روزنامه مديرمسئول محتشمي علياكبر
قدم يك روزنامهاي اگر:بيان توقيفشده
ميشود صادر برايش اعدام حكم برداشت
كج
نخاعي قطع معلولان نقل و حمل مشكل
ميشود تهرانمرتفع
نگري سطحي و چرخهتكرار كودكدر قصه
خانه در كودكان امنيت
دشت خونبار زلزله از پس هفته يك
شد قزويناعلام
اصفهان خبرنگاران و مطبوعات خانه سرقتاز
درباره نيازي با مناظره براي يونسي شرط
زنجيرهاي قتلهاي پرونده
برنامه جزئيات:بهداشت وزير معاون سوي از
شد اعلام كشور اورژانسهاي ساماندهي
روزنامه مديرمسئول محتشمي علياكبر
قدم يك روزنامهاي اگر:بيان توقيفشده
ميشود صادر برايش اعدام حكم كجبرداشت
اصولا:گفت بيان شده توقيف روزنامه مديرمسئول محتشميپور علياكبر:اجتماعي گروه
اشتباه و خطا از مصون كس هيچ است بوده نفر آنها 14 تعداد كه معصومين و ائمه از غير
مطبوعات با كه نميشود دليل اين دارندولي و داشتهاند خطاهايي مطبوعات نيست
.كنيم حذفي برخورد
به قانون مطابق نيست ، اصلاح قابل اگر و شود اصلاح قانون طبق بايد هست خطايي اگر
.شود تعطيل و توقيف كلي بهطور مطبوعه يك اينكه نه شود رسيدگي خطا
دستگاه تعامل نحوه و مطبوعات عملكرد مورد در بيان روزنامه توقيف سالگرد در كه وي
به روزنامه يك توقيف:افزود ميگفت سخن اخير سالهاي در روزنامهها با قضايي
كيفرهاي برايش ميشود خطايي مرتكب فردي اگر و است آن اعدام حكم معناي
غيبت دارد ، كيفر يك ميگويد دروغ كه كسي فرضا.ميشود گرفته نظر در متفاوتي
.دارد را خود خاص كيفر ميكند ، سرقت را مردم اموال كه كسي و دارد ديگري كيفر
ولي دارد را خود خاص موارد اعدام حكم نميشود ، فرد اعدام موجب كيفرها اين
برداشت كج قدم يك روزنامهاي چنانچه اگر مطبوعات ، با ارتباط در متاسفانه
و حقوقي موازين تمام خلاف بر اين:افزود ويميشود صادر او براي اعدام حكم
بدون شدهاند توقيف كه روزنامههايي اكثر.است اسلام و ايران دنيا ، قضايي
و كنند دفاع خودشان از روزنامهها اين صاحبان اينكه بدون و بوده محاكمه
.شدهاند تعطيل باشند ، زده حرفي
مسئوليت قضائي دستگاه طبيعتا و ميشوند توقيف شبه يك اينها:گفت محتشمي
كه ناهنجاريهايي از برخي شايد و باشد اقداماتش اين پاسخگوي بايد و دارد
باشد ، قضايي دستگاه غيرصحيح و غيرقانوني برخورد علتش ميكنيم مشاهده اكنون
.نادرست اقدام يك به عكسالعمل و واكنش يعني
محاكمه هرگونه از قبل و قانون برخلاف كه وقتي است طبيعي:گفت پايان در وي
كه شد خواهد موجب ميشوند ، تعطيل روزنامههايي يا روزنامه يك محكوميتي و
.بدهند نشان عكسالعمل سايرروزنامهها
نخاعي قطع معلولان نقل و حمل مشكل
ميشود تهرانمرتفع
بهمنظور:گفت تهران استان بهزيستي سازمان توانبخشي امور معاون:اجتماعي گروه
ضايعه معلولان امور به رسيدگي سيار تيمهاي بهزيستي ، معلولان امور به رسيدگي
هدف:افزود"هروي فرزاد".ميدهند افزايش را خود فعاليت تهران استان نخاعي
بررسي ضايعهنخاعي ، معلولان امور به رسيدگي تيمهاي فعاليت افزايش از
جامعه سطح در معلول افراد شناسايي و افراد اين توانبخشي ارتقاي راهكارهاي
معلول افراد الحاق فرصتها ، مساويسازي معلول ، افراد قادرسازي:گفت وياست
اهداف ديگر از جامعه فعاليتهاي در آنها مشاركت و جامعه به نخاعي ضايعه
اين اجراي ويدر.است معلولان امور به رسيدگي سيار تيمهاي فعاليت افزايش
فعال سازمانهاي با ارتباط دولتي ، منابعموجود با بيشتر برارتباط فعاليت
قطع ضايعه افراد رفعمشكلات زمينه در نيرو كمبود رفعمعضلات و غيردولتي
.كرد تاكيد نخاعي
نگري سطحي و چرخهتكرار كودكدر قصه
كودك كتاب آشفته بازار نگاهيبه
براي كه قصهاي آيا ميگذارد؟ اثر او تخيل و روح ذهن ، بر ميخواند كودك آنچه آيا
آيا است؟ موثر زبان اين از او تقليد و زبان از او درك در ميخوانيم فرزندمان
اين به پاسخ اول نگاه در گرچه است؟ توجه درخور و جدي مقولهاي كودكان ادبيات
كتابهاي قالب در ما كشور در چه آن به نگاهي اما ميرسد ، نظر به مثبت سوالات
اين به پاسخ كه ميكند ثابت ميرسد ، چاپ به كودكان براي قصه عنوان به و گوناگون
و ياس باعث عرصه ، اين در كلي ضعف وجود و كودك كتاب آشفته بازار.است منفي سوالات
از غير.است شده نوجوانان و كودكان ادبيات به علاقمندان و آثار اين خوانندگان تاسف
و ميشود منتشر نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون وسيله به كه قصههايي از بعضي
صيد سختي به بازار اين در خوب قصه كتاب يافتن ميگردد ، عرضه محدودي درمراكز
يا ميرسند چاپ به كه قصههايي و شعرها بيشتر.است طوفاني دريايي در مرواريد
و ندارند ارزشي با و تامل قابل محتوي حداقل يا و پراشتباهند جهت هر از و بدآموز
كودكان قصه نوارهاي و كتابها ظاهرا.ميشوند نوشته كودك درك و سن به توجه بدون
وجود آنها انتشار براي محدوديتي هيچ و نميكنند عبور شوندهاي تصفيه كانال هيچ از
آنها املايي و زباني ويرايش براي ضرورتي حتي كتابها اين ناشرين كه حدي به ندارد ،
يا قصه كتاب اولين ;ندارد فراواني كاو كندو به احتياج قضيه اين اثبات.نميبينند
پيش قواعد گرفتن ناديده و دستوري اشتباهات ;كنيد باز رسيد دستتان به كه كودك شعر
به را زير جملههايكرد خواهد مبهوت را شما علامتگذاري و جملهسازي پاافتاده
:بگيريد نظر در مثال عنوان
بدم هرچه هركس و گرفتند ، كتك بباد را از پس است حيلهگر روباه شريك يوزپلنگ اين"
(1)".كرد پرتاب او بطرف رسيد دستش
اشتباه نابجا ويرگول و املايي اشتباه "بباد" چاپي ، اشتباه "از" جملهها اين در
.دستش به يا و دستش دم بنويسيم بايد يا را "دستش بدم" و است علامتگذاري
درك و ميآميزد هم به ناشيانهاي طرز به نگارش و محاوره زبان كتابها اين اكثر در
بيشتر در گستردهاي سطح در آميزش اين.ميدهد جاي كودك ذهن در را زبان از غلطي
.ميخورد چشم به كتابها
"نداري؟ خونه تو جا نداري ، لونه مگر"
"برم؟ بذارم برات ، ميكنم كوچك تخم برات ، ميكنم جيك و جيك كه من"
(2)"برم؟ بذارم ميآرم ، بر و دور از ميآورم ، خبر برات"
آهنگين نثر يا شعر به هستند مدعي كه ميبينيم قصههايي در را نوشته نوع بدترين
:زير نمونه در.شدهاند نوشته
دادند هم بدست دست"
(3)"چرخيدند بره دور
همانطور نوشته اين كه كنيد قبول بايد خط دو هر آخر در (د) حرف تكرار خاطر به فقط
در اشكالي ديگر موردنظردرجاي شاعر.است "شعر" ميشود ادعا كتاب ابتداي در كه
گويش در فقط كلمه اين كه حالي در نميبيند ، خود نوشته در "بودش" كلمه از استفاده
.ندارد جايي رسمي نوشتار و گفتار در و ميرود كار به محدود بهطور هم آن و تهراني
بودش منگول و شنگول"
(4)"بودش انگور حپه"
حبه بگويد بايد انگور حپه جاي به و دارند لازم جمع فعل منگول و شنگول كه بگذريم
.انگور
.نميكنند احساس مينامند ، شعر چه آن در وزن رعايت به لزومي ضمن در شعرا اين
ديد؟ را ماهي ميشه كجا"
(5)"شنيد؟ را صداش نوشت ، را اسمش
كجا":كرد بازسازي عبارتها اين در را گمشده وزن ميتوان راحتي به تغييراتي اندك با
ديد ، رو ماهي ميشه
نوشت ، اسمشو
"شنيد؟ شو صدا
.هستيم روبرو خاصي مفهوم گونه هر انتقال عدم يا مفهوم نارسايي با زيادي قصههاي در
:زير نمونه در
خوشزبان و رو خنده مهربان معلم"
(6)"ميكرد تمرين رو فارسي ميزد شيرين حرفهاي
تمرين مشغول ندارد ، كامل آشنايي فارسي زبان به چون معلم كه ميشود استنباط اينطور
.است معلم توسط فارسي زبان تدريس (شاعر) نويسنده اصلي منظور حاليكه در است ، آن
:نمونه اين در يا و
كوچولو بره اي
توپولو و گرد و خوب
كار كار قلم سفره
(7)سركار؟ ميري داري
.نميكند منتقل را مفهومي هيچ "قلمكاركار سفره"
است غيرممكن عملا داريم ، سروكار نوشتهاي نوع چه با كه اين تشخيص موارد ، بعضي در
.دارد تفاوت بعدي عبارت يا جمله با جمله هر در نوشته سبك چون
فكر خروس ، كه وقتي زود ، خيلي صبح روز ، يك اينكه تا گذشت ، روزي چند بچهها ، بله"
نالان ، و غمگين لنگان ، پايي با شكار ، بازپي پركار ، روباه مكار ، روباه بود ، خوندن
.درخت پاي رفت
:گفت
جان خروس سلام ، سلام ،
(8)مهربان خروس اي
عنوان به را "پركار" صفت نويسنده كه باشيد داشته توجه سبك ، ناهماهنگي بر علاوه
به دارد قيد حالت كه را "لنگان" و برده كار به روباه براي "مكار" از بعد منفي صفتي
يا و "لنگ پايي با" بگويد بايد يا واقع در:است كرده استفاده پا براي صفتي عنوان
."لنگان لنگ"
خطهاي همان از كه است برگشتهاي بخت گرگ يا روباه ماجراي قصهها ، اين بيشتر مضمون
به خصوصيات و صفتها بدترين با و ميگيرد قرار بيرحمانه قضاوت مورد داستان اول
.ميشود معرفي كودك
حيلهگر بود روباه"
"بيهنر و بيثمر
بدجنس و زشت روباه"
"خرس مثل گنده شكم
"موذي و حيلهگر روباه" يا و "مكار و پير روباه"
حيوانات درماندگي و گرسنگي روي از بيچاره روباه كه است اين خاطر به اينها همه و
و ابتدايي روشهايي با ميرسند ، نظر به ابله و احمق سادگي ، شدت از كه را ديگر
متفاوتي نگاه و جديد ديد قصهاي هيچ درميزند گول افتاده پا پيش بسيار ترفندهايي
نادان هميشه الاغ و است حيلهگر هميشه روباه ;ندارد وجود ديگر حيوانات يا روباه به
استفاده تكراريتر درسهايي آموزش براي تكراري اينموجودات از و زحمتكش ولي
آنها بار زير سادگي به كودكي هيچ ديگر كه پوسيدهاي و كهنه اخلاقي درسهاي ;ميشود
گوش را خود مادر و پدر حرف" ،"كنيد كمك ديگران به" ،"باشيد خوبي بچه".نميرود
تقويت است ، خالي ميانه اين در واقعا جايش آنچه."نشويد دور خانه از" و "كنيد
و كودك اطراف دنياي از درستي بينش دادن و كودك فرهنگي و فكري سطح ارتقاي و تخيل
.ميدهند معني و شكل او براي را دنيا اين كه است موجوداتي
قصههاي نويسندگان.ندارد هم باور قابل و منطقي روال به احتياجي كوكان قصه ظاهرا
هيچ رو اين از هم و ميكنند فرض زودباور و نادان بزرگسالاني را بچهها كودكان ،
الاغ يك.ندارد درك قابل و مناسب بستري و زمينه به نيازي قصهها اين در حادثهاي
بوده مشغول طاقتفرسا و سخت كارهاي به دهكدهاي در را عمري كه كارافتاده از و پير
روباه ،(9)ببرد "خوشبختي شهر" به خود با را ديگري گرسنه و پير سگ ميتواند
يك خوردن و زدن گول صرف را زيادي وقت گرسنگي موقع در و باشد "سياه و سرخ" ميتواند
(10).كند زنبور
ميبيند او آنچه و ميكند تقاضا مادرش و پدر از ميبيند كه را چه آن امروز ، كودك
مغازه يا و روزنامهفروشي دكه هر در كه است بيمحتوايي اما رنگارنگ كتابهاي
او كه همانطور.ميشوند عرضه گولزنك و فريبنده ظاهري با لوازمالتحريري
دارند كمي غذايي ارزش كه ميخرد و ميبيند جذاب ظاهر با را رنگارنگي خوراكيهاي
و خريدن ميشوند ، بدغذايي سليقه ايجاد و سوءتغذيه و كاذب سيري باعث نهايت ودر
ميكنند مسخ سادهانگاري و سطحينگري و ابتذال با را او ذهن هم كتابها اين خواندن
با كودكي كمتر.ميگيرند او از آينده در را غني و عميق ادبيات از بردن لذت فرصت و
توجه مادري و پدر وكمتر ميشود برده خود ، بيرون ومادر پدر همراه كتاب خريد هدف
بهچاپ انتشارات يا مركز كدام توسط ميخرند فرزندشان براي كه كتابي كه ميكنند
تغيير براي انتظار جاي به پس.است پيامي يا و محتوي زبان ، نوع دارايچه و رسيده
و كودك نام به كه را آنچه بايد مادرها و پدر وسيله به كتاب انتخاب حسن و سليقه
اهرمهاي از استفاده با و داد قرار كنترل مورد وسواس با ميرسد چاپ به او براي
اين به و كرد فراهم خوب كتابهاي انتشار تداوم براي بيشتري تسهيلات تشويقي ، مناسب
نشر آزادي به بيآنكه ساخت محدود كمارزش كتابهاي انتشار براي را زمينه ترتيب
.شود وارد خدشهاي قانونمند ، چهارچوبهاي در كتاب
خانه در كودكان امنيت
كودكان براي امن محيطي ايجاد حل راه 25
چند از پس بهعلاوه.ميشود آغاز اطرافش اشياء به نسبت وي كنجكاوي رشدكودك ، با
.برميدارد دسترسشباشد ، در كه را آنچه تمامي و ميكند حركت به شروع ماه
حوادث از كودك ، براي مطمئن محيطي كردن فراهم با امكان حد تا است لازم بنابراين ،
.كرد پيشگيري خانه در
برقگرفتگي ، سوختگيها ، مسموميتها ، افتادنها ، :از عبارتند خانه در رايج حوادث
كودكان براي بيشتر امنيت ايجاد براي است بهتر پس.جراحتها و زخم ضربهها ، خفگي ،
:كنيد توجه زير موارد به خود
.داريد نگاه موانع از خالي امكان حد تا را اتاق كف *
شيئي هيچ آمد ، و پررفت محلهاي در يا و كار محل در پلهها ، انتهاي در كنيد سعي *
.ندهيد قرار
تا ميكنيد ، راتميز اتاق كف اگر كنيد ، اجتناب لغزنده و ليز سطوح ايجاد از *
.ندهيد را آن لغزنده سطح روي آمد و رفت اجازه است ، نشده خشك كاملا كه زماني
.بيندازيد پادريكوچكي حمام ، در خوردن ليز از جلوگيري براي *
كودك كه فاصلهاي بينميلهها كنيد سعي.باشند داشته نرده بايد پلهها همه *
.باشد نداشته وجود كند ، عبور آن از بتواند
تنها باز ، پنجره با اتاق در را كودكان.كنيد محافظت نرده با را پنجرهها *
.نگذاريد
راميان خود بدن كودك كه باشيد مراقب دهيد ، قرار محافظ تراس نردههاي روي بر *
.ندهد قرار نردهها
.شوند آسانسور وارد تنهايي به كودكان كه ندهيد اجازه *
.بايستد پا روي و رود بالا مبلمان از كودك كه نگذاريد *
را آنها كودك كه هنگامي و هستند سبك كتاب قفسه صندلي ، كوچك ، ميزهاي باشيد ، مراقب *
.ميشوند واژگون كند ، تكيه آنها به تا ميگيرد
.دهيد قرار كودك دسترس از دور محلي در يا بسته در و مطمئن جايي در را شوينده مواد *
دارو از چه براي كه بياموزيد آنها به دهيد ، قرار كودكان دسترس از دور را داروها *
.نيست خوراكي دارو و ميشود استفاده
جلوگيري كودك براي سوختگي حوادث از تا كنيد محافظت نرده با را شوفاژها و شومينه *
.شود
به گاز شعله يا و ميز لبه از نبايد آشپرخانه در غيره و قابلمه ماهيتابه ، دسته *
.شود خارج بيرون طرف
اطراف در كودكان ندهيد اجازه هستيد ، غذا كردن آمادن و پز و پخت مشغول كه زماني *
.كنند بازي شما
.شوند نزديك كودكان اجازهندهيد هستيد ، كشيدن اطو حال در كه هنگامي *
.آوريد بهعمل ممانعت فندكبازيكنند ، و كبريت با كودكان اينكه از *
.كنيد استفاده محافظ از خانه پريزهاي داخل *
.باشد نرده داراي كودكان ، تخت است بهتر *
دسترسي شود ، او خفگي احتمالاسبب كه بلندي لباس يا شيء به كودك كنيد سعي *
.باشد نداشته
.شود خفه و باشد آنها بلع به قادر كه بازيكند كوچكي اشياء با كودك نگذاريد *
.باشيد ميشوند ، جدا هم از و ميكند بازي آنها با كودك كه اسباببازيهايي مراقب
بكشند ، خود صورت سرو روي و كنند بازي پلاستيكي كيسههاي با كودكان كه ندهيد اجازه *
.ميشود آنها خفگي باعث زيرا
.نكنيد رها حمام در تنهايي به را كوچك كودكان *
.ندهد قرار در ميان را خود دست كودك باشيد مراقب *
.ندهيد قرار كودكان دسترس در را تيز نوك و برنده اشياء *
پرويزي پرديس:ترجمه /ث.ب.اينترنتيآ سايت:منبع
شد قزويناعلام
دشت خونبار زلزله از پس هفته يك
ميشود آغاز ديگر روز همدان 10 زلزلهزده مناطق بازسازي
روز طي 10 استان اين زلزلهزده مناطق بازسازي طرح آغاز از همدان استاندار:ايرنا
.داد خبر آينده
و فني گروه هفت منظور همين به:گفت ايرنا خبرنگار به ديروز "زبردست اصغر علي"
آغاز را استان در ديده آسيب روستاهاي كالبدي طرح تهيه براي نقشهبرداري كار تخصصي
.است كرده
:داشت اظهار استان اين زلزلهزده مناطق از جمهوري رئيس اخير ديدار به اشاره با وي
تا اميدواريم و شده برخوردار مطلوبي روند از زلزلهزدگان نيازهاي به رسيدگي اكنون
.برسد قبولي قابل نتيجه به روستاها بازسازي سرما فصل شروع از قبل
اين در اخير ، زلزله جريان در شده ويران كلي بطور روستاهاي برخي محل:افزود وي
.كرد خواهد تغيير مناسب ، مكانيابي با استان
استان اين در كبودرآهنگ و رزن شهرستانهاي در روستا به 120 زلزله اين:شد يادآور وي
.كرد وارد جزيي و كلي آسيبهاي
درصد تا 50 روستا 30 صددرصد ، 25 تا روستا 50 روستاها ، 35 اين مجموع از:گفت زبردست
.است شده خرابي دچار درصد تا 30 نيز 10 روستا و 60
دمق ، شهرهاي مسكوني و اداري واحدهاي از شماري به اخير زلزله اين بر علاوه:افزود وي
.كرد وارد خساراتي رزن و جزين در قروه
را 300 استان اين در زلزله از ناشي خسارات اوليه ميزان برآورد همدان استاندار
.ندانست منتفي را رقم اين افزايش احتمال و كرد ذكر ريال ميليارد
مرمت جهت بقيه و روستايي مناطق بازسازي براي رقم اين از ريال ميليارد گفت240 وي
.ميشود هزينه راهها و برق آب ، جمله از زيربنايي تاسيسات
كمكهاي محموله نخستين است كرده گزارش رياض از اسلامي جمهوري خبرگزاري ديگر سوي از
پنجشنبه روز همدان و قزوين استانهاي اخير لرزه زمين حادثهديدگان براي عربستان
.شد ارسال
حاكي رياض در ايران اسلامي جمهوري سفارت اطلاعرساني واحد از نقل به ايرنا گزارش
موادغذايي كارتن و 1200 فرش تخته پتو ، 600 تخته چادر ، 600 عربستان 600 دولت كه است
.كرد ارسال زلزلهزدگان براي هواپيما فروند يك با
به خود امدادي كمك دلار هزار آمريكا 300 است داده گزارش نيز برلين از ايرنا
.ميدهد كشور اين به يونيسف سازمان طريق از را ايران شمال شنبه روز زلزله قربانيان
آمريكا خارجه امور وزارت سخنگوي بوچر ريچارد از نقل به جمعه روز آلمان خبرگزاري
هزار ده گنجايش با يك هر آب تانكر شش شامل ايران به آمريكا امدادي كمكهاي:افزود
فردي ، بهداشتي وسايل جعبه هزار و 12 پشمي پتوي هزار پنج آب ، تصفيه دستگاه دو ليتر ،
.است دندان خمير و مسواك كننده ، پاك مواد صابون ، شامل
(ملل سازمان كودكان از حمايت صندوق) يونيسف طريق از كمكها اين گزارش ، بنابراين
.گرفت خواهد عهده به را آنها توزيع و حمل مسئوليت سازمان اين و شد خواهد ارائه
اصفهان خبرنگاران و مطبوعات خانه سرقتاز
.گرفت قرار سرقت مورد اصفهان خبرنگاران و مطبوعات خانه: همشهري خبرنگار- اصفهان
يك اصفهان رمضان خيابان 5 در واقع ساختمان اين به شبانه نفوذ با سارقين يا سارق
.بردند سرقت به چاپگر دستگاه يك با همراه آنرا به مربوط تجهيزات و كامپيوتر دستگاه
.است شده آغاز انتظامي نيروي سوي از لازم بررسيهاي رابطه اين در
سارق دستبرد مورد تهران در ايران نگاران روزنامه صنفي انجمن نيز گذشته سال اواخر
صنفي انجمن اعضاي پرسنلي پرونده به مربوط اطلاعات از بخشي و گرفت قرار سارقين يا
.رفت سرقت به
درباره نيازي با مناظره براي يونسي شرط
زنجيرهاي قتلهاي پرونده
وزير آمادگي اطلاعات وزارت در مسئول مقام يك:اسلامي جمهوري خبرگزاري -تهران
قتلهاي پرونده مورد در مسلح نيروهاي قضايي سازمان رئيس با مناظره براي را اطلاعات
.كرد اعلام زنجيرهاي
مناظره اطلاعات وزير يونسي علي:گفت ايرنا خبرنگار به پنجشنبه روز مسئول مقام اين
حكم نهايي مراحل شدن طي بر مشروط را مسلح نيروهاي قضايي سازمان رئيس نيازي با
.است كرده زنجيرهاي قتلهاي بازجوهاي
با مناظره به حاضر احكام ، اجراي و مراحل اين شدن طي صورت در يونسي وي ، گفته به
كرده اعلام ايرنا ، به نمابري در چهارشنبه روز مسلح نيروهاي قضائي سازمان.است نيازي
قتلهاي پرونده ابعاد و قضايا شدن روشن جهت در تا دارد آمادگي نيازي كه بود
تلويزيوني مناظره پرونده اين در جمهوري رئيس نماينده يا اطلاعات وزير با زنجيرهاي
مسلح نيروهاي قضايي سازمان عمومي روابط شرط اين به واكنش در.دهد انجام زنده و
از طفرهرفتن واقع در اطلاعات وزير سوي از مناظره مشروطكردن:كرد اعلام ديروز
زنجيرهاي قتلهاي پرونده متهمان بازجويان از شكايت پرونده..است پاسخگويي
خود سازمان اين و است قانوني مراحل طي حال شده ، در رسيدگي تاكنون كه همانگونه
تبعيضآميز اقدامات مويد اطلاعات وزير موضع اين ليكن است ، آن به رسيدگي پيگير
.است شده ذكر قضايي سازمان اطلاعيه در كه است مشابهي پروندههاي پيگيري در ايشان
و زنجيرهاي قتلهاي پرونده اصل باشد ، پيششرط به بنا اگر:افزود عمومي روابط اين
در بود ، شده اشاره سازمان اين اطلاعيه در آن از مواردي به كه مرتبطي موضوعات
.دارد قرار اول اولويت
برنامه جزئيات:بهداشت وزير معاون سوي از
شد اعلام كشور اورژانسهاي ساماندهي
بهداشت ، وزارت مجلس امور و منابعانساني مديريت ، توسعه معاون:اجتماعي گروه
دورهاي و منظم برنامه يك طي كشور اورژانسهاي:گفت پزشكي آموزش و درمان
.ميشوند سازماندهي
اسلامي جمهوري خبرگزاري خبرنگار با وگو گفت در ديروز پناه قائم جعفر محمد
به كه شده خريداري اورژانسها براي تجهيزات دلار ميليون هفت فقط:افزود
.ميشوند تجهيز روز امكانات به آنها همه سال پايان تا تدريج
و ميشود داده آموزش مراكز اين براي نيز متخصص انساني نيروي:افزود وي
.يافت خواهد ارتقا كيفي و كمي لحاظ به نيز اورژانسها فضاهاي
موقع به رسيدگي بيماران ، مشكلات و مسائل حل را طرح اين اجراي از هدف وي
.كرد عنوان پيشرفته و روز امكانات به آنان تجهيز نيازمندان ، به اورژانس
.كردهايم عمل وبيشترسليقهاي نبوده علمي كنون تا ما كار:داشت اظهار وي
كرديم هماهنگ را پرداخت مكانيسمهاي و راه ، بيمهها آغاز براي:افزود پناه قائم
ساماندهي طرح در:افزود وي.ببرند بهره درماني خدمات از بتوانند بيماران تا
.است جامعه پذير آسيب اقشار جذب ما هدف اورژانسها
طرح درمان و بهداشت بخش مديريتي سيستم تقويت راستاي در:افزود همچنين وي
جديد شيوههاي با كشور بهداشت بخش ارشد مديران جاري سال در جامعمديريتي
.شد خواهند آشنا..و كنترل و ارزشيابي اطلاعرساني ، مديريتي ،
كشور درمان و بهداشت بخش ارشد مديران جهاني بانك مالي كمك با وي گفته به
خواهند شركت كشور خارج و داخل آموزشي دورههاي در هستند نفر از 500 بيش كه
.كرد
عنوان مديران از نفر شامل 30 را طرح اين اول مرحله در شركتكنندگان وي
بهرهمند آموزشي دورههاي اين از آنها تمامي سال 82 پايان تا:گفت و كرد
.شد خواهند
|