سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۴ - Oct.14, 2003
برانكو با درايت بر نيوزيلند پيروز شد
نقطه آغاز براي فوتبال ملي
016940.jpg
گروه ورزشي: پيروزي در مقابل نيوزلند اگر چه آسان بدست آمد، اما براي فوتبال نقطه آشتي بود تا براي مدت كوتاهي هم شده مطبوعات و فدراسيون فوتبال در حمايت از تيم ملي مواضع مشترك داشته باشند. زدن سه گل به قهرمان اقيانوسيه در سطح آسيا و جهان انعكاس خوبي داشت و يكبار ديگر آمدن يك مربي باعث شد تا نيمي از تنش ها از فوتبال فاصله بگيرد. تركيب تيم ملي فوتبال ايران بسيار هوشمندانه و مدبرانه انتخاب شده بود و حضور مهدوي كيا نيز كمك كرد تا نيروي تهاجمي تيم افزايش يافته و تا حدودي بار سنگين و محوري علي دايي سبكتر شود. اگر همين اتفاق در سمت چپ بيفتد و نيك بخت بتواند در انتهاي كار تكنيك هاي فردي خود را به برايند مثبت يك كار تاكتيكي برساند، شرايط تيمي و تهاجمي ما بهتر خواهد شد. زماني كه اين اتفاق به وقوع بپيوندد فشار روي دفاع ما نيز كمتر خواهد شد، ضمن اينكه خط مياني نيز فرصت خواهد داشت تا خودش را با ريتم سريع بازي هماهنگ كند. نكونام، كاويانپور،  نيك بخت و مهدوي كيا خط مطمئن و برتر را در مقابل نيوزلند تشكيل داده بودند. به ويژه مهدوي كيا كه نسبت به گذشته كاملا در اختيار تيم بود، او در هامبورگ آموخته است كه در پست خود چگونه با تيم باشد و نقش سازنده اش را در سرتاسر بازي حفظ كند. زماني كه سمت راست خط طولي ما با مهدوي كيا به حركت در آمد در پشت سرش حسين كعبي نيز يكي از مثبت ترين بازيكنان شد و خط دفاعي نيز با آرامش وظايف خود را دنبال كرد در مجموع تيم برايند مثبتي داشت و ميرزاپور نيز بي اشتباه ترين روز خود را پشت سر گذاشت.
در خط دفاعي رحمان رضايي، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي و حسين كعبي با انجام چند بازي مي توانند به هماهنگي كامل برسند. در شيوه (۲-۴-۴) اين چهار مدافع نشانه هاي خوبي دارند تا برانكو به اين شيوه بيشتر نظر داشته باشد. اين پيروزي و قهرماني كم نبود و اهميت آن به اندازه قهرماني در آسياست و آنرا مي توان به كل سازمان تربيت بدني، مجموعه فوتبال ،شاهرخي و برانكو نسبت داد. مهم نيست كدام ارگان و يا شخص در آن نقش بيشتري داشته است، حركت و موفقيتي كه بدست آمد پايه هاي تيم ملي ما را محكم كرد.از نظر روحي نيز تيم ملي به اين پيروزي و قهرماني نياز داشت خوب است در شرايط فعلي تمام مسائل گذشته را كنار بگذاريم و از همين نقطه آغاز كنيم كه ورزش و فوتبال ما سخت نيازمند اين پيروزي هاست.
برانكو از عملكرد بازيكنان كاملا راضي بود. حريف را كاملا مي شناخت و مهم تر اينكه به قدرت تيم خود واقف بود و يكايك آنها را مي شناخت. برانكو اين شجاعت و شهامت را داشت كه مهدوي كيا را با پتانسيل هاي موجودي كه داشت در تركيب اصلي قرار دهد. برانكو به نقاط ضعف تيم نيز واقف بود و به نوعي آنها را از چشم حريف دور داشت.
برانكو با زيركي تمام و در دقايقي كه تيم دچار افت قدرتي شد دست به تعويض زد و فضاي برتر را تا پايان بازي در اختيار گرفت. اين پيروزي با ارزش را همانگونه كه اشاره كرديم آغاز نقطه حركت دوره جديد فوتبال مي دانيم.

حسين رضازاده:
در كانادا ركورد جهان را ترقي مي دهم
016934.jpg
گروه ورزشي: مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان از روز ۲۳ آبان ماه سال جاري در شهر ونكوور كانادا شروع خواهد شد. پيرامون اين مسابقات حسين رضا زاده ملي پوش ۱۰۵+كيلوگرم كشورمان گفت:  در مسابقات جهاني كانادا ركورد جديدي براي اين دسته جهان به نام خود ثبت خواهم كرد. وي اظهار داشت: مسابقات جهاني كانادا به دليل آنكه پيكارهايي براي كسب سهميه بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن محسوب مي شود، از اهميت بسزايي برخوردار است و تمامي اعضاي تيم تلاش دارند سهميه هاي لازم را كسب كنند. وي در پايان گفت كه در حال حاضر از نظر جسماني و روحي در شرايط ايده آل هستم و در روز اول آذرماه منتظر ركورد جديدي در وزنه برداري جهان باشيد.

«ويتور ملوپريرا» داور پرتغالي براي بازي استقلال و پرسپوليس
016938.jpg
گروه ورزشي:روز گذشته يكي از خبرگزاري ها خبر از حضور «ويتور ملوپريرا» داور پرتغالي براي ديدار استقلال و پرسپوليس داده است.ويتور ملو پريرا تنها داور پرتغالي است كه در جام جهاني ۲۰۰۲ حضور داشت و اكنون ۴۶ ساله است و طبق قوانين فيفا ديگر نمي تواند مسابقات رسمي را قضاوت كند اما مسئولان فوتبال در تلاش هستند تا او قاضي ميدان استقلال و پرسپوليس شود.اميدواريم خبرهاي فوتبال از سوي روابط عمومي فدراسيون به صورت عادلانه در اختيار تمام رسانه ها قرار گيرد.

عراق در صدر گروه ششم قرار گرفت
گروه ورزشي: تيم ملي عراق در پايان دور رفت گروه ششم مسابقات فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا، در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. دور رفت اين مسابقات با شركت ۴ تيم در كوالالامپور برگزار شد و پس از تيم عراق، تيم هاي مالزي، بحرين و ميانمار به ترتيب در رده هاي دوم تا چهارم جاي گرفتند.
در آخرين روز مرحله رفت اين مسابقات تيم عراق ۳ بر صفر ميانمار را مغلوب كرد و ديدار تيم هاي بحرين و مالزي با نتيجه تساوي دو بر دو به پايان رسيد.

رئيس سازمان تربيت بدني:
فتح جام بين قاره اي مرهون عملكرد برانكو است
گروه ورزشي: رئيس سازمان تربيت بدني با تبريك پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان در فتح جام بين قاره اي آسيا و اقيانوسيه خاطرنشان كرد جام بين قاره اي پس از ۲۶ سال مجدد به ايران بازگشت كه اميدوارم با برنامه ريزيهاي صورت گرفته اين جام در داخل كشور حفظ شود. مهرعليزاده با استناد به نظر كارشناسان درباره عملكرد برانكو سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اظهار داشت تركيب تيمي، نحوه تعويض ها و سياستگذاري هاي مربي در اين بازي نشان مي دهد، اين پيروزي قاطع مرهون اين مربي فهيم است. وي اضافه كرد در حالي كه تيم ملي فوتبال كشورمان در بازي هاي پيشين نتيجه مناسبي نمي گرفت، همين تيم با مربي فعلي آن در بوسان به جام قهرماني آسيا دست يافت و اين نقش مربي را بيش از پيش متذكر مي شود.
واليبال ايران تيم بيست و سوم جهان
گروه ورزشي: در تازه ترين جدول تيم هاي برتر واليبال جهان كه از سوي فدراسيون بين المللي واليبال منتشر شد تيم ملي واليبال ايران با كسب ۲۱ امتياز در رده بيست و سوم اين جدول قرار دارد.در جدول يادشده برزيل با كسب ۲۱۶ امتياز در صدر است و تيم هاي صربستان، روسيه، ايتاليا، فرانسه و آرژانتين نيز به ترتيب در مكان هاي دوم تا ششم ايستاده اند.درصورت منظورشدن مقام سوم تيم ايران در دوازدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه واليبال كشورمان به احتمال فراوان به مكان بالاتري در جدول برترين تيم هاي جهان دست پيدا خواهد كرد.
اردوي ملي پوشان جانباز و معلول ايران
گروه ورزشي: آخرين اردوي ورزشكاران دووميداني جانباز و معلول براي شركت در مسابقات جهاني نيوزيلند در ورزشگاه آزادي برپا مي شود. نفرات دعوت شده به اين اردو عبارتند از: وهاب ثعلبي، عليرضا ياموسي،  عبدالرضا جوكار، محمد دباغ زاده، عارف خسروي نيا، محمد زارع گوار، اسدالله عظيمي، محمد صادق مهريار، مختار نورافشان، عيوض آزموده، محمدرضا ميرزايي، محمدحسين فيروزي، حسن هوشيار، علي نادري،  خليل باقري، سيد جواد موسوي، علي كمالي فر، يعقوب پقه، محمد حسني، اصغر زارعي نژاد، مهرداد كرم زاده، كاووس ضامن زاده، ابراهيم عسگري، قربان نوروزي.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |