يكشنبه ۵ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۷ - Sep 26, 2004
واشنگتن پست:
تحريم شوراي امنيت عليه ايران، قيمت نفت را
به هشتاد دلار مي رساند
ناديده گرفتن نقش ايران در عراق يك اشتباه است
ايسنا: روزنامه واشنگتن پست در تحليلي با عنوان آمريكا نفوذ ايران در عراق را هدف قرار مي دهد، هدف آمريكا از ارايه پيشنهاد براي برگزاري كنفرانس رسيدگي به مسايل عراق در ماه نوامبر با حضور همسايگان عراق، نمايندگاني از اتحاديه اروپا، گروه هشت، سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس را ايجاد امكان گفت وگوي موضوعي با ايران توصيف كرد.
اين روزنامه آمريكايي در اين تحليل به نقل از مقامات بي نام آمريكايي آورد: دولت بوش در حال بررسي اقدامات مختلفي با هدف محدود كردن نفوذ فزاينده تهران در عراق است.
اين روزنامه به نقل از مقامات آمريكايي كه نامي از آنها نبرد، ادامه داد: شكاف ميان پنتاگون و وزارت امور خارجه آمريكا مدت سه سال است كه دولت اين كشور را براي اتخاذ سياستي بلندمدت در خصوص ايران، فلج كرده است.
اين گزارش به نقل از مقامات ياد شده افزود: آمريكا مبلغ  ۴۰ ميليون دلار را براي كمك به بسيج شدن احزاب سياسي عراق و براي مقابله با حمايت ايران از متحدانش در عراق اختصاص داده است.
در اين گزارش آمده است: آمريكا در اقدام ديگري كه تا اندازه اي ايران را هدف قرار مي دهد، طرحي را براي برگزاري كنفرانسي داده است كه واشنگتن و همسايگان عراق، از جمله ايران را كنار هم قرار مي دهد و هم چنين نمايندگاني از اتحاديه اروپا، گروه هشت، سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس نيز در اين كنفرانس حضور خواهند داشت.
اين گزارش به نقل از مقامات آمريكايي ادامه داد: كالين پاول، وزير امورخارجه آمريكا در هفته جاري در سازمان ملل براي برگزاري اين كنفرانس با علم به اين كه چنين نشستي مي تواند فراهم كننده شرايطي باشد كه او و احتمالا وزير امور خارجه ايران نيز در آن حضور داشته باشند، اعمال نفوذ كرد.
اين گزارش مي افزايد، اين نشست احتمالا، اواسط نوامبر و پس از پايان ماه رمضان در كشور مصر برگزار مي شود.
واشنگتن پست به نقل از يك مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه آمريكا كه خواست نامش فاش نشود، افزود: اين (كنفرانس) تلاشي براي گشودن راهي به سوي ايران و راهي است براي مذاكره درباره اين كه چگونه همه همسايگان، دوستان خاص عراق و ديگران مي توانند به دولت عراق كمك كنند و اين امر ايران را نيز شامل مي شود.
اين گزارش به نقل از رابرت اي.ايبل، رئيس برنامه انرژي مركز بين المللي مطالعات استراتژيك ادامه داد: تحريم  بين المللي نفتي ايران مي تواند قيمت كنوني نفت را از  ۴۰ دلار در هر بشكه به  ۸۰ دلار برساند و اين بيش از بالاترين قيمت نفت در سال  ۱۹۸۱ است.
وي ادامه داد: توليد جهاني نفت ظرفيت محدودي دارد و تقاضا به ويژه در چين و هند افزايش يافته است.
اين گزارش به نقل از ري تاكيه، متخصص مسايل ايران در شوراي روابط خارجي آمريكا افزود: شوراي امنيت تحريم نفتي ايران را نخواهد پذيرفت، به ويژه با توجه به اين كه بعيد است نفت عراق به زودي به شكل قابل توجهي وارد بازار شود.
واشنگتن پست به نقل از وزارت انرژي آمريكا افزود: ايران به صورت ميانگين، روزانه  ۹/۳ ميليون بشكه نفت خام توليد مي كند كه حدود پنج درصد توليد جهاني است و  ۶/۲ ميليون بشكه از اين توليد را در روز صادر مي كند.
اين گزارش به نقل از تحليل گران افزود: حتي تلاش براي منع سرمايه گذاري شركت هاي نفتي خارجي در ايران مي تواند قيمت ها را افزايش دهد.

همه سازمانها جايگاه اينترنتي ايجاد مي كنند
مهر: بر اساس بخشنامه معاون اول رئيس جمهور و به منظور دستيابي آسان و سريع عموم مردم به اطلاعات و خدمات دستگاه هاي اجرايي، كليه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شركت هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري هاي سراسر كشورموظف به راه اندازي جايگاه اينترنتي (پورتال) به نام مردم شدند .
به گزارش سايت سخنگوي دولت بر اساس بخشنامه عارف معاون اول رئيس جمهور، در مرحله اول اجراي اين طرح، اطلاعات مورد نياز مردم در مورد دويست خدمت اولويت دار دستگاه هاي اجرايي و از مراحل بعدي اطلاعات ديگر خدمات در پورتال اطلاع رساني ملي «مردم» قرار خواهد گرفت.متن كامل اين بخشنامه كه به كليه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شركت هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري هاي سراسر كشور ابلاغ شده است در مرحله اول اجراي اين طرح، اطلاعات مورد نياز مردم در مورد دويست خدمت اولويت دار دستگاه هاي اجرايي و از مراحل بعدي اطلاعات ديگر خدمات در پورتال اطلاع رساني ملي «مردم» قرار خواهد گرفت.
همچنين پس از راه اندازي پورتال اطلاع رساني مردم در شبكه اينترنت، مسئوليت اعمال تغييرات و اصلاحات و به روز رساني اطلاعات و فرم هاي مربوط به هر دستگاه به عهده همان دستگاه است. دستگاه هاي اجرايي همچنين موظف اند تغييرات اعمال شده را از طريق ساز و كاري كه در اين جايگاه طراحي خواهد شد، به مديريت آن اعلام نمايند.
براساس قسمت ديگري از اين ابلاغيه، دستگاه هاي اجرايي مي توانند اطلاعات و فرم هاي خدمات ديگر خود را پس از انجام هماهنگي هاي لازم كه از طريق پورتال ملي «مردم» با مديريت آن صورت خواهد گرفت، در پورتال اطلاع رساني قرار دهند.

جنگ نامتقارن، دكترين نظامي سپاه پاسداران
فارس: فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: به عنوان كسي كه هم جوانان دوران دفاع مقدس را مي شناختم و با آنان در ارتباط بودم و هم امروز با جوانان بسيجي در ارتباط هستم با قوت و قاطعيت مي گويم كه همان روحيه ايثار و حماسه را در جوانان مي بينم.
سردار محمد حجازي با اشاره به نابرابر بودن جنگ ايران و عراق افزود: عراق در حالت غافلگيري به ما حمله كرد و علاوه بر اين از نظر تجهيزات و پشتيباني هاي مالي و اطلاعاتي و رسانه اي در وضعيت بسيار بهتري به سر مي برد.
وي افزود: اما در همين شرايط رزمندگان ما توانستند كفه جنگ را به نفع خودشان تغيير دهند و با تغيير صحنه نبرد از وضع انفعالي به تهاجمي و از عقب نشيني به پيشروي و نيز از موقعيت شكست به پيشبرد و غلبه، معجزه بيافرينند.
حجازي با ارائه تعريفي از جنگ نامتقارن به عنوان دكترين موجود نظامي سپاه پاسداران بيان داشت: جنگ نامتقارن يعني شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن و پرهيز از درگير شدن در نقاط قوت و ضربه زدن به نقاط ضعف دشمن و اين موضوعي شدني است كه رزمايش بزرگ عاشوراي ۵ سپاه نيز در راستاي همين استراتژي تهيه و تدوين شده بود.
حجازي تصريح كرد: به لحاظ كمي و كيفي جوانان بسيجي بيشتري در اختيار داريم و اگر حادثه اي پيش آيد كه لازم شود آنها وارد عمل گردند خواهيم ديد كه بسيار گسترده تر و قوي تر عمل مي كنند.

دستور كار اين هفته مجلس
مهر: در جلسات علني اين هفته مجلس شوراي اسلامي، وزيران مسكن و شهرسازي ، كشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پاسخگوي سئوال سه تن از نمايندگان مجلس هستند.
مجلس شوراي اسلامي همچنين در جلسات علني اين هفته خود رسيدگي به طرح دو فوريتي اصلاح مواد۱۲۴ و۱۳۰ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و الزام دولت به اخذ مجوز از مجلس شوراي اسلامي در انعقاد قرارداد با شركت هاي خارجي را ادامه خواهد داد.
مجلس شوراي اسلامي همچنين اين هفته لايحه تغيير نام سازمان بنادرو كشتي راني به سازمان بنادر و دريانوردي ، طرح بهينه سازي جايگاه هاي عرضه بنزين و ساير فرآورده هاي نفتي ، طرح الزام بانك ها به بررسي طرح هاي توليد و اعطاي سهم مشاركت خود در زمانبندي مشخص را در دستور كار خود دارد.
طرح به كارگيري معلمين حق التدريسي تا سقف ۴۰ هزار نفر بدون آزمون تخصصي نيز امروز در صحن علني مجلس بررسي مي شود.
كميسيون اجتماعي هم در جلسه روز يكشنبه بررسي درخواست تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و اعضاي شوراي عالي اداري و ساير دستگاههاي مرتبط با امور استخدامي و معيشتي كاركنان دولت و نهادها، موسسات و شركتهاي تحت پوشش و وابسته را ادامه خواهد داد.
كميته سياستهاي پولي و مالي هم لايحه بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران، لايحه اصلاح قانون اصلاح تبصره (۱) اصلاحي بند (الف) ماده (۱) قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت و مصرف آن در موارد معين مصوب ۱۳۸۰ و لايحه تجديد ارزيابي دارايي هاي اشخاص حقوقي را مورد بررسي قرار مي دهد.
كميسيون انرژي هم طرح دستيابي به فن آوري هسته اي صلح آميز با دعوت از شوراي امنيت ملي و رياست سازمان انرژي اتمي و وزارت امور خارجه را بررسي مي كند. در كميسيون بهداشت و درمان نيز طرح تحقيق و تفحص تعدادي از نمايندگان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و طرح تشكيل سازمان غذا و دارو بررسي مي شود.

دولت آيين نامه پرداخت حقوق سربازان را تصويب كرد
فارس:هيات دولت به پيشنهاد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و به استناد تبصره (۲) ماده واحده قانون چگونگي پرداخت حقوق پرسنل وظيفه نيروهاي مسلح، آئين نامه اجرايي تبصره ياد شده را تصويب كرد. در اين مصوبه آمده است: چنانچه دستگاههاي به كارگيرنده امكان تأمين خوراك كاركنان وظيفه خود را در سه وعده غذايي نداشته باشند مكلفند كمك هزينه خوراك را متناسب با نرخ خوراك به كاركنان وظيفه ذينفع پرداخت كنند.
طبق ماده ۵ اين آئين نامه، نيروهاي مسلح و سازمان هاي وابسته موظفند محل زيست مناسب جهت اسكان و استراحت كاركنان وظيفه تأمين كنند و دستگاه هايي كه كاركنان وظيفه آنان بايستي شب را در محل خدمت بيتوته كنند موظف به فراهم كردن محل زيست مناسب براي آنان هستند و در صورت نداشتن امكانات بايد كمك هزينه آن را مطابق با عرف منطقه به آنان پرداخت نمايند و هزينه مذكور به كاركناني تعلق مي گيرد كه در خارج از محل سكونت خود خدمت مي كنند.
ماده ۶ آئين نامه هيات دولت، نيروهاي مسلح و سازمان هاي وابسته به آنها را موظف كرد در هنگام اعزام كاركنان وظيفه به مرخصي استحقاقي، وسايل اياب و ذهاب آنان را برابر مواد آتي تأمين و يا هزينه آن را پرداخت كنند.
ماده ۱۰ اين مصوبه حاكي است: اعتبارات مورد نياز آئين نامه مذكور توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در بودجه ساليانه نيروهاي مسلح و دستگاه ها منظور مي شود.

۱۲ نفر كانديداي نمايندگي مديران مسئول در هيأت نظارت بر مطبوعات شدند
گروه اجتماعي: مديران مسئول نشرياتي كه توقيف شده ولي هنوز حكم قطعي نگرفته اند حق شركت در انتخابات را دارند.
سعيد تقي پور مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي با اعلام اين مطلب افزود: آن گروه از مديران مسئول نشرياتي كه توقيف شده اما تاكنون پرونده آنها در دادگاه مورد رسيدگي قرار نگرفته يا در مرحله تجديدنظر مي باشد حق شركت در انتخابات را دارا مي باشند.
رييس ستاد برگزاري انتخابات نماينده مطبوعات در هيات نظارت همچنين يادآور شد، مديران مسئول نشرياتي كه براساس حكم دادگاه پروانه انتشار آنان لغو شده يا حكم قطعي محروميت از فعاليت مطبوعاتي دريافت داشته اند از حق شركت در انتخابات مذكور محروم هستند.
براساس اعلام ستاد برگزاري انتخابات نماينده مديران مسئول نشريات تا صبح شنبه ۴/۷/۸۳ دوازده نفر براي شركت در انتخابات نماينده مديران مسئول نشريات در هيات نظارت نامزد شده اند كه دو نفر از نشريات سراسري و ده نفر از نشريات استاني مي باشند.
مطابق ماده ۱۰ قانون مطبوعات يكي از اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات نماينده مديران مسئول نشريات به انتخاب آنان است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي اجراي اين ماده قانوني و براساس تبصره ۴ آن مراحل اجرايي انتخابات را آغاز كرده و از مديران مسئول نشريات خواسته است حداكثر تا تاريخ ۷/۷/۸۳ نامزدي و سوابق مطبوعاتي و فعاليت هاي خود را در يك صفحه به دبيرخانه معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي ارايه نمايند. گفتني است مطابق تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون مطبوعات و ماده ۳۱ آيين نامه اجرايي قانون مطبوعات هياتي سه نفره از اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات مركب از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يا نماينده تام الاختيار ايشان، يكي از قضات به انتخاب رييس قوه قضاييه و يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتخاب مجلس مرجع تشخيص صلاحيت نامزدها مي باشد.

گفت وگوي همشهري با مديران ايراني آزاد شده از
زندان هاي عراق
گروه اجتماعي- عباس اسدي: مديران آزادشده بخش تعاون از زندان هاي عراق ۴۸ ساعت پس از آزادي در گفت وگوي اختصاصي با همشهري از شهروندان ايراني خواستند براي پيشگيري از سوءاستفاده برنامه ريزي شده پليس عراق و نيروهاي آمريكايي در مورد زائران و مشتاقان عتبات عاليات در شرايط حاضر از سفر به سرزمين عراق پرهيز كنند.
به گزارش خبرنگار ما يوسف محسني، محمد مهدي تيموري، مسعود زارع و قاسم صالحي چهار تن از مديران بخش تعاون ۶۸ روز پس از بازداشت در زندان هاي عراق به آغوش خانواده بازگشته و در گفت وگو با همشهري وضعيت زندان هاي عراق و بازداشت شدگان ايراني را دردآور خواندند.يوسف محسني دراين باره گفت: نيروهاي آمريكايي در سپيده دم به محل دفتر اتاق تعاون ايران هجوم آورده و بدون هيچ پرسش و پاسخي و با ادعاهاي واهي ما را به نقطه نامعلومي منتقل كردند.وي همچنين گفت: نيروهاي آمريكايي در ابتدا ما را كه پيگير اجراي تفاهم هاي اقتصادي و بازرگاني ميان دو كشور ايران و عراق بوديم افسر ارشد اطلاعاتي معرفي كرده و اتهام تروريست به ما زدند اما وقتي به سندي دست نيافتند ما را تحويل پليس عراق دادند.وي همچنين گفت: در يك زندان در مركز شهر بغداد در اتاقي به ابعاد ۹ متر، ۷۵ نفر زنداني بودند كه امكانات اوليه زندان را با خود نداشت. در آنجا براساس ارتباط با ساير زندانيان و آماري كه از طريق بازداشتگاه هاي رسمي و غيررسمي به دست ما رسيد، مشخص شد حدود هزار ايراني در عراق در زندان به سر مي برند.
محمدمهدي تيموري از ديگر مديران بازداشت شده گفت: نيروهاي آمريكايي و عراقي در يك اقدام تعريف ناشده با يكديگر هماهنگ عمل مي كنند، نيروهاي آمريكايي ابتدا با ادعاهاي غيرواقعي ايراني هاي حاضر در عراق را دستگير مي كنند و سپس تحويل پليس عراق مي دهند و پليس عراق هم وقتي هيچ سند و مدركي نسبت به ادعاهاي آمريكايي ها به دست نمي آورد، به صورت غيرمستقيم از بازداشت شدگان پول مطالبه مي كند و با تشكيل يك دادگاه نمايشي حكم به آزادي ايراني ها مي دهد.
وي همچنين افزود: نيروهاي آمريكايي در ابتدا ما را افسرهاي ارشد اطلاعات و سپس تروريست اعلام كردند اما وقتي هيچ مدركي به دست نياوردند براي آنكه دست آن ها از اتهام هاي وارده به طور كامل تهي نشود،  دست آخر اتهام «تجاوز حدود» و به عبارتي اتهام ورود غيرقانوني به كشور عراق به ما زدند و با دريافت مبلغ قابل توجهي پول با تشكيل يك دادگاه ما را تبرئه كرده و روانه ايران كردند.
مسعود زارع از ديگر مديران آزادشده به همشهري گفت: آنچه در پس پرده سناريوي آمريكايي ها به چشم مي خورد اين است كه ايران نتواند در بازسازي عراق مشاركت كند، آن ها بنا دارند ترس و اضطراب را به دل ايراني ها وارد كنند تا ذهنيت مشاركت در فعاليت هاي اقتصادي، بازرگاني و تجاري را از ايراني ها دور كنند.
وي مي افزايد: آنها مي دانند و به اين باور رسيده اند كه ايران ازنظر مشتركات فرهنگي با عراق مي تواند و قادر است در پروژه هاي اقتصادي و خدمات اجتماعي عراق مشاركت كند و از اين رهگذر سود اقتصادي و آبروي اجتماعي براي ايران به ارمغان آورد. به همين خاطر به شيوه هاي متعدد سعي در سدكردن فعاليت هاي ايران دارد و متاسفانه در اين راه هم از همان نيروهاي بعثي كمك مي گيرد و با بهره گيري از نفرت و شقاوت آن ها،  ايراني ها را تحت فشار مي گذارد.وي همچنين مي گويد: به باور من ايران بايستي با مطالعات عميق و بررسي هاي همه جانبه براي بازسازي و مشاركت در خدمات اجتماعي به عراق نزديك شود.
قاسم صالحي از ديگر مديران آ زادشده بخش تعاون ايران گفت: به شيفتگان و عاشقان زيارت بارگاه ابا عبدالله الحسين توصيه مي كنم در شرايط حاضر سفر به عراق را به تاخير اندازند و با اين كار جلو سوءاستفاده هاي نيروهاي آمريكايي و عراقي را بگيرند.
وي همچنين افزود: ايراني هاي بازداشت شده در عراق شرايط بسيار بغرنج و دردآوري را تجربه مي كنند و متاسفانه هيچ كس هم نيست از حق و حقوق آن ها دفاع كند. در يك اتاق ۹ متري، ۷۵ نفر زنداني هستند و وقتي سيستم سرمايش آن زندان از كار مي افتد تاريكي از يك طرف و گرماي سوزان و شرجي از طرف ديگر امان را از زندانيان مي گيرد.
شايان ذكر است ،چهار تن از مديران بخش تعاون ايران همراه خبرنگار ايرنا در اواخر تيرماه سال جاري در دفتر كارشان در بغداد توسط نيروهاي آمريكايي به اتهام جاسوسي بازداشت شدند كه يك هفته پس از آن بدون دستيابي به مستندات موارد اتهامي تحويل نيروهاي عراق شدند. مديران بخش تعاون كه براي پيگيري تفاهم هاي اقتصادي و بازرگاني و بررسي و امكان سنجي فعاليت هاي تجاري به عراق رفته بودند ۶۸ روز در بازداشت به سر بردند كه در نهايت با تبرئه دادگاه، ۷۲ ساعت قبل از طريق مرز خسروي به آغوش خانواده بازگشتند.

نايب رئيس مجلس:
محدود كردن طرح مجلس به دو قرارداد تركيه ارتباط دولت و مجلس را تقويت مي كند
ايسنا: تقويت كامل دولت و پرهيز از هر حركتي كه موجب تضعيف و در نتيجه كاهش كارآمدي دولت در انجام وظايف محوله باشد از مواضع قطعي مجلس بوده و خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب افزود: در رابطه با طرح دو فوريتي الزام دولت به اخذ مجوز از مجلس براي انعقاد قراردادهاي خارجي،  گمان من آن است كه محدود شدن اين طرح به دو قرارداد ترك سل و تاو و ارايه اين دو قرارداد از سوي دولت طي يك لايحه به مجلس، موجب تقويت ارتباط دولت و مجلس خواهد شد و ضمن آن كه دست دولت در انعقاد قراردادهاي خارجي مطابق با ضوابط قانوني باز خواهد ماند، مجلس نيز با نگاه همكاري و حمايت از دولت، اين دو قرارداد را مورد بررسي قرار خواهد داد.
وي توضيح داد: نظر بسياري از نمايندگان مجلس تأمين نظر رئيس جمهور است و با محدود كردن طرح به دو حوزه ترك سل و تاو، ساير قراردادها از شمول اين طرح خارج خواهد شد و در حقيقت به اين ترتيب گام جدي در جهت تامين نظر رئيس جمهور برداشته خواهد شد.
ابوترابي در ادامه با اشاره به جنايت پاكدشت،  اهميت و حساسيت اين گونه حوادث تلخ و جانكاه را يادآور شد و تأكيد كرد: نقشي كه اين گونه حوادث در جريحه دار كردن احساسات مردم و آسيب رساني به امنيت اجتماعي و كاهش اقتدار نهادهاي انتظامي و امنيتي ايفا مي كنند، به هيچ وجه قابل چشم پوشي نيست، لذا ريشه يابي و برخورد جدي و همه جانبه با اين گونه حوادث از وظايف اصلي همه مسئولين، خصوصا نمايندگان مردم است. مجلس نيز در اين ارتباط، جلساتي را تشكيل داده و با حضور مسئولين امر به بررسي موضوع پرداخته است.
ابوترابي افزود: تصور مي كنم ضرورت دارد در برنامه و بودجه سال آينده كشور، برنامه ها و بودجه هاي لازم براي تقويت امنيت اجتماعي و توسعه انتظامي پيش بيني شده و قوانين متناسب براي پيشگيري از وقوع اين جرايم هولناك و همچنين رسيدگي سريع به آن تصويب شود.
ابوترابي در خصوص اخبار طرح دو فوريتي خروج از T.P.N گفت: چنين طرحي در دستور كار مجلس نيست.

اخبار سياسي
رئيس جمهور پاكستان:
هر تصميمي عليه ايران تأثيرات منفي بر تمام جهان دارد

ايسنا: رئيس جمهور پاكستان با هشدار نسبت به هرگونه حمله نظامي از پيش تعيين نشده رژيم صهيونيستي به نيروگاههاي هسته اي ايران اعلام كرد: عواقب اين گونه حمله و تأثيرات آن بر پاكستان و تمام جهان منفي خواهد بود.
پرويز مشرف، رئيس جمهور پاكستان در گفت وگو با روزنامه الحيات، چاپ لندن، درباره موضوع هسته اي ايران اظهار داشت: به نظر مي رسد اين موضوع جدي باشد، اما تصميم اصلي و نهايي به ايران بازمي گردد و اين كشور است كه بايد به ارزيابي جدي اين مسأله بپردازد . وي افزود:در صورت اتخاذ هرگونه تصميمي عليه ايران، تأثيرات اين تصميم بر ايران، منطقه و تمام جهان منفي خواهد بود.مشرف درباره حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به نيروگاه هاي ايران گفت: اسرائيل پليس جهاني نيست؛ چرا بايد اسرائيل حق چنين حمله اي را داشته باشد. من كاملاً با اين موضوع مخالفم. از سوي ديگر، اسرائيل خود يكي از دولتهايي است كه قوانين بين المللي را نقض مي كند.
وزير امور خارجه فرانسه:
جهان قانع نشود، پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت مي رود

فارس: وزير امور خارجه فرانسه گفت، در صورتي كه جهان در مورد اهداف هسته اي ايران قانع نشود، ممكن است برنامه هسته اي اين كشور به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شود.به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك،«ميشل بارنيه» در ضيافت ناهار با رسانه هاي فرانسوي در حاشيه اجلاس عمومي سازمان ملل گفت: «ما به طور وضوح در انتظار اقدامات و تصميمات ايران هستيم كه به ما اطمينان دوباره دهد.»
وزير امور خارجه فرانسه با اشاره به ضرب الاجل ۲۵ نوامبر براي ايران به منظور برطرف كردن ترديدها در خصوص فعاليتهاي هسته اي اش يا خطر ارجاع به شوراي امنيت سازمان ملل كه آمريكا خواستار آن است، افزود:  «از آنجايي كه مشكل، اعتماد است، تاريخ تعيين شده  است.» وي تصريح كرد: «اگر ثابت شود كه ما اشتباه كرده ايم يا اگر ما به اين اهداف دست نيابيم در آن لحظه در مورد گام بعدي تصميم مي گيريم كه شوراي امنيت است.»

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |