يكشنبه ۵ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۷ - Sep 26, 2004
شهردار تهران در جمع مردم كرج :
شناساندن دفاع مقدس به نسل امروز ضروري است
001947.jpg
دكتر محمود احمدي نژاد در جمع مردم كرج گفت: تعبير درست از دفاع مقدس راه را براي ادامه زندگي شرافتمندانه تمام نسل ها مي گشايد، بنابر اين بايد براي شناساندن دفاع مقدس به نسل امروز تلاش كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر در كرج شهردار تهران كه در مراسم يادواره شهداي بسيجي كرج سخن مي گفت، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد شهيدان هشت سال جنگ تحميلي افزود: دشمنان براي محدودكردن ملت ما حاضر شدند چهره مردم سالاري و دفاع از حقوق آزادي را مخدوش كنند و در حالي كه ملت ما تنها بود، آنها پيچيده ترين سلاح ها را عليه ما به كار گرفتند اما نتوانستند انسجام مردم ايران را بر هم بزنند.
احمدي نژاد با برشمردن عوامل موفقيت ايران در جنگ نابرابر ياد آور شد: در دوران دفاع مقدس همه مردم از پير و جوان و كودك يك هدف را دنبال مي كردند، همه حول يك پرچم حركت مي كردند، شعارها و خواسته ها يكي بود، هر گاه مشكلي پيش مي آمد همه اعلام آمادگي مي كردند و هيچ كس احساس ضعف و حقارت نمي كرد و همين عوامل سبب تحمل مصائب جنگ در طول ساليان متمادي شد.
شهردار تهران با اشاره به ميليارد ها دلار هزينه استكبار براي تخريب چهره اسلام و ايران خاطرنشان كرد: ماهيت يك نظام اسلامي كه از انقلاب نشات گرفته و بر مبناي ظلم ستيزي و دفاع از آزادي است، با اين هزينه ها مخدوش نمي شود و نمونه آن ۲۵ سال نظام جمهوري اسلامي است كه به رغم تمام فشارهاي جهاني روي پاي خود ايستاد و منسجم و مقتدرتر شد.
احمدي نژاد فرهنگ ايران را از بهترين فرهنگها دانست و تصريح كرد: جوانان اين سرزمين پاك ترين و خلاق ترين جوانان دنيا هستند و ملت ما مفتخر است كه ۲۲۰ هزار چراغ جاويد دارد و فرهنگ اين چراغ هاي جاويدان بزرگترين پشتوانه انقلاب است.

طرح پيشنهادي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران براي كاهش معضل ترافيك
شماره گذاري يك خودروي جديد به ازاي خروج يك
خودروي فرسوده
001935.jpg
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بر ضرورت به كارگيري  روش هاي موثر، قانونمند و عملي براي خارج ساختن خودروهاي فرسوده از شبكه حمل و نقل شهري تهران تاكيد ورزيد.
مهندس مهدي چمران خاطرنشان كرد كه روش هاي كنوني نمي تواند موفقيت آميز باشد. وي اصل شماره گذاري يك خودرو در مقابل خروج يك خودرو فرسوده را به عنوان يك راهكار عملي موثر برشمرد و يادآور شد كه تمامي دستگاههاي ذيربط از جمله وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط زيست نيز بايد وارد عمل شوند تا با همكاري شهرداري و شوراي شهر تهران اين طرح كه براي نجات ترافيك تهران حياتي است به طور اصولي به اجرا درآيد.
كارشناسان حمل و نقل بارها تاكيد داشته اند كه روش خارج ساختن خودروهاي فرسوده از شبكه حمل و نقل شهري در تهران و يا هر شهر ديگري بايد مبتني بر ايجاد انگيزه و استفاده از اهرم هاي تشويقي باشد. به گفته آنان سالهاست كه در كشورهاي جهان، روش تبديل به احسن يعني ارائه يك پلاك قديمي (متعلق به يك خودرو فرسوده) در ازاي خريد يك دستگاه خودرو جديد به اجرا درآمده و يك تجربه موفق و آزموده شده است. بنابراين همچنان كه رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز تاكيد نموده، لازم است هر چه سريع تر طرح نهايي خروج خودروهاي فرسوده از شبكه حمل و نقل تهران به طور مشترك و هماهنگ توسط دستگاههاي ذيربط از جمله شهرداري و شوراي شهر تهران، وزارت كشور، وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط زيست تهيه و به اجرا سپرده شود، به گونه اي كه حقوق دارندگان خودروهاي فرسوده كه عموما از اقشار كم درآمد جامعه مي باشند، حفظ شود و هزينه هاي مربوط به اجراي طرح به طور عمده با كمك دولت و همچنين شركت هاي خودروسازي تامين و پرداخت گردد.
به گزارش خبرنگار ما، از روز شنبه ۴ مهرماه ،۸۳ به طور محسوس ترافيك شهر تهران سنگين تر شده است و در مقايسه با سال پيش، تعداد خودروهايي كه در خيابان ها به تردد مشغول اند، به مراتب بيشتر مي باشد. در اين حال، ورود خودروهاي جديد به شبكه حمل و نقل تهران همچنان ادامه دارد و مي تواند وضع را بغرنج تر كند. لذا تا دستيابي به راههاي بلندمدت براي حل اين معضل، لازم است از راه و روش هاي كوتاه مدت براي كاهش بحران ترافيك پايتخت استفاده شود.

مراكز پيش تصفيه فاضلاب در بيمارستان هاي
تهران احداث مي شود
001950.jpg
گروه شهري: در حالي كه مشكل جمع آوري و دفع زباله ها و پساب هاي بيمارستاني به عنوان يك مسئله مهم زيست محيطي در تهران و ديگر شهرهاي كشورمان مطرح مي باشد، مديركل محيط زيست استان تهران اعلام كرده است كه براي جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي شبكه پيش تصفيه فاضلاب بيمارستاني احداث مي شود.
به گفته محمدحسن پيراسته در جلسه اي با حضور نمايندگان بهداشت محيط وزارت بهداشت، شهرداري تهران، شركت آب و فاضلاب استان تهران، حوزه معاونت عمراني وزارت كشور و سازمان حفاظت محيط زيست ،  چنين مسئله اي اتخاذ شده است . كمبود امكانات دفع بهداشتي زباله و پساب بيمارستاني در ايران يك مسئله قديمي است، اما عليرغم تجهيز مراكز درماني به فن آوري هاي پيشرفته، متاسفانه در نحوه جمع آوري و دفع زباله و پساب بيمارستاني شاهد تحول خاصي نبوده ايم.
به گفته دكتر محمدحسن پيراسته مديركل محيط زيست استان تهران از ۱۰۵ بيمارستان پايتخت حدود ۸۰درصد سيستم تصفيه فاضلاب ندارند و همچنين، امكانات مربوط به نگهداري زباله در بيش از ۹۶درصد بيمارستان هاي تهران وجود ندارد. اين كمبود در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي به طور اعم به چشم مي خورد.
مديركل محيط زيست استان تهران، يادآور شده است كه نحوه جمع آوري و دفع بهداشتي زباله هاي عفوني بيمارستان هاي خصوصي و دولتي تهران مشخص و اعلام شده و در آينده نزديك به اجرا درمي آيد. بنابه همين گزارش قرار است كارشناسان اداره كل محيط زيست استان تهران كار نمونه برداري از پساب مراكز درماني و بيمارستان هاي تهران را با هدف شناسايي وضعيت كنترل آلودگي هاي زيست محيطي در اين مراكز آغاز  كنند.
به گفته كارشناسان، گاهي پساب هاي بيمارستاني با توجه به نوع و شدت آلودگي آنها موجب گسترش بيماري هاي خطرناك مي شوند، به همين علت، جمع آوري و دفع بهداشتي زباله ها و پساب هاي بيمارستاني، بايد از اولويت بسيار مهمي برخوردار باشد.

سفرهاي رايگان با تاكسي در نيمه شعبان
001941.jpg
معاون سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران گفت :همزمان با فرا رسيدن ميلاد با سعادت امام زمان (عج) ۱۰ هزار تاكسي در شب نيمه شعبان مسافران را در سطح شهر رايگان جابجا مي كنند.
همچنين بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با شركت اتوبوسراني، در ۱۴ و ۱۵ مهر ماه مسافران مي توانند از اتوبوس ها به صورت رايگان استفاده كنند. وي با اشاره به ويژه برنامه هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران افزود: جشن بزرگ انتظار و مسابقه در كليه فرهنگسراها، خانه هاي فرهنگ، مساجد، ميادين، پارك ها و كتابخانه هاي اين سازمان برگزار مي شود.

واريز ۱۵۷ ميليارد ريال به حساب دهياري ها
001938.jpg
معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري هاي كشور گفت: تاكنون از محل دريافت عوارض ۱۵۷ ميليارد ريال به حساب دهياري ها واريز شده است.
دكتر علي نوذرپور با اشاره به مجوز تأسيس ۱۳ هزار دهياري در كشور، در گفتگو با خبرگزاري «مهر» اعلام كرد: در سال گذشته سهم دهياري ها از محل دريافت عوارض ۹۳ ميليارد تومان بود.
وي در ارتباط با اعتبار در نظر گرفته شده براي دهياري هاي كشور از محل دريافت عوارض گفت: برآورد مي شود به شرط تحقق كل عوارض در سال جاري سهم دهياري ها ۱۴۰ ميليارد تومان شود.

مناقصه براي جايگزيني تاكسي ها
001944.jpg
«طرحي از سوي وزارت نفت و وزارت بازرگاني تهيه شده و قرار است مناقصه عمومي بوسيله وزارت كشور براي جايگزيني تاكسي ها در ايران بين خودروسازان داخلي و خارجي برگزار شود.»رحيميان ـ رئيس فناوري ناوگان سازمان بهينه سازي مصرف سوخت گفت: «با تعويض تاكسي هايي در ايران كه به عنوان خودروي تاكسي صلاحيت ندارند، روزانه حدود دو ميليون ليتر در مصرف سوخت صرفه جويي خواهد شد.» وي تأكيد كرد: «حتي خودروي سمند نيز براي كاربري تاكسي مناسب نيست. تاكسي بايد خودرويي باشد كه با كمترين طول ،بيشترين تعداد مسافر را در خود جاي دهد و لزوما در بسياري از تاكسي هاي شهري صندوق نبايد وجود داشته باشد، صندلي تاكسي با خودروي عادي متفاوت است، در خودرو نيز بايد ۹۰ درجه باز شود.

سازمان بهشت زهرا  «كتاب شهدا» را چاپ مي كند
مدير عامل سازمان بهشت زهرا گفت: با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ماندگاري ياد و خاطره شهداي گرانقدر ايران اسلامي، سازمان بهشت  زهرا كتابي را تحت عنوان «كتاب شهدا» چاپ و توزيع مي كند.
محمود رضاييان افزود: در اين كتاب مشخصات و تصاوير شهيداني كه در گلزار شهداي بهشت زهرا مدفون هستند، چاپ مي شود.
رضاييان گفت: اين كتاب با تلاش روابط عمومي سازمان بهشت زهرا تهيه شده و در دهه مبارك فجر امسال به خانواده هايي كه عزيزانشان در اين مكان دفن شده اند، اهدا خواهد شد. در بهشت زهرا افزون بر ۳۰ هزار شهيد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به خاك سپرده شده اند.

احداث جايگاه سوخت رساني گاز طبيعي
نخستين جايگاه سوخت رساني گاز طبيعي (CNG) توسط شهرداري منطقه ۱۳ تهران به زودي راه اندازي مي شود.
اين جايگاه سوخت رساني گاز طبيعي با تخصيص اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال در قطعه زميني به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع واقع در بزرگراه شهيد عباس دوران بالاتر از پادگان امام حسن (ع) درحال ساخت مي باشد.
همچنين اين جايگاه با چهار سكو و هر سكو گنجايش سوخت گيري دو خودرو و ظرفيت تامين سوخت روزانه ۲۰۰۰ خودرو را دارد.

تعطيل موقت خطوط اتوبوس برقي
خطوط اتوبوس برقي در خيابان ۱۷ شهريور عصر نهم و دهم مهر ۱۴ و ۱۵ شعبان تعطيل است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني اين امر به علت آذين بندي اين خيابان و افزايش بار ترافيكي است و شهروندان مي توانند براي رفت و آمد از خطوط همجوار استفاده كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |