شنبه ۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۰ - Aug 28, 2004
سرگرداني
امام علي (ع): از رفتن به راهي كه بيم گم شدن در آن مي رود خودداري كن، زيرا خودداري از وقوع در سرگرداني، بهتر است از اقدام به كارهاي هولناك براي رهايي.
(نهج البلاغه / ۹۱۰)
امروز با حافظ
چون نيك بديدم به حقيقت به از آني
گفتند خلايق كه تويي يوسف ثاني
اي خسرو خوبان كه تو شيرين زماني
شيرين تر از آني به شكر خنده كه گويم
بهارستان
به صليب مي كشندم، و من بايد صليب و ميخ باشم
جام به دستم مي دهند، بايد شوكران باشم
مي سوزانندم، بايد دوزخ باشم
مهم نيست كه بدبخت يا خوشبختم
من شاعرم.
لوئيس بورخس- ترجمه بهمن محصص

پاسخ به پرسش پزشكي
خطر نوشابه هاي گاز دار براي زنان
سه سئوال از دكتر روزنفلد شده است. ۱ـ روزنامه ها به نقل از پژوهشگران پزشكي نوشته اند كه مصرف نوشابه هاي گازدار معمولي زنان را به مرض قند دچار مي كند، چرا؟ كه او پاسخ داده است: زيرا قند آن سريعتر جذب مي شود و استعداد چاق شدن زنان بيش از مردان است و چاقي يكي از عوامل ابتلاء به مرض قند است و اين بيماري پس از پيدايش در يك فرد، ديگر درمان نخواهد شد. تنها مي توان آن را تحت كنترل درآورد.۲ـ فرق هشت ساعت خواب متناوب با خواب ممتد در چيست؟ پاسخ: خواب متناوب (چند ساعت در شب و چند ساعت در روز) باعث بي نظمي در كار ملاتونين مي شود و فرد را جسماً و روحاً كسل و كم توان مي سازد و از طول عمر مي كاهد. ۳ـ بهترين پزشك كدام است؟ پاسخ: پزشكي كه بتواند بيمار خود را با دستور غذايي و استراحت و ورزش و امثال آن درمان كند و حتي الامكان از تجويز داروي شيميايي اجتناب ورزد.

برگي از تاريخ
پاسخ هميشه ماندگار شاپور دوم به ژنرال هاي ايران
۲۸ اوت در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بوده كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۵۵ پيش از ميلاد (۲۰۵۹ سال پيش) لژيون  هاي هفتم و دهم روم به فرماندهي ژوليوس سزار (يكي از سه عضو شوراي حاكم بر اين كشور) براي تسخير جزاير بريتانيا در ناحيه ديل واقع در منطقه اينگلند فعلي از كشتي پياده شدند، و بريتانيا نامي است كه رومي ها بر اين جزاير گذاشته اند. در سال ۱۷۴۹ گوته نويسنده و متفكر شهير آلماني در فرانكفورت آلمان به دنيا آمد و ۸۲ سال عمر كرد. در سال ۱۸۳۵ ميلادي، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهاني، صدر اعظم وقت ايران را به دستور محمد شاه قاجار در باغ نگارستان (محل ساختمان فعلي وزارت فرهنگ و ارشاد) خفه كردند. محمدشاه كه بايد سلطنتش را مديون كارداني قائم مقام مي دانست، تنها به اين سبب كه صدراعظم در صدد تغيير فرمانده گارد سلطنتي برآمده بود دستور خفه كردن او را داد. شاه سوگند خورده بود كه خون قائم مقام را نريزد! در سال ۱۹۴۹ كتاب «۱۹۸۴» تأليف جورج ارول انتشار يافت. پيش بيني مؤلف اين كتاب در مورد سرنوشت نظام كمونيستي ۳۶ سال بعد عيناً به حقيقت پيوست. در سال ۲۰۰۳ شوراي امنيت سازمان ملل ضمن تصويب قطعنامه اي حمله مسلحانه به دوائر و كاركنان سازمان ملل و نيز كاركنان مؤسسات كمك هاي انساني را جنايت جنگي اعلام كردكه قابل تعقيب و مجازات در دادگاه ويژه بين المللي است.
اينك برگ امروز: ۱۶۲۶ سال پيش در اين روز شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه وقت ايران از دودمان ساساني در كاخ تيسفون در جمع مقامات كشور به پيشنهاد تني چند از ژنرال هاي ايران كه قبلاً به او اطلاع داده بودند والنس امپراتور روم در جنگ با ويزيگوت ها در منطقه ادريانوپل كشته شده است و خواسته بودند كه از فرصت استفاده كند و تا روم كمر راست نكرده آن را به آن سوي دانوب عقب زند پاسخ داد و گفت كه اين پيشنهاد به اين جهت پذيرفتني نيست كه دليلي براي جنگ وجود ندارد. شاپور در آن جلسه تأكيد كرده بود كه داشتن قدرت و به دست آوردن فرصت نمي تواند تعرض به ديگران را توجيه كند. شاپور خطاب به آن جمع گفت كه ما هون ها را به اروپا رانديم و آنان ويزيگوت ها [ژرمن هاي جنوبي] را به اطراف دانوب فراري دادند تا جايشان را بگيرند و در اينجا، اين فراريان با وجود دريافت پناهندگي از امپراتور روم، تحت ظلم و ستم كارگزاران و عمال امپراتوري قرار گرفتند، شكيبايي خود را از دست دادند و سر به شورش برداشتند كه والنس مغرور از باده قدرت، خود به سركوب كردن ايشان شتافت و [در جنگ اوايل اوت ۳۷۸] بر خلاف تصورش نابود شد. نتايج جنگ، چه در كوتاه و چه در دراز مدت قابل پيش بيني دقيق نيست، بنابراين جنگ بايد آخرين راه حل مسائل باشد، مگر اين كه دشمن به خاك وطن تعرض كرده و يا در صدد تعرض باشد. گذشته از اين، آموزگار ما (زرتشت) جنگ غير منصفانه را رد كرده است. شاپور دوم كه ۷۰ سال سلطنت كرد، سال بعد (۳۷۹ ميلادي) درگذشت. مقايسه اين مورد، كه مورخان تاريخ عهد باستان آن را از مطالعه و بررسي متون انتقال داده شده در سال ۱۴۵۳ از قسطنطنيه به رم (واتيكان) استخراج كرده اند با اوضاع امروز نشان مي دهد كه تمدن، صرف نظر از تبليغاتي كه براي آن مي شود و پيشرفت هاي فني و به كارگيري دانش، از لحاظ رعايت انصاف، وجدان و احوال انساني ترقي چشمگيري نداشته است.
www.iranianshistoryonthisday.com

نمايشي با بازيگران ايراني در جشنواره«تانس» آلمان
تعدادي از بازيگران زن ايراني به سرپرستي هلنا ولدمن، كارگردان آلماني، نمايشي را در جشنواره تانس آلمان اجرا مي كنند.
شبنم خوشدل، دستيار كارگردان اين برنامه در اين باره به ايسنا گفته است: از آنجا كه تغييراتي در فهرست بازيگران به وجود آمده است هنوز برنامه پرواز كاملاً مشخص نيست.
اين برنامه محصول مشترك ايران و آلمان است كه ابتدا روز ۵ سپتامبر در جشنواره تانس اجرا مي شود و بعد به شكل كامل تر در جشنواره فجر به روي صحنه مي رود. اعضاي ايراني گروه عبارتند از: پانته آ بهرام، سيما تيرانداز، مهشاد مخبري، سارا ريحاني، زهره آقالو و بنفشه نجاتي كه تا چندي پيش اين نمايش را با هلنا ولدمن تمرين مي كردند. ولدمن پيش تر يك كارگاه آموزشي ويژه خانم ها در ايران برگزار كرده بود. طراح صحنه اين نمايش نرمين نظمي، آهنگساز آن حميد سعيدي و دستياران كارگردان ريما رامين فر و شبنم خوشدل هستند.

نگارستان
لياجفيمويچ ريپن
010344.jpg
قايقرانان ولگا- ۱۸۷۲/ رنگ روغن روي بوم- ۲۸۱*۱۳۱ سانتي متر ،موزه پطرزبورگ/ روسيه
دلبستگي هاي ريپن در نمايش گروههاي كارگران متمركز شده است.در اين تابلو، عده اي از قايقرانان به سختي قايقي را از رودخانه و از مقابل ديد بيننده به سمت ساحل مي كشند.
وضعيت ترسيم پيكره ها در اين اثر به گونه اي است كه حس بازداشته شدن آنها و حالت عصبي و ناراحت شان  به دليل كار دشواري كه بر عهده شان است، به خوبي به بيننده منتقل مي شود.
كشمكش و رنجي كه مردان حاضر در تصوير، گرفتار آن شده اند در پس زمينه اي غرق در نور نمايش داده شده است.

تازه هاي دنياي رسانه ها
دوخبر كه ايجاد شگفتي زياد كرده است
پنجشنبه و بامداد جمعه، رسانه هاي آمريكا از جمله سه شبكه تلويزيوني بزرگ (سي.بي.اس، ا.بي.سي و ان.بي.سي) و شبكه تلويزيون عمومي اين كشور اخبار مربوط به بازگشت آيت الله سيستاني از لندن به نجف از طريق كويت و استقبال بي سابقه عراقي ها از او را نه تنها در صدر اخبار خود قرار داده بودند بلكه تفسيرهاي مربوط را هم بر اخبار ديگر مقدم داشته و از او به نام قدرتي بالاتر از نيروهاي آمريكايي و دولت انتقالي عراق ياد كرده بودند به گونه اي كه باعث تعجب مخاطبان آنها شده بود و تلفني، با فاكس و اي ميل پرسيده بودند كه چطور ناگهان متوجه آيت الله سيستاني شده ايد؟ خبر ديگر مربوط به ايران است. رسانه هاي بين الملل به نقل از آژانس فرانس پرس با تعجب و به كار بردن علامت تعجب در تيترهاي خود نوشته اند: ايران، يكي از صادر كنندكان رديف اول نفت در جهان، ظرف پنج ماه بودجه تخصيصي يك و نيم ميليارد دلاري واردات بنزين را به مصرف رسانده و تقاضاي يك ميليارد و يكصد ميليون دلار ديگر كرده است تا سال به پايان برسد. اين رسانه ها نوشته اند كه وسائط نقليه ايران هر روز ۶۶ تا ۷۰ ميليون ليتر بنزين مصرف مي كنند، حال آن كه ظرفيت پالايشگاه هاي ايران بيش از ۳۹ ميليون ليتر در هر روز نيست. يك مقام دولتي گفته است كه دليل نياز به پول اضافي، بالارفتن قيمت نفت در جهان است. براي مثال: بهاي بنزين وارداتي ايران سال گذشته هر ماه ۲۱۰ ميليون دلار بود كه اين مبلغ اينك ۴۶۰ ميليون دلار شده است.
پدر پس از دريافت خبر كشته شدن پسر، خودرو نظامي خبر آوران را آتش زد
ديروز اين خبر با عكس هاي مربوط در صفحه اول بيشتر روزنامه هاي آمريكا چاپ شده بود: پريروز چند نظامي در شهر هاليوود ايالت فلوريداي آمريكا به خانه «كارلوس آره دوندو» مراجعه و با آيين رسمي و با ابراز تأسف خبر كشته شدن الكساندر، پسر ۲۰ ساله خانواده را در عراق به اهل منزل اطلاع دادند. الكساندر يك سرباز تفنگدار بود كه به عراق اعزام شده بود. كارلوس از شنيدن اين خبر آن چنان خشمگين شد كه به گاراژ خانه دويد و با گازوئيل خودرو خبرآوران را كه يك استيشن نظامي بود آتش زد و سپس به سوي راننده و خبر آوران شروع به تيراندازي كرد كه گلوله ها به هيچكدام اصابت نكرد. خانواده آره دوندو كه از كاستاريكا به آمريكا مهاجرت كرده اند، گفته اند كه از آغاز كار مخالف جنگ عراق بوده اند. برخي مطبوعات نوشته اند كه چنين حادثه اي قبلاً سابقه نداشته است. آره دوندو پس از آتش زدن خودرو نظامي قصدخودكشي داشت كه مانع اين اقدام او شدند.
بوش بالاخره اعتراف به اشتباه محاسبه خود در عراق كرد
نيويورك تايمز نوشت كه جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا پنجشنبه گذشته در يك مصاحبه ۳۰ دقيقه اي بالاخره اعتراف كرد كه در مورد عراق پس از جنگ، دچار اشتباه محاسبه شده بود. وي گفته است كه پيش بيني نمي كرد پس از اشغال عراق با چنين شرايطي رو به رو شود. وي در اين مصاحبه از انعطاف پذير ساختن استراتژي آمريكا در عراق و در قبال شرايط تازه نجف سخن گفته است. وي اشاره كرده كه آماده است بررسي بيشتري شود كه چه اشتباهاتي در برنامه اشغال نظامي عراق اتفاق افتاده است. طبق ارقامي كه تاكنون وزارت دفاع آمريكا به دست داده، در عراق ۹۶۹ نظامي آمريكايي كشته و شش هزار و۶۹۰ تن مجروح شده اند.
۳۶ ميليون آمريكايي
زير خط فقر و ۳۵ ميليون بدون بيمه درماني
شبكه تلويزيوني سي.بي.اس پنجشنبه شب به نقل از سازمان دولتي آمار آمريكا گزارش داد كه در سال ۲۰۰۳ در اين كشور يك ميليون و سيصد هزار تن بر افراد زير خط فقر و يك ميليون و چهارصد هزارتن بر كساني كه فاقد بيمه درماني هستند اضافه شده است. طبق ارقام تازه، عده آمريكايي هاي زير خط فقر ۳۶ ميليون و شمار كساني كه از بيمه درماني برخوردار نيستند اندكي بيش از ۳۴ ميليون و پانصد هزار نفر است. گفته شده است كه از پايان سال گذشته تا كنون (هشت ماه گذشته) بر اين ارقام باز هم افزوده شده است. در آمريكا بيمارستان عمومي دولتي وجود ندارد و كار درمان در اين كشور كاملاً خصوصي است كه يك ايراد بزرگ اجتماعي است و دولت به علت لابي نيرومند پزشكان و بيمارستان ها در كنگره، تاكنون نتوانسته است اقدام به تأسيس بيمارستان دولتي براي كم درآمدها كند.

تقاضا از ربايندگان «جيغ»
رئيس موزه مونك در شهر اسلو از ربايندگان تابلوي نقاشي «جيغ» خواسته  است از اين تابلوي ظريف مراقبت كنند.تابلوي معروف «جيغ» روز يكشنبه گذشته توسط دزدان مسلح از موزه مونك در نروژ ربوده شد.
رئيس موزه خطاب به ربايندگان گفت: «هركاري مي كنيد، به تابلوها آسيب نرسانيد ، اين تابلوها متعلق به بشريت است.»

در گالري لندن
نظافتچي موزه، اثر هنري را دور انداخت
010341.jpg
كيسه زباله اي كه بخشي از يك اثر هنري مدرن بود، توسط نظافتچي گالري لندن دور انداخته شد.
به گزارش بي بي سي، اين كيسه پر از تكه هاي كاغذ و مقوا، در يك اثر چيده مان گوستاو متزگر، براي به نمايش گذاشتن ناپايداري هنر به كار گرفته شده بود.
نظافتچي گالري لندن به هنگام تميز كردن محيط گالري تصور كرده بود كه اين يك كيسه زباله معمولي است و آن را دور انداخته بود. مسئولان گالري بعدا توانستند كيسه را پيدا كنند اما چون از شكل افتاده بود از هنرمند ۷۸ ساله درخواست كردند كيسه ديگري به جاي آن بگذارد. در حال حاضر كيسه دوم در جاي كيسه اصلي قرار گرفته است اما هنوز روشن نيست كه متزگر براي ترميم اثرش دستمزدي دريافت كرده است يا نه.

كيميايي در پرسش و پاسخ سربازان جمعه
مسعود كيميايي در پاسخ به سئوالي درباره تلخي فيلم «سربازان جمعه» گفت: «تا وقتي روبه رويم صحنه هاي تلخ است، همينطور فيلم مي سازم».
به گزارش ايسنا، وي كه به همراه بازيگران فيلم در جلسه پرسش و پاسخي در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه حضور داشت، در پاسخ به انتقاد تعدادي از تماشاگران گفت: در جايي ايستاده ام كه اينگونه نگاه مي كنم و تا وقتي كه نماي روبه رويم تغيير نكند، من هم همين نما را نگاه مي كنم.من سالي يك بار شما را دعوت مي كنم كه ۹۰ دقيقه به تماشاي فيلمي بنشينيد، حالا اين را هم تحمل كنيد. البته چند سينما هم فيلم شيرين نشان مي دهند و مي توانيد به تماشاي آنها برويد. وي در جواب پرسشگري كه «سربازان جمعه» را ضد زن عنوان كرده بود، گفت: وقتي به يك سينماي واقع نگر نزديك مي شويم، توقعات رويايي را بايد كم كنيم.در اين فيلم از نگاه شعاري به زن نوين جهاني دور هستيم، اما اقليمي نگاه  كردن همين است.
وي اضافه كرد: فيلم هاي من از «گوزن ها» تا امروز در مجموع بيشترين احترام را به زن داشته است. كيميايي با انتقاد از عدم نمايش آنونس «سربازان جمعه» از تلويزيون اظهار داشت: اين سئوال من است، در حالي كه فيلم هاي من بايد از فيلترهاي بيشتري رد شود باز نمي دانم چرا تلويزيون آنونس و يا بخش كوچك تبليغاتي فيلم هاي مرا پخش نمي كند. مسعود كيميايي با اشاره به همزماني اكران «سربازان جمعه» با «ميهمان مامان» گفت: اصلاً از همزماني اكران اين دو فيلم ناراحت نيستم.
مهرجويي را خيلي دوست دارم و از دوستان خوب من است.

همايش نهج البلاغه در حسينيه ارشاد
پانزدهمين همايش نهج البلاغه روز دوشنبه در حسينيه ارشاد تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي «بنياد نهج البلاغه»، در اين همايش كه به مناسبت سالروز تولد حضرت علي (ع) برپا مي شود اساتيد حوزه و دانشگاه سخنراني مي كنند و مراسم منقبت خواني و مسابقات مفاهيم نهج البلاغه برگزار مي شود.
همچنين نمايشگاهي از نهج البلاغه و كتاب هاي مربوط به اميرالمومنين علي (ع) در حاشيه همايش برگزار مي شود كه پس از پايان همايش، به صورت نمايشگاه و فروشگاه دائمي در بنياد نهج البلاغه ادامه خواهد يافت. علاقه مندان براي شركت در همايش نهج البلاغه مي توانند از ساعت ۱۷ روز دوشنبه به حسينيه ارشاد مراجعه كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
درددل
«مجبور بود كوچك شود تا ديگران بزرگ شوند.»
با دوستش درددل مي كرد؛ دوستش گفت: «من هم خالي مي شوم تا ديگران پر شوند.»
سرنوشت مداد و خودكار همين است.
حميد كريمي

گشتي در دنياي خبرها
دريافت خاكستر قاتل
نيويورك: چند ماه قبل يك مرد رواني، يك خانم ۲۵ ساله را به همراه دو فرزندش با چاقو به قتل رساند و سپس خود را به پليس معرفي كرد.اما قاتل براي گريز از مجازات خود را در زندان به دار آويخت. البته اين پايان ماجرا نبود چون مادر زن مقتول پاكتي دريافت كرد كه با دريافت اين پاكت شوكه شد. درون پاكت مقداري خاكستر و يك يادداشت به چشم مي خورد.روي كاغذ نوشته شده بود: اين خاكستر متعلق به قاتل دختر و نوه هاي توست آنهارا فراموش كن و به زندگي ادامه بده.هم اكنون پليس تحقيقات گسترده اي براي آگاهي از منبع ارسال كننده اين خاكستر آغاز كرده است.
استخدام از آنسوي دنيا
كارديف: چندي پيش صاحب يك رستوران در ولز در روزنامه هاي اين كشور آگهي استخدام يك پيشخدمت را منتشر كرده بود اما پس از گذشت يك ماه حتي يك نفر نيز براي استخدام مراجعه نكرد.تنها شرط استخدام در اين رستوران آشنا بودن به زبان ولزي بود. به همين دليل وي مجبور شد با يكي از دوستانش كه ساكن كشور آرژانتين است تماس بگيرد و او نيز يك جوان ۲۱ ساله ولزي را كه به آرژانتين مهاجرت كرده بود براي اين شغل پيشنهاد داد. به هر حال اين جوان با ۶۰۰ پوند هزينه خود را از آرژانتين به ولز رساند تا در رستوران مشغول به كار شود.
رانندگي و تلفن همراه
منچستر: از سال گذشته صحبت كردن با تلفن همراه در حين رانندگي در كشور انگليس ممنوع شد. اما بيش از ۳۷ درصد شهروندان از اين قانون سرپيچي مي كنند و جان خود و ساير مردم را به خطر مي اندازند.
همچنين در نظرسنجي به عمل آمده مشخص شد ۱۰ درصد از رانندگان در حين رانندگي با تلفن همراه خود اقدام به ارسال پيام كوتاه مي كنند. جريمه استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي، هزار پوند است.
باغبان نگون بخت
لندن: يك باغبان در انگليس زير چندين تن خاك و سنگ خفه شد. اين باغبان در حالي كه به راننده كاميون حامل خاك براي تخليه بار فرمان مي داد جان باخت.هنگامي كه راننده دكمه تخليه قسمت بار را فشار داد، باغبان ۶۰ ساله فراموش كرد كه نبايد در مسير تخليه خاك قرار گيرد، به همين دليل زير چند تن سنگ و خاك مدفون شد. البته مأموران آتشنشاني او را از زير خاك بيرون آوردند اما وي به دليل تنگي نفس جان باخته بود.
قهرماني در المپيك ناكامان
لندن: بسياري از كارشناسان ورزشي معتقدند كه تمام ورزشكاران شركت كننده در رقابت هاي المپيك برنده  هستند اما يك مرد كانادايي قصد دارد خلاف اين ادعا را ثابت كند.به همين دليل وي از زمان آغاز رقابت هاي المپيك آتن تاكنون، هر روز جدول رده بندي ناكامان المپيك را در سايت خود منتشر مي كند.در حقيقت ورزشكاراني كه در ماده هاي مختلف در رده آخر قرار بگيرند رتبه نخست اين جدول را به دست مي آورند.هم اكنون در اين جدول رده بندي سه كشور چين، يونان و قرقيزستان براي كسب عنوان قهرماني رقابتي نزديك با يكديگر دارند.
سرقت از نوع جديد
يوتا: دو روز پيش مردي در آمريكا براي خريد يك خودرو دست دوم به نمايشگاه خودرو مراجعه كرد و از صاحب نمايشگاه خواست تا چند دقيقه اي به رانندگي با خودرو مورد نظر بپردازد. به همين دليل وي به همراه صاحب نمايشگاه داخل خودرو نشست و به رانندگي پرداخت. وي در ميان راه از صاحب نمايشگاه اجازه خواست تا چند دقيقه مقابل شعبه بانك توقف كند تا از بانك پول بگيرد .فروشنده خودرو نيز با درخواست وي موافقت كرد و همزمان با رفتن خريدار خودرو به داخل بانك او نيز براي خريد روزنامه، خودرو را ترك كرد. اما هنگامي كه به محل پارك خودرو بازگشت، شوكه شد چون خودرويي در كار نبود.
داستان از اين قرار بود كه خريدار با ورود به داخل شعبه، كاركنان اين مكان را تهديد به مرگ كرد، تمام موجودي داخل گاوصندوق را دزديد و با خودروي مذكور پا به فرار گذاشت.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۵ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۹ و ۵۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳۴ دقيقه

گل و گياه
شقايق پرپر
010338.jpg
نام علمي: Papaver Somniferum, Paeony
خانواده: PAPAVERACEAE
گياه يكساله به بلندي ۲/۱ متر و گستردگي ۳۰ سانتي متر است، داراي برگ هاي سبز - آبي با بريدگي هاي عميق بوده و گلهاي پرپر آن به رنگ هاي قرمز، ارغواني، صورتي و يا سفيد در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي يا نيمه سايه وخاك مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد است.
ازدياد: ازطريق كاشت بذر در بهار يا پاييز امكان پذير است. سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران

www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |