سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۸ - Oct.7, 2003
پرسپوليس و استقلال در نقطه توقف
استقلال تهران با گذر از فولاد به آرامش مي رسد؟
016526.jpg
گروه ورزشي: هفته ششم از دور رفت رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران ديروز با انجام دو بازي در اهواز و تهران آغاز شد. در اهواز پرسپوليس براي عقب نماندن از كورس قهرماني جدالي سخت با استقلال اين شهر داشت. «بگوويچ» اين بار با پرسپوليس به شهري كه كاملا با روحيات مردمش آشنا بود رفت ولي ديگر خبري از فولاد نبود. استقلال اهواز كه در اين فصل در فصل نقل وانتقالات خبرساز شده بود، قصد داشت به جبران ناكامي هاي هفته گذشته برابر پرسپوليس از پيله بحران خارج شود. استقلال در برابر حريفي كه دايي و كاويانپور را نداشت با جسارت ظاهر شد و درست در دقيقه ۳۰ از روي نقطه پنالتي با ضربه داود حقي به گل برتري رسيد. پرسپوليس بعد از گل به خود آمد و تعويض هاي بگوويچ گره گشا شد. در حالي كه استقلال اهواز بارها با «آدريانو» مهاجم برزيلي خود به يكقدمي زدن گل دوم نزديك شد، اما اين پرسپوليس بود كه در دقيقه ۷۰ روي هوشياري جواد كاظميان به زدن گل تساوي نايل آمد و از اين بازي با گرفتن يك امتياز راضي روانه تهران شد. در تهران پيكان براي خروج از بحران نياز مبرمي به پيروزي مقابل فجر سپاسي در ورزشگاه خانگي خود داشت. فجري كه با از دست دادن چهار بازيكن كليدي اش تصور مي رفت آن تيم زهردار فصل پيش نباشد.
پيكان از نظر مهره كاملا به حريف شيرازي خود مي چربيد، اما بازي بسته و محتاطانه اين تيم باعث شد تا فجر با مجتبي زارعي به گل اول دست يابد. پيكان براي تلافي، نيمه دوم را خوب شروع كرد و يك فرصت براي ابراهيميان كافي بود تا او بتواند بازي را برابر كند. اما اين پايان ماجرا نبود و فجر سپاسي براي دوباره مطرح شدن با سرعت معدنچي به گل برتري و روحيه بخش رسيد و با اين برد ارزشمند با جهش ۸ پله اي بالاتر از پگاه گيلان در مكان هفتم جدول قرار گرفت.
چرا آسمان استقلال آبي نيست
با نتايجي كه شب گذشته بدست آمد، بازيهاي امروز حساسيت ويژه اي پيدا كرده است.
استقلال تهران و فولاد خوزستان يكي از همان بازيهايي است كه در جدول تأثيرات زيادي خواهد داشت. استقلال هنوز نتوانسته به آمادگي كامل دست پيدا كند. استقلال در چند سال اخير مشكلات بسياري داشته و براي عبور از بحران نياز به زمان دارد. مشكلات استقلال مختص به يكسال و يا يك فرد نيست كه توقع داشت مسائل آسانتر از تصور حل شود. براي اين تيم «كخ» كه جزو مردان بزرگ فوتبال جهان است بكار گرفته شد و نتيجه نداد پس، از امير قلعه نويي هم انتظار نمي رود كه با اين تشكيلات كه همه به دنبال سهم هستند و هيچكس ديگري را نمي تواند تحمل كند در زمان كوتاه استقلالي با آسمان آبي بسازد. استقلال در مرحله دگرگوني هم بد عمل كرد.مشخص نيست چگونه و از چه راهي به تشكيلات استقلال كه پر از مردان تحصيلكرده است كه روزي براي اين تيم بازي مي كردند و زحمت كشيده اند راه پيدا كرده اند و حالا كه آمده اند آيا توانسته اند حتي يك روز زير يك سقف و بدون اختلاف مسائل ريز و درشت استقلال را حل كنند. استقلال بيمار است و حتي جابه جايي فتح الله زاده با قريب هم بيماري استقلال را درمان نكرده است. بايد پذيرفت كه استقلال به دليل همين مشكلات بسيار بد بسته شد و شايد تنها اميد، اين كادر فني است كه امروز مأموريتي بزرگ را بر عهده گرفته اند. قلعه نويي روحيه مبارزه در روزهاي دشوار استقلال را دارد و قرار است بماند و مبارزه كند. او مجبور به اين مبارزه است تا براي پيشرفت مربيان نسل جديد - مرداني مثل او، حميددرخشان، كاظمي و... - به بهترين نحو عمل كند. اين مشكل را فولاد ندارد. تيمي كه پايه هاي حرفه اي گري را به درستي بنا كرده و اكنون ثمره آن را مي بيند.
به همين دليل است كه بارها گفته ايم اين ليگ برتر فوتبال ما را به مسيري تازه هموار مي كند. جدا از اين بازي استقلال و فولاد كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. بازي امروز ذوب آهن و پاس نيز تحول فوتبال ما را به خوبي نمايان مي سازد.
برنامه بازيهاي امروز
*شموشك نوشهر با پگاه گيلان  (نوشهر)
*سپاهان اصفهان با ابومسلم خراسان (اصفهان)
*برق شيراز با سايپا تهران (شيراز)
*پاس تهران با ذوب آهن اصفهان (تهران)
*استقلال تهران با فولاد خوزستان ساعت ۳۰/۱۷ دقيقه  (آزادي)
به جز ديدار استقلال و فولاد كه ساعت ۳۰/۱۷ دقيقه برگزار مي شود، بقيه ديدارها ساعت ۳۰/۱۵ آغاز مي شود.

اعلام جزئيات ارائه خدمات پزشكي به خبرنگاران ورزشي
016530.jpg
گروه ورزشي: جزئيات  ضوابط و نحوه  قرار گرفتن  خبرنگاران  ورزشي  كشور تحت  پوشش  كميته  تامين  خدمات  درماني  فدراسيون  پزشكي  ورزشي  اعلام  شد. به گفته  مسئول  روابط عمومي  فدراسيون  پزشكي  ورزشي ،اين  فدراسيون ، سازمان يا شركت  بيمه گذار نيست  كه  بتواند افراد را بيمه  كند بلكه  تــنها مي تواندازطريق  صندوق  حمايتي  كه  در كميته  خدمات  درماني  تاسيس  شده ، به  آنها خدمات پزشكي  ارائه  كند.
دكتر ابراهيم  خادم  ضمن  تشكر از زحمات  خبرنگاران  درعرصه هاي  مختلف  ورزشي  افزود: اجراي  اين  طرح  تمامي  افرادي  را كه  جزو جامعه  ورزشي  كشور هستند اعم از رؤساي  سازمان  تربيت  بدني ، رييسان  فدراسيون  ها، دبيران  و معاونين  آنها،ورزشكاران ، مربيان ، داوران  و... شامل  مي شود و برطبق  پيشنهاد ما و موافقت مسئولان  فدراسيون  پزشكي  ورزشي ، خبرنگاران  ورزشي  منبعد جزو اين  جامعه  محسوب خواهند شد. وي  گفت : بنابر تصميمات  اتخاذ شده ، خبرنگاراني  كه  توسط مديران  عامل  خبرگزاريها، مديران  مسئول  روزنامه ها و مديران  ورزشي  شبكه هاي  راديويي  و تلويزيوني  معرفي  مي شوند، مي توانند با دريافت  كارت  پزشكي  فدراسيون  از اين  خدمات  بهره مند شوند.

رئيس فدراسيون وزنه برداري:
تيم دوم ايران به هندوستان مي رود
016522.jpg
گروه ورزشي:علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه برداري و دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا در پايان سفرش به هند كه براي بازديد از امكانات وزنه برداري ميزبان بازي هاي آسيا - آفريقا به اين كشور سفر كرده بود، به ايسنا گفت:  ۱۰ روز پس از بازي هاي آسيا - آفريقا، مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان در كانادا برگزار مي شود كه از اهميت بسيار بالايي براي ورود به المپيك برخوردار است. بنابراين كليه كشورها نفرات برتر خود را به مسابقات جهاني فرستاده و خواهان حضور نفرات دوم كشور خود در بازي هاي آسيا - آفريقا هستند كه مورد موافقت مسئولان برگزاري قرار گرفته است.
وي با اشاره به ديدار خود با رئيس كميته ملي المپيك هند گفت:  طي ديداري با «كالمادي»، رئيس كميته ملي المپيك هند، رئيس فدراسيون دووميداني هند و آسيا و نماينده پارلمان هندوستان مباحث مربوط به بازي هاي آسيا - آفريقا در رشته وزنه برداري و بسط و گسترش اين رشته در هندوستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. اولين دوره بازي هاي بين قاره اي آسيا - آفريقا با حضور ۴۴ كشور آسيايي و ۵۳ كشور آفريقايي از دوم آبان ماه در حيدرآباد ايالت مركزي آندراپرادش هند آغاز خواهد شد و تا ۱۰ آبان ماه ادامه پيدا خواهد كرد.

وظيفه كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني در قبال تيم اميد ايران چيست؟
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال اميد - المپيك - ايران تورنمنت آسيا - آفريقا را از دست داد. اين ميدان كه در آن تيم هاي معتبر آسيا و آفريقا حضور داشتند مي توانست بهترين مكان براي آمادگي تيم اميد ايران باشد تا خود را براي مسابقه هاي مقدماتي المپيك آتن آماده كند اما اين تيم كه پس از بازي رسمي مقابل ازبكستان هيچ هويتي ندارد و به حال خود رها شده است در اين مسابقات شركت نخواهد كرد. گفته مي شود چون در اين مسابقه ژاپن و كره جنوبي حضور ندارند، تيم اميد هم به مسابقات اعزام نشده است اما از يادمان نمي رود كه به خاطر تورنمنت هاي بي ارزشي كه چندماه گذشته در تهران و نيجريه برگزار شد تيم ملي را تشكيل دادند و حتي اگر ليگ برگزار مي شد مسابقات باشگاهي هم به خاطر همان تورنمنت ها دچار وقفه مي شد. اميدواريم بعد از اينكه سازمان تربيت بدني وارد عمل شد و تيم ملي را از گرداب سقوط نجات داد، اكنون كميته ملي المپيك به همراه سازمان تربيت بدني وضعيت تيم فوتبال اميد - المپيك - ايران را سامان دهد چرا كه اين تيم پس از ۲۸ سال توانايي حضور در المپيك را دارد.

اردوي تيم ملي آليش براي حضور در رقابتهاي آسيايي و جهاني
گروه ورزشي: به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي همگاني اردوي تيم ملي آليش ايران از تاريخ ۱۴ لغايت ۱۸ مهرماه در شهرستان بندر تركمن استان گلستان برگزار مي شود. اين اردو جهت آمادگي هر چه بيشتر براي مسابقات جهاني و آسيايي آليش مي باشد. اسامي دعوت شدگان به شرح زير است:
۷۳ كيلوگرم:
۱. بايلي طهماسب نژاد، استان گلستان
۲. حسن نبي زاده، استان سمنان
۳. خداوردي حبيب لي، استان گلستان
۸۱ كيلوگرم:
۱. مالك خسروي، استان گلستان
۲. يوسف پهلوان دوجي، استان گلستان
۳. ارازقلي رحيمي فر،  استان خراسان
۴. سيد محمد داداشي،  استان مازندران
۹۰ كيلوگرم:
۱. يعقوب پهلوان زاده، استان گلستان
۲. عظيم خواجه زاده تراج، استان گلستان
۳. هادي صداقت، استان خراسان
۴. مهرنوش شاهرخي، استان مازندران
۹۰ + كيلوگرم:
۱. اسماعيل خرمي مجد، استان خراسان
۲. مهدي حيدري استان تهران
۳. آدينه اراز جوانمردان، استان گلستان
۴. ارازقلي دهقان استان گلستان
۵. قوتاز شاه حسيني، استان اردبيل

شهرهاي ميزبان جام جهاني واليبال
با كامل شدن جمع تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي واليبال جام جهاني ژاپن، برنامه مسابقات زنان و مردان اعلام شد.
ژاپني ها اين بار مسابقات زنان را از روز دهم آبانماه، در شهرهاي توكيو، كاجوشيما، ناگويا، سنداي، ساپورو، توياما و  اوزاكا برگزار مي كنند و رقابت هاي مردان هم كه از روز ۲۵ آبانماه آغاز خواهد شد دور مقدماتي اش در شهرهاي توكيو، ناگانو، هيروشيما،  هاماماتسو و مرحله نهايي آن در توكيو انجام مي شود.
طي هشت دوره برگزاري مسابقات زنان كوبا با چهار عنوان قهرماني ركورددار است و در قسمت مردان هم اين ركورد با ۵ بار قهرماني دراختيار روسيه قرار دارد.

خبرهايي از واليبال نمايندگان ايران به روسيه و كويت مي روند
گروه ورزشي: تيم هاي واليبال پيكان و صنام (قهرمان و نايب قهرمان) ليگ برتر در فصل پيش درست در آغاز مسابقات اين فصل در تورنمنت هاي يارسلاو روسيه و كويت شركت خواهند كرد. به گفته يكي از مسئولان واليبال، فدراسيون هيچ مخالفتي با اعزام اين دو تيم ندارد و نمايندگان ايران پس از بازگشت از سفر، بازي عقب افتاده خود را با انجام دو بازي در يك هفته جبران خواهند كرد. پيكان كه ديروز از سفر ايتاليا به تهران بازگشته است پس از استراحتي كوتاه هفته آينده راهي مسكو مي شود و صنام هم با فارغ شدن از رقابت هاي حذفي تهران عازم كويت خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |   شوراها   |  
|  شهر   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |