چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۳ - Sep 22, 2004
زنگ مهر
* سال تحصيلي با حضور خاتمي در يكي از مدارس جنوب تهران آغاز شد
* كلاس اولي ها سال تحصيلي را با جشن شكوفه ها آغاز كردند
001620.jpg
سالي تحصيلي ۸۴-۸۳ صبح امروز با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه الغدير در منطقه ۱۵ تهران توسط سيد محمد خاتمي رييس جمهور، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، امسال ۱۶ ميليون و ۱۹۸ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصيلي سركلاس هاي درس حاضر مي شوند.
در سال تحصيلي جديد بيش از ۴۵۰ هزار نفر در دوره آمادگي، شش ميليون و ۴۸۸ هزار دانش آموز در دوره ابتدايي، چهار ميليون و۵۰۵ هزار دانش آموز در دوره راهنمايي و چهارميليون و۷۳۲ هزار دانش آموز در دوره متوسطه تحصيل مي كنند كه ازاين تعداد، يك ميليون و ۱۱۱ هزار نفر در مدارس غيرانتفاعي مشغول تحصيل خواهند شد.
آمار دانش  آموزان كشور كه در سال هاي گذشته تا نزديك ۱۹ ميليون نفر نيز رسيده بود و اين افزايش جمعيت ناشي از رشد بي سابقه متولدين دهه ۶۰ بود، در چند سال اخير، به طور مستمر با كاهش رو به رو شده، به طوري كه در سال تحصيلي ۸۴- ،۸۳ جمعيت دانش آموزان كشور به كمترين ميزان خود در سال هاي اخير رسيده و به رقم ۱۶ ميليون و چهارصد هزار نفر بالغ خواهد شد. به عبارت ديگر، در حالي كه در سال هاي گذشته، تعداد نوآموزان پايه اول ابتدايي به حدود ۲ ميليون نفر رسيده بود، ديروز تنها يك ميليون و سيصدهزار كودك پايه اولي ايراني در جشن شكوفه ها شركت كردند.
نكته ديگري كه كارشناسان آموزشي از هم اكنون هشدار مي دهند، افزايش مجدد جمعيت دانش آموزي در ۶-۵ سال آينده است. به عبارت دقيق تر متولدان ابتداي دهه ۶۰ كه اكنون دوره تحصيلي دبيرستاني و دانشگاهي را پشت  سرگذاشته اند، فرزنداني را روانه مدارس خواهند كرد كه حتي در صورت كنترل جمعيت و تولد تنها يك فرزند براي هر خانواده جوان ايراني، دوباره آموزش ابتدايي و يا همان قاعده هرم جمعيت آموزشي، ناتراز شده و كيفيتي كه اكنون كم وبيش، چند سالي است به واسطه كاهش دانش آموزان ابتدايي در اين دوره تحصيلي ديده مي شود، دوباره به چالش كشيده خواهد شد. از اين رو، توجه به آموزش هاي از راه دور در دوره هاي بالاتر از ابتدايي، آموزش الكترونيكي، راه اندازي مدارس مجازي و اينترنتي و توسعه واحدهاي آموزشي كشور با تكنولوژي هاي نوين آموزشي، از هم اكنون مي تواند تا حدودي با اين بحران مقابله نمايد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي:
كار شهدا هنرمندانه بود انعكاس آن هم
بايد هنرمندانه باشد
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد در مقابل توطئه دشمن كه نسل جوان را هدف گرفته است بايستيم و با هوشياري فضاي معنوي دوران دفاع مقدس را حفظ كنيم و گسترش دهيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه حقيقت دفاع مقدس هيچ گاه اندازه وجودش، نمود پيدا نكرده است، گفت: هرگز هم چنين نخواهد شد. چون تنها خدا مي داند كه در اين هشت سال جنگ تحميلي چه گذشته و ملت چه فداكاري هايي براي اسلام و انقلاب و ايران انجام داده اند كه جز خود و خداي شان كسي از آن خبر نداشته است. اين حقايق هيچ جا به تمامي منعكس نشده است، تا نمود داشته باشد و اين تنها در علم نامتناهي خداست.
حدادعادل تصريح كرد: همان طور كه شهدا كاري هنرمندانه كردند، نويسندگان و شعرا بايد كاري هنرمندانه كنند و اين تلاش و ايثار نمود پيدا كند. بود اين واقعيت هنرمندانه بوده و نمودش هم بايد هنرمندانه باشد.
رييس قوه مقننه با اشاره به شمار انبوه از آثار ادبي و هنري در خصوص دفاع مقدس گفت: در دو سال گذشته بيش از ۸۰۰ اثر از دفاع مقدس منتشر شده كه حكايت از توجه هنرمندان براي اداي دين به شهيدان، جانبازان و مفقود الاثران مي كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد به توجه مسئولان به ارزش هاي شهدا و دفاع مقدس گفت: مهم ترين وظيفه  ما ادامه راه شهدا و حفظ آرمان هاي دفاع مقدس است.
وي با اشاره به خواست دشمن براي غافل كردن جوانان از آرمان هاي بلند و مشغول كردن آنها به خود يادآور شد: چون دشمن مي داند در وجود اين جوان ها نيروي بي انتهايي است كه اگر در مسير خدمت و دفاع از كشور قرار گيرد هيچ قدرتي تاب مقابله با آن را ندارد، نسل جوان را هدف گرفته است.

خرم تا ده روز ديگر استيضاح مي شود
مجلس- خبرنگار همشهري: در جلسه علني روز گذشته مجلس بالاخره بعد از حرف و حديث هاي مختلفي كه مطرح بود استيضاح احمد خرم، وزير راه و ترابري با ۱۱۶ امضا قرائت شد تا خرم فقط ده روز فرصت داشته باشد براي دفاع از خود در صحن علني مجلس خود را آماده كند. البته دير مطرح شدن اين استيضاح كه حدود دو ماه پيش در مجلس شوراي اسلامي بحث آن شنيده مي شد موجب اعتراض تعدادي از نمايندگان شد.
الياس نادران نماينده تهران روز گذشته اعلام كرد: اين تاخير و تعلل ها در قرائت متن استيضاح از طريق آيين نامه پيش بيني نشده و خلاف آيين نامه است كه حداد در پاسخ به او اعلام كرد « امروز متن استيضاح را قرائت مي كنيم» .
سعيد ابوطالب نيز در تذكري خواستار انجام قانوني استيضاح وزير راه شد.وي افزود: ما استيضاح شرايط را دو ماده ۲۱۹ و ۲۲۰ داريم و مسيري كه دوستان طي كردند اين سئوال است كه در واقع سئوال مطرح سپس با وزير مورد استيضاح مذاكره مي كنند.وي با بيان اين كه اين موضوع در حال باب شدن است، گفت: آقايان از قبل فكرهاي خود را بكنند و چنانچه خواستند استيضاح انجام دهند قبلا مذاكرات خود را انجام دهند چرا كه اين مسير وجهه قانوني ندارد.
حداد عادل در پاسخ به تذكرات ابوطالب گفت: تذكر شما را مفيد مي دانم ولي وارد نمي دانم به اين معنا كه ما نمي توانيم مانع تصميم گيري هاي داخلي فراكسيونهاي مجلس شويم.رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات رئيسه موظف است كه بر طبق آئين نامه عمل كند ممكن است هيات رئيسه با برخي تعامل ها موافق باشد ولي خارج از اختيارات ما است.وي افزود: تذكري كه به هيات رئيسه داده مي شود در صورتي وارد است كه عدولي از آئين نامه صورت گرفته باشد.
از سوي ديگر حسين نجابت نماينده مردم تهران گفت: در روز استيضاح خرم، ناگفته ها بيان خواهد شد و مردم روشن تر در جريان امور قرار خواهند گرفت.وي با بيان اين كه همه مي دانند مجلس هفتم از ابتداي شكل گيري اراده  جدي و سعي خود را بر همكاري با دولت و پي گيري مشكلات مردم قرار داده است، افزود: مجلس هفتم در پرتو تعامل سازنده در چندين نوبت حسن نيت خود را اثبات كرده است. نجابت گفت: پس از تحويل استيضاح، فراكسيون تازه شكل گرفته اكثريت به سرعت تشكيل جلسه داد و در شوراي مركزي و سپس در مجمع عمومي فراكسيون مسئله مطرح و پس از استماع دلائل موافق و مخالف استيضاح، شوراي مركزي و مجمع عمومي  فراكسيون با بيش از سه چهارم آراء به پيگيري استيضاح رأي داد. وي تصريح كرد: استدلال شد كه مقصود ما از استيضاح اصلاح امور و بهبود وضعيت اداره كشور است و با توجه به تعطيلات دو هفته اي مجلس و نشان دادن حسن نيت به دولت و پرهيز از جنجالهاي متعارف سياسي مقرر شد گروهي از استيضاح كنندگان با وزير ملاقات نموده و محورهاي استيضاح را با ايشان در ميان گذارند.وي با بيان اين كه مذاكره كنندگان نمايندگان فراكسيون بودند و هيچ ارتباطي به كل مجلس و هيات رئيسه نداشته اند، افزود: مذاكره كنندگان در بعد از ظهر روز يكشنبه ۱۵ شهريور در حضور نايب رئيس اول مجلس با وزير و همكاران ايشان ملاقاتي را انجام دادند كه در اين جلسه با توجه به مجموعه مطالبات استيضاح كنندگان و دقت در مدارك، شواهد و اسناد موجود سه محور مطرح گرديد. نجابت محور اول را در خصوص نيروي انساني ذكر كرد و افزود: اعلام شد با توجه به اسناد و مدارك برخي از همكاران وزير در انجام وظايف خود كوتاهي كرده و با ناديده گرفتن قوانين و مقررات مرتكب خلاف و بعضاً تخلفات سنگين شده اند كه پيشنهاد شد جناب وزير برخي از همكاران خود را تعويض نمايند. وي گفت: در آن جلسه نام پنج نفر شامل رئيس دفتر، معاون وزير، يك رئيس سازمان و يك ذي حساب كارمند وزارت اقتصاد و دارايي مطرح و بر روي چهار نفر تأكيد شد. نجابت به محور دوم اشاره كرد و گفت: هيات مذاكره كننده همچنين با توجه به تخلفات قانوني پيشنهاد لغو قرارداد را كه موضوع شناخته شده اي است مطرح نمود و خواسته شد كه در اين مرحله، كار بهره برداري از فرودگاه امام(ره) به شركت ايراني سپرده شود. وي با بيان اين كه در محور سوم پيشنهاد شد كميته اي به بررسي بقيه اتهامات تشكيل شود، افزود: كل مطالبات هيات مذاكره كننده، حداقل مطالبات استيضاح كنندگان بود.
محمدرضا باهنر نائب رئيس اول مجلس نيز ضمن تاكيد بر اين نكته كه برآوردها نشان مي دهد استيضاح خرم راي خواهد آورد گفت خود وزير راه، استيضاح را ترجيح داد.وي با اشاره به ارائه متن جديد استيضاح وزير راه، تصريح كرد: «نمايندگان مي توانند قبل از رسمي شدن استيضاح متن و دلايل استيضاح را تغيير دهند.» وي افزود: «وزير راه و نمايندگان بايد در محدوده سئوالات مطرح در متن استيضاح سئوال كنند و وزير نيز به آنها پاسخ دهد.»
نايب رئيس مجلس گفت: «در حال حاضر بحث هيچ استيضاح ديگري در دستور كار هيات رئيسه نيست و چنانچه بحثي باشد در فراكسيون ها و مجامع استاني كميسيون ها
مطرح است.»

رئيس سازمان انرژي اتمي:
شوراي  امنيت  براي  ما ايجاد نگراني  نمي كند
«غلامرضا آقازاده » معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  انرژي  اتمي  ايران  اعلام  كرد ايران  آماده  است  هر نوع  اعتمادسازي  را براي  برطرف  كردن  نگراني جهاني  انجام  دهد.
رئيس  سازمان  انرژي  اتمي ايران  روز گذشته  در يك  كنفرانس  خبري  در مقر اروپايي  سازمان  ملل  در وين  با تأكيد بر تداوم  همكاري  ايران  با آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي ، گفت : از نظر آژانس  با رفع  ابهام  از دو موضوع  باقيمانده ، مي توان  پرونده  ايران  را مختومه  اعلام  كرد. وي  در پاسخ  به  سوالي  در اين  مورد كه  آيا ايران  به  تعليق  و تكميل  تعليق غني سازي  اورانيوم  ادامه  خواهد داد يا خير؟ گفت : «ايران  در گذشته  تعليق  را بر اساس  تصميم هاي  شوراي  حكام  انجام  نداد، بلكه  در هر مقطعي  اگر تعليقي انجام  شده ، بر مبناي  مذاكرات  و توافق ها با اروپا، آژانس  و سايرين  بوده  است .»
رئيس  سازمان  انرژي  اتمي  ايران  افزود: «درخواست  شوراي  حكام  مغاير چارچوب  وظايف  شورا و حقوق  كشورها در اساسنامه  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي است  و براي  ما جنبه  اجرايي  ندارد.اما علاقمنديم  كه  در چارچوب  اساسنامه  آژانس  و پروتكل  الحاقي ، همكاري  خود را با آژانس  ادامه  دهيم .»
وي  گفت  «همانطور كه  بانيان  قطعنامه  در شوراي  حكام  نيز بر تفكيك  بين  اقدام هاي  اعتمادساز و تعهدات  هسته اي  تأكيد كرده اند، ما نيز اين  تفكيك  را به  طور جدي  مورد توجه  قرار داده ايم . بنابر اين  ادامه  تعليق  يا توسعه  و گسترش  آن بر مبناي  تصميم هايي  است  كه  در ايران  اتخاذ خواهد شد و بر اساس آن  كاركرد و برنامه ريزي  خواهيم  داشت .»
وي  در اين باره  افزود «پارلمان  در هر كشوري  عصاره  و منعكس كننده  افكار عمومي  آن كشور است  و وقتي  حدود ۲۰۰ نماينده  از ۲۷۰ نماينده  يك  كشور به  اين  قطعنامه  معترض  مي شوند، در واقع  اعتراض  ملت  را بيان  مي كنند.»
اين  مقام  ايراني  در پاسخ  به  سوالي  در مورد احتمال  ارجاع  پرونده  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  در اجلاس  آتي  شوراي  حكام ، اظهار داشت : من  نمي توانم  اتفاق هاي  ماه  نوامبر را پيش بيني  كنم ، اما با توجه  به  تجربه  كشورم ، مسئله  شوراي  امنيت  خيلي  براي  ما ايجاد نگراني  جدي  نمي كند».
وي  افزود: «ما بيش  از ۲۵ سال  است  كه  از طرف  آمريكا در تحريم  هستيم ، هشت سال  جنگ  را با پشتيباني  غرب  از كشوري  ادامه  داديم  و در اداره  كشور در شرايط سخت  تجربه هاي  طولاني  داريم .»
آقازاده  پيرامون  «آخرين  وضعيت  و توانمندي  ايران  در رابطه  با فعاليت هاي  هسته اي » گفت : ما در فضاي  تحريم هاي  بسيار گسترده  و سخت ، اين  توانمندي  را به  دست  آورده ايم  و اين  توانايي  به  حدي  در كشور گسترش  يافته  و بومي  شده است  كه  يك  فرهنگ  و توانايي  ملي  به  حساب  مي آيد.»معاون  رئيس  جمهوري  ايران  افزود: هزاران  نيروي  انساني  كارآزموده  در اين  زمينه  فعاليت  مي كنند و اين  دانش  را بومي كرده اند.
آخـرين  وضعيت  ما به اين  گونه  است  كه  كارخانه  «يو. اف . سي » اصفهان  كه  توليد مواد غني سـازي  را انجام  مي دهد، كاملا فعال  شده  و مقدمات  راه اندازي  طرح  آب  سنگين  نيز تحقق يافته  است . وي  در مورد فعاليت هاي  نطنز نيز گفت : «ايران  قابليت  ساخت  تمام  قطعات  سانتريفوژ را داراست  و شرايط لازم  براي  تزريق  گاز نيز فراهم  است ، ولي  هنوز اين  كار در كشور انجام  نگرفته  است .»

رأي گيري طرح الزام دولت به اخذ مجوز مجلس به امروز موكول شد
راي گيري در مورد طرح دو فوريتي الزام دولت به اخذ مجوز از مجلس شوراي اسلامي در انعقاد قرارداد با شركت هاي خارجي به جلسه علني امروز مجلس موكول گرديد.
در جلسه علني روز گذشته مخالفان و موافقان اين طرح نظرات خود را مطرح كردند كه به دليل پايان يافتن وقت جلسه، راي گيري درباره آن به امروز موكول شد. در صورت تصويب نهايي اين طرح، دولت موظف است از ابتداي سال ۸۳ به بعد در مورد كليه قراردادها، با شركت هاي خارجي و يا شركت هايي كه بيش از ۴۹ درصد سهام آنان متعلق به غير ايرانيان است حداكثر ظرف مدت سه ماه در خصوص نحوه ادامه فعاليت هاي طرف قرارداد، مجوز لازم را از مجلس اخذ كند.

مركز پژوهش هاي مجلس:
قراردادهاي «تاو» و «ايران سل» توجيه اقتصادي و امنيتي ندارد
ايرنا:  مركز پژوهشهاي  مجلس ، قراردادهاي  شركت  تاو و ايران  سل  را داراي مشكل  امنيتي  و نيز باعث  مخدوش  شدن  منافع  ملي  كشور دانست .
مركز پژوهش هاي  مجلس  اين  مطلب  را با انتشار اطلاعيه اي  درباره  طرح  الزام  دولت  به  اخذ مجوز از مجلس  در انعقاد قراردادهاي  خارجي ، اعلام  كرد. در اين  اطلاعيه  به  سه  گزارش  قبلي  مركز پژوهش ها درباره  قرارداد اپراتور دوم  با شركت  ايران  سل  و نيز آنچه  كه  زيان هاي  قرارداد اپراتوردوم  تلفن  همراه  و فرودگاه  امام  (ره ) ناميده  شده ، مورد اشاره  قرار گرفته است . اين  مركز برخي  اشكالات  را به  قراردادهاي  مزبور وارد دانسته  كه  نخستين آن  را مشكل  امنيتي  دانست .
مركز پژوهش هاي  مجلس  خاطرنشان  كرد: اپراتور دوم  و سازندگان  دستگاههاي  اصلي  شبكه  تلفن  همراه  به  راحتي  مي توانند استراق  سمع ، كنترل  ارتباطات ، سرقت  اطلاعات ، قطع  كامل  و جزئي  ارتباط را اعمال  كنند و با توجه  به  حساسيت امنيتي  فرودگاه ، اختلال  در مسايل  امنيتي  آن نيز امري  غير قابل  سلب  از شركت هاي  خارجي  خواهد بود.
در اين  گزارش  به  عدم  توجه  به  توان  داخلي  نيروهاي  نخبه  و فني  كشور و بخش  خصوصي  اشاره  شده  و آمده  است : واگذاري  امتياز ۱۶ ميليون  خط تلفن همراه  به  شركتي  كه  ۷۰ درصد سهام  آن خارجي  و ۳۰ درصد آن مربوط به  ايران است ، علاوه  بر آسيب  شديد به  صنعت  مخابرات ، ورشكستگي  دهها شركت  ايراني 
و بيكاري  جمع  كثيري  از نيروهاي  متخصص  را به  همراه  خواهد داشت .
به  نوشته  مركز پژوهش هاي  مجلس ، بيش  از دو سال  است  كه  دو شركت  مشاور خارجي ، شبكه  مخابرات  كشور را به  سمت  حذف  توان  داخلي  هدايت  مي كنند.
اين  مركز افزود: فرودگاه  امام  خميني  (ره )نيز عليرغم  توان  داخلي  و ناديده  گرفتن  مسايل  امنيتي  به  شركتي  كه  هسته  مركزي  آن را مجموعه   نظامي يك  كشور خارجي  تشكيل  داده  است ، مغاير با اهداف  ايجاد زمينه  رشد توان  ملي است .
در اين  گزارش  قراردادهاي  مزبور موجب  واگذاري  فرصت هاي  شغلي  يا مديريت  به  كشورهاي  بيگانه  و نيز جذب  سرمايه  خارجي  به  قيمت  حذف  امنيت  ملي ايران ، ارزيابي  شده  است . مركز پژوهش هاي  مجلس  نتيجه  گرفت  كه  واگذاري  اين  گونه  قراردادها و امتيازها به  خارجي ها توجيه  فني ، اقتصادي  و امنيتي  ندارد و مي تواند منافع  ملي  كشور را مخدوش  سازد.

اخبار كوتاه
حدادعادل: دولت بايد به آشفتگي در بخش آرد و نان خاتمه دهد
نماينده مردم شيراز، نسبت به سخنان رئيس مجلس در جلسه  گذشته اعتراض كرد. به گفته  رودكي، سخنان اخير رئيس مجلس مبني بر اين كه دولت بالاخره بايد يك روزي فاصله ۷ و نيم تومان تا ۲۳۰ تومان قيمت آرد را برطرف كند، اشاره كرد و گفت: مفهوم اين سخن حذف يارانه هاست و اين كار با هدف خدمت به مردم مغاير است. حدادعادل هم در پاسخ گفت: تذكر شما وارد نيست. براي اين كه شبهه اي در اذهان عمومي وارد نشود، توضيح مي دهم كه دولت بايد به آشفتگي در اين بخش خاتمه دهد، اما اين به مفهوم گران كردن قيمت نان نيست.
رضايي: ابتكار رزمندگان در جنگ معجزه بود
فارس: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور در خيمه گلستان شهداي اصفهان با تبريك هفته دفاع مقدس و ايام پربركت ماه شعبان به بيان شهادتها و فداكاريهاي رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت. وي اقتدار مديريت و ابتكار و خلاقيت هاي رزمندگان و فرماندهان جنگ را چيزي شبيه به معجزه دانست و افزود: جوانان ۲۰ تا ۲۵ ساله  در طول جنگ توانستند با اعتماد به نفس و توكل به خدا بر دشمنان پيروز شوند، ولي مسئولان ما در دوره كنوني در برخي جاها و كارهاي بسيار ساده نمي توانند درست تصميم گيري كنند. رضايي مسئله فرودگاه امام خميني، پرونده زهرا كاظمي و تبديل آن به يك مشكل بين المللي و مسئله محل نمايشگاه بين المللي تهران را از جمله اين مسائل عنوان كرد و گفت: با مقايسه عملكرد اين دو گروه مي توان فهميد كه جوانان ۲۳ - ۲۲ ساله در جنگ چه كار كرده اند. وي با انتقاد از ادغام جهاد سازندگي با وزارت كشاورزي گفت: جاي جهاد سازندگي با اين همه نيروهاي توانمند و عاشق در سازندگي خالي بوده و هست.

بازسازي سه صحنه از جنايت پاكدشت
گروه حوادث :عصر ديروز سه تن از قضات رسيدگي كننده به پرونده جنايت پاكدشت تحت تدابير امنيتي و انتظامي         براي بازسازي سه صحنه جنايت در پاكدشت حضور يافتند. به گزارش خبرنگار ما قاضي جعفرزاده و دو تن از قضات ديگر اين پرونده به همراه متهمان به محل جنايت رفته، اما به دليل حضور بيش از حد مردم و به دليل مسايل امنيتي تنها قادر به بازسازي سه صحنه از چند جنايت بيجه و علي شدند. قاضي جعفرزاده گفت: در بازسازي اين سه صحنه كه سه ساعت طول كشيد، بيجه، متهم رديف اول جزئيات را شرح داد. نكته عجيب حضور ذهن متهم در بازسازي بود...
متهمان بعد از بازسازي به زندان خورين ورامين منتقل شدند.
به گفته جعفرزاده تحقيقات تكميلي درباره اين پرونده ادامه دارد و متهمان تا ده روز آينده در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه خواهند شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |