شنبه ۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۰ - Aug 28, 2004
براي نخستين بار در تاريخ اقتصاد ايران
بورس امسال از بازار پول بزرگتر مي شود
010287.jpg
حجم بازار سرمايه در پايان امسال براي نخستين بار در تاريخ اقتصاد ايران از بازار پول بزرگتر مي شود.
به گزارش خبرنگار ما حسين عبده تبريزي دبيركل سازمان بورس اوراق بهادار تهران عصر پنج شنبه در همايش حسابرسان معتمد بورس با اعلام اين مطلب گفت: چهره بورس در سال جاري كاملاً متحول شده به طوري كه با وجود كندي در اجراي برنامه خصوصي سازي حجم مبادلات سهام در اين بازار نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
وي با اشاره به افزايش شديد متقاضيان سرمايه گذاري در بورس افزود: هجوم علاقه مندان به حضور در بازار سهام به گونه اي است كه مردم مجبورند مثل تعاوني هاي مصرف براي خريد و فروش سهام جلوي كارگزاري ها صف ببندند.
دبيركل بورس تهران ادامه داد: كارگزاران فعلي بورس با توجه به امكانات موجود و افزايش شديد تعداد خريداران سهام نمي توانند به تمام خواسته هاي مراجعان پاسخ بگويند.
دبيركل  سازمان  بورس  اوراق  بهادار با تأكيد بر شفاف  تر شدن  فعاليت بورس  گفت: با تقويت  نهادهاي  نظارتي  و ارائه  اطلاعات  شفاف، اعتماد مردم  به  بازار سرمايه  افزايش  خواهد يافت.
حسين عبده تبريزي با اشاره  به  رشد چشمگير حجم  و ارزش  معاملات  بورس  اوراق  بهادار، آن را نشان دهنده ظرفيت  هاي  قوي  و مطمئن  اقتصادي  در كشور دانست  و گفت : در حال  حاضر كه  مردم  پس اندازهاي  خود را به  بازار بورس  منتقل  كرده اند بايد با اعتمادسازي  و اطمينان  بخشي، انگيزه  ماندن  در اين  بازار مالي  را در آنها تقويت  كرد.
دبير كل  بورس  بر ضرورت  مقابله  با هر گونه  سوءاستفاده  و فساد در روند معاملات  بورس  تأكيد كرد و گفت: دستكاري  كردن  قيمت  ها، اختلال  در بازار و هرگونه  فساد اقتصادي  ديگر، خيانت  به  آرمانهاي كشور و مردم  است.
عبده  تبريزي ، روند رشد بازار سرمايه  در كشور را بيش  از تصورات  و پيش بيني  هاي  قبلي  دانست  و گفت: حركت  شتابان  بازار سرمايه، افزايش حجم  معاملات  و ارزش  دارايي  هاي  بورس  به  حدي  است  كه  به  زودي  بازار سرمايه  كشور از بازار پول  بزرگتر خواهد شد.
وي  به  سياست  شفاف سازي  فعاليت  بورس  اشاره  كرد و گفت  :نخستين  بار گزارش  ۵ ساله  عملكرد مالي  شركت  ها بر روي  اينترنت  در دسترس  مردم قرار گرفته  است  و نسبت  به  سالهاي  گذشته، سهامداران  در فضاي  شفاف تر و با اطلاعات  دقيق تر تصميم  مي گيرند.
وي  در پايان  از حسابرسان  معتمد بورس  خواست  با دقت  بر فعاليت  عوامل موثر در بازار بورس  به  ويژه  شركتها، نظارت  كنند و مردم  را از اقدامات  انجام  شده  مطلع  نمايند.
از سوي ديگر وزير اقتصاد و دارايي رشد ۴۷ درصدي ارزش دارايي ها در بورس تهران را تا پايان سال ۸۲ نشانه گسترش بازار سرمايه و استقبال مردم از اين بازار براي سرمايه گذاري در راهي مطمئن دانست.
صفدر حسيني در پنجمين روز از هفته دولت در گزارشي از عملكرد اقتصادي دولت در سال هاي اخير رشد چشمگير بازار اوراق بهادار كشور را از جمله دست آوردهاي دولت دانست و با تأكيد بر ضرورت كاهش تصدي گري دولت و ايجاد زمينه فعاليت بيشتر بخش خصوصي گفت: يكي از مهمترين دلايل ناكارآمدي بنگاه هاي اقتصادي از جمله بانك ها و بيمه ها دولتي بودن آنها است.
اين شرايط، بهره وري را در اين دستگاه هاي اقتصادي به شدت كاهش داده است.
وزير اقتصاد با ابراز اميدواري در مورد تصويب طرح تبيين اصل ۴۴ قانون اساسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دولت تصدي هاي غيرضروري را واگذار مي كند و اين امر به روند رشد و توسعه اقتصادي كشور شتاب بيشتري خواهد بخشيد.

شنيده هاي بازار
حسابرسان كارگزار
شنيده شده ۱۲ مؤسسه بزرگ حسابرسي فعال در بورس تهران با مشاركت يكديگر قصد دارند يك شركت كارگزاري تأسيس كنند.
گفته مي شود درخواست اين موسسات براي تأسيس كارگزاري به سازمان بورس اوراق بهادار ارسال شده است. در پي اين اقدام برخي فعالان حرفه حسابرسي و همچنين فعالان بازار سرمايه از به خطر افتادن استقلال حرفه حسابرسي و استفاده از اطلاعات دروني در اختيار حسابرسان در بازار به شدت ابراز نگراني كرده اند.
در صورت وقوع چنين امري شركاي ۱۲ موسسه حسابرسي ياد شده كه دفاتر اكثر آن در مشهد قرار دارد مي توانند با استفاده از اطلاعات نهاني اصل شفافيت بازار را با مخاطره مواجه سازند.
ظاهرا «آقاي دبير كل» و برخي اعضاي شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي به توافقي ضمني براي ايجاد محدوديت در اين زمينه دست يافته اند.
قرار است سازمان بورس اوراق بهادار و جامعه حسابداران رسمي ايران در اقدامي مشترك بر اصل تمايز بين حرفه حسابرسي و كارگزاري تأكيد كنند. بر اين اساس حسابرسان به محض دريافت مجوز كارگزاري از فعاليت در حرفه حسابرسي منع خواهند شد.

تحليل روند حركت بورس تهران در هفته گذشته
حرفه اي هاي بازار در صف خريد ايستادند
حرفه اي هاي بازار هفته گذشته همزمان با ادامه روند نزولي شاخص ها با حضور در تالار مبادلات، سهام شركت هاي حاضر در بورس تهران را با مناسب ترين قيمت ها خريدند.
به گزارش خبرنگار ما در اين دوره با وجود افت ۱۶ درصدي تعداد خريداران ارزش كل مبادلات و تعداد سهام مبادله شده در بورس با افزايشي محسوس روبرو شد كه اين موضوع از حضور سرمايه گذاران حرفه اي  و اقدام آنها به خريد حكايت داشت. حرفه اي هاي بورس تهران با اين تحليل كه بازار به كف قيمت خود رسيده براي سهام شركت هاي مختلف دستور خريد صادر كردند. اين در حالي بود كه برخي سرمايه گذاران و سهامداران غيرحرفه اي با توجه به افت ۳ هفته اي بازار در تلاش بودند سهام خود را به هر نحوي كه شده بفروشند.
در هفته گذشته مالكيت ۲۳۱ ميليون و ۷۳۴ هزار برگه سهم در بورس تهران تغيير كرد. ارزش كل مبادلات صورت گرفته در اين دوره به مرز يكهزار و ۷۰۰ ميليارد ريال رسيد. به اين ترتيب آمار عملكرد سرمايه گذاران در بورس تهران طي هفته ياد شده نسبت به هفته قبل از آن به لحاظ تعداد سهام مبادله شده ۷/۳۱ درصد و از نظر ارزش كل مبادلات ۶/۳ درصد رشد يافت.
اين گزارش حاكي است:  در هفته گذشته همزمان با پذيرش و عرضه سهام چند شركت جديد در تالار فرعي، معاملات اين تالار از رونقي دوچندان برخوردار شد. به طوري كه تعداد خريداران سهام طي اين دوره ۷/۳۷ درصد و تعداد سهام مبادله شده ۸/۵۳ درصد بالا رفت.آمار ارائه شده نشان مي دهد: در تالار اصلي با وجود كاهش ۷/۲۵ درصدي تعداد خريداران، تعداد سهام مبادله شده از رشد ۴/۲۸ درصدي برخوردار بوده است.
در ادامه اين گزارش آمده است: طي هفته گذشته ارزش كل بازار سهام تهران بر اثر روند كاهنده قيمت ها، ۲/۲ درصد افت كرد و شاخص كل با ۲۸۴ واحد كاهش به رقم ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسيد.بر اين اساس افت شاخص عملكرد تالار اصلي نسبت به تالار فرعي طي دوره يادشده از سرعتي بالاتر برخوردار بوده است. به طوري كه در مقابل افت ۵/۲ درصدي ارزش سهام موجود در تالار اصلي، ارزش دارايي سهامداران شركت هاي تالار فرعي فقط يك دهم درصد پايين آمده است.از سوي ديگر در حالي كه ارزش سهام شركت هاي سرمايه گذاري طي هفته گذشته ۴/۴ درصد افت داشته، ارزش بازار سهام صنعتي حاضر در بورس تهران كمتر از يك درصد افت را متحمل شده است.
به باور كارشناسان با توجه به افت قيمت سهام موجود در بازار و به تبع آن كاهش ارزش سبد دارايي هاي شركت هاي سرمايه گذاري افت قيمت سهام اين گونه شركت ها دور از انتظار نبود، پيش بيني مي شود در هفته آينده با متعادل شدن ارزش سهام شركت هاي سرمايه گذاري تب و تاب بازار اندكي فروكش و تالار مبادلات بورس تهران به سمت تعادل هر چه بيشتر حركت كند.

جزئيات قرارداد تازه مخابرات راه دور اعلام شد
شركت مخابرات راه دور در آخرين گزارش خود به بورس اوراق بهادار جزئيات قرارداد تازه خود را در خصوص كارت هوشمند بنزين شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مدت اجراي اين پروژه ۱۰ ماه از زمان عقد قرارداد بوده و پشتيباني سيستم به مدت يكسال پس از تحويل نهايي، جزء قرارداد است.
همچنين كل مبلغ پروژه حدود ۴۳۰ ميليارد ريال، برآورد سود پروژه حداكثر ۵ درصد كل مبلغ قرارداد و نرخ ارز در محاسبات مربوطه مبلغ ۹ هزار ريال در نظر گرفته شده است.
ضمن اينكه به ازاي هر روز تأخير در تحويل پروژه مبلغ ۴۰۰ ميليون ريال جريمه ديركرد به شركت تعلق مي گيرد.
اين گزارش مي افزايد: مخابرات راه دور درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان خردادماه ۸۴ ، ۵۰۸ ريال پيش بيني كرد.
اين پيش بيني براساس سرمايه ۸۴ ميليارد ريالي شركت صورت گرفته است.
براساس اين پيش بيني شركت در سال مالي ۸۴ ، ۹۷۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۸۵۵ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته،  ۷۵ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴۳ ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت و به هر سهم شركت نيز ۵۰۸ ريال سود خالص تعلق مي گيرد.
اين گزارش حاكي است شركت در سال مالي منتهي به پايان خردادماه ۸۳، با كسب ۴/۴ ميليارد ريال سود خالص و اختصاص ۵۲ ريال سود به هر سهم ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخته است.

۶ محصول در بورس كشاورزي عرضه مي شود
«شوراي بورس در حال حاضر شش محصول را براي بورس كالاهاي كشاورزي در نظر گرفته است كه تعداد اين محصولات قابل افزايش خواهد بود.»
به گزارش ايسنا، عضو هيأت موسس بورس كشاورزي گفت: محصولات قابل عرضه در اين بورس شامل جو، عدس، نخود و زعفران است. در اين بورس شش محصول در نظر گرفته شده اما در آينده دانه هاي روغني هم به آن اضافه خواهد شد.
محمدرضا رهبر افزود: در حال حاضر با مطالعات از سوي شوراي بورس بر روي اساسنامه، اصلاحاتي بايد بر روي آن صورت گيرد، سپس به تصويب شوراي بورس خواهد رسيد اما آيين نامه معاملات تصويب شده است.رهبر در خصوص وضعيت بورس اوراق بهادار و روند نزولي آن در روزهاي اخير گفت: «بازار در حال نوسان است و يك روز شاخص ها مثبت و روز ديگر منفي خواهد بود، اما در مجموع مردم ديگر با بورس آشنا هستند و نوسانات را خواهند پذيرفت.»
وي ادامه داد: «سهامداران چند روز در بازار عرضه كننده و چند روز نيز متقاضي خريد هستند بنابراين در قبال يك عرضه تقاضايي هم وجود خواهد داشت و اين نوسانات مقطعي است.»

۸ شركت، اطلاعات مالي خود را شفاف كردند
۸ شركت بورس در آستانه برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه خود پيش بيني درآمد هر سهم خود را براي سال مالي جديد اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ما براساس اين پيش بيني ها در سال جديد، درآمد خالص هر سهم سرمايه گذاري رنا يك هزار ريال، سرمايه گذاري توكا فولاد ۶۳۶ ريال، سرمايه گذاري پتروشيمي ايران ۵۸۴ ريال و سرمايه گذاري توس گستر ۴۸۳ ريال برآورد شده است.
۳ شركت قند تربت جام، قند لرستان و قند پارس نيز به ترتيب ۴۳۲ ريال، يك هزار و ۳۶۱ ريال و ۳۷۳ ريال سود براي هر سهم خود پيش بيني كرده اند.

۸ ميليون سهم دولتي، خصوصي شد
۸ ميليون سهم دولتي هفته گذشته در بورس تهران به بخش خصوصي واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ما طي هفته گذشته سازمان خصوصي سازي به وكالت از سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ۸ ميليون سهم شركت هپكو را در بازار عرضه كرد. ارزش كل سهام خصوصي شده ۱/۱۹ ميليارد ريال اعلام شده است.

حجم معاملات هفتگي بورس فلزات ۴۱ درصد افزايش يافت
هفته گذشته در بورس فلزات تهران ۹۸ هزار و ۴۲۰ تن انواع فولاد، مس، آلومينيوم و روي به ارزش ۴۷۰ ميليارد و ۶۹۷ ميليون و ۸۸۰ هزار ريال دادوستد شد.
به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي بورس فلزات تهران، آمار معاملات در هفته مورد گزارش نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ۴۱ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزايش نشان مي دهد.اين گزارش مي افزايد: در هفته مورد بررسي ۹۴ هزار و ۲۶۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۳۸۳ ميليارد و ۷۵۹ ميليون و ۹۸۰ هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷۷/۹۵ و ۵۳/۸۱ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است .گروه محصولات مسي نيز با معامله ۲ هزار و ۲۴۰ تن به ارزش ۶۱ ميليارد و ۸۴۰ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال از نظر وزن و ارزش به ترتيب
۳۸/۲ و ۱۴/۱۳ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه دوم قرار گرفته است. اين گزارش همچنين مي افزايد؛ از كل معاملات صورت گرفته در بورس در هفته گذشته ۸۴ هزار و ۵۶۰ تن به ارزش ۳۵۰ ميليارد و ۳۲ ميليون و ۲۸۰ هزار ريال بصورت سلف و ۱۳ هزار و ۸۶۰ تن به ارزش ۱۲۰ ميليارد و ۶۶۵ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال بصورت نقدي انجام شد.

سرمايه گذاري نيرو امروز عرضه مي شود
مديريت نظارت بر بورس اوراق بهادار اعلام كرد: امروز تعداد يك ميليون و ۵۰۰ هزار سهم از سهام شركت سرمايه گذاري نيرو، براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شركت در تالار بورس اوراق بهادار تهران عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت به صورت مشروط و جزء گروه دوم شركت هاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده است.
نام اين شركت از ابتداي شهريور ماه جاري به عنوان سيصد و نود و هفتمين شركت پذيرفته شده در بورس در بخش واسطه گري هاي مالي، در فهرست نرخ هاي سازمان بورس اوراق بهادار درج شده است.
اين گزارش حاكي است سهامداراني كه از تاريخ ۷ تا ۱۷ شهريور ماه جاري سهام شركت را خريداري كنند، مجاز به فروش سهام خود تا تاريخ ۲۵ شهريور ماه جاري نيستند.

عباس هشي:
تصميم گيري براي مبادله سهام بر مبناي صورت هاي مالي انجام نمي شود
عباس هشي حسابرس معتمد بورس و عضو شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي در همايش حسابرسان معتمد بورس گفت: در ايران تصميم گيري براي خريد و فروش سهام بر مبناي صورت هاي مالي انجام نمي گيرد، بلكه اطلاعات نهاني بيشترين نقش را در تصميم گيري ها دارد.وي گفت: كار حسابرس اعتباربخشي به اطلاعات است و كار بورس هم انتشار به موقع و همزمان اطلاعات.وي افزود: بايد صاحبان سهام را به صورت هاي مالي حسابرسي شده سوق داد.

قوه پارس ۳۷ درصد پيش بيني را پوشاند
شركت توليدي قوه پارس در بهار سال جاري ۳ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و بر اين اساس توانست ۳۷ درصد بودجه را محقق سازد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت توانست طي ۳ ماه نخست امسال ۲/۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۴/۲ ميليارد ريال سود عملياتي كسب كند. در اين مدت به هر سهم شركت ۱۴۶ ريال سود خالص تعلق گرفت.قوه پارس درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۳۹۴ ريال پيش بيني كرده بود كه رقم اخير ۳۷ درصد بودجه را پوشانده است.اين گزارش حاكي است قوه پارس در سال مالي گذشته ۶/۵ ميليارد ريال زيان خالص داشته و به ازاي هر سهم نيز ۸۰۵ ريال زيان كنار گذاشته است.

تغييرات قيمت سهام
ميزان تغيير (به ريال)
آخرين قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۳۰۲-
۸۳۰۳
۷۴۷۱۲۵
معدني و صنعتي چادر ملو
۴۹۸-
۵۵۰۲
۲۰۸۰۲۲۱
توسعه معادن روي ايران
۲۰۵-
۷۸۷۱
۱۰۴۵۸
معادن منگنز ايران
۱۵-
۴۳۵۸
۵۳۳۸
شهد ايران
۵۶
۳۰۶۲
۲۴۵۶۴
نوش مازندران
۰
۲۹۲۶
۶۰
روغن نباتي پارس
۹۲-
۵۳۸۰
۷۲۷۶۰
مارگارين
۹۹-
۶۰۰۲
۴۹۰۲۳۶
صنعتي بهشهر
۱۹۸-
۳۲۲۹
۲۰۹۸۸۸
بهپاك
۸۳-
۵۵۱۲
۹۱۷۲۶
لبنيات پاك
۲۰-
۶۴۰۶
۲۱۸۰۵
گلوكوزان
۴
۲۰۱۷
۸۹۹۹۷
قند ثابت خراسان
۵۵
۱۹۱۷
۱۲۶۲۹
قند مرودشت
۰
۵۲۴۳
۲۱۸۳
فرآورده هاي غذايي و قند پيران
۷۷
۲۰۷۰
۲۸۳۰۳
توليدي مهرام
۱۷۲-
۱۵۲۸
۹۴۵۹
فيبر ايران
۶۶
۴۲۹۳
۱۹۹۱۹
صنايع كاغذسازي كاوه
۲۹
۳۸۶۹
۱۱۱۹۶
كارتن ايران
۴۸۳
۱۰۶۶۹
۴۳۱۳۱۳
بسته بندي پارس
۶۶-
۲۱۷۴۳
۲۷۶۳
نفت پارس
۶۲۷-
۲۵۴۸۴
۶۷۱۵۵
نفت بهران
۱۴۹۴-
۲۲۱۷۳
۳۵۴۹۵۷
پتروشيمي فارابي
۱۰۵۱
۱۱۲۹۴
۱۷۱۷۹۴۷
صنايع شيميايي ايران
۶۳۷-
۱۳۹۳۵
۲۳۵۶۲۰۸
پتروشيمي خارك
۷۵۷-
۱۴۸۵۷
۷۰۲۴۴۷
پتروشيمي اصفهان
۱۰۴۸-
۱۱۳۸۵
۱۴۱۵۶۳۵
پتروشيمي اراك
۷۶-
۸۱۸۳
۹۴۱۰۲
داروسازي جابر ابن حيان
۹۰-
۶۱۶۴
۳۷۱۰۱۱
كيميدارو
۸۱۸-
۱۶۵۵۲
۲۰۰۱۰
دارويي رازك
۲۲-
۴۶۷۸
۱۸۵۵
دارويي لقمان
۲۶۸-
۵۱۱۷
۲۰۰۱۸
داروسازي اسوه
۲۶۰-
۳۵۵۲
۳۷۸۷۵۶
داروسازي كوثر
۱۹
۶۶۳۲
۷۱۵۰۶
پارس دارو
۹۶۴-
۹۱۰۴
۵۰۰۰۷۹
داروسازي فارابي
۵۵۴-
۲۳۱۴۰
۵۶۷۰
داروسازي سينا
۶۸-
۹۳۱۱
۴۷۵۸۵
داروسازي اكسير
۶۵
۶۲۰۰
۵۱۹۹
داروسازي زهراوي
۴۳۷
۴۹۵۱
۲۹۶۰۸۹
كارخانجات داروپخش
۷۸-
۲۵۰۰
۳۵۰۷۹۵
كف
۱۵۹۰-
۹۸۵۰
۳۸۰۶۷۹۰
كربن ايران
۱۷۷۶-
۷۳۱۴
۳۱۷۳۴۹۹
حق تقدم كربن ايران
۳۴۱
۳۷۴۴
۱۰۹۳۴۰۸
توليدي لاستيك دنا
۱۰۹۵-
۱۴۸۱۲
۱۲۱۱۹۴۱
صنايع لاستيكي سهند
۵-
۱۰۱۳
۵۲۱۸
پلاستيك شاهين
۱۲۸
۱۲۳۶
۶۳۲۵۶
درخشان تهران
۱۴۱۲-
۳۸۷۹۴
۱۸۴۰۶۳۲
گاز لوله
۲۷۹۷-
۳۴۷۹۷
۱۱۳۳۸۴
حق تقدم گاز لوله
۸۱-
۴۲۰۰
۲۵۱۶۵
شيشه قزوين
۴۸-
۲۴۷۰
۱۵۶۹۷
شيشه و گاز
۰
۵۰۲۱
۱۱۴
شيشه همدان
۱۱
۳۰۹۵
۳۰۷۷۵۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۵۱-
۲۶۳۵
۳۱۸۸۰
چيني ايران
۱۷
۱۰۸۰۷
۱۴۷۸۶۶۸
كاشي نيلو
۱۰۳-
۱۹۷۱
۱۷۶۰
كاشي سعدي
۵۴-
۱۸۷۵
۲۶۱۶۰
توليدي كاشي تكسرام
۱۱۶
۱۶۵۴۴
۶۳۲۳۱۲
سيمان تهران
۸۴۸-
۱۳۸۴۰
۶۳۱۹۶
حق تقدم سيمان تهران
۱۸۸۴-
۳۲۱۱۲
۲۹۰۴۳
سيمان شمال
۳-
۳۰۹۷۷
۲۹۸۳
حق تقدم سيمان شمال
۱۴۲۸-
۵۵۲۵۰
۳۴۷۳۲
سيمان كرمان
۲۷۵
۷۲۳۳۴
۴۶۸۸۷
سيمان صوفيان
۱۵۹-
۱۵۶۷۵
۱۱۰۱۵۰۶
سيمان فارس و خوزستان
۲۹۴۸-
۳۲۰۵۳
۱۸۴۸۰۳
سيمان شرق
۷۲۹
۳۸۱۱۰
۱۱۶۸۹۰
سيمان خزر
۳۶-
۳۰۰۱۹
۱۰۵۲
سيمان غرب
۶۷۶
۲۲۶۷۴
۱۵۰۱۰
سيمان مازندران
۴۷۸-
۳۹۵۴۰
۵۱۴۵۲
سيمان سپاهان
۶۴۵-
۳۵۸۳۰
۱۵۲۹۶
سيمان شاهرود
۷۸-
۱۰۶۶۶
۲۵۲۵۸
سيمان هگمتان
۴-
۴۵۲۵۱
۲۳۰
سيمان بهبهان
۱۶۴-
۱۸۱۸۰
۵۵۷۳۴
سيمان خاش
۱۹-
۸۴۲۳
۷۱۲۹
سيمان كارون
۱۸۰-
۲۹۸۸
۴۱۶۲۵
ايرانيت
۳۵
۳۸۹۸
۷۸۸۱۹
لوله و ماشين سازي ايران
۴۴
۵۴۰۹
۱۱۵۱۸
فروسيليس ايران
۴۱۷
۵۷۷۸
۸۵۵۲۸۶
گروه صنعتي سپاهان
۱۱-
۱۱۸۱۶
۵۷۶۶
آلومتك
۵۱
۳۴۳۲
۱۵۵۹۱۷
نورد آلومينيوم
۱۷۲-
۳۱۹۷
۴۵۰۱۵۱
مس شهيد باهنر
۰
۳۷۹۴
۲۰
آونگان
۹۲-
۱۹۴۱
۹۸۵۱۷
لاميران
۲۳-
۱۲۷۴
۷۹۵۹۳
بسته بندي ايران
۱۴-
۲۶۶۲
۶۱۹۸
صنعتي آما
۲-
۱۵۶۸
۱۴۲۳۱
جام دارو
۲۹-
۲۴۸۵
۷۴۳۸
پمپ سازي ايران
۳
۱۸۶۰
۷۰۶۱۶
آبسال
۳۸-
۱۳۹۶
۲۲۹۲۶۵
سرما آفرين
۵۸
۳۶۷۷
۱۶۶۳۹۵۳
تراكتورسازي ايران
۲۶۰۲-
۳۹۹۹
۱۲۸۳
پارس خزر
۱-
۲۱۲۱
۳۶۴
گروه صنعتي بوتان
۵۴
۳۱۱۴
۴۱۳۷۱۴
موتوژن
۱۳۴
۵۰۹۶
۱۹۵۹۸
پارس سويچ
۲۲۰۲
۴۳۳۷
۲۰۱۴۷۱۶
صنايع مخابراتي راه دور ايران
۰
۱۰۰۰
۲۰۰۸۰۷
پارس الكتريك
۱۹۴
۱۷۶۷
۱۷۰۹۳۴۷
كارخانجات صنعتي پيام
۱۸۱-
۵۴۸۱
۷۶۱۱۳
كنتورسازي ايران
۱۱۸-
۴۹۵۹
۳۳۴۲۸۱۵
ايران خودرو
۱۳
۷۸۰۳
۱۲۸۲۳۱۸
گروه بهمن
۲۴۵-
۹۹۳۸
۱۲۲۸۳۴
سايپا ديزل
۶۷
۵۵۴۰
۱۴۷۶۲۴۲
سايپا
۸۳
۴۱۳۵
۱۱۱۵۱۸۳۳
حق تقدم سايپا
۲۴۷-
۴۰۰۰
۱۰۰۰
مرتب
۱۶۹
۷۴۳۶
۲۵۱۴۶۲
زامياد
۱۴۴-
۵۵۸۶
۷۷۲۰۲
حق تقدم زامياد
۰
۶۲۷۰
۳۰۰۰
لنت ترمز ايران
۳۹-
۱۷۰۲
۱۷۷۶۷۱
نيرو محركه
۴-
۲۲۵۸
۸۸۳۵۹۴
محورسازان ايران خودرو
۱۴۶
۷۶۸۷
۴۹۸۱۸۹
سايپا آذين
۸۲۵
۱۷۳۶۴
۳۰۵۰۵۴۷
صنعتي دريايي ايران
۵۴-
۳۲۷۹
۱۶۵۶۰
شركت ساختمان اصفهان
۲۳۸-
۴۲۰۷
۱۲۰۷۰۱
سامان گستر اصفهان
۱۷۶-
۷۷۵۷
۳۰۱۰۲۰۱
سرمايه گذاري مسكن
۶۴-
۴۳۷۶۵
۲۷۵۹
خدمات انفورماتيك
۴۹۹-
۹۳۰۶
۹۳۷۶۴۹
بانك كارآفرين
۳۲
۸۰۴۰
۵۱۱۳۹۶
حق تقدم بانك كارآفرين
۲۱۶
۹۲۹۴
۱۲۰۹۷۰۶
بانك اقتصاد نوين
۱۳۳-
۴۰۸۴
۵۷۹۵۸۴۹
سرمايه گذاري البرز
۲۴۷
۷۶۰۵
۱۰۹۶۵۱۳۱
توسعه صنايع بهشهر
۵۵۳
۷۴۷۶
۳۲۳۲۷۴۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۷۱
۲۸۵۳
۶۵۷۳۹۸۲
سرمايه گذاري سپه
۳۰۶
۱۷۷۷
۷۶۸۱۵۳
حق تقدم سرمايه گذاري سپه
۸۵۰-
۹۱۸۷
۸۶۸۱۶۴۲
سرمايه گذاري پتروشيمي
۹۳-
۷۳۹۲
۱۴۰۰۰۵
حق تقدم سرمايه گذاري پتروشيمي
۱۰۲-
۳۰۹۱
۱۰۸۵۹۲۹
سرمايه گذاري ملت
۵۶۳۳-
۷۲۹۶
۷۶۰۶۲۲۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۷۷-
۵۵۳۱
۵۷۷۰۸۵۳
سرمايه گذاري رنا
۳۹۶-
۷۴۰۹
۱۰۸۹۱۵۶۲
سرمايه گذاري غدير
۸۶-
۱۴۹۶۰
۱۷۶۳۸۸
گروه صنعتي سديد
۲۹۴-
۹۰۵۱
۱۷۸۱۸۲۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۲۴۶-
۴۹۴۲
۶۴۵۵۵۵
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲-
۳۸۸۷
۳۲۵۷۹
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲۹۳-
۸۶۷۹
۹۷۶۶۹۶
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۹۶
۷۰۹۶
۷۶۷۷۶
حق تقدم سرمايه گذاري صنعتي ايران
۱۶۱-
۲۴۱۸
۲۳۰۵۹۰۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲۰-
۲۶۱۵
۶۴۲۶۹۸
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱۴۵-
۴۶۶۰
۸۵۵۲۷۵
سرمايه گذاري توكا فولاد
۴۹۲-
۵۲۶۳
۴۲۹۶۹۹
داروپخش
۲۸۹-
۸۵۳۳
۵۹۷۶۳۱۵۸
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱۳۰۷-
۷۲۲۸
۲۴۱۴۰۵۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۲۷۷-
۷۳۸۴
۶۸۷۸۵۶
سرمايه گذاري بوعلي
۴۲-
۲۹۵۹
۲۱۴۵۵۷۱
ميزان تغيير (به ريال)
آخرين قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۴۰۲
۵۴۲۰
۲۵۰۰ ۱۹۴۱۸
كشاورزي و دامپروري مكسال
۵۲۷-
۱۰۰۰۰
۷۲۹۳
زغال سنگ نگين طبس
۱۴۷-
۳۱۵۰
۱۱۰۱۲۳
معادن بافق
۵۷۳
۸۱۴۰
۱۶۰۶
باما
۱-
۲۴۹۷
۲۶۵۶
شركت سالمين
۳۹-
۵۱۰۳
۱۷۶۳۹۳
قند نيشابور
۱۸۹-
۳۶۰۹
۷۳۹۷
قند بيستون
۳-
۱۶۸۲
۱۰۰۰
قند شيرين خراسان
۰
۴۱۲۸
۵۱۳۰۹
قند هگمتان
۱۶۵-
۱۵۳۸
۴۰۱۰
قند پارس
۱۵-
۱۵۸۶
۸۰۵۸
شركت شكرشاهرود
۳۲۹-
۴۵۰۰
۱۰۰۰
پارس مينو
۶۰۰-
۴۰۰
۱۶۵۶۳۸
نساجي غرب
۱۸۰-
۳۴۶۵
۲۰۰۵۶۸
تجهيز نيروي زنگان
۱۰۲۳
۵۷۷۸
۴۹
معدني املاح ايران
۰
۴۳۰۰
۱۴۸۴۸
حق تقدم معدني املاح ايران
۰
۱۶۹۱
۸۸۲۰۰۰
نيرو كلر
۱۲۲۳-
۲۴۷۰
۱۹۵۹۵
فرآورده هاي تزريقي ايران
۷۷-
۲۳۳۳
۱۱۴۱۸
شيمي دارويي داروپخش
۲۳۰-
۱۲۰۵۱
۶۱۵۱۰
داروسازي سبحان
۵۱-
۸۴۴۹
۲۲۶۲۸۳
داروسازي روزدارو
۵-
۳۰۶۷
۲۹۴۹۳۷
پاكسان
۵۱۹-
۵۳۵۵
۱۹۴۶۹۸
تولي پرس
۵۰-
۱۷۱۵
۴۳۹۸۵۹
گلتاش
۹۷۹-
۲۵۹۰۰
۳۶۳۸۹۴
دوده صنعتي پارس
۱۰۵
۲۱۲۱
۵۹۲
پلي اكريل
۱-
۱۵۰۴
۷۶۵۶
لاستيك البرز
۲۴۵۹-
۱۸۰۷
۸۵۳۶
پلاستيران
۴-
۴۲۰۲
۲۰
آبگينه
۱-
۵۰۹۲
۲۵۰۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰
۶۴۳۲
۹۳۶۰۴
فرآورده هاي نسوز پارس
۱
۱۴۷۳
۲۰
توليدي گرانيت بهسرام
۰
۴۹۲۳
۲۱۵۵۳۷
ايران گچ
۱۵۶۷-
۵۸۰۳۳
۴۱۴۲
سيمان اروميه
۶۷۶-
۶۸۹۹۷
۴۸۹
سيمان قائن
۹
۲۲۸۸۳
۱۹۶۷۱
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
۱۲۲-
۱۳۴۲۶
۲۹۸۴۰
سيمان ايلام
۳۴۷-
۱۹۵۰۵
۹۰۹۲۷
سيمان بجنورد
۸۹۲-
۲۴۳۶۹
۷۷۸۴
سيمان هرمزگان
۰
۵۶۰۰
۲۷۸۶۱
آذريت
۹۱۵
۵۷۲۶
۶۹۵۴۱۵
ايتاليران
۸۵
۱۸۶۵
۲۶۷۵۴۴
كارخانه فارسيندرود
۵۷
۷۵۳۷
۵۱۰
فولاد كاويان
۲۱-
۲۰۹۹۹
۱۲۸۱۸۸۸۵
لوله و تجهيزات سديد
۱۷۷
۲۹۸۸
۱۸۹۱۴
صنايع گالوانيزه فجر سپاهان
۹
۴۴۹۴
۵۳۷۱۵۱
آلومينيوم پارس
۳۷۵-
۸۶۶۰
۱۴۱۹۳۸
كالسيمين
۲۸۵-
۶۲۴۰
۲۰۳۲۱۳
ملي سرب و روي ايران
۹۴۶
۱۰۸۸۶
۱۴۴۳
فراوري مواد معدني ايران
۱۱۹-
۱۶۰۰
۱۴۲
جوش و اكسيژن ايران
۰
۶۰۰
۱۰۰۰
حق تقدم جوش و اكسيژن ايران
۳۲۴-
۳۲۰۰
۶۳۴۷۶
ليفت تراك سازي سهند
۱۵۸
۳۳۷۷
۱۰۱۰
كمباين سازي ايران
۱۱-
۲۲۹۷
۴۶۱۱۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي
۲۵۷
۶۳۵۷
۸۰۰۱۵۰۰
گسترش صنايع و خدمات كشاورزي
۳۴۶
۲۵۴۶
۲۵۴۱۳۶
توليد تجهيز ات سنگين هپكو
۲-
۱۱۴۰
۷۳۸۳۵۶
ارج
۹۸۹-
۶۴۸۲
۷۸۱۴۴۴
داده پردازي ايران
۱۴۳۲
۷۸۸۸
۸۵۳۴
ايران ترانسفو
۳۵-
۵۷۲۸
۵۰۶۹۰
نيرو ترانس
۳۰-
۳۹۷۹
۱۶۵۹۶۵۰
صنايع جوشكاب يزد
۵۴
۳۴۴۰
۷۸۶۶۱۶
ايران خودرو ديزل
۷-
۱۸۶۳
۱۷۶۷۶
پارس خودرو
۷۰
۲۸۸
۳۹۹
حق تقدم پارس خودرو
۰
۳۰۷۴
۱۰۰۰
موتورسازان تراكتور سازي ايران
۱۳۰۰-
۱۷۰۰
۱۱۵۴۸۳
رادياتور ايران
۱۳۸-
۱۶۳۸
۴۲۹۴۰
فنرسازي خاور
۲۳۰-
۴۴۶۴
۳۲۴۲۹۰
الكتريك خودرو شرق
۵۷
۱۲۸۴
۱۲۸۸۵۸
رينگ سازي مشهد

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |