يكشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۸ - Nov 7, 2004
رهاورد تيم ملي ، سپاهان و پاس از ليگ
استمرار در ليگ، فوتبال را زنده نگه مي دارد
006021.jpg
حالا به جرات مي توان علي كريمي را بهترين بازيكن فوتبال ايران دانست. اندوخته هاي تكنيكي او به اندازه  اي است كه حتي مدافعان اروپايي نيز توان مهار و رودررويي با او را ندارند. علي كريمي در امارات به يك ستاره استثنايي تبديل شده است. با وجود هجوم بازيكنان اروپايي و آمريكاي جنوبي به امارات، علي كريمي از نظر كارشناسان و مربيان يكي از معدود بازيكنان شاخص يك دهه اخير است .او براي فوتبال ملي ما يك مهره موثر و تعيين كننده است. براي مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني علي كريمي به اتفاق ديگر لژيونرهاي ايران قادرند ما را به جام جهاني ببرند.
گروه ورزشي -جهانگير كوثري- ليگ ادامه مي يابد. پنج شنبه بازي ها در سخت ترين شرايط برگزار مي شود تا از برايند آن تيم ملي بتواند شش روز بعد قدرت خود را در مقابل لائوس با گلهاي بيشتر نشان دهد. برانكو خوب مي داند چه مي گويد: بازي با تمام قدرت و نفرات در مقابل لائوس. اين شيوه رفتاري در فوتبال يعني حس برتري جويي نسبت به حريفان و القاي قدرت و تفكر مثبت برتري در نزد بازيكنان خودي. در فوتبال امروز اين حس به بهترين شكل در تمام تيم هاي مطرح لحاظ مي شود. يوهان كرايف در هلند هفتاد و چهار با اين حربه تا فينال جام جهاني پيش آمد و سه بار با آژاكس به قهرماني اروپا رسيد. او در بارسلونا نيز با همين داشته اين تيم را صاحب افتخارات فراوان نمود. برانكو مي خواهد در گذر از لائوس موقعيت روحي تيم را براي مرحله دوم هموار نمايد و به گونه اي به بازيكنان تيم ملي تشخص و برتري بدهد. اتفاقاً اين ضعف و كمبود هميشه با تيم هاي ما بوده و هست. ليگ ادامه مي يابد تا تيم هاي سپاهان و پاس خود را براي قهرماني باشگاه هاي آسيا آماده كنند. هيچ رقابتي چون ليگ نمي تواند سپاهان و پاس را براي اين ديدارها آماده نگه دارد. از ادامه مسابقات ليگ موقعيت بين المللي فوتبال ما تثبيت مي شود.
مهم ترين رخداد براي ما جام جهاني و حضور ايران در سومين بار است. چهار تيم مستقيم به جام جهاني مي روند، تيم پنجم هم خواهد رفت و ايران با سابقه و قدمتي كه در فوتبال قاره دارد بايد يكي از چهار تيم يا پنج تيم صعودكننده باشد. اين اهداف ميسر نخواهد شد جز با استمرار مسابقات باشگاه ها. به بازي ها تا هفته هفتم بيشتر دقت كنيد تا متوجه شويد نياز فوتبال ما به برگزاري منظم ليگ چه اندازه مهم است. مسابقه، مسابقه، تنها باانجام بازي هاست كه مي توانيم توانمندي خود را در تمام بخش هاي فوتبال ببينيم.
وحيد هاشميان در ديدار با قطر آماده ترين بازيكن ازنظر آمادگي جسماني و قدرت بدني بود. اين ويژگي ها جدا از داشته هاي تكنيكي و شعور بازي گروهي او است. ويژگي هاي موجود در هاشميان تنها با حضور در تمرينات بوندس ليگا و تداوم در بازسازي و موقعيت خود به دست آمده است.
مهدي مهدوي كيا، رحمان رضايي نيز به طور جدي خود را در شرايط آرماني قرار داده اند. فوتبال حرفه اي جز اين نمي پذيرد.
علي كريمي در كوچكترين ليگ حرفه اي آنچنان خود را با تمرينات مستمر عادت داده است كه هر لحظه مي تواند در بزرگترين و مهم ترين بازي ها نتيجه بازي را تغيير دهد. درخشش كريمي و حركات اعجاب انگيز او جز با آمادگي جسماني صورت نمي گيرد.
او در شرايط حاضر يكي از ستاره هاي استثنايي فوتبال آسياست. كاش براي كريمي هم موقعيتي فراهم مي گشت تا در ليگ هاي اروپايي استعداد خود را خرج مي كرد. او اين توان را دارد كه در بزرگترين ليگ هاي اروپا به ميدان برود، اين يك واقعيت انكارناپذير است. در امارات نام كريمي با باشگاه الاهلي گره خورده است. فرهاد مجيدي هم خود را به گونه اي آماده نگه داشته است تا هر زمان به او نياز بود به تيم بپيوندد. مجيدي هم در ليگ امارات جزو گلزن هاي هميشگي است.
در ليگ برتر خود نيز بايد فضايي بسازيم كه بقيه بازيكنان ملي ما نيز به اين نمودار آمادگي برسند. اصل اين حركت در استمرار مسابقات است و بس و رييس فدراسيون فوتبال خود بهتر مي داند يك يا دو هفته تعطيلي باعث چه ايست قلبي براي تيم ها مي شود. زماني كه ليگ تعطيل مي شود استقلال تهران به تورنمنت امارات مي رود و استقلال اهواز براي حفظ شرايط آمادگي خود در دوبي اردو مي زند.اين نشانه هاي حس كردن فوتبال حرفه اي است و ديگر تيم ها نيز آن را دريافته اند. حتي صباباتري كه با آرزوهاي بسيار به ليگ رسيد و دوست دارد جايگاه ويژه اي براي خود در ليگ دست و پا كند. ليگ كه تداوم داشته باشد كريم باقري به آمادگي و روزهاي استواري مي رسد. كريم باقري مي تواند حالا مركز ثقل تيم ملي باشد اين خواسته چندان دور نخواهد بود. در مجموع در گردش ليگ است كه مهره هاي اصلي به ظرف تيم ملي مي ريزند.

انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي در شكل جديد
006027.jpg
گروه ورزشي: انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي يكي از نهادهايي است كه در راستاي اهداف و وظايف مشخصي به صورت كاملاً جدي از مجموعه كساني كه در رابطه با ورزش فعاليت مي كنند حمايت كرده و مي كند.شايد روزي كه اين انجمن با سليقه شخصي گروهي اندك شروع به فعاليت كرد، هيچكس فكر نمي كرد كه روزي فرا برسد كه قسمت اعظم خبرنگاران و عكاسان ورزشي در كشور زير پوشش آن قرار گرفته و از شخصيت و جايگاه والايي برخوردار شوند. امروز اين اتفاق شكل گرفته و با همان اصول اوليه اين انجمن در راه خدمت به اعضاي خود كوشا و پرتلاش است.چندي قبل در مراسمي صميمي و به يادماندني خبرنگاران و عكاسان ورزشي براي دوره چهارساله ديگري اعضاي رسمي انجمن را انتخاب كردند و اعضاي جديد نيز انتخابات داخلي خود را برگزار كردند.در اولين جلسه هيأت مديره جديد بار ديگر عبدالحميد احمدي به عنوان رئيس، صدرالدين كاظمي و پرويز زاهدي به عنوان نواب رئيس، منوچهر زندي به عنوان دبيركل و حسن شهسواري به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.ضمن تبريك به اين عزيزان با شناختي كه از آن ها داريم مطمئن هستيم كه انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران مي تواند روزهاي بسيار پرثمري را در كارنامه فعاليت هاي آتي خود داشته باشد.

ولفسبورگ با ۴ گل شكست خورد
مونيخ- كلوديو پيزارو در ديدار با هانوفر گل اول بايرن را درون دروازه حريف جاي داد
006030.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: فوتبال بوندس ليگا در يك روز پرحادثه شاهد بازيهاي پرگلي بود اما عليرغم شكست ولفسبورگ برابر نورمبرگ در صدر جدول تغييري بوجود نيامد.
اين تيم در هفته دوازدهم ميهمان تيم ته جدولي نورمبرگ بود و با يك شكست غيرمنتظره چهار بر صفر اين شهر را ترك كرد.
مارك مينتال مهاجم اسلواك نورمبرگ كه تا پيش از اين بازي ۶ گل براي تيمش به ثمر رسانده بود در دقيقه ۵ گل اول را زد. درخشش او در اين بازي با دو گل ديگر در دقايق ۴۹ و ۲۸ تداوم پيدا كرد تا تيمش به يك پيروزي ارزشمند دست يابد. شروت در دقيقه ۴۵ گل ديگري را براي نورمبرگ درون دروازه حريف جاي داد. ولفسبورگ با اين شكست همچنان در صدر باقي ماند اما حالا بايرن با اين تيم تنها يك امتياز اختلاف دارد. در ورزشگاه المپيك مونيخ در روز باشكوه پرويي ها دو بازيكن اهل اين كشور نقش مهمي را در پيروزي سه بر صفر بايرن برابر هانوفر داشتند.
كلوديو پيزارو در دقيقه ۳ گل اول را درون دروازه حريف جاي داد. روي ماكاي در دقيقه ۸۰ گلهاي بايرن را به دو افزايش داد. خوزه پابلو گونزالس گوئه ررو كه از دقيقه ۶۸ به جاي هموطن خود پيزارو وارد ميدان شد در دقيقه ۹۰ براي سومين بار توپ را درون دروازه حريف جاي داد. بايرن مونيخ با اين پيروزي پرگل توانست با ۲۳ امتياز به مكان دوم جدول صعود كند. در ساير بازيهاي اين هفته لوركوزن چهار بر يك فرايبورگ را مغلوب كرد. آرمينيا بيلفلد با يك گل تيم صاحب نام دورتموند را شكست داد. مانيتس با گلادباخ به تساوي يك بر يك رسيد. بوخوم برابر كايزرسلاترن به همين نتيجه دست يافت. هرتا نيز با وردربرمن به تساوي يك بر يك رسيد.

۲۰ آذر، قرعه كشي مرحله دوم جام جهاني در آسيا
ايرنا: فدراسيون  فوتبال  روز شنبه  اعلام  كرد: آيين  قرعه كشي  تيم هاي  صعودكننده  به مرحله  دوم  مسابقات  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در قاره  آسيا بيستم  آذر ماه  سال جاري  برگزار مي شود. به  گزارش  روز شنبه  ايرنا، تاكنون  صعود تيم هاي  ازبكستان  از گروه  دوم ، ژاپن  از گروه  سوم ، كره  شمالي  از گروه  پنجم ، بحرين  از گروه  ششم  و عربستان از گروه  هشتم  قطعي  شده  و حضور دو تيم  ايران  از گروه  اول  و كره  جنوبي  ازگروه  هفتم  دراين  مرحله  به  ديدار آخر آنها بستگي  دارد. تيم  هشتم  نيز از ميان  دو تيم  چين  و كويت  از گروه  چهارم  كه  مشتركا داراي ۱۲ امتياز هستند، مشخص  خواهد شد.
تيم  ايران  كه  در گروه  نخست  اين  رقابتها قرار دارد در صورت  برتري  مقابل تيم  لائوس ، به  مرحله  دوم  صعود خواهد كرد. از سوي  ديگر، تيم  كره  جنوبي  كه  با كسب  ۱۱ امتياز همچنان  درصدر گروه هفتم  مرحله  مقدماتي  قرار دارد با پشت  سر گذاشتن  تيم  مالديو صعود خود به دور دوم  را هموار خواهد كرد. دو تيم  ايران  و لائوس  ديدار برگشت  خود از مرحله  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶آلمان  را ۲۷ آبان  ماه  جاري  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار مي كنند. اين  دو تيم  تاكنون  ۲ بار به  مصاف  هم  رفته اند كه  تيم  ملي  فوتبال كشورمان  در هر دو بازي  با نتايج  پرگل  ۶ بر يك  (در بازيهاي  آسيايي  ۱۹۹۸بانكوك ) و ۷ بر صفر (دور رفت  مرحله  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان ) مقابل حريف  خود به  برتري  دست  يافته  است .

كرواسي، صربستان و اسلووني حريفان تيم ملي فوتبال
ايرنا: كادر فني تيم ملي فوتبال ايران ديروز با محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال ديدار كردند. در اين ديدار پيرامون مسائل جاري و ادامه بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ بحث و تبادل نظر شد.
همچنين در اين نشست ايوانكوويچ گزارشي از سفر خود به اروپا و بازيهاي دوستانه تيم ملي ايران داد. قرار شد فدراسيون فوتبال با فدراسيونهاي فوتبال كرواسي و صربستان براي انجام يك بازي در روز ۲۷ آذر مذاكره كند ولي بازي دوستانه با اسلووني در روز ۱۳ بهمن قطعي است.

شرقي هاي آسيا ما را دور زدند
بدقولي كنفدراسيون واليبال آسيا و تهديد ايران
006024.jpg
گروه ورزشي: علي شاكري: درست در روزهايي كه واليبال ايران سخت سرگرم فعاليتهاي داخلي و مسابقات ليگ برتر است، خبر ميزباني تايلند در جام ملتها از سوي كنفدراسيون واليبال آسيا همه نگاهها را به خاور دور كشاند. آنجايي كه دست اندركاران ذي نفوذ شرق آسيا با پشت پا زدن به همه قول و قرارها و وعده هاي داده شده در مورد ميزباني تهران در ميان تعجب همگان، تغيير راي داده و در چرخشي برق آسا دست به انتخابي جديد براي مسابقات قهرماني مردان آسيا زدند. اين اتفاق در حالي افتاد كه تا چند ماه پيش فقط تهران و اسلام آباد دو نامزد برگزاري اين مسابقات بودند كه پس از بازديد عيسي حمزه، نايب رئيس كويتي كنفدراسيون از پاكستان و نبود امكانات، ميزباني تهران قطعي به نظر مي رسيد.
حركت كنفدراسيون آسيا كه چند سالي است با روي كار آمدن مسئولان چيني به شكل منفعلانه عمل مي كند واكنش سخت دست اندركاران واليبال ايران را به همراه داشته و آنان اعتراض رسمي خود را ديروز به مقر كنفدراسيون آسيا در پكن فرستادند. ايران براي بازپس گرفتن حق خود حتي تهديد به تحريم بازيها در رده هاي مختلف كرد و اعلام داشت: ديگر حاضر به ميزباني هيچ مسابقه اي در هيچ رده سني در آسيا نخواهد بود. قرار است كنفدراسيون آسيا تا آخر هفته جاري درخواست ايران را رسما پاسخ دهد.
هوا فضا با كارخانه در دور دوم
رقابت هاي واليبال پيشكسوتان تهران امشب تيمهاي برتر راه يافته به مرحله نيمه نهايي خود را شناسايي مي كند.
در اين مسابقات كه در دو رده سني ۴۰ تا ۴۷ و ۴۷ سال به بالا در سالن شهداي قيطريه جريان دارد، تاكنون حضور تيم هوا فضا با بازيگرداني مصطفي كارخانه سرمربي سابق تيم ملي و سرمربي كنوني صنام قطعي است.
عروجي همچنان سر مربي اتكا
با وجودي كه رئيس هيات واليبال استان قم و سرپرست اتكا اعلام كرد كه اين تيم به دنبال جانشيني مناسب براي عروجي است، سرمربي جوان اتكا به همشهري گفت:  فعلا كه من هستم و با تمام قدرت قصد دارم با اين تيم جوان نتايج خوبي بگيرم.

آفرين بر جوانان كشتي فرنگي ايران
بيلوروس را در جام جهاني شكست داديم
گروه ورزشي: محمد رضا منصوريان: ديروز وقتي كه شنيديم تيم جوانان كشتي فرنگي ايران در شروع مسابقه هاي جام جهاني كشتي فرنگي توانسته است تيم خوب بيلوروس را با نتيجه ۱۵ بر ۱۲ شكست دهد، از شادي در پوست خود نمي گنجيديم. چرا كه اين نتيجه، پيروزي باورها و يقين ها بر شك و ترديد ها و دو دلي ها بود. پيروزي افكار روشن و مصمم بر كم خردان و كهنه انديشان بود. آيا باز هم بايد بر لياقت اين جوانان شك كرد؟ آيا هنوز هم اين دلاوران قابل اعتماد نيستند؟ آيا هنوز هم بايد در كشتي فرنگي به دنبال تك ستاره ها باشيم؟ آيا نمي توان به اين نتيجه رسيد كه در اين رشته هم مي توان آقايي نشان داد؟ ما كه از اول به جوهر اين جوانان مطمئن بوديم و هنوز هم هستيم. اما دلمان از يك نظر مي سوزد و آن اينكه افكار منجمد در كشتي فرنگي باز هم اصرار بر تكرار تجربيات تلخ گذشته داشته و از دست آوردهاي چنين پيروزي هاي درخشاني نتوانند پند و اندرزهاي لازم را بياموزند. چه بخواهيد و چه نخواهيد براي آينده كشتي بايد كه به سراغ همين جوانان برويد. همين جواناني كه در تفليس گرجستان نشان دادند كه حقشان دو بنده تيم ملي است و هر كس بخواهد آنان را از چنين موهبتي محروم سازد،خيانت بزرگي را مرتكب شده است . حميد سوريان ، حميد رضا باوفا ، رضا زيدوند و سياوش قلاوند مردان پيروز ما در مقابل رقيبان بيلوروس خود بودند. حميدرضا رضايي، فرشاد عليزاده و قاسم رضايي اگر چه نتيجه را در نهايت به حريفان خود واگذار كردند، اما آنها هم دلاورانه پنجه در پنجه حريفان خود نهادند و دلاورانه صحنه كارزار را ترك كردند. آفرين بر جوانان كشتي فرنگي ايران.

يزد ميزبان حساس ترين بازي ليگ برتر هندبال
گروه ورزشي: هفته سوم ليگ برتر هندبال ايران امروز با انجام پنج بازي در شهرهاي مختلف كشورمان پيگيري مي شود. حساس ترين بازي هفته در شهر يزد خواهد بود كه تيم شهيد قندي ميزبان تيم پرسپوليس است. پرسپوليس با دو بازيكن خارجي و تيمي جوان يكي از مدعيان اين فصل به شمار مي رود. در آن سوي ميدان ميزبان با كيوان صادقي و تجربه بين المللي در انديشه كسب پيروزي خانگي است.
در ساير بازيهاي هفته سوم جام الكتريك قم با فولاد مباركه سپاهان، هيات هندبال خراسان با پاس هرمزگان، دانشگاه آزاد با كابل خودرو سبزوار ديدار مي كنند.

دعوت رسمي فيزو از دانشجويان ورزشكار ايراني
دعوت  نامه  رسمي كميته  برگزاري  بازيهاي  جهاني  دانشجويان  (يونيورسياد ۲۰۰۵) در ازمير تركيه  به  نماينده  فيزو در ايران  تقديم  شد.
اداره  كل  تربيت  بدني  وزارت  علوم ، تحقيقات  وفناوري  اعلام  كرد: فدراسيون جهاني  ورزش  دانشگاهي  (فيزو) و فدراسيون  ورزش  دانشگاهي  تركيه  كميته  برگزاركننده  بيست  و سومين  يونيورسياد ۲۰۰۵ دانشجويان ، پوستر مسابقات  و دعوت نامه  خود را به  سازمان  ورزش  دانشجويي  وزارت  علوم  و نماينده  فيزو در ايران تسليم  و به  صورت  رسمي از دانشجويان  ايران  براي  شركت  در اين  مسابقات  دعوت كردند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |