نسل و فرهنگي ميراث ملي همايش نخستين
ميشود برگزار سوم
پذيرش :كرد اعلام اطلاعيهاي در علوم وزارت
يا سنجش سازمان طريق از تنها دانشجو ،
ميگيرد صورت دانشگاهها
سنت؟ يا شيوه روش ،
راتقويت دانشآموزان پذيري مسئوليت چگونه
كنيم؟
كنكور براي طلايي كليدهاي
شهر رياضي دبيران براي همايش برگزاري 4
تهران
نسل و فرهنگي ميراث ملي همايش نخستين
ميشود برگزار سوم
خانيكي هادي حضور با دي سوم 19 نسل و فرهنگي ميراث ملي همايش نخستين:فرهنگي علمي گروه
.ميشود برگزار تهران در فرهنگي ميراث سازمان رئيس بهشتي محمد و جمهوري رئيس مشاور
و تعامل و نوجوانان و جوانان با گفتگو امكان فراهمكردن هدف با روزه يك همايش اين
سالن در كشور فرهنگي ميراث از حمايت راستاي در سوم نسل نگاههاي و نظرها از بهرهگيري
.شد خواهد برگزار فرهنگي ميراث سازمان همايشهاي
سوم نسل و فرهنگي ميراث ملي همايش فرهنگي ، ميراث حامي روزنامهنگاران انجمن گزارش به
كانون" ،"سوم نسل موسسه" همكاري با جوانان ملي سازمان و فرهنگي ميراث سازمان توسط
و "جوانان مشاركتهاي توسعه جمعيت "،"زمين ايران رهروان" ،"مدني جامعه جوان نوانديشان
.ميشود برگزار "مهرآريانا كانون"
پذيرش
:كرد اعلام اطلاعيهاي در علوم وزارت
يا سنجش سازمان طريق از تنها دانشجو ،
ميگيرد صورت دانشگاهها
عقد براي حقوقي يا حقيقي شخص هيچ به فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت:فرهنگي علمي گروه
اشخاص طرف از دانشگاهها نمايندگي ادعاي و نكرده اعطا نمايندگي دانشجو پذيرش قرارداد
و است كاملامردود عالي آموزش دورههاي به ورود قرارداد عقد براي شركتها يا حقيقي
.داشت نخواهد غيرمسئولانه اقدامات اينگونه قبال در مسئوليتي هيچگونه علوم وزارت
داوطلبان متواتر و مكرر استعلام به توجه با فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت عمومي روابط
سياستهاي درخصوص عمومي اذهان شدن روشن منظور به و عالي آموزش مختلف دورههاي در شركت
به ورود كه ميرساند داوطلبان اين اطلاع به عالي ، آموزش به ورود نحوه و دسترسي افزايش
از اعم ناپيوسته ارشد كارشناسي كارداني ، كارشناسي ، بر مشتمل عالي آموزش رسمي دورههاي
خاص آزمون و فوق دورههاي براي سراسري آزمون در قبولي طريق از صرفا شبانه و روزانه
.است امكانپذير فراگير دورههاي طريق از پذيرش كسب يا و دكترا دوره براي دانشگاهي
آزمون در قبولي مستلزم مورد حسب رسمي مدارك به منتهي دورههاي در شركت ديگر بيان به
دورههاي مجري دانشگاههاي يا و پيامنور دانشگاه فراگير دوره در قبولي يا دوره ورودي
.است نيمهحضوري
سنت؟ يا شيوه روش ،
پژوهش درباره (ع) علي اميرالمومنين از حديثي بررسي
ستايش حسن دكتر
پژوهش هفته ستاد سوي از عليهالسلام علي اميرالمومنين از حديثي پژوهش ، هفته ايام در
با بود ، شده منتشر هفته اين مناسبت به كه نشرياتي و پلاكاردها در پرورش و آموزش وزارت
و عربي عبارت كه اين بدون ،"نيست پژوهش از برتر روشي ، هيچ":ميخورد چشم به مضمون اين
عبارت آن انتخابكننده بهخصوص و متن اين مترجم ميرسد نظر به.باشد شده ذكر آن منبع يا
به نسبت هم و است ورزيده علم ساحت به نسبت هم سستي ، و اهمال نوعي كار اين با فارسي ،
مقصد زبان با متفاوت فرهنگي بار متضمن كه متون ترجمه در كه است اين رسم.مقدسات ساحت
ميشود متذكر نحوي به را عبارت يا واژه اصل معمولا مترجم ديني ، مقدس متون بويژه است ،
.شود جلوگيري سوءبرداشت و نادرست فهم هرگونه از تا
ترجمان گشتي بشنيده صورتي
طوطيان چون خود گفت از بيخبر
يا نامفهومي موجب و است عربي متن يك از نارسايي ترجمه مزبور عبارت كه آنجا از
اصل و ريشه و بنمايد زمينه اين در كاوشي تا شد آن بر نگارنده است ، شده پيام در كژفهمي
حتي جملهاي آنجا در كه رفتم نهجالبلاغه سراغ اولي طريق به اينجانب.بيابد را حديث
را مستدرك و غررالحكم بحارالانوار ، همچون ديگري كتب سپس.نشد يافت مضمون اين به قريب
"المواعظ و الحكم عيون" كتاب در بالاخره كه اين تا.نيافتم هم آنجا در كردم ، جستوجو
نظر از و است عليهالسلام علي از حديث يك ترجمه بحث ، مورد جمله ظاهرا كه يافتم حديثي
كتابي بزرگترين كه را منبع اين.است برخوردار متقني سند از شده ياد حديث صاحبنظران ،
محمدالليث عليبن است ، قصار كلامهاي صورت به (ع)امير حضرت موعظههاي و حكمت حاوي كه است
صفحه 534 در حديث اين مضمون.است كرده تاليف ششم قرن اواخر شيعي بزرگ علماي از الواسطي
."التحقيق من لاسنهافضل":از است عبارت و كتاب اين
بزرگترين مترجمان ، ميگويند.است حديث اين ترجمه دارد ، وجود اينجا در كه مشكلي
رعايت را امانت پيام ، ارسال در شايد و بايد كه آنچنان كه چرا.هستند دنيا خيانتپيشگان
.باشد عليهمالسلام معصومين يا و متعال خداوند كلام شده ترجمه متن كه بهخصوصنميكنند
به را جسارت اين است ممكن دارند ، ايمان خود توانايي به پيام كامل انتقال در كه كساني
مرحوم مانند دهند ، نسبت كلام صاحب به را خود ترجمه اصلي ، متن به ارجاع بدون كه دهند خرج
البته است ، داده ارائه مستقل كتاب يك قالب در آن ، اصل بدون را نهجالبلاغه كه فاضل جواد
در اندازه چه و است كرده دريافت را پيام چقدر مترجم خود كه اين به دارد بستگي اين
ترجمه كه است اين معمول دليل ، همين به.است بوده موفق شده ، دريافت كه پيامي همان انتقال
خواننده عهده به را آن تفسير و فهم و ميآروند آن ذيل در را متن يك تحتاللفظي
و است گرفته انجام ديگران و قمشهاي الهي توسط كه كريم قرآن ترجمه مانند:ميگذارند
.همينطور هم وارده ادعيه و ديني متون بقيه
فارسي زبان به نارسايي ترجمه "نيست پژوهش از برتر روشي ، هيچ" جمله شد ، ذكر كه چنان
علي به آن عربي متن بايد كه حالي در است ، شده داده نسبت امام به كه است حديث يك از
اگر حتي صورت ، اين در.فارسي زبان به نارسايي جمله چنين نه گردد ، منتسب عليهالسلام
مولا مقدس ساحت از را نارسايي اين متن ، اصل وجود شود ، داده دست به هم نارسايي ترجمه
ميشود ، مطرح زباني بافت يك در "پژوهش" و "روش" كلمه دو وقتي است اين نكته.ميسازد مبرا
آن دنبال به و ميگردد تداعي متدولوژي مفهوم خواننده ذهن بلافاصلهدر "روش" كلمه از
خود با شناخت روش كه اين كما دارد ، فرق پژوهش خود با پژوهش روش كه ميشود تحليل چنين
.دينداري خود با هم دينداري روش و دارد تفاوت شناخت
"نيست پژوهش از برتر روشي ، هيچ" ميشود گفته وقتي بنابراين.منزل دومي است ، راه اولي
متد و روش اما است ، متد يك و روش يك پژوهش كه است شده پيشفرضنهاده اين بر سخن بناي
حذف جمله اركان از ، يكي بيان اين با واقع در.است نشده ذكر جمله در ديگر اين چيزي؟ چه
حذف مفعول است ، متعدي فعل داراي كه جملهاي در كه اين مانند.است مانده ابتر كلام و شده
كامل صورت بريم ، كار به "سنت" جاي به را روش لفظ كه باشد اين بر قرار اگر.باشد شده
اين درستي از صرفنظر كه "نيست پژوهش از برتر آموزشي روش هيچ" باشد اين تواند مي جمله
.نيست اين مولا كلام منظور مسلما ولي است ، كامل و درست دستوري ساختار نظر از جمله سخن ،
غير نه و باشد نارسا نه كه كرد ترجمه طوري را جمله بايد.است ديگر جاي در اصلي گره
دارد بسيار تفاوت فارسي زبان با عربي زبان دستوري ساختار كه ميدانند زبان اهل.دستوري
واژهگزيني عربي و فارسي زبان دو معنايي و واژگاني و نحوي ساختارهاي به توجه با بايد و
.كرد انتخاب كلمه هر براي دقيقي معادل و نمود
خمشان گوش خور در فشان حرف اي خامش
كو تو گفتار و حالت مكن ، خلق ترجمه
اگر.است نشده ترجمه درست كه است "سنت" كلمه ترجمه در فقط مشكل كوتاه ، حديث اين در
"سنت" و "روش" واژه دو معنايي بارهاي ولي هست ، هم روش و راه معناي به عربي در "سنت" چه
بار با كه دارد خاصي معنايي بار تحقيق ، حوزه در بويژه "روش" واژه.نيستند يكسان هم با
بافت در وقتي گفتيم كه همانطور روش ، .دارد تفاوت فارسي حتي و عربي در "سنت" معنايي
ممكن كه كار ، يك دادن انجام راه يعني است "متد" معناي به ميگيرد ، قرار پژوهش كلامي
و دينداري روشهاي و شناخت روشهاي مانند:باشد داشته وجود آن براي متفاوتي راههاي است
هر سنت و است شريعت و طريقت سيرت ، عرف ، عادت ، معناي به عربي در "سنت" ولي.تحقيق روشهاي
يك انجام روش ولي است ، حسنه شيوه يا سنت يك اطعام ، مثلا.است عمل همان عين خود ، عملي ،
همين به سنت آن در كه هست هم اكرم پيامبر از مشهوري حديث.است عمل خود بلكه نيست ، عمل
روشهاي انواع يا و سنت ، روش از منظور اينجا در."سنتي النكاح":است رفته كار به معنا
به سنت لفظ كه اين بر علاوه فارسي زبان در.است نكاح عادت و رسم خود نيست ، بلكه نكاح
و سيرت شيوه ، چون واژههايي ازدواج ، سنت و مسلماني سنت:مانند ميرود ، كار به معنا همين
.ميشود استفاده زباني بافت اين در هم آيين
پارسايان ، سيرت دادگري ، و عدل شيوه خسروي ، آيين و سنت قبيل از تركيباتي در نمونه براي
عادت و خوي معناي به آيين و سيرت روش ، سنت ، واژههاي دلنوازي ، شيوه و رندي و مستي شيوه
را "منالتحقيق سنهافضل لا" عبارت اگر بنابراين.متدولوژي و روش نه رفتهاند ، كار به
پيام اصل به كنيم ، ترجمه زير صورتهاي به واژهها اين با مولا گفتار سبك رعايت با
:است اميرالمومنيننزديكتر
.نيست پژوهشگري از برتر شيوهاي ، هيچ *
.نيست پژوهشگري آيين از بهتر آييني ، هيچ *
.نيست پژوهندگي سيرت از نكوتر سيرتي ، هيچ *
نيفتد ، پرورش و آموزش در پژوهش متوليان سليقه مقبول مذكور موارد از هيچكدام اگر
.نگيرد صورت امانت در خيانتي كه برد كار به را"سنت" لفظ همان است بهتر
راتقويت دانشآموزان پذيري مسئوليت چگونه
كنيم؟
.شنيدهايد كودكانتان ومدرسه خانه اولياي زبان از را واژهها اين شايد:اشاره
"شود؟ عهدهدار گروه در را مسئوليت اين نكنم فكر يا و است؟ كم فلاني مسئوليتپذيري"
داد؟مسئوليتپذيري پرورش دانشآموزان در را مسئوليت احساس توان مي چگونه راستي به
از را رفتارها اين مدرسه و خانه در كودكي اوان همان از فرد كه است اكتسابي رفتار يك
توان از مديريتي عرصههاي در كه كساني امروزه.ميگيرد ياد مدرسه و ومادر پدر طريق
و خانه بستر در را اوليه تجربههاي بيترديد هستند ، برخوردار بالايي مسئوليتپذيري
.كردهاند تجربه مدرسه
مسئوليتپذيري باروري زمينه در را مطلبي تربيتي ، كارشناسان از "يزدانپناه نقي علي"
.ميآوريم پي در را آن كه است نوشته دانشآموزان در
زمينه در گرفتن قرار با و تدريج به و ميشود شروع خانواده محيط از انسان مسئوليت حوزه
.ميرسد كشور و شهر بزرگ ، و كوچك اجتماع به مناسب
خود فرد كه ميرود پيش جايي تا بگيرد ، قرار پرورش درست مسير در اگر مسئوليت احساس
امر اين.ميداند مسئول ميگيرند ، قرار او ادراك و رويت در كه عالمي همه مقابل در را
مسئول جهان پروردگار مقابل در نهايت در و آينده و حال گذشته ، برابر در را او ميتواند
كه است وظيفهاي به نسبت فرد دادن پاسخ آمادگي و توانايي واقع در مسئوليت ، احساس.بداند
يك عنوان به كه دارد اهميت جهت آن از مسئوليت احساس به پرداختن ضرورت.است پذيرفته
كليد عنوان به را مسئوليت احساس اگر.ميكند عمل انسان يك ترتيب بنيادين و اساسي ابزار
احساس آيا كه دهيم پاسخ سوال اين به بايد بگيريم ، نظر در تربيتي معماهاي از بسياري
است؟ آوردني وجود به مسئوليت ،
پيدا ارزش ديگران نزد در و شود واقع قبول مورد كه است نيازمند كودكي دوران از بشر
خود سوم ، طبقهبندي طبقه در را ديگران نزد در ارزشمندي نياز اين مزلو ، ابراهام.كند
زندگي ، تجارب از كودك ادراكات براي پايه و اساس عنوان به ارزشمندي اين.است داده قرار
در كه باشد نيرويي ميتواند نياز اين ارضاي از ناشي عاطفي -اجتماعي كفايت.ميكند عمل
و كودكان ديگر ، سويي از.كند كمك كودك به آينده زندگي در جدي مشكلات از اجتناب جهت
يعني بخش ، دو اين.دهند انجام تا شود سپرده آنها به كاري ميخواهند همواره نوجوانان
يعني.است گرفته قرار توجه مورد روانشناسي علم در آن ، براي كار و شدن واقع قبول مورد
خود از را بالايي همبستگي مسئوليت ، قبول و كار و آن براي تلاش و شدن پذيرفته ميان رابطه
نياز يك ارضاي براي ابزاري عنوان مسئوليت ، به كه است آن نشاندهنده ايناست داده نشان
ترتيب جنسيت ، سن ، شامل" فردي تفاوتهاي به توجه با مسئوليتها نوع.است مطرح انسان فطري
و فرد در ارزشي انتقال منابع و "هوش شخصيت ، رشد ، سطح برادران ، و خواهران بين تولد
.است متفاوت "...و تكنولوژي خانواده ، مليت ، فرهنگ ، " مثل ميكند زندگي آن در كه جامعهاي
از پارهاي مسئوليت قبول براي و ديگران با زندگي رسم و راه آموختن براي كودك
.است مردم كمك به نيازمند محيط به مربوط عمومي مسئوليتهاي
شود ، منجر سازندگي يك به كه فعاليتهايي انجام از بچهها شور و استقبال وصف اين با
قبول و مربي طرف از كارها سپردن واقع در.ميكند تخليه را آنان دروني نيروي و انرژي
.است تربيت مناسب زمينه ايجاد براي طرفه دو مشاركت و همكاري دانشآموزان ، توسط مسئوليت
با عبارتي به ميآورد ، بار به سازندگي و ميكند خلاق را انسان مسئوليت ، قبول و شوق
او رشد مرحله هر در و دادهايم قرار خلاقيت مسير در را آنها بچهها ، به سپردن مسئوليت
.كردهايم نزديك عاطفي و عقلاني تواناييهاي درجه بالاترين به را
به علاقه.كند تجربه را امر يك كشف لذت بايد بچه ابتدا همان از ،"ويتهد" نظر از
.است شده تشكيل آنها از طفل زندگي كه ميشود وقايعي فهم و اساسي مفاهيم درك سبب امور كشف
پروراندن مسير در او دادن قرار واقع در فرد ، كنجكاوي تحريك و امور كشف براي زمينهسازي
.است خلاقيت
احساسها ، حسي ادراكات با آنها دادن ارتباط تصورات ، يا مفاهيم افتادن كار به از منظور
را زندگي و ميشوند يكديگر با افكار سازگاري سبب كه ذهني فعاليتهاي تمايلات ، اميدها ،
.ميباشد ميدهند شكل
و تعليم ارزشهاي رعايت به نسبت خانواده بيتوجهي مسئوليت احساس رشد موانع از يكي
شده ياد عوامل در كه عمدهاي عامل اما.است جامعه بر حاكم هاي خردهفرهنگ و تربيت
مسئوليت احساس و شوق تنبيه ، و ترس.است محيط در تنبيه و ترس اعمال باشد ، مشترك ميتواند
و خودكامه فرد.ميآورد بار به خودكامگي و كوركورانه اطاعت ترس ، ميبرد بين از را
و آزادي بين اين در و ميكند پيدا ادامه چرخه اين و ميكند حاكم را ترس نيز مستبد
.است مسئوليت احساس بدون و بياختيار مهرههاي پرورش آن محصول و ميشود قرباني انسانيت
مطرح پرسش اين حال.ميدانند انضباط و نظم حفظ را تنبيه و ترس لزوم علت مدارس در
بچهها در را مسئوليت بخواهيم اگر كنند؟ برقرار را نظم آزادانه بچهها كه كنيم چه":است
".شود حاكم محيط در آگاهانه نظمي بايد دهيم پرورش
شود تنظيم طوري بايد اجتماعي محيط و داخلي سازمان كه ميگويد كارنكو قول از خمارلو
سازمان و نظم تحصيل و زندگي كار ، محيط اگر او نظر از.كند درك را منطقاش افراد كه
.نميكند بيانضباطي يا نظمشكني كس هيچ باشد داشته شده پذيرفته منطقي
".است نيرومند انضباطي عنصر يك خود خودي به معلم رفتار":ميگويند وينستاين و يلوون
اجبار يا فشار حدي تا انضباط جريان در":ميكند نقل هورن قول از باتلر ديگر جايي در
فرد خارجي اجبارداشت توجه فرد خود نقش به بايد نيز انضباط مساله در.است لازم خارجي
و ميشود وي طرف از كاري انجام علت يا دليل بررسي مانع و برميانگيزد مقاومت به را
آن ايجاد در خود شاگرد و آيد وجود به خود به خود تعليماتي موقعيت در بايد نيز انضباط
انضباط ديگر عبارت به.باشد داشته دخالت آن به مربوط قوانين و مقررات تدوين و موقعيت
و آن انجام ضرورت و كاري انجام دليل دانستن.آيد وجود به شاگرد خود وسيله به بايد
".ميآورد بار انضباط با را فرد آن از حاصل نتايج به توجه همچنين
را آن خود كه شد خواهند نظمي تابع جامعه در افراد بپذيريم اگر وصف اين با
به دانشآموزان خود مشاركت با را نظمي دانشآموزي جامعههاي در است خوب كنند پايهگذاري
.نمايند بيشتري مسئوليت احساس آن رعايت و آن حفظ به نسبت تا آوريم وجود
اهداف به نظم ايجاد با هم و كردهايم كمك مسئوليت احساس پرورش به هم صورت اين در
.رسيدهايم نظر مورد
كنكور براي طلايي كليدهاي
كنيد؟ كنترل را خود پيشرفت روند بايد چگونه
شود؟ كنترل بايد چگونه پيشرفت روند پايه ، خط ترسيم با آغاز نقطه تعيين از بعد
كنترل را پيشرفتتان روند نتوانيد خودتان اگر شود؟ تعيين بايد چگونه پيشرفت ملاكهاي
بكنيد؟ بايد چه نماييد ،
بزرگي كار سازيد ، مشخص را خود رفتار فعلي وضع بتوانيد اگر -پيشرفت نمودار ترسيم.1
اين مهم باشد ، كم زمان اين كه نيست مهم.است حركت آغاز نقطه اين كه چرا دادهايد ، انجام
داشته محكم ارادهاي و مصمم عزمي آن ، شده وبرنامهريزي تدريجي افزايش براي شما كه است
ادامه را پايه خط تعيين براي شده نموداررسم ميتوانيد پيشرفت ، روند كنترل براي.باشيد
علامت را مطالعه ساعات ميزان كرده ، مشخص را روزها ادامه نمودار ، روي بر يعني.دهيد
ذهني حالت از را پيشرفت روند كنترل كه آن اولميكند كمك چند نمودار اين ترسيم.بزنيد
براي دانشآموزان اساسي اشكالات از يكي.است مهمي بسيار مساله اين و ميسازد خارج
آنان از وقتي و ميكنند طراحي ذهني صورت به را برنامهها كه است همين ريزي ، برنامه
;نميدهند نشان خوش زيادروي بياورند ، كاغذ روي بر را برنامهها كه ميشود خواسته
صورت به را پيشرفت روند نمودار ترسيم كه آن دومدهند انجام سختي كار بايد كه انگار
نمودار ، به مراجعه با بود لازم كه موقع هر ميتوانيد شما.درميآورد دسترس قابل و عيني
خود ، اين و ميسازد منظم را پيشرفت روند كه آن سوم.كنيد راارزيابي خود وضعيت
.شود بيشتر انگيزه ايجاد و روحيه تقويت باعث ميتواند
عيني صورت به ذهني حالت از را خود پيشرفت كنترل روند نمودار ، رسم با -كليديازدهم
.آوريد در
در دانشآموزان بيشتر و است مهمي بسيار موضوع هم ، اين -پيشرفت ملاكهاي تعيين.2
معمولاملاكهاي عجله ، و فرصت كمي دليل به شايد دانشآموزان.دارند مشكل آن مورد
ساعت روزي 3 حال به تا كه كسي مثلا.ميكنند تعيين بالا دست و آل ايده خيلي را پيشرفت
ساعت حداقل 9 كه كسي يا بخواند ، درس ساعت ميگيرد 10 تصميم يكباره ميخوانده ، درس
ملاكهاي و ناگهاني تغييرات اين.ميدهد كاهش ساعت به 6 را خود خواب مقدار ميخوابيده ،
.ميسازند فراهم نيز را دلسردي موجبات نيستند ، بلكه اجرا قابل تنها نه دستنيافتني
تغييرات به تصميم.است نزدن علامت بزرگ سنگ كه شنيدهايد را قديمي ضربالمثل اين حتما
بنابراين.نيست امكانپذير همه براي ولي باشد ، استثناء يك گاهي ميتواند چه اگر بزرگ ،
ميدهد نشان شما پايه خط اگر.شوند تعيين منطقي معقولو روندي با پيشرفت ملاكهاي بايد
بگيريد تصميم اول هفته دو يكي در است بهتر داريد ، مطالعه امكان ساعت فعلي 4 وضع در كه
هم باز بعد هفتههاي براي موفقيت ، صورت در.كنيد اضافه مقدار اين به ساعت نيم فقط كه
افزايش ساعت يك و ساعت نيم بعد ماههاي و هفتهها در ترتيب همين به و ديگر ساعت نيم
.برسيد نظر مورد و مطلوب حد به تا دهيد
تعيين دسترس قابل و گام به گام ملاكهاي خود پيشرفت روند ادامه براي -دوازدهم كليد
.كنيد
.كنيد توجه ضميمه نمودار در شده فرضيارائه مثال به شده ذكر نكات شدن ملموستر براي
خود براي ميتوانيد پيشرفت ، روند كنترل شدن جديتر براي -رفتار خودكنترلي.3
چه از و ميآيد خوشتان چيزهايي چه از ببينيد.كنيد مشخص جريمهاي و تقويتي برنامههاي
برايتان واقعا كه را ناخوشايند مورد پنج و خوشايند مورد پنج.ميآيد بدتان چيزهايي
ميتوانيد كنترلي ، نظام اين براساس.كنيد تعيين دارند ، تاثير شما روي بر و بوده مهم
رضايت خود پيشرفت از ملاك طبق كه هم صورتي در.بدهيد جايزه خود به برنامه ، پيشرفت براي
و بوده واضح و روشن جريمه و تقويت موارد كه كنيد دقت.كنيد جريمه را خودتان نداريد ،
.باشند اجرا قابل
.كنيد ايجاد خودكنترلي نظام يك رفتارهايتان كنترل براي -سيزدهم كليد
عدم انگيزه ، نبودن كافي جمله از متعددي دلايل به گاه -كمكي نيروي از استفاده.4
كنترل اعمال امكان خودتان براي محيطي ، خاص شرايط و نامطلوب عادتهاي بر غلبه توانايي
رفتن دست از و وقت اتلاف از جلوگيري براي كه بپذيريد بايد صورت اين در.نيست فراهم
.باشد موقت و مدت كوتاه همراهي اين اگر حتي ;كند همراهي امر اين در را شما كسي فرصتها ،
ارتباط شما با كه باشد كسي يا و بزرگتر برادر و خواهر مادر ، پدر ، ميتواند فرد اين
اين دريافت برابر در خانوادگي ارتباطات نوع خاطر به دانشآموزان از بعضيدارد نزديكي
كسي اگر ميرسد نظر به كه صورتي در نميپذيرند ، را آن و ميدهند خرج به مقاومت كمك ، نوع
لازم شرايط ساير بودن فراهم صورت در البته -داوطلبانه بايد باشد ، موقعيت حساسيت متوجه
.باشد كمك اين از استفاده خواستار -شد خواهد اشاره آنها به بعدي قسمتهاي در كه
را پيشرفت روند نميتوانيد ميخواهد دلتان كه طور آن دليلي ، هر به اگر -چهاردهم كليد
.دهيد قرار مدنظر را كمكي نيروي از استفاده امكان كنيد ، كنترل
شهر رياضي دبيران براي همايش برگزاري 4
تهران
انديشمندان ، حضور با و رياضي دبيران براي تهران ، شهر سطح در ديماه تا 29 از 18
.شد خواهد برگزار رياضي همايش دانشگاهها ، 4 استادان و فرهيختگان
اسفند 81 تا 17 و شده آغاز آذر از 27 كه همايشها مجموعه اين ما ، خبرنگار گزارش به
مديريتآموزشوپرورشنظريوپيشدانشگاهيسازمانآموزشوپرورش توسط ادامهخواهديافت ،
.درميآيد اجرا به تهران پرورش و آموزش مناطق همكاري با و شده سازماندهي تهران شهر
:است آزاد علاقهمندان براي آنها در حضور و بوده زير شرح به آتي همايش برنامه 4
سينا ، خيابان نواب ، خيابان:برگزاري محل /نامعادلات و معادلات همايش:دي 1381 18*
.تا 12 9/تلفن 5739625 /منطقه 10 پرورش و آموزش سالن
خيابان:برگزاري محل /رياضي آموزش در روز فناوري از استفاده همايش:دي 1381 21*
.تا 17 30/13/تلفن 3332873 /منطقه 14 پرورش و آموزش دستگاه ، چهارصد پيروزي ،
خيابان:برگزاري محل /(تركيبات گراف ، مشتق ، ) رياضي جذابيتهاي همايش:دي 1381 25*
منطقه فرهنگيان باشگاه ،(احمدي شهيد) گوته خيابان شهدا ، ميدان از پايينتر شهريور ، 17
.تا 17 14/تلفن 7526073 /14
محل /بكنيم؟ بايد چه و كردهايم چه رياضيات كردن همگاني براي همايش:دي 1381 29*
:تلفن /منطقه 15 (ع)علي امام سالن گلستان 24 ، سليمانيه ، خاوران ، خيابان:برگزاري
.تا 12 30/8/3720080
|