چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۴ - Mar 7, 2007
در بوستان گفت و گو انجام شد
كاشت نهال دوستي پنج قاره
عكس:گلناز بهشتي
016509.jpg
016527.jpg
016530.jpg
016533.jpg
سفراي كشورهاي جهان و نمايندگان سازمان هاي بين المللي ديروز به مناسبت روزدرختكاري به دعوت محمد باقر قاليباف شهردار تهران دربوستان گفتگو 70 درخت كاشتند
گروه شهري - 31نفر از سفراي كشورهاي جهان ،نمايندگان 10سازمان بين المللي و منطقه اي و بيش از۳۰ تن از كارداران و مقامات ديپلماتيك مقيم تهران ديروز به مناسبت روزدرختكاري به دعوت محمد باقر قاليباف شهردار تهران دربوستان گفتگو حاضرشدند ودر مراسمي تحت عنوان كاشت نهال دوستي اقدام به غرس دهها نهال به شكل 5 حلقه به عنوان نماد 5 قاره جها ن كردند.
سازمان ملل براساس برنامه اي كه درسال 2007 درپيش گرفته است به منظور نجات كره زمين طرح كاشت يك ميليارد نهال درسراسرجهان را در دستوركار خود دارد. ازاين ميان شهرداري تهران به تنهايي اقدام به كاشت 3/5 ميليون نهال در طرح كمربند سبز اطراف تهران و همچنين احداث حدود 150 بوستان منطقه اي و فرامنطقه اي درسطح شهر كرده است به گونه اي كه پيش بيني مي شود دريك برنامه 4 ساله، سرانه فضاي سبز اطراف تهران به 25 متر مربع برسد.

سفراي كشورهاي جهان و نمايندگان سازمان هاي بين المللي ديروز به مناسبت روزدرختكاري به دعوت محمد باقر قاليباف شهردار تهران دربوستان گفتگو 70 درخت كاشتند

نگاه
016524.jpg
ابوالفضل محترمي

با افزايش گرماي زمين
اسكيموها كولر خريدند
گروه شهري- گرم شدن هوا به شكل يك شوخي ناخوشايند درآمده است به گونه اي كه موجب شده تا اسكيموهاي شمال كانادا و آلاسكا براي نخستين بار از كولر استفاده كنند.
خبرگزاري رويترز همچنين مي افزايد: گرماي هوا موجب شده تا آنها برف و يخ كافي براي ساختن ايگلو در اختيار نداشته باشند و هنگام شكار نيز درون يخ هاي در حال ذوب فرو روند.به گفته نامزد جايزه نوبل شيلا وات كلوتير كه خود يكي از اين اسكيموهاي كانادايي است، اين وضعيت، حاصل تغييرات آب وهوايي جهان است. به اعتقاد وي اين وضعيت ناقض حقوق بشر در مورد ساكنان بومي سواحل و نقاط كم ارتفاع است.

در پي اعلام احتمال شيوع آنفلوآنزاي پرندگان
شهروندان فعلا به پارك پرديسان نروند
ايسنا: رئيس هيأت مديره تشكل زيست محيطي جمعيت آواي سبز با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص احتمال شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در پارك طبيعت پرديسان تهران، از شهروندان بخصوص كودكان خواست تا زمان تعيين و اعلام نتايج آزمايشات حتي الامكان از ورود به پارك خودداري كنند. وحيد نوروزي ضمن انتقاد شديد از وضعيت حيات وحش موجود در پارك پرديسان به دليل بهره نگرفتن كافي از متخصصان جهت نگهداري از حيوانات، نزديكي به بزرگراه همت و مكانيابي غلط براي نگهداري حيوانات گفت: معدوم كردن پرندگان بايد قطعا آخرين راه باشد وي با اشاره به اين كه هنوز قطعي نشده كه پرندگان پارك پرديسان به آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مبتلا شده اند، گفت: اگر پيشگيري در مديريت حيات وحش اين پارك رعايت مي شد قطعا شاهد چنين امري نبوديم؛ چرا كه حتي يك دامپزشك تمام وقت نيز در اين پارك وجود ندارد.

ارتفاعات تهران
سبزتر شد
گروه شهري-روز گذشته همچنين بيش از 3 هزار اصله نهال با حضور دانشجويان و دانش آموزان در ارتفاعات شمال تهران كاشته شد.
بيش از 40 هزار اصله نهال نيز در بوستان هاي قيطريه، نياوران، گلريزان و اُزگل آماده توزيع رايگان بين دوستداران طبيعت است.

معرفي نهادهاي ناكارآمد
در كاهش آلودگي هوا
گروه شهري- باپيگيري كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي سازمان هاي ناكارآمد در كاهش آلودگي هوا مشخص مي شوند.
سيد علي رياض نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در حاشيه برگزاري دومين همايش آلودگي هوا با اشاره به اين مطلب گفت: طبق قانون هم اكنون 18 نهاد عهده دار مسئوليت مبارزه با آلودگي هوا هستند اما نمي دانيم بايد با كدام سازمان و نهاد مواجه شويم و با كدام ارگان به خاطر اهمال و سستي برخورد كنيم.
وي در ادامه ضمن اشاره به آمار مرگ و مير ناشي از عوارض آلودگي هواي تهران افزود: در تهران آلودگي هوا به اندازه اي است كه بيشتر شبيه زلزله اي بزرگ است كه هر روزه اتفاق مي افتد و ناگزير بايد نسبت به آن حساس تر بود و برنامه هاي كاربردي را به اجرا درآورد.
رياض از نحوه حضور سازمان ها و ارگان هاي مربوطه در همايشهاي مرتبط انتقاد كرد و گفت: حضور نيافتن مسئولان مربوطه مانند سازمان محيط زيست و وزارت بهداشت در همايش ها و جلساتي كه پيرامون آلودگي هوا برگزار مي شود بسيار نگران كننده است، چرا كه اين سازمان ها به دليل انتقاد از آنان از شركت در اين جلسات و همايش ها سرباز مي زنند و در نتيجه اقدامات و فعاليت هاي آنان در كنترل آلودگي هوا، خام و ناكارآمد است. وي از تنظيم گزارشي براي كميسيون اصل نود در اين باره خبر داد.

ادامه بررسي لايحه بودجه سال آينده شهرداري تهران در شوراي شهر
سرفصل هاي درآمدي تصويب شد
گروه شهري- شوراي شهر ديروز در ادامه بررسي لايحه بودجه سال 86 شهرداري، چهار سرفصل عمده درآمدي و رديف هاي آن با رقمي حدود يك هزار و 600 ميليارد تومان را تصويب كرد.
در سيصد و ششمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران رديف 30 شامل عوارض بر ساختمان ها و اراضي با يك هزار و 300 ميليارد تومان، رديف 60 مربوط به درآمدهاي حاصل از فروش شهرداري و وصولي در مقابل خدمات با 145 ميليارد، رديف 70 مربوط به درآمد تأسيسات شهرداري و جرايم و تخلفات با 5/37 ميليارد و رديف 80 درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداري با حدود 60 ميليارد تومان به تصويب رسيد.در اين جلسه، برخي اعضا بار ديگر از افزايش رديف هاي درآمدي به ويژه درآمد ناشي از عوارض بر ساختمان ها و اراضي انتقاد كردند و خواستار توضيح بيشتر در اين باره شدند. حسن زياري رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر در اين باره گفت: درآمد رديف 30 بودجه افزايش چشمگير نشان مي دهد و بايد مشخص شود كه 3 برابر اين افزايش از كجا و چگونه بوده است. با اين حال مهدي چمران رئيس شوراي شهر با اشاره به روند طبيعي افزايش اين رديف درآمدي بودجه شهرداري طي 3 سال اخير گفت: در اين رديف مصوبه بودجه سال 83 حدود 480 ميليارد تومان اما وصولي 770 ميليارد تومان بوده است.
از سوي ديگر نسرين سلطان خواه، عضو هيأت رئيسه شورا گفت: اگر با رونق ساخت و ساز درآمدي براي شهر ايجاد شود مشكلي نداريم ولي اين سرفصل يك جهش چشمگير را نشان مي دهد.وي افزود: بخشي از اين درآمدها مورد قبول شورا و طبق ضوابط و مقررات نيست. از سوي ديگر نايب رئيس شوراي شهر نيز با اشاره به تأخير صورت گرفته در تصويب بودجه سال 86 گفت:طبق قانون تا اول اسفند بايد بودجه سال بعد شهرداري ها توسط انجمن شهر تصويب و ابلاغ شود. همچنين جلسه بررسي بودجه بعدازظهر ديروز با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران ادامه يافت و بخشي از سرفصل ها و رديف هاي هزينه هاي جاري به تصويب رسيد.قاليباف هنگام بررسي رديف مربوط به هزينه هاي خدمات شهري گفت: مكانيزاسيون خدمات شهري و جمع آوري زباله، بالغ بر 300 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد. وي افزود: تهران در حال حاضر نياز به 360 دستگاه جاروب مكانيزه دارد ولي تا به حال توانسته ايم در اين زمينه 22 درصد از نيازهاي شهر را تأمين كنيم.شهردار تهران تصريح كرد: براي برطرف  شدن نيازهاي باقيمانده به سرمايه گذاري بخش خصوصي احتياج داريم.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |