سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۹۶ - Mar.4,2003
پرسپوليس ۴ - المريخ سودان يك
پرسپوليس با چهار گل پرواز كرد
003575.jpg
پرسپوليس ايران ۴
المريخ سودان يك
گلها: پايان رافت (۴۶)، سهراب انتظاري (۷۸)، بهنام ابوالقاسم پور (۸۲) و علي سلماني (۹۰) براي پرسپوليس و حسب مهر (۶۴) براي المريخ
داور: سعود مژدي
ورزشگاه جهان پهلوان تختي
گروه ورزشي: پرسپوليس نماينده اول فوتبال ايران در مسابقات قهرماني باشگاههاي آسيا روز گذشته موفق شد در يك ديدار تداركاتي با نتيجه چهار بر يك المريخ را شكست دهد ،تا با روحيه بهتر وارد تاشكند شود.
پرسپوليس در اين ديدار با انگيزه تر از هميشه بازي را آغاز كرد، تعويض هاي پرسپوليس بدليل شناخت نفرات بسيار سنجيده بود. چهار گل در مقابل يك تيم باشگاهي درجه دوم قاره آفريقا اگر چه چندان كار عجيبي نيست اما المريخ بدليل قدرت بدني فوق العاده مي توانست پرسپوليس را از نظر جسماني بازيكنانش مورد ارزيابي قرار دهد.
اين ديدار بيشتر مشخص كرد كه پرسپوليس در خط دفاعي نياز به يك بازسازي و هماهنگي دارد. افشين پيرواني مهره مطمئني در آخرين نقطه دفاعي است، اما بقيه مهره ها نيز بايد در اين خط با او هماهنگ شوند. خط مياني پرسپوليس با آمدن «ميناوند» نظم بهتري گرفته است. تركيب باتجربه ها و جوانها در اين خط به پروين كمك خواهد كرد تا مهاجمانش بهتر تغذيه شوند. حضور چند جوان چون سلماني باعث شده تا رأفت و انتظاري كمي بخود آيند. اما مشكل كلي پروين در خط حمله هنوز باقي است. نمي توان چهار گل زده به المريخ را دليل برتري مهاجمان پرسپوليس دانست، اما آنچه بيشتر به چشم آمد، طراوت و شادابي خط حمله پرسپوليس بود، به نظر مي رسد بازيكنان پرسپوليس كلا از نظر جسماني در شرايط خوبي به سر مي برند. اگر تيم المريخ را در مقام مقايسه با تيمهاي الطلبه (عراق)، نيسا (تركمنستان) و پاختاكور (ازبكستان) قرار دهيم به صعود پرسپوليس بيشتر اميدوار مي شويم. اصلي ترين حريف پرسپوليس پاختاكور است كه در خانه خود نسبت به بقيه حريفان شرايط بهتري دارد. پاختاكور با قدرت بدني و فيزيك مناسب روي توپهاي بلند تسلط خوبي دارد به ويژه در خط حمله كه از بازيكنان سرزني برخوردار است. پاختاكور طي سي بازي باشگاهي كه به مقام قهرماني رسيد ۸۵ گل زده داشت. يعني نزديك به ميانگين سه گل در يك بازي كه قابل بحث است. پاختاكور تنها چهار شكست در طي سي بازي خود داشت و دو بازي را نيز مساوي كرده است. در مسابقات دسته اول باشگاههاي ازبكستان ۱۶ تيم حضور دارند. پاختاكور يك هافبك تهاجمي بنام ميرجلال كاسيموف دارد كه همپاي بزرگان آسيا فوتبال بازي مي كند. شوتهاي او با پاي چپ واقعا اعجاب انگيز است. الطلبه عراق اگر چه بدليل ممنوعيت هاي سازمان ملل هرگز نتوانسته تبديل به يك تيم بين المللي شود، اما تيمي است كه هر دو جام عراق (حذفي و ليگ) را بدست آورده است. يونس محمد يك مهره كارساز و بازيگردان در اين تيم است، او مانند «عماد راضي» مي تواند يك تيم را به حركت درآورد. نيسا از تركمنستان ضعيف ترين تيم اين گروه است آنها جايي در فوتبال آسيا ندارند. اما يك بازيكن خطرناك بنام «ديدار كليچ اورازوف» دارند كه گاه به تنهايي مي تواند جرقه هايي براي اين تيم بزند.
پرسپوليس با اين حريفان مشكل خاصي ندارد، اگر پاختاكور را شكست دهد، صعودش از اين گروه حتمي است. از اين گروه يك تيم به مرحله بعد راه پيدا مي كند.

خبرهايي از كشتي
سرپرست تيم هاي كشتي جوانان انتخاب شد
003580.jpg
گروه ورزشي: پيكارهاي جهاني كشتي آزاد جوانان جهان  در پيش است و كشتي گيران جوان كشورمان مردادماه سال آينده با حضور در اين رقابت ها كه ميزباني آن به كشور تركيه واگذار شده است شركت مي كنند تا دامنه افتخارات خود را بيش از پيش گسترش دهند.
فدراسيون كشتي كه دورنمايي وسيع در امر پشتوانه سازي و رشد و گسترش آن در رده جوانان دارد با بهره گيري از مرداني پرتجربه و كاردان سخت به دنبال احياي كشتي در اين رده سني است و با انتخاب سرهنگ محمد انصاري به عنوان سرپرست تيمهاي ملي كشتي جوانان، انتخابي اصلح در اين زمينه را انجام داده است.
انصاري ديروز با حضور در فدراسيون كشتي رسما حكم سرپرستي خود را از محمد طالقاني گرفت تا با برنامه ريزي مدون و مشخص تيمي قدرتمند را براي مسابقه هاي جهاني آينده آماده سازد. در حكم صادره كليه اختيارات سرپرستي كشتي جوانان به محمد انصاري واگذار شده است.
مدال طلاي طهماسبي در جام ياشاردوغو
تيم كشتي آزاد ايران در سي و يكمين دوره مسابقات بين المللي كشتي، جام ياشاردوغو تركيه با كسب يك مدال طلا و ۳ مدال برنز و به دست آوردن ۲۳ امتياز پس از تيمهاي تركيه، گرجستان و بلغارستان، به مقام چهارم دست يافت.
تيم تركيه با استفاده از امتياز ميزباني و ۸۶ كشتي گير كه بيشترين تعداد كشتي گير را در بين كشورهاي شركت كننده داشت به مقام نخست رسيد. در شب پاياني اين مسابقه ها حسن طهماسبي كـشتي گير ۶۶ كيلويي كشورمان حريف ترك خود را (۶-۹) شكست داد و مدال طلا گرفت. حسن آرين هم در اين وزن كشتي گير ديگري از تركيه را مغلوب كرد و مدال برنز گرفت. مراد محمدي در وزن ۶۰ كيلوگرم و فردين معصومي در اوزان ۶۰ و ۱۲۰ كيلوگرم نيز با غلبه بر حريفان ترك خود صاحب مدال برنز شدند.
زرين پور در مجارستان نقره اي شد
فدراسيون كشتي ديروز اعلام كرد: تيم منتخب كشتي فرنگي ايران كه در مسابقه هاي بين المللي كشتي فرنگي «جايزه بزرگ» در كشور مجارستان شركت كرده بود، صاحب يك مدال نقره شد. «پيام زرين پور» كشتي گير شيرازي تيم منتخب كشتي فرنگي ايران در وزن ۱۲۰ كيلوگرم كه به مرحله نهايي اين مسابقه ها رسيده بود، در فينال اين وزن با شكست ۳ بر ۲ از «درميل بن يرس» كشتي گير آمريكايي به مدال نقره دست يافت.

ليگ واليبال دسته اول ايران
چهار تيم برتر مرحله نيمه نهايي مشخص شدند
گروه ورزشي: در پايان مرحله مقدماتي دور نهايي رقابت هاي واليبال ليگ دسته اول ايران كه در شيراز جريان دارد، چهار تيم دخانيات و اتكا از تهران به همراه دو تيم شهرستاني شوراي شهر گنبد به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كردند. ديروز در همين چارچوب و در بازيهاي سرگروهي دخانيات و اتكا از تهران با نتيجه مشابه سه بر دو از سد شهرداري بوشهر و شوراي شهر گنبد عبور كردند. در مرحله آخر اين بازيها اين چهار تيم با احتساب نتايج بازيهايشان در مرحله قبلي براي معرفي دو تيم برتر به ليگ برتر با هم پيكار مي كنند. در پايان مسابقات اين فصل ليگ برتر دو تيم سمن سو اروميه و سايپا آذين تهران به دسته يك سقوط كردند.

قهرماني تيم تكواندو دانشگاه آزاد در رقابت هاي دانشجويان دختر كشور
گروه ورزشي: در اولين دوره رقابت هاي قهرماني تكواندو خواهران دانشجو واحدهاي دانشگاهي كل كشور كه با حضور قهرمانان آسيايي و كشوري به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج برگزار شد تكواندوكاران دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج با كسب ۳ مدال طلا ، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را كسب نمودند و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز با ۲ مدال طلا، ۱ نقره و۳ مدال برنز نايب قهرمان شدند. تيم تكواندو دانشگاه آ زاد اسلامي واحد تهران مركز نيز با يك مدال طلا ، ۲ مدال نقره و ۳ مدال برنز در رده سوم ايستاد.
در پايان اين رقابت ها مريم زنبق تكواندوكار دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج از سوي كميته فني به عنوان پرامتيازترين و فني ترين بازيكن و عشرت بيگدلي از مراغه بعنوان بهترين مربي انتخاب شدند.

ديدار مرادي با رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري  از دبيركل  كنفدراسيون  وزنه برداري آسيا و فدراسيون  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  در جلسه اي  به منظور ارائــــه راهكارهايي  به منظور رشد اين  رشته  ورزشي  كه  در بوداپست  تشكيل  مي شود،دعوت  به عمل  آورد. «تاماش  آيان»، از «علي  مرادي» دعوت  كرده است  كه  در اين  اجلاس  كه  روز شنبه  هفته آينده  تشكيل  مي شود، شركت  كند. مرادي  امروز تهران  را به  قصد بلغارستان  ترك  و سپـــس  راهي  مجارستان  مي شود.
رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  در مدت  حضور خود در بلغارستان  با مقام هاي فدراسيون  وزنه برداري  اين  كشور براي  در اختيار گرفتن  يك  مربي  بلغاري  براي سپردن  رهبري  تيم  ملي  وزنه برداري  كشورمان  به  وي  گفت  وگوهايي  را به  عــمل خواهد آورد.

اميدواري براي آينده نوجوانان ژيمناست ايران قهرمان شدند
گروه ورزشي: تيم ايران الف به عنوان نخست هفدهمين دوره رقابتهاي بين المللي ژيمناستيك دهه فجر در رده سني زير ۱۶ سال دست يافت.اين تيم در جريان اين مسابقات كه صبح ديروز در سالن شهيد افراسيابي تهران با شركت ۸ تيم خارجي و دو تيم الف و ب ايران برگزار شد با كسب ۰۵/۱۴۲ امتياز بر سكوي نخست ايستاد.
تيم هاي ارمنستان و ايران ب به ترتيب با ۱۳۷ و ۸۵/۱۲۷ امتياز در دره هاي دوم و سوم جاي گرفتند.تيم ايران الف با تركيب علي شريعتي، سعيدرضا كيخا، وحيد ايزد فر و امير شريعتي در اين مسابقات شركت كرد و تركيب تيم ايران ب نيز از محمد رحيمي، وحيد كاكاوند، محمد داود ياوري و مرتضي ميرشمسي تشكيل شده بود.

تيم هاي ملي بسكتبال مربيان خود را شناخت
گروه ورزشي: فدراسيون بسكتبال اسامي مربيان تيم هاي ملي بسكتبال ايران در رده هاي گوناگون سني را معرفي كرد.
رده سني بزرگسالان: رضا نوري، مصطفي هاشمي و مهران شاهين طبع.
رده سني اميد: داريوش نبوي، محسن صادق زاده، عباس مرشدي.
رده سني جوانان، محمدمهدي ايزدپناه، عباس آقاكوچكي، سعيد بلبل آبادي
رده سني نوجوانان: علي قنبري و امير آقاجان.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |