شنبه ۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۰ - Aug 28, 2004
خبرنگار ايراني در عراق آزاد شد
010308.jpg
«مصطفي دربان» رييس دفتر نمايندگي ايرنا در بغداد پس از ۱۸ روز بازداشت توسط پليس عراق، روز جمعه آزاد و به ايران بازگشت.به گزارش خبرنگار ايرنا، دربان از طريق مرز خسروي وارد ايران شد.
«مصطفي دربان» خبرنگار و رييس دفتر ايرنا در بغداد روز دوشنبه ۱۹ مردادماه توسط پليس دولت موقت به همراه سه تن از همكارانش بازداشت شد.دربان به خبرنگار ايرنا در مرز خسروي گفت كه قصد دارد در اولين فرصت ممكن با خانواده و همچنين همكارانش در ايرنا ديدار كند.

ولايتي: سرنوشت خاورميانه در عراق رقم مي خورد
010314.jpg
همايش هفته جهاني مساجد پنجشنبه گذشته، با حضور تعدادي از شخصيت هاي سياسي، علمي و مذهبي برگزار شد.
به گزارش ايسنا علي اكبر ولايتي در اين همايش گفت: تسلط آمريكا بر عراق امنيت جمهوري اسلامي را به خطر مي اندازد.ولايتي تصريح كرد: چه بخواهيم و چه نخواهيم سرنوشت خاورميانه امروز در عراق رقم مي خورد.
وي با اشاره به اوضاع عراق و با يادآوري اين كه حوادث امروز عراق در هتك حرمت بارگاه اميرالمؤمنين موجب تاسف همه مسلمانان شده گفت: بي ترديد سرنوشت عراق بر همه خاورميانه تأثير مي گذارد لذا در صورتي كه مردم عراق مقاومت كرده و اشغالگران را از كارشان پشيمان كنند مي تواند سرمشقي براي همه كشورهاي جهان باشد زيرا مردم كشورهاي اسلامي متوجه مي شوند كه مي توان با مقاومت اشغالگران را وادار به عقب نشيني كرد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل مقاومت امروز مردم عراق در برابر اشغالگران را ناشي از موج جديد بيداري جهان اسلام كه با پيروزي انقلاب مردم ايران آغاز شد  دانست و تصريح كرد: امروز هيچ نقطه اي از جهان اسلام نيست كه از اين موج جديد بيداري بي بهره باشد.

ليبراسيون:
آلمان، انگليس، فرانسه و روسيه مي خواهند مانع تحقق خواست آمريكا درباره  ايران شوند
010320.jpg
ليبراسيون با اشاره به نشست بعدي شوراي حكام ادعا كرد، گزارش ارايه شده براي تهران خوشايند نخواهد بود.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه چاپ پاريس ادامه داد: انتظار مي رود آمريكا ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت را به منظور اعمال تحريم عليه ايران خواستار شود و اين چيزي است كه برلين، لندن، پاريس و مسكو مي خواهند مانع آن شوند.
اين روزنامه فرانسوي زبان در ادامه اين مطلب آورده است: در اين ميان مطبوعات ايران كه اصلاح طلبان را نيز شامل مي شود، لحن متناقض محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي را محكوم كرده و وي را به دنبال كردن جاروجنجال در برنامه هسته اي ايران و چشم پوشي از زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل متهم مي كنند.
اين روزنامه ادعا كرد: ماه هايي كه در پيش رو هستند ماه هايي سرشار از خطر مي باشند، احتمال دارد شاهد اظهارات جديدي از ايران يا حمله نظامي تل آويو به دستور آريل شارون، نخست وزير اسرائيل به ايران باشيم.
اين در حالي است كه مقامات كشورمان اعلام كرده اند برنامه هسته اي ايران اهدافي كاملا صلح آميز را دنبال مي كند و در عين حال آمادگي پاسخگويي به هر نوع تهديدي را با تمام وجود داريم.
در اين گزارش مي خوانيم: نومحافظه كاران آمريكايي كه مدتي به جهت آبروريزي درعراق سكوت اختيار كرده بودند، سكوت شان را شكسته اند و قصد دارند به همان صورت كه عراق را در اولويت هاي برنامه رياست جمهوري جورج بوش قرار دادند، اين بار نيز ايران را در رأس دلمشغولي هاي دولت دوم بوش مطرح كنند.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه چاپ پاريس افزود: براي اين افراد اهميتي ندارد كه در نهايت مشخص شود، هيچ برنامه تلاش و يا توليد سلاح هاي شيميايي، باكتريايي يا هسته اي در عراق وجود نداشته است.
نووستي: روسيه آماده ساخت نيروگاه هاي جديد در ايران مي شود
خبرگزاري نووستي خبر داد: روسيه خود را براي ساخت نيروگاه هسته اي در ايران آماده مي كند.
به گزارش ايسنا اين خبرگزاري روسي ادامه داد: ساخت اين نيروگاه ها در صحراي نزديك شهر بوشهر در فاصله اي نه چندان دور نسبت به نيروگاه بوشهر انجام مي پذيرد.
به نوشته اين خبرگزاري، الكساندر آورف، معاون رئيس شركت روسي اتمزترايو اكسپورت و مدير اداره ساخت نيروگاه هاي هسته اي در ايران معتقد است كه از منظر مهندسي نيرو منطقي و اقتصادي تر آن است كه براي ساخت اين نيروگاه ها از سيستم هاي معمول تكنولوژيكي استفاده شود.
اين خبرگزاري در عين حال تصريح كرد: اگرچه هيچ قراردادي  ميان تهران و مسكو براي ساخت نيروگاه هاي هسته اي جديد منعقد نشده است؛ اما دو طرف تمايل شان براي همكاري هاي گسترده تر را ابراز داشته اند.
براساس اين گزارش قرارداد بازگرداني سوخت هسته اي مصرف شده از ايران به روسيه احتمالا نوامبر سال جاري به امضا مي رسد.

وزير امور خارجه:
سلاح هسته اي براي ايران امنيت نمي آورد
010317.jpg
كمال  خرازي  و آلبرتو روملو وزيران  امورخارجه  ايران  وفيليپين  روزپنجشنبه  درمذاكرات  رسمي در مانيل  تعميق  و تحكيم  هرچه  بيشترمناسبات  تهران  - مانيل  را مورد تأكيد قراردادند.
به  گزارش  ايرنا به نقل از اداره  كل  اطلاعات  و مطبوعات  وزارت  خارجه ، وزيران امورخارجه  ايران  و فيليپين  دراين  مذاكرات  ابعاد مختلف  همكاريها را موردگفت  وگو و بررسي  قرار داده  و راههاي  گسترش  مناسبات  و تسريع  در اجراي تفاهمات  و توافقات  في  مابين  را مورد تبادل  نظر قرار دادند.
در اين  ديدار طرفين  مناسبات  اقتصادي  في مابين  درحوزه هاي  مختلف كشاورزي ، انرژي ، پتروشيمي ، حمل  و نقل  و فن  آوري  اطلاعات  را در حال گسترش  دانستند.
خرازي  و روملو همچنين  راههاي  دسترسي  و گسترش  همكاريهاي اقتصادي  در منطقه  آسياي  مركزي  و همكاريهاي  چند جانبه  اقتصادي  را موردگفت  و گو قراردادند.
خرازي  و روملو در پايان  مذاكرات  به  سئوالات  خبرنگاران پاسخ  گفتند.
خرازي  در پاسخ  به  پرسشي  درخصوص  عضويت  ناظر فيليپين  در سازمان  كنفرانس اسلامي وحمايت  ايران  ازاين  درخواست  فيليپين  گفت : در سازمان  كنفرانس  اسلامي كميته اي  دريافت كننده  تقاضاها ست  و فيليپين  با سازمان  كنفرانس  اسلامي به منظور كسب  حمايت  و تاييد عضويت  درتماس  است .
جمهوري  اسلامي ايران  از اين ايده  كه  كشورهاي  داراي  اقليت  مسلمان  در سازمان  عضويت  داشته  باشند حمايت مي كند و در نهايت  آن كميته  تصميم گيري  مي كند.
وي  همچنين  درخصوص  تاسيس  خط هوايي  بين  دوكشور گفت : چنين  پيشنهادي وجود دارد و بايد مذاكرات  انجام  و توافقنامه  ميان  دوكشور امضاء شود.
خرازي  افزود: با برخي  شركتهاي  خصوصي  ايراني  موضوع  مطرح  شده  است . ازنظر ما اين  خط ارتباط مفيد است  و مي تواند مشوق  تجارت  باشد.
وزير امورخارجه  ايران  در پاسخ  به  پرسشي  درخصوص  تبليغات  مربوط به فعاليت  ايران  براي  توليد سلاح  هسته اي  گفت : ايران  هرگز نگفته  است  تجهيزات دفاعي  هسته اي  توليد مي كند، فعاليت هاي  هسته اي  ما غير نظامي و صلح جويانه است  و كليه  فعاليت ها تحت  نظارت  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي قراردارد.
وي  اضافه  كرد: ايران  پروتكل  الحاقي  را امضا كرده  است  و بازرسان  آژانس چندين  نوبت  به  ايران  سفر كرده اند و آژانس  اعلام  كرده  است  هيچ  شواهدي درخصوص  ساخت  سلاح  هسته اي  يافت  نشده  است .
خرازي  تأكيدكرد: سلاح  هسته اي  براي  ما امنيت  نخواهد آورد.
وي  در پاسخ  به  پرسشي  درخصوص  توان  هسته اي  اسرائيل  گفت : رژيم  صهيونيستي داراي  سلاح  هسته اي است ، زرادخانه هاي  عظيمي دارد و عضوان  پي  تي  هم  نيست  وهمه  كشورهاي  منطقه  بخاطر اين  وضعيت  احساس  ناامني  مي كنند.

معاونين حازم شعلان به تهران مي آيند
سايت خبري «ايلاف» در گزارشي، ضمن انتشار خبر سفر معاونين حازم شعلان به ايران، از پيگيري دخالت هاي ايران در عراق در اين سفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس «ايلاف» با اعلام اين خبر در گزارشي آورده است: در ديدار اين هيأت عراقي كه «پرهم صالح»، معاون امور امنيتي نخست وزير دولت موقت عراق، رياست آن را به عهده دارد، قرار است موضوع دخالت هاي پياپي دستگاه هاي اطلاعاتي ايران در امور داخلي عراق با مقامات ايران، مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
در هيأت مذكور، وائل عبدالطيف، وزير امور استان ها، وزير راه  و ترابري، معاون وزير خارجه و نماينده سازمان اطلاعات و جاسوسي عراق نيز حضور دارند.
بنابراين گزارش اين هيأت كه مدعي است مقادير زيادي اسناد و مدارك و نيز پرونده هايي دال بر دست داشتن ايران در ايجاد ناامني و بي ثباتي در عراق به همراه خود دارد، قرار است امروز با يك هواپيماي خطوط هوايي عراق، وارد تهران  شود.
به گزارش ايلاف اعضاي هيأت عراقي كه از نيروهاي نزديك به شعلان هستند، در اين سفر به موج اخبار خود عليه جمهوري اسلامي ادامه مي دهند.

دادستان كل كشور:
آمريكا روي صدام را سفيد كرد
حجت الاسلام دري نجف آبادي گفت: آمريكا و مزدوران او روي صدام را سفيد كردند.
به گزارش ايسنا، دادستان كل كشور كه در يادواره شهداي كارگري و اداري قم سخن مي گفت، با تاكيد بر جنايت هاي آمريكا در عراق و به ويژه شهر نجف گفت: دولت آمريكا و بوش بدانند با وحشيگري و زور نمي توانند در جهان اسلام نفوذ كنند و جاي پايي در ميان مسلمانان باز كنند.
وي با اشاره به اين كه شهر نجف متعلق به همه جهان اسلام است و هتك حرمت به حرم امام علي (ع) بي احترامي  به بشريت و انبياء و اولياء است، اظهار اميدواري كرد كه تمام مراجع تقليد نجف و جهان اسلام در حمايت از ملت ستمديده عراق به پا خيزند تا با رهايي عراق از دست متجاوزان، سرنوشت عراق در دستان مردم اين كشور بيفتد.
دادستان كل كشور با اشاره به ۱۳ رجب، كه روز حمايت از ملت عراق ناميده شده است، گفت: اميدوارم ملت ايران در اين روز وفاداري خود را به امام علي (ع) و حمايت از ملت مظلوم عراق نشان دهد.
وي هدف از حضور آمريكا در كشورهاي مسلمان را تسلط رژيم صهيونيستي و آمريكا بر خاورميانه دانست و افزود: آنان اسلامي  مي خواهند كه از فرهنگ اسلامي تهي باشد.

كشف جسد كوهنورد آمريكايي در قله دماوند
010311.jpg
با وجود تلاش هاي شبانه روزي جمعي ۳۰۰ نفره از گروه هاي تخصصي كوهنوردي، امداد و نجات اهالي منطقه «رينه» در مازندران، پيكر بي جان «كاتلين نامفي» زن ۶۹ ساله ساكن آمريكا و استاد بازنشسته دانشگاه استنفورد در ارتفاعات چهار هزار متري جبهه شمالي قله دماوند پيدا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري ميراث فرهنگي ، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و گروه هاي تخصصي پرواز و كوهنوردان خبره پس از آن كه مطلع شدند يكي از اعضاي گروه علاقمند به كوهنوردي در ارتفاعات قله دماوند، پس از بازگشت از قله دچار سانحه شده، امكانات خود را براي امدادرساني به كوهنورد ۶۹ ساله آغاز كردند، اما كاتلين كه به دليل لغزش پا روي سنگ، دچار آسيب ديدگي در ناحيه سر شده بود پس از آن كه مسير بازگشت را اشتباها در جبهه شمالي تشخيص داد در ارتفاعات چهار هزار متري دماوند درگذشت.
كاتيلن ۶۹ ساله، يكي از سه نفر عضو گروه آمريكايي علاقه مند به قله پيمايي در دماوند بود. او به همراه «استفان تادسايپ» و «اليزابت بيكر» چندي پيش از يكي از آژانس هاي گردشگري ايران درخواست سفر به ايران و ديدار از شهرهاي اصفهان، شيراز و فتح قله دماوند را داشتند كه پس از طي مراحل اداري و صدور ويزا، به ايران سفر كردند و پس از تعيين گروه تخصصي كوهنوردي همراه با يك سرگروه متخصص در كوهنوردي و يك مترجم، اولين مقصد خود را دماوند انتخاب كردند.
اين گروه پنج نفره اولين مقصد خود را دماوند انتخاب كردند كه پس از تدارك تجهيزات، صبح اول شهريور ماه ۱۳۸۳ راهي دماوند و قله پيمايي مي شوند.
سرپرست گروه كوهنوردي پرويز پاشازاده، مهرداد اعتمادي (مترجم گروه) وضعيت شروع سفر تا نزديكي قله را مناسب گزارش كرده اند تا لحظه اي كه دو نفر از مسافران آمريكايي (استفان تادسايپ و اليزابت بيكر) در مسافت كوتاه باقي مانده تا قله احساس ناراحتي در تنفس كردند و با تشخيص و راهنمايي سرپرست گروه كوهنوردي از ادامه مسير تا قله منصرف شدند و توقف كرده و پس از دقايقي مسير بازگشت را پيش گرفتند، اما خانم «كاتلين نامفي» اصرار داشت كه او آهسته به راه خود تا رسيدن به قله ادامه مي دهد.
رئيس آژانس توريستي  مي گويد كاتلين  در راه  بازگشت روي  سنگ  مي لغزد  و از  ناحيه سر دچار آسيب ديدگي مي شود.
بنابراين گزارش پس از بازگشت مترجم گروه براي دريافت كمك و تدارك گروه هاي امداد و نجات كاتلين با اعلام اين كه وضعيت جسماني خوبي دارد و مي تواند مسير برگشت را بپيمايد از گروه كوهنوردان جدا شده و تصميم به بازگشت و كم كردن ارتفاع مي گيرد ولي پس از پيمودن مسافتي از راه،در گوشه اي از صخره ها و تخته سنگ ها نشست و ديگر ناپديد شد.

انتقاد ناطق نوري از مديريت هاي نادرست
حجت الاسلام ناطق نوري با اشاره به اينكه در شرايط كنوني در جمهوري اسلامي تنها شعار شايسته سالاري را داريم، گفت: من نگران هستم كه بدليل عدم مديريت، كوتوله پرور شويم.
به گزارش خبرگزاري مهر، ناطق نوري كه در دهمين همايش سراسري كانون اسلامي فارغ التحصيلان شبه قاره هند در خصوص مديريت منابع انساني، برنامه چهارم توسعه سخنراني مي كرد بااشاره به شرايط قانونگذاري در دوران فلاسفه گفت: در جهان بيني اسلامي براي ساختن جامعه اي بهتر از روايات، آيات و از دستورالعمل ها و منشورحضرت علي (ع) كه به مالك اشتر ارائه كرد و ساير حدود اسلامي استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه در صورت صحيح وكامل بودن قانون بايد مجري قانون نيز لايق باشد، گفت: اگر نيروي شايسته با قانون خوب همراه شود جامعه اي رو به رشد و توسعه خواهيم داشت.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر بحث شايسته سالاري و مديريت لايق كه در اسلام مطرح شده است، گفت: در جهان بيني ديني بايد رهبري و مديريت به انسانهاي شايسته محول شود ضمن اينكه قدرت در اسلام به شكل موروثي توزيع نمي شود و اگر انساني ناشايست بر مسند قدرت بنشيند ظلم به مردم و جامعه است.
ناطق نوري با اشاره به مباحثي كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسي مطرح است با تاكيد بر نظرات موافق و مخالف گفت: برخي از دوستان در مجمع در اين خصوص اعلام مي كنند كه بخش خصوصي ايران هنوز توانايي ندارد اما سئوال اينجاست كه آيا تاكنون ميدان رقابت عادلانه را ايجاد كرده ايم كه بدانيم بخش خصوصي توانايي دارد يا خير؟
وي تصريح كرد: از نظر من تعدادي از مسئولين در وزارتخانه ها و دستگاههاي دولتي به هر دليلي اصلا بدنبال خصوصي سازي نيستند و تا زماني كه اين تفكر بر جامعه حاكم باشد بخش خصوصي توان نمي يابد و اين مشكل و گره كور ماست.

كارنامه سه ماهه مجلس هفتم از نگاه بي بي سي
بخش فارسي بي بي سي در گزارشي درخصوص كارنامه سه ماهه مجلس هفتم به نقل از خبرنگار خود نوشت: رويكرد اصلي مجلس هفتم را نه در قانونگذاري ها بلكه بايد در موضع گيري هاي نمايندگان محافظه كار جست وجو كرد.
اين شبكه افزود: البته بيشترين فعاليت مجلس هفتم به طرح ها و لوايح اقتصادي معطوف بوده است و برخي اقدامات ازجمله راي به وزارت شريف زادگان براي كاهش تنش ها ميان دولت و مجلس مي باشد، زيرا رهبران جناح محافظه كار، پيروزي در انتخابات رياست جمهوري را در گرو راكدبودن فضاي سياسي مي دانند و از داغ شدن اين فضا پرهيز مي كنند و به همين خاطر كليه اقدامات خود را در راستاي كاهش مناقشات جناحي انجام مي دهند.
بي.بي.سي گفت: مجلس هفتم جداي از تعامل با دولت، به نظر مي رسد در ترميم روابط مخدوش شده بين شوراي نگهبان و قوه قضاييه نيز توفيق داشته است.
اين شبكه به عدم تحرك طيف اقليت مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: تاكنون اقدام قابل توجهي از اين گروه مشاهده نشده است.

توكلي: مدافع استيضاح وزير راه هستم
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه همچنان مدافع استيضاح وزير راه و ترابري است، گفت: در جلسه اين هفته فراكسيون اصولگرايان، موضوع استيضاح خرم نهايي خواهد شد.
احمد توكلي در گفتگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به اينكه به دليل غيررسمي بودن جلسه روز يكشنبه گذشته فراكسيون اصولگرايان موضوع استيضاح وزير راه و ترابري به تعويق افتاد، اضافه كرد: در جلسه روز سه شنبه اين هفته فراكسيون در ابتدا كميته فني ۷ نفره نمايندگان در خصوص يافته هاي خود گزارش مي دهند و پس از سخنان موافقين و مخالفين، راي گيري به عمل مي آيد تا در صورت راي مثبت فراكسيون استيضاح صورت گيرد.
نماينده مردم تهران از احتمال اعلام وصول استيضاح در اين هفته مجلس خبر داد و با تاكيد براينكه استيضاح ذاتاً تقدس ندارد، اضافه كرد: از استيضاح به عنوان ابزاري براي حفظ منافع مردم و دفع مناسبات نادرست و عملكرد ناصحيح استفاده مي كنيم. رئيس مركز پژوهشهاي مجلس با اشاره به ديدار چند هفته قبل خود با معاون وزير راه و سرپرست سازمان هواپيمايي كشور گفت: در اين ملاقات در خصوص وضعيت فرودگاه صحبت شد و آنها مطالبي مبني بر احتمال واگذاري قرارداد فرودگاه امام(ره) با شركت تركيه اي تاو به شركتهاي داخلي عنوان كردند كه اين مساله از مطالبات جدي معتقدان به استيضاح وزير راه و ترابري است.

سهل انگاري در ساخت پل ،جان يك نفر را گرفت
سهل انگاري  مجريان  و كارفرمايان  يك  طرح  عمراني  منجر به  مرگ  يك  افسر تجسس در شهر اراك  شد.
اين  حادثه  درساعت  ۳۰/ ۲۲ شامگاه  چهارشنبه  رخ  داد و درجريان  آن ستوان  دوم سليمان  بهاري  از افسران  كلانتري  ۱۱ اراك  درحين  انجام  وظيفه  كشته  شد.
در اين  حادثه  يكي  از قطعات  پل  روگذر در حال  ساخت  مركز شهر اراك  سقوط كرد و باعث  مرگ  اين  افسر نيروي  انتظامي گرديد.
مدير كل  سياسي  انتظامي استانداري  مركزي  در گفتگو با ايرنا گفت : با توجه  به  واقع  بودن  اين  پل  در نقطه  پر جمعيت  شهر اراك ، سـهل انـگاري  مـجريـان  و كارفرمايان  آن در رعايت  نكردن  سيستم  مهار به  هيچ  وجه  قابل  بخشش  نيست .

مساجد بايد محل تأمين نيازهاي جامعه باشند
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: كاركرد مساجد به سمتي سوق داده شود كه نيازهاي امروز جامعه را برطرف كند.
به گزارش ايسنا، لاله  افتخاري در همايش هفته جهاني مساجد با بيان اين كه «يكي از مسايل امروز جامعه ما بحران هويت موجود در بين جوانان است»، تصريح كرد: مساجد بايد به محلي تبديل شوند كه جوانان با مراجعه به آن بتوانند پاسخ پرسش هاي خود را دريافت كنند و شرايط طوري شود كه جوانان به مسجد مراجعه كنند.
وي با طرح اين پرسش كه «متوليان امور مساجد بايد چه كساني باشند؟» تصريح كرد: البته امروز مشاهده مي كنيم متوليان امور مساجد به وظايف خود آگاهند و جاي تذكر وجود ندارد، لذا در اين راستا ما (به عنوان نماينده مجلس) بايد تلاش كنيم تا مشكلات مساجد در جهت هدايت آنها به سمت بازيابي جايگاه واقعي خود در جامعه حل شود.
اين نماينده مجلس همچنين با يادآوري نقش مساجد در صدر اسلام كه مركز اداره حكومت و قضاوت محسوب مي شدند، به تلاش همه مسئولان نسبت به بازگشت به اين جايگاه تاكيد كرد.
مسجد فقط محل نماز و دعا نيست
از سوي ديگر رئيس ستاد رسيدگي به امور مساجد نيز طي سخناني در اين همايش گفت: بايد تلاش كنيم تا مساجد بتوانند از نظر فكري و جهت گيري سياسي ايفاي نقش كنند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين «حسين ابراهيمي» افزود: بايد بپذيريم مساجد براي نظام هاي فعلي ساخته نشده اند و از اين لحاظ ما بعضاً مشكل داريم زيرا مساجد ما تنها يك شبستان براي نماز دارند لذا ما از فضاي مناسب براي انجام فعاليت هاي سياسي و فرهنگي بي بهره هستيم.
وي كه هدايت مساجد در جهت تبديل شدن آنها به مراكز حل مشكلات اجتماعي، سياسي، فرهنگي را مورد تاكيد قرار مي داد گفت: اگر بخواهيم مساجد در جهان اسلام بدرخشند بايد بدانيم مسجد فقط جاي نماز و دعا نيست، نماز و دعا هم خوانده شود، زيرا همانند زمان اسلام مسجد بايد مركزي براي حل امور مسلمانان باشد.
وي با تاكيد بر اين كه همه بخش هاي نظام بايد از مسجد الهام بگيرند تصريح كرد: بايد دولت ما دولتي مسجدي و نمايندگان مجلس نمايندگان مسجدي باشند و به عبارت ديگر همه دستگاه هاي اجرايي و مسئولان قضايي الهام گيري از مسجد را محور فعاليت هاي شان قرار دهند.

دولت بدهي بيمه جانبازان را پرداخت مي كند
مديركل درمان و توانبخشي سازمان امور جانبازان گفت: پس از پيگيري هاي مداوم ترتيبي داده شد تا بدهي ۴ ميليارد توماني اين سازمان به سازمان هاي بيمه گر از سوي دولت پرداخت شود.
دكتر مهدي معصومي در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: مشكل تمديد دفترچه هاي بيمه جانبازان فعلا حل شده است، البته ما هنوز در زمينه بيمه هاي تكميلي جانبازان با مشكل كمبود بودجه مواجه هستيم.
گفتني است در سال گذشته جانبازان به علت مشكل مالي براي گرفتن دفترچه جديد براي يكي از اعضاي خانواده و يا نوزاد تازه متولد شده خود به دليل بدهي سازمان امور جانبازان در مراجعه به سازمانهاي بيمه گر با مشكلات فراواني رو به رو بودند.
مديركل درمان و توانبخشي سازمان امور جانبازان افزود: البته اگرتا قبل از آبان يا آذر ماه تامين اعتبار نكنيم، باز هم در زمينه بيمه جانبازان با مشكل مواجه مي شويم.

۴۰ ميليون نفر در مراكز درماني تامين اجتماعي درمان شدند
مديركل  درمان  مستقيم  سازمان  تأمين  اجتماعي  گفت : سال  گذشته  ۴۰ ميليون نفر در مراكز درماني  و بيمارستانهاي  تأمين  اجتماعي  كشور درمان  شدند.
«علي  بهزادمقدم » در مراسم  افتتاح  بخش  بيمارستان  تأمين اجتماعي  حكيم  جرجاني  گرگان  افزود: تأمين  اجتماعي  پس  از وزارت  بهداشت  ودرمان  دومين  ارگان  ارايه دهنده  خدمات  درماني  در كشور است .
به  گفته  وي ، سال  گذشته  ۶۵۰ هزار نفر در مراكز درماني  تأمين  اجتماعي  بستري  شده  و ۱۳۰ هزار زايمان  در اين  مراكز انجام  شده  است . وي  با اشاره  به  فراگيري  خدمات  تأمين  اجتماعي  در كشور يادآور شد: اكنون سازمان  با ۷۵ بيمارستان  و ۳۰۰ واحد درمانگاهي  و با بيش  از ۱۰ هزار تخت فعال  به  شهروندان  خدمت  ارايه  مي كند. بهزاد مقدم  يادآور شد: ۳۵ هزار نفر در بخش  درماني  و اداري  سازمان  تأمين  اجتماعي  خدمات  پزشكي  به  بيمه شدگان  ارايه  مي كنند.
وي  با اشاره  به  راه اندازي  بخش  بيمارستان  تأمين  اجتماعي  حكيم  جرجاني  گرگان ، افزود: براي  راه اندازي  اين  بخش  پنج  ميليارد ريال  هزينه  شده است . به  گفته  وي ، اين  بخش  داراي  شش  تخت  بوده  كه  يك  تخت  آن ايزوله  مي باشد. بيمارستان  تأمين  اجتماعي  حكيم  جرجاني  گرگان  با ۱۵۰ تخت  فعال  تيرماه  سال ۸۲ فعاليت  خود را آغاز كرد.
بخشهاي  جراحي  مردان ، زنان ، بخش  داخلي ، بخش  قلب ، بخش  راديولوژي ، بخش  آزمايشگاه  مركزي  و اورژانس  از ديگر بخشهاي  اين  بيمارستان  است .
بيمارستان  ۱۵۰ تختخوابي  حكيم  سيداسماعيل  جرجاني  در زميني  به  مساحت  ۸۰ هزار مترمربع  و بناي  ۱۷ هزار مترمربع  از سوي  سازمان  تأمين  اجتماعي  در شهرگرگان  احداث  شده  است .
كد گذاري بيماري ها
از سوي ديگر رئيس گروه مديريت بيمارستاني سازمان تأمين اجتماعي از الزام كدگذاري بيماريها براي مراجعان مراكز درماني توسط پزشكان خبر داد.
سيد مرتضي دادخواه درگفتگو با خبرگزاري فارس گفت: كدگذاري بيماريها علاوه بر ايجاد سهولت در طبقه بندي مدارك پزشكي براساس تشخيصهاي داده شده دسترسي به درمانهاي انجام شده بر روي بيمار را براي پزشكان معالج تسهيل مي كند. وي افزود: اعدادي كه توسط آنها عمل كدگذاري بيماريها انجام مي شود براساس آخرين نسخه كتاب استاندارد جهاني (Icd -۱۰) است.
رئيس گروه مديريت بيمارستاني سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به اين كه عمل كدگذاري بر پايه موضع صدمه ديده در بدن بيمار انجام مي شود اظهار داشت: بعد از ترخيص بيمار از مركز درماني كدبيماري و شماره پرونده فرد در سيستم مراكز درماني وارد مي شود. دادخواه تأكيد كرد: با انجام روش كدگذاري بيماريها راحت تر و دقيق تر متوجه تعداد افراد مراجعه كننده به مراكز درماني كه مبتلا به بيماريهاي مشابه هستند شده و تلاش بيشتري براي رفع نيازهاي آنها و تجهيز مراكز درماني مي شود.

اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |