پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۹۱ - Feb.27,2003
پايان رقابت هاي شمشيربازي دانشجويان دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: در ادامه مرحله نهايي مسابقات مختلف المپياد بزرگ فرهنگي ورزشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي (منتخبين ۰۰۰/۱۴ دانشجوي ورزشكار سراسر كشور) كه به مناسبت گراميداشت بيست وپنجمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در جريان است در رقابتهاي شمشيربازي با حضور قهرمانان آسيايي و كشوري، در پايان مسابقات اسلحه فلوره پس از يك فينال نفس گير وحيد پارسافر از دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب مدال طلا را به گردن آويخت، محمدحسين قهوه چيان از دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرضا نايب قهرماني را بدست آورد و كارن افشار قاسمي از واحد آمل و رسول خياباني از دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز مشتركا مقام سومي را ازآن خود ساختند. در مجموع تيمي نيز واحد دانشگاهي تبريز اول، واحد دانشگاهي تهران جنوب دوم، واحد دانشگاهي بجنورد سوم شدند. در اسلحه اپه نيز سيد محمدحسين عابدي از واحد دانشگاهي ساري اول، علي يعقوبيان از واحد دانشگاه بيرجند دوم شدند و محسن توكلي از واحد دانشگاهي ميبد و مصيب زارع زاده از واحد يزد مشتركا بر سكوي سومي ايستادند.

ركوردشكني در وزنه برداري جانبازان و معلولين
گروه ورزشي: فدراسيون  ورزش هاي  جانبازان  و معلولان  اعـــلام  كرد: در آخريـن  روز از سيزدهمين  دوره  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جانبازان و معلولان  كشور كاظم  رجبي  ركورد دسته  ۱۰۰ كيلوگرم  بازي هاي  پاراليمپيك  را بهبود بخشيد.
رجبي  با بلند كردن  وزنه  ۲۳۵ كيلوگرم  ، ۲ كيلوگرم  ركـــورد بازي هاي  پاراليمپيك  را كه  در اختيار «امراله  دهقان » ديگر وزنه بردار كشورمان  بود، ترقي  داد.
محسن  دهقان  ، غلامعباس  گموش  آبادي  ، غلامحسين  شلتوك  كار، حميد صديقي ، علي  حسيني ، حمزه  محمدي ، رضا برومند، عبدالنبي  عيسي پور ، علي  صادق  زاده ، كاظم  رجبي  و حميد اكبرجوكار به  ترتيب  عناوين  نخست  اوزان  يازده گانه  اين  مسابقات  را كسب  كردند.

رقابتهاي ليگ برتر واترپلو ايران در مرحله نهايي
گروه ورزشي: مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واترپلوي باشگاه هاي برتر كشور از ديروز با شركت ۸ تيم در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز شد.
در اين بازيها ذوب آهن اصفهان ۱۳ بر ۵ تيم تربيت بدني تبريز را شكست داد، برق منطقه اي گيلان قهرمان دوره گذشته اين رقابتها و نايب قهرمان آسيا ۱۳ بر ۹ بر تيم صنعت نفت آبادان غلبه كرد، پتروشيمي تهران ۱۶ بر ۱ شهرداري كرمان را مغلوب كرد و نفت و گاز گچساران با نتيجه ۱۱ بر ۲ از سد شهاب زنجان گذشت.

رئيس سابق شوراي شهر تهران:
توسعه ورزش همگاني از وظايف شوراي شهر است
002995.jpg
گروه ورزشي: محمد عطريانفر رئيس سابق شوراي شهر تهران با اشاره به نقش شوراهاي اسلامي در توسعه ورزش همگاني مي گويد: طبيعي است كه براي ايجاد زندگي آبرومندانه و در شأن و منزلت شهروندان تهران، بايد يكي از محورهاي برنامه ريزي خود را درمورد پاسخگويي به اوقات فراغت مردم شهر تهران قرار دهيم.
وي با بيان اين كه ورزش مقوله مناسبي براي پركردن اوقات فراغت است، گفت: به طور كلي پرداختن به امر ورزش در بخش حرفه اي و قهرماني در شرح وظايف شوراي شهر نمي گنجد، ولي در بحث تامين اوقات فراغت مردم و پاسخگويي به نيازهاي اجتماعي و فرهنگي شهروندان تهراني، روي آوردن به بحث ورزش همگاني بسيار مهم است.
وي در خصوص ميزان كارآيي حضور نماينده ورزشي در شوراي شهر گفت: تنها حضور يك عنصر ورزشي براي ترويج و تسهيل ورزش در بين مردم نمي تواند مثمرثمر باشد، چون برنامه هاي شوراي شهر نمي تواند از هم منفصل باشند.اعضاء شورا بايد با يك برنامه منسجم و گسترده و با افق بلند برنامه هاي اجتماعي را در پروسه وظايف خود طراحي كنند و طبيعتا در اجراي چنين امري يك عنصر ورزشي مي تواند مفيد و تأثير گذار باشد.
رئيس سابق شوراي شهر، در پايان با تشريح عملكرد اولين دوره شوراي شهر در عرصه ورزش، اظهار داشت: قبل از شوراي شهر، شهرداري تهران اقدام به فعاليتهاي گسترده  ورزشي با عناوين مختلفي كرده بود ،به طوريكه حدفاصل سال هاي۷۶تا ۷۰ فعاليتهاي ورزشي در قالب برنامه هاي اجتماعي توسط شهرداري بوجود آمد و با نيروهاي بسيار مستعد در اين زمينه، شروع به برنامه ريزي و فعاليت نمودند و با راه اندازي ورزشگاه ها، اجراي ورزشهاي همگاني در سطح شهر و برگزاري مسابقات ورزش محلات در تمام رده هاي سني را در اين زمينه متحول كردند و مهمترين عملكرد شوراي اول شهر تهران در اين راستا، بازدارنده نبودن طرحهاي شهرداري تهران بود.

رويارويي مردان كشتي ۴ كشور در تهران
پيكارهاي تيم به تيم با چه هدفي
003000.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون كشتي و سياست هاي ترسيمي در آن اعتقاد عجيبي به حضور تماشاگران بصورتي كاملا جدي و مستمر در كنار تشك مسابقات دارد و به دنبال همين سياست برگزاري مسابقه هاي مختلف در زمان هايي كه شرابط مناسبي وجود دارد، در دستور كار مردان اجرايي آن ترسيم مي شود و چه دلپذير و شيرين است كه چنين عملي در اندازه هايي مطلوب و بزرگ باشد. امروز و فردا تنور كشتي در تهران داغ است و چند تيم خارجي به پايتخت ما خود را رسانده اند تا ديدارهايي تيم به تيم با مردان كشتي ما داشته باشند. نفس اين عمل بسيار نيكو و پسنديده است، اما در مسير اجراي چنين برنامه هايي علاوه بر جذب و رضايت دوستداران كشتي بايستي اهدافي والاتر و فكورانه تر هم وجود داشته باشند كه برگزاري چنين مسابقاتي تنها جنبه سرگرمي نداشته باشد.
نيك مي دانيم كه كشتي روزها و ماههاي فراواني را به بطالت گذرانده است و براي تكرار افتخارآفريني هاي آن در سطح آسيا و جهان زمان بسيار تنگ است.
پس چه زيباست كه با درايت و هوشياري بيشتر و آگاهانه تر در زمان هايي كه قرار است مسابقاتي اين چنيني در كشورمان برگزار شود، اهداف مورد نظرمان در همان مسيرهايي باشد كه ما آنها را مسابقاتي تداركاتي و بسيار جدي مي پنداريم و در صدد آن هستيم كه با شركت در  آنها معايب و مشكلاتمان را رفع كنيم.
صرف برگزاري مسابقاتي با عيارهايي نامشخص و پائين به صواب نيست.
نبرد كشتي گيران ايران
تركمنستان، ژاپن و تركيه
فدراسيون كشتي اعلام كرد: مسابقه كشتي آزاد و فرنگي دوستانه تيم به تيم با حضور تيم هاي تركيه، تركمنستان، ژاپن و تيم ملي جوانان و تيم قهرمان كشور امروز و فردا در تهران برگزار مي شود.
اين رقابتها در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود و برنامه آن به شرح زير است:
۱۸/ ۳۰ ساعت ۸۱/۱۲/۸پنجشنبه
تيم منتخب جوانان - تيم منتخب ژاپن در كشتي آزاد
تيم قهرمان كشور جوانان - تيم ملي جوانان تركيه در كشتي آزاد
تيم ملي جوانان ايران - تيم ملي جوانان تركمنستان در كشتي آزاد
جمعه ۹/۱۲/۸۱ ساعت ۹
تيم ملي جوانان ايران - تيم ملي جوانان تركمنستان در كشتي فرنگي
تيم ملي جوانان تركيه - تيم ملي جوانان تركمنستان در كشتي آزاد
تيم ملي جوانان ايران - تيم قهرمان كشور جوانان در كشتي آزاد
جمعه۹/۱۲/۸۱ ساعت ۱۶
تيم منتخب B جوانان - تيم منتخب ژاپن در كشتي آزاد
تيم ملي جوانان ايران - تيم ملي جوانان تركمنستان در كشتي فرنگي
تيم قهرمان كشور جوانان - تيم ملي جوانان تركمنستان در كشتي آزاد
تيم ملي جوانان ايران - تيم ملي جوانان تركيه در كشتي آزاد
حسن محبي: شرايط براي همكاري سخت است
محمدحسن محبي مي گويد: طبق تصميم رئيس فدراسيون كشتي، قرار شده است كه تيم ملي سرمربي نداشته باشد كه در اين صورت اوضاع كشتي آشفته خواهد شد.
سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد افزود: من فكر نمي كنم كه در هيچ كجاي جهان چنين سيستمي وجود داشته باشد و هنوز هم نمي دانم كه چطور مي خواهند تيم ملي را با اين روش اداره كنند.
محبي افزود: من در هركجا كه باشم در خدمت كشتي و آرزومند سربلندي آن خواهم بود ولي با شرايط فعلي همكاري با تيم ملي را سخت مي دانم.
وي در پايان اضافه كرد: اميدوارم كه تيم ملي كشتي در مسابقات جام جهاني آمريكا حاضر باشد تا باز هم شاهد موفقيت كشي گيرانمان در عرصه هاي بزرگ باشيم.
فرجي شروع كرد
آيين معارفه نايب رئيس و دبير فدراسيون كشتي ديروز در محل اين فدراسيون با حضور «سعيد كاشفي» مديركل دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي و شماري از پيشكسوتان ورزش كشور برگزار شد.
در اين آيين از سوي «محمدرضا طالقاني» رئيس فدراسيون كشتي ابلاغ «مرتضي فرجي» و «جواد رفوگر» به عنوان نايب رئيس و دبير اين فدراسيون صادر شد.
فرجي و رفوگر تا زمان تشكيل مجمع فدراسيون كشتي، كارهاي محوله را انجام خواهند داد و در صورت تأييد اعضاي مجمع، حكم نايب رئيسي و دبيري اين دو تن از سوي رئيس فدراسيون كشتي صادر خواهد شد.
تيم كشتي آزاد ايران به تركيه رفت
تيم  منتخب  كشتي  آزاد كشورمان  به  منظور حضور در مسابقات  بين المللي  جام  ياشاردوغو صبح  ديروز عازم  تركيه  شد .
اسامي  ورزشكاران  تيم  اعزامي  كشورمان  به  تركيه  به  اين  شرح  است : 
۵۵ كيلوگرم : سيد جليل  جگرگوشه  همدان 
۶۰ كيلوگرم :  مراد محمدي  پهنه كلاهي  مازندران
 ۶۶ كيلوگرم :  حسن  طهماسبي  گلستان  و حسن  ارمن  لرستان
 ۷۴ كيلوگرم :  هادي  حبيبي  تهران
 ۸۴ كيلوگرم :  فريدون  قنبري  كرمانشاه
 ۹۶ كيلوگرم :  تورج  كفايي  تهران 
۱۲۰ كيلوگرم :  فردين  معصومي  گيلان  و اشكان  ازلي فركرمانشاه 
براساس  اين  گزارش  علي  جواهري  از كرمانشاه ، محمود اسماعيل  پور از مازندران  و تقي  اكبرنژاد از تهران  مربيان  اين  تيم  را تشكيل  مي دهند .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |