سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۹۴ - Oct.14, 2003
سياسي
Front Page

مقام معظم رهبري:
مردم ،همچون همه انتخابات گذشته آزادانه پاي صندوقهاي رأي مي روند
016932.jpg

تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: مردم  خونگرم  و صميمي زنجان ، صبح  ديروز در استقبال  از رهبر معظم  انقلاب ، حماسه اي  لبريز از شور و شوق  و شعور آفريدند و روزي  به  يادماندني  را در تاريخ  پرافتخار  اين  شهر، رقم  زدند.
اتومبيل  حامل  حضرت   آيت الله  خامنه اي  ساعت  ۱۰ صبح  ديروز در آغاز مسير استقبال  مردمي ، در ميدان  انقلاب  زنجان ، در حلقه  پرمهر جوانان ، نوجوانان ، زنان  و مردان اين  شهر قرار گرفت  و عاطفه  و محبت  متقابل  مردم  و رهبر فرزانه  انقلاب  صحنه هاي  بديع  و دلنشين  بوجود آورد.
ازدحام  جمعيت  و ابراز احساسات  بي وقفه  و شورانگيز مردم  در مسير ميدان انقلاب  و خيابان  سعدي  تا استاديوم  ورزشي  كارگران  زنجان  بگونه اي  بود كه اتومبيل  حامل  رهبر معظم  انقلاب ، در چندين  نقطه  كاملا از حركت  بازايستاد.
در استقبال  كم نظير مردم  مومن  و انقلابي  زنجان  از حضرت  آيت الله  خامنه اي ، حضور پرمعناي  همه  قشرهاي  مردم  از جمله  دانشگاهيان  و دانشجويان ، فرهنگيان  و دانش آموزان ، كارگران ، كشاورزان ، روحانيان ، كارمندان  و اصناف  و پيشه وران ، وحدت  و همدلي  ملت  را در دفاع  از اسلام  و انقلاب  و ولايت  متجلي  مي ساخت  ضمن آنكه  حضور نسل  جوان  نيز به   اين  استقبال  مردمي ، نشاط و طراوت  خاصي  بخشيده بود.
حضرت   آيت الله  خامنه اي  در پايان  استقبال  پرشور مردمي  از  ايشان ، به ديدار ده ها هزار نفر ديگر از مردم  زنجان  شتافتند كه  از ساعتها پيش  در استاديوم  ورزشي  كارگران ، در انتظار رهبر و مقتداي  خويش ، لحظه  شماري  مي كردند.
رهبر معظم  انقلاب  در اين  اجتماع  پر شور، با تشكر صميمانه  از محبت  بي شائبه  و ابراز احساسات  صميمانه  مردم  زنجان  نسبت  به  اسلام  و انقلاب  و تبريك عيد سعيد ميلاد مهدي  موعود (عج ) تأكيد كردند: آنچه  امروز در زنجان  ظهور يافت  نمونه اي  از «عزم  و اراده» و قدرت  معنوي  ملت  پولادين   ايران  است  كه  باتمام  وجود از عزت  و شرف  و استقلال  و آزادي  و انقلاب  اسلامي خود دفاع  مي كند.
ايشان  تلاش  متحد و هماهنگ  همه  مسئولان  براي  حل  مشكلات  اقتصادي  و معيشتي مردم  را نياز اساسي  امروز كشور برشمردند و خاطرنشان  كردند: مسئولان  دولتي  و قواي  مختلف  براي  حل  مشكلات  مردم ، حقا زحمت  مي كشند اما بايد با شناخت  و برطرف  كردن  موانعي  كه  بر سر راه  پيشرفت  امور وجود دارد همچون  جبهه  اي  واحد، تلاشهاي  خود را براي  تأمين  خواستهاي  حقيقي  و اساسي  مردم  مضاعف سازند.
حضرت   آيت الله  خامنه اي ، اشتباه  در شناخت  «خواستها و مشكلات » مردم را از جمله  موانع  پيشرفت  جامعه  خواندند و افزودند: نبايد مسائل  كم  ارزش و بي ارتباط با زندگي  واقعي  مردم  را بعنوان  خواستهاي  اصلي  مردم  مطرح  كرد چرا كه   اين  موضوع ، عملا در روند حل  مشكلات  حقيقي  مردم  مانع  ايجاد مي كند بنابراين  مسئولان  و همه  كساني كه  در افكار عمومي داراي  نفوذ هستند بايد از خواستها و مشكلات  مردم ، دركي  واقعي  داشته  باشند.
حضرت   آيت الله  خامنه اي  مقابله  با بيكاري  و گراني  را از خواستهاي  بسيار مهم  مردم  دانستند وبا اشاره  به  تأكيداتشان  در دو سال  اخير براي   ايجاد اشتغال  و مبارزه  با تورم  افزودند: برخي ها بجاي  پرداختن  به   اينگونه  مسائل تلاش  مي كنند شعارهاي  سياسي ، جنجالي  و بي محتوا را جايگزين  خواستهاي  حقيقي  مردم  كنند، البته   اين  گونه  كارشكني ها از اول  انقلاب  سابقه  داشته  و برخي افراد كه  مجموعه اي  كوچك  اما پرمدعا، و پر هياهو را تشكيل  مي دهند، هميشه  از مردم  و نظام  طلبكار بوده اند.
ايشان  در همين  زمينه  خاطرنشان  كردند: نصيحت  كردن  به   اين  افراد فايده اي  ندارد ضمن  آنكه  وجودشان  نيز براي  نظام  ضرري  ندارد زيرا وقتي  مردم  آگاه و بيدار و متحد هستند اينگونه  مخالفها و مخالفتها تأثيري  در حركت  عمومي ملت  و نظام  نخواهد داشت .
رهبر معظم  انقلاب  با اشاره  به  برنامه هاي  دشمنان  و ايادي  آنها براي ايجاد اختلاف  و اختلال  در سطوح  مديريتي  نظام ، مسئولان  را به  مقابله هوشيارانه  با اين  برنامه  توصيه  كردند و افزودند: هدف   اين  است  كه  قواي  سه  گانه  را رو در روي  هم  قرار دهند و مديران  كشور را در جبهه هاي  متفاوت نشان  دهند، اما همه  مسئولان  بايد ضمن  تشخيص  نيازهاي  اصلي  كشور و جامعه ، مانع  از تحقق   اين  هدف  شوند.
ايشان  تشكيل  نظام  مبتني  بر مردمسالاري  ديني  در ايران  را نشان دهنده  حاكميت  اسلام  و مردم  بر كشور خواندند و با يادآوري  حضور گسترده  مردم  در انتخابات  متعددي  كه  تاكنون  برگزار شده  است  افزودند: مردم   اين  بار نيز همچون  همه  انتخابات  گذشته ، آزادانه  به  پاي  صندوقهاي  راي  مي روند و راي  و نظر خود را اعلام  خواهند كرد.
016930.jpg

رهبر معظم  انقلاب  با اشاره  به  سخنان  برخي  افراد در مورد ضرورت  فراهم آمدن  زمينه  مشاركت  مردم  در انتخابات  خاطرنشان  كردند: زمينه  مشاركت  مردم وقتي  بوجود مي آيد كه  مردم  احساس  كنند نمايندگانشان  در مجلس  شوراي  اسلامي و مسئولان  دولتي  كه  برگزيده  مجلس  هستند به  وظايفشان  بدرستي  عمل  مي كنند و دلسوزانه  بدنبال  حل  مشكلات  واقعي  مردم  هستند كه  اگر اين  احساس  در مردم  بوجود آيد مردم  با شوق  و رغبت  در انتخابات  شركت  مي كنند.
ايشان  در تبيين  موضع  نظام  در قبال  مسائل  و چالشهاي  خارجي  تأكيدكردند: همه  حرف  ملت   ايران   اين  است  كه  ما مي خواهيم  مستقل  و آزاد بمانيم و اختيار كشور بدست  خودمان  باشد و نه  آمريكا و مستكبران  بين المللي .
ايشان ، سخنان  صريح  مقامات  آمريكايي  در مورد لزوم  تغيير نقشه خاورميانه  را نشان دهنده  تلاش  مستكبران  براي  غارت  منابع  كشورهاي  منطقه ، پايمال  كردن  شرف  و استقلال  ملتها،  ايجاد رژيمهاي  كاملا سرسپرده  در منطقه  و حمايت  بيشتر از رژيم  صهيونيستي  برشمردند و افزودند: برغم   اين  تلاشها، آمريكا در عراق  و افغانستان  دچار مشكلات  فراوان  است  و رژيم  صهيونيستي  در سايه  شجاعت  و ايمان  ملت  بي دفاع  فلسطين  و ايثار دختران  و پسران  شهادت طلب  فلسطيني ، در مقابل  انتفاضه  واقعا درمانده  و بيچاره  شده  است .
رهبر معظم  انقلاب  به  كنفرانس  آتي  سران  كشورهاي  اسلامي در مالزي  اشاره كردند و با ابراز اميدواري  درمورد درخشش  رئيس  جمهور در اين  كنفرانس افزودند: ما انتظار داريم  سران  كشورهاي  اسلامي با درك  اهميت  «قدرت  ملتهاي مسلمان  و همبستگي  كشورهاي  اسلامي »، در مقابل  تهديدات  آمريكا مرعوب  نشوند و يا فريب  برخي  لبخندهاي  منافقانه  آن را نخورند و بدانند كه  اگر كشورهاي  اسلامي  همچون   ايران  بر قدرت  ملت  خود تكيه  كنند و در مقابل  خواستهاي  نامشروع  استكبار بايستند مراكز قدرت  جهاني  قادر به  هيچ  كاري  نخواهند بود.
ايشان  همچنين  در بخش  ديگري  از سخنانشان  از ايمان  و ايثار و تلاش  مردم استان  زنجان  تجليل  كردند و افزودند: زنجان  در زمينه هاي  تاريخي ، فرهنگي ، علمي ، ديني  و اخلاقي  داراي  ويژگيهاي  تحسين  بر انگيزي  است  كه  جوانان  و نوجوانان   اين  منطقه  مي توانند به  آنها افتخار كنند و با شناخت   اين  شجره نامه  پر افتخار تاريخي  و فرهنگي ، آن را دستمايه  حركت  و تلاش  بيشتر خود قرار دهند.
ايشان  استعدادهاي  غني  استاني  و امكانات  فراوان  استان  زنجان  را زمينه رشد و رونق   اين  منطقه  ارزيابي  كردند و افزودند: پس  از انقلاب  در اين  استان كارهاي  فراواني  شده  است  بگونه اي  كه  رشد شاخص هاي  توسعه  در زنجان  از بسياري  مناطق  كشور بيشتر است  اما اين  استان  هنوز از محروميت  خارج  نشده  وبا مشكلات  فراواني  روبروست  كه  بايد با برنامه  ريزي  جامع ، تلاش  بيشتر و «وحدت  مسئولان  و مردم » آنها را حل  كرد.
در اين  ديدار پيش  از سخنان  رهبر معظم  انقلاب ، امام  جمعه  زنجان  و نماينده  ولي  فقيه  در استان ، ضمن  بيان  خير مقدم ، تأكيد كرد: ايمان  و اعتقادات  راسخ  مردم  استان  زنجان ، همواره  آنان  را پيشتاز دفاع  از اسلام  و انقلاب  قرارداده  است .
حجت الاسلام  والمسلمين  واعظي  ابراز اميدواري  كرد سفر رهبر معظم  انقلاب به  استان  زنجان ، مبناي  تلاش  بيشتر مسئولان  براي  حل  مشكلات  مردم   اين  منطقه  قرار گيرد.

در اجلاس كنفرانس وزيران خارجه در مالزي
كشورهاي اسلامي خواستار خروج فوري نظاميان آمريكايي از عراق شدند
016928.jpg
نخستين روز از نشست وزراي خارجه كشورهاي اسلامي در پوتراياجاياي مالزي در حالي برگزار شد كه موضوع عراق محور مذاكرات قرار داشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه در نشست نخست وزراي خارجه كشورهاي اسلامي حمدبن جاسم بن جابر آل ثاني وزير خارجه قطر كه در نشست امسال، رياست سازمان كنفرانس اسلامي را به مالزي تحويل مي دهد، گفت:  كشورهاي اسلامي بايد فشار بياورند تا جدول زماني مشخصي براي پايان اشغال در عراق ارائه شود.
وزير خارجه مالزي نيز گفت: اشغال خارجي عراق بايد در كوتاه ترين زمان ممكن پايان يابد. آنها همچنين بر موضوع فلسطين و تحولات اخير آن به عنوان يكي از اولويت هاي اين اجلاس تاكيد كردند. وزراي خارجه كشورهاي اسلامي علاوه بر انتقاد شديد از آمريكا براي اشغال عراق، اسرائيل را نيز به دليل كشتار غيرنظاميان و حمله به سوريه محكوم كردند.
نشست سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي پنجشنبه و جمعه در مالزي برگزار مي شود. از سوي ديگر، سيد حميد البار رئيس اجلاس دهمين نشست سازمان كنفرانس اسلامي در پايان نشست ديروز وزيران خارجه عضو اين سازمان از موافقت قاطع اعضا با تجديد ساختار اين سازمان خبر داد.
به گزارش ايرنا، وي در گفت و گوي خبري با خبرنگاران در مركز رسانه اي اجلاس، گفت: تمامي اعضاي شركت كننده در نشست وزيران با قاطعيت كامل با تجديد ساختار اين سازمان موافقت كردند و اين موضوع در برنامه كار سران در روزهاي پنجشنبه و جمعه قرار مي گيرد.
وي از ديگر نتايج نشست ديروز وزيران، احياي سازمان كنفرانس اسلامي، يكپارچگي عملي در ميان امت اسلامي، سرمايه گذاري براي پيشرفت در علوم و فناوي و نزديك كردن ديدگاه هاي جهان اسلام براساس قرآن و احاديث اعلام كرد.
البار همچنين از توافق اعضا در مورد كاهش تعداد بندهاي قطعنامه ها و تاكيد بر اجراي مفاد قطعنامه ها خبر داد.
هيات ايراني پيشتر گفته بود كه ايران پيشنهاد داده است از قطعنامه هاي طولاني اما بدون ضمانت اجرايي پرهيز شود و قطعنامه هايي تصويب شود كه بتوان آنها را عملي كرد و روح تازه اي را در كالبد اين سازمان دميد.

تأكيد رئيس قوه قضائيه بر برنامه ريزي جهت پيشگيري از وقوع جرم
به  گزارش  روابط عمومي  قوه  قضائيه ، آيت الله  هاشمي  شاهرودي  ديروز در جلسه  مسئولان  عالي  قضايي  كشور، گفت: مسئولان  بايد، ضمن  ارج  نهادن  به  عشق و وفاداري  ملت  به  انقلاب ، اسلام  و اهل  بيت  (ع )، در خدمت  رساني  به  آنان ، كوتاهي  نكنند.
وي  در بخش  ديگري  از سخنان  خود به  هفته  بزرگداشت  نيروي  انتظامي  اشاره و بر ضرورت  تشكيل  جلسات  مشترك  كارشناسي  بين  اين  نيرو و قوه  قضائيه  براي برنامه ريزي  جهت  پيشگيري  از وقوع  جرم  و مبارزه  با جرايم  عليه  فرهنگ  و اخلاق  عمومي  تأكيد كرد.
آيت الله  شاهرودي  در اين  جلسه  همچنين  با تبريك  نيمه  شعبان ، گفت : اين  ملت و جوان هايي  كه  دشمن  به  گمان  خودش  به  آنها دلبسته  است  با شور و شادماني زياد در مجالس  و محافل  و اعياد مذهبي  و ديني  حاضر شده  و به  بهترين  نحو ارادت  خود را به  آنان  ابراز مي دارند.
در جلسه  امروز مسئولان  عالي  قضايي  برخي  از سوالات  قضات ، پيرامون  مصوبه جديد قانون  چك  مطرح  و مورد بررسي  قرار گرفت .
در آغاز اين  جلسه  دادستان  انتظامي  قضات  نيز گزارشي  از حضور خود در جلسه  گفت وگوهاي  حقوق  بشر اتحاديه  اروپا با ايران  ارائه  كرد.
گزارش  وزارت  امور خارجه  مبني  بر قدرداني  از شركت  فعال  قوه  قضائيه  دراين  گفت وگوها به  منظور شفاف سازي  مباني  قضايي  جمهوري  اسلامي  در جهت  حفظ حقوق  بشر و دادرسي هاي  عادلانه  از ديگر موضوعات  مطرح  شده  در جلسه  بود.

مخالفت روسيه با قطعنامه جديد آمريكا درباره عراق
الكساندر ياكوونكو سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه مخالفت اين كشور را با آخرين قطعنامه پيشنهادي آمريكا در مورد عراق اعلام كرد.
به گزارش ايرنا از مسكو، ياكوونكو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: توافق در مورد اين قطعنامه تا انجام  نگرفتن اصلاحاتي مشخص در آن كه بوسيله ساير كشورها و از جمله روسيه بدست نخواهد آمد. اين مقام روس از هرگونه اظهارنظر بيشتر و يا پيشگويي در مورد دسترسي به توافق نهايي براي تصويب قطعنامه مذكور خودداري كرد.

البرادعي پنج شنبه به تهران مي آيد
نماينده  ايران  از هفته   آينده  مذاكرات  با آژانس  انرژي  اتمي  را آغاز مي كند.
مشاور رئيس  جمهوري  و مسئول  دبيرخانه  شوراي  عالي  امنيت  ملي  اعلام  كرد كه  نماينده  جمهوري  اسلامي ايران  از هفته   آينده  مذاكرات  خود را با آژانس بين المللي  انرژي  اتمي در خصوص  پروتكل  الحاقي  آغاز مي كند.
«علي  ربيعي » ديروز به  ايرنا گفت  كه  در  اين  مذاكرات  نظرات ، نگراني ها و ملاحظات  فني  و اقتصادي  و منافع  و امنيت  ملي   ايران  درباره  پروتكل  الحاقي  مطرح  خواهد شد.وي  اظهار داشت : طبيعي  است  كه  ملاحظات  سياسي  و امنيتي  در اين  مذاكرات در اولويت  خواهد بود.
مشاور رئيس  جمهوري  همچنين  خبر داد كه  محمد البرادعي  مدير كل  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي ، پنج شنبه   اين  هفته  از ايران  ديدن  مي كند.ربيعي  خاطرنشان  كرد كه  تصميم گيران  عالي  نظام  با رعايت  منافع  ملي ، بطور جدي  بحث  پروتكل  الحاقي  را در دستور كار داشتند و تلاش  خود را روي  ساماندهي  موضوع  متمركز كرده  بودند.
مسئول  دبيرخانه  شوراي  عالي  امنيت  ملي  در عين  حال  گوشزد كرد كه  همه كشورها از جمله  ژاپن  و برزيل  نيز در برخورد با موضوع  «پروتكل  الحاقي»، با دقت  و تأمل  تصميم گيري  كردند و در حقيقت   اين  دقت  و پيگيري  كه  به  زمان نيازمند است ، حق  همه  كشورهاست .

جلال طالباني:
مي خواهيم شركت هاي ايراني در عراق فعال باشند
جلال  طالباني  ،رهبر اتحاديه  ميهني  كردستان  عراق  و عضو شوراي  انتقالي اين  كشور عصر ديروز وارد تهران  شد.
وي  پس  از ورود به  تهران  در جمع  خبرنگاران  درباره  اقدامات  شوراي انتقالي  عراق  ، گفت : شوراي  انتقالي  عراق  گام هاي  بزرگي  برداشته است  كه تعيين  وزرا يكي  از آنهاست  و در حال  حاضر وزارت خانه ها به كار افتاده اند تا بتوانند در مدتي  كم  به  نفع  مردم  عراق  كارهايي  انجام  دهند.
به گزارش ايرنا، طالباني  در پاسخ  به  سئوالي  درخصوص  واكنش  شوراي  انتقالي  عراق  به  حضور نيروهاي  ترك  در شمال  اين  كشور ، گفت  : همه  اعضاي  شوراي  انتقالي  با حضور نيروهاي  كشورهاي  همسايه  و از جمله  تركها مخالفند .ما دراين  مورد نگراني خود را به  پل  برمر نماينده  آمريكا در عراق  ابلاغ  كرديم  . وي  گفت:ما فكر مي كنيم  امنيت  كشور عراق  تنها به  دست  مردم  عراق  محقق مي  شود نه  به  دست  نيروهاي  بيگانه .
طالباني در پاسخ  به  سئوالي  درباره  اهتزاز پرچم  عراق  در كردستان ، گفت : اين  پرچم  در كردستان  عراق  به  اهتزاز درآمده است  زيرا ما همه  عراقي  هستيم  و حتي  اگر حكومت  فدرال  هم  بخواهيم  در چارچوب عراق  است  . رهبر اتحاديه  ميهني  كردستان  عراق  تاكيد كرد :ما ضروري  و لازم  مي دانيم  كه  زير پرچم  عراق  باشيم  نه  پرچم  صدام  حسين  .
اين  عضو شوراي  انتقالي  عراق  درباره  سرنوشت  مستند سازان  ايراني  دربند در عراق  گفت  :انشاءالله  در ماه  آينده  كه  من  رئيس  شوراي  انتقالي  عراق  خواهم شد تلاش  گسترده اي  خواهم  كرد تا آنان  آزاد شوند .
وي  در خصوص  نحوه  تدوين  قانون اساسي  عراق  ،گفت : تاكنون  چند پيشنهاد مطرح  شده است  مثلا آيت الله  سيستاني پيشنهاد داده اند كه  مجلسي  انتخاب  شود كه  تدوين  قانون  اساسي  را به  عهده گيرد.
طالباني افزود: عده  ديگري  معتقدند كه  هياتي  ايجاد شود و پس  از تدوين  قانون  اساسي  آن را به  راي  مردم  بگذارند.
آنچه  ما در شوراي  انتقالي  به  آن  رسيديم  اين  است كه  بين  گروههاي  مختلف  عراقي  اعم  از شيعه  و سني  و عرب  و كرد در اين  زمينه توافق  حاصل  شود . وي  همچنين  با اشاره  به  جناياتي  كه  گروهك  منافقين  در حق  مردم  عراق انجام  داده اند، گفت  : ما خواستار محاكمه  سران  اين  گروهك  تروريستي  هستيم .
طالباني  درباره  روابط خود با عبدالعزيز حكيم  گفت  : ما دوستان  وهمپيمانان  ديرينه  هستيم  و همواره  با هم  مذاكره  مي كنيم  .
رهبر اتحاديه  ميهني  كردستان  عراق  در پاسخ  به  سئوالي  درباره  امضاي قراردادهاي  همكاري  بين  كردستان  عراق  و ايران  ، گفت : مسئولان  كردستان  درسليمانيه  با استانداري  كرمانشاه  قراردادهاي  همكاري  اقتصادي  و تجاري  بسته اند زيرا ما مي خواهيم  شركت هاي  ايراني  در عراق  فعال  باشند و به  بازسازي اين  كشور كمك  كنند. وي  از كشورهاي  عضو كنفرانس  اسلامي  درخواست  كرد كه  جاي  عراق  را در كنفرانس هاي  خود خالي  نگذارند و تاكيد كرد: گرچه  شوراي  انتقالي  عراق انتخابي  نبوده  است  اما نيروهايي  كه  در آن  عضويت  دارند همه  از نيروهاي بانفوذي  هستند كه  سالها مبارزه  كرده اند و خون  داده اند .

خبرهاي كوتاه
* عضو شوراي عالي مديريت حوزه علميه قم گفت: تصميم گيري مردم در مورد انتخابات مجلس هفتم در بقاي نظام اسلامي موثر است.
آيت الله رضا استادي يكشنبه شب در آيين جشن هاي نيمه شعبان در مسجد جمكران افزود: مردم نبايد نسبت به انتخابات بي تفاوت باشند بلكه با حساسيت به افراد اصلح رأي دهند.
* جلال طالباني رهبر اتحاديه ميهني كردستان عراق و عضو شوراي حكومت انتقالي اين كشور ديروز وارد كرمانشاه شد.
به گزارش ايرنا از كرمانشاه مديركل سياسي انتظامي استانداري كرمانشاه گفت: پس از استقبال مسئولان جمهوري اسلامي ايران از رهبر اتحاديه ميهني كردستان عراق و هيأت همراه، ظهر امروز نشستي با وي درخصوص مسايل منطقه انجام شد.
«شمس الله مرادي نيا» بدون اشاره به مذاكرات انجام شده گفت: به محض جمع بندي نهايي اخبار اين نشست به اطلاع عموم خواهد رسيد.
* روابط عمومي مجمع روحانيون مبارز تهران اعلام كرد كه كنگره اين مجمع قرار است در ماه شوال برگزار شود وتاريخ دقيق و مكان برگزاري كنگره مجمع روحانيون مبارز، براساس اطلاعيه مذكور، متعاقبا اعلام خواهد شد.
* بنا به پيشنهاد وزير امورخارجه و تصويب رياست جمهوري، مهدي دانش يزدي به سمت سفير و معاون دائم جمهوري اسلامي ايران در نمايندگي سازمان ملل در نيويورك منصوب شد.

ارزيابي يك نماينده مجلس از جلسه جبهه دوم خرداد با رئيس جمهوري
گروه سياسي: گروه هاي جبهه دوم خرداد طي دو جلسه كه با حضور رئيس جمهوري و رئيس مجلس تشكيل شد، مسائل مطرح پيرامون نحوه شركت گروه هاي جبهه دوم خرداد در انتخابات مجلس هفتم را مورد بررسي قرار دادند.
علي اكبر رحماني خليلي نماينده بهشهر كه در جلسه دوم گروه هاي جبهه دوم خرداد با خاتمي حضور داشت، در مورد مسائل مطرح در اين جلسه به خبرنگار ما گفت: بحث هاي متفاوتي در مورد چالش هاي انتخابات مجلس هفتم، مشكلات و نارسايي هاي  بعضي تشكل هاي دوم خرداد، تحليل انتخابات شوراها و چگونگي استفاده از ظرفيت ها براي حضور وسيع و گسترده مردم در انتخابات آينده مطرح شد.
خليلي با اشاره به حضور سران قوه مجريه و مقننه در جلسه گروه هاي جبهه دوم خرداد گفت: در بين نخبگان سياسي دنيا متداول است كه براي هر تصميمي، نخستين شاخصه اي را كه مد نظر قرار مي دهند هزينه هاي آن تصميم است.
وي گفت: بايد مشخص شود كه آيا گروه هاي جبهه دوم خرداد با همه توان و انرژي خود قصد حضور در انتخابات را دارند و يا اينكه بخشي از توان خود را بكار مي گيرند؟
وي اضافه كرد: من در جلسه گروه هاي جبهه دوم خرداد با رئيس جمهوري مصاديقي را مطرح كردم كه بعد از سال ۷۶ براي آنها هزينه هاي زيادي پرداخت كرده ايم ولي بازتاب گسترده و مطلوبي در جامعه نداشتند.
رحماني خليلي بحث ديگر اين جلسه را قبول محوريت خاتمي و كروبي براي همه گروه ها عنوان كرد و گفت: در اين جلسه اعلام كردم كه اگر همه گروه هاي جبهه دوم خرداد محوريت خاتمي و كروبي را قبول دارند، بايد تصميم نهايي آنها را نيز عملي كنند.زيرا نمي شود در ظاهر محوريت را قبول كرد و در عمل بگونه ديگري رفتار كنيم.
رحماني خليلي با اشاره به اينكه در انتخابات شوراها همه گروه هاي جبهه دوم خرداد همسو و همگن نبوده و حتي در جهت تخريب يكديگر نيز گام برداشته اند گفت: در نشست دوم، عده اي از اعضا و از جمله رئيس جمهوري نيز نظرشان اين بود كه روي هزينه هاي تشكيل اين جلسات بحث بيشتري شود.
وي در مورد ملاقات رئيس جمهوري و رئيس مجلس با اعضاي شوراي نگهبان نيز گفت: آقاي كروبي از اين ملاقات راضي و معتقد بود اگر لابي ها ادامه يابد ضريب اطمينان بيشتري براي شهروندان و كانديداها ايجاد خواهد شد.

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    آموزشي    |    انديشه    |    خارجي    |
|   سخنگاه آزاد    |    سياسي    |    شوراها    |    شهر    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   معلولين    |    موسيقي    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |