يكشنبه ۵ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۷ - Sep 26, 2004
استقلال و پرسپوليس در جايگاه اطمينان
بحران سبز، چالش هاي قهرمان
001923.jpg
خبرنگار همشهري: سايپا تيمي كه سقوط كرد و با بازي هاي انتخابي در جمع ليگ برتري ها باقي ماند در صدر جدول قرار دارد و پاس قهرمان فصل گذشته در انتهاي جدول وارد روزهاي بحراني شده است.
در واقع پاس آن روزي وارد حاشيه شد كه به مقام قهرماني رسيد، تبعات كسب مقام قهرماني آن طور كه مسئولان اين تيم پيش بيني كردند پيش نرفت .آن برنامه تلويزيوني مخصوص فوتبال و نويسندگاني كه سال ها بود در انتظار يك مربي ايراني بودند كه با ادبيات تازه اي صحبت كند و نگاه علمي به فوتبال داشته باشد همگي عمده قهرماني پاس را به حساب مجيد جلالي واريز كردند اما خبرهاي خبرگزاري باشگاه پاس صراحتاً نشان مي داد اين نوع نگاه با منافع باشگاه پاس در تضاد است.
آنها مي خواستند نقش مديريت در ابتدا و سپس سرمايه گذاري كه روي خدادادعزيزي داشتند جواب دهد كه اينگونه نشد. اين اختلافات در تعطيلات بين دو فصل به خوبي خود را نشان داد تا جايي كه بيماري مجيد جلالي بهانه اي شد تا او از پاس فاصله گيرد. به دنبال اين جدايي اسامي خيالي مربيان تراز اول و مطرح تركيه اي نيز مطرح شد اما نه بيماري جلالي آنگونه بود تا جلالي از مربيگري خداحافظي و نه آن مربيان نامي از تيمي به نام پاس شنيده بودند. در اين ميان تاكتيك هاي غير فني پاس نيز براي مطرح شدن اين تيم ادامه داشت.مثل حضور همان مربيان مطرح، بحث لفظي با شبكه خبر كه معلوم بود جز بازي تبليغاتي هدف ديگري را دنبال نمي كند و... حالا كه رسيديم به هفته سوم و مصاحبه مصطفي آجرلو با خبرگزاري ايپنا كه رسماً مربيان پاس را متهم به ضعف كرده و در واقع آخرين هشدار را نيز در لابه لاي اين مصاحبه كه بيشتر حالت اطلاعيه دارد را مي توان حس كرد. در اين ميان فاصله خداداد عزيزي كه با هدايت گران نيمكت نيز لحظه به لحظه بيشتر مي شود. او پس از بازي ضعيف مقابل اردن به پيراهن تيم ملي نياز داشت تا در اين سه هفته نقش ناجي را براي پاس بازي كند اما او نيز شايد مانند تاكتيك هاي فني و غيرفني قهرمان شايد به آخر خط رسيده باشد. به هر صورت پاس نماينده اول كشورمان در سوپر جام باشگاه هاي آسياست و نياز داريم تا پس از سال ها ناكامي در رده باشگاهي ، نماينده اول كشورمان - پاس - از اعتبار فوتبال ايران دفاع كند. موفقيت پاس در آسيا به نفع همه است. از مديريت اين تيم گرفته كه موفقيت در رده باشگاهي  را كارنامه اي براي حضور در راس فوتبال مي داند تا مجيد جلالي كه پرچمدار نسل جديد مربيان است و جواناني كه در فوتبال ايران چهره خواهند شد و حتي خداداد عزيزي ۳۴ ساله اي كه مي تواند بار ديگر خود را ثابت كند.
آرامش آبي و قرمز
اما پرسپوليس و استقلال با مشكلات خاص خود به آرامش نزديك مي شوند. مشكلات اصلي تيم هاي مردمي و ريشه دار جلب رضايت توده است كه پيروزي در هفته سوم آنها را به مرز اطمينان رساند. البته با همان ايراداتي كه به قوت خود باقي است. براي پرسپوليس بايد مرز بين زوبل و پروين مشخص شود. فعلاً كه خوردبين، استيلي و حتي داماد پروين نتوانسته اند اين تعامل را ايجاد كنند و در استقلال هنوز هراس داخلي بي جهت اين تيم را دچار اضطراب مي كند. براي استقلال از سال قبل، فصل جديدي آغاز شد كه حركت در همان مسير مي تواند اين تيم را بي دغدغه پيش ببرد.

بازي هاي پارالمپيك آتن
تيم واليبال نشسته ايران به نيمه نهايي راه يافت
خبرنگار همشهري: تيم واليبال نشسته ايران قهرمان چهار دوره پاراليمپيك ديروز با مغلوب كردن يونان به جمع چهار تيم برتر دور پاياني راه يافت. تيم ايران يونان را در سه «ست» پياپي با نتايج ۲۵ بر ۱۰ ، ۲۵ بر ۷ و ۲۵ بر ۱۱ شكست داد. تيم ايران امروز يكشنبه براي راهيابي به فينال به ديدار برنده دو تيم مصر و فنلاند مي رود. ديگر بازي نيمه  نهايي را دو تيم بوسني هرزگوين و آلمان برگزار مي كنند.
اعظم خداياري در پرتاب ديسك زنان برنز گرفت
يك مدال برنز ديگر به جمع مدال هاي كاروان ورزشي كشورمان در رقابت هاي پارالمپيك آتن اضافه شد. اعظم خداياري در كلاس F56 ، F57 پرتاب ديسك با ركورد ۸۹/۲۴ متر به مقام سوم اين ماده دست يافت. اعظم خداياري در پرتاب هاي اول، چهارم و پنجم با پرتاب ديسك به مسافت ۱۳/۲۴ ، ۶۴/۲۴ و ۸۶/۲۴ بعد از نمايندگان برزيل و چين در جايگاه سوم قرار گرفت.
توقف بسكتبال با ويلچر ايران
تيم ملي بسكتبال با ويلچر كشورمان در برابر تيم آلمان مغلوب شد.
تيم ايران در آخرين رقابت  خود در مرحله مقدماتي به مصاف تيم آلمان رفت كه در اين ديدار با نتيجه ۶۷ بر ۵۳ مغلوب شد.
تيم ايران براي كسب مقام نهمي يا دهمي به مصاف تيم ملي برزيل مي رود.
ناكامي سوم تيم تنيس روي ميز ايران
تنيس بازان جانبار و معلول كشورمان آخرين ديدار خود را در پارالمپيك آتن واگذار كردند. تيم دو نفره تنيس روي ميز كشورمان در سومين ديدار خود در رقابت هاي پارالمپيك با نتيجه ۳ بر يك مغلوب هلند شد.
پيش از اين تيم ايران برابر چين تايپه و كرواسي نيز مغلوب شده بود.

تساوي ايران و چين در فوتبال جوانان آسيا
گروه ورزشي: در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  جوانان  آسيا بعد از ظهر ديروز دو تيم ايران  و چين  در نخستين  ديدار خود از گروه  ۲ به  مصاف  يكديگر رفتند كه  در پايان  به  نتيجه  مساوي  صفر بر صفر رضايت  دادند. در اين  ديدار كه  در اولين  روز اين  رقابتها به  قضاوت  يوشيدا از ژاپن انجام  شد، دوتيم  در نيمه  اول  ابتدا به  شناسايي  يكديگر پرداختند. اگرچه  تيم  چين  در نخستين  دقايق  بازي  از اشتباه  خط دفاعي  ايران  سود برد و با يك  حمله  سريع  دروازه  جوانان  ايران  را با خطر روبرو كرد و تير عمودي  منجي  دروازه  ما شد، ولي  پس  از آن ، بازي  متعادل  شد و دو تيم  روي  دروازه هاي يكديگر خطراتي  را ايجاد كردند. در اين  دوره  از رقابتها ۱۶ تيم  با قرار گرفتن  در ۴ گروه ، رقابتهاي  قهرماني  جوانان  آسيا را برگزار مي كنند.

اميدهاي ايران آماده افتخارآفريني ديگر در آسيا هستند
001926.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون بسكتبال كشورمان پس از كسب نخستين قهرماني ايران در آسيا تصريح كرد: زمان اقتدار بسكتبال ايران در آسيا آغاز شده است.محمود مشحون در گفت وگو با (ايسنا)، اظهار داشت: اين براي نخستين بار است كه تيمي در قاره آسيا مي تواند چنين قدرتمندانه و با شكست دادن تمامي تيم ها به مقام قهرماني دست پيدا كند. زيرا در دوره هاي گذشته يا تعداد بازي هاي تيم ها براي قهرماني كمتر بود و يا تيم ها با شكست و پيروزي به قهرماني مي رسيدند و چنين قهرماني با اين اقتدار بسيار بي سابقه و براي نخستين بار بوده است.
مشحون افزود: در اين مدت كادر فني و بازيكنان تيم جوانان ايران با همدلي و هم سويي با اقتدار و تسلط به كار خود ادامه دادند و در اين مدت سازمان تيم هاي ملي و من نيز به عنوان مشاور و همفكر در مواقع نياز در كنار تيم بسكتبال جوانان ايران بوديم.رئيس فدراسيون بسكتبال در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به نزديكي زمان رقابت هاي اميدهاي آسيا تصريح كرد: بهترين امكانات را در اختيار اين تيم قرار داده ايم و تمامي نيازهاي بازيكنان را برطرف ساخته ايم به عنوان نمونه زماني كه صدمه ديدگان بازيكنان افزايش پيدا كرد و احساس كرديم فيزيوتراپي جواب مورد نظر را نمي دهد ظرف مدت چهار روز يك فيزيوتراپ يوگسلاو را استخدام و به ايران آورديم.

تحول در كادر فني تيم واليبال پيكان
پارك كي ون سرمربي، مهرانپور مدير فني شد
خبرنگار همشهري:پيكان نايب قهرمان ليگ برتر و پرافتخارترين تيم باشگاهي واليبال كه در جريان نقل و انتقالات گوي سبقت را از رقباي خود ربوده است، پس از سال ها با چند جابه جايي در كادر فني خود در رقابت هاي ليگ حاضر مي شود. جذب يك مربي خارجي امتحان پس داده به نام «پارك كي ون» سرمربي تيم ملي باعث شده تا مسئولان اين باشگاه او را در روي نيمكت قرار دهند و از وجود مهران پور سرمربي چندين ساله خود در پست مدير فني سود جويند. بنابه گفته حسين حسيني قائم مقام باشگاه پيكان اين تصميم آخرين مراحل خود را طي مي كند و در اين رابطه، پارك كي ون هفته آينده به تهران مي رسد.
بلاتكليفي محمودي
بهنام محمودي هم ديروز از ايتاليا به تهران رسيد. وي در حال پيوستن به تيم «كرماي» اين كشور با مشكل رضايت نامه از آخرين باشگاه ايتاليايي كه در آن توپ زد مواجه شد. محمودي در گفت و گو با همشهري گفت: در صورت ماندگار شدن در ايران يكي از دو تيم پگاه اروميه و پيكان را براي بازي انتخاب خواهد كرد.
مشكل بازيكنان جوان
مرحله نهايي مسابقات واليبال جوانان ايران در شرايطي از ديروز در شهر اروميه آغاز شده است كه بسياري از ۸ تيم حاضر در اين مرحله با مشكل به خدمت گرفتن چهره هاي شاخص خود شاغل در واليبال تهران مواجهند. از سوي جدايي اين بازيكنان تمرينات تيم هاي باشگاهي حاضر در ليگ برتر را با اختلال روبه رو مي سازد.
از سوي ديگر غيبت آنها ضريب قدرت تيم هاي استاني را كاهش خواهد داد. جالب آنكه در اين ميان همه دشواري ها روي دوش فدراسيون سنگيني مي كند و هر دو طرف ماجرا رئيس فدراسيون واليبال را قاضي قرار داده اند.

اسپانسر يك ميلياردي كشتي و...
خبرنگار همشهري: در خبرها آمده بود كه فدراسيون كشتي كشور با يك اسپانسر يك ميليارد توماني به توافق رسيده كه در ازاي واگذاري تمامي تبليغات داخلي و بين المللي خود اين مبلغ را ظرف يك سال دريافت نمايد. با جذب اين مبلغ و اعتبار دولتي ساليانه اين فدراسيون كه معمولا آن هم معادل چنين مبلغي است، فدراسيون كشتي مي تواند با بودجه دو ميليارد توماني خود (به غير از كمك هاي جنبي) سال مالي خوبي را پيش روي خود داشته باشد. اما يك اشكال ساده اين وسط وجود دارد و آن اين است كه مديريت مالي در فدراسيون كشتي منظم و با برنامه نيست، معمولا ريخت و پاش ها فراوان و هزينه هاي متفرقه هم جايگاه خاص خود را دارد. اصرار بر حضور كشتي گيران در مسابقه هاي كم اهميت بين المللي و حضور افراد بي مسئوليت در كنار تيم هاي اعزامي مشكل ديگري است كه معمولا بخش اعظمي از بودجه كشتي را مي بلعد و اين در حالي است كه بسياري از هيات هاي كشتي شهرستان ها به دليل كمبود بودجه حتي نمي توانند بيش از نيمي از مشكلات ساليانه خود را حل و فصل كنند!
اين گونه به نظر مي رسد كه شايد حضور يك ناظر مالي مسئول و كاربلد در فدراسيون كشتي كه به صورت قانوني و منظم بتواند بر ريخت و پاش هاي موجود در اين فدراسيون كنترل مناسب داشته باشد، امري الزامي و واجب در شرايط موجود باشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |