دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۴۹ - Nov 8, 2004
نايب قهرماني ايران در جام جهاني كشتي فرنگي
دلاور مردان ايران بر آمريكا پيروز شدند
006054.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: اصالت رشته كشتي در ايران به نوعي اساس و ريشه اين ورزش سنتي و قديمي را در جامعه ما محكم كرده است. گره خوردن فرهنگ اين ورزش با فرهنگ عمومي جامعه باعث شده است تا در ابعاد جهاني به نوعي جايگاه ماندگاري براي خود بدست آوريم. به مسابقات جهاني و المپيك هاي گذشته هم كه نظر بيفكنيم در هر دوره از آن نامي از ايران هم به چشم مي خورد. اين رشته به دليل فاكتورهاي مردمي و تزريق روح جوانمردي و مروت با آن در بين اقشار جامعه ما هميشه نوعي محبوبيت خاص داشته است، كه همانطور كه اشاره رفت به فرهنگ پهلواني و تاريخي ما ارتباط پيدا مي كند.
ما از معتبرترين تورنمنت ها نيز هميشه با موفقيت و مدال بازگشته ايم. اين مقدمه از آن جهت آمد كه اشاره اي داشته باشيم به پيروزي چشمگير كشتي گيران فرنگي كار كشورمان در مسابقات جام جهاني كه در گرجستان برگزار شد. تيم كشتي فرنگي ايران كه با تركيبي از جوانان و اميدها پا به اين ميدان گذاشته بود در پي پيروزي بر تيم قدرتمند بيلوروسي موفق شد تيم آمريكا را هم با نتيجه ۱۴ بر ۱۲ شكست دهد. آمريكا كه بهترين نفرات خود را به گرجستان اعزام كرده بود در مقابل قدرت جواني و شجاعت بچه هاي ملي ما تن به شكست داد. زيباترين كشتي را رضا زيدوند در وزن ۹۶ كيلوگرم گرفت و طي يك كشتي ديدني و پرافت و خيز موفق شد برابر حريف قلدر آمريكايي اش سه بر صفر به پيروزي برسد. حميد سوريان نيز در ۵۵ كيلوگرم با نتيجه جالب هفت بر صفر بر گاري اولري به پيروزي رسيد. تيم ايران كه در روز نخست بر بيلوروسي پيروز شده بود، در روز دوم در ميان ناباوري به گرجستان ميزبان مسابقات باخته بود.
شايد اگر مسابقه تيم هاي ايران و گرجستان در شهر ديگري به جز تفليس برگزار مي شد نتيجه اي رقم مي خورد كه مي توانست شگفتي هاي اين دوره از مسابقه هاي جام جهاني را كامل تر كند.
گرجي ها در مسابقه با تيم جوان ايران در شرايطي به پيروزي (۸-۱۸) رسيدند كه از تمامي امكانات موجود ميزباني توانستند به نحو احسن بهره ببرند، اما صلابت و انجام مبارزات تمام عيار سفيران شايسته ما برابر كشتي گيران كشور ميزبان حتي ذره اي از شايستگي هاي آنها نكاست و اين دقيقاً همان چيزي است كه كشتي فرنگي ما حالا مي تواند با تبلور آن به روح تازه اي برسد. امروز كشتي فرنگي ايران صاحب كلاس و فن است و اين چيزي است كه سال هاي سال براي كسب آن تلاش شده است. در بازي هاي المپيك آتن اگرچه مردان لايق ما نتوانستند بر روي سكوي قهرماني بايستند، اما هيچ صاحب تفكري نتوانست اين همه جوهر و توانمندي در كشتي فرنگي ايران را بر زبان نياورد و بر آن آفرين نگويد.
جام جهاني گرجستان در حقيقت ادامه تبلور و نمايش همان شايستگي هايي است كه اولين جرقه هاي آن در المپيك زده شد و ادامه آن در جام جهاني گرجستان به بار نشست. حال بايد نشست و برنامه ريخت. كشتي فرنگي ايران با نسل حاضر يقيناً مي تواند در آينده اي بسيار نزديك حرف هاي بيشتري براي گفتن داشته باشد.
نايب قهرماني ايران
در جام جهاني سال ۲۰۰۴
تيم ملي كشتي فرنگي ايران در آخرين ديدار خود در پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي سال ۲۰۰۴ در گرجستان با اقتدار كامل تيم ملي كشتي فرنگي فرانسه را با نتيجه ۱۹ بر ۷ شكست داد و به مقام نايب قهرماني دست يافت.
مسابقه تيم هاي ملي كشتي فرنگي ايران و فرانسه ديشب در شهر تفليس پايتخت گرجستان برگزار شد و طي آن تيم ايران در هفت وزن صاحب ۶ پيروزي و يك شكست شد.
سرمربي تيم ايران:
اين جوانان را حفظ كنيد
محمد بناء سرمربي تيم كشتي فرنگي ايران در جام جهاني گرجستان در پايان اين رقابت ها گفت: جوانان بي نام و نشان ايران در جام جهاني نشان دادند كه اگر روي كشتي فرنگي برنامه ريزي و سرمايه گذاري شود مي توانيم همپاي كشتي آزاد از حيثيت اين ورزش دفاع كنيم. فدراسيون و سازمان تربيت بدني بايد با برنامه ريزي صحيح اين جوانان را حفظ كنند و با در نظر گرفتن مسابقات برون مرزي بيشتر آنها را تقويت كنند. وي خاطرنشان كرد: با فرصت دادن به جوانان در جام جهاني، بچه ها حد و اندازه  هاي خود را شناخته و تجربيات بسيار گرانبهايي به دست آوردند. اين مسابقات باعث شد تا نقاط ضعف  مان رابشناسيم، اما بايد گفت كه نقاط قوتمان بسيار بيشتر بود.
مدير تيم ملي كشتي فرنگي
فردا معرفي مي شود
مدير تيم ملي كشتي فرنگي فردا به طور رسمي معرفي مي شود.
با مشخص شدن مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي شرح وظايف آنها نيز اعلام خواهد شد، كه به نظر مي رسد تمامي اختيارات به مدير تيم ملي واگذار شود و با اعلام دبير فدراسيون كشتي ديگر تيم هاي ملي كشتي، سرمربي نخواهند داشت.
با توجه به مذاكرات انجام شده فعاليت حسن بابك به عنوان مدير تيم هاي ملي محتمل به نظر مي رسد اما در خصوص تيم كشتي آزاد هنوز تصميم نهايي گرفته نشده است و مدير تيم ملي كشتي آزاد هفته آينده معرفي خواهد شد.

برنامه بازيهاي به تعويق افتاده تيم واليبال سايپا اعلام شد
گروه ورزشي: كميته مسابقات فدراسيون واليبال برنامه بازيهاي به تعويق افتاده سايپا را اعلام كرد.
تيم سايپا به دليل حضور در جام اتحاديه ورزشي امارات كه به قهرماني اين تيم منجر شد، با مجوز فدراسيون در هفته هاي اول و دوم ليگ برتر غيبت كرد. براساس برنامه جديد اين تيم روز اول آذرماه سال جاري با نئوپان گنبد در گنبد و ۱۷ آذر با برق تهران ديدار مي كند.
واليبال پيشكسوتان در مرحله نيمه پاياني
مرحله نيمه پاياني واليبال پيشكسوتان امشب با انجام چهار ديدار تيمهاي فيناليست خود را در دو رده سني ۴۰ تا ۴۷ سال و ۴۷ سال به بالا شناسايي مي كند.
در رده سني ۴۰ تا ۴۷ صباباتري با حصاري و سازمان هوا و فضا با پيكان و در رده سني ۴۷ سال به بالا پيكان و هما و آتش نشاني با شهريار در سالن قيطريه با هم روبرو مي شوند. جمعي از چهره هاي شاخص واليبال ايران در دهه هاي گذشته در عضويت تيمهاي راه يافته به مرحله نيمه نهايي هستند.

بسكتبال در «دست انداز» سفر به تايوان
006057.jpg
گروه ورزشي: بسكتبال ايران در دست انداز سفر تايوان هنوز نمي داند كه تيم ملي بزرگسالان در مسابقات جام استانكوويچ شركت مي كند يا خير. البته فراهم كردن مقدمات سفر به تايوان هميشه براي رشته هاي مختلف ورزشي كشورمان دردسر آفرين بوده و همواره در دقيقه نود تيم هاي ورزشي ما موفق به حضور در اين كشور و در يكدوره مسابقات آسيايي شدند. بسكتبال هم از اين امر مستثني نيست و هفته هاست كه فكر و ذهن مسئولان اين رشته حول محور دريافت ويزا و همواركردن سفر ملي پوشان در مسابقات قهرماني آسيا دور مي زند. عنايت الله آتشي دبير فدراسيون بسكتبال ديروز در گفتگو با «ايرنا» فدراسيون بسكتبال تايوان را متهم به عدم همكاري در راه سفر ملي پوشان به اين كشور كرد. وي گفت: فدراسيون بسكتبال تايوان اعلام كرد كه اعضاي تيم ايران براي دريافت رواديد به يكي از كشورهاي همسايه تركيه يا امارات بروند، در حالي كه ما خواستار آن هستيم كه ابتدا از سوي تايوان رواديدها صادر و سپس تيم ايران در راه سفر به اين كشور با دريافت رواديد در فرودگاه يكي از دو كشور همسايه عازم محل برگزاري مسابقات شود. آتشي سفر اعضاي تيم به كشور ثالث جهت دريافت رواديد و بازگشت به كشور و اعزام مجدد به تايوان را باعث افزايش هزينه هاي تيم ملي خواند. دبير فدراسيون بسكتبال اظهار اميدواري كرد كه تا زمان باقيمانده رواديد بازيكنان اخذ شود و آنها در رقابت هاي فوق شركت كنند.

ياغي فوتبال ايتاليا اخراج شد
006051.jpg
گروه ورزشي -معراج مژده: او را بداخلاق ترين و شايد بي تربيت ترين بازيكن حال حاضر فوتبال ايتاليا مي شناسند. بددهان، بداخلاق، ياغي و با روحيه انزواگرايي.
ديگر در فوتبال ايتاليا به خوبي در اين زمينه ها شناخته شده است. شايد روحيه بازيكن سالاري نداشته باشد، اما به شدت به اطرافيان توهين مي كند. هرچه در زمين فوتبال عصيانگرتر، پرخاشگر و هتاك است در بيرون از ميدان آرام و متين معرفي شده است.
آنتونيوكاسانو حالا در باشگاه رم دردسرهاي جديد مي آفريند. بي حرمتي و بي ادبي او نسبت به مربيان براي چندمين بار تكرار شده است واين بار رو در رو با لوئيجي دل نري مربي رم.
هشدارها و تذكرهاي دل نري راه به جايي نبرد و در نهايت دل نري گزارش خود را به مدير اجرايي باشگاه و رئيس باشگاه اعلام كرد و خواستار تنبيه سخت براي كاسانو شد. دل نري در اين گزارش با صراحت از سنسي خواست تا در باره كاسانو تصميم بگيرد. او اعلام كرد در تيم او جايي براي بازيكنان بي ادب وجود ندارد و او احتياجي به كاسانو ندارد.
گزارش دل نري به روسلا سنسي مدير اجرايي باشگاه و يكي از مديران زن كه قاطعيت او در ايتاليا زبانزد همگان است فرستاده شد و او به دليل تكرار بي حرمتي هاي كاسانو با كنار گذاشتن وي موافقت كرد.
كاسانو در تيم ملي ايتاليا نيز جايي نخواهد داشت.كلوديو جنتيله مربي تيم المپيك ايتاليا نيز قبلا گزارش مفصلي در باره كاسانو به فدراسيون فوتبال ايتاليا ارائه داده بود. كاسانو حاضر نشده بود در تيم المپيك بازي كند.

انتخاباتي داغ در انتظار تكواندو
ايرنا: ثبت  نام  شركت  درانتخابات  رياست  فدراسيون  تكواندو روز سه شنبه  به  پايان  مي رسد و ديروز يكشنبه  در هشتمين  روز ازمهلت  ۱۰روزه  ثبت  نام ، مختار كلانتري رئيس  سابق  فدراسيون  نيز با دريافت  فرم  ثبت  نام  به  نظر مي رسد كه  قصد داردتا به  جمع  نامزدهاي  كسب  رياست  اين  فدراسيون  بپيوندد و انتخابات  را داغ كند.
بنابراعلام  روابط عمومي فدراسيون  تكواندو، علاوه  بر كلانتري ، ناصر پورعلي فرد نايب  رئيس  فدراسيون ، داود فلاح  بازرس  مجمع  ورئيس  كميته  مسابقات ، منوچهرصالحي  نايب  رئيس  اسبق  فدراسيون ، حميدرضا مهرعلي  رئيس  سابق  روابط عمومي فدراسيون ، نادر خدامرادي  دارنده  مدال  برنز جهان  در سال  ۱۹۸۳ و داودميمندي  رئيس  اسبق  هيات  تكواندو تهران  و نيروهاي  مسلح  نيز براي  كسب  رياست اين  فدراسيون  فرم هاي  مربوطه  را دريافت  كرده اند.
هنوز سيدمحمد پولادگر رئيس  كنوني  اين  فدراسيون  در خصوص  ثبت  نام اقدام نكرده  است .
انتخابات  فدراسيون  تكواندو روز ۱۰ دي  ماه  با تشكيل  مجمع  فدراسيون انجام  مي شود.

انتصاب جديد در هندبال
گروه ورزشي: علي مظاهري به عنوان مشاور عالي فدراسيون هندبال منصوب شد.
عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال به جز انتصاب مشاور عالي، منوچهر حيدري را هم به سمت رئيس كميته پيشكسوتان برگزيد. حيدري در سالهاي اخير همواره مسئوليت اداره اردوهاي تيمهاي ملي هندبال را بر عهده داشته است.

براي حضور در رقابت هاي جهاني مكزيك
تيم ملي كاراته ايران تركيب خود را شناخت
ايرنا: اعضاي  تيم  ملي  كاراته  ايران ، براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني  مكزيك ، ۲۳آبان  ماه  جاري  تهران  را به  مقصد شهر مونتري  ترك  مي كند.
ملي پوشان  كاراته  ايران  با پشت  سر گذاشتن  ۲۰ مرحله  اردوي آمادگي ، بامداد شنبه  هفته  آينده  تهران  را ترك  كرده  و پس  از توقف  كوتاهي  در هلند و مكزيكوسيتي  به  سوي  محل  برگزاري  رقابت ها در شهر مونتري  مكزيك  خواهندرفت .
حسن  روحاني ، مهدي  عموزاده ، سعيد فرخي ، عليرضا كتيرايي ، اسماعيل  ترك نژاد، علي  شاطرزاده ، مازيار الهامي ، مهران  بهنام فر در كوميته  تيمي  و انفرادي  و افشين  همتي  مقدم ، مالك  محرابي  و مصطفي  پورجلالي  در كاتاي تيمي  و محسن  اشرفي  در كاتاي انفرادي  اعضاي  تيم  اعزامي هستند.
اين  تيم  را حبيب ا... ناظريان  رئيس  فدراسيون ، محسن  آشوري  سرپرست ، غلامرضا دباغيان  سرمربي  كوميته ، شهاب  سلطاني  مربي  كوميته ، محسن  رشيدي نژاد سرمربي  كاتا، محمدابراهيم  نادربيگي  مربي  كاتا، سيدمحمدرضا حسيني مربي  بدن ساز، اميرعباس  لشگري  پزشك ، سيدمحمدحسين  زماني  نماينده  سازمان ، محمد جمشيدي  كارشناس  و احمد ارشدي  همراهي  خواهند كرد.
مسابقات  جهاني  كاراته  در مكزيك  در روزهاي  ۲۷ آبان  تا اول  آذر ماه برگزار خواهد شد.

نشست كميته فني فدراسيون دو و ميداني
ايسنا: نشست كميته فني فدراسيون دووميداني به منظور برنامه ريزي براي مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي و صحرانوردي آسيا، صبح ديروز در محل فدراسيون برگزار شد. نخستين بحثي كه در نشست كميته فني فدراسيون دووميداني مطرح شد، تفكيك وظايف مسئولان مختلف فدراسيون بود و سپس مقرر شد دووميداني كاراني كه شانس حضور در مسابقات كشورهاي اسلامي را دارند، شناسايي شده و مورد حمايت و برنامه ريزي دقيق قرار گيرند. اين مسئله در اولويت برنامه هاي فدراسيون قرار گرفت.
همچنين مقرر گرديد كميته فني فدراسيون دووميداني نظارت بيشتري بر مربيان خارجي شاغل در كشور داشته باشد و عملكرد آنان طي مدت حضورشان مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
از طرفي ديگر تعدادي از مربيان داخلي دووميداني با ابلاغ رسمي فدراسيون در كنار مربيان خارجي فعاليت خواهند كرد.

اتفاقي نادر در فوتبال جهان
ايرنا: ضربه محكم «والتر باسجيو» هافبك تيم فوتبال اندرلشت بلژيك در ديدار با تيم لالووبره موجب شد توپ مسابقه به رغم پارگي و تخليه هواي داخل آن، وارد دروازه حريف شود.ضربه باسجيو از كنار نقطه پنالتي به حدي محكم بود كه توپ پاره شده اما درون دروازه لالوويره نشست تا مسابقه با تساوي ۲ بر ۲ خاتمه يابد.تيم اندرلشت هم اكنون با چهار امتياز اختلاف نسبت به تيم بروژ در مكان دوم جدول رده بندي مسابقات فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي بلژيك قرار دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |