صفحه اول روزنامه هاي ايران
لارپوبليكا- سازمان ملل بشدت از جورج بوش انتقاد كرد پرسه-جريان ديويد كلي موجب وحشت در دولت انگليس شده است الحيات-آمريكا نگران برقراري ارتباط ميان اصولگرايان و گروه هاي مقاومت عراق است
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3144 , Aug.22, 2003
جمعه 31 مرداد ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۴۴
صفحه اول روزنامه هاي ايران
جمهوري اسلامي -واسطه ها به بازار سياه سيمان دامن زده اند اطلاعات-كتابهاي درسي دانش آموزان از اول شهريور ماه توزيع مي شود كيهان- بهره برداري از ۱۱۰۰ پروژه عمراني و خدماتي در هفته دولت
شوك بغداد
حمله به مقر سازمان ملل در بغداد شديدترين حمله به اين نهاد از زمان تشكيل آن بوده است
002200.jpg

انفجار مقر سازمان ملل متحد در عراق، هنوز در صدر اخبار جهاني قرار دارد. اين بمب گذاري در تاريخ ۵۸ ساله سازمان ملل شديدترين حمله به يك مجتمع غيرنظامي اين سازمان بوده است. درحالي كه گمانه زني درباره عاملان اين بمب گذاري ادامه دارد، اما هنوز هيچ گروهي مسئوليت آن را بر عهده نگرفته است. البته پل برمر، حاكم آمريكايي عراق، سه شنبه گذشته پس از وقوع اين انفجار ادعا كرد احتمالاً نيروهاي خارجي كه از طريق سوريه وارد عراق شده اند در آن نقش داشته اند.
انفجار مقر سازمان ملل متحد در بغداد واكنش هاي مختلفي را به همراه داشت كه در ميان همه آنها، سرمقاله روزنامه الثوره سوريه نگاهي متفاوت با سايرين را ارائه كرد. اين روزنامه به طور ضمني مدعي شد رژيم اسرائيل مسئول انفجار مذكور است.
از سوي ديگر جان اشكرافت، وزير دادگستري آمريكا در سفر به نروژ احتمال دست داشتن گروه انصارالاسلام به رهبري نجم الدين فرج احمد مشهور به ملاكريكار در انفجارهاي سفارت اردن و مقر سازمان ملل در عراق را مورد بررسي قرار خواهد داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه جان اشكرافت قرار است در ۲۹ اوت جاري (هفتم شهريور) وارد اسلو شود و با نخست وزير، وزيرامورخارجه و وزير دادگستري نروژ ديدار كند و مسائل متعلق به مبارزه با تروريسم را مورد بحث و گفت وگو قرار دهد.
اين گزارش حاكيست كه واشنگتن از رفع اتهام تروريست بودن از ملاكريكار و گروه انصارالاسلام از سوي اسلو ابراز نارضايتي كرده است.
دونالد رامفلسد وزير دفاع آمريكا نيز گفت: رهبران اين كشور با وجود منفجر كردن مقر سازمان ملل در بغداد هيچ ضرورتي براي افزايش تعداد سربازان آمريكايي در عراق نمي بينند.
رامسفلد، گفت كه تامين حمايت و پشتيباني در اين زمينه بايستي از خلال نيروهاي عراقي صورت گيرد. وي كه در يك مصاحبه مطبوعاتي مشترك با «ريكاردو مادورو» رئيس جمهور هندوراس سخن مي گفت، تاكيد كرد: در ميزان آمادگي امنيتي نيروهاي آمريكايي شاغل در عراق هيچگونه قصوري مشاهده نشده است.
ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نيز گفت: اين كشور به ماموريت خود در عراق همچنان ادامه خواهد داد و انفجار مقر سازمان ملل در بغداد هيچگونه تاثيري بر اين ماموريت نخواهد داشت.
مسئول دفتر تبليغات سازمان ملل در بغداد نيز با تاكيد بر اينكه مسئوليت حفاظت از مقر سازمان ملل در بغداد به عهده نيروهاي ائتلاف است، گفت: متوقف كردن عمليات انتحاري نيروهاي مقاومت عراق كاري مشكل است.
احمد فوزي افزود: پيش بيني وقوع حوادث انتحاري و متوقف كردن چنين عملياتي كاري بسيار سخت است.
ساير تحولات
انفجار مقر سازمان ملل در عراق و كشته شدن سرجيو ويرادوملو نماينده كوفي عنان در بغداد به فعاليت هاي سازمان هاي جهاني و دولت هاي مختلف شتاب بيشتري داده است.
شوراي امنيت عصر چهارشنبه با حضور كوفي عنان دبير كل سازمان ملل براي رسيدگي به حادثه بمب گذاري مقر سازمان ملل در بغداد در پشت درهاي بسته جلسه تشكيل داد.
عنان بعد از وقوع اين حادثه تعطيلات تابستاني خود در اروپا را نيمه تمام رها كرد و به مقر سازمان ملل در نيويورك بازگشت.
دبير كل سازمان ملل ديروز در جمع خبرنگاران در استكهلم گفت كه نيروهاي اشغالگر به خوبي از مقر سازمان ملل در نيويورك محافظت نكرده اند.
وي همچنين به هنگام ورود به مقر سازمان ملل در نيويورك گفت كه نيروهاي اشغالگر در تامين امنيت مقر سازمان ملل اشتباهاتي را انجام داده اند.
فرد اكهارد، سخنگوي دبير كل سازمان ملل نيز در واكنش به اظهارات روز سه شنبه بوش كه حمله به مقر سازمان ملل را حمله اي به مردم عراق توصيف كرده بود، گفت: من درباره سخنان هيچ فردي اظهار نظر نمي كنم.
اكهارد گفت: پس از اين حمله، سازمان ملل از كاركنان خود خواست كه در صورت تمايل از عراق خارج شوند ولي از بيش از ۳۰۰ تن از كاركنان سازمان ملل فقط دو نفر به طور داوطلبانه از عراق خارج خواهند شد و كليه كاركنان يونيسف در عراق باقي مي مانند كه اين بيانگر تعهد و ازخودگذشتگي كاركنان سازمان ملل است.
002180.jpg

وي افزود كه دبير كل سازمان ملل تماس هاي فراواني با رهبران جهان داشته است و آنها اين حادثه را به وي تسليت گفتند.
سخنگوي دبير كل سازمان ملل همچنين گفت كه شوراي حكومتي عراق اطلاعاتي را درباره حمله به احزاب مختلف اين كشور و سازمان ملل دريافت كرده بود.
به هر روي امدادگران با بيرون كشيدن سه جسد ديگر از ويرانه هاي دفتر سازمان ملل در بغداد و شمار كشته شدگان در بمب گذاري اين محل را ۲۳ تن اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر از بغداد، سليم لون سخنگوي نماينده ويژه سازمان ملل در عراق با اعلام اين خبر، افزود: در اين بمب گذاري دستكم يكصد تن مجروح شدند.
منابع سازمان ملل در اردن خبر دادند تقريباً تمام كاركنان بين المللي در روزها و هفته هاي آتي از بغداد به اين كشور منتقل خواهند شد.
اين در حالي است كه ورونيك تاو سخنگوي سازمان ملل در بغداد گفت: من عراق را ترك نمي كنم،  ما براي اداي دين به مردم عراق، در اين كشور مي مانيم و كار خود را دوست داريم.

در پي انفجار اتوبوس در بيت المقدس
ابومازن تهديد به استعفا كرد
002215.jpg
انفجار اتوبوس در بيت المقدس كه به كشته و مجروح شدن ۱۲۵ اسرائيلي منجر گرديد، چالش جديدي را بين رهبران فلسطيني به وجود آورد كه از آن ميان مي توان به تهديدات ابومازن مبني بر استعفا اشاره كرد.
وي در سخنان اخير خود تلويحاً عنوان داشته است كه عرفات مي تواند مانع از فعاليت هاي جهاد اسلامي و حماس شود و از او خواسته تا به اين وظيفه خود عمل كند.
محمودعباس ابوزمان نخست وزير فلسطين در صدد ارائه يك اتمام حجت براي عرفات رهبر فلسطين است و وي را تهديد كرده كه چنانچه از توقف فعاليت هاي جهاد و حماس حمايت نكنند، هيات دولت به صورت دسته جمعي استعفا خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رام ا...، يك مقام ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين كه خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه با اعلام اين مطلب افزود: ابومازن اتمام حجت خود را كه در آن چهار شرط قيد شده به رهبري تشكيلات خودگردان فلسطين ارائه كرد.
اين مقام فلسطيني از شرايط ديگري كه ابومازن در اين اتمام حجت براي عرفات قيد كرده، نام نبرد اما افزود كه در صورت عدم توافق رهبري تشكيلات خودگردان با اين شرايط، كناره گيري دسته جمعي اعضاي هيات دولت فلسطين حتمي است.
يك منبع آگاه فلسطيني نيز ديروز به خبرنگار ايرنا در رام ا... گفت: محمودعباس  تهديد كرده است در صورتيكه «ياسرعرفات» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين موافقت خودر ا در زمينه برخورد با جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي اعلام نكند، از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.
الياس زنانيري سخنگوي محمددحلان وزير امنيت داخلي حكومت خودگردان اظهار داشت: دوراني كه مقام هاي حكومت خودگردان با مسئولان حماس و جهاد اسلامي مي نشستند و قهوه مي خوردند،  به سر رسيده است.
در اين ميان «اسماعيل ابوشنب» از مسئولان سياسي حماس در نوار غزه در واكنش به توقف تماس و مذاكره محمودعباس با مسئولان گروه هاي فلسطيني خاطرنشان ساخت: در صورتيكه حكومت خودگردان خواهان حمايت از اسرائيل است، بايد يادآور شد كه وظيفه اين دولت حمايت از مردم فلسطين است.
در عين حال برخي از افراد نزديك به حكومت خودگردان ادعا كردند كه برخورد با حماس را نبايد به معناي خدمت به اسرائيل دانست بلكه اين اقدام در چارچوب حمايت از مردم فلسطين و تلاش براي تشكيل كشور فلسطين است.اين خبر در حالي منتشر شد كه مصطفي البرغوثي يكي از اعضاي كميته تشكيل شده پس از ديدار كابينه فلسطين با ياسرعرفات رئيس اجرايي حكو مت خودگردان فلسطين، اتخاذ هرگونه تصميمي بر ضد حماس و يا ساير گروه هاي فلسطيني را تكذيب كرد.به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، البرغوثي از جامعه جهاني و كميته چهارگانه خواست تا با اعمال فشار بر اسرائيل از رژيم صهيونيستي بخواهند تا تجاوز و تحريك بر ضدفلسطيني ها را متوقف كند.
مصطفي البرغوثي گفت: در جلسه كابينه فلسطين با ياسرعرفات بر ضرورت حفظ وحدت ملي فلسطين و از بين بردن شبح هرگونه جنگ داخلي يا اختلاف ميان فلسطيني ها تاكيد شد.
اين مقام فلسطيني تاكيد كرد كه در اين جلسه بر پايبندي تمامي گروه هاي فلسطيني به منشور ملي فلسطين و وحدت ملي فلسطيني ها و نيز ادامه آتش بس و جلوگيري از پيشبرد نقشه هاي اسرائيل بر ضد فلسطيني ها تاكيد شد.
در همين حال پليس فلسطين روز چهارشنبه و پس از اينكه سازمان هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين مسئوليت انفجار بيت المقدس را به عهده گرفتند، مانع از مصاحبه نمايندگان اين دو سازمان با رسانه هاي گروهي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از غزه، يك مقام پليس تشكيلات خودگردان فلسطين در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه افزود: مصاحبه هريك از اعضاي سازمان جهاد اسلامي فلسطين و سازمان مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با رسانه گروهي به صورت زنده يا تلفني، ممنوع اعلام شده است.
اين مقام پليس فلسطين افزود كه تخلف از اين دستور مجازات هاي قانوني در پي خواهد داشت و در سراسر كرانه باختري و نوار غزه
لازم الاجراست.
در همين روز گردان هاي شهيدان  الاقصي، وابسته به جنبش فتح با هشدار به حكومت خودگردان فلسطين در خصوص ادامه گفت وگو با رژيم صهيونيستي، اين گفت وگوها را بي نتيجه دانست.
اين گردان ها با انتشار بيانيه اي در كرانه باختري رود اردن همچنين تاكيد كردند كه هدف از اين گفت وگوها دامن زدن به جنگ داخلي در صحنه فلسطين است و آريل شارون نخست وزير رژيم صهيونيستي و جورج بوش رئيس جمهور آمريكا بارها اين خواسته را تكرار كرده اند.
گردان هاي شهيدان الاقصي در ادامه اين بيانيه از حكومت خودگردان خواستند كه به منظور پاسداري از وحدت ملي در برابر اشغالگران راه مقاومت و پشتيباني از مبارزان فلسطيني را انتخاب كند.

نيروهاي ژنرال دوستم خلع سلاح شدند
002195.jpg
خلع سلاح نيروهاي هوادار ژنرال عبدالرشيد    دوستم و استاد عطامحمد دو فرمانده مقتدر شمال افغانستان كه از هفته گذشته در منطقه شولگره ولايت بلخ آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.به گزارش ايرنا، سخنگوي دفتر نمايندگي سازمان ملل در افغانستان ديروز در يك همايش خبري در كابل به خبرنگاران گفت: كميسيون امنيتي شمال افغانستان حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه سبك و سنگين نيروهاي دو گروه درگير را جمع آوري كرده است.
وي گفت: خلع سلاح منطقه زير نظر كميسيون امنيت شمال انجام مي شود و به نظر مي رسد كه تعداد زيادي اسلحه در منطقه وجود دارد كه بايد جمع آوري شود. خلع سلاح شولگره براي سومين بار در ماه هاي اخير است كه انجام مي گيرد. روند خلع سلاح اين منطقه در دو نوبت پيشين با شكست مواجه شده بود.در همين سال نيروهاي نظامي آمريكا و دولت افغانستان عمليات مشتركي را عليه شبه نظاميان گروه طالبان در ولايت ارزگان در مركز اين كشور آغاز كرده اند.نصيرا...  يكي از مشاوران والي در اين باره به ايرنا گفت: اين عمليات از روز چهارشنبه گذشته براي تعقيب و دستگيري نظاميان طالبان كه اخيراً در ارزگان دست به تحركات نظامي زده اند، آغاز شده است.ولايت ارزگان هفته گذشته صحنه يكي از خونين ترين درگيري هاي نظامي دو سال اخير افغانستان بين دو فرمانده منطقه بود كه حدود ۷۵ كشته و ده ها مجروح برجاي گذاشت.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۳۱و۷ ـ
اذان مغرب: ساعت ۲۰و ۷
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و۴۸

اخبار كوتاه
دستگيري علي شيميايي
002190.jpg

خبرگزاري رويتر به نقل از شبكه خبري «سي. ان. ان» آمريكا گزارش داد كه نيروهاي آمريكايي در عراق » علي حسن المجيد« معروف به علي شيميايي پسر عموي صدام حسين رهبر مخلوع عراق را دستگير كرده اند. سي. ان .ان جزئيات بيشتري را در خصوص محل دستگيري علي شيميايي اعلام نكرده است. علي حسن المجيد كه به دليل استفاده از سلاح هاي شيميايي عليه مردم عراق به علي شيميايي معروف شده است در فهرست افراد تحت تعقيب رژيم سرنگون شده عراق در رتبه پنجم قرار داشت. هنوز منابع خبري ديگري اين خبر را تاييد نكرده اند.

حكيم: طرح امنيتي اشغالگران در عراق نادرست است
عبدالعزيز الحكيم، عضو شوراي حكومت انتقالي عراق گفت: حمله به مقر سازمان ملل در بغداد نشان دهنده وجود خلا امنيتي در كشور است.
به گزارش ايرنا، به نقل از شبكه تلويزيوني العربيه، حكيم گفت: ما با نيروهاي ائتلاف و اشغالگران، زياد صحبت كرده ايم و به آنها گفته ايم كه روش امنيتي شما نادرست و بي فايده است.
وي افزود: به نيروهاي ائتلاف همچنين اطلاع داده ايم كه براساس اين روش امنيتي، باندهاي سرقت و مافيايي گسترش پيدا خواهند كرد.
عبدالعزيز الحكيم سپس گفت: يك روش مشخص و روشن امنيتي را به آمريكايي ها پيشنهاد داديم و عقيده داريم كه اگر نيروهاي اشغالگر مخالفتي با اين طرح نكنند،  بهترين طرح براي برقراري ثبات و امنيت در عراق خواهد بود. وي در مورد جزئيات اين طرح سخن نگفت.
002210.jpg

رهبر دولت موقت ليبريا انتخاب شد
نمايندگان تمام گروه هاي درگير ليبريا روز پنجشنبه اعلام كردند: گيود بريانت در جريان مذاكرات صلح به عنوان رهبر دولت موقت دوساله ليبريا انتخاب شد.
به گزارش رويتر از آكرا، بريانت تاجري از اهالي مونروويا است و به عنوان بي طرفترين نامزد در بين سه نامزد منتخب براي احراز اين سمت تلقي مي شود.

خروج كاركنان بانك جهاني و صندوق بين المللي پول از عراق
در پي انفجار مقر سازمان ملل در بغداد، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول تصميم گرفتند، كاركنان خود را از عراق خارج كنند.
به گزارش بي.بي.سي تعدادي از كاركنان هر دو نهاد پولي بين المللي در انفجار مزبور زخمي شدند و يكي از كاركنان عراقي بانك جهاني نيز در اين كشور همچنان مفقود است.
براساس اين گزارش، بقيه ۱۴ كارمند بانك جهاني كه در عراق مستقر بودند، هم اكنون در امان استقرار يافته اند.
روزنامه فايننشال تايمز چاپ لندن نيز ديروز در اين زمينه به نقل از مقام هاي بانك جهاني نوشت: اين بانك برنامه خود براي بازگشايي يك دفتر در بغداد كه قرار بود ظرف چند هفته آينده صورت گيرد، معلق گذاشته است.
اين روزنامه افزود: شش كارمند صندوق بين المللي پول كه قرار بود در عراق مستقر و در ارتباط با اين كشور فعاليت كنند، توسط اين نهاد پولي به امان انتقال يافتند و در حال حاضر قرار نيست به عراق بازگردند.
اين شش كارمند صندوق بين المللي پول فقط يك روز قبل از انفجار بغداد وارد اين شهر شده بودند و به گفته يك سخنگوي اين صندوق هر شش نفر آنها نيز در اين انفجار مجروح شده اند.
يك سخنگوي بانك جهاني در ارتباط با جابجايي كاركنان خود عنوان كرده است: ما قصد نداريم موضوع عراق را كنار بگذاريم و به اتفاق سازمان ملل و صندوق بين المللي پول و ديگر شريكان خود نيازهاي عراق را از امان بررسي خواهيم كرد.
داميان ميلورتن تاكيد كرد:  بخش اصلي ارزيابي اوليه ميزان نياز عراق براي هزينه هاي بازسازي و كمك هاي بين المللي صورت گرفته است.
به گزارش بي.بي.سي، اتحاديه اروپا نيز قصد دارد سه تن از نمايندگان خود را كه در عراق مستقر شده بودند تا نيازهاي بازسازي اين كشور را ارزيابي كنند، از آن كشور خارج كند.

در پي حادثه عراق سازمان ملل در سراسر افغانستان تدابير ويژه امنيتي اعلام كرد
به دنبال حادثه انفجار در دفتر نمايندگي سازمان ملل در بغداد،  دفاتر نمايندگي اين سازمان در افغانستان حالت امنيتي ويژه و فوق العاده اعلام كرد.
مانوئل سيلوا سخنگوي دفتر نمايندگي سازمان ملل در افغانستان (يونيما) ديروز در يك نشست خبري در كابل با اعلام اين خبر گفت: اين تصميم و تدبير امنيتي به دستور  اخضرابراهيمي، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور افغانستان در كليه دفاتر اين سازمان در سراسر اين كشور اتخاذ شده است.
سخنگوي يونيما با محكوم كردن حمله به دفتر اين سازمان در عراق گفت: پرچم هاي سبزرنگ دفاتر سازمان ملل متحد در سراسر افغانستان نيز به صورت نيمه افراشته درآمده است.سيلوا گفت: ابراهيمي به كاركنان سازمان ملل در افغانستان هشدار داده كه ممكن است همانند بغداد مورد تهديدها و حملات تروريست ها قرار گيرند.يونيما همچنين به تمام كاركنان سازمان ملل در افغانستان و خانواده هاي آنان خاطرنشان كرده است: مراقب خود بوده و در كارها محتاط باشند.
002185.jpg

فرانسه ناتوان در مقابله با گرما
براساس آخرين نظرسنجي به عمل آمده در فرانسه، ۵۱ درصد مردم اين كشور دولت را در مقابله با اثرات ناشي از گرماي تابستان سال جاري ناتوان ارزيابي كردند.در اين نظرسنجي ۴۰ درصد فرانسويان دولت را در اين خصوص مقصر ندانسته و ۹ درصد نيز در اين نظرسنجي شركت نكردند.
در بخش ديگري از اين نظرسنجي كه در خصوص عوامل افزايش تلفات ناشي از گرما است، آمده است: ۴۴ درصد فرانسويان افزايش ميزان مرگ ومير بر اثر گرما را يك حادثه طبيعي، ۲۹ درصد آن را به دليل سيستم نابسامان شبكه بهداشت و درمان و ۲۳ درصد نيز ناتواني دولت عنوان كردند.در اين نظرسنجي آمده است: ۶۰ درصد مردم فرانسه افزايش دماي هوا، ۵۹ درصد آتش سوزي جنگل ها و ۱۶ درصد كاهش بهره حساب هاي پس انداز را مهمترين حادثه تابستان سال جاري اين كشور دانستند.
002205.jpg

علاقه دختر نخست وزير تركيه به حجاب
دختر محجبه رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه كه به دليل داشتن پوشش اسلامي نمي تواند در دانشگاه هاي اين كشور تحصيل كند، تحصيلات خود را در آمريكا ادامه مي دهد.
اسرا اردوغان كه از دو سال پيش براي ادامه تحصيل به آمريكا عزيمت كرده است روز چهارشنبه پس از پايان تعطيلات تابستاني وقتي با بدرقه پدرش و ساير اعضاي خانواده خود فرودگاه استانبول را ترك مي كرد، مورد توجه مطبوعات تركيه قرار گرفت.دختر كوچك رجب طيب اردوغان هم اكنون در رشته تاريخ و جامعه شناسي دانشگاه اينديانا در آمريكا تحصيل مي كند و دو ماه پيش براي سپري كردن تعطيلات تابستاني، به موطن خود برگشته بود.روزنامه صباح چاپ تركيه، ديروز با اشاره به اين موضوع در مطلبي تحت عنوان «حسرت روسري در سيماي خانواده اردوغان منعكس شد» نوشته است: براي خانواده اردوغان مشكل است كه از دخترشان جدا شوند ولي ممنوعيت تحصيل دختران محجبه در تركيه، نخست وزير اين كشور را ناچار كرده است كه به ادامه تحصيل دخترش در آمريكا رضايت بدهد.
به نوشته اين روزنامه در دانشگاه ايندياناي آمريكا منعي براي تحصيل دختر محجبه اردوغان وجود ندارد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
كتاب
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |  كتاب  |
|  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |