چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۳ - Sep 22, 2004
مجمع عمومي بيمه مركزي عملكرد صنعت بيمه كشور را تأييد كرد
سهم بيمه در توليد ناخالص داخلي كشور
به ۱۲/۱ درصد رسيد
001560.jpg
گروه اقتصادي :مجمع عمومي ساليانه بيمه مركزي ايران ديروز به رياست دكتر صفدر حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي و با حضور محمد شريعتمداري و ناصر خالقي وزيران بازرگاني و كار و امور اجتماعي، رئيس كل، اعضاي هيئت عامل بيمه مركزي، معاون بانك و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي، رئيس سازمان حسابرسي و بازرسان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما اين مجمع پس از ارائه گزارش دكتر همتي رئيس كل بيمه مركزي، از وضعيت بيمه كشور و عملكرد بيمه مركزي و گزارش حسابرسي و بازرس قانوني،حسابهاي مالي سال ۱۳۸۲ اين سازمان را تصويب كرد.
در اين جلسه وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس مجمع عمومي بيمه مركزي ايران و صنعت بيمه گفت: ظرف ده سال گذشته صنعت بيمه با اجراي دو برنامه توسعه پنجساله گامهاي بلندي برداشته و كارهاي اساسي انجام داده است و لازم است از بيمه مركزي به عنوان مقام ناظر و سياست گذار صنعت بيمه و مجريان تقديم نمايم.دكتر حسيني، ورود شركتهاي بيمه خصوصي به عرصه فعاليت صنعت بيمه را گامي بلند در صنعت بيمه توصيف كرد و افزود: فعاليت آنها در سال اول نشان مي دهد كه در مسير درستي حركت مي كنند.
حسيني تاكيد كرد تبليغ و ترويج فرهنگ بيمه بايد با برنامه ريزي دقيق و جدي تر انجام شود و براي ارتقاء فرهنگ و آگاهي مردم از مزاياي بيمه و پوشش هاي بيمه اي اقدامات اساسي انجام گيرد.
رئيس مجمع بيمه مركزي تاكيد كرد: تنوع بخشي و گسترش پوشش هاي بيمه اي مورد نياز جامعه بسيار مهم است، نياز جامعه بايستي شناسايي و تحليل شود و طراحي لازم براي ارائه پوشش  بيمه اي مناسب انجام گيرد.
شريعتمداري وزير بازرگاني و عضو مجمع بيمه مركزي ايران نيز در سخناني تاكيد كرد در سالهاي اخير با راهبري و نظارت بيمه مركزي فعاليتهاي خوبي در صنعت بيمه صورت گرفته كه قابل تقدير است. وزير بازرگاني ضرورت تنوع بخشي به محصولات بيمه اي، ترويج فرهنگ بيمه و ضرورت مكانيزاسيون كار در صنعت بيمه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بيمه مركزي و شركتهاي بيمه بايستي در جهت تقويت فعالان اقتصادي حركت كرده و شرايطي را فراهم كنند كه مردم براي پوشش نيازهاي مالي خود به شركتهاي بيمه مراجعه كنند.
خالقي وزير كار و امور اجتماعي و عضو ديگر مجمع عمومي بيمه مركزي نيز مراتب تقدير خود را از عملكرد بيمه مركزي ايران اعلام و خواستار پيگيري موارد مطرح شده در مجمع عمومي شد.
در اين مجمع اعلام شد: صنعت بيمه كشور در سال ۸۲ حدود ۹/۱۴ ميليون مورد بيمه نامه صادر و ۱/۲ مورد خسارت پرداخت كرده است. همچنين مقدار حق بيمه صادره صنعت بيمه كشور به ۱۲ تريليون و ۷۴۳ ميليارد ريال رسيد كه نسبت به سال پيش ۳۹ درصد رشد داشت. اين رشد سهم صنعت بيمه در توليد ناخالص داخلي را به ۱۲/۱ درصد افزايش داد.

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس:
طرح پرداخت مستقيم يارانه ها قطعاً اجرا مي شود
001557.jpg
طرح پرداخت مستقيم يارانه ها قطعاً اجرا مي شود و مردم و مسئولان نظرات خود را در اين زمينه ارائه كنند.
دكتر داوود دانش جعفري در گفت و گو با (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: هدف از اعلام خبر طرح اين بود كه اگر پاسخ مثبت مردم، دولت و رسانه ها ديده شود و زمينه مساعدي براي اجراي آن وجود دارد، به سمت اجرايي كردن آن برويم. اين طرح ظرافت هاي خاصي دارد و با توجه به آن ظرافت ها بايد اجرايي شود.
وي افزود: عكس العمل مردم اين بود كه حركت مشابهي در سال هاي گذشته انجام شده، اما دولت نتوانسته است به تعهدات خود عمل كند. بايد گفت در اين طرح نكاتي گنجانده مي شود كه اطمينان خاطر در مردم به وجود آيد و با توجه به اينكه قرار است اين كار قطعاً اجرا شود، خوب است مردم، دولت و رسانه ها نظراتشان را درمورد اين طرح ارائه دهند.
اين طرح هنوز تقديم مجلس نشده ولي چارچوب آن بيان شده است.

روند بررسي برنامه چهارم تأثير چنداني بر ارائه لايحه بودجه ۸۴ نخواهد داشت
گروه اقتصادي: معطل ماندن ابلاغ لايحه برنامه چهارم به دولت مشكل چنداني در ارائه لايحه بودجه سال ۸۴ به وجود نمي آورد.
به گزارش خبرنگار ما يك مقام مسئول گفت: گرچه معطل ماندن ابلاغ لايحه برنامه چهارم موجب مي شود تا ارسال بخشنامه بودجه ۸۴ به تعويق بيفتد اما اين تاثير چنداني در خصوص ارائه لايحه بودجه ۸۴ نخواهد داشت.
وي افزود: اگر لايحه بودجه ۸۴ تا آخر مهرماه نيز به مجلس فرستاده شود از آنجا كه براساس آيين نامه داخلي، مجلس بررسي اين لايحه را در مدت ۴۰ الي ۵۰ روز انجام خواهد داد فرصت لازم براي بررسي لايحه بودجه ۸۴ وجود دارد.
اين مقام مسئول در خصوص ايراد مجدد شوراي نگهبان به لايحه برنامه چهارم و چگونگي رفع اين مشكل گفت: شوراي نگهبان در خصوص ماده ۲۱۵ لايحه برنامه چهارم كه مربوط به درآمدهاي قوه قضاييه است و در برنامه سوم نيز اين ماده وجود داشته كه بنابه دلايلي در مجلس ششم حذف شد ايراد گرفته است. اين ماده در بررسي شوراي نگهبان در مورد لايحه برنامه چهارم از جمله ۱۱۲ ايراد شوراي نگهبان به لايحه برنامه بود كه اين شورا حذف ماده مذكور را خلاف قانون اساسي دانسته بود و مجلس هفتم نيز در بررسي خود اعلام كرد از آنجا كه سابقه نداشته تا مورد حذف شده اي از لايحه برنامه جزو ايرادات قانون اساسي شناخته شود، اين مسئله را ايراد نمي دانست تا براي رفع آن اقدام كند بنابراين ايراد مذكور همچنان باقي ماند.
وي افزود: شوراي نگهبان در آخرين اظهار نظر خود در خصوص برنامه چهارم تنها به اين ماده ايراد گرفته و گرچه قبلا مقرر شده بود تا دولت لايحه اي براي حل مشكل به مجلس ارائه كند اما اين ماده با ايراد دوباره شوراي نگهبان مواجه شده است. قرار است تا جلسات مشتركي بين مجلس و شوراي نگهبان براي بررسي ايراد مذكور برگزار شود.
اين مقام مسئول درخصوص زمان ارسال لايحه برنامه چهارم به مجمع گفت: اطلاعي از ارسال لايحه مذكور به مجمع ندارم اما آنچه مسلم است اين لايحه هنوز به دولت ابلاغ نشده است و از آنجا كه مجلس نيز اعلام كرده ايراد به ماده ۱۲۵ را بررسي نخواهد كرد اين لايحه به مجمع تشخيص ارسال خواهد شد.

يادداشت
ثبات در بازار ارز
روند بررسي اقتصاد هر كشوري به يك سري متغيرهاي اقتصادي بستگي دارد كه تورم، بيكاري، نرخ رشد توليد ناخالص داخلي و بالاخره نرخ ارز از مهمترين آنها مي باشد.در اين بين نرخ ارز، از آنجا كه برآيند ديگر شاخص ها بوده و تحولات بازارهاي بين المللي را نيز در خود جاي داده از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.كشور ما نيز از اين غافله عقب نمانده و تاكنون شاهد تجربه نظامهاي ارزي مختلف بوده ايم؛ به طوري كه اگر در زماني نرخ ارز ثابت، مورد پذيرش سياستگذاران اقتصادي كشور بود، اكنون اين سياست جاي خود را به نظام نرخ ارز شناور مديريت شده داده است و اين در حالي است كه در حال حاضر با سياست يكسان سازي نرخ ارز، ديگر نرخ هاي متفاوت در كشور وجود ندارد. معاون ارزي بانك مركزي نيز روز گذشته اعلام كرد كه بازار ارز در حال حاضر از ثبات نسبي برخوردار است.ثبات در بازار ارز هم موجب آرامش خاطر بازيگران صحنه اقتصاد كشور است و هم رضايت سياستگذاران اقتصادي را جلب كرده است. امري كه طي ۲۵ سال گذشته كمتر در اقتصاد ايران شاهد آن بوده ايم.مسلما همگان اذعان دارند كه ثبات نرخ ارز را نبايد جداي از تحولات بازار نفت ارزيابي كرد. در حالي كه روند تقاضا براي واردات در كشور ما به طور فزاينده اي روبه افزايش است و اين مساله مي تواند منجر به تغييرات ناگهاني در بازار ارز شود اما درآمدهاي نفتي باعث شده تا اين پديده براي مدتي به تاخير افتد. براساس  آمار منتشر شده، درآمدهاي نفتي كشور طي ۵ ماه اول سال حدود ۸۶ هزار ميليارد ريال بوده كه ۵۴درصد بيش از اهداف در نظر گرفته شده است واين مازاد درآمد ارزي باعث شده تا اقتصاد كشور توان پاسخگويي به تقاضاي روزافزون ارز را داشته باشد.
براساس آمار بانك مركزي حجم واردات كشور از ۱۵ ميليارد دلار در سال ۷۹ به حدود ۲۹ ميليارد دلار در سال ۸۲ رسيده كه در صورت ادامه اين روند تراز تجاري كشور منفي شده و بايد منتظر روند روبه افزايش نرخ ارز در كشور باشيم و اين مساله اي است كه وزير بازرگاني در نامه اي به رئيس جمهوري به آن اشاره كرده است.

بانك مسكن اعلام كرد:
بازپرداخت اقساط تسهيلات ۱۲ ميليون توماني مسكن از امروز پلكاني مي شود
اقساط تسهيلات ۱۲ ميليون توماني بانك مسكن از اول مهرماه به صورت تركيبي پلكاني و ساده بازپرداخت مي شود.
به گزارش روابط عمومي  بانك مسكن، استفاده كنندگان از تسهيلات تا سقف ۱۲ ميليون توماني كه به صورت عادي و يكنواخت هر ماه به طور مثال ۱۴۲هزار تومان اقساط را در تسهيلات ۱۵ ساله پرداخت مي كردند، از اين پس مي توانند به شيوه پلكاني در سالهاي اول تا پنجم به ترتيب مبلغ ،۹۱ ۱۰۵ ، ۱۲۰ ، ۱۳۵ ، ۱۵۹ هزار تومان و در سالهاي بعد به صورت يكنواخت مبلغ ۱۵۹ هزار تومان اقساط اين تسهيلات را پرداخت كنند.
براساس اين گزارش ، بجز گيرندگان تسهيلات ۱۲ ميليون توماني ساير متقاضيان تسهيلات مسكن تا سقفهاي ۵/۳ ، ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۸ و ۱۰ ميليون توماني هم مي توانند از هفته آينده براساس فرمول جديد تسهيلات مسكن دريافت و اقساط خود را پلكاني پرداخت كنند.
گفتني است، بازپرداخت اقساط به روش تركيبي و ساده با توجه به مدت سپرده گذاري و ضوابط مقرر در مقاطع ،۱۲ ۱۵و ۱۸ ساله انجام خواهد گرفت.

گفت وگوي امروز
تغيير مديريت ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز
وظايف سازمان تعزيرات حكومتي را بيشتر مي كند
گروه اقتصادي: پديده شوم قاچاق كالا و خسارات ناشي از آن به اقتصاد كشورمان، تشكيل سازمان هاي مختلف براي رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز و مبارزه جدي براي ريشه كن ساختن آن را به همراه داشته است. اخيراً با تغيير مسئوليت اين ستاد از وزارت كشور به نيروي انتظامي تصويب قانون نظام صنفي و تشكيل هيات هاي رسيدگي كننده نحوه تعامل سازمان تعزيرات حكومتي و نقش آن در مبارزه با قاچاق كالا و رسيدگي به جرايم مرتبط با اين موضوع از مسائل مطرح است.با محمدعلي فاوجي  معاون اداري و مالي سازمان تغزيرات حكومتي گفتگويي كرده ايم كه مي خوانيد:
***
* با تشكيل شوراي اصناف جايگاه سازمان تعزيرات حكومتي در برخورد با تخلفات صنفي چگونه خواهد بود؟
- سازمان تعزيرات حكومتي براي برخورد با تخلفات صنفي بر اساس شيوه جديد پيش بيني شده پس از تصويب قانون نظام صنفي و تشكيل هياتهاي رسيدگي كننده مسئوليتي در اين زمينه نخواهد داشت گرچه قبلا نيز بيشتر حوزه فعاليت سازمان تعزيرات حكومتي برخورد با پديده قاچاق كالا و ارز بوده و در زمينه اصناف تنها زماني كه مراجع يا اشخاص شكايتي در خصوص اصناف به اين سازمان ارائه مي كردند سازمان تعزيرات حكومتي نسبت به پيگيري و برخورد با آن اقدام مي كرد. از طرفي ممكن است پرونده هاي صنفي به لحاظ كمي قابل توجه باشند لكن پرونده هاي كيفي سازمان در رابطه با قاچاق، بهداشت، دارو و درمان، كماكان در سازمان رسيدگي مي شود.
* با تشكيل ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز حوزه فعاليت  سازمان تعزيرات چگونه پيش بيني شده است؟
- اولا ستاد مبارزه با قاچاق كالا تازه تشكيل نگرديده بلكه مديريت و مركز مسئوليت آن از وزارت كشور به نيروي انتظامي تغيير يافته است ثانيا اين سازمان فعلا عهده دار همان وظايف قبلي است و با پيشنهاد ارائه شده از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مبني بر واگذاري صلاحيت اوليه رسيدگي به قاچاق در تعزيرات حكومتي، مراجع قانوني مشغول بررسي اين موضوع بوده و در آينده ممكن است تكاليف ديگري بر عهده سازمان تعزيرات حكومتي گذاشته شود. لكن فعلا در رابطه با برخورد با پديده قاچاق همان وظايف قبلي را عهده دار هستيم به علاوه با پيشنهاد سازمانهاي شاكي و ابلاغ ستاد مركزي مبارزه با قاچاق، شعب گلوگاهي در مناطقي از كشور تشكيل گرديده است. به نظر مي رسد اقداماتي كه از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز صورت مي گيرد در جهت بهبود امور خواهد بود و اراده جدي در دولت و مسئولان ذي ربط براي مبارزه با قاچاق كالا وجود دارد كه آثار آن به خوبي مشخص است و در آينده نيز اين آثار مثبت بيشتر نمايان خواهد شد.
معتقدم با تغيير مديريت و حوزه مسئوليت ستاد، وظايف سازمان تعزيرات حكومتي سنگين تر خواهد شد و در گلوگاه ها و شهرهاي مختلف وظايف بيشتري برعهده اين سازمان گذاشته مي شود. به هر حال اين موضوع اكنون در مراجع ذي  صلاح در حال پيگيري است و بر اساس ماموريتي كه به ستاد واگذار شده آن مرجع، در حال بررسي ساز و كارهاي لازم انجام براي شيوه برخورد با قاچاق كالا و ارز است و حتما مصوباتي نيز در اين زمينه به تصويب خواهد رسيد يا تغييراتي در مصوبات قبلي ايجاد خواهد شد تا در جهت برخورد با اين پديده شوم تسهيلاتي فراهم شود.
جايگاه سازمان تعزيرات حكومتي به تشديد فعاليت ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و واگذاري وظايف و خواسته هايي كه اين ستاد براي سازمان تعزيرات مد نظر خواهد داشت بستگي دارد و قطعا بر اين اساس برنامه ريزي  لازم در سازمان صورت خواهد گرفت.
* برخورد با عاملان فروش كالاي قاچاق در فروشگاه ها بر عهده چه سازماني است؟
- با تصويب قانون نظام صنفي اين وظيفه برعهده هياتهاي مندرج در ماده ۷۲ آن قانون بوده و سازمان تعزيرات حكومتي صلاحيت برخورد با عاملان فروش كالاي قاچاق در فروشگاه ها و واحدهاي صنفي را ندارد. سازمان بازرسي و نظارت يا نيروي انتظامي به عنوان سازمان كاشف پرونده را به هياتها ارسال و سازمان تعزيرات به عنوان مرجع رسيدگي كننده مداخله اي در وظايف ضابطين نخواهد داشت؛ زيرا اينگونه امور برعهده سازمانهاي كاشف است.

با عدم تحقق واردات خودرو
كسري بودجه ۶۴۰۰ ميليارد ريالي حتمي است
گروه اقتصادي: درحالي كه در ماه هاي اخير بازار انحصاري خودرو كشور با جدي شدن مساله واردات خودرو با بحران واقعي رقابت روبه رو شده بود و پيش بيني مي شد نياز دولت براي تامين حداقل بخشي از ۶ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال درآمد پيش بيني شده در بودجه سال جاري در اين زمينه تسهيلاتي فراهم كند ديروز اعلام شد تنها دو خودرو وارد كشور شده است.
به گزارش خبرنگار ما ديروز مسعود كرباسيان رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين خبر كه تاكنون تنها دو خودرو خارجي وارد كشور شده تاكيد كرد كه درآمد ۶۴۰۰ ميليارد ريالي از واردات خودرو محقق نمي شود.
وي كه با خبرگزاري فارس گفت وگو كرده است افزود: هدف دولت از كاهش نرخ تعرفه واردات خودرو، ورود خودرو توسط افراد حقيقي و ... محقق كردن درآمد ۶۴۰۰ ميليارد ريالي در بودجه است.
وي تاكيد كرد: مطمئنا با نزديك شدن به سال جديد ميلادي، كسي رغبتي براي واردكردن خودروهاي مدل ۲۰۰۴ نخواهد داشت.
وي در پاسخ به نقش گمرك در تسهيل واردات خودرو اظهار داشت: اطلاع رساني مناسب و به موقع و عدم سخت گيري هاي بي مورد از سوي گمرك نقش بزرگي در تسهيل واردات خودرو بوده است.به گفته وي، هرگونه تسهيل در واردات خودرو بايد از سوي وزارت بازرگاني اعلام شود.
اين درحالي است كه ديروز اعلام شد هيأت دولت واردات خودروهاي خارجي را به وسيله اشخاص حقيقي و حقوقي كه يكسال از توليد آن گذشته است تصويب كرده است. اما جزييات بيشتري در اين زمينه منتشر نشد كه اين مصوبه شامل خودروهاي دست دوم مي شود يا خير.
ديروز اسحاق جهانگيري وزير صنايع و معادن واردات خودرو دست دوم را رد كرد و تاكيد كرد كه اين مصوبه تنها مراجعه موردي به وزارت بازرگاني براي ثبت سفارش حذف شده است و واردكنندگان بايد همه مقررات در مورد رعايت ضوابط فني و غيره را رعايت كنند.
اختلاف نظر در دولت در زمينه واردات خودرو و تامين بخشي از درآمد پيش بيني شده در بودجه سال جاري از اين محل ظاهرا هنوز به نتيجه نرسيده است و همچنان ادامه دارد و به نظر مي رسد كه كسري بودجه از اين محل قطعي است.

بانك كارگشايي در مقابل سپرده وثيقه طلا يا جواهر وام پرداخت مي كند
تمامي افراد جهت رفع نيازهاي ضروري و فوري خود مي توانند با سپردن طلا يا جواهر به عنوان وثيقه از بانك كارگشايي تا سقف ۲ ميليون ريال تسهيلات دريافت كنند.
محمد نيك بخش در تشريح نحوه بازپرداخت تسهيلات گفت: حداكثر پس از يكسال شخص اصل مبلغ تسهيلات به اضافه ۹درصد سود آن را بازپرداخت مي كند و وثيقه خود را از بانك تحويل مي گيرد.
وي حداقل وثيقه براي دريافت وام از بانك كارگشايي را ۱۱ گرم طلا اعلام كرد.
به گفته وي افراد مي توانند با سپردن طلا و جواهر خود به اين بانك علاوه بر حصول اطمينان از امنيت وثيقه هاي خود به منظور رفع نيازهاي ضروري از وامي كه توسط بانك كارگشايي پرداخت مي شود، استفاده كنند.

گزارش بانك جهاني از ميزان خودكفايي ايران در توليد محصولات كشاورزي
در توليد شكر و روغن نباتي بيش از ۵۰درصد وابسته ايم
گروه اقتصادي: بخش كشاورزي در اقتصاد ايران به دليل وابستگي اقتصاد كشور به درآمدهاي نفتي همواره مورد بي توجهي قرار گرفته است و از اين رو عليرغم توان بالقوه كشور در تامين نيازهاي غذايي، وابستگي كشور به خارج براي تأمين مواد غذايي همواره رو به گسترش بوده است.
به گزارش خبرنگار ما تغيير سياستها در بخش كشاورزي و توجه بيشتر به اين مسئله موجب شده تا در سالهاي اخير گامهاي قابل قبولي در اتكا به توليد داخلي محصولات كشاورزي برداشته شود.
خودكفايي در توليد گندم يكي از مواردي است كه در سال جاري به عنوان يك رويداد مثبت در اين بخش رخ داده است و اگرچه سياست گذاري براي بهره برداري صحيح از اين مسئله و زمينه سازي تداوم آن در سالهاي آينده ضروري است توجه به ديگر توليدات كشاورزي و كاهش اتكا به خارج در توليد محصولات غذايي بايد در سياستگذاري هاي وزارت جهادكشاورزي مورد توجه قرار گيرد.
در تازه ترين گزارش از بخش كشاورزي ايران كه از سوي بانك جهاني منتشر شده است، ميزان وابستگي كشور در بخش توليد شكر و روغن نباتي بيش از ۵۰درصد اعلام شده است. در اين گزارش تأكيد شده كه نرخ خودكفايي ايران در توليد شكر ۴۶درصد و در توليد انواع دانه هاي روغني معادل ۵۷ درصد است.در اين گزارش ميزان وابستگي كشورمان در توليد روغن نباتي به واردات افزون بر۸۷ درصد اعلام شده است. در عين حال در اين گزارش به خودكفايي توليد كشاورزي ايران در توليد انواع ديگر محصولات كشاورزي و باغي از جمله، گردو، فندق، سبزيجات، تخم مرغ، هويج، كلم، شلغم، انواع بنشن و ميوه و توليد شير اشاره شده است.
در گزارش بانك جهاني ميزان خودكفايي كشورمان در توليد گوشت ۹۶درصد اعلام شده است.

۴۰ بانك خارجي در ايران دفتر نمايندگي دارند
موسسه مالي بين المللي آي.اف.اس وابسته به صندوق بين المللي پول اعلام كرد: چهل بانك خارجي در ايران دفتر نمايندگي دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين مؤسسه بين المللي بدون اشاره به اسامي اين بانك هاي خارجي افزود: همه بانك هاي فعال در ايران بايد از قانون بانكداري بدون ربا تبعيت كنند.
بنابراين گزارش، دولت ايران طراحي براي خصوصي سازي بانك هاي دولتي ايران كه بيش از ۲۰ هزار شعبه در سراسر كشور دارند، ندارد و از سال ۲۰۰۲ ميلادي تنها تعداد انگشت شماري بانك خصوصي ايجاد شده است.

يك فوريت لايحه برداشت از حساب ذخيره ارزي براي واردات بنزين تصويب شد
مجلس شوراي اسلامي ديروز يك فوريت لايحه برداشت از حساب ذخيره ارزي براي واردات بنزين را تصويب كرد.
به گزارش ايسنا، يك فوريت لايحه دولت مبني بر برداشت از حساب ذخيره ارزي براي واردات بنزين در سال ،۸۳ به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
وي گفت: در صورت عدم تامين منابع مالي براي واردات بنزين، مجبور خواهيم بود به جيره بندي بپردازيم و يا اينكه همين مقدار بنزين موجود را مصرف كنيم.
وزير نفت گفت: قيمت فعلي بنزين ناعادلانه است. اگر قيمت بنزين افزايش نيابد مجبوريم آنرا كوپني كنيم.
بيژن زنگنه ديروز در جمع خبرنگاران پارلماني با بيان اينكه ما درخواست يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار براي پرداخت يارانه ها به بنزين و برداشت از حساب ذخيره ارزي را داريم،گفت: اگر به سرعت اين درخواست اجابت نشود ما مجبوريم همين مقدار بنزين را در بين مردم توزيع كنيم.
در اين صورت، بايد ساعت ۹ شب به بعد پمپ بنزين ها بسته شود و يا اينكه بنزين را كوپني كنيم.

قيمت طلا و ارز
نوع فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۱۰۰۵۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۸۷۳۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۸۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۸۸۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۶۶۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۷۷۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۷۴۵
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۶۲۷

اقتصادي
اجتماعي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |