تومان ميليارد پنج :ارشاد وزير فرهنگي معاون
يافت اختصاص ناشران از كتاب خريد به
ميكنند؟ صحبت نفر چند
در ايران سهم :علوم وزير پژوهشي معاون
است درصد دودهم علم جهاني توليد
ميگيرند "معادل" مدرك شعرا و نويسندگان
(ع)علي غلام
كتابخانه از محققان استفاده امكان
ميشود فراهم نياوران اختصاصي
"بيستون مادي دژ" در باستانشناسي پژوهشهاي
تابستاني دوره نهايي امتحانات برنامه
شد اعلام نظري متوسطه سوم سال
است جامعه فرهنگي حيات شريان كتابخانه ، :ارشاد وزير
تومان ميليارد پنج :ارشاد وزير فرهنگي معاون
يافت اختصاص ناشران از كتاب خريد به
در اعتبار تومان ميليارد حدود 5 كشور ، نشر صنعت از حمايت منظور به:فرهنگي علمي گروه
.شد خواهد جذب و يافته اختصاص ناشران از كتاب خريد براي سال 81
با اختصاصي گفتوگويي در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير فرهنگي معاون رمضانپور اصغر علي
مورد اعتبار جذب در وزارتخانه اين تلاش به اشاره با خبر ، اين اعلام ضمن همشهري خبرنگار
با كتاب خريد جلسات حاضر حال در:داشت اظهار كشور ناشران و نشر صنعت از حمايت براي نظر
.است برگزاري حال در ناشران صنفي تشكلهاي از نمايندگاني مشاركت
كتاب خريد و نشر صنعت از حمايتي سياستهاي اجراي براي مشخص و ثابت بودجه رديف اختصاص وي
تا حداقل كشور نشر صنعت فعلي شرايط براي سياستهايي چنين تداوم:گفت و خواند ضروري را
بخشيدن تنوع براي لازم مطالعات انجام حال در ما و است ضروري و مهم امري آينده سال چند
.هستيم حوزه اين در حمايتي شيوههاي به
به نسبت جاري سال در كتاب خريد اعتبار افزايش به اشاره با ارشاد ، وزارت فرهنگي معاون
حدود 3 گذشته سال در كتاب خريد سياست اجراي براي شده داده تخصيص بودجه:گفت گذشته سال
.بود تومان ميليارد
نشر حوزه اخير تحولات تشريح به خبرنگاران جمع در ديروز همچنين ارشاد وزير فرهنگي معاون
جمعآوري بازار از غيرقانوني كتاب هزار حدود 200 گذشته ماه در 8:داشت اظهار و پرداخت
.است شده قانوني برخورد نيز غيرمجاز چاپخانه با 35 و شده
هم و شده جمعآوري اخير هفته دو در غيرقانوني كتاب نسخه هزار افزود7 همچنين رمضانپور
.دارد وجود نشر حوزه در شكايت پرونده به 90 نزديك اكنون
كتاب اداره در بازرسي سازمان استقرار و كتابها برخي توقيف درباره پرسشي به پاسخ در وي
كار و است شده بررسي بازرسي سازمان توسط كتاب و 600 هزار حدود گذشته ماه سه طول در:گفت
.است قانوني و طبيعي امري زمينه اين در بازرسي سازمان
عناوين تعداد:گفت و كرد رد را اخير ماههاي در كتاب مجوز صدور زمينه در اختلال بروز وي
درصد شش گذشته ، سال مشابه مدت به نسبت جاري سال نخست ماهه چهار در شده منتشر كتابهاي
.است داشته رشد
كتاب بررسي كار كوتاهي مدت حوزهها برخي در تنها:داد ادامه ارشاد وزارت فرهنگي معاون
و كتاب بررسيهاي از بازجويي نيافتن ادامه بر مبني ارشاد وزير اطمينان با كه شد متوقف
.گرفت قرار عادي روال بر كتاب بررسي كار آنان ، حقوقي امنيت
نويسندگان اجتماعي تامين براي طرحي تهيه از مطبوعاتي نشست اين از ديگري بخش در رمضانپور
اجتماعي تامين طرح با متفاوت كه طرح اين:گفت و داد خبر كتاب حوزه پديدآورندگان و
اميدواريم و است درمان و فوت افتادگي ، كار از بازنشستگي ، شامل است ، حوزه اين پيشكسوتان
هفته دوره دهمين با همزمان جاري سال ماه آبان از قانوني ، توافقهاي و بررسيها از پس
.شود اجرا كتاب
واگذاري آن مبناي كه شده اعمال چاپ صنعت زمينه در جديدي طرح امسال ابتداي از:افزود وي
است نشر به مربوط نظارتي آئيننامههاي تغيير و حوزه اين فعالان به چاپ امور
ميكنند؟ صحبت نفر چند
استفاده آن از شما كه زباني به نفر چندين ايد پرسيده خودتان از حال به تا:اشاره
تكلم فارسي زبان به نفر چند دنيا در ميدانيد آيا مثال عنوان به ميكنند؟ صحبت ميكنيد ،
عربي زبان ميكنند؟ صحبت استانبولي تركي يا تركمني زبان به افراد تعداد چه ميكنند؟يا
دارد ، دقيق و وسيع جستجوي يك به گستردهاي ، نياز اطلاعات چنين به دستيابي بيگمان چطور؟
زباني فرهنگنامه از را نوشتهاي اراك ، دانشگاه از انگليسي زبان كارشناس "فرجي ناصر"
مطلب اين هم بااست شده ياد مسائل زمينه در جالبي مطالب حاوي كه است كرده ترجمه كمبريج
.ميخوانيم را
هر.است مشكلتر زبانها تخمينتعداد از لااقل زنده زبان يك صحبتكنندگان تعداد تخمين
اما.ميآيد حساب به زبان "يك" عنوان به زباني مجموعه در بشود ، تكلم جايي در كه زباني
از يكي.شود فاحشي تغييرات دستخوش بعد ، دهه تا دهه يك از است ممكن صحبتكنندهها تعداد
ويتنام جنگ آغاز از كه مردمي جنبشهاي زمان اين در.است ويتنامي زبان ما دوره نمونههاي
زبانها اين كه محلهايي در هم و صحبتكنندگان تعداد در هم را چشمگيري تغييرات شد ، شروع
مردم بر كه بود گستردهاي تغييرات آن ، جديدتراز نمونه.است كرده ايجاد ميشوند ، تكلم
و مرگ قبيل از تاثيراتي.گذاشت تاثير دهه 1980 اوايل قحطي حين آن اطراف نواحي و اتيوپي
معني اين به دولتها ، توسط مردم مجدد استقرار سياستهاي و پناهندگان مهاجرت شديد ، ميرهاي
اطلاعات تا است لازم سال چندين.است كافي اعتبار فاقد امروزه تخمينها اين همه كه است
.كرد برخورد احتياط با بايد نيز آماري اطلاعات با علاوه به و شود فراهم دقيقتري آماري
نظر در بايد صحبتكننده يك ارزيابي در كه است مهمي عوامل آمارگيري ، موفقيت و شيوهها
سال 1987 ، اواسط در.است شده مهار تقريبا جهان در جمعيت رشد حاضر حال در.شود گرفته
در جهان جمعيت ملل ، سازمان آمار طبق.بود شده نفر ميليارد پنج بر بالغ دنيا جمعيت تعداد
زبانهاي صحبتكنندگان تعداد برآورد شرايطي ، چنين در.گذشت نفر ميليارد ازشش سال 2000
مورد در مثلا.است شده مشكلتر روز به روز يافته ، توسعه كمتر كشورهاي در بويژه مختلف
برآورد دهه 1970 در موجود آمارهاي اكثر ميشود ، صحبت هند قاره شبه در كه زبانهايي تنوع
اندكي بعد سالهاي در و درصد حدود 25 تا 1981 سالهاي 1971 در هند جمعيت اما.است شده
ارقامي تمام.كرد مطرح زياد احتياط با را آمارها اين بايد لذا و است يافته افزايش كمتر
.است پيششرط اين رعايت با شده درج تحقيق اين نمودارهاي در كه
تعداد مورد در دقيق اطلاعات تخمين هم باز باشد ثابت جمعيتي رشد اگر پيشفرض اين با
كاملا دنيا ، دسترس از دور مناطق در بويژه مشكل ايننيست آسان خيلي زبان آن متكلمين
بهخصوص ميگذارد تاثير كشورها تمام بر تقريبا كه است مشكلي اين علاوه بهاست مشهود
طريق از اطلاعات اين بسا چه.هستند وزباني قومي اقليت گروههاي واجد كه كشورهايي
زمينههاي پيرامون سوالاتي واجد آماري فرمهاي همه ولي بيايد ، دست به آمارگيري
مايلند ديگر وبعضي نميدهند موضوع اين به اهميتي كشورها بعضي چون نباشند زبانشناختي
برنخورد ، اقليت گروههاي به كه گونهاي به سوالات طرح كه درمييابند عمل در ولي بدانند ،
.است مشكل
است ، مشكل بسيار بخورد ، زبان درد به كه حقايقي كسب براي پرسشنامه از استفاده صورت هر به
"چيست؟ شما مادري زبان":پرسيد سهولت به نميتوان حتي دنيا زبانه چند كشورهاي از خيلي در
.ميشود ديده نيز دارند مختلفي زباني وضعيت خانواده افراد آن در كه مواردي در حالت اين
كنار در و كردهاند مهاجرت انگلستان به پاكستان از كه بگيريد نظر در را خانودهاي فرضا
فرزند زبان و متوسط پدر زبان ضعيف ، مادر انگليسي زبان احتمالا خانواده ، مادري زبان
.باشد فصيح شايد حتي و خوب خانواده نوجوان
فصاحت در زيادي تنوع كه كشوري كرد؟ برخورد بايد چگونه اسكاتلند در مسالهاي چنين با
نيجريه و هند مانند كشورهايي در زبان مورد در برآورد.ميشود ديده (اسكاتلندي)گيلي زبان
در است؟ چگونه فصاحتند ، از مختلفي ردههاي در مردم ولي آنهاست ، اداري زبان انگليسي ، كه
فقط زبان از كه افرادي و هستند خواندن مهارت واجد فقط كه افرادي جايگاه ارزيابي اين
از بيشماري پيچيدگيهاي با زبانشناس آمارگير چيست؟ ميكنند ، استفاده خاصي مقاصد براي
.ميشود مواجه قبيل اين
دست به رسمي گزارشهاي ساير يا آمارگيري از كه اطلاعاتي به ميتوان حد چه تا علاوه به
چه.ميشود اغراق دستخوش زباني آمارهاي دنيا ، جاهاي از خيلي در كرد؟ اعتماد ميآيد ،
ميتوانند كه ميكنند ادعا ولي ندارند ، زباني به راجع اطلاعي هيچ تقريبا كه افرادي بسا
خاص زبان آن به كه فرهنگي و سياسي مزاياي از كه اين براي صرفا كنند ، صحبت زبان آن به
كه هست دنيا در هم مناطقي. (ولش و برتون زبانهاي مثل)شوند بهرهمند ميگيرد ، تعلق
براي دارد ، را اقليت زبان يك صحبتكنندگان تعداد دادن جلوه ناچيز قصد دولت پنهاني سياست
در كردي و فرانسه در باسكي زبانهاي مانند)كند كمرنگ را كشور بخش آن سياسي اهميت كه اين
.كرد فرض دقيق خيلي نبايد را رسمي آمارهاي شرايطي چنين در.(تركيه
لهجه ، اسم وقتها خيلي.ميافزايد قبلي مشكلات بر مشكلي نيز ، زبان يك اسم بودن نامعلوم
ميگويد فردي كه وقتي مانند:ميشود گرفته اشتباه هم با زبان يك خانواده اسم و زبان اسم
.ميآيد وجود به حالتي چنين ميزند ، حرف ژرمني يا كوكني بلكه نميكند ، صحبت انگليسي كه
چن ، كرو ، مثلا نشود ، مشخص اصلا قضيه ماهيت است ممكن دنيا شده شناخته كمتر مناطق در
براي هم و خاص زبانهاي براي هم كه است اسمهايي كاندر -منگو و نئورو تسو ، دياك ، كاچن ،
دو اين از يكي از وقتي كه حالي در است ، رفته كار به (زباني خانواده)زباني گروههاي
نوسان دچار چشمگيري طرز به تعدادصحبتكنندهها ميگيرند ، قرار بررسي مورد افراد ديدگاه
براي گاهي و ميشود اطلاق خاص زبان يك به گاهي كه چادي است اسمي "ماندارا".ميشود
تعداد بگيريم نظر در را اول تعريف اگر.ميشود برده كار به مرتبط زبانهاي از مجموعهاي
به 400 تقريبا آمار باشد نظر مورد دوم تعريف اگر و است نفر هزار صحبتكنندهها 4030
.ميرسد نفر هزار
كه زبانهايي براي خصوص به است ، عادي كاملا زباني ارزيابيهاي در قطعيت عدم و تقريب لذا
. زوالند روبه كه ياآنهايي گسترشاند حال در سريعا
در ايران سهم :علوم وزير پژوهشي معاون
است درصد دودهم علم جهاني توليد
دكتر.است يافته رشد درصد گذشته 300 سال بيست در جهان در پايه علوم توليد از يران سهم
تازهترين:افزود مطلب اين اعلام با فناوري و تحقيقات علوم ، وزير پژوهشي منصوريمعاون
در ايران سهم كه است آن بيانگر علم جهاني توليد در ايران سهم به مربوط آماري گزارشهاي
دهم دو به سال 1360 در بينالمللي توليد درصد صدم پنج از پايه علوم زمينه در علم توليد
مطلوب رشد بيانگر موجود آمار:داشت اظهار منصوري.است يافته ارتقاء سال 1380 در درصد
در تحقيقات سهم نظر از گذشته سال بيست طي كه طوري به است پايه علوم تحقيقات در ايران
و انساني علوم درصد ، مهندسي 200 علوم در درصد ، حدود 300 جهان علم توليد از بخش اين
.داشتيم رشد درصد پزشكي 30 علوم و درصد يك 100 هر كشاورزي
ميگيرند "معادل" مدرك شعرا و نويسندگان
دانشگاهي رسمي مدرك كه شاعراني و نويسندگان تمامي كه كرد اعلام هنر شوراي دبيرخانه
به.كرد خواهند دريافت دانشگاهي معادل مدرك لازم ، و تخصصي شرايط داشتن صورت در ندارند ،
و سي در"ادبي نويسندگان و شاعران ارزيابي" طرح اساس براين هنر ، شوراي دبيرخانه گزارش
نويسندگان تمامي مصوبه اين براساس.شد تصويب هنر شوراي داستاني ادبيات كميته جلسه هشتمين
در ندارند ، دانشگاهي رسمي مدرك كه شعر و داستاننويسي نمايشنامه ، فيلم ، زمينه در شعرا و
.ميكنند دريافت دانشگاهي معادل مدرك لازم ، و تخصصي شرايط داشتن صورت
(ع)علي غلام
رجبي حسن حاج مرحوم
رجبي غلامعلي شهيد
كند چه را جان شناخت ترا كه كس آن
كند چه را خانمان و عيال و فرزند
بخشي جهانش دو هر كني ديوانه
كند چه را دوجهان هر تو ديوانه
بسيجي بزرگوار ، معلم عليهمالسلام ، بيت اهل دلسوخته مداحان و اخلاص با ذاكرين از يكي
.است بوده عليه تعالي رضوانالله (رجبي) جندقي غلامعلي شهيد اخلاص ، با شاعر عاشق ،
نشد حاضر هرگز و بود يافته را هنرخويش و خود ارزش با گوهر كه بود مداحاني مصاديق از او
.بفروشد دنيوي بيارزش متاع به آنرا
با ميخوانم عليهمالسلام بيت اهل رثاي در كه را خود اشعار از بيت يك ميگفت همواره او
.كرد خواهد اداره مرا نحو بهترين به (ع) حسين امام اربابم و نميكنم عوض دنيا همه
ولايت نسيم عطر كودكي همان از و شد متولد تهران در تيرماه 1333 دهم در غلامعلي شهيد
و ولايت به محبت و عشق درس نيز صدري حاجحسين استاد مرحوم از ويبوئيد پدر از را علوي
حاجحسن مرحوم خود پدر از اوگرفت فرا را بيتعليهمالسلام اهل به نسبت ادب و معرفت
كلام حكمت و عربي ، نهجالبلاغه زندگي ، و اخلاق درس بر علاوه عليه رحمالله (رجبي) جندقي
.آموخت را
مشتمل نوري طبرسي سيداسماعيل مرحوم كفايهالموحدين عشر ، حادي باب كتابهاي غلامعلي شهيد
به نسبت.خواند پدرش مرحوم نزد اعتقادياست مسائل درباره كه را نبوت و توحيد بر
خود عملي اخلاق سرلوحه را شرعيه وسايل و ميورزيد اهتمام سجاديه صحيفه و نهجالبلاغه
مورد محله در.داشت انس شب نماز با خاصو عنايت وقت اول نماز به وي.ميداد قرار
از.ميشد محسوب جوانان براي الگويي اخلاقي نظر از كه گونهاي به بود عام و خاص احترام
.داشتند مشكل خانواده و رفتاري و اخلاقي نظر از بودكه جواناني يافتن او كارهاي مهمترين
.كند رفع را آنها مشكلات ميكرد سعي رفاقت و نصيحت محبت ، طريق از وي
(ع) اباعبدالله مجالس جذب او منش و رفتار ديدن با افراد از بسياري بود ، جذب شيوه او شيوه
در سياسي و فرهنگي كارهاي در وي.است وي ادب و اخلاص صبرو ثمره توفيق اين و شدند
استفاده (ره) خميني امام حضرت سخنرانيهاي و پيامها و كتابها از جلسات و سخنرانيها
.ميكرد
قرار امتحان مورد فرزند و جان از گذشتن و زندگي كاستيهاي و كمي در نيز غلامعلي شهيد
يادگارش تنها و كرد (ع) الحسين اباعبدالله حضرت و خداوند فداي را خود نهايت در و گرفت
.سپرد (س) رقيه حضرت به بود ساله سه دختري كه را
از بود درگير كوردل منافقين با كه شرايطي در مرصاد عمليات در مرداد 67 در غلامعلي شهيد
زندگي دوران در كه همانطور و آمد نائل شهادت رفيع درجه به گلوله سه اصابت با سينه ناحيه
(س) زهرا يا ذكر با را خود نفسهاي آخرين ميورزيد عشق طهارت و عصمت خاندان به همواره خود
.باد پررهرو راهش و شاد روحش.برد پايان به (س) زهرا يا (س) زهرا يا
كتابخانه از محققان استفاده امكان
ميشود فراهم نياوران اختصاصي
تاريخي - فرهنگي مجموعه شرقي شمال قسمت در واقع نياوران اختصاصي كتابخانه ساماندهي
.شد آغاز كتابخانه اين از محققان استفاده هدف با نياوران
فارسي ، كتب شامل ارزش نوشتاريبا اثر جلد هزار از 20 بيش داراي كتابخانه اين
هنر و تمدن منابع دايرالمعارفها ، آماري ، سياسي ، ادبي ، فرهنگي ، گزارشهاي و تاليفات
چاپي منحصربفرد نسخههاي و اهدايي كتابهاي.است باستاني و هنري تخصصي دورههاي و ملل
سران سوي از كه پيش سال تا 25 قدمت 150 با ارزشمند صحافيهاي با تزئين و تذهيب با همراه
.ميدهد تشكيل را كتابخانه اين از ديگر بخشي شده اهدا نويسندگان و كشورها
اشخاصي جمله از...و دوم كنستانتين دوم ، اليزابت دوگل ، مارشال نيكسون ، كندي ، اف.جان
زبانهاي به كتابهايي.كردهاند اهداء كتابخانه اين به امضاء با كتابهايي كه هستند
و كتابخانه اين عمده بخشهاي از..و اسپانيايي چيني ، عربي ، آلماني ، فرانسه ، انگليسي ،
محسوب كتابخانه اين ويژگيهاي از ايران و دنيا معاصر هنرمندان از موزهاي-هنري آثار نيز
.ميشود
سال در نياوران خصوصي كتابخانه كشور فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
محل با همجوار زيرزمين يك و دوطبقه شامل مربع متر چهارصد مساحت به زميني در ش_ه 1355
از.است شده بنا گلدان و پايه با آينه و شيشه از تزئيناتي با دوم پهلوي خاندان سكونت
اتاق عنوان به موزهاي و كتابداري ساماندهي و نظم از عاري خصوصي كتابخانه اين فضاي
.است ميشده استفاده آموزشي-پژوهشي امور و موسيقي
شد خواهد تلاش انجاميد خواهد طول به يكسال كه كتابخانه اين ساماندهي طرح در است گفتني
.شود فراهم ويژه شرايط با محققين استفاده امكان آثار اين طبقهبندي و فهرستبرداري با تا
"بيستون مادي دژ" در باستانشناسي پژوهشهاي
است ، نشده مطرح تاكنون كه مادها درباره تاريخي پرسش طرح 4 با:فرهنگي علمي گروه
.شد آغاز ديروز از كرمانشاه بيستون مادي دژ در باستانشناسي پژوهشهاي
اول داريوش بزرگ برجسته نقش بين شيبدار سطح در هزارمترمربع وسعت 10 در "بيستون مادي دژ"
سالهاي فاصله در بار نخستين موجود مدارك استناد به و دارد وجود هركول مجسمه و هخامنشي
شناسايي به موفق شيبدار سطح اين در آلمان باستانشناسي موسسه هيات ميلادي تا 1967 1963
.شد دژ يك از سازههايي و آثار
تابستاني دوره نهايي امتحانات برنامه
شد اعلام نظري متوسطه سوم سال
تابستاني دوره نهايي امتحانات برنامه پرورش ، و آموزش وزارت:فرهنگي علمي گروه
.كرد اعلام را تحصيلي 8180 درسال نيمسالي نظري سوم سال
تحصيلي ، ارزشيابي و سنجش كل اداره پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
علوم و ادبيات تجربي ، علوم فيزيك ، رياضي رشته چهار امتحانات برگزاري زمان
تا 19 مرداد از 29 را نيمسالي شيوه در اسلامي معارف و علوم همچنين و انساني
رياضي رشته سوم سال دانشآموزان برنامه ، اين براساس.كرد تعيين شهريورماه
و جبر ،(3) خارجي زبان ،(3) شيمي ،(3) فيزيك ،(3) ديني تعليمات درسهاي فيزيك
و31 ترتيب 29 به را (5) فارسي ادبيات و (4) فيزيك عربي 3 ، ،(2) حسابان احتمال ،
.داد خواهند امتحان شهريورماه ، و 19 ، 17 ، 14 ، 10 ، 7 ، 5 و 3 مردادماه
،(3)خارجي زبان ،(3)شيمي ،(3)فيزيك ديني 3 ، تعليمات درسهاي امتحان زمان
ادبيات و جانوري زيستشناسي ،(3) عربي گياهي ، زيستشناسي ،(5) رياضي زمينشناسي ،
، 10 ، 7 ، 5 و 3 مرداد و31 تاريخهاي 29 در ترتيب به نيز تجربي علوم رشته (5) فارسي
.بود خواهد ماه شهريور و 19 ، 17 ، 14 ، 12
،(3) ديني تعليمات درسهاي هم انساني علوم و ادبيات رشته سوم سال دانشآموزان
شناسي ، روان ،(3) خارجي زبان ادبي ، آرايههاي مسلمان ، دولتهاي و اسلام تاريخ
ترتيب به را (6) فارسي ادبيات و فلسفه ،(4) عربي ،(2)شناسي جامعه عمومي ، جغرافياي
شهريورماه و 19 ، 17 ، 14 ، 12 ، 10 ، 7 ، 5 و 3 مردادماه و31 تاريخهاي 29 در
منطق ، ،(2) اسلام تاريخ ،(5) ديني تعليمات درسهاي آزمون تاريخ.ميدهند امتحان
ادبيات و فلسفه ،(6) عربي باقرآن ، آشنايي ،(2) اخلاق ،(2) احكام ،(3) خارجي زبان
، ، 7 ، 5 و 3 ماه مرداد و31 ترتيب 29 به نيز اسلامي معارف و علوم رشته (6) فارسي
.بود خواهد شهريورماه و 19 ، 17 ، 14 ، 12 10
است جامعه فرهنگي حيات شريان كتابخانه ، :ارشاد وزير
و است فرهنگي شريان كتابخانه:گفت اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:علميفرهنگي گروه
.است بانشاط و پويا باشد ، داشته رونق كتابخواني آن در كه جامعهاي
معارفه و سابق كل دبير معينفر توديعمهدي مراسم در يكشنبه روز مسجدجامعي احمد
در:افزود عمومي كتابخانههاي امناي هيات جديد كل دبير ملكاحمدي محمدحسين
.دارند اهميت كتابداران عنصري ، هر از بيش كتابخانهها
:كرد تاكيد شد ، برگزار تهران شهر پارك مركزي كتابخانه در كه مراسم اين در وي
براي شادابي و نشاط هيچ آن در كه است مردهاي مكان كتابدار ، بدون كتابخانه
در اگر كشور ، عمومي كتابخانههاي امناي هيات رئيس گفته به.ندارد وجود مخاطبان
محسوسي تغيير وضعكتابخانهها ميشد ، تلاش كتابداران جايگاه ارتقاي براي گذشته
.ميكرد
توسعه و نيست موثرتر انساني نيروي عامل از عاملي هيچ توسعه ، در:افزود مسجدجامعي
.نيست مستثني قاعده اين از نيز عمومي كتابخانههاي
حدود كتابخانهها ، اعضاي:كرد خاطرنشان كشور عمومي كتابخانههاي امناي هيات رئيس
كرده تحصيل جوانان عمدتا كه دارند عضو هزار و 500 ميليون يك
جوانان و فرهنگي تشكل بزرگترين اعضا ، اين حضور با و هستند تحصيل حال در يا
.است شده تشكيل فرهيخته
اين در نيز كشور عمومي كتابخانههاي امناي هيات سابق كل دبير معينفر ، مهدي
فراغت اوقات غنيسازي و عمومي آگاهيهاي گسترش محل كتابخانهها:گفت مراسم
.هستند مخاطبان
و رشد در آنها نقش و كتابخانهها اهميت به را مسئولان كه دارد ضرورت:افزود وي
كتابخانههاي امناي هيات جديد دبيركل ملكاحمدي ، .كرد واقف جامعه فرهنگي توسعه
وزارت فرهنگي پيام بيشترين ميتوانند كتابخانهها:گفت مراسم اين در نيز كشور عمومي
كه كنند فراهم را بستري متقابلا و كنند عرضه مخاطبان مجموعه به را ارشاد
.آيد بهدست مخاطبان نيازهاي و وضعيت از شناخت بيشترين
|