سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۸ - Oct.7, 2003
دكتر احمدي نژاد اعلام كرد:
جزئيات توافق شهرداري و وزارت بازرگاني براي انتقال نمايشگاه تهران
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران خبر از افتتاح چندين پروژه عمراني و آغاز عمليات روكش آسفالت و مرمت ۲۰۰ خيابان در پايان هفته جاري داد.
به گزارش خبرنگار ما، وي همچنين در مورد جزئيات توافق حاصله بين شهرداري تهران با وزارت بازرگاني پيرامون انتقال محل نمايشگاه بين المللي گفت: اگر راهي براي ادامه فعاليت بدون مزاحمت نمايشگاه فراهم بود هرگز راضي به انتقال آن نمي شديم اما همانطوري كه بارها اعلام شده طبق نظر جمع كثيري از كارشناسان برجسته ترافيك ،ادامه كار نمايشگاه به دليل ايجاد راه بندانهاي طولاني ۸ تا ۱۰ كيلومتري و مزاحمت براي بخش قابل توجهي از مردم ديگر ميسر نبود.
احمدي نژاد ادامه داد: منطقه اي كه نمايشگاه در آن واقع شده نسبت به ۳۰ سال گذشته از ۳ برابر افزايش جمعيت برخوردار و سرانه مالكيت اتومبيل براي ساكنين اين منطقه نزديك به دو دستگاه به ازاي هر خانوار گزارش شده در حالي كه راههاي دسترسي اين محدوده از تهران كم و بسيار باريك است.
به گفته شهردار تهران، در جلسه مشترك وي با وزير بازرگاني حتي ساعتها پيرامون احداث بزرگراه و پلهاي غير هم سطح به منظور راهي براي كاستن تبعات منفي ترافيك برپايي نمايشگاه صحبت شد اما دست آخر به اين نتيجه رسيديم كه حتي با احداث پلهاي غيرهم سطح در مسيرهاي يادگار- سئول، نيايش- كردستان، كردستان-شهيد چمران و با تحميل هزينه اي معادل ۷۰ ميليارد تومان بر دوش شهرداري تهران باز هم تنها مي توان موجب بهبود وضعيت موجود و تسهيل رفت وآمد معمول شهروندان در اين منطقه شد نه اينكه بار اضافي ترافيك ناشي از نمايشگاههاي بزرگ را رفع كرد.
وي گفت: به همين دليل ما مصر بوديم در يك مدت زمان محدود دولت اقدام به رفع اين مشكل و جابجايي نمايشگاه كند اما در اين راه دو مسئله وجود داشت، اول منابع مالي محدود دولت و دوم طولاني بودن مسير تصميم گيري دولت و مجلس.
به اعتقاد احمدي نژاد به همين دليل شهرداري تهران پيشنهاد كرد اختيارات لازم در اين باره به شهرداري تهران محول شود كه راه حقوقي آن هم واگذاري مديريت نمايشگاهها به شهرداري است.
وي ادامه داد: به همين دليل ۵۱ درصد سهام نمايشگاهها به شهرداري تعلق گرفت تا كار انتقال و جابجايي با سرعت بيشتري دنبال شود.
احمدي نژاد گفت: از طرف شهرداري تهران گروهي
مامور پيگيري حقوقي و اداري انتقال نمايشگاه و گروهي ديگر مامور شناسايي محلهاي مناسب براي احداث نمايشگاه در سه حوزه غرب، شرق و جنوب تهران شدند تا ظرف دو سال آينده كار توسعه و احداث نمايشگاههاي جديد به اتمام برسد.
احمدي نژاد در باره تغيير ساعات كار ادارات براي كاستن حجم ترافيك در ساعات اوج آن گفت: براي ۳۰۰ هزار سواري كه سالانه به شهر تهران اضافه مي شود بايد ۲۰۰ كيلومتر معبر ساخت كه تمام بودجه شهرداري تهران هم برايش كافي نيست بنابر اين هيچكس نمي تواند ادعاي انجام اين مهم را داشته باشد.
وي گفت: ما نيازمند سيستم جديد جابجايي عمومي و انبوه هستيم كه علاوه بر سرعت بالا از حداقل آلودگي برخوردار باشد و از مشكل تلاقي در تقاطعها و معابر هم برخوردار نباشد.
شهردار تهران خبر داد: گروهي از كارشناسان برجسته كشور مامور شدند در اين باره طرحي را ارائه كنند كه در آينده نزديك خبر آن را به اطلاع عموم خواهيم رساند.

عبدالعلي زاده و احمدي نژاد امضا كردند
توافقنامه وزارت مسكن و شهرداري براي تهيه طرح تفصيلي تهران
ضوابط دقيق اخذ عوارض ساختماني(تراكم) در اين طرح تعيين خواهد شد
016554.jpg
ايرنا: موافقت  نامه  همكاري  ومشاركت  وزارت  مسكن  و شهرسازي  و شهرداري  تهران  براي تهيه  طرح هاي  توسعه  و عمران  شهري  تهران  و راهبري  آنها ديروز مبادله  شد.
وزير مسكن  و شهرسازي  در اين  جلسه  گفت : تاريخ  اعتبار طرح  جامع  شهري تهران  به  پايان  رسيده ، لذا تدوين  طرح  تفصيلي  و سند توسعه اي  كه  بتواندمعيارهاي  شهرسازي  را در تهران  اصولي  كند، ضروري  است .
«علي  عبدالعلي  زاده » افزود: به  طور عام  در شهرهاي  بزرگ  دنيا ابتدا طرح جامع  تهيه  و سپس  بر اساس  آن طرح  تفصيلي  تهيه  مي شود.
وي  گفت : تهيه  طرح  جامع  و تفصيلي  حدود چهار تا پنج  سال  به  طول  مي انجامداما اين  مدت  براي  شهر تهران  به  دليل  شرايط خاص  شهري  بسيار طولاني  است . وي  با بيان  آنكه ، تنها شرط تهيه  طرح  توسعه  براي  تهران  سرعت  است ، اظهارداشت : با توجه  به  سند قديمي طرح  جامع  و مطالعات  شهرداري  تهران  و همچنين شرايط خاص  اين  شهر بايد اين  طرح ها در يك  زمان  تهيه  شود.
عبدالعلي  زاده  تصريح  كرد: تهيه  طرح  تفصيلي  و جامع  در يك  زمان ، كارجديدي  در دنيا است  و تاكنون  در هيچ  كشوري  انجام  نشده  است .وزير مسكن  و شهرسازي  گفت : هر دو سند تا پايان  سال  ۸۳ همزمان  تهيه  ومورد استفاده  قرار مي گيرد. وي  خاطرنشان  كرد: در سه  سال  گذشته  سند مجموعه  شهري  تهران  تدوين  شده  ودر اين  مجموعه  رهنمودهاي  لازم  براي  طرح هاي  جامع  و تفصيلي  ارائه  شده  است .
وي  گفت : بر اساس  اين  تفاهمنامه  سازمان  و يا نهادي  به  عنوان  متولي اصلي  طرح هاي  تهران  تاسيس  مي شود تا پس  از تهيه  طرح ها، اجراي  آن را نيزكنترل  كند.
شهردار تهران  نيز در اين  جلسه  گفت : براي  حل  قسمتي  از مشكلات  شهر تهران  وجلوگيري  از اتخاذ تصميم هاي  موردي  وتك  راه حلي ، چاره اي  جز برنامه ريزي  وتهيه  طرح هاي  شهرسازي  با ماهيت  اجرايي  و داشتن  اسناد هدايت  و كنترل  توسعه شهري  همراه  با ضوابط و مقررات  پايدار نيست .
«محمود احمدي  نژاد» افزود: براي  پايان  دادن  به  بلاتكليفي  و نابساماني هاي  ناشي  از نبود طرح هاي  توسعه  و عمران  به  هنگام  و كارساز براي  كلانشهرتهران  همكاري  مستمر ميان  وزارت  مسكن  و شهرسازي  و شهرداري  تهران  ضروري  است .
ماه گذشته شهردار تهران در گفت وگو با همشهري اعلام كرده بود به زودي ضوابط فروش مازاد تراكم در تهران بر اساس اصول و ضوابط شهرسازي تدوين خواهد شد. وي اشاره كرد به جاي فروش تراكم ،از شهروندان عوارض ساخت و ساز اخذ خواهد شد و هدف شهرداري اين است كه ضمن اصلاح روند سابق، شرايط براي عرضه مسكن كافي و نوسازي بافتهاي فرسوده شهر فراهم باشد.

افتتاح بوستان حضرت مريم «س» در منطقه ۶ تهران
016516.jpg
گروه شهري: به مناسبت خجسته ميلاد حضرت صاحب الزمان «عج» بوستان حضرت مريم «س» در منطقه ۶ شهرداري تهران افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۶ اين بوستان با مساحتي نزديك به ۵/۱ هكتار در خيابان كريم خان زند نبش خيابان استاد نجات الهي احداث شده و به علت مجاورت با كليساي سركيس مقدس، به نام حضرت مريم «س» مزين گرديده است.
اين بوستان مجهز به تابلوهاي نقاشي منور، آبنماهاي آبشاري و پلكاني، ۷۰۰ فواره، نورپردازي زيبا، ساختمان نمايشگاه گل، سرويس هاي بهداشتي اتوماتيك و ويژه معلولين مي باشد.
بوستان حضرت مريم «س» در زمان احداث بارها مورد بازديد تجار و ساير شهروندان و مقامات اروپايي قرار گرفته و مجسمه حضرت مريم «س» نيز از سوي يكي از شهروندان ايتاليايي به اين بوستان اهدا شده است. لازم به ذكر است احداث بوستان حضرت مريم «س» يك سال به طول انجاميده و ساختمان يك مسجد و مركز فرهنگي بزرگ نيز در ضلع شمالي اين بوستان توسط شهرداري منطقه ۶ تهران در دست اجرا مي باشد.

نگاه
وزير پست و ارتباطات:آماده ايم پل ارتباطي بين مردم و دولت باشيم!
016518.jpg
داوود كاظمي

ايثارگران از پرداخت عوارض به شهرداري براي زيربناي تا ۱۲۰ متر معاف شدند
گروه شهري: رييس كميته عمومي كميسيون برنامه و بودجه از معافيت ايثارگران از پرداخت عوارض به شهرداري براي زيربناي تا ۱۲۰متر خبر داد.
سيدافضل موسوي نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس ششم در خصوص جلسه ديروز اين كميته به «ايسنا» گفت: ديروز به بررسي مشكلات ايثارگران در خصوص تخصيص عوارض به شهرداري كه در بودجه قيد شده بود پرداختيم كه در نهايت تصويب شد.
وي ادامه داد: به موجب اين مصوبه از ايثارگراني كه به شهرداري مراجعه مي كنند و تا ۱۲۰ متر زيربناي مفيد دارند عوارض اخذ نمي شود. البته اين مساله در قانون بودجه آمده بود، اما شهرداري ها به آن عمل نمي كردند؛ زيرا شهرداري ها معتقدند در لايحه تجميع عوارض تخفيف ها لغو شده است، اما چون قانون بودجه مؤخر به تجميع عوارض است، اين مساله در كميته تصويب شد و وزارت كشور موظف است كه قانون قبلي را اجرا كند.

كنگره كشوري آلود گي هوا در تهران برگزار مي شود
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: كنگره كشوري آلودگي هوا با هدف بررسي عوامل مؤثر در كاهش آلودگي هوا، از روز سه شنبه (امروز) به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.
دكتر «يوسف حجت» در گفت وگو با ايرنا، محور اصلي اين كنگره را «آلودگي هواي ناشي از بلاياي طبيعي» ذكر كرد.
وي افزود: آلودگي هاي هوا كه از بلاياي طبيعي ناشي مي شود براي سلامتي شهروندان بسيار زيان آور است.
حجت، گفت: يكي از مسايلي كه در بخش آلودگي هوا وجود دارد،  آثار منفي ناشي از اين آلودگي ها و پيامدهاي منفي بهداشتي در بخش سلامت است كه همكاري سازمان حفاظت محيط زيست و بخش بهداشت و درمان كشور را طلب مي كند.
عضو هيأت علمي اولين كنگره كشوري آلودگي هوا، تصريح كرد: در اين كنگره پانلهايي نيز با محوريت «انرژي» و «خودرو» برپا شده است.
حجت گفت: برگزاري چنين كنگره هايي بطور مستقيم نمي تواند نقش عمده اي در كاهش آلودگي هواي تهران و شهرهاي بزرگ كشور داشته باشد، بلكه مي تواند اطلاعات جديدي را در زمينه آخرين يافته ها و دستاوردهاي علمي در زمينه كاهش آلودگي هوا به شركت كنندگان منتقل كند.
وي تأكيد كرد كه اين كنگره مي تواند در جهت «حساس سازي» و «اطلاع رساني» موثر باشد.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان ۴ منطقه تهران
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ با شهروندان مناطق ۳ ، ۱۰ ، ۱۳ و ۲۲ ديدار خواهند كرد.
شهروندان مناطق ياد شده مي توانند روز سه شنبه با مراجعه به روابط عمومي شهرداري  منطقه ۳ واقع در خيابان شريعتي پايين تر از حسينيه ارشاد، منطقه ۱۰ خيابان آزادي نرسيده به جيحون جنب كارخانه زمزم، منطقه ۱۳ واقع در ميدان شهدا و شهرداري منطقه ۲۲ انتهاي شهرك راه آهن- دهكده المپيك جهت ديدار با اعضاء ثبت نام كنند.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهر
علمي
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |   شوراها   |  
|  شهر   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |