چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۳ - Sep 22, 2004
موفقيت هاي تازه در ورزش هاي گروهي
تيم بسكتبال جوانان ايران در آستانه قهرماني آسيا
جوانان بسكتبال ايران امروز در مصاف با جوانان لبنان به دنبال راهيابي مجدد به فينال آسيا هستند. در بنگلور هند تا بازي هاي  نيمه نهايي هيچ تيمي مثل ايران نمايش قدرت در برابر حريفان نداد.لبنان با همه سابقه درخشان در بسكتبال آسيا از رويارويي با تيم شگفتي ساز ايران سخت در هراس است. عبور از لبنان يعني حضور دوباره در فينال آسيا.
001575.jpg
خبرنگار همشهري: بعد از خاتمه بازِي هاي المپيك آتن، ورزش ايران در ورزش هاي گروهي در چند رويداد مهم آسيايي به دستاوردهاي تازه اي رسيد كه حاكي از رشد و توسعه اين رشته ها مي كرد. بسكتبال يكي از آنها بود كه جوانان خوش قد وقامتش بهتر از مسابقات دوره پيش جوانان آسيا در كويت در رقابت هاتي آسيايي هند ظاهر شدند. جوانان بسكتبال حالا تنها دو گام تا رسيدن به قهرماني فاصله دارند. شكست تمامي رقبا با اختلاف فاحش وجه تمايز تيم اين دوره با تيم نايب قهرمان در مسابقات آسيايي دوره قبل است. در همين يك ماه اخير جوانان واليبال در قطر در تداوم قهرماني هاي دوره گذشته خود به اولين مدال نقره شان رسيدند. در ژاپن تيم فوتبال نوجوانان ايران تا يكقدمي راهيابي به جام جهاني پيش رفت و در هندبال نيز جوانان كشورمان براي نخستين بار در روي سكو ظاهر شدند و در عين شايستگي از صعود به جام جهاني بازماندند. سير صعودي در ورزش هاي اجتماعي را در نگرش تازه به آنها بايد به فال نيك گرفت. اگرچه هنوز آنها در رسيدن به دروازه هاي جهاني با استانداردها و تيم هاي تراز اول فاصله دارند ولي دورخيز و برنامه ريزي هدفمند آغاز شده افق روشني را نويد مي دهد. حالا راه موفق واليبال را بسكتبال، هندبال و فوتبال در توجه به تيم هاي پايه اي جدي تر گرفته اند و بايد در انتظار موفقيت هاي تازه تري از اين رشته ها بود.
شكست لبنان
001572.jpg
حضور دوباره ايران در فينال
پيروزي هاي پياپي ايران در مسابقات بسكتبال جوانان آسيا ديروز نيز در بنگلور هند ادامه پيدا كرد و اين بار قزاقستان هم در برابر شيربچه هاي كشورمان تن به شكست داد.
تيم ايران با برتري ۷۲ بر ۵۸ قزاقستان را مغلوب كرد تا به عنوان تيم اول گروه خود در بازيهاي نيمه پاياني به مصاف لبنان برود. قزاق ها خشونت بسياري از خود به خرج دادند تا شايد در سايه توانايي فيزيكي خود بتوانند تيم ايران را متوقف كنند، اما جوانان خوش تكنيك و پرمايه ما با تدابير كارساز مربيانشان از اين مانع هم به سلامت گذشتند.
امروز تيم ايران در ساعت ۱۷ به ديدار لبنان مي رود. لبنان نسبت به ساير حريفان قبلي تيم ما شرايط مطلوبي دارد. اين تيم تنها به چين قهرمان دوره قبلي باخته و چند سالي است كه در همه رده هاي سني در بسكتبال قاره مطرح است. با اين اوصاف همه حاضرين در محل برگزاري مسابقات شانس پيروزي در اين بازي را به تيم ايران مي دهند. شاهين طبع كه فصل پيش با صباباتري هنر مربيگري خود را به رخ مربيان داخلي كشيده است، در تيم جوانان نيز نشان داد كه از مديريت و كارايي بالايي در امر كوچ برخوردار است. او به همراه دستيارانش حريفان را تاكنون به خوبي آناليز كرده و ارتباط صحيح او با شاگردانش پيامدهاي درخشاني به همراه داشته است.
در بازي با لبنان جابر روزبهاني همچنان نقطه اتكاء تيم جوانان خواهد بود و ساير همبازيانش همچون ساهاكيان، آتشي، باهران، داوري و كاردوست به پشتوانه توانايي او با همه قوا به سوي سبد حريف هجوم خواهند برد.

خبرهايي از پارالمپيك آتن
اولين پيروزي تيم واليبال نشسته ايران
گروه ورزشي:تيم  واليبال  نشسته  ايران  در نخستين  گام  در دوازدهمين  دوره  بازي هـــاي  پارالمپيك  ۲۰۰۴ آتن  مقابل  تيم  ژاپن  به  برتري  دست  يافت .
در اين  ديدار كه  عصر ديروز   در سالن   هاكي  مجموعه  ورزشي  المپيك  شهر آتن  برگزار شد، تيم  واليبال  نشسته  ايران  قهرمان  دوره  گذشتــــه  اين  بازي هاي  با نتيجه  ۳ بر صفر حريف  خود را شكست  داد.
در اين  ديدار ملي پوشان  واليبال  نشسته  ايران  با نتايج  ۲۵ بر ۶ ، ۲۵بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۰ حريف  خود را مغلوب  كرد.
مدال برنز پرتاب نيزه براي آزموده
001590.jpg
عوض آزموده پرتابگر نيزه ايران به مدال برنز دوازدهمين دوره بازي هاي پارالمپيك ۲۰۰۴ آتن دست  يافت.
آزموده در رقابت هاي پرتاب نيزه كلاس اف ۵۴ اين مسابقات روز سه شنبه شركت كرد و مدال برنز را به گردن آويخت.در اين ماده لا زپدا از مكزيك و ريك سانووارا از فنلاند مدال هاي طلا و نقره را كسب كردند. در اين ماده هفت شركت كننده به رقابت پرداختند. آزموده در پايان اين مسابقه، مدال خود را به مردم ايران تقديم كرد و گفت توان كسب مدال طلا را نيز داشتم اما كمي استرس باعث شد كه نتوانم به ركورد خوبي دست يابم. وي افزود: مسابقات به رغم تعداد كم شركت كننده در سطح بسيار خوبي برگزار شد.
شكست مقابل قهرمان فوتبال سه دوره پارالمپيك
ديدار تيم  فوتبال  هفت  نفره  جانبازان  و معلولان  ايران  در برابر تيم  اوكراين  در دوازدهمين  دوره  بازي هاي  پارالمپيك  ۲۰۰۴ آتن  ديروز   در مجموعه  ورزشي   هاكي  شهر آتن  برگزار شد و با شكست  تيم  ايران  خاتمه  يافت .
در اين  مسابقه  كه  دومين  مسابقه  تيم  ايران  در اين  مسابقه ها بود، تيم  معلولان  كشورمان  نتوانست  در برابر قهرمان  سه  دوره  بازي هاي  پارالمپيك  مقاومت  كند و تن  به  شكست  سنگين  ۶ بر ۲ داد.
گل هاي  تيم  ايران  را در اين  بازي ، هوشنگ  خسرواني  در دقايق  ۲۸ و ۳۰به  ثمر رساند و گل هاي  تيم  اوكراين  در دقايق  ۱۷ ، ۳۵ و ۴۷ توسط دوتكو، ۳۸ توسط ولاديمير نتونيكو و دقايق  ۱۹ و ۴۱ بوسيله  ولاديمير كابانف  به  ثمر رسيدند.

تهران ،آماده برگزاري هندبال باشگاه هاي آسياست
001569.jpg
خبرنگار همشهري: جوانان هندبال ايران لياقت راهيابي به جام جهاني را داشتند ولي افسوس كه عوامل هميشگي آنان را از صعود بازداشت. عليرضا رحيمي با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: تيم جوانان ايران با فيزيك بدني مناسب و تكنيك بالا توجه همه كارشناسان حاضر در شهر حيدرآباد هند را به خود جلب كرده بود. وي با اشاره به توصيه مقامات كنفدراسيون به حفظ اين تيم گفت: آنها سرمايه هاي آينده تيم ملي بزرگسالان هستند و ما با آنها پايه هاي يك تيم ملي قدرتمند را براي بازيهاي آسيايي دوحه خواهيم ريخت.
نايب رئيس كنفدراسيون آسيا در مورد آمادگي اين فدراسيون براي برگزاري مسابقات باشگاه هاي آسيا در تهران گفت: سالن جديد هندبال با دستور مهندس مهرعليزاده معاون محترم رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني و مقدس زاده معاون عمراني سازمان آخرين مراحل آماده شدن را مي گذراند.
وي افزود: كفپوش خريداري شده از فرانسه فردا فرش خواهد شد و دو نماينده ايران تيمهاي فولاد مباركه سپاهان و پرسپوليس مي توانند تمرينات خود را در اين سالن انجام دهند.
رحيمي در مورد ارزيابي خود از موقعيت نمايندگان ايران در اين مسابقات گفت: اگر بازيكنان خارجي اين دو تيم به تهران برسند و حتي نرسند باز هم تيمهاي ما در زمره مدعيان قهرماني خواهند بود. وي محل اسكان تيمها را هتل هويزه و داوران و اعضاي كميته برگزاري را هتل المپيك ذكر كرد.
رئيس فدراسيون هندبال در مورد آخرين انتصاب در اين فدراسيون گفت: دكتر كامران رهبري كه مسئوليت استانها و روابط عمومي فدراسيون را داشت به عنوان نايب رئيس به سازمان تربيت بدني معرفي شد. وي از ربابه شهريان به عنوان ديگر نايب رئيس اين فدراسيون ياد كرد.

اعضاي جديد هيات رئيسه انجمن نويسندگان خبرنگاران و عكاسان ورزشي مشخص شدند
001578.jpg
گروه ورزشي: با انجام  راي گيري  در مجمع  عمومي انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان ورزشي  در محل  هتل  ورزش ، اعضاي  جديد هيات  رئيسه  اين  انجمن  شناخته  شدند.
در اين  مجمع  كه  روز سه شنبه  تشكيل  شد، اعضاي  هيات  رئيسه  سابق ، پيشكسوتان ورزشــي  نويس  و عكاس ، برخي  مديــران  و سردبيران  نشريات  و رسانه هاي  گروهي ورزشي ، اكثريت  اعضاي  مجمع  و نماينده  وزارت  كشور حضور داشتند.
در اين  راي گيري  كه  با حضور ۲۰۰ نفر از اعضا برگزار شد، از مجموع  ۲۱ نفرنامزد هيات  رئيسه ، ۹ نفر به  عنوان  اعضاي  اصلي ، ۳ عضو علي البدل  و از ميان ۳ نفــر نامزد پست  بازرس ، يك  نفر به عنوان  نفر اصلــي  و يك  عضو علي  البدل  انتخاب  شدند.
نفرات  زير به عنوان  اعضاي  هيات  رئيسه  انتخاب  شدند:
۱ - منوچهر زندي  با ۱۶۰ راي
 ۲ - عبدالحميد احمدي  با ۱۳۷ راي 
۳ - جهانگير كوثري  با ۱۱۱ راي 
۴ - صدرالدين  كاظمي با ۱۰۷ راي 
۵ - علي  حق  شناس  با ۸۰ راي
 ۶ - پرويز زاهدي  با ۶۳ راي
 ۷ - خسرو والي  زاده  با ۵۹ راي
 ۸ - فاطمه  ابوالقاسمي با ۵۷ راي
 ۹ - حسن  شهسواري  با ۵۷ راي
 اعضاي  علي  البدل  هيات  رئيسه:
 ۱ - علي  رئيسي  با ۵۵ راي
 ۲ - شهرام  وزيري  با ۵۱ راي
 ۳ - محمد رضا نصرالله زاده  با ۴۵ راي
 بازرس : عزيزالله  اطاعتي  با ۹۶ راي 
بازرس  علي  البدل :
پيمان  اسديان  با ۲۷ راي 
نشست  مجمع  در ابتدا با تلاوت  آياتي  چند از كلام الله  مجيد شروع  شد و سپس هيات  رئيسه  موقت  براي  برگزاري  انتخابات  برگزيده  شدند.
اين  افراد عطاءالله  بهمنش ، منوچهر لطيف ، اردشير لارودي ، اسداللهي  و محمدعلي  اينانلو بودند.

تجليل نمايندگان ملت از مدال آوران المپيك
001587.jpg
گروه ورزشي: مراسم تقدير و تجليل از مدال آوران و قهرمانان اعزامي به المپيك آتن در پايان جلسه علني روز سه شنبه مجلس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، قهرمانان و مدال آوران المپيك آتن به همراه رئيس سازمان تربيت بدني، روسا، مسئولان فدراسيون ها و مربيان خود در صحن علني مجلس در ميان نمايندگان حضور يافتند و مورد استقبال نمايندگان ملت قرار گرفتند.
در اين مراسم از حسين رضازاده، هادي ساعي، عليرضا حيدري، عليرضا رضايي، يوسف كرمي و مسعود مصطفي جوكار كه موفق به كسب مدالهاي طلا، نقره و برنز در المپيك آتن شده بودند و نيز آرش ميراسماعيلي كه از مسابقه دادن با حريفي از رژيم اشغالگر قدس خودداري كرده بود، تجليل و قدرداني شد و علاوه بر هداياي مادي و لوح هاي تقدير، امكان دو سفر حج عمره نيز از سوي مجلس شوراي اسلامي به آنان اعطا شد.
مجلس از مربيان قهرمانان المپيك ۲۰۰۴ آتن نيز قدرداني كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تقدير و تجليل از قهرمانان گفت: حضور اين قهرمانان در خانه ملت اين فايده را دارد كه بدانند فقط بلند كردن وزنه و به خاك رساندن پشت حريف سخت نيست بلكه قانونگذاري صحيح هم در كشور كار سختي است.
حداد عادل روحيه اسلامي و معنوي اين ورزش كاران را ستود و گفت: اين روحيه در اسلامي كردن محيط ورزش نقش دارد.

ديدار در حلقه صفا و صميمت
گروه ورزشي: مردان  پرافتخار تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  به  اتفاق  مربيان  اين  تيم  در روز چهارم  شعبان  مصادف  با تولد حضرت  ابوالفضل  العباس  (ع ) و روز جانباز به  عيادت  جانبازان  انقلاب  اسلامي  و جنگ  تحميلي  رفتند. منصور برزگر سرمربي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  وقتي  شاخه هاي  گل  هايش  را به  جانبازان  تقديم  مي كرد با صدايي  بغض آلود گفت : افتخارآفرينان  واقعي  شما هستيد. شما سربازان  دفاع  مقدس  كه  تا پاي  ايثار جان  پيش  رفتيد و باعث امنيت  و سربلندي  ميهن  اسلامي شديد. عليرضا دبير، عليرضا حيدري  و عليرضارضايي  همچون  نگين  پربهايي  از سوي  جانبازان  پاكباز در حلقه  صفا و صميمت  محاصره  شدند و در نهايت  هر دو طرف  با چشم هاي  مملو از اشك  شوق  و به  اميد شفا و سلامتي  جانبازان  با يكديگر وداع  كردند.

قرعه كشي ليگ برتر واليبال ايران
خبرنگار همشهري: ۱۹ تيم شركت كننده در رقابت هاي اين فصل ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران ديروز در مراسمي با حضور نمايندگان اين تيمها گروه بندي شدند.
آغاز مسابقات روز ۱۶ مهرماه تعيين شده است و قرار است روز شنبه برنامه اين بازيها نيز از سوي كميته مسابقات فدراسيون واليبال اعلام شود.
اسپانسر اين دوره از بازيها شركت سامسونگ تعيين شده كه قرار است در پايان دوره اول و دوم اين رقابت ها به تيمهاي برتر جايزه دهد.
طبق توافق حاصل شده جايزه به سه تيم برتر گروه هاي دور اول و سه تيم برتر سوپرجام تعلق مي گيرد.
گروه اول: صنام، پاس، دخانيات (تهران)، آذر پيام ارتباطات اروميه، پاديسان گنبد، پتروشيمي بندر امام، ذوب آهن اصفهان، علمي كاربردي پيام شهركرد، دانشگاه آزاد اسلامي، پالايش پخش كرمانشاه.
گروه دوم: پيكان، برق و سايپا (تهران)، پگاه، اروميه، نئوپان گنبد، راه آهن مشهد، قم، نئوپان ۲۲ بهمن ساري، خوشه سبز فارس
۱۳ تيم در جام حذفي تهران
در سه روز به آغاز رقابتهاي اين فصل ليگ برتر ايران، مسابقات حذفي جام باشگاه هاي تهران هم آغاز مي شود.
حضور تنها ۱۳ تيم بيانگر عدم استقبال تيمها از جام حذفي است كه نيمي بيشتر آنها در رقابتهاي ليگ برتر و ليگ دسته اول ايران نيز حضور دارند.
تاريخ آغاز اين بازيها ۱۴ مهر ماه است و بازي افتتاحيه بين تيمهاي پرسپوليس و بوستان ورزش خواهد بود.

يدالله اعتصامي سرمربي تيم كشتي جوانان سلام شد
001563.jpg
گروه ورزشي: يدالله اعتصامي مربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان كشور هدايت تيم جوانان سلام در ليگ برتر را برعهده گرفت.
بيشتر كشتي گيران اين تيم را جوانان ملي پوش تشكيل مي دهند. همچنين ابوالفضل انصاري به عنوان مربي در كنار اعتصامي به فعاليت خواهد پرداخت. اين در حالي است كه از سوي سرهنگ محمد انصاري قائم مقام باشگاه سلام، علي حق وردي به عنوان سرپرست اين تيم پيشنهاد شده است كه به احتمال فراوان مورد قبول باشگاه قرار خواهد گرفت.
تيم جوانان سلام در گروه A ليگ برتر كشتي با پرسپوليس، پاس، آهن بافق، نماينده كرمانشاه و آدنيس خراسان همگروه است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |