سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۲- سال يازدهم -شماره ۳۰۶۱ - May.27, 2003
از فردا به مدت چهار روز برگزار مي شود
اجلاس وزيران خارجه كشورهاي اسلامي در تهران
وزراي خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي اين هفته در نشستي در تهران درباره موضوعاتي چون عراق و تروريسم گفتگو مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك منبع خبري سازمان كنفرانس اسلامي ديروز با اعلام اين خبر گفت: وزراي همه ۵۷ كشور عضو سازمان كنفرانس اسلامي به غير از عراق در اين كنفرانس كه از روز چهارشنبه به مدت چهار روز برگزار مي شود، شركت مي كنند و درباره وضعيت عراق بعد از سقوط رژيم صدام بحث و مشورت مي نمايند. درگيري در فلسطين و آخرين تحولات در اين منطقه از ديگر موضوعات مورد بحث در اين نشست خواهد بود.

پاسخ تهران به تحريكات واشنگتن
ايران پناهگاه القاعده نيست آمريكا قرارداد الجزاير را فراموش نكند
سخنگوي  وزارت  امور خارجه ايران  اقدامات ، اظهارات  و تحركاتي  را كه  اين  روزهادر آمريكا عليه  جمهوري  اسلامي  ايران  انجام  مي شود محكوم  كرد و گفت :از نظرتهران  و جامعه  بين المللي  اين  اقدامات  يك  مداخله  آشكار است  و پذيرفتني نيست .
به گزارش ايرنا حميدرضا آصفي  ديروز در جمع  خبرنگاران  افزود: اين  قبيل اقدامات  كه  اخبار آن  از واشنگتن  به  گوش  مي رسد همان  سياست هاي  مداخله جويانه  آمريكا در جمهوري  اسلامي  ايران  است  كه  هم  مغاير با عرف  و روابط بين الملل  و هم  مغاير بيانيه  الجزاير است  كه  طبق  آن  آمريكا متعهد شده  بود در امور داخلي  ايران  دخالت  نكند.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  اظهار اميدواري  كرد، عقل  و منطق  در بين گروه هاي  مختلف  آمريكا كه  وارد مناقشات  اين  چنيني  شده اند، حاكم  شود و سياستمداران  آمريكايي  از اظهارات  مداخله جويانه 
پرهيز كنند.
وي  در خصوص  موضع  ايران  در قبال  اعضاي  القاعده  گفت : جمهوري  اسلامي ايران  در قبال  اعضاي  القاعده  از ابتدا جدي  بوده  و هست  و از آغاز تشكيل  اين  گروه  با آنها برخورد جدي  كرده  است. ايران  هركدام  از اعضاي  القاعده  را كه وارد كشور شده اند، طرد يا دستگير و بازجويي كرده  است  و اكنون  نيز تعدادي  از آنها تحت  بازجويي  هستند و با آنها براساس  مسئوليت هايمان  برخورد خواهيم  كرد.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  اظهار داشت : اين  سياست  ايران  با توجه  به  اصول  جمهوري  اسلامي  صورت  مي گيرد و تحت  فشار اين  گروه  و آن  گروه  نيست . وي  در پاسخ  به  سئوال  يكي  از خبرنگاران  مبني  بر اينكه  «اخضر ابراهيمي » گفته  است  كه  مقامات  ارشد القاعده  در اختيار ايران  هستند، اظهار داشت  : مااصلا نمي دانيم  اينها كه  هستند كه  بگوييم  ارشد بودند يا غير ارشد.
آصفي  تصريح  كرد:تعدادي  از افراد القاعده  هستند كه  ابتدا بايد شناسايي و بازجويي  شوند.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  در پاسخ  به  سئوال  ديگري  مبني  بر اينكه  اخضرابراهيمي  از سوي  آمريكا در مورد القاعده  پيامي  براي  ايران  داشته ، گفت : من  چيزي  نشنيده ام . آصفي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  آيا اعضاي  القاعده  جديداً دستگيرشده اند، اظهار داشت  : از ابتدا كه  برخي  مظنونان  عضويت  در القاعده  به  دليل طولاني  بودن  مرزهاي  ايران  بطور غيرقانوني  وارد ايران  شدند، هر وقت  ما متوجه  شديم ، با آنها برخورد كرديم  و آنها را دستگير، اخراج  و بعضي  از آنها را به  كشورهاي  خودشان  و عده اي  را كه  تابعيت  دوگانه  داشتند به كشورهاي  غربي  طرد كرديم .
محمدجواد ظريف نماينده دائم ايران در سازمان ملل نيز در گفتگو با شبكه تلويزيوني اي.بي.سي تاكيد كرد كه ايران در صدد شناسايي هويت اعضاي دستگير شده القاعده است و مايل است آنها را به «كشورهاي دوست» مانند عربستان سعودي تحويل دهد.
خبرگزاري رويتر با اعلام اين خبر از تشديد فشار آمريكايي ها بر ايران در زمينه مسائل القاعده خبر داد. اين خبرگزاري به نقل از سناتور پت رابرتس رئيس جمهوريخواه كميته اطلاعاتي سناي آمريكا نوشت: به زودي در رابطه با ايران تحولات مثبتي رخ خواهد داد و خبرهاي خوبي خواهيد شنيد.
جي راكفلر سناتور دمكرات از ايالت ويرجينياي غربي هم در اظهارات مشابهي گفت: خبرهاي خوشي در راه است. اين سناتورها درباره «خبرهاي خوش» خود توضيحي ندادند...
در همين حال روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز كه معمولاً مواضع كاخ سفيد و وزارت خارجه آمريكا را منتشر مي كند، ديروز به نقل از يك مقام آمريكايي نوشت: واشنگتن در پيامي از تهران خواسته است اعضاي القاعده را تحويل دهد. اين روزنامه بدون ذكر نام مقام آمريكايي از وي نقل كرد: ما به جاي ديدار رو دررو با ايراني ها براي آنها پيغام داديم كه در زمينه برخورد با مساله القاعده جدي هستيم.
مقامهاي ارشد ايران از جمله رئيس جمهور، وزير خارجه و رئيس شوراي عالي امنيت ملي در روزهاي اخير بارها تاكيد كرده اند كه سابقه دشمني ايران با القاعده بيش از سابقه جنگ آمريكا با اين گروه است و ايران اساساً منافعي در پناه دادن به اعضاي اين گروه ندارد و اگر هم اعضاي اين گروه به صورت غيرقانوني و بهره گيري از مرزهاي طولاني ايران وارد كشور شوند، دستگير و به كشورهاي متبوع خود بازگردانده مي شوند.

سيدحسن خميني:
امام، مردم را صاحبان اصلي اين انقلاب مي دانست
016005.jpg
حجت الاسلام «سيد حسن  خميني» گفت : به  عقيده  امام  همه  چيز اين  انقلاب  ازمردم  است  و مردم  صاحبان  اصلي  اين  انقلاب  هستند.
به گزارش ايرنا از شهرري، توليت  حرم  مطهر امام  خميني (ره ) ديروز در ديدار با اعضاي  ستادبزرگداشت  سالگرد ارتحال  امام  خميني  (ره ) همچنين  گفت : انقلاب  اسلامي ايران  دربيداري  مسلمانان  دنيا در كشورهاي  اسلامي نقش  موثر داشته  است .
وي  با تأكيد بر اينكه  رشد اسلام  گرايي  در كشورهاي  مختلف  همه  را متحيركرده  است ، به  استقبال  گرم  مردم  لبنان  از آقاي  خاتمي اشاره  كرد و گفت :بعد از پيروزي  انقلاب  مبارزات  مردم  فلسطين  عليه  اشغالگران  صهيونيست  شكل اسلامي  به خود گرفت .
سيدحسن خميني ضمن  گراميداشت  ياد و خاطره  امام  راحل از تمام  دست  اندركاران  برگزاري  بزرگداشت  چهاردهمين  سالگرد ارتحال  امام قدرداني  كرد و گفت : اميدوارم  اين  مراسم  گامي درجهت  بازخواني  راه  وآرمانهاي  امام  باشد.

رئيس جمهوري در ديدار اعضاي شوراي نظارت بر صدا و سيما:
سازمان صدا و سيما بايد نماينده بي طرف همه جناح ها در كشور باشد
016050.jpg
گروه سياسي:   سيد محمد خاتمي  رئيس  جمهوري  ديروز در ديدار اعضاي  شوراي  نظارت بر سازمان  صدا و سيما تاكيد كرد: سازمان  صدا و سيما در مقام  مسئوليت  اجتماعي بايد نماينده  بي طرف  همه  جناحها و گرايش هاي  مختلف  كشور باشد.
  خاتمي  جايگاه  ممتاز راديو و تلويزيون  در دنياي  امروز و نقش هاي  مختلف  اين  دستگاه  در جوامع  را تشريح  كرد و اظهار داشت : وظيفه  صدا و سيما تبيين
 جهت  گيريها و سياستهاي  اصولي  نظام  جمهوري  اسلامي  در داخل  و خارج  است  .
به گزارش ايرنا،  خاتمي  با اشاره  به  نبود رقابت  و دولتي  بودن  راديو و تلويزيون  در ايران  ، نظارت  بر رسانه  ملي  را موجب  مرتفع  شدن  بسياري  از مشكلات  دانست .
رئيس  جمهوري  با تاكيد بر اينكه  شوراي  نظارت  بر سازمان  صدا و سيما نيز بايد بدور از گرايشهاي  خاص  سياسي  به وظيفه  خود عمل  نمايد، همكاري  ، همدلي  و تفاهم  ميان  اعضاي  شورا كه  نمايندگان  قواي  سه گانه  كشور هستند، با مديريت سازمان  صدا و سيما را مكمل  يكديگر ارزيابي  كرد.   خاتمي  گفت : اگر مسئولان  برخي  دستگاهها در كشور به  دليل  اهميت  يا خصوصيت  خاص  بطور مستقيم  حكم  از سوي  مقام  معظم  رهبري  مي گيرند، مسئوليت  پاسخگويي  آنان  در برابر رهبري  بيش  از ديگران  است  .
رئيس  جمهوري  تصريح  كرد: قانون، جايگاه  شوراي  نظارت  بر سازمان  صدا و سيما را مشخص  كرده  است  و طبق  ضوابط ، اين  سازمان  بايد در برابر شورا پاسخگو باشد  و هركسي  كه  خدمتگزار به  كشور و نظام  است  و از بودجه  عمومي  آن  استفاده  مي كند، بايد پاسخگو بوده  و نظارت  شود.
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  ضرورت  توجه  به  حساسيت ها و مشكلات  صدا و سيما را در مساله  نظارت  خاطرنشان  ساخت  و گفت  : بايد در مساله  خبر و اطلاع  رساني  ، حساسيت  ، سرعت  عمل  و همه  جوانب  را در نظر گرفت . خاتمي  ، اظهار اميدواري  كرد ، با فعاليت  بيش  از پيش  شوراي  نظارت بر سازمان  صدا و سيما و رفع  محدوديت  ها، اين  سازمان  در انجام  رسالت  ملي  و بويژه  جذب  مخاطبان  جوان  كشورمان  موفق  باشد.
پيش  از سخنان  رئيس  جمهوري    اكبر اعلمي  نماينده  قوه  مقننه  در شوراي  نظارت  بر سازمان  صدا و سيما و رئيس  اين  شورا  گزارشي  از روند فعاليت ، موانع و پيشرفتهاي  كار اين  شورا ارائه  كرد.

دادستان تهران تشريح كرد
وظايف و اولويت هاي دادگاهها پس از احياي دادسراها
گروه سياسي: دادستان عمومي و انقلاب تهران روز گذشته در يك كنفرانس خبري به تشريح روند احياي دادسراهاي عمومي در دستگاه قضايي كشور و پاسخگويي به پرسش هاي مطروحه خبرنگاران در اين زمينه پرداخت.
به گزارش خبرنگار همشهري سعيد مرتضوي كه اواسط ارديبهشت ماه با حكم آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه به سمت دادستان عمومي و انقلاب استان تهران منصوب شد، در ابتداي نشست مطبوعاتي ديروز ضمن بررسي تحولات در دستگاه قضايي كشور، روند اين تحولات را چنين برشمرد:  نخستين تحول ساختار قضايي ايران در مهرماه سال ۵۸ رخ داد كه به واسطه مصوبه شوراي انقلاب، دادسراهاي استان از سيستم قضايي حذف و دادگاه هاي عمومي، حقوقي و كيفري تاسيس شد.
به گفته مرتضوي در همين سال (۱۳۵۸) دادگاه هاي مدني خاص و انقلاب نيز وارد سيستم قضايي كشور شد كه در سال ۱۳۶۱ با اصلاح موادي از قانون آيين دادرسي كيفري، دادگاه هاي عمومي و كيفري به كيفري و حقوقي يك و دو تبديل شد.
مرتضوي در توضيح دلايل حذف دادسراها از سيستم قضايي كشور به وجود چالش هايي در زمان فعاليت دادسراها اشاره كرد و گفت: واردآمدن ايرادهايي از جمله تعدد مراحلي كه بايد رسيدگي قضايي پرونده ها طي مي كرد، قانونگذاران را بر آن داشت تا در سال ۷۳ دادسرا را از سيستم قضايي حذف و دادگاه هاي عمومي با صلاحيت عام را وارد چرخه قضايي كشور نمايند، اما پس از ۹ سال نواقصي در عمل پيش آمد كه قانونگذاران مجددا تغييراتي در قانون را پيش بيني كردند كه براساس آن مقام تاديب و تحقيق با مقام محاكمه در محاكم ادغام شد.
مرتضوي در همين باره اظهار داشت: پس از فعل و انفعالات بسيار سرانجام در سال ۸۱ رئيس قوه قضاييه در راستاي اجراي توسعه قضايي احياي دادسراها را در دستور كار دستگاه قضايي كشور گذاشت.
مرتضوي در ادامه در پاسخ به پرسشي پيرامون ويژگي دوره جديد فعاليت دادسراهاي عمومي خاطرنشان كرد: مهم ترين ويژگي دور جديد فعاليتهاي دادسراها اين است كه در سيستم جديد دادسراي عمومي و انقلاب در هم ادغام شده و نيز در قانون جديد جرايمي احصا شده كه مستقيما به دادگاه مي رود و نيازي به ارجاع به دادسرا ندارد، از جمله جرايم اطفال يا جرايم با مجازات سه ماه حبس و يا جرايمي كه براساس حكم صادره كمتر از يك ميليون ريال جريمه نقدي به آن تعلق مي گيرد. وي همچنين در تبيين نقش دادسرا در آيين دادرسي كيفري اظهار داشت: حقوقدانان براي اين مقوله پنج مرحله كشف جرم، تعقيب متهم، تحقيقات مقدماتي، محاكمه و صدور حكم و نيز اجراي حكم را قائل شده اند كه سه مرحله اوليه اختصاصا در حيطه وظايف و شرح مسئوليت هاي دادسرا قراردارد و دادسرا در دو مرحله ديگر هم نقش محوري ايفا مي كند.
اولويت هاي مورد رسيدگي در نظام جديد قضايي و فعاليت دادسراها از جمله ديگر پرسش هايي بود كه مرتضوي در پاسخ به آن اظهار داشت: يكي از مهم ترين اولويت هاي رسيدگي به جرايم در دادسراها، رسيدگي به جرايم افراد خاصي است كه در اصطلاح جرم شناسي يقه سفيد ناميد مي شوند.
دادستان تهران در همين باره توضيح داد:  يقه سفيدها يعني كساني كه در ارتكاب جرم تخصص داشته و به عبارت ديگر جرايمي راكه مرتكب مي شوند،  قانوني جلوه مي دهند. اين جرايم علي الظاهر توام به خشونت نيست و از ويژگي هاي خاصي برخوردار است.
اخلالگران در نظام اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، مروجين فساد و فحشا، برهم زنندگان آرامش و آسايش عمومي، رانت خواران، بهره مندان از تبعيض و ... از جمله مجرميني هستند كه به گفته مرتضوي در زمره يقه سفيدها قرار گرفته و رسيدگي به عملكرد، فعاليت و جرايم آنها از جمله اولويت هاي دادسراي تهران خواهد بود.
مرتضوي در ادامه نشست ديروز در پاسخ به پرسش هاي ديگري ضمن برشماري نواحي نوزده گانه دادسراي تهران تصريح كرد كه برخي از اين شعب نوزده گانه مراحل فعاليت تخصصي دارند و برخي ديگر جرايم عمومي را رسيدگي مي كنند.
وي همچنين ضمن خاطرنشان كردن اين نكته كه در حال حاضر هيچ دادگاهي در تهران بلاتكليف نيست بر ساماندهي و سازماندهي دادگاه ها در نظام جديد قضايي اشاره و تصريح كرد : قضاتي كه پيش از اين در شعب مختلف دادگاه ها مشغول انجام وظيفه بوده اند، كماكان در سمت خود به ايفاي وظايف محول مشغول خواهند بود.
مرتضوي همچنين با اعلام اين خبر كه از اين پس محكمه صالحه رسيدگي به جرايم مطبوعاتي و كاركنان دولت،  دادسراي مركزي واقع در نبش ميدان پانزده خرداد تهران خواهد بود، گفت رياست شعبه يادشده برعهده حجت الاسلام علي خلفي (معاون پيشين دادستان تهران در زمان فعاليت دادسراها و معاون دادگستري تهران) است كه مسئوليت رسيدگي به پرونده هاي جديد- از جمله در امور رسانه هاو مطبوعات - را هم پوشش قضايي خواهد داد.
مرتضوي در ادامه درخصوص پرونده هايي كه پيش از احياي دادسراها در محاكم قضايي تحت بررسي بوده اظهار داشت:  پرونده هايي كه قبل از شروع به كار مجدد دادسراها تشكيل شده باشند حتي اگر مراحل مقدماتي تحقيقاتي آن تكميل نشده باشد به روال سابق رسيدگي مي شود و به دادسرا ارجاع نمي شود و در واقع در دادسراها پرونده هايي مورد رسيدگي قرار مي گيرند كه از تاريخ احياي دادسراها تشكيل شده باشند و البته وضعيت اجراي احكام سابق دادگاه ها به دادسراي فعلي ارجاع شده است. وي همچنين ضمن پذيرش وجود نقايصي در آيين دادرسي، خبر از وجود فعاليتهاي كارشناسي مراجع مختلف و برگزاري جلساتي در كميسيون قضايي مجلس به منظور دستيابي به راهكارهاي رفع نقايص مذكور داد.
مرتضوي درخصوص سرنوشت پرونده هاي مطبوعاتي موجود در شعبه ۱۴۱۰ و روال رسيدگي بعدي به جرايم مطبوعاتي اظهار داشت:  پرونده هاي اين شعبه با توجه به انتقال اينجانب در حال حاضر بلاتكليف است، ولي رئيس جديد شعبه (جوزان) از روز سه شنبه (امروز) با انتخاب يك دادرس مراحل رسيدگي به پرونده هاي موجود مطبوعاتي در اين شعبه را آغاز مي كند و روال كار هم بر همان مبناي سابق خواهد بود.
مرتضوي در همين زمينه تصريح كرد كه رسيدگي به جرايم مطبوعاتي كه پس از احياي دادسراها رخ دهد در صلاحيت دادسراست و مراحل قانوني آن از جمله احضار مدير مسئول، تفهيم اتهام، صدور قرار مجرميت و... پس از طي مراحل، به دادگاه كيفري استان كه متشكل از سه قاضي است ارجاع شده و مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
وي همچنين با تاكيد بر اين نكته كه استناد شعبه ۱۴۱۰ در توقيف مطبوعات صرفا مواد ۱۲ و ۱۳ قانون اقدامات تاميني نبوده، خاطرنشان كرد: اگر مطبوعات بكوشند به روال سابق حركت كنند و بدون درنظرگرفتن روش هاي قانونمند مبادرت به چاپ مطلب نمايند، لحظه اي آنها را براي ارتكاب جرم آزاد نخواهيم گذاشت.
دادستان تهران در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه با احياي دادسرا و فعاليت دادستان، اين نهاد قضايي بتواند نقش عمده اي در ترويج آزادي هاي مشروع در جامعه داشته و فضا براي ايجاد ناامني مجرمان و امنيت شهروندان فراهم آيد.

ستاد انتخاباتي مجمع روحانيون مبارز براي انتخابات مجلس هفتم تشكيل شد
گروه سياسي: سخنگوي  مجمع  روحانيون  مبارز، تشكيل  ستاد انتخاباتي  تشكل  متبوعش  براي  انتخابات  آتي  مجلس  را در جهت  تبادل نظر و همفكري  با ساير گروههاي  سياسي  به ويژه  اصلاح طلبان  براي  هماهنگي  در انتخاب  بهترين ها، ارزيابي  كرد.
رسول  منتجب نيا ديروز در گفت وگو با ايرنا اظهارداشت : از آنجا كه  طبق  قانون  مسئولاني  كه  كانديداي  مجلس  مي شوند بايد قبل  از موعد مقرر استعفا دهند ضروري  است  شايستگي هاي  كانديداها مورد مطالعه  و بررسي  قرار گيرد تا آنها كه  مي خواهند استعفا دهند، از حمايت  مجمع  روحانيون  از خود مطمئن  شوند.
وي  درادامه  با بيان  اين  كه  انتخابات  مجلس  شوراي  اسلامي  هميشه  از حساسيت  موضوعي  برخوردار بوده است  شرايط اين  دوره  را شرايط حساس تر خواند و گفت : بايد تلاش  كرد تا نيروهاي  متناسب  با اهداف  اصلاحات  انتخاب  و حمايت  شوند.
منتجب نيا با احتمال  اين كه  براي  كانديداهاي  اصلاح طلب  مشكلاتي  ايجاد شود، متذكر شد: بايد موقعيت  افراد مختلفي  كه  در دوره  آتي  كانديدا مي شوند به  دقت  مورد بررسي  قرار گيرند تا در زمان  بررسي  صلاحيت  آنها از سوي  شوراي  نگهبان  و انجام  استعلامات  از نهادهاي  متولي  امر دچار مشكل  نشويم .
وي  تصريح  كرد: طبق  روال  انتخابات گذشته ، اعضاي  اين  ستاد در مدت  كوتاهي  كه  تا انتخابات  مجلس  هفتم  باقي مانده  است  موظف  خواهند بود تا با برنامه ريزي  مقدماتي ، شناسايي  افراد، انجام  مذاكرات ، بررسي  شرايط حوزه هاي  انتخابيه  و انجام  تبليغات  لازم ، زمينه  حضور فعال  مجمع  روحانيون  مبارز در انتخابات  هفتمين  دوره  مجلس  شوراي  اسلامي  را فراهم  كنند.

ديدار رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس هلند با نمايندگان اقليت هاي ديني و فراكسيون
ديدار رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس هلند با نمايندگان اقليت هاي ديني و فراكسيون زنان
رئيس  كميسيون  سياست  خارجي  مجلس  نمايندگان  هلند ديروز در دو ديدار جداگانه با نمايندگان  اقليت هاي  ديني  در مجلس  شوراي  اسلامي  و اعضاي فراكسيون زنان مجلس گفت وگو كرد.
لئون  داويديان  نماينده  ارامنه  شمال  كشور در مجلس  روز دوشنبه  در  ديدار نخست با اشاره  به  جايگاه  رسمي اقليت هاي  ديني  در قانون اساسي  و بيان  توضيحاتي  در خصوص  وضعيت  ارامنه  در ايران ، شرايط  اين  اقليت ديني  را در ابعاد مختلف  در جامعه   ايران  رو به  رشد توصيف  كرد.
به گزارش ايرنا داويديان  در اين  ديدار با انتقاد از برخي  قدرت هاي  بزرگ  به دليل  برخوردهاي  دوگانه  با مساله  حقوق  بشر در برخي  از كشورها به منظور دستيابي به  يك  اهداف  سياسي  خاص ، استفاده  ابزاري  از اين  حربه  را موجب  خدشه دار شدن امنيت  انسانها در دنياي  كنوني  ارزيابي  كرد.
همچنين  در اين  ديدار يوناتن  بت  كليا و خسرو دبستاني نمايندگان  اقليت هاي  آشوري  و زرتشتي  در مجلس  شوراي  اسلامي با تشريح  شرايط مناسب  آموزشي ، ديني ، فرهنگي  و رفاهي  پيروان   اين  اديان  در جمهوري  اسلامي ايران ، تلاش  دست  اندركاران  و مسئولان  را در جهت  بهبود وضعيت  اقليت هاي  ديني  در  ايران  مورد تقدير قرار دادند.
رئيس  كميسيون  سياست  خارجي  مجلس  نمايندگان  هلند در ديدار با اعضاي  فراكسيون  زنان  مجلس  از روند رو به  رشد اصلاحات  در ايران  ابراز خشنودي كرد.
هنك  دهان  همچنين  در ديدار با نمايندگان  زن  مجلس  شوراي  اسلامي خواستار گسترش  روابط پارلماني  ايران  و هلند شد و آن را در شناخت  صحيح  وعميق  طرفين  از يكديگر و رفع  سوءتفاهم  با اهميت  دانست . وي  آمادگي  پارلمان  هلند را براي  تقويت  مناسبات  بامجلس  شوراي اسلامي اعلام  كرد.
در اين  ديدار، الهه  كولايي  نماينده  مردم  تهران  در مجلس  با تشريح روند جنبش  اصلاحات  در ايران ، نقش  زنان  در عرصه هاي  مختلف  سياسي  و اجتماعي از بدو پيروزي  انقلاب  تاكنون  از جمله  تشكيل  نظام  جمهوري  اسلامي  ايران ، دوران  جنگ  تحميلي  و شكل گيري  اصلاحات  را تعيين كننده  خواند.
وي  همچنين  افزايش  و رشد چشمگير حضور زنان  در مراكز دانشگاهي  و ارتقاء سطح  علمي بانوان  در ايران  را يكي  از دستاوردهاي  حركت  اصلاحي  در  ايران  توصيف  كرد.

خبرهاي كوتاه
*مجمع روحانيون مبارز ديروز با انتشار بيانيه اي ضمن اعلام حمايت قاطع از بيانيه اخير رئيس جمهوري، تاكيد كرد: راهي كه با حماسه دوم خرداد آغاز شد، با توجه به آرمانهاي والاي حضرت امام(ره) استمرار خواهد يافت.
*دبير اجرايي خانه احزاب از برگزاري انتخابات هيات رئيسه اين خانه در اولين جلسه شوراي مركزي جديد آن خبر داد.
جليل مقدم در گفت وگو با با ايسنا با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين جلسه فردا برگزار مي شود و علاوه بر برگزاري انتخابات هيات رئيسه خانه احزاب، انتخاب اعضاي كميته هاي هفت گانه نيز در دستور كار قرار دارد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |