پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۵ - Oct 14, 2004
فوتبال مقدماتي جام جهاني
ايران ۳ - قطر ۲
يك پيروزي غرورآفرين براي ايران
003750.jpg
خبرنگار همشهري: نفس ها در سينه ها حبس شده بود. بازي در قطر، امارات، اردن، عربستان، كويت و حتي عراق با اين هواي گرم شرجي كار آساني نيست و در اين ميان قطر خود تعريف ديگري دارد كه گاه با ضدفوتبال روحيه حريف را نيز خرد مي كند، اما با تمام اين مشكلات تيم ايران با رشادت و شهامت خاصي توانست با تدبير و حوصله قطر را درهم شكند و به دور بعد صعود كند.
روز گذشته نوشته بوديم كه ما با هاشميان در قطر پيروز خواهيم شد. روز سرنوشت به سود ما رقم خورد و با اين پيروزي و در صورت پيروزي در مقابل لائوس به راحتي صعود خواهيم كرد. اين پيروزي باارزشي بود كه همه بازيكنان و انديشه مربيان در آن سهيم بودند.
وحيد هاشميان ستاره ميدان ايران و قطر بود. او چون بزرگان حرفه اي فوتبال جهان گل زد، دويد، جنگيد و با شهامتي مثال زدني در تمام درگيري ها شركت كرد. گفته بوديم كه بازي با قطر روز هاشميان است و او ايران را به جام جهاني خواهد برد. در اين سرزمين از اين دست شجاع دلان بسيارند. در غيب دايي، او بار خط حمله به دوش كشيد.
003768.jpg
ايران ۳ -قطر ۲
گل ها: وحيد هاشميان دقايق (۸ و۸۹) و آرش برهاني ۷۸ براي ايران و بلال غلام محمد دقيقه ۱۸ و يحيي گل محمدي مدافع ايران دقيقه ۷۴ براي قطر.
اسامي بازيكنان دو تيم به شرح زير است:
ايران : سيد مهدي  رحمتي ، ستار زارع ، محمد نصرتي ، رحمان  رضايي ، حسين  كعبي ، يحيي  گل  محمدي ، جواد نكونام ، مهدي  مهدوي  كيا، علي  كريمي ، عليرضا نيكبخت  واحدي  و وحيد  هاشميان
 قطر: عبدالله  عبيد، مشعل  مبارك ، فهد شمري ، سيد علي  بشير، وليد حمزه رسول ، ناصر مبارك ، يوسف  محمود، وسام  عبدالمجيد، سلمان  معمري ، محمد احمدو محمد رجب 
خبرنگار همشهري: چه لذتي دارد پيروزي در ميدان و خانه حريف و اگر اين حريف فوتبال جوانمردانه اي را نيز در قانون و رقابت منصفانه ورزش رعايت نكند. تيم ملي فوتبال ايران به يك افتخار مهم و ارزشمند ديگر دست پيدا كرد. پيروزي در مقابل قطر يعني صعود به دور بعد، رسيدن به جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در آن مرحله و جاده خيلي راحت تر است. چهار تيم از بين هشت تيم مستقيم به جام جهاني مي روند و تيم پنجم نيز اين شانس را دارد كه تيم چهارم كونكاكاف را ببرد و به جام جهاني برود.
شكست قطر در دوحه يك پيروزي ارزشمند است كه نمايانگر قدرت و توانايي فوتبال ما در شرايط فعلي است. روز گذشته نوشتيم كه با وجود بازيكناني چون هاشميان، مهدوي كيا، كريمي، نيك بخت، نكونام، رضايي، نصرتي و... بايد پيروز شويم. تيم ما كار تاكتيكي حساب شده اي داشت، استراتژي تيم ايران طي نود دقيقه كاملا ديده شد و بايد آفرين گفت به برانكو كه از نظر جسماني، تاكتيكي، تكنيكي و روحي تيمي ساخته كه قادر است با ريتم مناسب تا دقيقه ۹۰ صبور باشد و به هدف خود برسد. قطر با تمام ترفندهاي مختلف اسير حركت هاي تيمي ما شد.
ضعف هايي هم داشتيم، اما فردي بود و مهم نيست، اشكالات همان هايي بود كه روز گذشته نوشته بوديم. باور كنيد دفاع ما ضعيف نيست، اتفاقا بسيار در اين منطقه غني هستيم، اما يك دروازه بان بزرگ و شجاع مي خواهيم كه در حيطه ۱۲ متري دروازه كسي جز او نتواند جولان بدهد وگرنه اين تيم پتانسيل بالاتري دارد و قادر است در شرايط حاضر با بهترين  تيم ها رقابت شانه به شانه داشته باشد.
بازي را ايران خوب آغاز كرد. تنها با يك تعجب و آن حضور مهدي رحمتي درون دروازه ايران بود. ما متوجه نشديم چرا او درون دروازه ايستاد. گويندگان راديو و تلويزيون هم كه در قطر بودند نگفتند چرا؟ ميرزاپور كجا بود؟
اما با اين وجود زماني كه در دقيقه ۸ بازي وحيد هاشميان آن ضربه زيبا را براي گل نواخت، رايحه پيروزي را حس كرديم. يك ضربه فني كه شايد تنها از گلزن هايي چون گرد مولر برمي آمد، واقعا اين اغراق نيست، عين حقيقت است كه اين گل معناي فني سنجيده و زيبايي داشت.
چند سانتر از ناصر كميل و سام رزاق ما را لرزاند و بالاخره در دقيقه ۱۷ يكي از اين سانترها را بلال غلام محمد تبديل به گل كرد. هنوز در استقرار نفرات دفاعي خود در زماني كه توپ روي دروازه ما سانتر مي شود اشكال داريم. نيمه اول را تحت فشار حريف به پايان رسانديم. نيمه دوم را ما گرفتيم. هم توپ، هم ميدان از آن ما شد، اما قطري ها باز روي سانتر از كنار به گل رسيدند و اين بار گل محمدي دروازه خودمان را باز كرد. اضطراب و استرس حاكم شد، برهاني به جاي نيك بخت آمد، مبعلي جانشين زارع شد و همين آرش برهاني در دقيقه ۷۸ با زيبايي تمام نتيجه را مساوي كرد. بازي يكسان پيش مي رفت و خطر حذف شدن ما و سرانجام خداداد هم آمد، اما اين مهدوي كيا بود كه از راست گريخت و پاس او را وحيد هاشميان چون يك مهاجم حرفه اي جهان تبديل به گل كرد و تلألو صعود در ورزشگاه پرتو افكند و ايران خبر صعود خود را از لابه لاي چراغ هاي پرنور دوحه به ايران فرستاد. از خليج فارس گذشت و شهرهايمان يكپارچه شادي شد. ايران در دوحه قطر را نيز چون اردن از پاي درآورد، همانگونه كه در سال هاي پيش عربستان، كويت، عراق و امارات را به زانو درآورده بود.

هاشميان و ماكاي مقابل شالكه به ميدان مي روند
«ماگات» : اميدوارم «هاشميان» با آمادگي برگردد
003774.jpg
گروه ورزشي: «فليكس ماگات» سرمربي باشگاه بايرن مونيخ آلمان ابراز اميدواري كرد با توجه به بحراني كه در اثر مصدوميت مهاجمان در خط حمله اين تيم بوجود آمده، «وحيد هاشميان و روي ماكاي» بتوانند در ديدارهاي آتي بايرن را همراهي كنند.
پس از پايان وقفه دو هفته اي در مسابقات باشگاهي كه به خاطر برگزاري پيكارهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ بوجود آمد، كادر فني باشگاه بايرن اميدوار هستند ملي پوشان خود را با كمترين مصدوميت ممكن در اختيار بگيرند.
ماگات ضمن انتقاد از بوجود آمدن اين وقفه در آستانه ديدار روز شنبه تيمش مقابل شالكه اظهار اطمينان كرد تيم تحت رهبري وي هماهنگي سابق خود را خيلي زود بدست آورد.
تمرينات روز سه شنبه تيم بايرن با حضور ميشائيل بالاك، سباستين دايسلر، باستين شوين استيگر و اندرياس گورليتز پس از بازگشت از ايران و انجام ديدار دوستانه با اين تيم برگزار شد در حاليكه هنوز معدودي از بازيكنان هنوز به تيم ملحق نشده اند.
طبق معمول هميشه كادر فني تيم بايرن نگران مصدوميت بازيكنان خود در بازگشت از مسابقات ملي هستند و بويژه دغدغه خط حمله به بحراني سرگيجه آور براي آنها تبديل شده است.
ماگات اظهار داشت: بايد تا پايان هفته جاري صبر كنيم تا بتوانيم ميزان آمادگي بازيكنان را محك بزنيم.

رئيس فدراسيون هندبال:
هدف، گسترش هندبال در ايران بود
003753.jpg
گروه ورزشي: عليرضا رحيمي پس از اتمام مسابقات جام باشگاه هاي هندبال آسيا به خبرگزاري ايسنا گفت: اهداف اصلي فدراسيون هندبال در برگزاري مسابقات بين المللي، به روي سكو رفتن يك تيم ايراني، تشويق و ترغيب باشگاه ها براي حضور در ليگ هندبال و توسعه و گسترش اين رشته در ميان جوانان بود كه به تمامي اهداف از پيش تعيين شده دست يافتيم.
برگزاري مسابقات جام باشگاه هاي آسيا بهانه اي شد تا سالن و فدراسيون جديد هندبال افتتاح شود و اين مساله نقش بسيار زيادي در پيشرفت اين رشته ورزشي خواهد داشت.
وي در مورد مشكلات داوري مطرح شده در خلال مسابقات جام باشگاه هاي آسيا يادآور شد: در رشته هاي گروهي ورزشي كشور بايد اين نكته را آويزه گوشمان كنيم كه تنها شخصي كه در ميانه ميدان تصميم گيرنده است، داور خواهد بود و نبايد ضعف و مشكلات خودمان را با فرافكني به داور ارتباط دهيم. البته اين موضوع نيز وجود دارد كه ما نيز بايد در فدراسيون هاي بين المللي جايگاه قدرتمندتري داشته باشيم.

اهداي لوح تقدير به مديركل تربيت بدني
دانشگاه آزاد اسلامي
003771.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي سواركاري دختران و پسران در چهارمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ايران به پايان رسيد.
به گزارش روابط عمومي تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي ايران در رقابت هاي دختران كه با حضور ۲۰ سواركار در باشگاه سواركاري ارتش برگزار شد سحر صالحي از واحد تهران مركز با اسب ملودي بدون خطا و با زمان ۲۷/۳۲ ثانيه موفق شد مقام اول بازي ها را از آن خود كند.
همچنين الهام شكوري از واحد تهران مركز با اسب وارنا دوم شد و سپيده صالحي از واحد تهران مركز با اسب  آريا در مقام سوم ايستاد.
همچنين در رقابت هاي پسران آرش اوستايي فر با اسب ولكانا از واحد شهرري به مقام اول رسيد. علي عزيز نيا با اسب آسيان از واحد ورامين دوم و حميد علي زاده با اسب پرشيا از اراك سوم شدند.
در اين رشته ظهير موسوي زاده با اسب استروم از واحد ورامين و محمدرضا شكوري با اسب آرمان از واحد ساري به مقام هاي چهارم و پنجم نائل شدند.
در مراسم اختتاميه اين مسابقه ها كه با حضور جمعي از مقامات و مسئولان محترم لشگري و ورزشي و دانشگاهي برگزار شد لوح تقدير و يادبود و نشان نفيس از طرف فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به جهت قدرداني از خدمات ارزنده ورزشي بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در جهت توسعه ورزش كشور و دانشگاه آزاد اسلامي ايران توسط امير سرتيپ ناصر محمدي فر فرماندهي نيروي زميني ارتش جمهوي اسلامي ايران به ايشان اهدا شد.

كميته ملي المپيك و سلامت انتخابات
003759.jpg
گروه ورزشي: اعمال نظر سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در ارتباط با زير مجموعه هاي خود و همقطارانشان سلامت انتخابات را خدشه دار خواهد كرد.
با توجه به شنيده ها در مورد برخي تحركات در جهت اعمال نظر در ميان اعضاي مجمع صحبت هايي شنيده مي شود، البته نمي توان در اين باره به طور قاطع اظهار نظر كرد بايد قبول نمود فعاليت هاي انتخاباتي با رعايت قواعد و ضوابط خودش امري طبيعي است، ولي اگر اين قبيل فعاليت ها با اعمال نظر و تحت فشار قرار دادن افراد همراه باشد، باعث خواهد شد سلامت انتخابات خدشه دار شود. تمام نامزدها مي توانند با رعايت اصل برابري فرصت ها، فعاليت هاي عمومي را در زمينه تبليغات و معرفي خود به مجمع انجام دهند
003762.jpg
ولي نبايد اين فعاليت ها خارج از چارچوب هاي معمول و متداول مطرح شود.اميدواريم انتخابات كميته ملي المپيك در فضايي سالم و به دور از هر گونه شائبه اي برگزار شود افرادي كه خود را براي اين دوره از انتخابات كميته ملي المپيك نامزد كرده اند، اكثراً از تجربه، تخصص و سوابق مديريتي روشني در سطح ورزش كشور برخوردارند و حضور اينگونه چهره ها مي تواند به پويايي و نشاط فضاي انتخابات بيفزايد و شايسته ترين افراد در پست هاي كميته المپيك برگزيده شوند. در ارتباط با شانس انتخاب نامزدها به سمت رياست و دبير كلي كميته ملي المپيك بايد گفت: اين امر به مقبوليت سوابق مديريتي نامزدها از سوي اعضاي مجمع بستگي دارد، ضمن اينكه عملكرد نامزدهاي در طول سال هاي گذشته كاملاً مشخص است و تشخيص اصلح بودن يا عدم صلاحيت در گذشته و آينده چندان دشوار نيست.
۳۱ نفر نامزد تصدي پست هاي كميته ملي المپيك
003756.jpg
گروه ورزشي: ۳۱ نفر براي تصدي پست هاي مختلف كميته ملي المپيك خود را نامزد كرده اند.
انتخابات كميته ملي المپيك روز دوم آبان ماه سال جاري براي برگزيدن رييس، دبيركل، نواب رييس، خزانه دار و هيات اجرايي برگزار مي شود.
اسامي نامزدهاي تصدي پست هاي مختلف كميته ملي المپيك به شرح زير است:
رئيس
مهندس سيدمصطفي هاشمي طبا، محمدرضا يزداني خرم، محمود خسروي وفا، عبدالله رمضان زاده و رضا قراخانلو
دبيركل
بهرام افشارزاده، علي كفاشيان، سيد اميرحسيني و وحيد مرادي
نواب رييس
محمود خسروي وفا، سيد اميرحسيني، مهدي قدمي، مهدي كرباسيان و مهرزاد حميدي
خزانه دار
سيد نصرالله سجادي
هيأت اجرايي
محمدرضا يزداني خرم، خانم دكتر احمدي پور، عليرضا رحيمي، محمد دادكان، خانم فرهادي زاد، خانم شهريان، علي مرادي، مهدي كرباسيان، مهرزاد حميدي، محمود مشحون، محمد درخشان، محمد پولادگر، محمد عليپور، شاهرخ شهنازي، حبيب الله ناظريان و وحيدي مرادي.

هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران
ملوان - ابومسلم، جدال فقراي بالانشين
003765.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  پس  از دو هفته  تعطيلي از روز جمعه  بارديگر از سر گرفته  مي شود.
مهم ترين  پيكارهاي  باشگاهي  ايران  به  دليل  ديدارهاي  تيم  ملي ، از روزدهم  مهرماه  گذشته  متوقف  شد تا ملي پوشان  دراردوهاي  آمادگي  اين  تيم  حضوريابند.
هفته  پنجم  اين  مسابقات  فردا درحالي  با برگزاري  ۵ ديدار در شهرهاي  مختلف  كشورمان  آغاز مي شود كه  تمامي تيم ها فرصت  مناسبي  را براي  بازسازي  و ترميم  نقاط ضعف  خود داشته اند.
به  نظر مي رسد كادر فني  تيم ها با گذشت  چهار هفته  از پيكارهاي  ليگ ، اكنون  تركيب  ثابت  تيم هاي  خود را شناخته  باشند و از اين  پس  تيم ها با تغييرات  كم  و هماهنگي  بيشتري  نسبت  به  اوايل  فصل  وارد ميدان  شوند.
بدون  شك  از هفته  پنجم ، رقابتهاي  ليگ  جذاب تر و فشرده تر خواهد شد و بازيكنان  تيم ها با تدابير و برنامه هاي  ويژه اي  گام  به  ميادين  خواهند گذاشت  تا امتيازات  لازم  را براي  صعود و يا بقا در جدول  رده بندي  بدست  آوردند.
در مهم ترين  ديدار عصر جمعه ، دو تيم  تهراني  صبا باتري  و سايپا تهران در ورزشگاه  درخشان  صبا شهر به  مصاف  هم  مي روند.
اين  ديدار براي  هر دو تيم  صبا باتري  و سايپا تهران  از حساسيت  بسزايي  برخوردار است؛  به طوري كه  بازيكنان  هر دو تيم  تنها براي  كسب  هر سه  امتياز اين ديدار وارد ميدان  خواهند شد.
اما تيم  سايپا تهران  كه  شروع  طوفاني  را در ليگ  داشت  در هفته  چهارم  با نتيجه  ۲ بر يك  مغلوب  تيم  فولاد خوزستان  شد تا نوار پيروزي هاي  اين  تيم  قطع شود.
تيم  جوان  سايپا براي  تداوم  صدرنشيني  خود در ليگ  برتر نياز به  هر سه امتياز ديدار مقابل  صبا باتري  دارد.
دو تيم  بالاي  جدولي  ملوان  و ابومسلم  خراسان  ديگر ديدار مهم  عصر جمعه را در ورزشگاه  تختي  انزلي  برگزار خواهند كرد.
هر دو تيم  ملوان  بندر انزلي  و ابومسلم  خراسان  هنوز با مربيان  جديد خود(نصرت  ايراندوست  و اكبر ميثاقيان ) برابر حريفان  تن  به  شكست  نداده اند. علاوه بر اين كه  تيم  ابومسلم  تنها تيمي است  كه  گلي  را در چهار هفته  نخست  ليگ دريافت  نكرده  است .
دو تيم  پيكان  تهران  و ذوب  آهن  اصفهان  ديگر ديدار هفته  پنجم  را در ورزشگاه  ايران  خودرو برگزار خواهند كرد.
هر دو تيم  پيكان  و ذوب  آهن  در ديدارهاي  نخست  خود در ليگ  نشان  داده اندكه  باز هم  به  مانند سالهاي  گذشته  در كارهاي  تدافعي  تبحر خاصي  دارند امادر حركات  تهاجمي با مشكل  روبه رو هستند.
تيم هاي  سپاهان  و پگاه  گيلان  ديگر ديدار عصر جمعه  را در اصفهان  برگزار خواهند كرد.
دو تيم  استقلال  اهواز و فجر شيراز در حالي  فردا در ورزشگاه  تختي  اهواز به  ديدار هم  خواهند رفت  كه  هر دو تيم  براي  صعود به  رده هاي  مياني جدول  نياز مبرمي به  امتيازات  اين  بازي  دارند.
اما در حساسترين  ديدار هفته  پنجم  ليگ  برتر فوتبال  ايران ، تيم هاي  مدعي استقلال  و پاس  تهران  روز يكشنبه  آينده  در ورزشگاه  آزادي  تهران  به  مصاف  هم خواهند رفت  كه بعدا به آن خواهيم پرداخت.
برنامه هفته پنجم ليگ برتر فوتبال
جمعه ۲۴/۷/۸۳
*ملوان انزلي _ ابومسلم خراسان ، ساعت ۱۵ ورزشگاه تختي انزلي
*سپاهان _ پگاه گيلان ،ساعت ۱۵ ورزشگاه نقش جهان
*پيكان تهران _ ذوب آهن اصفهان ، ساعت ۱۵ ورزشگاه ايران خودرو
* استقلال اهواز _ فجر شهيد سپاسي ، ساعت ۱۵ ورزشگاه تختي اهواز
* صبا باتري _ سايپا تهران ، ساعت ۱۵ ورزشگاه شهيد درخشان

... در حاشيه
* بازيكنان  دو تيم  ملي  فوتبال  ايران  و قطر يك  ساعت  پيش  از آغازمسابقه  وارد ورزشگاه  شدند.
* بيش  از ۲ هزار ايراني  با حضور در ورزشگاه  از نزديك  شاهد اين  ديداربودند.
آنان  با در دست  داشتن  پرچم  سه  رنگ  ايران  به  شدت  ملي پوشان  كشورمان را تشويق  كردند.
* در مدت  ۳۰ دقيقه  تا آغاز اين  ديدار، تنها ۱۵۰۰ تماشاگر قطري  درورزشگاه  حضور داشتند اما به  هنگام  برگزاري  مسابقه  اين  رقم  به  ۱۰ هزارتماشاگر افزايش  يافت .
* علي  دايي  بازيكن  با تجربه  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  كه  بامداد امروزوارد دوحه  قطر شد، به  همراه  رضا عنايتي  و مهدي  امير آبادي  با حضور درجايگاه  ويژه  تماشاگران  از نزديك  شاهد اين  ديدار بود.
* خداداد عزيزي ، آرش  برهاني ، ايمان  مبعلي ، علي  بداوي ، جلال  كاملي مفرد، محمد علوي  و ابراهيم  ميرزاپور بازيكنان  ذخيره  تيم  ملي  فوتبال ايران  در اين  بازي  بودند.
* به  هنگام  برگزاري  ديدار دو تيم  ايران  و قطر، دماي  هوا در دوحه  ۳۸درجه  سانتي  گراد و رطوبت  هوا ۸۰ درصد بود.
* برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  كروات  تيم  ايران  و جمال الدين  موشوويچ سرمربي  بوسنيايي  تيم  قطر پيش  از اين  ديدار ۱۰ دقيقه  با هم  گفت  وگو كردند.
* يون  شيول  كوون  از كره  جنوبي  قضاوت  ديدار تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران و قطر را برعهده  داشت .
* سيد مهدي  رحمتي  دروازه بان  جوان  تيم  كشورمان  پيش  از بازي  با حضوردر درون  دروازه  به  نيايش  پرداخت .
* اعضاي  سفارت  ايران  در قطر و محمد دادكان  رئيس  فدراسيون  فوتبال  ازمهمانان  ايراني  حاضر در جايگاه  ويژه  بودند.
* حشمت  مهاجراني  سرمربي  اسبق  تيم  ملي  فوتبال  ايران  در ورزشگاه  الاتحاددوحه  حضور داشت .
در پايان  نيمه  نخست  محمد دادكان  رئيس  فدراسيون  فوتبال  و اعضاي كادرفني  تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  كنار وي  رفته  و با مهاجراني  احوال  پرسي كردند.
* قطري ها با بلندگوهايي  كه  با خود به  ورزشگاه  الاتحاد دوحه  آورده بودند، به  تشويق  ملي پوشان  فوتبال  كشورشان  پرداختند.
* با آن كه  قطري ها مشاهده  اين  ديدار را براي  تماشاگران ، رايگان  اعلام كرده  بودند، ولي  استقبال  چنداني  ازاين  ديدار نشد.
* شماري  از بازيكنان  تيم  قطر مليت  كشورهاي  آفريقايي  را دارند كه  باتغيير تابعيت  و اسامي خود به  عضويت  اين  تيم  درآمده اند.
* بازي  حسين  كعبي  ملي پوش  فوتبال  ايران  كه  در باشگاه  السد قطرعضويت  دارد، به  خوبي  از سوي  قطري ها شناخته  شده  بود.
* ماموران  امنيتي  حاضر در ورزشگاه  الاتحاد دوحه ، در زمان  استراحت  دوتيم ، خبرنگاران ، عكاسان  و تصويربرداران  ايراني  را كه  در پشت  دروازه  تيم قطر حضور داشتند، براي  دقايقي  به  بيرون  ورزشگاه  هدايت  كردند و دوربين فيلمبرداري  برنامه  ورزش  و مردم  را نيز ضبط كردند.
* كادر فني  و ملي پوشان  فوتبال  كشورمان  پس  از پيروزي  مقابل  تيم  قطربه  شادي  پرداختند.

معرفي داوران آلماني ديدار پيروزي با استقلال
گروه ورزشي: سه داور آلماني ديدار بين تيمهاي فوتبال پيروزي و استقلال را قضاوت خواهند كرد. پس از رايزني نهايي كميته داوران فدراسيون فوتبال، سه داور آلماني اين ديدار را كه روز جمعه اول آبان برگزار مي شود قضاوت خواهند كرد. «فلوريان ميگر» قضاوت اين بازي را بر عهده دارد. «كارستن كاداخ» و «هارالد زادهف» كمكهاي اول و دوم اين بازي هستند.
اين سه داور آلماني روز پنجشنبه سي ام مهر وارد تهران مي شوند.

گردهمايي مديران تربيت بدني دانشگاه ها
سي و يكمين گردهمايي مديران تربيت بدني و مسئولان ورزش خواهران دانشگاه هاي كشور برگزار شد. دكتر مهرزاد حميدي در اين گردهمايي طي سخناني تحولات آينده ورزش دانشجويي را مورد بررسي قرار داد و گفت: امروز يكي از حساس ترين برهه هاي ورزش دانشجويي است زيرا در آستانه تدوين برنامه چهارم توسعه هستيم و سرنوشت آتي ورزش دانشجويي در ورزش ملي و اهداف و خط مشي پنج سال آينده ورزش دانشجويي مشخص مي شود. مدير كل تربيت بدني وزارت علوم اعلام كرد: لايحه وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و وظايف آن كه يك پروسه تسهيل كننده چند ساله را پشت سر گذاشته توسط رئيس مجلس به رئيس جمهور و توسط ايشان به وزارت علوم ابلاغ شده است.

وزنه برداري نوجوانان آسيا- تايلند
سهراب مرادي ۳ مدال طلا به گردن آويخت
گروه ورزشي: در دومين  روز از ششمين  دوره  مسابقات  وزنه  برداري  قهرماني  نوجوانان  آسيا كه  در «چيانگ  ماي» تايلند جريان  دارد، «سهراب  مرادي» سه  مدال  طلا به  گردن  آويخت .
«سهراب  مرادي» وزنه بردار نوجوان  ايران  در وزن  ۶۲ كيلوگرم ، در پيكارهاي  اين  وزن  و در حركت  يك  ضرب  وزنه  ۱۲۰ كيلوگرم  را بالاي  سر قرار داد و در دو ضرب  با زدن  وزنه  ۱۴۵ كيلوگرم  و رسيدن  به  حد نصاب  مجموع  ۲۶۵ كيلوگرم  سه  مدال  طلا به  گردن  آويخت .
«سونينگ  پين» از تايوان  با زدن  وزنه  ۱۰۰ كيلوگرم  در حركت  يك  ضرب و ۵/ ۱۳۲ كيلوگرم  در دو ضرب  و حد نصاب  مجموع  ۵/ ۲۳۲ كيلوگرم  در جايگاه  دوم  قرار گرفت .
«راتاپونگ  كائومانيرات» وزنه  بردار تايلندي  با ۹۵ كيلو گرم  يك  ضرب  و۱۲۵ كيلوگرم  دو ضرب  و با مجموع  ۲۲۰ كيلوگرم  در مكان  سوم  ايستاد.
پيش  از رقابت هاي  دسته  ۶۹ كيلوگرم ، وزنه برداران  دسته  ۶۲ كيلوگرم به  مصاف  هم  رفتند كه  در اين  دسته ، «مينگ  يان  هوا» وزنه بردار چيني  با حدنصاب  مجموع  ۲۳۵ كيلوگرم  (۵/ ۱۰۷ يك  ضرب ، ۵/ ۱۲۷ دو ضرب ) اول  شد.
«اكوبين  عثمانف» وزنه بردار ازبكستاني  با مجموع  ۵/۲۳۲ كيلوگرم  (۱۰۵كيلو گرم  يك ضرب ، ۵/ ۱۲۷ كيلوگرم  دو ضرب ) به  مقام  دوم  رسيد و «پيام اخوت» وزنه بردار كشورمان  با مجموع  ۲۲۵ كيلوگرم  (۵/۱۰۲ يك  ضرب  و ۵/۱۲۲دو ضرب ) به  مقام  سوم  رسيد و دو مدال  برنز در حركات  يك  ضرب  و مجموع  به  گردن  آويخت .
در دسته  ۵۶ كيلو گرم ، «پان  بائو بينگ» از چين  با مجموع  ۲۱۰ كيلو گرم (۹۵ يك  ضرب ، ۱۰۵ دو ضرب ) به  مقام  اول  رسيد.
«چينارات  كائوراك» وزنه بردار تايلندي  با مجموع ۵/ ۲۰۷ كيلو گرم (۹۰ كيلوگرم  يك  ضرب ، ۵/۱۱۷ دو ضرب ) دوم  شد و «مرتضي  رضائيان» وزنه بردار كشورمان  در اين  دسته  موفق  شد در مجموع  با ۵/ ۲۰۲ كيلو گرم  (۵/ ۹۲ يك ضرب ، ۱۱۰ دو ضرب ) مقام  سوم  را بدست  آورد و صاحب  يك  مدال  نقره  در حركت يك  ضرب  و دو مدال  برنز در حركات  دوضرب  و مجموع  شود.
«محمد حسن  دوست» و «كيان  بختياري  نژاد» وزنه برداران  دسته  ۸۵ كيلوگرم  از كشورمان  امروز با ديگر حريفان  در اين  وزن  به  رقابت  مي پردازند .
تيم  وزنه  برداري  نوجوانان  ايران  براي  دفاع  از عنوان  قهرماني  دوره  گذشته  اين  مسابقات  گام  به  شهر چيانگ ماي  تايلند گذارده  است .

راينر زوبل: مشكل پرسپوليس نوع تفكر بازيكنان است
گروه ورزشي: سرمربي تيم فوتبال پيروزي تهران گفت: تيم ما مي تواند موفق باشد و تنها راه حل آن اين است كه بازيكنان بايد به فكر و تاكتيك من اعتقاد پيدا كنند.
بازيكنان به جاي اين كه بيش از حد و بدون تفكر در زمين بدوند بايد توپ را به خوبي به حركت درآورند.
وي در ادامه افزود: من فقط مي توانم در كنار زمين توضيحات لازم را به بازيكنان ارايه بدهم و نمي توانم به جاي آنها در زمين بدوم و بازي كنم.
زوبل در مورد آمادگي بازيكنان گفت: بازيكنان از قبل آماده بودند و از ۱۰ روز پيش نيز زير نظر آقاي كماسي تمرين مي كنند و بايد طي اين مدت آماده شده باشند.
وي تصريح كرد: مشكل اصلي بازيكنان، بدني نيست بلكه از لحاظ تفكر اشكال دارند و بايد در اين زمينه بيشتر كار كنند.
زوبل در مورد بازي هاي تداركاتي گفت: بازي تداركاتي خوبي بود، بعضي از بازيكنان مثل فنايي، خان محمدي و انصاريان كه مدت زيادي در خدمت تيم نبودند در اين بازي نشان دادند كه از آمادگي خوبي نيز برخوردارند.
زوبل در مورد بازي در مقابل شموشك در هفته پنجم ليگ برتر گفت: به دليل اين كه در مقابل شموشك نمي توانيم از سامبو جوچي استفاده كنيم به همين دليل سعي كرديم از تركيب اصلي استفاده كنيم و جباري نشان داد مي تواند جانشين خوبي براي بازيكنان مصدوم باشد.

شكايت استقلال
گروه ورزشي:روابط عمومي باشگاه استقلال اعلام كرد: به دنبال مطالب غير واقعي از سوي خبرگزاري مهر كه هفته گذشته ارسال شده بود اين باشگاه از اين خبرگزاري شكايت كرده است.
هفته گذشته خبرگزاري مهر به يكي از معاونين باشگاه استقلال تهمت و افترا زده بود كه استقلال طبق مستندات از اين خبرگزاري شكايت كرده است.
چندي پيش نيز باشگاه استقلال قصد داشت از اين خبرگزاري شكايت كند كه با وساطت چند نفر از مسئولين استقلال از شكايت صرف نظر كرده بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |