چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۴ - Mar 7, 2007
ضبط صوت، راز خيانت شوهر را برملا كرد
زن جوان با بررسي مكالمات ضبط شده پي به قرار مخفيانه همسرش با زن ديگري برد و هر دو را سر قرارغافلگير كرد
گروه حوادث- زن جوان وقتي كه به رفتار هاي شوهرش مشكوك شد، نقشه زيركانه اي كشيد تا دست او را رو كند، اين زن با جاسازي كردن يك ضبط ديجيتالي در خودروي شوهرش، به قرارهاي مخفيانه او با زن ديگري پي برد و به اين ترتيب وي را در سر قرار غافلگير كرد.
هفته گذشته زن جواني به شعبه اول بازپرسي در دادسراي شميران رفت و از شوهرش به نام حميد به اتهام فريب و خيانت شكايت كرد، وي به بازپرس رئيسي گفت: من و شوهرم چند سال پيش با هم ازدواج كرديم و در اين مدت زندگي خوب و آرامي داشتيم، تا اينكه از 2 ماه پيش متوجه تغيير رفتار او شدم. شوهرم مثل گذشته به من علاقه نشان نمي داد و شب ها دير به خانه مي آمد و زماني كه از او درباره كارهايش مي پرسيدم حرفي نمي زد.
من كه احساس مي كردم او با زن ديگري رابطه دارد يك روز داخل ماشينش را جست وجو كرده و يك گوشي تلفن همراه كه هيچ وقت آن را نديده بودم در داشبورد ماشين پيدا كردم. وقتي گوشي را روشن كردم شماره تلفن چند زن را ديدم و فهميدم كه حميد زندگي مخفيانه ديگري نيز دارد، اما وقتي با انكار وي مواجه شدم تصميم گرفتم هر طوري شده دستش را رو كنم.
به اين دليل نقشه اي طراحي كردم و با خريد يك ضبط ديجيتالي، آن را در ماشين شوهرم جاسازي كردم تا مكالمه هاي او را ضبط كنم.
شب بعد زماني كه شوهرم از سر كار به خانه آمد، به بهانه اي به پاركينگ رفتم و ضبط ديجيتالي را برداشتم، با روشن كردن آن صداي شوهرم را شنيدم كه هنگام رانندگي با زني به نام ژيلا تماس گرفت و پس از دقايقي گفت وگو با او براي صرف شام آخر هفته در رستوراني در شمال تهران قرار گذاشت.
من كه احساس مي كردم زندگي ام تباه شده و همه حرف هاي حميد دروغ بوده  است، تصميم گرفتم تا روز قرار از اين ماجرا با او حرف نزنم و وقتي آن روز فرا رسيد، خودم را به رستوران مورد نظر رساندم. شوهرم در حالي كه بهترين لباس هايش را پوشيده بود همراه زن جواني در رستوران نشسته بود و وقتي مرا در آنجا ديد سعي كرد آرامم كند.
او مدام مي گفت كه ژيلا يكي از دوستان خانوادگي آنهاست، اما وقتي شنيد كه مي خواهم از او جدا شوم شروع به عذر خواهي كرد و گفت كه اگر از او طلاق بگيرم به زندگي اش خاتمه مي دهد.
اين زن ادامه داد: آن روز وقتي شوهرم قول داد كه دست از خوشگذراني هايش بر  دارد به خانه برگشتيم، اما پس از مدتي دوباره رفتار او تغيير كرد و احساس كردم كه وي بار ديگر كارهايش را شروع كرده است. بنابراين بار ديگر از همان ضبط ديجيتالي استفاده كردم و اين بار متوجه شدم كه حميد با زن ديگري رابطه دارد و تصميم گرفتم هر طوري شده از او جدا شوم.
پس از اظهارات اين زن، بازپرس رئيسي دستور احضار همسر او به دادسرا را صادر كرد، اما مرد جوان در دادسرا ادعا كرد كه همسرش را دوست دارد و نمي خواهد زندگي اش از هم بپاشد. بازپرس پرونده نيز دستورات قضايي در خصوص اين پرونده را صادر كرد و به هر دوي آنها مهلت داد تا با هم بر سر يافتن راه حل مناسبي به توافق برسند.

۱۰ سال زندان براي قتل  دو عضو خانواده همسر
016515.jpg
016518.jpg
گروه حوادث- داماد كينه جو كه در جنايتي مرگبار مادرزن و خواهرزنش را با شليك گلوله به قتل رسانده بود، به 10 سال زندان محكوم شد. اين حكم از سوي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران در حالي صادر شد كه اولياء دم مقتولان از قصاص قاتل گذشت كرده بودند.
صبح سه شنبه ?? بهمن 84 ماجراي جنايتي خانوادگي در بلوار دريا در شهرك غرب به پليس اطلاع داده شد،  بلافاصله تيمي از كارآگاهان اداره دهم آگاهي همراه بازپرس ويژه قتل تهران در محل حادثه حضور يافتند و در تحقيقات اوليه مشخص شد يك مادر و دختر به نام هاي فاطمه و مرضيه قرباني جنايتي شوم شده اند.
بررسي ها نشان مي داد مقتولان پس از آن كه از سوي ميهماني آشنا غافلگير شده بودند هدف شليك گلوله هاي تفنگ شكاري قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند.
از آنجا كه دختر ديگر خانواده نخستين كسي بود كه ماجرا را به پليس اطلاع داده بود، بازجويي از وي آغاز شد و او در اين تحقيقات گفت: در محل كارم بودم كه خواهرم مرضيه با من تماس گرفت و در حالي كه به سختي حرف مي زد گفت كه او و مادرم بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده اند. من كه نمي دانستم ماجرا چيست بلافاصله به طرف خانه به راه افتادم اما وقتي به آنجا رسيدم كه دير شده بود و مادر و خواهرم جان خود را از دست داده بودند.
پس از اظهارات دختر جوان، ماموران به تحقيق از همسايه ها پرداخته و در اين ميان متوجه اختلاف شديد ميان داماد خانواده و مقتولان شدند.
يكي از همسايه ها به پليس گفت: چند روز پيش داماد جوان خانواده در پي درگيري شديد با مادرزن و خواهرزنش به حالت قهر از خانه آنها خارج شد اما 3 روز بعد به اينجا برگشت و همسرش را با خود برد. ساعتي قبل از جنايت نيز او را ديدم كه با عجله از خانه مادرزنش خارج شد و سوار بر يك موتورسيكلت آنجا را ترك كرد.
رد پاي قاتل در قاهره
پس از به دست آمدن اين اطلاعات جست وجو براي دستگيري داماد جوان آغاز شد و در حالي كه 2 سال از اين ماجرا مي گذشت گزارشي در اختيار اينترپل ايران قرار گرفت كه از دستگيري او به اتهام جاسوسي در قاهره حكايت داشت. با صدور دستور قضايي تيمي از كارآگاهان به كشور مصر رفتند و متهم را در 10 فروردين به ايران بازگرداندند.
داماد كينه جو در بازجويي هاي اوليه به قتل مادرزن و خواهرزنش اعتراف كرد و انگيزه خود از اين جنايت را دخالت هاي خانواده همسرش در زندگي  آنها مطرح كرد.
با تكميل تحقيقات، پرونده اين جنايت براي صدور رأي نهايي به دادگاه كيفري استان ارسال شد اما با رضايت اولياي دم متهم از مجازات اعدام گريخت.
به اين ترتيب محاكمه او از جنبه عمومي جرم صبح ديروز در شعبه 71 دادگاه كيفري برگزار شد و در حالي كه وي از اين جنايت ابراز پشيماني و ندامت مي كرد، پنج قاضي دادگاه (عزيزمحمدي، رحيمي، سالاري، عبداللهي و باقري) با اعلام ختم جلسه دادگاه او را به تحمل 10 سال زندان محكوم كردند.

رئيس پليس: هيچ ردي از
شهرام جزايري وجود ندارد
016521.jpg
گروه حوادث - فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس تا اين لحظه هيچ  اطلاع دقيقي از محل اقامت و مخفيگاه شهرام جزايري در داخل و خارج از كشور ندارد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پرونده فرار شهرام جزايري عرب ، افزود: با وجود اطلاع رساني اشتباه مبني بر اينكه متهم تا قبل از فرار در اختيار پليس بوده است، در آن زمان از هر گونه اظهارنظري خودداري كرديم، اما پس از اين كه فرار متهم به گردن نيروي انتظامي افتاد، وارد عمل شده و اين موضوع را تكذيب كرديم. وي ادامه داد: متهم تا زمان فرار در اختيار قوه قضاييه بود، اما بعد از فرار وي، پرونده براي پيگيري به اداره آگاهي نيروي انتظامي ارجاع شد.
سردار احمدي مقدم با اشاره به اينكه دو روز پيش، حفاظت اطلاعات قوه قضاييه، پرونده را از نيروي انتظامي تحويل گرفت، گفت: تحقيقات پليسي براي يافتن ردپاي شهرام جزايري در بخش پليس بين الملل ناجا همچنان ادامه دارد. وي افزود: پيش از اين نيز پيگيري هايي در خصوص حضور متهم در يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس صورت گرفته بود كه تحقيقات نشان داد موضوع صحت نداشته است.

شعله هاي مرگ، پايان خشم يك مرد
گروه حوادث- شعله هاي آتش كه پايان يك دعواي خانوادگي را رقم زده بود باعث مرگ يك عضو خانواده و سوختگي شديد دو عضو ديگر شد.
شامگاه جمعه 11 بهمن دختر جواني در خيابان خاوران وحشت زده خود را به كوچه رساند و از همسايه ها براي نجات مادر و برادرش كه گرفتار شعله هاي آتش شده بودند كمك خواست.
وقتي همسايه ها سراسيمه پا به خانه اين دختر گذاشتند، مادر و برادر 28 ساله او را ديدند كه در ميان شعله هاي آتش اسير شده و از شدت درد فرياد مي كشيدند. در فاصله اي اندك از آنان پدر خانواده در حالي كه قسمتي از بدنش دچار سوختگي شده بود روي زمين افتاده و به پيكر هاي نيمه سوخته همسر و پسرش خيره شده بود. همسايه ها كه از ساعتي پيش شاهد درگيري اعضاي اين خانواده بودند با مشاهده اين صحنه به كمك اعضاي اين خانواده شتافتند و ماجرا را به اورژانس و آتش نشاني اطلاع دادند. با حضور خودروهاي اورژانس، هر سه مجروح حادثه به بيمارستان سوانح و سوختگي انتقال يافتند ولي پزشكان پس از معاينات اوليه اعلام كردند كه پسر خانواده دچار 90 درصد سوختگي شده و اميدي به زنده ماندن او نيست. از سوي ديگر مادر خانواده نيز با 80 درصد سوختگي در وضعيت نااميد كننده اي قرار داشت و تلاش پزشكان براي نجات او ادامه داشت.
دعواي آتشين
با مرگ پسر خانواده به نام رضا ،پرونده اين حادثه مرگبار وارد مرحله تازه اي شد و مأموران پليس به دستور محمدحسين شاملو بازپرس شعبه يكم دادسراي جنايي براي كشف علت آتش سوزي تحقيق از مادر رضا را كه به سختي قادر به بازجويي بود آغاز كردند.
اين زن به مأموران گفت: ساعتي قبل از حادثه بر سر مسئله اي با همسرم درگير شدم و اين درگيري به كتك كاري كشيده شد. در اين ميان رضا براي كمك به من وارد دعوا شد و شوهرم كه به شدت عصباني بود به سمت گالن بنزيني كه در خانه داشتيم رفت و مقداري بنزين روي سر من و پسرم ريخت. سپس قصد روشن كردن كبريت را داشت كه من براي جلوگيري از اين اقدام به سمتش رفتم و سعي كردم كبريت را از او بگيرم ولي در اين ميان مقداري بنزين روي بخاري ريخت و به   ناگاه تمام خانه در محاصره شعله هاي آتش قرار گرفت. بازپرس محمدحسين شاملو كه رسيدگي به اين پرونده را بر عهده دارد به همشهري گفت: در حال حاضر از كارشناسان آتش نشاني خواسته شده تحقيقات خود براي مشخص شدن علت اصلي وقوع اين حادثه را آغاز كنند تا با اعلام نتيجه آزمايشات عامل اين حادثه مرگبار شناسايي و مجازات شود.

دست قاتل با چهره نگاري رو شد
گروه حوادث- چهره نگاري از تنها مظنون قتل يك راننده آژانس، پليس را در برابر سارقي سابقه دار قرار داد.
دوشنبه 14 اسفند ماموران كلانتري 206 بومهن از وقوع جنايتي در نزديكي باغي حوالي شهرك كشاورزي باخبر شدند. بررسي هاي اوليه نشان مي داد كه مقتول در يك آژانس در بومهن مشغول به كار بود. مأموران پس از مراجعه به اين آژانس در تحقيق از ديگر راننده ها دريافتند كه ساعت 11 همان روز مردي با مراجعه به آژانس، خودرو مقتول را به مقصد سازمان آب و فاضلاب جاجرود كرايه كرده و از آن زمان به بعد غلام حسين ناپديد شده است. بنابراين به دستور محمد حسين شاملو، بازپرس جنايي پايتخت چهره نگاري از اين مرد آغاز و مشخص شد كه او يك سارق سابقه دار است.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |