شنبه ۳ آبان ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۲۰۵ - Oct. 25,2003
ليگ برتر فوتبال ايران-- نبرد ته جدولي ها را پگاه برد
استقلال در ثانيه هاي پاياني از شكست گريخت
000166.jpg
گروه ورزشي: هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران بدليل سفر تيم ملي به كره شمالي و عدم انجام ديدار شموشك و ذوب آهن بدليل سيل اخير در مازندران باعث شد تا چهار بازي اين هفته با تعويق مواجه شود. اما در سه بازي برگزار شده تيمهاي درگير در بازيهاي هفته هشتم با به نمايش گذاشتن ديدارهايي زيبا و پرگل مانع از آن شدند كه خلاء بازيهاي انجام نشده به چشم آيد.
گل بازيهاي اين هفته ،ديدار ابومسلم مشهد و استقلال تهران در ورزشگاه آ زادي بود كه دو تيم به دور از احتياط و با بازي تهاجمي و با رد و بدل شدن ۶ گل كه سهم هر تيم سه گل بود تماشاگران را به وجد آوردند.
قلعه نويي اگرچه پس از پيروزي استقلال بر رقيب سنتي تلاش زيادي كرد تا پرده غرور را از جلوي چشمان شاگردانش دور كند، اما نشد و استقلال كم مانده بود كه در تهران تاوان سنگيني برابر ابومسلم بپردازد. ابومسلم چوب كم تجربگي بازيكنانش و بخودآمدن بموقع استقلال را خورد وگرنه تلافي دو گل عقب افتاده كار سختي بود. اولين خطر بازي را عنايتي مهاجم سابق ابومسلم در محوطه جريمه اين تيم خلق كرد كه خوش اقبالي خرمالي موجب شد تا توپ با فاصله ناچيز به اوت برود. بلافاصله ابومسلم به گل زودهنگام خود در دقيقه ۸ توسط ايمان رزاقي راد رسيد.
استقلال بعد از دريافت گل آنقدر به دروازه حريف حمله برد تا سرانجام با ضربه علي سامره به گل تساوي نايل آمد.
در شروع طوفاني نيمه دوم ابتدا ابومسلم بود كه روي درخشش و حضور ذهن فريدون فضلي دو بار ديگر دروازه استقلال را گشود. در شرايطي كه همگان در تصور يك شكست سنگين براي استقلال بودند قلعه  نويي با تعويض هاي عالي و با سه مهاجم در صدد جبران گلهاي خورده برآمد. علي سامره كه حالا در كنار عنايتي در تركيب اصلي قرار مي گيرد، در دقيقه ۷۱ پس از چند رفت و برگشت توپ را به زير طاق فرستاد تا فاصله كاهش يابد. درست در ثانيه هاي پاياني بازي رضا عنايتي كه در اين روز براي گلزني بي تابي مي كرد روي ارسال توپ نوازي با ضربه سري ديدني توپ را به قعر دروازه ابومسلم فرستاد و با به تساوي كشاندن بازي مانع از برتري تيم سابق خود در مقابل تيم جديدش شد. استقلال بدين ترتيب در ثانيه هاي پاياني از شكست گريخت. در دو بازي ديگر اين هفته بايد از ناكامي ديگر سايپا و برد درخشان استقلال اهواز پس از گذشت هفته ها ياد كرد. سايپا در ادامه باخت هايش برابر پگاه گيلان در ورزشگاه شهيد شيرودي مغلوب شد. عشوري زاد و پژمان نوري زنندگان گل هاي پگاه در بازي ديروز بودند. سايپا با اين شكست در انتهاي جدول تكان نخورد ولي پگاه با اين سه امتياز با پنج پله صعود به مكان ششم جدول پريد. در اهواز استقلال اين شهر پس از هفته ها تماشاگرانش را راضي از ورزشگاه خارج ساخت. فجر سپاسي ميهمان اين روز استقلال اهواز در ميان ناباوري سه گل دريافت داشت. عيديزاده و خليفه اصل هر كدام يكبار در نيمه اول براي استقلال گلزني كردند و آدريانو مهاجم برزيلي آبي پوشان در نيمه دوم زننده گل سوم اين تيم بود. استقلال از دقيقه ۸۰ با اخراج رسول ميرطرقي ده نفره تا پايان بازي كرد.
تابلوي نتايج ليگ برتر
* استقلال تهران ۳ - ابومسلم مشهد ۳
گل ها: ايمان رزاقي راد ۱۱ و فريدون فضلي (۵۱ و ۶۳) براي ابومسلم و علي سامره (۳۱ و ۷۱) و رضا عنايتي (۹۰)  براي استقلال
* استقلال اهواز ۳ - فجرسپاسي شيراز صفر
گل ها: غلام عيديزاده (۲۷)، امير خليفه اصل (۳۴) و آدريانو (۷۲) براي استقلال اهواز
* سايپا تهران يك - پگاه گيلان ۲
گل ها: پژمان نوري و عشوري زاد براي پگاه و حسين كريمي براي سايپا

براي شركت در مسابقات كشتي جام جهان پهلوان تختي ارسال شد
دعوتنامه براي ۴۵ كشور جهان
گروه ورزشي :مسئول  دبيرخانه  فدراسيون  كشتي  كشور گفت : در مسابقات  جام  بين المللي  كشتي گراميداشت  دهه  مبارك  فجر (جام  جهان  پهلوان  تختي ) ۴۵ كشور فعال  در عرصه  كشتي  جهان  دعوت  شدند.
اين  مسابقات  در هفته  اول  اسفندماه  سال  جاري  در تهران  برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، «رضا غلامي» روز جمعه  در حاشيه  آخرين  روز مسابقات  كشتي  فرنگي  قهرماني جوانان  كشور در سالن  تختي  رامسر افزود: كشتي گيراني  از ايران  به  مسابقات  المپيك  اعزام  مي شوند كه  در جام  تختي  شركت  كرده  باشند و در مسابقات  المپيك  گزينش  نهايي  شده  باشند.وي  اظهار داشت : تيم هاي  كشتي  آزاد و فرنگي  ايران  با كسب  سه  سهميه  در آزاد و شش  سهميه  در فرنگي  مسابقات  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  در چهار تورنمنت  بين المللي كه  در اسفندماه  در كشور قزاقستان ، كرواسي ، ازبكستان  و بلغارستان  برگزارمي شود، شركت  خواهند كرد.
وي  در مورد سهميه  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  در رشته  كشتي  گفت : ۱۴۰ كشتي  گير در هفت  وزن  در رشته  آزاد با همديگر به  رقابت  مي پردازند.

تيم فوتبال جوانان ايران به مرحله نهايي صعود كرد
گروه ورزشي :تيم  فوتبال  جوانان  ايران  با كسب  دو پيروزي  موفق  شد به  عنوان  صدرنشين  گروه  هفتم  مـرحله  مقدماتي  رقابتهاي  جوانان  آسيا به  مرحله  پاياني  صعودكند.جوانان  كشورمان  در نخستين  ديدار خود موفق  شده  بودند با نتيجه  ۲ بر ۱ از سد تاجيكستان  بگذرند و عصر ديروز نيز با نتيجه  ۶ بر صفر تيم  افغانستان را از پيش  روي  برداشتند.گلهاي  تيم  جوانان  كشورمان  در اين  ديدار توسط ميلاد نوري  در دقيقه  ۲۶ از روي  نقطه  پنالتي ، حنيف  عمران  زاده  ۴۸، مهرداد اولادي  ۴۶ و ۸۵، عادل  كلاه كج ۵۵ و نادر احمدي  در دقيقه  ۸۸ به  ثمر رسيد.
قضاوت  اين  ديدار كه  در حضور ۱۲ هزار تماشاگر (حدود دو هزار ايراني  و نزديك  به  ده  هزار نفر افغاني ) برگزار شد، بر عهده  جركز عبدالله  از سوريه  و كمكهايش  علم الدين  ديوب  از سوريه  و ولاديمير بوچكاروف  از قزاقستان  بود.مرحله  پاياني  رقابتهاي  فوتبال  قهرماني  جوانان  آسيا، خرداد ماه  سال  آينده  در مالزي  برگزار خواهد شد.

ليگ برتر واليبال
ثمره سفر صنام به كويت باخت به پاس بود
گروه ورزشي: هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران تحت الشعاع پيكار دو تيم تهراني صنام و پاس به پايان رسيد. در اين بازي حساس كه روز گذشته در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي انجام شد، پاس توانست در مقابل مدعي بزرگ اين فصل و نايب قهرمان سال پيش به يك برد ارزشمند دست يابد. اين بازي قرار بود روز چهارشنبه انجام شود، اما بدليل سفر صنام در تورنمنت چهار جانبه كويت با ۴۸ ساعت تأخير ديروز برگزار شد. صنام گيم اول را ۲۵ بر ۲۱ برد، اما در سه گيم ديگر برابر هوشياري و بازيسازي فكورانه شريعتي كه به خوبي اسپكرهاي جوانش را در حمله روي تور صاحب موقعيت مي ساخت تسليم شد. پاس سه گيم پياپي را با نتايج (۲۲-۲۵ ، ۲۱-۲۵ و ۲۰-۲۵) برد تا صنام مزد سفر نابه هنگام به كويت را با يك شكست سنگين بگيرد!؟
در ساير بازيهاي اين هفته دخانيات در شيروان سه بر يك به قند باخت و در اروميه نيز پگاه اين شهر با شكست سه بر صفر نئوپان ،واليبال را با تماشاگران آشتي داد. روز چهارشنبه نيز در بازي دوم تهران تيم تازه وارد به ليگ برتر فولاد سبا با مغلوب كردن برق شگفتي ساز شد. فولاد سبا با همان نفرات تيم ذوب آهن با تلاش مدير كل تربيت بدني اصفهان در آخرين لحظات نماينده اين شهر در ليگ برتر شد و بازيكنانش جواب شايسته اي به اين تلاش دادند.

ملوان با يك گل مغلوب ازبكستان شد
گروه ورزشي: در مسابقات ورزشي آفريقا و آسيا كه از ديروز به طور رسمي در شهر حيدرآباد هند آغاز شد در رشته فوتبال تيم ملوان انزلي به نمايندگي از كشورمان در مقابل تيم ازبكستان تن به شكست داد.اين بازي يك بر صفر به سود ازبكستان شد وتنها گل اين ديدار توسط «بكموف مارات» در آغاز نيمه دوم به ثمر رسيد.ملوان امروز در دومين بازي خود به مصاف تيم زيمبابوه مي رود. نماينده كشورمان صبح روز پنج شنبه وارد شهر حيدرآباد شد و با كمترين فرصت براي استراحت روياروي تيم ازبكستان قرار گرفت.

نتايج ليگ برتر بسكتبال ايران
گروه ورزشي : هفته سوم رقابت هاي بسكتبال جام برتر باشگاههاي ايران با برگزاري شش بازي پشت سرگذاشته شد. در مهم ترين بازي اين هفته صنام ،تيم مدافع عنوان قهرماني در پيكار با ذوب آهن به برتري ۹۳بر ۸۰ نايل آمد.اين دومين شكست ذوب آهن طي سه بازي انجام داده اين تيم بود. نتايج ساير بازيهاي اين هفته به اين شرح است:پيكان۸۱ - هما تهران ۶۰،قائم الرضا ۶۳ - راه آهن تهران۵۰، پتروشيمي بندرامام ۶۶ - ايران نارا ۵۹، صبا باطري۸۷ - شهرداري گرگان۶۲، پگاه شيراز۹۶ - نگارسنگ شهركرد۹۳

تيم شطرنج دانشجويان عازم مالزي شد
گروه ورزشي : تيم شطرنج دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي جهت حضور در رقابت هاي آزاد شطرنج دانشجويان جهان كه همه ساله در كوالالامپور پايتخت كشور مالزي برگزار مي شود، بامداد ديروز راهي اين كشور شد.
به گزارش مسئول روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، اين رقابت ها از تاريخ ۳ لغايت ۹ آبان ماه با حضور چند كشور از سراسر جهان برگزار مي شود. در تيم اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي علي نيك نداف، مرتضي دربان، شنتيا سليماني و سيدميلاد موسوي به عنوان بازيكن در قسمت پسران و شيرين نوابي و مونا سلمان ماهيني به عنوان بازيكن در بخش دختران به سرپرستي هايده شفيعي طباطبايي حضور دارند. در دوره قبلي اين رقابت ها تيم اعزامي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان نخست را در هر دو قسمت پسران و دختران از آن خود كرد.

برنامه بازي هاي تيم فوتبال المپيك ايران اعلام شد
گروه ورزشي : تيم اميد ايران در چارچوب رقابت هاي مقدماتي المپيك ۲۰۰۴ آتن سيزدهم اسفندماه به مصاف مالزي مي رود.
ايران در گروه اول اين بازي ها با كره جنوبي، چين و مالزي همگروه است. برنامه كامل اين بازي ها به شرح ذيل است:
چهارشنبه ۱۳/۱۲/۸۲
كره جنوبي - چين، مالزي - ايران
چهارشنبه ۲۷/۱۲/۸۲
ايران - كره جنوبي، چين - مالزي
چهارشنبه ۵/۱/۸۳
مالزي - كره جنوبي، چين - ايران
چهارشنبه ۲۶/۱/۸۳
كره جنوبي - مالزي، ايران - چين
چهارشنبه ۹/۲/۸۳
چين - كره جنوبي، ايران - مالزي
چهارشنبه ۲۳/۲/۸۳
كره جنوبي - ايران، مالزي - چين
مرحله مقدماتي اين رقابت ها در ۳ گروه برگزار مي شود كه تيم هاي اول هر گروه مستقيما به مرحله نهايي صعود مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري دانشجو
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |