و برهاني توانستيم هندوستان را شكست دهيم. براي فوتبال ما اين پيروزي اگرچه باعث صدرنشيني ما در گروه شده اما براي رسيدن به مقام قهرماني و دفاع از عنوان خود مي بايد به مراتب بهتر و كاملتر از اين باشيم. مالديو، هنگ كنگ و هندوستان محك خوبي بود براي سيموئز تا تيم خود را براي مراحل حساس و دشوار آماده كند. او در مقابل هندوستان بهشاد ياورزاده و شيث رضايي را روي نيمكت نشاند. هندي ها بازي خوبي ارايه دادند، اما در نهايت تجربه و قدرت ما بر آنها چربيد.تيم ايران با كسب 9 امتياز و هفت گل زده و دو گل خورده، در گروه چهارم به عنوان صدرنشين انتخاب شد.

افشارزاده ناظر بازي هاي فوتبال و ژيمناستيك شد
بهرام افشارزاده رييس كميته آمار و اطلاعات شوراي المپيك آسيا حكم گرفت.
دبير كميته  برگزاري  بازي هاي  آسيايي  2006 دوحه  در حكمي افشارزاده  را به  عنوان  ناظر اين  كميته  بر رقابت هاي  فوتبال ، قايقراني  و ژيمناستيك  منصوب  كرد.
بهرام  افشارزاده  روز چهارشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با تأييد اين  مطلب  گفت : من  به  عنوان  ناظر سه  رشته  فوق  در بازي هاي  دوحه  منصوب  شده ام  و قرار است  پس  از مشاهده  بازي  ها، گزارش  خود را به  شوراي  المپيك  آسيا ارائه  دهم .
وي  افزود: در اين  گزارش  در خصوص  نحوه  برگزاري  بازي ها، چگونگي  امكانات ، وضعيت  تيم ها و... بررسي هاي  لازم  به  عمل  خواهد آمد.

خبرهاي فوتبال جهان
005130.jpg
جام طلاي 2006 براي آدريانو بدترين بازيكن سال
گروه ورزشي- بر اساس يك نظرسنجي از 10000 شنونده راديو 2 ايتاليا، آدريانو ملي پوش برزيلي اينترميلان با كسب 2/31 درصد آراء عنوان بدترين فوتباليست سال را به خود اختصاص داد. آلبرتو جيلاردينو مهاجم تيم ملي ايتاليا و باشگاه آ.ث.ميلان با 9درصد، در مكان دوم جاي گرفت.
005124.jpg
يوونتوس به دنبال جذب كلوزه
تيم دسته دومي يوونتوس تورين ايتاليا در پي جذب ميروسلاو كلوزه مهاجم وردربرمن آلمان است. آنها پيشنهاد كرده اند تا براي اين انتقال ده ميليون يورو به علاوه فايريبزيو ميكولي و روبرت كواچ را نيز بدهند. بنا بر گزارش روزنامه ايتاليايي توتواسپرت، ديديه دشان مربي يوونتوس، تمايل زيادي به جذب ملي پوش آلماني دارد. دشان گفته است: مديران تيم ما حاضرند براي تقويت تيم هر كاري كه لازم باشد انجام دهند.
005127.jpg
پنج  جلسه محروميت براي ندود
پاول ندود هافبك يوونتوس توسط دادگاه ورزشي ليگ فوتبال ايتاليا از انجام پنج بازي محروم شد. ندود در ديدار مقابل جنوا كه با نتيجه يك بر يك به پايان رسيد با كارت قرمز داور مواجه شد. بدين ترتيب وي ديدارها ي آينده تيمش مقابل تيمهاي ورونا، چزنا، بولونا، آرزو و مانتووا را از دست داده و سپس مي تواند در مقابل باري به ميدان برود.

برنامه پيكارهاي كشتي فرنگي بازي هاي آسيايي
اولين گروه كشتي گيران ايران فردا وزن كشي مي كنند
گروه ورزشي- مراسم قرعه كشي 3 وزن كشتي فرنگي پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي بعد از ظهر فردا در دوحه قطر برگزار مي شود و كشتي گيران سه وزن 60، 74 و 90 كيلوگرم به روي باسكول مي روند. طبق برنامه تنظيمي قرار است از صبح روز شنبه هفته آينده رقابت هاي سه وزن يادشده آغاز شود كه از كشورمان علي اشكاني، داود عابدين زاده و مسعود هاشم زاده به روي تشك مي روند. روز يكشنبه نيز جاسم اميري در وزن 55 كيلوگرم، حميد ريحاني در 66 كيلوگرم، سامان طهماسبي در 84 كيلوگرم و مهدي شربياني در 120 كيلوگرم به ديدار حريفان خود مي روند. پيكارهاي كشتي آزاد نيز روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
005133.jpg
محمد بنا: در دو جبهه بايد بجنگيم
محمد بنا سرمربي تيم كشتي فرنگي ايران با اعلام اينكه در بازيهاي آسيايي دوحه تنها تيم هاي كشتي فرنگي ايران و قزاقستان با تركيب كامل شركت مي كنند، گفت: هيچ تيمي به اندازه ايران شانس كسب مدال در قطر را ندارد.
وي افزود: البته تيم ما در دو جبهه بايد بجنگد، در داوري شرق آسيايي ها با هم هستند و كشورهاي استقلال يافته نيز در جبهه ديگر قرار دارند. لذا ما تنها گروه هستيم كه بايد هم در ميدان مبارزه بجنگيم و هم در ميدان داوري.

اخبار بازي هاي ۲۰۰۶ دوحه
005142.jpg
گروه ورزشي - سرپرست تيم ملي بسكتبال ايران در دوحه درباره بازي با قطر كه امروز برگزار مي شود گفت كه قطر تيم قدرتمندي است و بسياري از بازيكنان آنها قطري نيستند و البته ما براي بازي با آنها برنامه خاصي داريم.
حامد حدادي نيز در اين رابطه گفت: تيم قطر بسيار خوب كار مي كند و در طول چند سال اخير ما اصلاً بردي از اين تيم نداشته ايم. البته مشكل خاصي نداريم و هماهنگ و منسجم بازي خواهيم كرد.

اميدواري براي كسب دو مدال طلا
رئيس فدراسيون پرورش اندام ايران گفت كه پيش بيني كسب دو مدال طلا را در دوحه براي تيم ملي ايران داريم. اين در حالي است كه سرمربي اين تيم قول دو مدال نقره را داده است. اين رقابتها از روز جمعه آغاز مي شود و سيد سامان سرابي در وزن 70 كيلوگرم و بيت الله عباسپور در وزن 75 كيلوگرم در آن رقابت خواهند كرد.

مقام دوازدهم در ماده 100 متر كرال سينه
محمد بيداريان در ماده 100 متر كرال سينه با ثبت زمان 52 ثانيه و 44 صدم ثانيه دوازدهم شد و به اين ترتيب از دور مسابقات حذف شد. در اين ماده 42 شناگر از كشورهاي مختلف حضور داشتند و نمايندگان ژاپن و كره اول و دوم شدند. اما پاشا وحدتي در رشته 100 متر آزاد كرال سينه در گروه خود به مقام هفتم دست يافت و از راهيابي به مرحله بعد بازماند. در اين رشته نمايندگان ژاپن اول و قزاقستان دوم شدند. شاهين برادران هم در شنا 200 متر مختلط انفرادي مردان با كسب مقام ششم از مرحله بعدي رقابتها بازماند.

مقام بيست و سوم تيرانداز زن ايران
الهه احمدي تيرانداز زن ايران در رشته 50 متر تفنگ جنگي از ميان 40 نفر مقام 23 بازيهاي دوحه را به دست آورد. در اين مسابقات نمايندگان قزاقستان و چين و كره جنوبي اول تا سوم شدند.

از پيش بيني ها بهتر عمل كرديم
مدير تيم هاي ملي جودو ايران گفت كه كميته ملي المپيك براي تيم ما در دوحه 3 مدال پيش بيني كرده بود كه ما با كسب 4 مدال شامل 3 نقره و يك برنز بهتر عمل كرديم. وي  گفت كه جودوكاران ايران مي توانند در رقابت هاي مقدماتي بازيهاي المپيك شركت كنند.
005136.jpg
چهارمين مدال نقره ايران
مسابقات دوچرخه سواري تايم تريل تيمي بازي هاي آسيايي بعد ازظهر ديروز به مسافت 3/70 كيلومتر در دوحه برگزار شد و تيم ايران پس از تيم قزاقستان و بالاتر از تيم ژاپن در مكان دوم ايستاد. تيم ايران كه از قادر ميزباني، حسين عسگري، عليرضا حقي و عباس سعيدي تنها تشكيل شده بود با يك ساعت و 25 دقيقه و 56 ثانيه پس از تيم قزاقستان كه زمان يك ساعت و 24 دقيقه و 40 ثانيه را ثبت كرده بود، بر سكوي دوم ايستاد.
تيم ژاپن با زمان يك ساعت و 26 دقيقه و يك ثانيه سوم شد. تيم هاي كره جنوبي، ازبكستان و مغلولستان در رده هاي چهارم تا ششم قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |