يافت نجات تخريب ، خطر از ساساني كتيبههاي
مدارا و مهر مبشر ;مسيح
غلامان دهانه در هخامنشي دوره نقاشي آثار كشف
شد راهاندازي كشور دانشجويي تشكلهاي سايت وب
ميشود تدوين معلمان حقوقي منشور
تكليف تعيين خواستار علوم وزارت معاونان
شدند وزارتخانه اين ساختار تغيير لايحه
يافت نجات تخريب ، خطر از ساساني كتيبههاي
"براق تنگ" ساساني كتيبههاي ساماندهي و مرمت نجاتبخشي ، عمليات:فرهنگي علمي گروه
به ميلادي سوم قرن به مربوط فيروزآباد "تنگاب" در بابكان اردشير برجستههاي نقش و اقليد
.رسيد پايان
كميته همكاري با عمليات ، اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
و طراحي با و فرهنگي ميراث سازمان تاريخي سنگنبشتههاي و برجستهها نقش نجاتبخشي
شده انجام ماه سه مدت در و تختجمشيد در پاسارگاد - پارسه پژوهشي بنياد فني دفتر اجراي
.است
و اقليد براق تنگ در خود اصلي محل در ساساني كتيبه نصب و نجاتبخشي شامل عمليات اين
مهيا و محوطه ساماندهي منظور به جاده ايجاد.است بوده آن متن از سيليكوني كپي يك تهيه
اقدامات جمله از نيز نقوش بالايي مسيل مهار براي سيلبند دو احياي و بازديد شرايط كردن
.ميآيد شمار شدهبه انجام
شناسايي اقليد نزديكي در نام همين به كوچكي دهكده در سال 1315 در كه براق تنگ كتيبه
پيشينه.است اشكاني پهلوي و ساساني پهلوي زبان دو به و ساساني اول شاپور آن از شد ،
و ميگردد بر ساساني دوران به شيراز غربي جنوب كيلومتري صد در واقع فيروزآباد تاريخي
امپراطوري اين قدرت و عظمت نشانه شهرستان ، اين در سلسله اين از مانده جا به آثار مجموعه
.است بزرگ
مدارا و مهر مبشر ;مسيح
(ع) مسيح ، حضرت رحمت پيامبر ميلاد سالروز دسامبر ، مناسبت 25 به
براي يهود سنت طبق و يهود جامعه از فرد يك عنوان به را ، مسيح مريم حضرت كه زماني
ميبرد يهوديان كنيسه ، معبد به نامگذاري
آسمان طرف به را سرش نوزاد ، اين ديدن محض به "پير سايمون" نام به معروفي كاهن آنجا در
كه حالي در و ميكند
.ديدم بودم ، زنده ديدنش خاطر به كه را تو موعود خدايا":ميگويد ميگيرد ، را مسيح قنداق
".فراخواني خود سوي به مرا كه آمادهام اكنون
موعود ميلاد
عظمتي:باشد او وجود گرماي عظمت نمايشگر تا شد انتخاب تولدش براي خدا فصل سردترين
آغازي او تولد و بيپناه ، كوچك دستان و يخزده قلبهاي براي اميدي اميدآفرين ، و هستيبخش
هر كه آموخت جهانيان به خود زيستن با او.زيستن براي نو سرفصلي و دوباره زندگي براي شد
شايد و بود نيكلاس سنتا كه طور همان باشيم ، خود در و خود براي مسيحي ميتوانيم ما از يك
.نشنيدهايم آنها از نامي هرگز ما كه گونههايي مسيح از خيلي
و ميگيرند جشن الهي عطيه اين پاس به است ، دسامبر كه 25 را مسيح تولد روز مسيحيان اكثر
.ميآورند موعود اين تاييد بر را نشانههايي و ميگويند سپاس را خدا
:ميخوانيم چنين آيه 9 باب 2 ، لوقا ، انجيل در
ميكردند خويش گلههاي پاسباني شب ، در و ميبرند سر به صحرا در شبانان نواحي ، آن در و
اينك زيرا مترسيد ، :گفت ايشان بر فرشته.شد ظاهر ايشان بر خداوند فرشته ناگاه كه
شهر در شما براي امروز كه بود خواهد مردم جميع براي كه ميدهم شما به عظيم و خوش بشارت
زمين بر و جلال آسمانها در را خدا.شد متولد باشد ، خداوند مسيح كه نجاتدهندهاي داود ،
.باد رضامندي مردم ، ميان در و سلامتي
پناه طويلهاي به راه ، بين در بودند ، بيتلحم عازم يوسف ، و مريم وقتي:ديگر نشانهاي و
مشرق از (ستارهشناس) مجوسي سه زمان همان در.ميشود فارغ طويله آن در مريم و ميبرند
ابتدا در آنهاميداد بزرگي شخص تولد از نشان كه ميبينند آسمان در ستارهاي زمين ،
دنبال را ستاره او ، ديدن براي و باشد بزرگ پادشاه يك است ممكن شخص اين كه ميبرند گمان
سجده مسيح مقابل در سه آن موقع ، همان در و شد متولد مسيح كه ميرسند جايي به و ميكنند
;است پادشاهي نشانه كه بود طلا آنها از يكي هديه.ميدهند هدايايي ايشان به و ميكنند
با مرگ زمان در و پادشاهي به رسيدن موقع پادشاهان زمان آن در كه خوشبو روغني ديگر هديه
مرگ موقع زمان آن در را ماده اين كه بود كندور سوم نفر هديه.ميشدند تطهير روغن نوع آن
ششم روز مسيحيان ، از ديگر گروهي اما و.شود بلند آن از خوش بوي تا ميسوزاندند پادشاهان
.ميكنند انتخاب كريسمس جشن برگزاري براي است ، مسيح نامگذاري و تعميد روز كه را ژانويه
:كه عقيدهاند اين بر آنها
براي يهود سنت طبق و يهود جامعه از فرد يك عنوان به را مسيح مريم حضرت كه زماني
سايمون" نام به معروفي كاهن آنجا در ميبرد ، يهوديان معبد [هيكل] كنيسه به نامگذاري
را مسيح قنداق كه حالي در و ميكند آسمان طرف به را سرش نوزاد ، اين ديدن محض به "پير
اكنون.ديدم بودم ، زنده ديدنش خاطر به كه را تو موعود خدايا":ميگويد ميگيرد ،
".فراخواني خود سوي به مرا كه آمادهام
است شده داده موعود مسيح تولد بر كه بود شهادتي اولين اين كه عقيدهاند اين بر گروه اين
.برگزيدهاند كريسمس جشن براي را روز اين جهت ، همين به و
از بيتاثير ميشود ، برگزار فستيوال يا جشن صورت به مسيح تولد براي كه كريسمسي البته
تاريخي در مسيحيت ، از قبل و باستان رم در مثال عنوان به.نيست قديمي سنتهاي و جشنها
جشن اين نام كه ميشد برگزار خورشيد جشن عنوان به جشني دسامبر ، تا 24 بين 17
هديه همديگر به و ميپرداختند شكرگزاري به مردم جشن ، اين در.بود "ساتورناليا"
.ميدادند
كريسمس درخت
استواري و طراوت سبزي ، نشانه كه ميآورند خانه به كاجي درخت مسيحيان كريسمس ، جشن روز در
تزئين است ، نور و روشنايي نشانه كه چراغهايي با را درخت اين مسيحيان.است فصول همه در
.دانست خورشيد جشن از بيتاثير نميتوان را سنت اين كه ميكنند
"لوتر مارتين" كه شده گفتهبرميگردد ميلادي سال 510 به كريسمس درخت آوردن منزل به سنت
ستاره و ماه تلاقينور كه كاجي درختميشد رد جنگل از بود ، منزل عازم كه هنگامي شبانه
جلب خود به را لوتر مارتين توجه بود ، آورده وجود به دلانگيزي منظره آن برگهاي ميان در
.برد منزل به خود با و بريد را درخت وي سبب اين به و كرد
كريسمس درخت تزئينات
فرانسه شهرهاي جزو امروز كه آلمان ، و فرانسه بين شهري در مسال 1521 در كه شده گفته
جهان بزرگ شهرهاي اكثر در سنت اين امروزه كه شد تزئين كريسمس درخت بار اولين براي است ،
.بود سنت اين اصلي حاميان از يكي ويكتوريا ملكه انگلستان در.ميكند پيدا ادامه
را عصاها اين معمولا.ميگذارند را عصاهايي كريسمس ، درخت روي بر مسيحيان كه است مرسوم
صورت به را سبزي علامت آنها وسط در و ميپيچند هم به سفيد و قرمز رنگي نوار دو با
در اما ميشناسند ، بابانوئل عصاي عنوان به را آن مسيحيان اكثر كه ميكنند تزئين پاپيون
(Jesus) مسيح نام از واقع در كه ميشود ، تشكيل J علامت عصا اين داشتن نگه سروته از واقع
خون ريختن از نشانهاي نيز قرمز نوار و دارد مريم پاكي بر نشان سفيد ، نوار.دارد نشان
باور اين بر مسيحيان اعتقاد از نمادي است ، پاپيون صورت به كه هم سبز و است صليب بر مسيح
قسمت.است فرموده عطا زمين به بشريت نجات براي هديهاي عنوان به را مسيح خداوند كه است
به مجوسي سه كه است ستارهاي از نمادي كه ميشود تزئين ستارهاي با كريسمس درخت بالاي
را كريسمس درخت روي همچنين.ديدند آسمان در بود ، مسيح تولد از نشان كه ستارهاي عنوان
تولد مژده و شدند ظاهر چوپانان بر كه است فرشتگاني نشانه كه ميكنند تزئين فرشتگاني با
ميشود ، آويزان كريسمس درخت به كه هم ديگري رنگي چيزهاي و اسباببازيها دادند ، را مسيح
.است مسيح تولد براي شادي نشانه و تزئين براي
كلاوس سنتا يا بابانوئل
(Santa Clouse)
كريسمس درخت روي يا زير در بابانوئل صورت به كه اسباببازيهايي و چراغها مجسمهها ،
به كه (NICHO LAS SAINT) نيكلاس سنت نام به كشيشي از است سمبلي واقع در ميشود ، گذاشته
زير در و ميپوشاند بزرگ شنلي با را خود و ميرفت بيرون كريسمس سرد شبهاي ناشناس صورت
بچههاي كردن خوشحال و كمك قصد به و ميكرد پنهان فراواني هديههاي و لذيذ غذاهاي شنل
.ميكرد هديه آنها به مريض و مستمند
.بود دلشكسته انسانهاي و بيماران فقرا ، حامي كه ميلادي و 5 قرن 4 در بود قديسي نيكلاس ،
نيكلاس ، كه دارد وجود زيادي احتمال و نيست دسترس در اطلاعي هيچ وي ، شخصي زندگي از البته
جسد ايتاليايي ، ملوانان م.سال 1087 در كه است بوده صغير آسياي در واقع ميريا منطقه اسقف
سال همان مه نهم به روايت اين ثبت كه دادند انتقال آپوليا در باري به ميريا از را وي
از يكي عنوان به باري قديس ، اين زياد بسيار محبوبيت علت به و ميگردد باز
اماكن و افراد از خيلي به تدريج به نيكلاس نام و است شده زيارتي مراكز پرجمعيتترين
مشتق نيكلاس نام از اروپايي زبانهاي در بيشماري فاميلهاي و اسمها و شده داده نسبت
اين به است ، وي معروف معجزه همان شده ، نقل نيكلاس از كه تاريخي واقعه اولين.است شده
كه بود كرده اعدام به محكوم ناحق به را مامور سه اول ، كنستانتين امپراتور كه صورت
يك از داستان اين.آورد عمل به جلوگيري آنان مرگ از امپراتور ، خواب به ورود با نيكلاس
از بعد هشتم قرن به آن لاتين ترجمه كه شده نقل (praxis) پراكسيس نام به يوناني مرجع
منتسب نيكلاس به كه فوقالعادهاي كارهاي از يكي.برميگردد نيكلاس سنت نام به ميلاد
نجات آنان بر شده تحميل انحراف و فقر از را آنها وي كه است دختري سه آن مورد در است ،
يك در و بودند شده گرفته بيگاري به قصاب يك وسيله به كه كودكي سه آن ;همچنين و ;داد
وي توسط شده انجام كارهاي محاسن از يكي.گرداند باز زندگي به ميشدند ، نگهداري نمك خمره
.بود دلشكسته و افسرده انسانهاي و بيماران فقرا ، متوجه آنها همگي كه است آن در
بعدها.است خاكي كره اين جاي جاي به وي دلبستگي و هواخواهي قديس ، اين اصلي مشخصههاي از
تغيير (sinter close) كلاز سنتر به را نيكلاس سنت لفظ آمستردام ، در هلند پروتستانهاي
هديه ها بچه براي كه دادند فانتزي شخصيت يك او به و دادند
شد شروع آلمان از بابانوئل يا كريسمس پدر نام شخصيتيبه عنوان به آن تبديل ولي آورد مي
فرانسه به عاقبت و كرد سرايت ميكردند زندگي پروتستانها آنها در كه كشورهايي به سپس و
سال هر كه ميشناسند كسي عنوان به را كلاز سنتر نيز مذهب كاتوليك كشورهاي در اما.رسيد
خوراكيهاي و هديه از پر ميگذارند ، بخاري لوله كنار كه را بلندي جورابهاي بچهها ، براي
.ميكند لذيذ
و بلند و سفيد ريشي با است فانتزي شخصيتي نيكلاس سنت مسيحي ، بچههاي نظر در هم هماكنون
از.ميشود كشيده برف روي بر زيبا گوزنهاي توسط كه سورتمهاي بر سوار قرمز كلاهي و شنل
براي و كند برآورده را بچهها خواستههاي تا يافته ماموريت خدا طرف از او آنان نظر
انجام خوب را خود مدرسه تكاليف و بودهاند خوبي بچههاي سال ، مدت تمام در كه بچههايي
تا ميخواهند ايشان از مسيحي بچههاي سرپرستان جهت همين به.بياورد هديههايي دادهاند ،
درخواستنامهها اين دادن با آنها تا بدهند آنها به و بنويسند كاغذ روي را خود تقاضاهاي
.بپوشاند عمل جامه درخواستشان به كه بخواهند او از بابانوئل به
بيصبرانه و ميدوزند بخاري لولههاي به چشم كريسمس ، شب در مسيحي بچههاي دليل همين به
درخت زير در را ايشان هديههاي و بيايد آنها خانه به بخاري لوله از بابانوئل تا منتظرند
آويزان بخاري لوله كنار به كه بلندي جورابهاي درون يا و آنها بالش زير در يا كريسمس
.است بيحامي و مستمند بچههاي به كمك سنت ، اين از اصلي كههدف بگذارد كردهاند ،
به را شخصي كريسمس ، شب در مسيحي خيريه انجمنهاي توسط هم ايران نقاط ساير و تهران در
پيش از آدرسهاي به شهر سطح در وي توسط شب ، نيمههاي تا و ميكنند درست بابانوئل صورت
جمع كليسا در بچهها كريسمس شب نيز ، كليساها بيشتر درميفرستند هدايايي شده تعيين
موفقيت براي آرزوها بهترين با همراه را كوچكي هديههاي آنها همه به بابانوئل و ميشوند
.ميكند عطا خوشبختي و
كريسمس كارت
سپسدر.شد طراحي م.سال 1843 در پارزلي جان نام به شخصي توسط كريسمس كارت اولين
انجام را كار همين هم ديگر نقاشان كرد هنريدرخواست سنت نام به شخصي انگلستان
و شد پخش شهرها سطح در...و بابانوئل كريسمس ، درخت از نقاشيهايي و طرحها آنگاه.بدهند
مرسوم كريسمس كارت صورت اين به و بدهند هديه خود دوستان به را آنها برآمدند درصدد همه
.شد
كريسمس سرودهاي
توسط كه است سرودي همان از نشاني كه كريسمس سرودهاي يا Carol به ميرسيم انتها در و
روي رنگي زنگهاي نشانه ، همين به و شد خوانده مسيح تولد روز در چوپانان براي فرشتگان
.جهان در مسيح تولد اعلام از است نمادي كه ميشود آويزان كريسمس درخت
فرنادپور دخت آرين
غلامان دهانه در هخامنشي دوره نقاشي آثار كشف
شهر اتاقهاي از يكي ديوار روي بر بينظير نقاشي اثر نمونه دو كشف:فرهنگي علمي گروه
.كرد شگفتزده را باستانشناسان بلوچستان ، و سيستان استان در غلامان دهانه هخامنشي
نفر يك آن طي كه شده كشيده تصوير به شكار از صحنهاي كشفشده ، نقاشي اثر نخستين در
هيكل قوي اسب يك توسط كه شكل مكعب كالسكهاي بر باشد اميري يا و حاكم ميرود احتمال كه
.است بزرگي گراز تعقيب حال در كمان و تير با و است سوار ميشود كشيده
با سوار و آمده فرود نيزه محل نزديكي در نيز تيري و كرده اصابت گراز پشت به نيزه يك
تاج نوعي يا و كلاه داراي سوار ظاهرا.است بعدي تير رهاكردن حال در خود كمان و تير
.نيست مشخص كاملا نقاشي ، فرسودگي علت به كه است قرمزرنگ
نقاشي اين غلامان ، دهانه باستانشناسي گروه سرپرست سيدسجادي منصور سيد دكتر گفته به
بر سياه رنگ با سانتيمتر xابعاد 12035 در و زمين كف از سانتيمتر حدود 90 ارتفاع در
شده تزئين نيز سفيدرنگي نقاط با و بسته نقش غلامان دهانه شهر اتاقهاي از يكي ديوارهاي
در بزرگ داريوش استوانهاي مهر اثر به زيادي شباهت نقاشي اثر اين ميشود گفته.است
.ميشود نگهداري British Museum در اكنون هم كه دارد مصر در تب شهر
مكشوفه ، نقاشي نمونه دومين در كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
xابعاد 5040 در اتاق يك سقف زير و درگاهي يك بالاي بر كندهكاريشده بصورت اثري
روبروي است اسب زياد احتمال به حيوان يك كه تصوير اين در.است بسته نقش سانتيمتر
پلكانمذكور.دارد را پلهها اين از بالارفتن قصد كه ميرسد نظر به و ايستاده پلكاني
ميرود احتمال و بسته نقش آن بالاي در نيز انسان يك تصوير كه ميشود منتهي ساختماني به
بناي مشاهده از پس فردي كه ميدهد احتمال سيدسجادي ، منصور سيد دكتر.باشد شاهنشين يك
يك از استفاده با و ممكن شكل سادهترين به اينرو از و داشته را آن توصيف قصد تختجمشيد ،
.است كنده ديوار روي بر را صحنه اين تيز نوك قلم
هنوز كه ديگري نقاشيهاي فرسوده و رفته بين از بقاياي اتاق اين در ميشود خاطرنشان
به كاوش آينده فصول طي در اميدوارند باستانشناسان و شده پيدا نشدهاند مشخص كاملا
.يابند دست نيز بيشتري موارد
شد راهاندازي كشور دانشجويي تشكلهاي سايت وب
به عالي آموزش مراكز و دانشگاهها دانشجويي علمي ، تشكلهاي وبسايت:فرهنگي علمي گروه
.شد راهاندازيWWW.IRANSSS.COM نشاني
تشكلهاي ميان ارتباط برقراري و سريع و دقيق اطلاعرساني تسهيل هدف با وبسايت اين
اخبار آخرين وبسايت اين در.است شده راهاندازي كشور سراسر دانشگاههاي دانشجويي و علمي
همچنين.ميشود منتشر آنان دستاوردهاي و دانشجويي علمي تشكلهاي به مربوط اطلاعات و
نظر تبادل و بحث به علمي ، تشكلهاي با مرتبط ميزگردهايي در حضور با ميتوانند كاربران
وبسايت روي بر اختصاصي صفحات از ميتوانند علمي انجمنهاي از يك هر همچنين.ميپردازند
.كنند بهرهبرداري ويژه الكترونيكي آدرس از و شده برخوردار
. است موجود آنان فعاليتهاي و تشكلها اطلاعات كليه وبسايت ، اين اطلاعات بانك بخش در
ميشود تدوين معلمان حقوقي منشور
جايگاه تعيين هدف با مسئوليتهايمعلمان و حقوقي منشور:فرهنگي علمي گروه
.تدوينميشود آنان واقعي
بعدازظهر پرورش ، و آموزش وزارت قضايي حمايت و حقوقي دفتر مديركل موسوي عبدالرزاق
اظهار اهواز معلم درخانه كشور امورحقوقيمنطقه6 كارشناسان گردهمايي در دوشنبه
نامههاي توصيه و اعتقاديما دينيو مباني به باتوجه طرح اين:داشت
"يونسكو " متحد ملل فرهنگي و علمي سازمانتربيتي نامه توصيه بينالملليبويژه
.شود منتشرمي جاري سال اسفندماه اواخر تا
معلمانو به بخشي آگاهي و رساني اطلاع دوجنبه از منشور اين:افزود موسوي
سياستگذارانحائز و مسئولان نزد معلمان واقعي و آرماني جايگاه تبيين همچنين
و درجامعه پرورش و آموزش كاركنان ارتباط گستردگي به بااشاره وي.است اهميت
و انگيزش مديريتي لحاظ از بتوانيم هرچه:گفت ازآنان حقوقي لزومحمايت
.حاضرميشوند درس كلاس در بيشتري امنيت با معلمان كنيم حمايت را حقوقمعلم
ارائهخدمات با موظفند مناطق و نواحي حقوقي كارشناسي واحدهاي:يادآورشد موسوي
. دهند قرار حمايت مورد را معلمان ، حقوقي مشاوره و
تكليف تعيين خواستار علوم وزارت معاونان
شدند وزارتخانه اين ساختار تغيير لايحه
و ميكند معطل را كشور از بخشي يك ساختار ، تغيير لايحه معطلماندن:فرهنگي علمي گروه
سريعتر هرچه آن تكليف بايد بنابراين.ندارد قانون و ساختار علوم وزارت ديگر عبارت به
.ديد خواهد ضربه كشور پژوهش و آموزش بخش دو هر لايحه معطلي با كه چرا شود ، روشن
ايسنا با گفتوگو در مطلب اين اعلام با علوم وزارت پژوهشي معاون منصوري رضا دكتر
فصل و فرهنگي انقلاب عالي شوراي اختيارات به مرتبط عمدتا لايحه رد موارد:كرد تصريح
شوراي خود در موارد اين و است نهاد دو اين وظايف در موجود ابهامات و ارگان دو بين مشترك
با تا باشيم شورا اين تصميم منتظر بايد بنابراين.است بررسي دست در فرهنگي انقلاب عالي
.شود مشخص كاملا ارگان دو از يك هر وظايف ابهامزدايي
دانشگاهها ، روساي انتخاب فرض به است ، مفصلي مساله لايحه رد موارد:گفت منصوري دكتر
اين و است مفاهيم در ابهام گاهي و پژوهش و آموزش كلان سياستهاي كشور ، در پژوهش تكليف
وظيفه تصميمگيريها اين اينكه و روبروست ابهام با همچنان كه است تعابيري كلي سياستهاي
سريعتر هرچه ابهامات اين مجلس كمك با اميدواريم ما است نشده مشخص باشد بايد ارگان كدام
.شود روشن
را آن سياسي مسائل كه نيست چيزي هيچ:كرد خاطرنشان علوم وزارت پژوهشي معاون
حد تا را سياسي مسائل كه است جامعه يك بلوغ نشانگر مساله اين ولي ندهد ، قرار تحتالشعاع
و است شديد مسائل در سياسي دخالتهاي گاهي بنابراين نكند ، دخيل كارشناسي مباحث در ممكن
ما البته ميگذارد ، تاثير افراد تصميمگيريهاي در سياسي سمت فكرو طرز و كمتر گاهي
ساختار تغيير لايحه مورد در و بود خواهد حداقل سياسي تاثيرات اين كه باشيم اميدوار بايد
.است داشته دخالت سياسي مسائل اندازه چه تا كه گفت نميتوان علوم وزارت
با گفتوگو در فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون توفيقي جعفر دكتر همچنين
برنامه قانون ماده 99 براساس علوم وزارت ساختار تغيير لايحه:گفت آموزشيايسنا خبرنگار
پشتيباني و حمايت ارزيابي ، و نظارت برنامهريزي ، ماده ، اين كه است شده تنظيم توسعه سوم
توجه با.است كرده واگذار علوم وزارت به فناوري و تحقيقات حوزه در را سياستها تدوين و
بود ، شده تدوين سال 53 در كه آن به مربوط قانون آخرين در علوم وزارت وظايف اينكه به
لايحه صورت به علوم وزارت قوانين و وظايف تكميل جهت در ماده 99 لذا داشت ، تكميل به نياز
به نهايي بررسي جهت نيز مجلس تصويب از پس و ارائه مجلس به تصويب از پس كه شد تنظيم
.شد تقديم نگهبان شوراي
مشكلات رفع براي كلي طور به لايحه تنظيم:كرد تصريح همچنين علوم وزارت آموزشي معاون
رياست با فناوري و تحقيقات و علوم عالي شوراي تشكيل آن ، راس در كه است بوده آموزشي
.است بوده اهداف اين جمله از رئيسجمهور
|