چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۳ - Sep 22, 2004
در مراسم گشايش مجمع عمومي سازمان ملل
انتقاد كوفي عنان از جنگ آمريكا در عراق
كوفي  عنان  دبير كل  سازمان  ملل  متحد ديروز در مراسم  گشايش  پنجاه  و نهمين  نشست  رهبران  جهان  در مجمع  عمومي  سازمان  ملل  ضربه  شديد ديگري  درباره  جنگ  عراق  به  جورج  بوش  رئيس  جمهور آمريكا وارد كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از مقر سازمان  ملل  ، عنان  اين  بار تأكيد كرد كه  افكار عمومي  جهان  بر اين  باور نيست  كه  جنگ   عراق  صلح  به  ارمغان  خواهد آورد.
عنان  در مجمع  عمومي  سازمان  ملل  در اظهاراتي  با هدف  تأكيد بر اهميت
 قانون  گرايي  بار ديگر از تهاجم  آمريكا به  عراق  انتقاد كرد. عنان  در اين  اظهارات  طرح  بوش  را براي  برقراري  دموكراسي  در عراق  از طريق  توسل  به  نيروي  نظامي  زير سئوال  برد. كوفي  عنان  در اظهارات  خود كه  متن  آن بدست  اين  خبرگزاري  رسيده  است تأكيد كرد آنان  كه  دم  از قانون  و حقوق  بين  الملل  مي زنند خودشان  نيز بايد در برابر قانون  سر تعظيم  فرود آورند.
وي  گفت:  آنچه  ما اكنون  در عراق  شاهد آن هستيم  قتل  عام  غيرنظاميان  و گروگان  گرفته  شدن  امداد رسانان  و خبرنگاران  و كشتن  آنها به  وحشيانه ترين  شكل  ممكن  است . وي  افزود: از طرف  ديگر زندانيان  عراقي  را مي بينيم  كه  به  ننگ  آورترين  وضع  مورد شكنجه  و آزار و اذيت  قرار گرفته اند. عنان  در حالي  از خونريزي  در عراق  و رسوايي  شكنجه  زندانيان  عراقي سخن  به  ميان  آورد كه  قرار است  بوش  پس  از او در مجمع  عمومي  سازمان  ملل  سخنراني  كند.

مقام معظم رهبري در ديدار خبرگان:
كارآمدي در عملكرد همه مسئولان بايد آشكار باشد
ايسنا: رهبر معظم انقلاب اسلامي  روز گذشته در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان، مشروعيت همه مسئولان كشور را، به كارآمدي آنان در انجام دادن وظايف قانوني وابسته دانستند و تأكيد كردند ضمن استقامت كامل در اهداف و مباني - با «اصلاح، تغيير و تكامل» روش ها، حركت بسوي اهداف پيش بيني شده را با عزمي راسخ ادامه مي دهيم.
حضرت آيت ا... خامنه اي با تبريك اعياد ماه پر عظمت شعبان، اهداف، مباني و ارزش هاي جمهوري اسلامي را الهي اما روش ها و ابزارها را بشري خواندند و خاطرنشان كردند: احتمال خطا و آسيب پذيري در روش ها و شيوه ها، همواره وجود دارد بنابراين همه مسئولان بايد با شناسايي دقيق خطاها و عبرت گرفتن از اشتباهات خود و ديگران، روش ها را دائما اصلاح كنند.
ايشان با انتقاد از كساني كه اهداف و روش ها را با يكديگر اشتباه مي گيرند، افزودند: برخي به نام نوانديشي و اصلاح، در اهداف تجديدنظر مي كنند كه اين ديدگاه انحرافي در واقع همان ارتجاع و عقب گرد است و در مقابل برخي به اسم صلابت و پايداري، بر روش هاي غلط پافشاري مي كنند كه اين هم تحجر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات چند سال اخير مراكز رسانه اي نظام سلطه درباره لزوم اصلاحات در ايران خاطرنشان كردند: آن چه آن ها مي خواهند اصلاح نيست بلكه فساد است زيرا مستكبران در حقيقت به دنبال تجديدنظر جمهوري اسلامي در مباني و اصول و ارزش هاي نظام هستند تا منافع خود را در ايران تأمين كنند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، كارآمدي روزافزون همه مسئولان كشور را ضروري خواندند و افزودند: در قانون اساسي براي مسئولان رده هاي مختلف كشور شرايط و وظايفي پيش بيني شده كه تحقق آن شرايط و كارآمدي در انجام دادن وظايف قانوني، ملاك مشروعيت مسئولان است.
حضرت آيت ا... خامنه اي در همين زمينه افزودند: از هيچ كس انتظار معجزه نمي رود اما در عملكرد همه مسئولان بايد كارآمدي و نشانه هاي موفقيت در انجام دادن وظايف محوله، آشكار و ملموس باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، الگو شدن جمهوري اسلامي در جهان اسلام را علت اصلي خصومت سلطه گران جهاني با ملت ايران دانستند و افزودند: اگرچه مراكز سلطه در تشريح علت دشمني با نظام اسلامي از موشك و اتم و غني سازي سخن مي گويند اما حقيقت اين است كه نظام اسلامي ضمن ارايه الگويي مبتني بر عقل و منطق با خواسته هاي انساني، عملي بودن تشكيل حكومتي بر پايه اسلام را براي ملت هاي مسلمان اثبات كرده و در پرتو پيشرفت سياسي، فرهنگي، علمي، اجتماعي و اقتصادي و ثبات و پايداري مستمر، هر روز بيش از پيش مورد توجه نخبگان، جوانان و توده هاي ملت هاي مسلمان قرار مي گيرد.
حضرت آيت ا... خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان، اكثر مسايل مطرح شده در اجلاس خبرگان را دغدغه هاي اصلي نظام برشمردند و طرح اين مسايل را ضروري و باعث استمرار، اهتمام و توجه مسئولان به حل مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خواندند.
در آغاز اين ديدار، آيت ا... مشكيني رئيس مجلس خبرگان در ضرورت تقويت معنويت و ارتباط با پروردگار سخناني بيان كرد.
آيت ا... اميني نايب رئيس مجلس خبرگان نيز گزارشي از اجلاس دو روزه خبرگان و دغدغه هاي نمايندگان مجلس خبرگان درباره مشكلات اقتصادي مردم از جمله تورم و بيكاري و مسايل فرهنگي اجتماعي ارايه كرد.

رئيس جمهوري در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس:
براي دفاع از تماميت كشور بايد قدرتمند شويم
قومي كه قدرتمند نباشد در استقرار صلح نيز ناموفق است
001617.jpg
عكس:عليرضا بني علي
ايرنا: سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  گفت : چه  ما تحت  نظارت  باشيم  يا نباشيم ، به  هيچ وجه  به  سمت  دستيابي  به  سلاح  اتمي گام  بر نخواهيم  داشت .
رئيس  جمهوري   در مراسم  رژه  نيروهاي  مسلح  جمهوري  اسلامي ايران  در حرم  امام  خميني  (ره ) اظهار داشت : اين كه  ما به  سمت  سلاح  اتمي  حركت  نمي كنيم ، از ترس  ديگران  نيست  بلكه  به  خاطر اعتقاد و روح  والاي  فرهنگ  ملت  ايران  است  كه  سلاح  اتمي  را خلاف  مصلحـت  بشري  و تهديدي  براي  كل  بشريـت  مي دانيم .
وي  دستيابي  به  فناوري هاي  مجهز و صلح آميز را شرط توانمندي  كشور دانست  و گفت : ما در عين  حال  آماده  همكاري  هستيم  و راه  خود را انتخاب  كرده ايم  و اينك  بر عهده  ديگران  است  كه  انتخاب  كنند و حق  قانوني  ما را به  رسميت بشناسند و راه  را براي  همكاري  باز كنند.
رئيس  جمهوري  اظهار داشت : با قبول  نظارت  همه  جانبه  بين المللي  و جلب اعتماد اعلام  مي كنيم  كه  ما به  سوي  سلاح  اتمي نمي رويم  و راه  قانوني  براي دستيابي  به  تكنولوژي  صلح  آميز هسته اي  را ادامه  مي دهيم .
خاتمي گفت : در غير اين  صورت ، ما به  راه  خود ادامه  خواهيم  داد ولو منجر به  قطع  نظارت  و همكاري  بين المللي  شود.
خاتمي ، جمهوري  اسلامي  ايران  را پيشتاز مبارزه  با سلاح  كشتار جمعي ، شيميايي ، ميكروبي  و هسته اي  خواند و با انتقاد از تلاش هاي  تسليحاتي  رژيم  صهيونيستي  براي  توسعه  سلاح هاي  كشتار جمعي  اظهار داشت : رژيم  غاصب  صهيونيستي  به  نسبت  وسعت  خاك  نسبتا كوچكي  كه  دارد اين  خاك  را تبديل  به  بزرگترين  زرادخانه  سلاح هاي  شيميايي ، ميكروبي  و اتمي  كرده  است .
رئيس  جمهوري  تصريح  كرد: وجود رژيم  صهيونيستي  نه  تنها براي  منطقه  بلكه  براي  كل  جهان  تهديد آميز است  و اين  رژيم  به  كانوني  براي  توليد سلاح  اتمي  و سلاح هاي  كشتار جمعي  و مخرب  تبديل  شده  است .
وي  خاطرنشان  كرد: فناوري  صلح  آميز هسته اي  آري ، اما سلاح  اتمي  براي  خود، منطقه  و جهان  نه .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  قدرتمندي  جمهوري  اسلامي را عاملي  براي  تجاوز به  ديگران  ندانست  و گفت : ما براي  دفاع  از تماميت  ارضي  خود بايد قدرتمند شويم  و بر همين  اساس  همه  را به  صلح  در عرصه  جهاني  و منطقه  دعوت  مي كنيم .
خاتمي گفت : بدون  ترديد قومي كه  قدرتمند نباشد، حتي  در صلح  نيز ناموفق  است  و مي تواند در معرض  تهاجم ها باشد و چنين  قومي  حتي  نمي تواند ابتدايي ترين  مصالح  خود را تأمين  كند.
رئيس  شوراي  عالي  امنيت  ملي  تأكيد كرد: قدرتمندي  ما براي  مايوس  كردن  ديگران  به  تجاوز است .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش  تلاش هاي  نيروهاي  مسلح  اعم  از ارتش ، سپاه ، نيروي  انتظامي ، بسيج  و وزارت  دفاع  در كسب  دستاوردهاي  نظامي  و دفاعي  را ستود و گفت : در دوران  جنگ  تحميلي  با همه  نارسايي ها در برابر دشمني  كه  از سوي  قدرت هاي  بيگانه  مورد حمايت  قرار داشت ، ايستاديم  و امروز آمادگي  ما به  مراتب  از ديروز بيشتر است .
آقاي  خاتمي  مهمترين  دستاورد جنگ  تحميلي  را تقويت  انسجام  و همبستگي ملي  دانست  و گفت : در سايه  همبستگي  ملي  امروز به  جايي  رسيده ايم  كه  مي توانيم  حتي  انديشه  تجاوز را از ذهن  معارضان  و مخالفان  جمهوري  اسلامي  دور كنيم .
رئيس  شوراي  عالي  امنيت  ملي  خاطرنشان  كرد: ما امروز با همان  قوت ، قدرت  و انسجام ، منادي  صلح  و مخالف  جنگ  هستيم .
خاتمي  گفت  كه  در عرصه  دفاعي  و نظامي در ايران  كارهاي  نوين  و روشهايي در دست  است  كه  مي تواند حتي  قدرت هاي  بزرگ  را زمين گير و دچار اشكال  كند.
وي  اضافه  كرد: امروز علاوه  بر ايمان  و اراده  قوي  در ميان  نيروهاي  مسلح ، آموزه هاي  نظامي  و دفاعي  ابتكاري  وجود دارد كه  طراحي  و اجراي  آن  اختصاص  به  جمهوري  اسلامي  ايران  دارد.
رئيس  جمهوري  با گراميداشت  ياد و خاطره  دهها هزار شهيد، جانباز و آزاده  دوران  دفاع  مقدس  اظهار داشت : نسبت  فرماندهان  شهيد ما در مقايسه  با فرماندهاني  كه  در ديگر جنگ ها جان  باخته اند به  مراتب  بيشتر است  و اين  بيانگر آن است  كه  فرماندهان  ما همواره  در خط مقدم  و پيشتاز و پيشروبوده اند.
رئيس  جمهوري  پايه  و مايه  موفقيت هاي  جمهوري  اسلامي  در عرصه هاي  اجتماعي ، اقتصادي  و تكنيكي  را دفاع  مقدس  دانست  و گفت : مهاجمان  ديروز ما در باتلاق  سرافكندگي ، اسارت  و بدبختي  گرفتار شده اند. وي  گفت : دشمني  كه  ديروز براي  تهاجم  به  ايران  متكي  به  قدرتها بود امروز در چنگال  خونين  حاميان  خود گرفتار شده  است .

يادداشت
ضرورت تغيير تاكتيك در مذاكره هسته اي
م-قائمي مهر
۱- قطعنامه پيشنهادي اروپا كه قبل از تصويب در شوراي حكام مورد تاييد آمريكا قرار گرفته بود از آن جهت كه روش غيرمتعارف و خطرناكي در خصوص الزام كشورها به توقف غني سازي براي اهداف صلح آميز جهت اطمينان جامعه بين الملل و به نوعي نقض قوانين بين الملل براساس خواست قدرتهاي بزرگ بود، مورد اعتراض غيرمتعهدها قرار گرفت.
اما ما نتوانستيم از ظرفيت و پتانسيل كامل اين اعتراض استفاده مناسبي بكنيم.
۲- اگر در صدد بازي با كلمات و توجيه برخي ضعف هاي مشهود در كنار تلاش هاي صورت گرفته نباشيم و بنا را بر تصحيح اشتباهات و نه توجيه آنها بگذاريم،بايد اذعان نمود و پذيرفت كه دو ماه براي تجديدنظر در برخي تاكتيك هاي مذاكره در فرصت باقيمانده يك ضرورت بسيار مهم است.
نبايد بر اين باور قبلي پافشاري كرد كه صرف مذاكره با سه كشور اروپايي مي تواند در حل قضيه كافي باشد.در مقاطع مختلفي ما شاهد اين واقعيت بوده ايم كه تاكتيك ها در سياست اروپا و آمريكا با پرونده هسته اي ما به صورت مكمل عمل نموده اند. آمريكا در تاكتيك ها از روش سخت افزاري و اروپا تاكتيك ها را براساس نرم افزاري اتخاذ نموده كه در تكميل هم بوده اند.لذا نمي توان همه مهره ها را در سبد اروپا نهاد و به اين گزينش اميدوار بود.
۳- در خصوص نتايج نشست اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد گفت اگر ملاك رسيدن به خواسته طرفين (ايران و غيرمتعهدها- آمريكا و اروپا) باشد اين حداقل را بايد پذيرفت كه نشت اخير برنده اي نداشته اما نمي توان گفت فاقد بازنده بوده است.
۴- با اذعان به سختي و حساسيت پرونده هسته اي چند محور در بازخواني عملكرد هيات ديپلماسي ما قبال توجه است:
محور اول: عدم تفكيك سياست هاي درازمدت آمريكا از سياست هاي كوتاه مدت اين كشور در خصوص پرونده ي هسته اي ايران است
مغفول ماندن سياست درازمدت آمريكا كه طيفي از منافع و اهداف اين كشور را در قبال پرونده هسته اي دربر مي گيرد و براساس آن ابزارها انتخاب و تاكتيك  ها اتخاذ شده باعث كم ثمر شدن تحركات ديپلماسي ما گرديده است. زيرا آنچه مورد توجه بوده صرفا برخورد با برنامه كوتاه مدت آمريكا بوده و شايد توقف آمريكا در رسيدن به مقصد كوتاه مدت خود در نشست اخير نيز در همين راستا قابل تحليل باشد اما آيا آمريكا در تداوم برنامه درازمدت خود هم متوقف شده است؟
ابراز رضايت سخنگوي هيات ايراني از صدور قطعنامه (كه اگر واقع بينانه به جمله بندي هاي ديپلماتيك آن نگاه كنيم بياني شديد و يكپارچه دارد) و اظهارات ايشان مبني بر تصميم گيري درباره دامنه تعليق غني سازي از سوي مسئولين نظام در چند روز آينده كه اولي توسط دبير شوراي امنيت و مسئول پيگيري پرونده هسته اي ايران به عنوان نظر شخصي و نسبي توجيه شد و دومي دقيقا در تضاد با اظهارات مقامات عاليرتبه نظام مي باشد.
آيا اينها دليلي بر عدم توقف سياست درازمدت آمريكا نيست؟
محور دوم: موقع شناسي است مثلا انعطاف منطقي فقط در جايي كارگر است كه بتوان به درستي حدس زد كه در آستانه توافق قرار گرفته ايم. محور سوم :در مذاكرات پيچيده استفاده از زبان حريف هر قدر هم كه انسان مسلط باشد خطرناك است. استفاده از ترجمه به انسان فرصت فكر كردن را مي دهد. مترجم به مساله زبان مي انديشد و مذاكره كننده نياز ندارد كه فكرش را روي موضوع افعال و صرف آنها بگذارد.
۵- وقتي فرانسه تصميم به فعاليت در زمينه هسته اي گرفت دوگل رئيس جمهور وقت فرانسه در ارتباط با سلاحهاي هسته اي آن هم در زماني كه سلاح اتمي مشخصه استراتژيك نداشت گفت: كشور بزرگي مثل فرانسه نمي تواند سرنوشت خود را به ملتهاي ديگر واگذار كند ما هم در رابطه با فناوري هسته اي صلح آميزي كه نياز اوليه توسعه كشورمان محسوب مي گردد بايد اينگونه سياستي را اتخاذ نمائيم آنهم در شرايطي كه تعليق كامل هم نمي تواند موجب توقف سياست درازمدت آمريكا در ارجاع پرونده  هسته اي ما به شوراي امنيت باشد زيرا همانگونه كه گفتيم طيفي از منابع و اهداف آمريكا در آن نهفته است.
ضرورت اتخاذ سياستي بدون عقب  نشيني و استفاده از تاكتيك تهديد و ارعاب در كنار اعتمادسازي و همكاري بهترين راهكاري است كه مي تواند در اين مدت جواب بدهد.
۶- مجموعه مسئول در پرونده هسته اي خصوصاً هيات ديپلماسي و سخنگوي هيات بايد در اظهارات خود به شيوه اي عمل نمايند كه پرونده هسته اي به عنوان يك بحران براي نظام طرح و جلوه ننمايد. زيرا اين پيام در داخل نمي تواند منشاء تصميمي گردد كه رضايت شخصي را درپي داشته باشد. پرونده هسته اي آزمون اراده ملت و بيانگر استواري آنها در راهي است كه به استقلال نظام و شتاب در روند توسعه كمك مي كند.

حضور نمايندگان مجلس خبرگان در مرقد امام(ره)
ايسنا - نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، با حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي، اداي احترام كردند.
در اين مراسم كه صبح روز گذشته برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نيز در آن حضور داشت، منتخبان مجلس خبرگان رهبري، ضمن نثار فاتحه، ياد و خاطره رهبر فقيد انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
از هيچ تهديدي هراس نداريم
همچنين اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اولين روز از هفته دفاع مقدس براي زنده نگهداشتن ياد شهداي جنگ در مزار شهداي آرميده در بهشت زهرا حضور يافتند.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه همراه اعضاي خبرگان حضور داشت در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تا زماني كه ياد شهدا را به عنوان نمونه هاي فداكاري و گذشت در جامعه زنده نگه مي داريم، از هيچ تهديدي هراس نداريم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري دلاوريهاي جوانان ايران در مقابله با غرب، شرق و ارتجاع كه حاميان صدام بودند، گفت: حضور رزمندگان و ايثارگران آن سالها در صحنه هاي مختلف سراسر كشور باعث دلگرمي مسئولان و جوانان است.

اخبار كوتاه
حدادعادل :به مجلس گزارش مي دهم
فارس- غلامعلي حدادعادل در پاسخ به تذكر اكبر اعلمي نماينده تبريز، از ارائه گزارش عملكرد سه ماهه رئيس مجلس شوراي اسلامي به نمايندگان در آينده نزديك خبر داد. اكبر اعلمي نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي تذكر خود را بر اساس بند (۶) ماده ۲۱ آئين نامه داخلي مجلس كه ناظر بر وظايف و اختيارات رئيس مجلس است، دانست و گفت: اين بند رئيس مجلس را موظف به ارايه گزارش كامل از تصميمات و اقدامات هيات رئيسه در ارتباط با مسائل مختلف مربوط به مجلس و واحدهاي تابعه آن به صورت هر سه ماه يك بار به نمايندگان كرده است. وي افزود: اين دوره انتظار مي رود كه گزارش كامل عملكرد ارائه شود.
حداد عادل در خصوص ارائه گزارش عملكرد به مجلس گفت: همان طور كه جنابعالي اشاره كرديد اين رسم نبوده است ولي حالا آئين نامه اين تكليف را برعهده رئيس مجلس گذاشته است و من هم تلاش خواهم كرد تا اين موضوع را عملي سازم.
معاون اجرايي شوراي نگهبان:
انتخابات ميان دوره اي مجلس در سال جاري برگزار نمي شود

ايسنا: معاون اجرايي و انتخابات شوراي نگهبان گفت كه در حال حاضر مراحل قانوني عملي شدن پيشنهاد وزارت كشور جهت برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در سال جاري طي نشده است. محمد جهرمي  با اعلام اين خبر گفت: نظر شوراي نگهبان در خصوص پيشنهاد وزارت كشور مبني بر برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در بهمن ماه كتبا به اين وزارتخانه اعلام شده است.
افروغ: مسائل خانه سينما قابل دفاع نيست
فارس-رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: اتفاقي كه در خانه سينما افتاده به هيچ وجه قابل دفاع نيست. به گزارش خبرگزاري فارس عماد افروغ روز گذشته در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به اين كه در جلسه كميسيون فرهنگي با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، قرار شد كه وي اطلاعات بيشتري در خصوص جشن خانه سينما به كميسيون ارايه كند، گفت: آقاي مسجد جامعي اطلاعات كاملي در اين زمينه نداشتند و قرار شد پس از ارايه اطلاعات كامل، در دو كميته فرهنگ و هنر مجلس در مورد اين قضيه بحث شود.
طرح مجلس براي الزام دولت به خروج ازNPT
فارس: با هدف دفاع از استقلال، حاكميت و امنيت ملي كشور طرح دو فوريتي الزام دولت به خروج از معاهده منع توليد و گسترش سلاح هاي هسته اي (NPT) از سوي نمايندگان تقديم هيات رئيسه مجلس مي شود.
در مقدمه طرح دو فوريتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي  آمده است: نظر به اين كه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در جريان رسيدگي به پرونده هسته اي ايران، مكرراً مفاد پيمان منع توليد و گسترش سلاحهاي هسته اي NPT را نقض كرده و علي رغم نص صريح و خالي از ابهام منشور ملل، كنوانسيون ۱۹۶۹ وين، اساسنامه آژانس و پادمان شماره ۱۵۳ منعقده ميان ايران و آژانس با توسل به تهديد و ارعاب براي الزام ايران به پذيرش تعهدات غيرقانوني مغاير با حاكميت ملي كشورمان تلاش كرده است و از آنجا كه قطعنامه اخير شوراي حكام در سپتامبر ۲۰۰۴ كه تحت نفوذ اعلام شده آمريكا و سه كشور اروپايي صادر شده، در پي تحميل شرايط نامشروع و خواسته هاي باج خواهانه آمريكا و متحدانش به جمهوري اسلامي  ايران است، طرح ۳ فوريتي با اهداف دفاع از استقلال، حاكميت و امنيت ملي كشور تقديم مي گردد.
كروبي :به هيچ وجه كوتاه نمي آييم
ايسنا - مهدي كروبي در خصوص قطعنامه اخير شوراي حكام گفت: ترديدي نيست كه قدرتهاي بزرگ جهاني مخالفتهاي سياسي با انقلاب اسلامي و استقلال خواهي ملت ايران دارند و كارشكني در برابر موفقيت هاي علمي ايران از جمله در زمينه تكنولوژي هسته اي نيز از همين موضوع ريشه مي گيرد. كساني كه امروز بر بازار انرژي هسته اي تسلط دارند، مي خواهند كشورهايي مانند ايران را براي هميشه محتاج خود نگه دارند.به همين جهت ما بايد با قاطعيت از دستاوردهاي علمي فرزندان ايران پشتيباني و در برابر اين حق مسلم مردم ايران به هيچ وجه كوتاه نياييم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |