سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۴ - Oct.14, 2003
شهري
Front Page

با حضور شهردار تهران
بهره برداري از ۱۵طرح عمران شهري آغاز شد
گروه شهري: به مناسبت ۱۵ شعبان، ۱۵ پروژه عمراني ، ترافيكي و خدماتي با حضور دكتر محمود احمدي نژاد- شهردار تهران ـ در منطقه يك مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما بابت احداث ورزشگاه بانوان در پارك نياوران، ورزشگاه شهداي دارآباد، زمين واليبال پارك ساحلي دارآباد، محوطه سازي و بازسازي بوستان گل محمدي، بوستان صدر، در ورودي موزه حيات وحش  دارآباد امام زاده قاسم، بوستان هشترودي، موعود و ساماندهي كارگاه گلابدره، ايمن سازي خيابان شهيد سياري (آجودانيه)، اصلاح هندسي و پياده روسازي در ميدان كتابي، پياده روسازي و مسدود كردن خيابان  توتونچي، اصلاح هندسي تقاطع خيابان باهنر- زينعلي و توسعه پاركينگ طبقاتي خيابان  باهنر مجموعا حدود يك ميليارد و دويست ميليون تومان هزينه شد.
بنابراين گزارش، احمدي نژاد طي سخناني گفت: به منظور رعايت حال شهروندان ساكن منطقه شميران طرح احداث يك گورستان جمعي در شمال شهر تهران را در دست مطالعه داريم تا بدين  وسيله مشكل رفت و آمدهاي طولاني مدت اهالي اين منطقه به سمت بهشت زهرا و ساير عوارض ناشي از رفت و آمدهاي طولاني را به نحوي حل نماييم.
وي همچنين خواستار، سرعت عمل پرسنل شهرداري در احداث و راه اندازي پروژه هاي عمراني، فرهنگي، خدماتي شد و گفت: فرصتها را نبايد از دست داد .ما در همه جاي تهران بايد به سرعت كار كنيم تا بتوانيم در عرض يك دوره ۴ ساله به ميزان ۸ سال خدمت رساني صحيح، علمي و اصولي به مردم ارائه كنيم.
وي ادامه داد: در صورت چنين سرعتي در ۱۵ سال آينده خود را در نقطه مطلوب مديريت شهري خواهيم ديد.
وي در اين باره به اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران اشاره كرد و گفت: امروز نمايندگان مردم در شوراي اسلامي شهر تهران با برخورداري از تحصيلات عالي و تخصص بالا، دلسوزانه و با پشتكار كامل فعاليت مي كنند به طوري كه من در اين مدت كوتاه مديريتم نديدم حتي ۵ دقيقه از وقت آنها صرف اموري غير از كار خدمت رساني به مردم باشد.
در اين مراسم دكتر بمانيان شهردار منطقه يك نيز طي سخناني احداث زمين واليبال ساحلي دارآباد را نخستين نمونه سالن ساحلي واليبال در سطح شهر تهران اعلام كرد.
وي گفت:با احداث چهار بوستان موعود، گل محمدي، صدر و هشترودي دو هكتار به وسعت فضاي سبز منطقه يك اضافه شد.
وي خبر داد: حداكثر تا اواسط سال آينده به نيت ۱۴ معصوم ۱۴ بوستان در مناطق مذهبي منطقه يك به نام اين بزرگواران احداث خواهد شد.
بمانيان افزود: ۵/۱ طبقه از پاركينگ طبقاتي خيابان شهيد باهنر اختصاص به انبار شهرداري منطقه يك داشت كه با اختصاص اين طبقات به اضافه ۸۰۰ متر زمين مجموعا ۱۲۰ واحد به ظرفيت پاركينگ خيابان شهيد باهنر اضافه شد و كليه اثاثيه موجود در اين انبار نيز وقف دانشگاهها، سازمان بهزيستي و اما م زاده قاسم شد.به اعتقاد بمانيان منطقه يك بر خلاف ظاهر خويش از مسايل و مشكلات فراوان برخوردار است به طوري كه ۱۰ محله در اين منطقه شناسايي شده كه حتي از فقيرترين و محرومترين نقاط جنوب شهر هم محرومتر است.
وي اظهار اميدواري كرد روز پنجشنبه با حضور شهردار تهران در منطقه يك و با اختصاص بودجه اي مناسب از جانب ايشان كار ساماندهي و راه اندازي پروژه هاي بزرگ در منطقه يك ميسر شود.

آماده سازي تهران براي مقابله با زلزله
مانور بزرگ مديريت حوادث غيرمترقبه هفته آينده برگزار مي شود
016942.jpg
گروه شهري: شهرداري تهران در تدارك برگزاري بزرگترين مانور مديريت بحران در زمان وقوع حوادث غيرمترقبه در جنوب غرب تهران است.
مهندس عباس ندرلو قائم مقام ستاد بحران منطقه ۱۸ با ضروري خواندن ارتقاء سطح آگاهي و آمادگي مديريت شهري و شهروندان براي مقابله با حوادثي نظير زلزله، آتش و سيل گفت: بنابه اظهار كارشناسان، تهران بر روي گسل و خط كمربندي زلزله قرار گرفته است و وقوع زلزله در آينده اي نه چندان دور رخ خواهد داد، لذا به نظر مي رسد بايد چند طرح در كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت انجام داد و آماده سازي مديريت شهري و شهروندان نسبت به شيوه مقابله با آن الزامي و اجتناب ناپذير است.
ندرلو با بيان اين مطلب كه تمام شهرهاي بزرگ ايران كه در حاشيه جنوبي و شمالي البرز هستند، از نظر لرزه خيزي اهميت دارند، افزود:  مطالعات لرزه شناختي در كشور نشان مي دهد كه زاگرس، منطقه اي لرزه خيز بوده، ولي گاهي انرژي زمين لرزه به سطح نمي رسد و بروز زلزله با تلفات كمتري همراه است و دوران بازگشت زمين لرزه در البرز طولاني تر است، ولي در مجموع تمام ايران پتانسيل لرزه خيزي دارد و با خطرات ناشي از زمين لرزه مواجه است.
وي مي افزايد:  ايران روي كمربند زلزله خيز هيماليا قرار دارد و همواره خسارات زيادي به دنبال زلزله به كشور وارد مي شود و به عبارتي ديگر ايران يكي از ۱۰ كانون حادثه خيز دنيا است و از ۴۲ بلاي طبيعي شناخته شده در دنيا شاهد ۳۲ نوع آن مي باشد.
اين مسئول مي افزايد: با توجه به جمعيت ساكن در تهران و فرسودگي بافت آن و نيز آسيب پذيري بسياري از ساختمانها از جمله ساختمانهاي مركز امداد درماني و آتش نشاني و مدارس، به نظر مي رسد بايد ضمن آموزش آمادگي شهروندان و مديريت شهري براي مقابله با حوادث، اقدامي ساختاري و بنيادي براي مقاوم سازي بناها به ويژه بناهايي كه تجمع انسان در آنها صورت مي گيرد، انجام شود. مقرر شده است كه اين مانور بزرگ در ۲۸ مهرماه سال جاري در فضايي به وسعت ۲۰ هكتار و در محلي به نام گود اسماعيل آباد واقع در جنوب غربي تهران برگزار شود.
ندرلو مي گويد: اين مانور كه در نوع خود بزرگترين مانور شهري است با مشاركت نهادهاي ذي مدخل در مديريت شهري شامل آب و فاضلاب، برق، مخابرات، گاز، آموزش و پرورش و دستگاههاي امدادي نظير اورژانس و آتش نشاني و شماري از شهروندان داوطلب و تشكل هاي مردمي اجراي مي شود و براي نخستين بار عمليات امداد هوائي بوسيله هلي كوپترهاي سازمان هلي كوپترسازي ايران انجام مي شود.
وي تصريح كرد: براي عيني و واقعي شدن وضعيت شهر و شهروندان به هنگام وقوع زلزله، تأسيسات و خدمات شهري بطور واقعي مورد استفاده قرار مي گيرند و در شهر ماكتي ساخته شده كه تمام اندام واره شهر وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تهران در معرض وقوع زلزله قرار دارد، برنامه مديريت شهري تهران، در گام نخست، افزون بر آگاه و آماده سازي شهروندان، مقاوم سازي ساختمانهاي موجود است كه اولويت با مكانهايي مي باشد كه مركز تجمع شهروندان است.

مساجد منطقه ۱۵ تهران بازسازي مي شوند
016944.jpg
گروه شهري: شهردارمنطقه  ۱۵ تهران ، گفت : مساجد محروم  و نيازمند اين  منطقه  از پايتخت بازسازي  مي شوند.
به  گزارش  روابط عمومي  شهرداري  منطقه  ۱۵ تهران  ، رييس  منطقه سه  مركز امور رسيدگي  به  مساجد شهر تهران  روز گذشته  به  همراه  شهردار منطقه ۱۵ تهران  از مساجد در حال  بازسازي  كه  عمليات  اجرايي  آن ها به  دليل  كمبوداعتبارات  مالي  متوقف  مانده  است ، بازديد كردند.حجت الاسلام  رضازاده  هدف  از اين  بازديد را بررسي  نيازها و اولويت  بندي و رفع  آنها با مشاركت  شهرداري  عنوان  و تصريح  كرد: با حضور مديريت  جديد درشهرداري  تهران  روزنه  اميد جديدي  در بين  مردم  گشوده  شده  است .
محمود نصري  شهردار منطقه  ۱۵ تهران  نيزگفت : شهرداري  خود راموظف  مي داند در راستاي  رهنمود مقام  معظم  رهبري  در مقابله  با شبيخون  فرهنگي  از فعاليت هاي  مذهبي  و فرهنگي  حمايت  كامل  به  عمل  آورد.
وي  افزود: مساجد يكي  از پايگاههاي  مهم  در جامعه  است  كه  با توجه  به نفوذي كه  در ميان  توده هاي  مختلف  مردم  دارد، مي تواند بار اصلي  اين  رهنمود مهم  را بر دوش  گيرد.
وي  خاطر نشان  كرد: شهرداري  منطقه  ۱۵ ، پس  از شناسايي  مساجد نيازمند ومحروم  و اولويت  بندي  آنها با مشاركت  خيرين  اقدام  به  نوسازي  و يا بازسازي آنها خواهد كرد.

نگاه
موسسه استاندارد : امكانات تست استاندارد موتورسيكلت در ايران كم است
( جرايد )
016926.jpg
فريد مرتضوي

اختصاص ۳ ميليارد تومان براي آموزش پرسنل شهرداري ها
معاون پشتيباني و امور اجرايي شهرداريهاي كشور از اختصاص ۳ ميليارد تومان به بخش آموزش پرسنل شهرداريها و انعقاد قراردادي به ارزش ۳ ميليارد تومان در بخش تحقيقات در سال جاري خبر داد.
جوانشير كدخداپور در گفت وگو با ايسنا ماموريت اين سازمان را هدايت، نظارت و پشتيباني شهرداري ها ذكر كرد و افزود: مهمترين كار سازمان شهرداري ها در سال جاري، انجام حسابرسي شهرداري ها توسط سازمان حسابرسي است.
وي گفت: در سال آينده ۶۰ درصد شهرداريها داراي ماشينهاي پيشرفته حمل زباله و حدود ۵۰ درصد نيز به ماشينهاي اطفاي حريق آتش نشاني مجهز خواهند شد، امسال نيز حدود ۲۰۰ مركز و پايگاه آتش نشاني را به سيستم هاي نجات مجهز مي كنيم.

هشدار شبكه سبز مازندران نسبت به تخريب تالاب بين المللي ميانكاله
گروه شهري: احداث منطقه ويژه اقتصادي و بندر اميرآباد، ۲ هزار هكتار از اراضي مشجر ساحلي در حريم حفاظتي پناهگاه ميانكاله و بخش هايي از شمال تالاب بين المللي ميانكاله را تخريب كرده است.
مسوول هماهنگي شبكه سبز مازندران با اعلام اين مطلب به قلم سبز ايران گفت: «شوراي عالي مناطق آزاد در سال ۷۶، احداث بندر اميرآباد در زميني به وسعت ۶۰ هكتار را تصويب كرد اما هم اكنون بيش از ۲ هزار هكتار از اراضي حاشيه منطقه و تالاب بين المللي لپوي زاغمرز به عنوان اراضي پشتيبان و براي احداث واحدهاي صنعتي و نفتي و پتروشيمي تصرف شده است و شواهد امر حاكي است بخش هايي از تالاب به عرض ۶۰ متر قرار است به زودي خشكانده شود.»
افشين ابوطالبي افزود: «به دليل عمق كم، اين منطقه قابليت احداث بندر و اسكله را نداشت و با اينكه تاكنون به منظور نصب سازه هاي اسكله، يك كيلومتر داخل دريا پيش روي شده و مرتبا مسير، لايروبي مي شود بازهم به عمق مطلوب نرسيده اند و پيش بيني مي شود كشتي هاي با ظرفيت بيش از ۴ هزار تن نتوانند در اين بندر پهلو بگيرند.»

ديدار شهردار با شهروندان منطقه يك
گروه شهري: شهردار تهران روز پنج شنبه (۲۴/۷/۸۲) با شهروندان منطقه يك ديدار عمومي دارد.
روابط عمومي شهرداري تهران، طي اطلاعيه اي اعلام كرد: شهروندان منطقه يك جهت بررسي مسايل و مشكلات خود و به منظور تكميل فرم ثبت نام لازم است از ساعت ۹ تا ۱۲ روزهاي سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳/۷/۸۲ به روابط عمومي شهرداري منطقه يك واقع در شميران - ميدان قدس - ابتداي خيابان شهيد باهنر مراجعه كنند.

همايش شهرداران شهرهاي كوچك
گروه شهري: همايش سراسري شهرداران شهرهاي با جمعيت بين ۳۰ الي ۵۰ هزار نفر توسط سازمان شهرداريهاي كشور برگزار مي شود.
مدير روابط عمومي سازمان شهرداريهاي كشور با اعلام اين خبر گفت: سازمان شهرداريهاي كشور به منظور تبيين سياستهاي اين سازمان در قبال شهرداريهاي كشور و بررسي راهكارهاي مناسب و مطلوب تعامل همكاري اين سازمان با ساير شهرداريهاي كشور، همايش دوروزه شهرداران شهرهاي با جمعيت ۳۰ الي ۵۰ هزار نفر را در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه در تهران برگزار خواهد كرد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    آموزشي    |    انديشه    |    خارجي    |
|   سخنگاه آزاد    |    سياسي    |    شوراها    |    شهر    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   معلولين    |    موسيقي    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |