دوشنبه ۳شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۷ - Aug. 25, 2003
واليبال جوانان جهان (تهران)
مصر راحت تر از تصور تسليم ايران شد
010710.jpg
گروه ورزشي: دور مقدماتي دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان (جام موعود) در حالي امروز به پايان مي رسد كه تكليف صعود بسياري از تيم ها در گروههاي چهارگانه مشخص شده است. كره جنوبي، روسيه، برزيل و صربستان و مونته نگرو تيم هايي بودند كه در پايان روز دوم بازيها با كسب دو پيروزي، خيالي آسوده يافتند. اما اوج بازيهاي دور مقدماتي امروز خواهد بود كه در جدال و رويارويي ۱۶ تيم حاضر، چهار تيم از گردونه بازيها خارج و هشت تيم همراه با روسيه، برزيل، كره جنوبي و صربستان و مونته نگرو به مرحله دوم خواهند رسيد. خوشبختي در آغاز مرحله دوم با تيم هايي خواهد بود كه با كسب عنوان صدرنشيني در حاشيه امنيت قرار مي گيرند و شاهد چهار بازي سرنوشت ساز تيم هايي خواهند بود كه در گروههايشان به مقام هاي دوم و سوم رسيده اند.
فرار كره از گرداب ونزوئلا
در بازيهاي روز دوم ديدار كره جنوبي و ونزوئلا دو تيم همگروه ايران از جذابيت و زيبايي خاصي برخوردار بود كه طي آن كره اي ها با بخت و اقبالي بلند از گرداب تيم تنومند ونزوئلا گريختند.
ونزوئلا پس از شكست ناباورانه به مصر در حالي به عنوان تيم سوم دور قبل برابر كره در پيكاري تنگاتنگ و نزديك تن به باخت داد كه هرگز مستحق شكست نبود. آنخل در تيم ونزوئلا يك پاسور ششدانگ بود كه به همراه «هررا» و «دياز» برترين هاي اين تيم به شمار مي رفت. كره اگر چه گيم اول را براحتي مقهور شد ولي مربي هوشيار اين تيم با تغييرات تاكتيكي بكار گرفته و حربه سرعت با درخشش مين هاك كيم، جونگ دونگ كانگ، كيودونگ ايم و با بازيسازي « با يانگ سونگ» در آخرين ثانيه ها روي اشتباهات فردي بازيكنان حريف صاحب برتري شدند و با اين برد صعودشان را قطعي ساختند.
اما در ساير بازيهاي انجام شده صربستان و مونته نگرو در جلد يك مدعي قهرماني با قدرت تيم بلغارستان را از پيش رو برداشت و برزيل هم در شرايطي كه كانادا بسيار عالي مقابل اين تيم ظاهر شد، به سختي توانست از مانع دوم هم عبور كند.
برتري ايران بر مصر
ايران ۳ - مصر يك
گيم ها: (۱۵-۲۵، ۱۷-۲۵، ۲۵-۱۷، ۱۸-۲۵)
داور اول: گونزالس (پرو) داور دوم: سيمونه (برزيل)
ايران با يك تغيير نسبت به روز بازي با كره جنوبي و آوردن صادقياني از همان ابتدا در تركيب اصلي شرايطي بهتر از بازي قبلي پيدا كرد. مصري ها كه با شكست ونزوئلا همه نگاهها را متوجه خود كرده بودند، در اين ميدان به خصوص در گيم هاي اول و دوم چيزي نشان ندادند و كاملا برتري تيمي ايران را پذيرفتند. تيم ايران پس از دو گيم به حاشيه رفت و همين مسئله موجب به خود آمدن تيم مصر شد كه با پيروزي در گيم سوم ما را تا پايان گيم چهارم به شكست تهديد كرد. چند تعويض به موقع از سوي كارخانه و با ورود رنجبر تيم ايران جان گرفت و توانست با پيروزي روحيه ساز به صعود اميدوار شود. آرش صادقياني، روح الله كوليوند و سعيد معروف بهترين هاي تيم ايران در بازي با مصر بودند.
تيم ايران هنوز نتوانسته است شرايط طبيعي خود را پيدا كند و برخي از مهره هاي كليدي اين تيم نظير محمد سليماني، داود مقبلي و سعيد مصطفي وند به تقويت روحي احتياج دارند.
تيم ايران امروز بازي سختي  مقابل تيم ونزوئلا پيش رو دارد. باخت هاي اين تيم مقابل كره و مصر را فراموش كنيد. ونزوئلا براي هر تيمي در هر مرحله اي يك حريف خطرناك محسوب مي شود.
نتايج بازيهاي روز دوم
* برزيل ۳ - كانادا يك
* صربستان ومونته نگرو ۳ - بلغارستان صفر
* اسلواكي ۳ - ايتاليا صفر
* كره جنوبي ۳ - ونزوئلا ۲
* ايران ۳ - مصر۱
* لهستان ۳ - تونس صفر
برنامه بازيهاي امروز
سالن شماره ۲ آزادي
ساعت ۱۰ صبح: برزيل - تونس
ساعت ۱۵: لهستان - كانادا
ساعت ۱۷: آلمان - روسيه
ساعت ۱۹: صربستان - اسلواكي
سالن شماره يك آزادي
ساعت ۱۰ صبح: كره جنوبي - مصر
ساعت ۱۵: ايتاليا - بلغارستان
ساعت ۱۷: ايران - ونزوئلا
ساعت ۱۹: هند - چين

رئيس مجمع فدراسيون فوتبال:
موضع سازمان نسبت به فوتبال تغيير نمي كند
010705.jpg
خبرگزاري ورزشي ايران: موضع گيري سازمان تربيت بدني در خصوص جذب يك مربي خارجي تغيير در كادر فني تيم ملي با واكنشي متفاوت از محمد دادكان روبرو شد.
دادكان با لحني كه نارضايتي از تصميم سازمان ورزش در آن مشهود بود، اظهارات مسئولان رده بالاي سازمان تربيت بدني را فقط در حد و اندازه مشاوره به اين فدراسيون مجاز دانست و تصميم  نهايي را بر عهده فدراسيون فوتبال عنوان كرد.
محمد دادكان در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال با حمايت سازمان تربيت بدني به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد ونزديكي او با سازمان ورزش هيچگاه اجازه نمي داد كه حتي روزي به ذهن ها تقابل او و سازمان ورزش خطور كند.
اما محمد دادكان به طور ضمني با انتقاد از مسئولان سازمان تربيت بدني اظهارات آنها را نوعي حاشيه سازي در ميان جامعه تعبير مي كند، اما مخالفتي با دخالت سازمان تربيت بدني در مسائل فدراسيون ندارد. شايد دادكان در جلسه خود با علي كفاشيان با لحني متفاوت مخالفت خود را اعلام كرده باشد.اما كفاشيان در اين جلسه از موضع تغييرناپذير سازمان در اين خصوص سخن گفت. شب گذشته خبرنگار ايپنا با علي كفاشيان در خصوص موضع گيري سازمان تربيت بدني صحبت كرد.
صبح امروز كفاشيان به سفر حج عزيمت خواهد كرد تا در ۱۴ روزي كه نيست، فدراسيون تصميم خود را بگيرد. معاون ورزش سازمان تربيت بدني از عدم تغيير موضع سازمان ورزش در خصوص استخدام مربي خارجي خبر داد. علي كفاشيان گفت: سازمان بر طبق اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي اين اجازه را دارد كه رهنمودهاي لازم را به فدراسيون هاي ورزش بدهد، يا اگر كم كاري يا سستي از ناحيه آنها مشاهده كرد تذكر بدهد. وي افزود: ما به فدراسيون فوتبال موضع خود را رسما اعلام كرده ايم و مي خواهيم كه بر طبق مهلت تعيين شده نسبت به استخدام مربي خارجي اقدام كند.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني با اشاره به قانوني بودن اقدام اين سازمان تاكيد كرد: ما برخلاف قانون هيچ كاري را انجام نداده ايم. بنده به عنوان معاون فني و ورزشي سازمان تربيت بدني، رئيس مجمع فدراسيون فوتبال هم هستم. تمام اظهارات صورت گرفته بر طبق قانون و اساسنامه سازمان تربيت بدني بوده است.

سومين  پيروزي  متوالي  ايران  در رقابت هاي  فوتبال  دانشجويان  جهان
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  دانشجويان  ايران  با كسب  سه  پيروزي  متوالي  در رقابتهاي  فوتبال  بازيهاي  دانشجويان  جهان ، راهي  مرحله  يك  چهارم  پاياني شد.
دراين  دوره  از رقابتها كه  در شهر دايگو - كره  جنوبي  برگزار مي شود تيم ايران  در سومين  ديدار خود ديروز با نتيجه  ۲ بر يك  مقابل  تيم  كانادا به برتري  رسيد و به  عنوان  تيم  نخست  گروه  دوم  به مرحله  بعدي  اين  پيكارها گام گذاشت .
گلهاي  تيم  ايران  در دقايق  ۱۶ و ۶۹ به  ترتيب  توسط فريد عابدي  و بهمن طهماسبي  به  ثمر رسيد.
تنها گل  تيم  كانادا را استيون  فرازوا در دقيقه  ۸۶ به  ثمررساند.تيم  ايران  درمرحله  يك  چهارم  پاياني  اين  مسابقات  فردا به  مصاف تيم  جمهوري  چك  خواهد رفت .

موفقيت علي اشكاني در لهستان
گروه ورزشي: علي اشكاني فرنگي كار ملي پوش وزن ۶۰ كيلوگرم ايران در ادامه رقابت هاي جام پيت لانسكي لهستان توانست با غلبه بر حريفان مصري و ژاپني، خود را به فينال اين مسابقات برساند. اشكاني در پيكار نخست براي كسب سرگروهي به مصاف كشتي گير مصري رفت كه در پايان وقت قانوني كشتي توانست با نتيجه ۵ بر صفر حريف خود را شكست دهد. اشكاني در دور دوم مقابل حريف ژاپني توانست در يك ديدار نفس گير با نتيجه ۳ بر يك اين كشتي گير را نيز مغلوب سازد تا براي كسب مدال طلا با زاوادسكي قهرمان المپيك ديدار كند.
عليرضا غريبي ديگر نماينده كشورمان در وزن ۱۲۰ كيلوگرم براي كسب سرگروهي با فرنگي كار بلغاري ديدار كرد كه در پايان وقت قانوني، كشتي را با نتيجه ۳ بر يك به حريف خود واگذار كرد.

بانوان كوهنورد شهرداري در قله دماوند
گروه ورزشي: به مناسبت گرامي داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته مقام زن، ۱۳ نفر از بانوان هيئت كوهنوردي شهرداري تهران به قله ۵۶۷۱ متري دماوند صعود كردند. معصومه سعيدي، معصومه دادوند، الهام رجايي، افسانه نوروزي، معصومه عاطفه، زهرا گرشاسبي، مهشيد عالمي، مهشيد حمزه پور، الهام دليريان، بهار، فعال، رقيه الوندي ، ناهيد مسعودي و فاطمه شكيبايي گروه كوهنوردان شهرداري تهران را تشكيل مي دادند.

شرايط مناسب ملي پوشان دو و ميداني ايران
گروه ورزشي: اعضاي  تيم  دو و ميداني ايران   كه در پكن  پايتخت  چين  در اردوي  آمادگي  به  سر مي برند، در شرايط بسيار مناسبي هستند.
اعضاي  ده  نفره  تيم  دووميداني  ايران  طي  سه  روز گذشته  به  طور منظم  و جدي  تمرينات  آمادگي  خود را ادامه  دادند.در جريان  اين  اردوي  مشترك  اعضاي  تيم  ملي  دووميداني  به  اتفاق اعضاي  تيم هاي  ملي  دووميداني  چين ، ژاپن ، كره شمالي ، مغولستان  و منطقه  ماكائو تمرينات  ويژه اي  را زير نظر مربيان  مختلف  از كشورهاي  آسيايي  انجام دادند.مربيان  تيم  ملي  ايران  نيز در جريان  اين  اردو آمادگي  جلسات  فني  مشتركي  با مربيان  چيني  انجام  داده  و در خصوص  آخرين  يافته هاي  اين  رشته  ورزشي  به  تبادل  نظر پرداخته اند.
اين  اردوي  آمادگي  مشترك از سوي  مركز توسعه  دووميداني  آسيا در چين  و در جهت  تقويت  حضور تيم ها در رقابت هاي  آسيايي  سال  آينده  در كشور مالزي  تشكيل  شده  است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |