سه شنبه ۸ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۵ - Dec 28, 2004
مرگ مشكوك يك پزشك
009963.jpg
گروه حوادث: جسد يك پزشك عمومي كه مقابل مطب وي در حالي كه دست ها و پاهايش بسته شده و در اثر خفگي جان سپرده بود كشف شد و همچنين در كمتر از ۲۴ ساعت نتايج پليسي مفيدي در خصوص اين پرونده به دست آمد.
ساعت ۱۵ و ۴۵ دقيقه روز يكشنبه بازپرس اصغرزاده از سوي كلانتري ۱۴۰ باغ فيض از كشف جسد يك مرد ۳۶ ساله در انتهاي خيابان فكوري، زير منبع آب در كنار يك فضاي سبز با اطلاع شد. يك اكيپ پليسي از سوي مأموران دايره ۱۰ اداره آگاهي مركز به همراه بازپرس مذكور و مأموران تشخيص هويت به سرعت خود را به محل كشف جسد رساندند.
جسد متعلق به امين ۳۶ ساله پزشك عمومي بود، كه در ۲۰ متري مطب در حالي پيدا شد كه پاها و دست هايش با يك رشته طناب زردرنگ، به ميله اي فلزي بسته شده بود و سر مقتول داخل يك كيسه سياه رنگ قرار داشت كه با يك نوار چسب بزرگ به دور گردنش گره خورده بود.با حضور پزشكان مركز پزشكي قانوني كشور تحقيقات لازم بر روي جسد صورت گرفت، كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي مركز نيز بلافاصله بررسي هاي پليسي خود را آغاز كردند.در تحقيقات اوليه معلوم شد امين چند سال پيش از همسر خود جدا شده و از ازدواج با آن زن داراي يك فرزند است.
مأموران در ادامه بررسي هاي خود دريافتند كه متوفي داراي مشكلات اخلاقي و مالي فراواني بوده است و داراي ۲ سال سابقه كيفري است.
امين كه پزشك عمومي بود با ترفندهاي خاص خود بيماران دختر و زنان مطلقه خود را شناسايي كرده و در قالب يك روان شناس موفق به گرفتن اطلاعات از زندگي آنان شده و با وعده هاي دروغين در خصوص ازدواج آنها را اغفال مي كرد.امين با اين روش موفق به گرفتن پاسخ مثبت از خواستگارهاي خود از خانواده دختران و زنان شده و با آنان نامزد كرده بود و اين دختران و زنان اغفال شده در دام امين قرار گرفته و متوفي چندين ميليون تومان از آنان كلاهبرداري كرده بود.
امين حتي از همكاران خود در ساختمان پزشكاني كه در آن كار مي كرد نيز كلاهبرداري كرده و با عنوان اين كه در ادارات دولتي و محاكم قضايي ارتباطاتي دارد از آنان براي حل مشكلاتشان چندين ميليون تومان دريافت كرده بود كه در كل رقم كلاهبرداري هاي وي بالاي ۱۰۰ ميليون تومان شده بود.مأموران آگاهي چند ساعت بعد از كشف جسد موفق به شناسايي چند نفر از زنان و دختراني كه مورد اغفال امين قرار گرفته بودند شده و بلافاصله بازجويي پليسي از آنان آغاز شد.
در بازرسي بدني از البسه متوفي، دو جلد دسته چك كه تمام اوراق آن مورد استفاده قرار گرفته بود نيز كشف شد.
مأموران آگاهي در ادامه متوجه شدند امين دو روز قبل از مرگش با همكاري دو زن با روشي خاص دو تخته فرش ابريشم از بازار تهران گرفته و قبل از پايان معامله دو تخته فرش را به فروش رسانده بود كه فروشنده فرش هاي نفيس نيز از وي به دادگاه شكايت كرده بود.مأموران يكي از دو زن مذكور را كه در منطقه عباس آباد تهران زندگي مي كرد شناسايي كرده و او را نيز كه مورد اغفال امين قرار گرفته بود مورد بازجويي پليسي قرار دادند.
همكاران امين بعد از اطلاع از مرگ وي به كارآگاهان پليس گفتند:روز قبل از مرگ امين زماني كه منشي يكي از پزشكان به دفتر كارش مراجعه كرده بود با امين در حالي كه پاهايش با يك رشته طناب آبي رنگ بسته شده و سرش داخل يك كيسه مشكي قرار گرفته بود مواجه شد.
زن منشي با مشاهده اين صحنه خود را به يكي ديگر از منشي هاي آن ساختمان رسانده و ماجرا را به او اطلاع داده بود. بدين ترتيب حاضران در ساختمان در محل حاضر شده و پزشكان براي نجات جان همكار خود وارد عمل شدند. وقتي كيسه را از سر امين درآوردند او شروع به خرخر كردن كرد، با كمك پزشكان امين به وضعيت مطلوب رسيد. وقتي همكاران وي علت وقوع اين حادثه را از وي جويا شدند گفت:« چهار مرد وقتي همه شما دفاتر كاري خود را ترك كرده بوديد به مطب حمله كردند و با خوراندن يك داروي بيهوشي و سپس بستن پاهايم با طناب، كيسه اي را در سرم كشيدند كه دچار حالت خفگي شدم.» امين در حالي كه همكارانش اصرار داشتند مراتب را به اطلاع پليس برساند، مانع آنان شده و بدين ترتيب نه خود امين و نه ديگر همكارانش موضوع را به پليس اطلاع ندادند.
با اين كه تمام شواهد كشف جسد نشانگر وقوع يك قتل بود بازپرس اصغرزاده و كارآگاهان دايره ۱۰ با بررسي تحقيق صحنه به وقوع يك خودكشي مظنون شدند و با درخواست بازپرس پرونده تحقيقات در اين خصوص توسط خانم پزشكي كه از سوي مركز پزشكي قانوني در محل حاضر شده بود صورت گرفت.
پزشك مذكور در كمتر از ۱۲ ساعت نتايج آزمايشات خود را اعلام كرد. اين نتايج بازگوكننده اين مطلب بود كه متوفي قبل از مرگ هيچ مقاومتي براي نجات جان خود انجام نداده است. آثاري از مقاومت بر روي البسه و بدن وي وجود نداشت. حتي يك خراشيدگي بر روي بدن امين ديده نشد.
پزشك در تحقيقات خود اثري از خورانده شدن مواد بيهوشي نيز در معده امين نديد. تنها دارويي در معده متوفي وجود داشت و امكان آن كه خود امين از دارويي مصرف مي كرده وجود دارد. با اين كه در اطراف محل كشف جسد در اثر بارش باران گل و لاي ايجاد شده بود و نحوه قرار گرفتن جسد بسيار راحت بوده و اثري از كشيده شدن جسد بر روي زمين وجود نداشت.
در ضمن اين مسئله كه عامل يا عاملان جنايت احتمالي بعد از آنكه امين را در مطب او در خلوت بكشند و سپس جسد را از ساختمان در آن محل پر تردد بر دوش كشيده و خارج كنند بدون آن كه كسي آنها را مشاهده كرده باشد از سوي بازپرس پرونده و مأموران دايره ۱۰ دور از ذهن به نظر مي رسد.
اثر شكستگي در هيچ قسمت از بدن متوفي نيز وجود نداشت و به دليل اين كه يكي از دست هاي امين باز بود و امكان اين كه متوفي بتواند خود را از مرگ نجات دهد وجود داشت ولي اين مسئله رخ نداده بود ظن بازپرس اصغرزاده و افسر پرونده در خصوص خودكشي بيشتر شد.جسد امين به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيقات پليس با اين كه امكان خودكشي، بيشتر از هر چيز براي مأموران دايره ۱۰ و بازپرس اصغرزاده وجود داشت همچنان در دادسراي امور جنايي تهران و اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت تا نتيجه نهايي در خصوص قتل يا خودكشي معلوم شود.

در پي شهادت جانباز رجبي ثاني صورت گرفت
دستور رئيس قوه قضائيه براي بازرسي از زندانهاي سراسر كشور
گروه حوادث: در پي شهادت زنداني جانباز رجبي ثاني در زندان، رئيس قوه قضائيه دستور اعزام هياتهايي را از تهران براي نظارت و بازديد از زندان هاي سراسر كشور صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، سيد محمود هاشمي شاهرودي در جلسه مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر توجه جدي به حقوق عامه مردم، حقوق زندانيان و حفظ كرامت انساني، دستور تسريع در رسيدگي به پرونده جانباز رجبي ثاني، دلجويي از خانواده وي و پرداخت ديه از بيت المال را صادر كرد. وي در اين جلسه با بيان اين مطلب افزود: بايد با قصور و كوتاهي احتمال صورت گرفته در اين پرونده برخورد قاطع انجام گيرد. داديارهاي ناظر زندان مكلف به رسيدگي به شكايات، درخواست ها و مشكلات زندانيان هستند و هر روز بايد از داخل بندهاي زندانها بازديد كنند تا از اين گونه اتفاقات جلوگيري شود. قضات از مجازات زندان به عنوان آخرين كيفر استفاده كنند و حدالامكان از مجازات هاي جايگزين بهره گيرند.
هاشمي شاهرودي افزود: حفظ كرامت انساني و حق عامه شهروندي بايد در دستگاه قضايي فرهنگ شود و مردم دستگاه قضايي را ملجا و پناهگاه خود بدانند و رضايتمندي از عملكرد اين قوه از سوي افكار عمومي لمس شود.

بخشش زن زوج جوان را از طلاق منصرف كرد
گروه حوادث: زن و مرد جواني كه قصد جدايي طي هشت روز آينده را داشتند، در دادگاه خانواده به تفاهم رسيدند.
وقتي زن و مرد جوان از دفتر اجراي احكام دادگاه خانواده بيرون آمدند برگه اي سفيد در دست مريم بود. نشست روي نيمكت و نوشت: «اينجانب مريم... رضايت خود را جهت رفع توقيف اموال شوهرم محسن... اعلام مي دارم.
پايين برگه امضايي كرد و دوباره به اتاق اجراي احكام رفت. محسن گفت:  شانزدهم اين ماه وقت رسيدگي به پرونده و طرح دادخواست طلاق را داشتيم. اما با انجام مشاوره تصميم گرفتيم كه به جاي تقسيط مهريه و طلاق دوباره در كنار هم زندگي كنيم و مهريه نصف شود.»
محسن ادامه داد. تمام اموال من از موبايل و ماشين گرفته تا خانه و دسته چك ها در توقيف مهريه مريم در آمد. آمده ايم توافقي رفع توقيف اموال كنيم ولي لازمه آن رضايت برادر و پدر مريم است. آنها بايد در دفتر اسناد رسمي بيايند و نسبت به نصف شدن مهريه كه تنها شرط من است رضايت دهند. او در مورد علت اصلي اختلافشان گفت: من كارگاه توليدي داشتم و براي انجام امور دوخت ودوز از زنهاي بيوه كه بيكار بودند استفاده مي كردم. آنها به خاطر اين كه نان آور خانواده اند بهتر و با انگيزه بيشتر كار مي كنند. مريم نسبت به ارتباط كاري من حساس شد. يك ورشكستگي كوچك و زندگي در خانه مادرم او را به اين نتيجه رساند كه بايد به خانه پدرش برود .مريم در ادامه صحبت هاي همسرش گفت: سه سال پيش با هم ازدواج كرديم.محسن از دوستان برادرم بود كه براي اسباب كشي به كمك ما آمده بود. اصلاً  طلاق نمي خواهم. دعوايمان شد و من از خانه رفتم. انتظار داشتم دنبالم بيايد ولي نيامد ۵ ماه پيش درخواست دريافت مهريه را تسليم دادگاه كردم. همه اموالش توقيف شد. قرار است نصف مهريه را ببخشم تا بتوانم دوباره با او زندگي كنم. بعد از اينجا بايد به خانه پدري ام بروم و از آنها رضايت بگيريم.اگر خانواده ام موافقت نكنند بايد جدا شوم.
محسن وارد بحث شد و گفت: چرا دادگاهها دستور به توقيف اموال را مي دهند. مراجع قضايي ابزار كار من كه موبايل و دسته چكهايم بود را توقيف و مسدود كردند.
بدهي هاي ۵ ماه قبل من كه ۹۰۰ هزار تومان بود الان به ۵ ميليون تومان تبديل شده است. به نظر من بهتر است دادگاهها از انتقال سند جلوگيري كنند نه اينكه اسناد را توقيف كنند.
فريده غيرت وكيل پايه يك دادگستري در مورد اجازه پدر و برادر بزرگتر زن نسبت به نصف كردن مقدار مهريه گفت: اجازه پدر به عنوان قيم دختر تنها در زمان عقد آن هم براي يك بار اخذ مي شود مگر اين كه دختر از نظر عقلي مهجور باشد تنها در اين صورت مي توان از قانون چنين تفسيري كرد. دختري كه شما در خبرتان ذكر كرديد دختري است ازدواج كرده و از نظر عقلي سالم؛ او نيازي به پدر و يا برادر بزرگتر براي تصرف در اموالش ندارد. فريده غيرت افزود: زن همانطور كه مي تواند كل مهريه اش را ببخشد مي تواند بخشي از آن و يا نيمي از آن را نيز ببخشد. او اختيار هرگونه تصرف دراموال و زندگي خود را دارد.

تأييد حكم اعدام
گروه حوادث: حكم اعدام پسري كه مرتكب قتل عمدي يك پسر جوان شده بود از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
بيست و نهم آذر ماه سال گذشته خبر وقوع يك جنايت در منطقه تهرانپارس به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. مأموران آگاهي به همراه بازپرس دادسراي امور جنايي در محل حادثه حضور يافتند. جسد حسين، غرق در خون بر روي زمين افتاده بود.
عامل جنايت پسر ۱۸ ساله اي با نام مهدي بود كه در پي يك درگيري خياباني كه بين او و حسين ايجاد شده بود، شيشه مغازه اي را شكسته و سپس با چندين ضربه چاقو حسين را به قتل رسانده بود. مهدي متواري شد و جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت.
مأموران آگاهي با پيگيري مداوم مخفيگاه مهدي را كشف و او را بازداشت كردند. متهم، به قتل عمدي حسين اعتراف كرد. پرونده مورد بررسي قضايي قرار گرفت. حكم اعدام براي مهدي صادر شد. حكم نيز از سوي شعبه ۷۴ ديوان عالي كشور تأييد شد.
روز گذشته حكم اعدام مهدي به اجراي احكام ارسال شد تا مراحل انجام آن صورت گيرد.

اجراي حكم قصاص پسر ۱۸ ساله
گروه حوادث: پسر نوجواني كه به اتهام قتل عمدي در كانون اصلاح و تربيت به سر مي برد، پس از رسيدن به سن قانوني و صدور حكم قصاص، در آخر دي ماه، در انتظار اجراي حكم به سر مي برد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد. ت متهم است كه در تاريخ ۲۶ مهرماه سال ۷۹ زماني كه برادرش با پسري به نام محمد.م درگير شده او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
محمد كه در آن زمان پس از دستگيري با دستور قاضي كشيك ويژه قتل- محمد سلطان همتيار- به خاطر كمي سن به دادگاه اطفال انتقال يافت، پس از بازجويي و برگزاري جلسه محاكمه به كانون اصلاح و تربيت فرستاده شد و از سوي قاضي پرونده به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
اين حكم به تأييد شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور رسيده بود و فقط به خاطر اين كه متهم به قتل، زير ۱۸ سال سن داشت، به اجرا درنيامده بود. اما محمد هم اكنون يكي از متهمان به قتلي است كه قرار است، آخر دي ماه به اتهام يك فقره قتل عمدي به دار مجازات آويخته شود.

خودكشي داماد ۲۱ ساله
ايسنا- سختگيري در مراسم عقد و عروسي در اراك، داماد ۲۱ ساله اي را وادار به خودكشي كرد.
«مصطفي» ساكن روستاي «ميشيجان عليا» ي خمين در حالي كه مراسم ازدواجش با تشريفات لازم در حال برگزاري بود، پياله سم را سركشيد و به زندگي خود پايان داد.
به گفته شاهدان و بستگان داماد، وي نسبت به مخارج مراسم و توقعات خانواده عروس به شدت معترض بود.
«مصطفي» با وجود انتقال به بيمارستان امام خميني(ره) شهرستان خمين بر اثر مسموميت با سم درگذشت.

با تلاش كارآگاهان دايره ۱۰
متهم به قتل بعد از ۲ سال به دام افتاد
گروه حوادث: متهم به قتلي كه دو سال تمام جستجو براي دستگيري وي ادامه داشت عصر روز يكشنبه توسط ماموران دايره ۱۰ آگاهي بازداشت شد.
چهارم تيرماه سال ۸۱ جسد فرشيد در منزل مسكوني اش واقع در خيابان خواجه نظام كشف شد. مقتول در اثر ضربات متعدد بر سرش جان سپرده بود. دستها و پاهاي مقتول بسته شده و عامل يا عاملان بعد از قتل فرشيد خودرو شخصي وي به همراه يك دستگاه ويديو و تلويزيون مقتول را به سرقت برده بودند.
برادر فرشيد كه جسد او را در ساعت ۱۵ همان روز كشف كرده بود به ماموران آگاهي گفت: شب قبل چند نفر از دوستان برادرم مهمان وي بودند.
روز حادثه ساعت ۱۱ صبح به دليل اينكه فرشيد به محل كارش مراجعه نكرده بود به دنبال وي رفتم، مهمانان او هنوز در منزلش حضور داشتند. ساعت ۱۵ وقتي براي بار ديگر به مقابل در منزل برادرم رفتم كسي در را باز نكرد. نگران شدم، وارد خانه شده و با جسد فرشيد مواجه شدم.ماموران آگاهي در تحقيقات بعدي يكي از متهمان شب حادثه را دستگير كردند. متهم در جريان بازجويي ها اعتراف كرد كه قتل توسط يكي ديگر از دوستانشان به نام فخرالدين به وقوع پيوسته است.
جستجوهاي پليسي براي دستگيري فخرالدين ادامه يافت تا اينكه ماموران دايره ۱۰ اداره آگاهي روز يكشنبه مخفيگاه فخرالدين را شناسايي كرده و متهم به قتل بازداشت شد.
بررسي بيشتر درخصوص انگيزه وقوع اين جنايت و نحوه ارتكاب قتل در دايره ۱۰ آگاهي مركز و دادسراي امور جنايي تهران زير نظر قاضي جواد اسماعيلي در حالي ادامه خواهد يافت كه متهم ضمن تناقض گويي ها در بازجويي هايش اعتراف نكرده است.

انهدام باند جعل اسكناس و سند تلفن همراه
ايسنا: يك باند جعل اسكناس يكهزار توماني، چكهاي تضميني، كارتهاي شناسايي و اسناد در شهرستان اراك متلاشي شد.
مأموران فرماندهي انتظامي استان مركزي در پي گزارش مردمي مبني بر مشاهده اسكناسهاي يكهزار توماني و انواع چكهاي تضميني جعلي در سطح شهرستان اراك، پس از تشكيل چندين فقره پرونده  و انجام تحقيقات گسترده  توسط مأموران كلانتري و اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اداره آگاهي شهرستان اراك، موفق به شناسايي و دستگيري عوامل اين باند شدند.
«مهران» ، «ابراهيم» ، «هيبت» ، «محمد صادق» و «محمد» اعضاي اين باند به دليل احساس ناامني، مكان فعاليت خود را از چندي قبل تغيير داده بودند.
مأموران پس از دستگيري عاملان اين جعل، از محل فعاليت آنها يك دستگاه كامپيوتر با كليه وسايل مربوط به جعل، كشف و ضبط كردند.
متهمان كه در اظهارات خود به جعل تعداد زيادي اسكناس يكهزار توماني، چك هاي تضميني، كارت پايان خدمت، گواهينامه، سند تلفن همراه، نامه هاي اداري و كارت شناسايي اعتراف كرده اند، پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

رسيدگي مجدد به پرونده قتل پيانيست جوان
گروه حوادث: رسيدگي به پرونده قتل يك مربي پيانو كه سه سال پيش در شهر تهران به قتل رسيده بود از روز گذشته براي بار دوم مورد بررسي قرار گرفت.
اواسط سال ۸۰ خبر وقوع يك جنايت در خيابان گيشا به اطلاع ماموران دايره ۱۰ اداره آگاهي مركز رسيد. مقتول شاهرخ نام داشت و با چند ضربه محكم چكش بر سرش جان سپرده بود.تحقيقات پليسي بر روي اين پرونده آغاز شد. ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند، عامل يا عاملان جنايت پس از قتل شاهرخ ۱۰ ميليون تومان وجه نقد و مقداري از اجناس با ارزش منزل مقتول را به سرقت برده اند.پيگيري ها براي شناسايي محل اقامت دو مظنون اصلي پرونده ادامه يافت تا اينكه ماموران موفق به دستگيري آنان شدند.متهمان در جريان بازجويي هاي پليسي به قتل شاهرخ با همكاري يكديگر اعتراف كردند.
پرونده زيرنظر قاضي محمد سلطان همتيار در دادگاه امور جنايي تهران بررسي شد.
حكم اعدام براي متهمان صادر شده و به ديوان عالي كشور ارسال شد. حكم از سوي شعبه ۷ ديوان عالي كشور نقض و براي بررسي دوباره به شعبه ۱۳۰۴ به رياست جواد اسماعيلي ارسال شد.
روز گذشته اولين جلسه محاكمه از دور دوم بررسي بر روي اين پرونده زيرنظر قاضي اسماعيلي برگزار شد. اين بار علي ارتكاب قتل را به تنهايي برعهده گرفت و بدين ترتيب سعيد منكر هرگونه ارتكاب جرمي شد.
بررسي تكميلي بر روي اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

محاكمه پسري كه باعث تخليه چشم دوستش شد
گروه حوادث: پسري كه در يك درگيري باعث تخليه چشم يكي از دوستانش شده بود، صبح روز چهارشنبه محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت خانواده پسري به دادسراي امور جنايي مطرح شد. پدر احمد در حالي كه مضطرب بود در طرح شكايت خود مدعي شد كه پسر ۱۸ ساله اش در پي درگيري كه در محله شان واقع شده است، توسط فردي به نام يزدان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شدت جراحت وارده به سر و صورت پسرش باعث تخليه چشم وي شده است.
براساس اين شكايت و دستگيري يزدان، وي به درگيري اعتراف كرد و طي كيفرخواستي كه از سوي نماينده دادستان صادر شد پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارسال شد.
برپايه اين گزارش، قرار است يزدان صبح روز چهارشنبه در حالي كه اولياي دم درخواست قصاص كرده اند، نزد ۵ قاضي شعبه ۷۴ محاكمه شود.

حادثه در جهان
نيرنگ دوقلوها براي فرار از زندان
گروه حوادث: پليس استكهلم اعلام كرد كه هفته گذشته يكي از زندانيان با كمك برادر دوقلوي خود از زندان گريخته است. اين دو برادر دوقلو پس از آن كه يكي از آن ها به ملاقات برادر زنداني اش آمد لباسهايشان را با هم عوض كردند و بدين ترتيب برادر زنداني از حبس گريخت.
به گفته مامور تحقيق پرونده، هيچ كدام از ماموران و نگهبانان زندان متوجه خروج زنداني از زندان نشده اند. زنداني فراري به اتهام ضرب و جرح و سرقت ملزم به گذراندن دو ماه حبس بوده است.
برادر دوقلوي متهم كه پس از به پايان رسيدن زمان ملاقات به بند مخصوص نگهداري برادرش رفته بود از ماندن در زندان دچار وحشت شده و موضوع را با نگهبانان زندان در ميان گذاشت.
پليس برادر متهم را از زندان آزاد كرد اما تلاش ها براي يافتن متهم ادامه دارد.
اشك هاي مادر قرباني در سالگرد ناپديد شدنش
گروه حوادث: با نزديك شدن دومين سالگرد ناپديد شدن لاسي پترسون مادر وي در جلسه اي كه به اين مناسبت تشكيل شده بود گفت: با وجود آن كه دادگاه دامادم را به اتهام قتل لاسي و نوزاد متولد نشده اش به اعدام محكوم كرد اما من هيچ گونه احساس آرامشي از صدور اين حكم نمي كنم. تنها زماني به لاسي نزديك خواهم شد كه مرده باشم.
شارون روچا در اين جلسه گفت: پس از صدور حكم اعدام اسكات پترسون، مردم به من تبريك مي گفتند و گمان مي كردند كه اين حكم مرا راضي و آرام كرده است. اين پرونده هيچ برنده اي نداشت. همه ما يك خانواده بوديم كه از اين اقدام اسكات و نبود دختر و نوه ام رنج كشيديم.
با صدور اين حكم تنها دوره اي از زندگي را پشت سر گذاشته و وارد مرحله بعدي شده ايم. بدون حضور لاسي و نوه ام تنها زماني اين پرونده براي من بسته خواهد شد كه مرده باشم.
دادگاه عالي ايالت كاليفرنيا اسكات پترسون را به اتهام قتل در درجه اول همسر و قتل در درجه دوم نوزاد متولد نشده اش به اعدام محكوم كرد. قرار است قاضي دادگاه روز ۲۵ نوامبر حكم نهايي را صادر كند.
سخنگوي خانواده لاسي اعلام كرد كه بستگان وي قصد ندارند هيچ گونه مراسمي براي دومين سالگرد ناپديد شدن وي بگيرند.
دستگيري سارق هديه هاي كريسمس
سي.ان.ان: پدري كه قصد داشت با سرقت هديه هاي تهيه شده براي كودكان يك بهزيستي براي دختر ۷  ساله اش هديه تولد و كريسمس تهيه كند روز گذشته توسط پليس فلوريدا بازداشت شد.
كارل گريفين روز گذشته پس از آن كه مسئولان بهزيستي به پليس اطلاع دادند كه چهل و چهار هديه تهيه شده براي كودكان ربوده شده است بازداشت شد.
كارل در اولين  بازجويي به پليس گفت: قصد داشتم با فروش اين هدايا براي خودم مواد مخدر و مشروب تهيه كرده و علاوه بر اين براي دخترم نيز هديه اي بخرم.
نيروهاي پليس پس از شنيدن اين اظهارات به كمك يكديگر براي دختر كارل هديه خريدند.
همچنين پليس از مدارس اين شهر خواسته است كه به كمك دانش آموزان هديه هاي كودكان بهزيستي را تهيه كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |