دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۴۹ - Nov 8, 2004
۵ شركت بورس سهام جايزه منتشر مي كنند
006066.jpg
گروه بورس: دبير كل بورس اوراق بهادار در آبان ماه جاري مجوز افزايش سرمايه ۵ شركت حاضر در تالار مبادلات سهام را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس شركت قند پيرانشهر اجازه يافت براي جبران كمبود نقدينگي از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران ميزان سرمايه خود را ۹ درصد افزايش دهد.
از سوي ديگر طبق مجوز صادر شده لوله و ماشين سازي ايران نيز مي تواند با انجام يك افزايش سرمايه ۵۰ درصدي طرح توسعه كارخانه تپه سفيد را به اجرا درآورد و ظرفيت كارخانه فعلي را افزايش دهد. اين افزايش سرمايه از محل آورده نقدي و مطالبات سهامداران صورت مي پذيرد.
بر اساس اين گزارش كابل سازي ايران قرار است سرمايه خود را تا دو برابر افزايش دهد، اين شركت با استفاده از ۲/۲۵ ميليارد ريال منابع جديد كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش خود را جبران خواهد كرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: اجراي طرح توسعه كشتي سازي، ساخت انواع كشتي و مشاركت در ساخت بارج لوله گذار از جمله مهم ترين اهداف صدرا در افزايش سرمايه ۸۸ درصدي خود محسوب مي شود. به اين ترتيب ۴۴۰ ميليارد ريال بر سرمايه ۵۰۰۰ ميليارد ريالي صدرا افزوده خواهد شد.
اين گزارش حاكي است: سرمايه گذاري بوعلي قصد دارد سرمايه خود را تا دو برابر افزايش دهد تا به اين ترتيب منابع لازم را براي مشاركت در افزايش سرمايه شركت هاي تابعه و حضور فعال تر در بازار سرمايه به دست آورد.
بر اساس اين گزارش به اين ترتيب امسال ۵ شركت ياد شده در آبان ماه امسال با كسب مجوزهاي لازم مي توانند با عرضه ۹۸۰ ميليون سهام جايزه سرمايه هاي خود را افزايش دهند.

تعداد پذيرفته شدگان بورس به ۴۰۴ شركت رسيد
گروه بورس: از ابتداي سال جاري تاكنون نام ۱۸ شركت به فهرست نرخ هاي بورس اوراق بهادار افزوده شده است.
به گزارش خبرنگار ما از اين تعداد نام ۱۶ شركت در تابلوي فرعي و دو شركت نيز در تابلوي اصلي قرار گرفته است.
بنابراين گزارش كارگزاري امين نوين امسال با معرفي شركت هاي شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربي، بازرسي فني و كنترل خوردگي تكين كو، حمل و نقل توكا، صنايع گالوانيزه فجر سپاهان و كشت و صنعت پياذر، به عنوان فعال ترين كارگزار شناخته شده است. اين گزارش حاكي است :مؤسسه مالي و اعتباري بنياد و بانك پارسيان دو شركتي هستند كه نام آنها به فهرست شركت هاي تابلوي اصلي اضافه شده است.
كارگزار معرف مؤسسه مالي و اعتباري بنياد بهگزين وبانك پارسيان دنياي خبره است و نام اين شركت ها به ترتيب در تاريخ هاي ۱۸ تير و ۴ آبان ماه در تابلوي اصلي بورس درج شده است.
اين گزارش حاكي است: آرد تجارت به عنوان چهارصدوچهارمين(۴۰۴) شركت، در نخستين روز هفته جاري به فهرست شركت هاي بورس در تابلوي فرعي پيوست.

روز دارو به سهامدارانش ۸۵ تومان سود مي دهد
گروه بورس: ميزان سود خالص شركت داروسازي روز دارو در نيمه نخست امسال به رقم ۱۶ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت به هر سهم شركت ۴۱۱ ريال سود تعلق گرفت كه با توجه به پيش بيني سود يك هزار و ۶۷ ريالي، اين رقم ۳۸ درصد بودجه را محقق ساخته است.
بنابراين گزارش در مدت ياد شده روزدارو ۷۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش،  ۴۲ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۵/۲ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۲۵ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
در سال گذشته اين شركت مبلغ ۱۱۹ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۷۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۵ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۳۷ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش حاكي است: پارسال ميزان سود خالص روزدارو مبلغ ۲۷ ميليارد ريال بود و شركت به ازاي هر سهم يك هزار و ۲۶ ريال سود خالص كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۳۱ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۱ درصد افزايش، سود عملياتي ۵۳ درصد افزايش و سود خالص ۵۶ درصد افزايش داشته است.
براساس اين گزارش روز دارو تصميم دارد امسال بين سهامداران خود به ازاي هر سهم ۸۵۰ ريال سود اختصاص دهد.

نبض بازار
سهام سرمايه گذاري ساختمان پرطرفدارترين شد
گروه بورس: همزمان با رشد قيمت ۵ درصدي سهام سرمايه گذاري ساختمان، روز گذشته تقاضا براي خريد سهام اين شركت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما ديروز ۹۰ نفر از فعالان بازار با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۶۴۲ هزار و ۶۱۶ سهم سرمايه گذاري ساختمان در مجموع به ارزش ۷ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز ۱۵۵ نفر براي خريد يك ميليون و ۴۰۱ هزار و ۷۵۸ سهم آونگان به ارزش ۶/۵ ميليارد ريال در صف ايستادند.
بنابراين گزارش جوشكاب يزد، داروسازي اكسيد و داده پردازي نيز از جمله شركت هايي بودند كه روز گذشته تقاضا براي خريد سهام آنها زياد بود.
در كفه عرضه نيز روز گذشته ۳۳ نفر از سهامداران صنايع شيميايي، ۲۳۷ هزار و ۲۷۴ سهم اين شركت را براي فروش عرضه كردند. ارزش اين تعداد سهام عرضه شده ديروز ۸۲/۲ ميليارد ريال برآورد شد.
در اين روز كاري ۱۰ نفر با مراجعه به كارگزاري ها تعداد ۳۶ هزار و ۴۶۲ سهم نفت پارس در مجموع به ارزش ۷۴۲ ميليارد ريال را عرضه كردند.
اين گزارش حاكي است: ديروز قيمت سهام ۸ شركت ۵ درصد افزايش يافت. شركت هاي سرمايه گذاري صنعت نفت، چيني ايران، سيمان كرمان، معدني دماوند، جوشكاب يزد و كاغذسازي كاوه از جمله شركت هايي بودند كه سقف ۵ درصد رشد قيمت را نشانه رفتند. در اين قيمت سهام شيميايي فارس پس از برگزاري مجمع و همزمان با افزايش سرمايه ۲۳ درصد كاهش يافت. همچنين روز گذشته شركت هاي افست، نفت پارس، دوده صنعتي، روغن نباتي جهان و صنايع شيميايي نيز ۵ درصد افت قيمت را تجربه كردند.

قيمت فولاد در بازار از بورس فلزات ارزان تر شد
فارس: دبير اتحاديه آهن فروشان تهران از تفاوت قيمت آهن آلات در بورس فلزات و بازار خبر داد و گفت: پيش فروش كارخانه ها موجب شده قيمت محصولات فولادي در بازار به نسبت بورس فلزات ارزانتر باشد.
«محمد آزاد» افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از ۵/۱ ميليون تن شمش آهن به ارزش۴۲۰ ميليون دلار وارد كشور شده است. قيمت هر تن شمش آهن وارداتي به دليل نوسان دائم در حال تغيير است، اما قيمت آن در حال حاضر۲۵۰ تا۲۸۰ دلار است.
آزاد اظهار داشت: تيرآهنهاي وارداتي با توجه به اين كه از لحاظ كيفيت از تيرآهنهاي داخلي پايين تر هستند، اما كيلويي۳۰ تومان گرانتر به فروش مي رسد، بنابراين برخي از فروشندگان آهن سعي مي كنند مابه التفاوت قيمت تيرآهنهاي خارجي را سبك تر از تيرآهنهاي داخلي هستند به نوعي جبران كنند.

جزييات برنامه هاي توسعه بورس كالا اعلام شد
داد وستد سيمان و اوراق آتي در بورس فلزات
006063.jpg
گروه بورس: مسئولان بورس فلزات تهران جزييات طرح هاي جديد خود را براي توسعه نخستين بورس كالاي فعال در اقتصاد ايران اعلام كردند.
براساس گزارش هاي دريافتي در صورت نهايي شدن مذاكرات، بين وزارتخانه هاي صنايع و بازرگاني محصول سيمان در بورس فلزات تهران پذيرفته خواهد شد و نام اين بازار به بورس كالا تغيير خواهد يافت.
در تحولي ديگر اعلام شده، تا پايان امسال امكان دادوستد اوراق آتي در بورس فلزات تهران فراهم خواهد آمد.
براساس اين گزارش مشاور دبير كل بورس فلزات تهران، گفت: با توجه به اهميت راهبردي محصول سيمان در كشور، چگونگي ورود كالاي ياد شده به بورس جامع كالا توسط وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني در حال بررسي است.
«مسلم دريه» با اشاره به اين كه تمام محصولها مي توانند با ورود به بورس به قيمت واقعي خود نزديكتر شوند، افزود: معامله براي محصول سيمان در شرايط كنوني به فضاي رقابتي نياز دارد.
به گفته وي، مسئولان بورس فلزات تاكنون جلسات متعددي را با مسؤلان وزارت صنايع و معادن و مديران شركتهاي سيمان داشته و آمادگي خود را براي انجام داد و ستد كالاي ياد شده اعلام كرده اند.
مشاور دبير كل بورس فلزات تهران، مزيت هاي ورود محصول سيمان به بورس كالا را برشمرد و گفت: تعدد شركتهاي توليد كننده سيمان براي ايجاد زمينه هاي رقابتي در اعلام نرخ اين كالا، شفاف شدن قيمت و امكان افزايش طرح هاي توسعه كارخانه هاي سيماني از جمله ويژگي هاي ورود كالاي ياد شده به بورس است. وي تصريح كرد: ميزان توليد سيمان در كشور هم اكنون ۳۰ ميليون تن در سال است در حالي كه ميزان مصرف اين كالا در كشور به ۳۳ ميليون تن مي رسد. از آنجا كه توليد محصول سيمان در كشور داراي مزايايي نظير امكان تهيه مواد اوليه، نيروي كار ماهر و سوخت ارزان است، با حذف واسطه ها در اين بخش مي توان به توسعه فعاليتهاي توليدي در صنعت سيمان دست يافت.
به گفته وي، واسطه هاي فعال در دادوستد سيمان هم اكنون كالاي ياد شده را با نرخ هاي گوناگون (۲۸۰ هزار ريال در تهران و ۷۵۰ هزار ريال در ساير نقاط كشور ) به دست مصرف كننده مي رسانند.
وي تصريح كرد: رقمي بالغ بر سه تريليون ريال هم اكنون از معاملات سيمان نصيب واسطه ها مي شود در حالي كه با اين رقم مي توان سالانه دو تا سه كارخانه يك ميليون تني توليد سيمان احداث كرد.
وي، به پايان نرسيدن مطالعات وزارت بازرگاني براي ورود سيمان به بورس را تنها دليل تأخير در اجراي اين طرح ذكر كرد و گفت: با بررسي طرح ورود سيمان به بورس جامع كالا محصول ياد شده به سمت قيمت واقعي خود هدايت خواهد شد.
از سوي ديگر احمد صادقي گفت: بورس فلزات، از ابتداي فعاليت خود كوشيده تا امكان دادوستد اوراق آتي را براي فعالان اين بازار فراهم كند حال پس از يك سال تلاش مداوم در اين خصوص ، به طور قطع در شش ماهه دوم امسال، شاهد تحقق آن خواهيم بود.
دبير كل بورس فلزات افزود:  مكانيزم داد و ستد اين اوراق، مشابه خريد و فروش برگه هاي مورد معامله در بورس اوراق بهادار بوده كه خود منجر به تحويل آني كالا نمي شود. به اين ترتيب برخلاف شركتها و واحدهاي دولتي كه تمايلي به فروش آتي كالا و انجام معامله از طريق اوراق آتي ندارند، شركتهاي خارجي و وارد كنندگان از اين امر استقبال مي كنند.
صادقي خاطر نشان كرد: گرچه امكان تبديل تدريجي اوراق آتي به كالا توسط دارندگان اين اوراق وجود دارد، ولي آنها عمدتا از اين كار امتناع كرده و ترجيح مي دهند تا به مبادله قرارداد كالا به جاي خود كالا اقدام كنند.
وي به نوسانات اخير بورس اوراق بهادار اشاره كرد و گفت: اين بورس به حوادث و مسايل مختلف داخلي و جهاني حساس بوده و در مقابل آن به سرعت واكنش نشان مي دهد، در حالي كه اين تاثير در بورس كالا تدريجي است.

سهام دولتي در بلوك هاي كوچك فروخته مي شود
ايسنا: سازمان خصوصي سازي در دور جديد واگذاري ها از ۲۷ آبان ماه سهام ۱۴ شركت را به صورت خرد و حداكثر در بلوك هاي ۵ تا ۱۰ درصدي مي فروشد.
معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به بازاريابي هاي انجام شده پيش بيني مي كنيم تا۸۰ درصد سهام ياد شده طي روزهاي ۲۷ آبان تا اول مهر در بورس تهران به فروش برسد.
سيد مهدي عقدايي افزود: در حال مذاكره با متقاضيان خريد ۱۱ شركتي هستيم كه در مهرماه به فروش نرسيد. هرگاه با خريداري به توافق اوليه برسيم دوباره آگهي هاي فروش را منتشر خواهيم كرد.
وي ادامه داد: طي دور جديد خصوصي سازي سهام ۴۰ شركت از طريق مزايده و ۱۴ شركت از طريق بورس به فروش مي رسد. قيمت پايه سهام اين شركت ها در مجموع معادل ۲۳ ميليارد تومان برآورد مي شود.
به گفته وي، سازمان خصوصي سازي در حال مذاكره با خريداران سهام سه شركت نخ نيرو، ماشين سازي اراك و مخابرات شهيد قندي است كه ارزش سهام شركت هاي يادشده به ۹۶ ميليارد تومان مي رسد.

شاخص گروه نفت و پتروشيمي عقب افتاد
006060.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام طي معاملات ديروز بورس تهران با رشد ۵/۳۶ درصدي مواجه شد و به رقم ۱۳ هزار و ۲۶۱ واحد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص هاي اصلي و فرعي هر كدام به ترتيب با ۴۲ واحد و ۳/۷ واحد افزايش ارقام ۱۳ هزار و ۴۵۰ و ۱۰ هزار و ۸۱۹ واحد را براي خود به ثبت رساندند.
بنابراين گزارش فعاليت شركت هاي صنعتي حاضر در بورس به نحوي بود كه شاخص صنعت را روز گذشته با ۴/۱۶ واحد رشد روبه رو ساخت و اين شاخص روي رقم ۹ هزار و ۸۸۵ واحد قرار گرفت.
اين گزارش حاكي است ديروز در نتيجه عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري بورس اوراق بهادار شاخص مالي ۲۰۴ واحد ديگر بالا رفت و روي رقم ۴۱ هزار و ۸۵۴ واحد ايستاد.
در اين روز كاري شاخص گروه نفت و پتروشيمي روند نزولي در پيش گرفت و با ۳۶۴ واحد كاهش به رقم ۲۸ هزار و ۳۰۲ واحد رسيد.
اما شاخص گروه كاني غيرفلزي با ۵/۸۴ واحد رشد رقم ۲۴ هزار و ۳۳۶ واحد را براي خود ثبت كرد.

دبير شوراي اقتصاد:
سهام دولتي را «ذره اي» عرضه كنيد
موج: عرضه ذره اي سهام شركت هاي دولتي در بورس بهترين راه براي رفع مشكلات موجود در فروش اين سهام ها است.
دكتر حميد اخلاقي دبير شوراي اقتصاد در خصوص روش هاي مناسب براي خصوصي سازي گفت: آنچه در حال حاضر با عنوان خصوصي سازي در جريان است چيزي جز واگذاري شركت هاي دولتي نيست.
وي بحث هاي مطرح در خصوص شيوه هاي واگذاري شركت هاي دولتي به بخش غيردولتي را بحث هايي فرعي دانست و گفت: در شرايط موجود، واگذاري از طريق مذاكره، فساد آور بوده و استفاده از روش مزايده نيز به دليل فقدان بخش خصوصي قدرتمند و انحصاري بودن بورس ثمربخش نخواهد بود.
دبير شوراي اقتصاد واگذاري از طرق ارائه سهام شركت هاي دولتي در بورس را راه سوم واگذاري دانست و گفت: اين روش شبيه مزايده است اما ظرفيت هايي در واگذاري از طريق بورس وجود دارد كه تعويق در فروش سهام شركت هاي دولتي نيز به دليل عدم رعايت اين ظرفيت ها بوده است.
وي به راه حل تسريع روند فروش سهام شركت هاي دولتي در بورس اشاره كرد و گفت: عرضه ذره اي سهام شركت هاي دولتي در بورس بهترين را ه براي رفع مشكلات موجود در فروش اين سهام ها است. اما يكي از موانع عرضه ذره اي سهام شركت هاي دولتي در بورس، انحصاري بودن ساختار بورس است.

ضرورت ايجاد نهاد بازارگرداني در بازار سرمايه
مهر:كارشناسان بازار سرمايه بر ضرورت ايجاد نهاد هاي بازار گردان در بورس براي كاهش دامنه نوسانات تاكيد كردند.
گزارش هاي دريافتي نشان مي دهد: بازار سرمايه ايران با توجه به كم عمق بودن، با كوچكترين اتفاقي شاخصهاي آن سير صعودي طي مي كند به گونه اي كه هراس از حباب هاي قيمتي بازار نگران كننده مي شود و گاهي در سراشيبي سقوط قرار مي گيرد به طوري كه احساس خطر تمام بازار را فرامي گيرد.
با توجه به گسترش و توسعه بازار سرمايه طي سال هاي اخير وكم عمق بودن اين بازار ايجاد تدابيري براي كاهش نوسانات و تاثير عوامل خارجي بر شاخص هاي بورس و تعميق بازار ضروري به نظر ميرسد. يكي از موثرترين شيوه هاي كاهش نوسانات ايجاد نهادهاي بازارساز در بورس است.
عباس هشي حسابرس معتمد بورس با بيان اينكه حضور بازارگردان در بورس يك پديده نو وجديد است، دراين مورد مي گويد: ايجاد نهاد بازارگرداني در بورس درهر مقطع با مشكلاتي روبرو خواهد بود ولي اين مسئله نمي تواند لزوم وجود اين نهاد ها را نفي كرده و اين مشكلات به مرور زمان با تصحيح آيين نامه و ايجاد مقررات جديد ازبين خواهد رفت. اين در حالي است كه دكتر حسين كدخدايي كارشناس بازارسرمايه ايجاد بازارگردانها دربورس را در حال حاضربعيد مي داند و معتقد است: به دليل پر بازده بودن بازار سرمايه و بالا بودن ريسك در آن، فعاليت بازارگردانها با دشواريهايي مواجه بوده و تدوين اين آيين نامه با اجراي آن فاصله زيادي دارد.
اكبرزرگاني نژاد يكي ديگر از كارشناسان بازارسرمايه مي گويد: بازار سرمايه بايد به سوي ايجاد نهادهاي مالي مانند بازار سازها و بازارگردانها حركت كند وعملكرد اين نهادها در تنظيم بازار، مي تواند در كاهش تاثيرعوامل خارجي موثر باشد.
حسين عبده تبريزي دبير كل بورس نيز مي گويد: نهادهاي بازارگردان در بورس هاي معتبر جهاني درهرسه دقيقه يك قيمت فروش سهام ويك قيمت براي خريد سهام ارائه مي دهند اما پيدا كردن چنين نهاد هاي در ايران كه حتي هر۳۰دقيقه يكبار اين آمارو ارقام را ارائه كنند بسيار مشكل است.
وي مي افزايد: بازارگردان موظف است با تمركز دايمي روي اطلاعات صنايع و شركت هاي پذيرفته شده در بورس بكوشد تاحد امكان مديران شركت از اطلاعات مربوط به شركت آگاهي داشته باشند، تا دامنه قيمتي را كه مشخص مي كند با واقعيات شركت منطبق وهمواره قيمت بازار به قيمت ذاتي سهام نزديك باشد.

تغييرات قيمت سهام
يكشنبه ۱۷ آبان ۸۳
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵
۲۹۹
۶,۲۸۱
سرمايه گذاري صنعت نفت
۵
۵۱۸
۱۰,۸۸۷
سرمايه گذاري ساختمان
۵
۱۵۳
۳,۲۱۵
چيني ايران
۵
۱۰۲۷
۲۱,۵۸۲
سيمان كرمان
۵
۲۰۹
۴,۳۹۲
معدني دماوند
۵
۳۳۶
۷,۰۵۶
جوشكاب يزد
۴.۹۹
۱۳۹
۲,۹۲۶
موتورسازان تراكتور
۴.۹۹
۲۴۳
۵,۱۰۹
داده پردازي ايران
۴.۹۹
۳۱۶
۶,۶۴۴
پارس سوئيچ
۴.۹۹
۱۱۹
۲,۵۰۴
شيشه وگاز
۴.۹۹
۱۲۷
۲,۶۷۳
قطعات فولادي
۴.۹۹
۲۸۵
۵,۹۹۴
فروسيليس
۴.۹۹
۱۴۰
۲,۹۴۴
صنعتي آما
۴.۹۹
۳۲۵
۶,۸۴۱
كاغذ سازي كاوه
۴.۹۹
۲۳۶
۴,۹۶۹
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۱۴۶
۳,۰۷۳
محور سازان
۴.۹۹
۲۰۰
۴,۲۱۲
مهركام
۴.۹۸
۹۶
۲,۰۲۴
ريخته گري تراكتورسازي
۴.۹۸
۱۷۹
۳,۷۷۳
شيمي دارويي داروپخش
۴.۹۸
۷۵
۱,۵۸۰
لاستيك البرز
۴.۹۷
۱۳۳
۲,۸۰۹
شيميايي سينا
۴.۹۷
۸۶
۱,۸۱۵
رينگ مشهد
۴.۹۴
۵۷
۱,۲۱۲
درخشان تهران
۴.۹۴
۸۳
۱,۷۶۲
بلبرينگ ايران
۴.۹۳
۵۶
۱,۱۹۲
آزمايش
۴.۸۲
۲۱۶
۴,۶۹۶
ايرانيت
۴.۷۲
۱۲۱
۲,۶۸۵
سرمايه گذاري آذربايجان
۴.۵۳
۳۵۰
۸,۰۷۶
سرمايه گذاري پتروشيمي
۴.۴۶
۴۲۷
۱۰,۰۰۰
سيمان هگمتان
۴.۱۴
۳۱۴
۷,۸۹۸
سرمايه گذاري ملي
۳.۹۸
۸۰
۲,۰۹۲
گلتاش
۳.۸۹
۳۳۳
۸,۸۹۰
سرمايه گذاري توس گستر
۳.۸۳
۱۷۳
۴,۶۹۵
تكنو تار
۳.۷۷
۱۳۱۶
۳۶,۲۰۰
سيمان شاهرود
۳.۷۴
۵۵۹
۱۵,۴۹۰
لاستيكي سهند
۳.۷۱
۷۴
۲,۰۶۷
گرجي
۳.۵۹
۹۷
۲,۷۹۷
توسعه صنعتي
۳.۱۱
۶۰۳
۱۹,۹۹۹
سيمان سپاهان
۲.۹۶
۴۹۶
۱۷,۲۶۲
سيمان تهران
۲.۹۵
۲۱۲
۷,۴۰۰
فولاد كاويان
۲.۸۸
۱۰۰۵
۳۵,۹۰۱
خدمات انفورماتيك
۲.۸۵
۲۳۳
۸,۴۰۰
ايران ترانسفو
۲.۷۴
۱۶۰
۵,۹۹۸
سايپا
۲.۶۴
۱۰۹
۴,۲۳۴
پاكسان
۲.۶۴
۱۵۷
۶,۱۰۰
كيميدارو
۲.۵۷
۲۲۳
۸,۹۰۰
چادر ملو
۲.۵۷
۱۰۵
۴,۱۹۳
تراكتورسازي
۲.۵۶
۸۰
۳,۲۰۰
ساختمان اصفهان
۲.۴۳
۱۷۸
۷,۵۰۰
معادن و فلزات
۲.۳۹
۱۴۸
۶,۳۵۰
تامين ماسه
۲.۳۴
۱۱۵
۵,۰۲۰
صنعت و معدن
۲.۲۷
۱۲۶
۵,۶۸۷
سرمايه گذاري غدير
۲.۱۹
۴۶
۲,۱۴۶
قند مرودشت
۲.۰۵
۴۶
۲,۲۹۰
نيرومحركه
۱.۸
۱۰۹
۶,۱۶۹
سرمايه گذاري البرز
۱.۷۹
۳۵۹
۲۰,۴۰۰
پتروشيمي اصفهان
۱.۷۸
۶۲
۳,۵۵۰
بهپاك
۱.۶۷
۱۷۱
۱۰,۳۹۰
سايپا ديزل
۱.۶۴
۱۰۰
۶,۱۸۰
معادن روي
۱.۵
۲۳۹
۱۶,۱۵۰
سيمان فارس وخوزستان
۱.۳۹
۴۰
۲,۹۲۰
كف
۱.۳۴
۳۴
۲,۵۶۶
معادن بافق
۱.۳۱
۹۶
۷,۴۴۳
داروسازي زهراوي
۱.۱۷
۹۳
۸,۰۴۵
سايپا آذين
۱.۰۸
۱۱۶
۱۰,۸۵۰
بانك كارآفرين
۱.۰۷
۳۲۸
۳۱,۰۰۰
گاز لوله
۱.۰۶
۱۵۸
۱۵,۰۸۵
پتروشيمي خارك
۱.۰۴
۲۳۴
۲۲,۷۱۹
سينا دارو
۰.۹۹
۳۱۰
۳۱,۷۷۵
نفت بهران
۰.۹۶
۱۳۷
۱۴,۳۸۸
پتروشيمي اراك
۰.۹۲
۳۰
۳,۲۷۵
شهد ايران
۰.۸۶
۶۳
۷,۴۱۰
كنتورسازي ايران
۰.۸۴
۲۵
۳,۰۱۵
جام دارو
۰.۷۲
۲۷
۳,۷۹۸
هپكو
۰.۷۱
۶۶
۹,۳۴۶
داروسازي فارابي
۰.۵۷
۳۱
۵,۴۹۹
داروسازي اسوه
۰.۵۱
۴۲
۸,۲۰۰
كاشي اصفهان
۰.۴۹
۲۶
۵,۳۷۰
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۴۷
۱۴
۲,۹۸۰
ايران مرينوس
۰.۴۶
۹
۱,۹۴۵
پارس خودرو
۰.۳۷
۳۰
۸,۰۸۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۰.۳۵
۱۳
۳,۷۰۰
نيروي زنگان
۰.۳۲
۱۲
۳,۷۳۹
سرمايه گذاري رنا
۰.۲۱
۳۴
۱۶,۰۰۰
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۲
۲
۱,۰۰۲
پارس الكتريك
۰.۱۸
۳
۱,۶۵۸
شكر شاهرود
۰.۱۸
۱۵
۸,۵۱۱
مخابراتي شهيد قندي
۰.۱۴
۵
۳,۶۷۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۱۳
۳۹
۲۸,۹۹۲
سيمان شمال
۰.۱۱
۱۶
۱۴,۲۰۰
چرخشگر
۰.۰۹
۲
۲,۱۴۹
آبسال
۰.۰۶
۱
۱,۶۹۰
آذرآب
۰.۰۶
۱
۱,۶۸۵
پارس قوطي
۰.۰۵
۴
۸,۷۳۲
جابربن حيان
۰.۰۴
۱
۲,۴۹۹
مهرام
۰.۰۳
۵
۱۹,۵۰۰
پتروشيمي فارابي
۰.۰۲
۱
۴,۱۶۰
توسعه صنايع بهشهر
۰.۰۱-
۱-
۸,۲۷۰
دارو پخش
۰.۰۲-
۳-
۱۷,۱۰۱
رازك
۰.۰۲-
۱-
۶,۲۵۰
لنت ترمز
۰.۰۳-
۱-
۲,۸۶۱
پمپ سازي ايران
۰.۰۳-
۶-
۱۷,۹۲۷
لوله سديد
۰.۰۹-
۵-
۵,۸۰۰
صنعتي بهشهر
۰.۱۳-
۲-
۱,۴۸۹
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۱۳-
۷-
۵,۴۹۷
لبنيات پاك
۰.۱۵-
۳-
۲,۰۱۵
پلاستيران
۰.۲۴-
۵-
۲,۰۹۲
تكسرام
۰.۳۲-
۶-
۱,۸۴۷
لاميران
۰.۳۳-
۱۵-
۴,۴۸۹
مس شهيد باهنر
۰.۳۴-
۱۷-
۵,۰۲۵
ايران خودرو
۰.۳۷-
۳۸-
۱۰,۲۳۰
اقتصاد نوين
۰.۳۷-
۲۵-
۶,۶۹۸
توسعه فارس
۰.۴۱-
۲۳-
۵,۶۲۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۰.۴۲-
۱۷-
۴,۰۰۱
لوله وماشين سازي
۰.۴۴-
۳۴-
۷,۶۳۱
تولي پرس
۰.۴۵-
۷-
۱,۵۵۰
سرما آفرين
۰.۴۶-
۳۱-
۶,۷۰۰
معادن منگنزايران
۰.۵۱-
۸-
۱,۵۵۹
نورد ولوله اهواز
۰.۵۹-
۱۹۹-
۳۳,۸۰۰
سيمان شرق
۰.۶۱-
۲۱-
۳,۴۱۹
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۶۷-
۱۵-
۲,۲۴۰
فارسيت دورود
۰.۷۱-
۱۶۶-
۲۳,۳۰۰
سيمان اصفهان
۰.۸-
۶۰-
۷,۴۰۰
سرمايه گذاري مسكن
۰.۹۱-
۴۷-
۵,۰۹۰
نيروترانس
۰.۹۸-
۳۱-
۳,۱۲۷
سرمايه گذاري ملت
۱.۲۳-
۹۸۴-
۷۸,۹۹۹
سيمان صوفيان
۱.۲۵-
۱۶۹-
۱۳,۳۵۰
كاشي الوند
۱.۴۱-
۲۲۹-
۱۶,۰۰۰
پتروشيمي آبادان
۱.۴۲-
۴۵-
۳,۱۳۰
سرمايه گذاري سپه
۱.۵۴-
۲۴۱-
۱۵,۳۷۰
گروه صنعتي سديد
۱.۸۵-
۷۲-
۳,۸۱۰
ايران خودرو ديزل
۱.۹۳-
۱۹۷-
۱۰,۰۰۰
كاشي نيلو
۲.۱-
۵۱-
۲,۳۷۵
روغن نباتي پارس
۲.۱۳-
۱۸۸-
۸,۶۳۱
كربن ايران
۲.۲۳-
۷۸-
۳,۴۲۰
موتوژن
۲.۸۹-
۲۲۷-
۷,۶۱۹
سيمان كارون
۳.۰۵-
۱۰۱-
۳,۲۱۰
پارس توشه
۳.۵۴-
۶۶-
۱,۸۰۰
ماشين سازي اراك
۴.۱۲-
۸۷-
۲,۰۲۳
فيبرايران
۴.۱۳-
۱۹۸-
۴,۶۰۰
سامان گستراصفهان
۴.۲۱-
۴۷۵-
۱۰,۸۰۰
نگين طبس
۴.۶۷-
۹۹-
۲,۰۲۳
نيرو كلر
۴.۷۲-
۸۹-
۱,۷۹۵
فنرسازي خاور
۴.۹۲-
۵۷-
۱,۱۰۲
شوكو پارس
۴.۹۴-
۷۵-
۱,۴۴۳
قند پارس
۴.۹۵-
۴۲-
۸۰۷
پارسيلون
۴.۹۷-
۱۴۳-
۲,۷۳۴
كارتن مشهد
۴.۹۸-
۹۲-
۱,۷۵۷
آريا الكترونيك ايران
۴.۹۸-
۱۴۴-
۲,۷۴۸
ماشين آلات تراكتورسازي
۴.۹۹-
۱۰۹-
۲,۰۷۷
كارتن پارس
۴.۹۹-
۶۲۴-
۱۱,۸۷۴
صنايع شيميايي
۴.۹۹-
۴۴۰-
۸,۳۷۳
داروسازي عبيدي
۵-
۱۳۰۶-
۲۴,۸۳۲
دوده صنعتي
۵-
۱۰۰۳-
۱۹,۰۶۳
افست
۵-
۱۰۷۱-
۲۰,۳۵۶
نفت پارس
۲۲.۸۹-
۷۴۲-
۲,۵۰۰
شيميايي فارس
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |