جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۷۵
رئيس ديوان عدالت اداري:
قضات در جهت منافع زيست محيطي حكم صادر كنند
005375.jpg
قضات هيچ مشكلي براي رسيدن دعاوي زيست محيطي ندارند و نبودن قوانين كافي زيست محيطي و نداشتن تعريف واضح و روشن از محيط زيست در قانون اساسي هم توجيه مناسبي براي دادن راي خلاف منافع زيست محيطي نيست.
رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اين مطلب گفت: قوانين زيست محيطي در بخش هاي آب وهوا و. . . هم چنين قوانين مرتبط با وزارت بهداشت درمان و آيين نامه هاي موجود همگي گويا و كافي هستند و تفسير قانون در مقام قضا هم بر عهده قاضي است.
دري نجف آبادي افزود: در صورتي كه قاضي در تفسير قانون دچار مشكل شود، به ديوان عالي كشور يا ديوان عدالت اداري مي رود و راي وحدت رويه مي گيرد. وي ادامه داد: اگر باز هم ابهام داشته باشد از مشاوران حقوقي و قضايي كمك مي گيرد؛ بنابراين بايد تمامي قضات به طور صحيح و در جهت حفظ منافع زيست محيطي كشور و تمامي انسان ها راي خود را صادر كنند. وي در بخشي از سخنان خود در همايش حقوق محيط زيست گفت: در قوانين برنامه دوم و سوم توسعه موارد زيست محيطي به روشني لحاظ شده كه بايد توسط تمامي سازمان ها رعايت شود و در بودجه سال ۸۲ نيز در تبصره ۲۰ بند (پ) كه مربوط به محيط زيست است مصرف بهينه انرژي و صيانت از منابع پايه توسط تمامي سازمان هاي دولتي مورد تاكيد قرار گرفته است. وي با اشاره به اينكه مسئله محيط زيست يك مسئله بين المللي است گفت: جوامع پيشرفته از جمله آمريكا در حال حاضر در توليد آلاينده هاي زيست محيطي نقش به سزايي دارند. به عنوان مثال آمريكا ۲۵ درصد گازهاي گلخانه اي را توليد مي كند كه ادامه اين روند در قرن حاضر ميلادي سبب افزايش ۱۰ درجه اي گرماي جهاني مي شود. همچنين به گزارش ستاد خبري حقوق محيط زيست، ناظمي استاد دانشگاه در نخستين همايش حقوق محيط زيست در ايران گفت: در مواردي كه قوانين داخلي دچار خلا يا نقض هستند و يا مواردي كه قانون در مرحله تصويب نهايي (مثلاً در مجلس) است قضات مي توانند به معاهدات بين المللي مصوب مجلس استناد كنند.
وي افزود: در مواردي هم كه محتواي مقررات زيست محيطي در قانون ايران گنجانده نشده ديگر مشكلي براي قضات در استناد به قانون وجود ندارد.
اين استاد دانشگاه افزود: از مجموع ۲۸ معاهده و پروتكل بين المللي در زمينه محيط زيست ۱۸ كنوانسيون و پروتكل با تصويب مجلس مورد پذيرش ايران است كه در عرصه هاي مختلف از جمله ميراث فرهنگي، تجارت بين المللي گونه هاي گياهي و جانوري در حال انقراض، تنوع زيستي، لايه ازن، انتقال برون مرزي مواد زائد و زيان بخش، بيابان زدايي، محيط زيست دريا و نواحي ساحلي در برابر آلودگي، آلودگي نفتي، نجات دريايي، تغيير اقليمي، انتقال برون مرزي مواد خطرناك و تالاب هاي بين المللي مي توانند مورد استناد قضات قرار گيرند.

بهره برداري ۳۰ كارخانه توليد دارو
005370.jpg
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: مجوز راه اندازي ۳۰ كارخانه توليد دارو صادر شده و پيش بيني مي شود در ۳ الي ۵ سال آينده به مرحله بهره برداري برسند.
دكتر ابوالحسن احمدياني در چهل و هفتمين اجلاس روساي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گفت: افزايش تعداد داروخانه ها از ۴ هزار و پانصد به ۶ هزار، ايجاد ۴ كارخانه جديد توليد دارو، كنترل بازار سياه دارو، راه اندازي ۵ مركز فوريت هاي دارويي يا تك نسخه اي، راه اندازي ۳۶ مركز اطلاع رساني دارويي، شكستن انحصار توليد و واردات دارو و صدور شناسنامه براي ۵۰ درصد داروهاي موجود كشور از موفقيت هاي سال هاي گذشته و بيانگر بهبود دسترسي آسان مردم به دارو و ارتقاي كيفيت آن در كشور است. دكتر احمدياني داروهاي عرضه شده در ناصرخسرو را مخدر و غيرمجاز خواند و تاكيد كرد: داروهاي موجود در فهرست دارويي كشور را مي توان به آساني از داروخانه ها خريداري كرد. گفتني است: در اين اجلاس بر ايجاد كميته دارو و درمان در كليه دانشگاه هاي علوم پزشكي، ايجاد بخش دارو در بيمارستان ها، تشكيل كميته تدوين مقررات تجويز آنتي بيوتيك، تدوين استانداردهاي دارويي و ضابطه مند كردن خدمات دارويي در بيمارستان تاكيد شد.

ايران را بشناسيم
توپ مرواريد
005365.jpg
سال ها پيش در ميدان ارگ تهران، در محل حوض ميدان يك توپ كهنه با لوله هاي ضخيم و دو چرخ بسيار بزرگ وجود داشت كه به آن توپ مرواريد مي گفتند.
روي لوله توپ شعرهايي از فتحعلي خان صبا، ملك الشعراي دربار فتحعلي شاه قاجار حك شده بود. اين توپ قديمي در حال حاضر در محل سابق باشگاه افسران كه امروزه بخشي از وزارت امور خارجه را در برمي گيرد، در خيابان سي تير نگهداري مي شود.

مدار صفر درجه
راه نيمه رفته
سال اول دانشكده بودم كه با او آشنا شدم . من، تنها دختر يك خانواده پنج نفري، با دو تا برادر كه يكي از من كوچكتر و ديگري از من بزرگتر بود، با پدري كه استاد دانشگاه بود و مادري كه در يك دبستان پسرانه تدريس مي كرد بعد از دو سال تلاش مداوم بالاخره موفق شده بودم وارد دانشگاه شده و در رشته مورد علاقه ام ادامه تحصيل بدهم. از زماني كه دور و برم را شناختم هيچ چيزي به جز كتاب نديدم، اتاق پدرم پر بود از كتاب، مجله، جزوه و برگه هاي امتحاني دانشجوها، انگار درس و كتاب با من زاده شده بودند . آرزوي هر پدر و مادري اين است كه بچه هايشان بتوانند در مراحل بالاي تحصيلي موفق شده ومايه افتخار آنها باشند و من هم از اين قاعده مستثني نبودم چه بسا وظيفه من سخت تر هم بود چرا كه در يك خانواده كاملا فرهنگي بزرگ شده بودم .
ترم دوم واحدي داشتيم كه مي بايست پروژه اي را درپايان ترم تحويل مي داديم، آن هم در گروه هاي دونفري . خيلي اتفاقي و بدون كوچكترين احساس خاصي به من پيشنهاد همكاري داد و من هم خيلي راحت پيشنهادش را پذيرفتم . براي انجام برخي تحقيقات مجبور بوديم بيرون از دانشكده هم همديگر را ملاقات كنيم، به يكسري از موسسات سر بزنيم و اطلاعاتي را جمع آوري كنيم . رفته رفته طي همين برنامه هاي مربوط به پروژه به طور ناخودآگاه به هم علاقه مند شديم تا جايي كه از من خواستگاري كرد . تا آن زمان موارد زيادي بودند كه يا به خودم و يا به مادرم معرفي مي شدند اما هيچ كدام از آنها اين قدر جدي نبود و ذهن من را به خود مشغول نكرده بود، دليلش هم اين بود كه من هيچ احساس خاصي نسبت به هيچ كدام از آنها نداشتم اما اين بار وضع به كلي فرق مي كرد . نمي دانم فاصله بين پيشنهاد او به من تا زماني كه به تنهايي براي خواستگاري به منزلمان آمد چقدر طول كشيد اما به خوبي يادم هست كه بعد از رفتنش با مخالفت شديد خانواده ام روبرو شدم . ما هر دو هم رشته بوديم و از نظر طرز فكر خيلي به هم مي آمديم اما اشكالي كه پدر و مادرم از او گرفتند به موقعيت مالي او مربوط مي شد . نخستين اعتراض پدرم كه در حال حاضر خيلي هم به نظرم منطقي مي آيد اين بود كه او اعتراف كرده فقط مرا دوست دارد و اصلا شرايط ازدواج برايش مهيا نيست، حتي توانايي اجاره خانه كوچكي در نزديكي محل سكونت فعلي مان را هم ندارد و به عقيده پدر من مي بايست به اين چيز ها خيلي اهميت مي دادم اما اصلا گوشم بدهكار نبود . از آنجا كه هميشه پدر و مادرها صلاح بچه هايشان را مي خواهند و هميشه بچه ها اين را نمي فهمند من هم عليرغم ميل باطني والدينم راه خودم را رفتم و آنها را مجاب كردم كه او همان مردي است كه من در روياهايم به دنبالش مي گشتم، همه كه نبايد وضع مالي خوبي داشته باشند، ما با هم كار مي كنيم و آن زندگي ايده آلي را كه در روياهايمان مي پرورانيم با كمك هم مي سازيم . اين كشمكش ها يك سال به طول انجاميد تا ما بالاخره با هم نامزد كرديم .
پدرش چند سالي مي شد كه فوت كرده بود و تمام بار زندگي مادر و خواهر مجردش به عهده او بود خيلي راجع به ازدواج با هم حرف زده بوديم، اين كه چه تاريخي و كجا مراسم ازدواجمان را برپا كنيم و چه كساني را دعوت كنيم . يكماه بعد تاريخ ازدواج را هم معين كرديم و حالا مي بايست خود را براي عروسي آماده مي كرديم . درست همين جا بود كه احساس كردم كمي گوشه گير و منزوي شده، كمتر با من بيرون مي آيد و كمتر از من مي خواهد اوقاتمان را با هم سپري كنيم. درست يك هفته بعد از عقد در حالي كه يك ماه به تاريخ جشن عروسي باقي مانده بود يك روز به منزلمان آمد و با آوردن بهانه هاي مختلف به پدرم گفت كه آمادگي تامين خرج و مخارج عروسي را ندارد و چند ماهي فرصت مي خواهد . مادر و پدرم مدام مرا نصيحت مي كردند كه هنوز هم دير نشده و مي توانم پيشنهادش را براي ازدواج رد كنم اما من نمي توانستم . مطلبي را از پدر و مادرم پنهان كرده بودم و اين عذاب وجدان جانم را به لبم رسانده بود . درست از همان زماني كه با او آشنا شدم مي دانستم كه تحت درمان است و از قرص هاي اعصاب و ضد افسردگي استفاده مي كند . دليلش را پرسيده بودم، مي گفت پدرش معتاد بوده و از زماني كه به خاطر دارد مادرش را جلوي چشمان او كتك مي زده، او به همه كس و همه چيز بي اعتماد است . شايد اولين اشتباه من هم همين جا بود كه دلم برايش مي سوخت، آن احساسي كه من نسبت به او داشتم عشق نبود، در حقيقت نوعي احساس ترحم بود كه مرا به سمت او مي كشيد . مدام به من مي گفت كه تنها من مي توانم كمكش كنم و نبايد تنهايش بگذارم .
شش ماه ديگر هم گذشت و صبر و حوصله پدر ومادرم به سر رسيد . در اين مدت كاملا مي ديدم كه رفتارش عوض شده، هفته اي يكبار با من تماس مي گرفت و خيلي سرد با من حرف مي زد، مي گفت تا پيش از آشنا شدن با من روزي يك قرص مي خورده و حالا تعداد قرص هايش به روزي سه تا رسيده و همه اين مسائل را از چشم من مي ديد . نمي دانستم چه بايد بكنم، احساس من هم نسبت به او خيلي كمرنگ شده بود، درست مثل خودش . باز هم هيچي نگفتم و تحمل كردم تا اين كه بالاخره حرف آخر را زد ، « نمي توانم با تو زندگي كنم، طلاقت را مي دهم، مهرت را هم هر جوري هست مي پردازم هر چند اصلاً از نظر مالي در شرايط مالي مناسبي نيستم » . دنيا دور سرم مي چرخيد، من تمام تلاشم را كرده بودم تا با حضور من بيماري اش بهبود پيدا كند اما او هيچ وقت اين را نفهميد .
با كمك پدرم و حمايت مادرم از هم جدا شديم، اگر چه من مستحق سرزنش و ملامت بودم اما آنها فقط به من محبت كردند و پشتم را خالي نكردند . مهرم را هم بخشيدم تا ديگر هيچ وقت به يادش نيفتم و به كلي از ذهنم بيرونش كنم . حالا چند ماهي هست كه به زندگي سابق خودم برگشتم، پيش والدينم، پدر و مادري كه شايد اگر راهنمايي ها و محبت هايشان را از من دريغ كرده بودند معلوم نبود امروز چه بلايي به سر من آمده بود . كمي دير شده، مي دانم، اما در عوض ياد گرفتم كه بيشتر فكر كنم تا آدم ها را بهتر بشناسم، يادم هم باشد كه براي شروع يك زندگي مشترك شناخت لازم است و احساس ترحم و دلسوزي زندگي را ويران مي كند .

برنامه سينماهاي تهران در يك نگاه
فيلم سينمايي صورتي ساخته فريدون جيراني و با بازي رامبد جوان و ميترا حجار در سينماهاي: تهران يك ،۶۵۰۴۳۲۹ جي يك ،۶۶۹۶۲۰۶ ايران سه ۳-،۶۵۳۸۶۱۱ بهمن يك ،۶۴۱۸۸۰۱ پارس يك ،۶۹۲۶۹۵۳ توسكا ،۵۶۴۳۸۳۶ جوان ،۲۲۰۳۰۳۱ سپيده ،۶۴۱۶۹۸۱ شاهد ـ سالن شيدا ،۶۸۱۵۵۶۶ فردوسي ،۸۸۲۹۶۸۵ قدس ،۸۹۰۴۵۸۵ كانون ۸۶۲۸۲۶۶ و ملت ۳۱۲۴۶۱۸.
فيلم سينمايي زمانه ساخته حميدرضا صلاحمند و بازي هديه تهراني و محمدرضا گلزار و گل شيفته فراهاني در سينماهاي: پيام انقلاب ،۸۸۲۹۶۴۱ پيروزي ،۶۴۳۴۵۶۰ جمهوري ،۶۴۶۵۳۰۶ جي ۳ ،۶۶۹۶۲۰۶ سروش ،۶۵۰۲۹۲۹ عصر جديد يك ،۸۹۵۱۵۵۰ فرهنگ ،۲۶۰۱۲۰۵ مركزي يك ۶۹۲۸۶۸۶ و ناهيد ۳۳۵۶۸۰۹.
فيلم سينمايي سفر به فردا ساخته محمد حسين حقيقي و بازي جمشيد هاشم پور، آتنه فقيه نصيري در سينماهاي: آفريقا ،۸۹۰۶۱۶۱ ايران يك ۳-،۶۵۳۸۶۱۱ بلوار ۸۹۶۵۲۹۲ و شهر تماشا ۶۴۲۶۱۵۹.
نمايش فيلم سينمايي سيزدهمين سلحشور بدين شرح است: با زيرنويس فارسي: سپيده فقط ۱۰ شب ،۶۴۱۶۹۸۱ كريستال يك ۳۱۱۶۶۶۵.
دوبله فارسي در سينماهاي: پايتخت، شهر تماشا دو ،۶۴۲۶۱۵۹ تهران دو ،۶۵۰۴۳۲۹ رودكي ،۳۹۱۳۶۶۸ شباهنگ ۵۶۲۲۵۶۸ و جي دو ۶۶۹۶۲۰۶.
فيلم سينمايي غزل با بازي حديث فولادوند، يوسف مراديان و علي قربان زاده در سينماهاي: آستارا ،۲۶۱۴۰۲۲ استقلال ،۸۹۰۳۹۴۲ شهرقشنگ ،۶۴۰۶۶۶۶ صحرا ،۶۵۰۶۶۶۶ فلسطين دو ،۶۴۶۳۲۶۹ كارون ،۶۸۸۵۰۴۶ گلريز يك ،۸۶۱۸۶۱۳ مركزي دو،۶۹۲۸۶۸۶ بهمن دو ،۶۴۱۸۸۰۱ پيوند ،۳۶۰۴۰۴۰ سعدي ۶۴۶۸۴۶۱ و شاهد ۶۸۱۵۵۶۶.
فيلم سينمايي دنيا با بازي هديه تهراني و محمدرضا شريفي نيا در سينماهاي: آسيا ،۶۴۰۲۹۰۹ ايران دو و سه ،۶۵۳۸۶۱۱ بهاران ،۶۲۳۹۵۵۱ حافظ ،۹۳۰۱۰۶۴ ستاره ،۵۳۸۹۶۲۲ شاهد - سالن شقايق ،۶۸۱۵۵۶۶ عصرجديد سه ،۸۹۵۱۵۵۰ ماندانا ۶۴۱۰۹۸۲ وميلاد ۳۶۹۸۸۶۳.
فيلم سينمايي واكنش پنجم ساخته تهمينه ميلاني و بازي نيكي كريمي و جمشيد هاشم پور در سينماهاي: پارس دو ،۶۹۲۶۹۵۳ عصر جديد دو ۸۹۵۱۵۵۰ و قيام ۶۴۰۸۳۲۱.
فيلم سينمايي خانه اي روي آب ساخته بهمن فرمان آرا و بازي رضا كيانيان و هديه تهراني در سينماهاي: المپيا ،۶۹۲۶۶۹۶ دهكده المپيك ،۹۱۵۶۱۸ فلسطين يك ،۶۴۶۳۲۶۹ گلريز دو ۸۶۱۸۶۱۳.
فيلم سينمايي از كنار هم مي گذريم در سينما فلسطين سه ۶۴۶۳۲۶۹.

اجراي طرح پيشگيري از خودكشي
رئيس اداره سلامت و روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: طرح پايلوت پيشگيري از خودكشي اداره سلامت روان موفق بوده است.
محمدتقي ياسمي گفت: اين طرح به وسيله دانشگاه هاي علوم پزشكي كاشان، ايلام، كرمانشاه در شهرستان هاي كاشان، ايلام، ساوجبلاغ و اسلام آباد اجرا شده است. وي گفت: در اين طرح كه از سال ۶۹ تاكنون اجرا شده واحد بهداشت روان دانشگاه هاي مذكور با تشكيل تيم روانپزشكي نسبت به اجراي برنامه هايي شامل شناسايي بيماران و شناسايي موارد مشكوك با همكاران پزشكان عمومي و ارجاع آنها به روانپزشك، پيگيري برنامه درمان بيماران، آموزش درخصوص نشانه هاي افسردگي، اهميت اين نشانه ها و درمان پذير بودن افسردگي به خانواده ها، رابطين بهداشتي مراكز بهداشتي ـ درماني و بهورزان خانه هاي بهداشت روستايي در راستاي كاهش خودكشي اقدام كرده اند. رئيس اداره سلامت و روان وزارت بهداشت اظهار داشت: با اجراي اين طرح آمار خودكشي موفق و ناموفق در اين شهرها به صورت چشمگيري كاهش يافته. بدين ترتيب كه در كاشان خودكشي موفق ۵۰ درصد و ناموفق ۴۳ درصد، در ايلام موفق ۸۰ درصد و ناموفق ۶۱ درصد كاهش داشته است.

تغيير آدرس ادارات ثبت احوال در تهران
اداره كل ثبت احوال استان تهران از انتقال ادارات ثبت احوال شهر تهران به اماكن ديگر خبر داد.
شهروندان تهراني از اين پس مي توانند براي انجام امور سجلي و درخواست كارت شناسايي ملي به اماكن جديد مراجعه كنند. معاونت ثبت احوال منطقه مركزي تهران كه «مشتمل بر مناطق ،۱۱ ۱۲ و ۱۳ شهرداري است، به خيابان وحدت اسلامي بعد از ميدان حسن آباد، خيابان ابوسعيد منتقل شد.
معاونت ثبت احوال منطقه شمال تهران كه شامل مناطق ،۳ ،۴ ۶ و ۶ شهرداري است، به خيابان شريعتي بعد از خيابان بهار شيراز، مقابل سينما ايران انتقال يافت. معاونت ثبت احوال منطقه جنوب تهران كه مشتمل بر مناطق ،۱۶ ،۱۸ ،۱۶ ۱۹ و ۲۰ شهرداري است به انتهاي خيابان شهيد رجايي، جنب ايستگاه متروي ري منتقل شد. معاونت ثبت احوال منطقه شرق تهران نيز كه شامل مناطق ،۸ ۱۴ و ۱۵ شهرداري است به ميدان آزادي، خيابان محمدعلي جناح، جنب پمپ بنزين انتقال يافت. همچنين اداره ثبت احوال شميران كه مشتمل بر منطقه يك شهرداري تهران به آدرس، خيابان وليعصر (عج)، ايستگاه محمد تقي خان پسيان، خيابان مقدس اردبيلي منتقل شده است.
شهروندان تهراني مي توانند براي گرفتن اطلاعات در رابطه با موضوعات سجلي و ثبتي خود با شماره تلفن گوياي ۳۱-۶۹۶۵۱۲۹ ثبت احوال استان تهران تماس حاصل كنند. همچنين شهروندان تهراني براي گرفتن اطلاعات بيشتر در زمينه شماره ملي خود مي توانند با شماره تلفن ۶۶۲۹۵۹۳ تماس بگيرند.

دور دنياي خبر
• هندوستان
يك خانواده هندي كه طبق يك روش سنتي با خوراندن ماهي ساردين زنده آغشته به نوعي خمير مخصوص توانايي معالجه انواع بيماري هاي آسم را دارند به دليل كتمان شيوه درمان و عدم همكاري با پزشكان و پژوهشگران از سوي نيروي پليس اين كشور تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند . خانواده « گوند » معتقدند اجداد آنها ۱۶۲ سال پيش دستور تهيه اين دارو را از يك بوداي روحاني گرفته اند با اين شرط كه هيچ گاه اين راز را فاش نكنند در غير اين صورت نيروي جادويي خود را از دست خواهد داد .

• فلوريدا
پيرمرد ۹۰ ساله اهل فلوريدا كه در آخرين سال هاي عمرش تصميم گرفته بود يك بار ديگر شانس خود را امتحان كند در كمال ناباوري برنده ۱۶ ميليون دلار گرديد . اين مرد خوش شانس كه به گفته خود طي اين ۹۰ سال زندگي مبلغ پس اندازش به يك سوم مقدار پولي كه هم اكنون در لاتاري برنده شده هم نمي رسد تصميم دارد بخشي از اين پول را صرف بازسازي كليساي نزديك منزلش كرده و بقيه را به طور يكسان به فرزندان و نوه هايش ببخشد.

• ايتاليا
يك برنامه راديويي كم مخاطب براي جلب شنوندگان بيشتر و به دست آوردن محبوبيت در ميان مردم رم، ماهانه از طريق قرعه كشي جريمه يك موتور سوار را مي پردازد . مسئول اين برنامه مي گويد : « برنامه هاي راديويي معمولا بليت كنسرت و تئاتر هديه مي دهند اما اين آن چيزي نيست كه مردم مي خواهند . ما به ابتكار جالبتري دست زده ايم، چرا كه پرداخت جريمه براي آدم ها كار بسيار دشواري است و معمولا آنرا به زور انجام مي دهند!»

• اسلواكي
مزرعه داري اهل اسلواكي معتقد است يكي از مرغ هايش تخم هايي به شكل بومرنگ مي گذارد اما طبق اظهارات اين خانم هنوز مرغ مورد نظر از ميان ۱۵۰ مرغ موجود در مرغداري وي شناسايي نشده است !

• آمريكا
يك پزشك آمريكايي پس از انجام تحقيقاتش بر روي پنير به اين نتيجه رسيده كه پنير مي تواند به اندازه داروي مورفين اعتيادآور باشد . آقاي دكتر نيل برنارد مي گويد : « از آنجا كه پنير درصدي از مورفين موجود در جگر گاو را داراست مي تواند اعتياد آور باشد .» وي معتقد است دليل اين كه بسياري از ما نمي توانيم از مصرف روزانه پنير، گوشت قرمز، شكر و شكلات دل بكنيم همين مقدار مورفيني است كه در تهيه آنها به كار رفته است . اين محقق آمريكايي يك دوره سه هفته اي رژيم غذايي و ورزش را پيشنهاد مي كند تا افراد دست از غذاهاي آماده اي همچون سوسيس و كالباس بردارند و با انجام فعاليت هاي ورزشي صحيح و خواب كافي به وزن مطلوب خود دست يابند .

شهر
ادبيات
اقتصاد
ايران
تكنيك
جامعه
رسانه
زمين
علم
كتاب
ورزش
هنر
صفحه آخر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  ايران  |  تكنيك  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |
|  علم  |  كتاب  |  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |