چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۷ - Nov 17, 2004
لائوس در مقابل تيم جوان ايران
ايران با يك گل به دور دوم مي رود
عكس:مجتبي جانبخش
006717.jpg
مهاجمان ايران علي الخصوص علي دايي كاپيتان تيم ملي در بازي مقابل لائوس فرصت مناسبي است تا او همچنان به عنوان ركورد دار گل زن ملي در جهان شمار گل هاي خود را با رقبا بيشتر افزايش دهد.زدن گل زود هنگام در بازي امشب بدون شك راه دستيابي به
گل هاي بيشتر را نيز از سوي تيم ايران در بازي با ضعيف ترين تيم اين گروه هموار خواهد كرد، هرچند كه ايران با يك گل هم با جا گذاشتن اردن نزديك ترين رقيب خود به دور دوم مي رسد.
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: امروز تيم ملي فوتبال ايران در مرحله گذر از دور اول مسابقات مقدماتي جام جهاني است. دوره اي كه عذاب و سختي بسياري كشيديم و در دلهره و اضطراب عجيبي فرو رفتيم.
امروز با يك گل به دور دوم و شايد جام جهاني مي رويم. حادثه خبر نمي كند اما اگر قرار باشد لائوس هم از ما امتياز بگيرد، ديگر بايد فوتبال را زمين بگذاريم. البته هميشه در اين رشته شاهد شگفتي هاي خاصي بوده ايم، كره شمالي در جام جهاني ۱۹۶۶ و همين لائوس در مقابل اردن كه به سختي تن به شكست داد. تيم ملي فوتبال ايران، بدون هاشميان، مهدوي كيا، رحمان رضايي، نيك بخت واحدي، فرزاد مجيدي، مهرزاد معدنچي، جلال كاملي مفرد به ديدار لائوس مي رود. اما در مقابل علي دايي، علي كريمي و خداداد عزيزي را داريم و جمعي از جوانان سر حال و آماده. ميرزا پور، گل محمدي، نصرتي، كعبي، نكونام، بداوي، كاظميان و برهاني هم هستند. لائوس فوتبال بسيار مشخص و ساده ا ي دارد. تكضرب هاي كوتاه، حركات فردي درجا و گاه ضربه هايي كه بيشتر اتفاقي به نظر مي آيد. درخانه حريف هفت گل به لائوس زديم و امروز با تركيبي جديد كه بيشتر حال و هواي تهاجمي دارد به ديدار اين تيم مي رويم.
دايي، برهاني به اتفاق كريمي در خط حمله قرار مي گيرند. خداداد، نكونام و كاظميان در خط مياني قرار مي گيرند و به احتمال زياد، گل محمدي، نصرتي، بداوي و كعبي در دفاع و ميرزا پور درون دروازه خواهد ايستاد. برنامه برانكو اين است كه در همان دقايق اوليه به گل برسد تا شاگردانش با خيال آسوده و بدون واهمه از تساوي يا شكست به گلهاي بيشتر دست پيدا كند. اين انديشه براي تيمي كه با يك گل صعود مي كند بسيار مفيد است و علي كريمي و دايي بايد اين خواسته را خيلي زود برآورده سازند. كمي احتياط از جانب خط دفاعي نيز لازم است تا از بروز هر گونه حادثه جلوگيري كنند. در مقابل تيمي چون لائوس هم از سوي هوا و زمين قادريم به خواسته خود برسيم، به شرط آنكه از تكروي و ثبت نام خود به عنوان گلزن پرهيز كنيم. صعود ايران به مرحله دوم راه ما را براي رسيدن به جام جهاني هموار خواهد كرد. هم زمان با اين بازي در دوحه قطر، اردن به ديدار تيم قطر مي رود تا در صورت شگفتي بزرگ (توقف ايران) اردن سهميه صعود داشته باشد.
در گروه چهارم نيز امروز تكليف چين و كويت روشن مي شود.
چين در خانه خود با هنگ كنگ بازي مي كند و كويت با مالزي در حالي كه هر دو تيم از نظر امتياز و بازي مقابل يكديگر برابرند و تفاضل گل تيم صعود كننده را مشخص خواهد كرد. كويت با تفاضل گل بهتر (با دو گل) نسبت به چين با حريف ضعيف تري بازي دارد اما چين بايد با هنگ كنگ مستعمره خود بازي كند. شايد سياست در صعود چين تأثير داشته باشد.
در گروه هفتم نيز كره جنوبي در صورت پيروزي يك بر صفر در مقابل مالديو به دور دوم صعود خواهد كرد، در غير اين صورت لبنان بر ويتنام غلبه و به جاي كره صعود خواهد كرد.

علي كفاشيان:
هندبال ايران رشد خوبي داشته است
006711.jpg
گروه ورزشي: چهارمين كلاس المپيك سوليداريتي هندبال با شركت ۳۷ مربي از سراسر كشور با حضور مدرس آلماني فدراسيون جهاني هندبال «كلوس فلدمن» در محل آكادمي المپيك با سخنان علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك گشايش يافت.
كفاشيان گفت: هندبال ايران در سال هاي اخير روند رو به رشدي داشته است و انتخاب اين فدراسيون به عنوان فدراسيون نمونه در جهان و كسب عناوين آسيايي در رده هاي جوانان و باشگاه ها بيانگر اين واقعيت است.وي افزود: اين حركت و قدم هاي فدراسيون در برپايي كلاس هاي مختلف به رشد و پيشرفت هندبال شتاب بيشتري خواهد بخشيد.
عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال نيز با اشاره به حدود پنجاه هزار ورزشكار هندبال اعلام داشت، ما نياز زيادي به برگزاري كلاس هاي آموزشي داريم و اكنون با راه اندازي سالن اختصاصي در تلاش براي افزايش كلاس هاي مربيگري و داوري خواهيم بود.

سخني با مسئولان ورزش
خصوصي سازي در ورزش به چه قيمتي؟
006714.jpg
ايسنا: شركت تجهيز و توسعه اماكن ورزشي در سازمان تربيت بدني و تحت نظر معاونت اشتغال اين سازمان با در اختيار داشتن كليه  مكان هاي ورزشي كشور و واگذاري آنها به بخش خصوصي به عنوان يكي از منابع درآمد سازمان تربيت بدني مبدل شده است. سازمان را هر چه بيشتر در راستاي برنامه هاي سوم و چهارم توسعه كشور _ حركت به سوي خصوصي سازي- حركت مي دهد. اما آيا بحث خصوصي سازي در ورزش كشور با خصوصي سازي در ساير مقوله ها يكسان است؟ و آيا مديران نا آشنا با ورزش، مي توانند در راستاي كمك به ورزش و توسعه  اماكن ورزشي حركت كنند؟
شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي تاكنون بسياري از مكان هاي ورزشي كشور را به بخش خصوصي واگذار كرده و در آخرين مزايده هاي خود، چوب حراج به سرمايه  اصلي و كهن كشور يعني سالن و استخر سرپوشيده ورزشگاه شهيد كشوري زده و در ادامه قصد حراج پيست ديزين را نيز دارد.
نكته بسيار مهمي كه در خصوصي سازي ورزش بايد بدان توجه داشت اين است كه فدراسيونهاي ورزشي كشور بايد از يك حمايت خاص بهره مند شوند و فضاهاي ورزشي كه با تلاش فراوان صدها اهل ورزش پيش از اين بوجود آمده و حفظ و نگهداري شده است، بايد اكنون مورد مراقبت قرار گرفته و در راستاي تقويت تيم هاي ملي استفاده شود.
واگذاري استخر سرپوشيده مجموعه  ورزشي شهيد كشوري به بوفه دار پارك ارم و واگذاري سالن سرپوشيده شهيد كشوري به يك زن ثروتمند، آيا به نفع ورزش خواهد بود؟ اين اهالي غير ورزشي چگونه از سرمايه هاي ورزش اين كشور كه سالها با خون و دل حفاظت شده، نگهداري مي كنند و آيا هدف افرادي كه در مزايده شركت مي كنند هدفي جز كسب سودهاي كلان دارند؟ آيا مسئولان ورزش كشور در اين تفكرند كه اين سالنها در جهت حمايت ورزش استفاده مي شوند؟ و آيا مديران جديد اين مكان ها حافظ ميراث گذشتگان خواهند بود؟ از سوي ديگر در حالي كه سازمان ورزش كشور سخن از حمايت ورزشهاي پايه
مي  گويد، آيا اين به اصطلاح خصوصي سازي ها در راستاي حمايت از ورزشهاي پايه انجام مي گيرد؟ مديران سازمان ورزش به بودجه اي كه به فدراسيونهاي ورزشي پايه مي دهند توجهي ندارند كه چنين چوب حراج به تنها منابع درآمد و تمرين تيم هاي ملي آنان مي زنند. اين مكانهاي ورزشي كه اكنون به مزايده گذاشته مي شوند در فدراسيون هاي ورزشي پايه به عنوان پايگاههاي قهرمان پروري هستند و از اين پس معلوم نيست وضعيت قهرمان پروري در اين مكان ها چگونه خواهد بود. نكته  بسيار جالب در عملكرد شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي اين است كه طي چند ماه اخير برخي اعضاء هيات مديره اين شركت به هيچ وجه در تصميم گيري هاي آن، شركت نمي كنند و به نشانه  اعتراض هيچ كدام از مصوبات اين شركت را مورد تاييد قرار نمي دهند.

ليگ برتر واليبال ايران
تقابل مربيان داخلي و خارجي در هفته هشتم
گروه ورزشي- علي شاكري: سوژه اين هفته از رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران را پارك كي ون و سوتيكوويچ دو مربي خارجي شاغل در دو تيم باشگاهي پيكان و برق تشكيل مي دهند. دو مربي با دو نگاه و دو سبك متفاوت كه حالا پس از چند رويارويي تداركاتي در لباس تيمهاي جوانان و بزرگسالان ملي اين بار در يك بازي رسمي باشگاهي با كلي ادعا برابر هم مي ايستند.
برق و پيكان دو بازي فصل پيش آنها هنوز از يادها نرفته، حال بايد ديد برخورد پيكان با جمعي از ملي پوشان بزرگسال و برق به نوعي تيم جوانان ايران مي تواند برآورنده انتظارات دوستداران واليبال باشد؟برق بازيكن مصدومي ندارد و حضور دو بازيساز با دو سبك مختلف نقطه قوت برق در بازي تيمي محسوب مي شود كه به قدرت سرويس و دفاع بازيكنانش متكي است.
جدال صنام و آذرپيام اروميه نيز با چند درجه حساسيت كمتر نسبت به ديدار برق و پيكان براي مربيان سابق و اسبق تيم ملي حكايت رقابت پارك كي ون و سوتيكوويچ را در اذهان تداعي مي كند. صنام براي قهرماني نيم فصل فقط در انديشه برد است و آذرپيام هم براي ماندن در كورس صعود با همه وجود برابر صنام صف خواهد كشيد.
برنامه بازيهاي هفته هشتم
* چهارشنبه ۲۷ آبانماه: سالن ۷ تير
ساعت ۱۶: دخانيات تهران _ برق تهران
ساعت ۳۰/۱۷: صنام تهران _ آذرپيام اروميه
ساعت ۱۹: برق تهران _ پيكان تهران
* پنج شنبه ۲۸ آبان ماه
ذوب آهن _ علمي كاربردي شهركرد
نئوپان ۲۲ بهمن ساري _ نئوپان گنبد
راه آهن مشهد _ اتكاي قم
دانشگاه آزاد تبريز _ پتروشيمي بندر امام
نام تيمهاي ميزبان اول آمده است و ساعت بازيهاي شهرستانها ۱۷ اعلام شده است.

اهواز ميزبان رقابتهاي گلف كشور
گروه ورزشي- اهواز ميزبان هشتمين دوره رقابتهاي گلف قهرماني باشگاههاي كشور است كه از امروز تا ۲۹ آبان در اين شهر برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در اين رقابتها ۱۰ تيم در دو رده تيمي و انفرادي به مصاف هم مي روند. در اين دوره از بازي ها تيم هاي پتروشيمي ماهشهر، شهرداري اهواز، صنعت آب اهواز، صنعت نفت مسجد سليمان، پالايش آبادان، حفاري اهواز، هيئت هاي گلف تهران،  اصفهان، قم و فارس حضور دارند.

تيم كشتي آزاد جوانان به يونان مي رود
گروه ورزشي:تيم  منتخب  كشتي  آزاد جوانان  كشورمان  از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه  سال جاري براي  حضور در رقابتهاي  بين المللي  جام  امانوئل  پاپاس  به  كشور يونان  اعزام  مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  كشتي ، اسامي كشتي گيران  و مربيان  اعزامي به  شرح  زير مي باشد:
۵۰ كيلوگرم : محمد خواجه  وند
۵۵ كيلوگرم : مصطفي  آقاجاني
۶۰ كيلوگرم : محسن  جهانبخشيان
 ۶۶ كيلوگرم : ميثم  مصطفي  جوكار و نصرالله  قدائي
 ۷۴ كيلوگرم : رسول  توكلي
 ۸۴ كيلوگرم : محسن  حسين  زاد
۹۶ كيلوگرم : اميرعباس  مرادي 
۱۲۰ كيلوگرم : عسگري  حاجي  نيا و مهران  رشيد
هاشم  حبيبي  (مربي )، اكبرفلاح  (مسئول  فني )، محمد انصاري  (سرپرست ) اين  تيم  را همراهي  مي كنند.

آلمان در مصاف با شيرهاي رام نشدني
گروه ورزشي: يورگن  كلينزمن سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  ابراز اميدواري  كردتيم  جوان  وي  بتواند با غلبه  بر بي تجربگي  خود، در ديدار دوستانه  چهارشنبه شب  مقابل  شيرهاي  رام  نشدني  كامرون  به  پيروزي  دست  يابد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لايپزيگ ، جانشين  جوان  رودي  فولر مايل است  هنوز به  سياست  جوانگرايي  خود در تيم  آلمان  ادامه  دهد و دعوت  ازمورتيز ووتز مدافع  ۲۱ ساله  باشگاه  فولهام ، آخرين  مصداق  سياست  اوست .
تيم  كامرون  هم  اكنون  تحت  رهبري وينفرد شفر قرار دارد كه  بعد ازاستعفاي  فولر به  عنوان  يكي  از گزينه هاي  جانشيني  وي  مطرح  بود.اين  تيم  در مرحله  گروهي  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۲ عليرغم  درخششي  كه داشت ، با نتيجه  ۲ بر صفر مقابل  آلمان  تن  به  شكست  داد تا ژرمن ها ضمن صعود به  مرحله  حذفي ، به  ديدار فينال  اين  مسابقات  راه  يابند.
در ساير بازيهاي امشب اسپانيا در مادريد ميزبان انگليس است و ايتاليا به مصاف فنلاند مي رود. در ديدارهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ نيز هلند با اندورا، جمهوري چك با مقدونيه، روماني با ارمنستان، لوكزامبورگ با پرتغال، ليختن اشتاين با لتوني و روسيه با استوني ديدار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |