يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۶ - Jan 30, 2005
امام هادي(ع): صفا و يگانگي را از كسي كه بر او خشمناك هستي، طلب نكن، و وفا را از كسي كه بر او نيرنگ نموده اي مجوي.
اعيان الشيعه / ج ۲ ص ۳۹
امروز با حافظ
شعري بخوان كه با آن رطل گران توان زد
راهي بزن كه آهي بر ساز آن توان زد
گلبانگ سر بلندي بر آسمان توان زد
بر آستان جانان گر سر توان نهادن
طي مراسمي در تالار بزرگ كشور
جشنواره بين المللي فيلم فجر امشب گشايش مي يابد
ايرنا- بيست  و سومين  جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر يكشنبه شب  ( ۱۱ بهمن  ماه ) درتالار بزرگ  كشور گشايش  مي يابد.
در مراسم  آغازين  اين  رويداد هنري  از «فرامرز قريبيان » و «عبدالله اسكندري » تقدير مي شود.
به  گفته  مسئولان  اجرايي  جشنواره  فيلم  فجر به  دليل  همزماني  مراسم  آغازين جشنواره  با عيد غديرخم  در آئين  افتتاحيه  متناسب  با مناسبت  يادشده ، بخش هاي  مذهبي  گنجانده  شده است .
موسيقي  ويژه  مراسم افتتاحيه  در قالب  دو قطعه  با مديريت  «شهرام  قديمي » اجرا مي شود و كليپ  (نماآهنگ ) جشنواره  فيلم  فجر به  كارگرداني  «بيژن ميرباقري » و همراهي  «فرزاد موتمن » ، «حامد محمدي » ، «مجيد برزگر» و «عزيزساعتي » پخش  خواهد شد.
«ايرج  رامين فر» نيز امسال  طراحي  صحنه  و دكور مراسم  افتتاحيه  جشنواره فيلم  فجر را برعهده  داشت .
بيش  از ۲۵۰ اثر داخلي  و خارجي  از ۴۶ كشور جهان  در قالب  ۱۶ گروه  و عنوان  موضوعي  در بخش هاي  مختلف  در سينماهاي  بيست  و سومين  جشنواره  بين المللي فجر روي  پرده  مي رود.
سينماهاي  «صحرا، فلسطين ، عصرجديد، بهمن ، پايتخت ، فرهنگ ، سپيده ،جمهوري ، سروش ، آفريقا و كريستال » ميزبان  مخاطبان  جشنواره  فيلم  فجر هستند.
اين  آثار در بخش هاي  مسابقه  سينماي  معناگرا، بين الملل  با دوبخش  فيلم هاي  بلند و كوتاه ، سينماي  آسيا، سينماي  ايران  با دوبخش  آثار بلند و كوتاه ، فيلم هاي  اول  و دوم  وچشم  واقعيت  سينماي  مستند به  نمايش  گذاشته  مي شود.
جشنواره  جشنواره ها، نمايش هاي  ويژه  با زير گروه  فيلم هاي  روز و آثار مستند، سياست  در آينه  سينما و گزيده  آثار سينماي  جهان  و جلوه هاي  ويژه بصري  ديگر عنوان هاي  موضوعي  جشنواره  فيلم  فجر را تشكيل  مي دهد.
فيلم هاي  خارجي  «اتي  موجود فضايي » ، «بازديدكنندگان  ۱ و ۲» ، «بازگشت به  آينده : سه  گانه  كامل » ، «برخورد نزديك  از نوع  سوم » ، «پارك  ژوراسيك » ، «پيله » ، «جنگ  دنياها» ، «ده  و نيم  ريشتر» ، «ماتريكس  ۱» ، «مكس  ديوانه  ۱» از آثار بخش  گزيده  آثار سينماي  جهان  است .
«آخرين  اهورا» ، «آفتاب » ، «اويتا» ، «به  نام  پدر» ، «جي  اف  كي » ، «ديو» ، «سگ  جنباندن » ، «قدرت » ، «كانديداي  منچوري » ، «گاندي » ، «گمشده » ، «من  كوباهستم » ، «ميكل  كالينز» و «همه  مردان  رئيس  جمهور» از آثارنمايشي  سياست  در آيينه  سينما هستند.
همچنين  فيلم هاي  «تمرين  آخر تعزيه  حر دلاور» ، «شكوه  تخت جمشيد» ، «بم زنده  مي ماند» در بخش  خارج  از مسابقه  سينماي  مستند روي  پرده  مي رود.
بيست  و سومين  جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر تا ۲۲ بهمن  ماه  ادامه  دارد.

برنامه امروز بيستمين جشنواره موسيقي فجر
گروه ادب و هنر: بيستمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر امروز با اجراي گروه هاي مختلف در تالارهاي تهران آغاز مي شود.
در تالار وحدت گروه ژيوار و گروه ياران (ساعت ۱۶)، اركستر سمفونيك فلورانس و گروه كر رم (ساعت ۱۸ و ۳۰)، گروه ارغنون با آواز حسام الدين سراج (ساعت ۲۱).
در تلار رودكي كه به اجراهاي پژوهشي و موسيقي نواحي ايران اختصاص دارد، سخنراني پژوهشي در باره موسيقي كلاسيك (ساعت ۱۵)، سخنراني پژوهشي درباره موسيقي ايراني (ساعت ۱۸) اجراي شب فوپوز (ساعت ۲۰).
در فرهنگسراي نياوران ابتدا اقليت هاي ديني به اجراي برنامه مي پردازند (ساعت ۱۶) و سپس گروه سرلك به سرپرستي علي جابري (ساعت ۱۹) اجراي برنامه دارند. در تالار فرهنگ نيز ابتدا گروه همساز به سرپرستي و آهنگسازي مسعود شعاري (ساعت ۱۸) و گروه سپهر و نجوا (ساعت ۱۹) به اجراي برنامه مي پردازند.
در نهايت آخرين سالني كه امروز به اجراي برنامه مي پردازد، گروه نواي چهارمحال است كه به سرپرستي علي اكبر مهدي پور اجراي برنامه دارند.

كنسرت در دانشگاه شريف
گروه موسيقي شيدايان روزهاي ۱۳ و ۱۴ بهمن كنسرتي در سالن آمفي تئاتر مركزي دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي كند.
قطعات اين كنسرت براساس اشعار باباطاهر تنظيم شده است و از ساعت ۰۰/۱۶ آغاز مي شود.

برگي از تاريخ
زيان سياسي انباشت ثروت
۳۰ژانويه در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۶۴۹ چارلز اول پادشاه انگلستان كه در جنگ داخلي اين كشور از نيروهاي هوادار پارلمان به فرماندهي اليور كرومول شكست خورده بود در ملاء عام با تبر گردن زده شد. در سال ۱۹۳۲ شانگهاي چين به تصرف ژاپني ها در آمد و آسيب فراوان ديد. در سال ۱۹۴۸ مهاتما گاندي رهبر انقلاب استقلال هند و نجات اين كشور از استعمار طولاني انگلستان در ۷۸ سالگي به دست يك ناسيوناليست هندو كه با تجزيه اين شبه قاره مخالف بود كشته شد. در سال ۱۹۷۸ با قتل «چامورو» ناشر روزنامه لاپرنسا در نيكاراگوئه انقلاب اين كشور وارد مرحله شديد خود شد كه نتيجه اش فرار ساموزا رئيس اين كشور بود. اين روزنامه بر ضد خانواده ساموزا و سوء استفاده هاي اين خانواده مي نوشت.
اينك برگ امروز: ۲۹ ژانويه سال ۱۸۴۴ با انتشار كتاب «تعريف مالكيت» به زبان فرانسه در پاريس، جهان داراي يك فرضيه پرداز تازه شد كه «مورخان» انديشه هاي اورا بي ثأتير در انقلابات سال ۱۸۴۸ اروپا ندانسته اند. وي «پير ژوزف پرودو» است كه در سال ۱۸۰۹ متولد شد و در سال ۱۸۶۵ از اين دنيا رفت. «پرودو» كه يك روزنامه نگار بود اين نظريه را مطرح ساخت كه زيان سياسي انباشت ثروت در دست افراد، عمدتاً هنگامي آشكار مي شود كه از آن به صورت «ابزار دستيابي به قدرت» استفاده شود و ثروتمند بخواهد با اين ابزار بر پايه منافع خود در سياست مداخله كند و افراد مورد نظر را وارد حكومت سازد كه اگر به نتيجه برسد بر تضاد طبقاتي در جامعه خواهد افزود و فشار بر كارگر و مصرف كننده افزون خواهد گشت و حالت خصومت نادار و دارا از صورت پنهان به آشكار تبديل خواهد شد كه در موارد بسيار به ايجاد انفجار در جامعه و انقلاب منجر خواهد گرديد. «پرودو» گفته است كه مردم نادار كه اكثريت جامعه را تشكيل مي دهند چشم ديدن ثروتمندان مخصوصاً آنان را كه ثروتشان باد آورده است ندارند و با كوچكترين فرصتي بر ضد آنان اقدام مي كنند و مشاهده خشونت درجريان انقلاب ها عمدتاً به همين سبب است. «پرودو» براي پيشرفت جامعه خواستار «نهايت استفاده از استعداد» است. او گويد كه اين، حق يك فرد است كه در طول عمر خود استعدادش را به كار اندازد. محروم كردن فرد و يا افراد از سه عنصر «آزادي انديشه، آزادي عمل و آزادي به كارگيري استعداد» باعث طغيان خواهد شد. مورخان پرودو را باني «سوسياليسم ليبرتارين» مي دانند، زيرا كه معتقد است كه در يك نظام سوسياليستي هم، مردم بايد آزادي انديشه و عمل داشته باشند تا جامعه رشد كند و به اين ترتيب با كنترل انديشه و حبس استعداد مخالفت كرده است.
www.iranianshistoryonthisday.com

بهارستان
... و چون يوسف ايشان را بديد، شناخت و اين برادران يوسف را نشناختند. يوسف به خانه اندر شد؛ بسيار بگريست و پس، روي را بشست و بيرون آمد.
ترجمه تفسير طبري

جشنواره تئاتر فجر با تقدير از پيشكسوتان پايان يافت
ايسنا: بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر عصر ديروز به كار خود پايان داد.
مراسم اختتاميه جشنواره در بخش اول از ساعت ۳۰/۱۷ در محوطه باز تالار وحدت آغاز شد و در بخش «جشن عيد غدير» ، مراسم گوناگون جشن عيد همچون «سردم خواني» ، «نيايش غديريه» ، «حجله گرداني» و اهداي نقل و نبات به مدت نيم ساعت در فضاي باز تالار وحدت به اجرا درآمد.
در بخش رسمي مراسم كه ساعت ۱۸ در تالار برگزار شد رئيس مركز هنرهاي نمايشي درباره چگونگي روند برگزاري جشنواره گزارشي ارائه داد. همچنين در اين بخش از ۷ هنرمند تئاتر در دو بخش پيشكسوتان و ايثارگران تقدير شد.
در اين بخش از هنرمنداني چون رضا كرم رضايي، مهين اسكويي، ايرج راد در كنار فعالان و ايثارگراني چون دكتر علي منتظري، محمد جمالپور، حسين نوري و مهدي توسلي تقدير به عمل آمد.
همچنين در اين بخش از تمام گروههاي خارجي شركت كننده در جشنواره با اهداي لوح يادبود، قدرداني شد. در بخش سوم مراسم نيز، نمايش خياباني «كارمن فوبنر» از كشور لهستان در فضاي باز مقابل تالار وحدت به اجرا درآمد.

پاسخ به پرسش پزشكي
حساسيت به غذا
فردي به دكتر روزنفلد گفته است كه هر بار كه بادام زميني مي خورد دچار كسالت عمومي، خستگي و سردرد مي شود، چرا؟. اين بوده است پاسخ او: نسبت به بادام زميني حساسيت داريد. بسياري از مردم نسبت به برخي از اقلام مواد غذايي داراي حساسيت هستند و خودشان به تجربه اين را مي دانند و بايد احتياط كنند. همين حساسيت به بادام زميني سبب شده است كه از دادن آن در هواپيماهابه مسافران خودداري شود. قبلاً در پروازهاي كوتاه مدت به مسافران، بادام زميني داده مي شد كه اينك فندق و بادام بو داده جايش را گرفته كه حساسيت نسبت به آن نادر است. حساسيت نسبت به شير، تخم مرغ و آناناس عموميت بيشتري دارد.

تازه هاي دنياي رسانه ها
يك روزنامه نگار آمريكايي ديگر متهم به دريافت پول از دولت شد
۲۶ ژانويه رسانه هاي آمريكا گزارش كردند كه بانو «مگي گالاگر» مقاله نويس محافظه كار از وزارت بهداشت و خدمات انساني دولت جورج بوش ۲۱ هزار و پانصد دلار گرفته بود كه در لابلاي مقالات خود برنامه اين وزارتخانه مبني بر تشويق جوانان به ازدواج را تبليغ كند. اين افشاگري، نخست توسط «هوارد كورتس» نويسنده واشنگتن پست به عمل آمده بود كه رسانه هاي ديگر از جمله شبكه هاي تلويزيوني دنبالش را گرفته اند. رسانه هاي آمريكايي و مردم اين كشور حساسيتي خاص نسبت به كمك مالي دولت به روزنامه نگار و روزنامه دارند. آنها مصراً مايلند كه ژورناليسم كاملاً جدا از دولت باشد تا بتواند نقص كار دولت را اعلام دارد و چشم و گوش مردم باشد. قبلاً افشا شده بود كه آرمسترانگ ويليامز مقاله نويس سرشناس ۲۴۰ هزار دلار از وزارت آموزش و پرورش آمريكا گرفته بود تا برنامه «نبايد حتي يك كودك پشت در مدرسه بماند» دولت را تبليغ كند و جا بياندازد. با اين افشاگري، بسياري از رسانه ها به انتشار تفسيرهاي ويليامز پايان دادند. هر دو نويسنده به طور ضمني از خوانندگان مقالاتشان و شنوندگان آنها در راديو تلويزيون عذرخواهي كرده اند. در پي اين دو افشاگري، جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا پنجشنبه وزيران كابينه خود و سازمان هاي دولتي را از دادن پول به مقاله نگاران براي تبليغ برنامه هاي دولتي ممنوع ساخت. در كشورهاي صنعتي انتشار اطلاعيه هاي دفاتر روابط عمومي سازمان هاي دولتي به صورت اعلان، اما در قالب و شكل خبر (اصطلاحاً خبر پولي) روالي عادي است كه ادامه دارد ولي پرداخت پول به مقاله نويس كه يك روزنامه نگار شناخته شده در جامعه است، انحرافي نو و يك خطاي روزنامه نگاري تلقي شده كه اتحاديه هاي مطبوعاتي شديداً آن را محكوم ساخته و اخطار كرده اند كه اگر اعتماد مردم از رسانه هاي گروهي سلب شود «ضربه آخر» خواهد بود و رسانه هاي عمومي كه در دهه جاري با رقيبان تازه و سرسختي به نام وب سايت هاي ژورناليستي صوتي، تصويري و نوشتاري رو به رو هستند، ديگر كمر راست نخواهند كرد.
اظهارات تازه هرش
«سيمور هرش» روزنامه نگار آمريكايي كه دو هفته پيش در گزارشي در نشريه نيو يوركر از تهيه يك برنامه حمله نظامي آمريكا به ايران خبر داده بود، پنجشنبه شب در برنامه جان استيوارت در تلويزيون آمريكايي كانال ۳۲ گفت كه احتمالاً اين بار اين نقشه بلوف نيست. وي گفت كه برخي روزنامه ها اين كار پنتاگون را يك بلوف نوشته اند تا مقام هاي ايراني قضيه را جدي نگيرند و آماده مقابله نشوند. به نظر او نوشته اين روزنامه ها با هدف فريب مقام هاي ايراني صورت گرفته تا خود را براي مقابله آماده نسازند. بعضي ديگر نوشته اند كه افشاي قضيه زير سر پنتاگون بوده تا مقام هاي ايراني احتياط كنند و حاضر به دادن امتياز شوند و دليل آن اين است كه وزارت دفاع آمريكا اصل قضيه را كه در نوشته او افشا شده هنوز تكذيب نكرده و تنها در دقت مراحل به دست داده شده ترديد كرده است. هرش گفت كه وزير دفاع آمريكا تصوّر مي كند كه ايران امروز همان ايران سال ۱۹۷۹ است كه ارتش شاه با داشتن ظرفيت كافي در ماه فوريه خود را كنار كشيد و رژيم سقوط كرد. هرش بار ديگر گفت كه اطلاعات او درباره تهيه نقشه حمله نظامي به ايران كاملاً درست بوده و آنها را از منابع كاملاً موثق به دست آورده است. در اين برنامه گفته شد كه در هر بحث شوراي امنيت بر ضد ايران، چين و روسيه در جناح مخالف قرار خواهند گرفت و در هر پيشامدي، مرزهاي روسيه به روي تجارت خارجي ايران باز خواهد بود و روسيه اينك يك صادر كننده گندم است. اگر ايران از مرزهاي شرقي و شمالي احساس كوچكترين خطر كند، واكنش فوري نشان خواهد داد. اگر تركيه بخواهد به صورتي به مساعي آمريكا كمك كند، موازنه منطقه بر هم خواهد خورد و پاي ارمنستان و روسيه به ميان خواهد آمد و به علاوه، كردهاي تركيه فرصت خواهند يافت تا دوباره فعال شوند. همچنين گفته شد كه تذكر اخير وزير اطلاعات ايران كه گفته بود اين كشور بايد از حيث گندم و خواربار خودكفا شود نشانه آن است كه اين دولت اقدامات احتياطي لازم را در صورت بروز يك درگيري كه اگر آغاز شود طولاني خواهد بود از نظر دور نداشته است.
دومين شكست سياسي روس ها پس از شكست گورباچف
پريروز ديك چني معاون رياست جمهوري آمريكا و طراح اصلي استراتژي هاي دولت بوش با يوشچنكو رئيس جمهوري تازه اوكراين ملاقات كرد و حمايت آمريكا و شخص خودش را از او و «انقلاب نارنجي» اش اعلام داشت. اين اعلام حمايت سوژه تفسير بسياري از رسانه ها قرار گرفته كه با تعجب نوشته اند كه چرا پوتين دست روي دست گذاشت تا معارضه سياسي بر سر اوكراين را به غرب ببازد. اين مفسران نوشته اند كه اگر پوتين بر حرف خود استوار مانده بود كه بايد انتخابات اوكراين از نو برگزار شود و نامزدهاي تازه وارد ميدان شوند، پيروزي با او بود. سابقه نداشته كه در يك كشور انتخابات دور دوم با همان دو نامزد تجديد شود. تحليلگران نوشته اند كه روسيه در ۱۵ سال گذشته حتي به حريف خود يك مشت آهسته هم نزد. شماري از تحليلگران شكست سياسي در اوكراين را، دومين شكست مسكو از زمان روي كار آمدن گورباچف در نيمه دهه ۱۹۸۰مي دانند. پراودا هم در مقاله اي نوشته است كه يوشچنكو با انتخاب «ژوليا تيموشنكو» ، سرسخت ترين اوكرايني مخالف روسيه به سمت نخست وزيري اوكراين ثابت كرد كه به نظرات و منافع روسيه اهميت نمي دهد و ديدار او از مسكو تشريفاتي بود زيرا كه اين سفر قسمتي از ديدارهاي خارجي او بود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
[Table 9]نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
سرنوشت
آخرين بار در پياده روي خيابان ناصرخسرو روي يك تكه كارتن افتاده بود و رهگذران براندازش مي كردند.
سالها قبل چه برو بيايي داشت، هيچكس نمي توانست از جا تكانش دهد. مثل يك كوه ايستادگي مي كرد شايد از فولاد هم محكم تر بود... سرانجام شخصي از زمين بلندش كرد، مبلغي به دستفروش داد و قفل آهني قديمي را با دقت داخل كيفش گذاشت...
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
بانك خون براي پانداها
001221.jpg
پكن _ خرس هاي پاندا كه نسلشان در معرض خطر انقراض است، به زودي صاحب بانك خون مي شوند. اين خرس ها كه هر زادوولدشان توجه علاقه مندان به طبيعت و حيوانات را در سراسر جهان به خود جلب مي كند، توسط يك مركز تحقيقاتي و حفاظتي ويژه در ايالت سيچوان چين حمايت مي شوند. اين مركز امسال نخستين بانك خون ويژه اين حيوانات كمياب را تكميل خواهد كرد.۸۱ خرس پاندا در اين مركز نگهداري مي شود. مسئولان مركز قصد دارند در مورد خون همه اين ۸۱ خرس مطالعه كنند و مقاديري از خون آنان را به تدريج گرفته و نگهداري كنند تا در آينده بتوان از آن براي نجات خرس هاي پاندا در طبيعت استفاده كرد.پژوهش هاي اوليه نشان داده است كه پانداها داراي گروه هاي مختلف خوني هستند، اما هنوز اطلاعات كاملي در مورد تركيبات خوني آنها به دست نيامده است.گفته مي شود در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ پاندا در طبيعت چين زندگي مي كنند كه اين رقم تا چند سال پيش بيش از دو برابر بود.
دبستان پليس در مسكو
مسكو _ به زودي كودكان روس از سن شش سالگي براي كارآگاهي و مبارزه با جنايت تعليم مي بينند.به گزارش رسانه هاي محلي روسيه، پليس اين كشور تصميم گرفته است مدرسه اي تأسيس كند كه در آن قوانين جنايي و شيوه هاي پليسي مقابله با جرايم به كودكان آموزش داده خواهد شد. بنابراين گزارش ها، پليس روسيه مدرسه شماره ۱۸۶۲ شهر مسكو را براي آموزش كودكان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله در نظر گرفته است. هدف از اين اقدام، مقابله با شهرت بد پليس روسيه به ناكارآمدي و فساد است.«آلكساندر چكالين» ، معاون وزير كشور روسيه در اين باره گفته است: «شرلوك هلمز هاي آينده كار خود را به طور اصولي و از پايه خواهند آموخت. ما روي جوانان سرمايه گذاري مي كنيم» .
زيبايي پرهزينه
اولمپيا - مقامات قانون گذاري در ايالت واشينگتن (شمال غرب ايالات متحده) طرحي را بررسي مي كنند كه در صورت تصويب، براي جراحي ها و اقدامات پزشكي مربوط به زيبايي در اين ايالت، ماليات سنگين دريافت خواهد شد.
سناتور «جين كول ولز» ، نماينده دمكرات ايالت واشينگتن در مجلس سناي آمريكا، روز پنجشنبه گفت كه از وضع ماليات تازه براي فعاليت هايي چون رفع موهاي زائد توسط ليزر، جراحي ليپوساكشن و ساير اقدامات پزشكي مربوط به زيبايي حمايت مي كند.خانم سناتور كول ولز افزود: ما واقعاً در پي يافتن راهي براي جبران كسري بودجه
۸/۱ ميليارد دلاري خود هستيم و براي اين كار هر چه لازم باشد مي كنيم.طرح مربوط به ماليات هاي تازه در ايالت واشينگتن، جراحي هاي ترميمي و اقدامات پزشكي براي جبران نواقص مادرزادي يا عيب هاي ناشي از بيماري ها را از پرداخت ماليات معاف كرده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۲ و ۱۹ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و ۴۹ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۵ و ۳۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۷ و ۵ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
*گالري ثروت: نمايشگاه نقاشي مازيار عمادزاده / ۱۲ تا ۱۸ بهمن / خيابان آفريقا، بابك مركزي، شماره ۳۵ / تلفن: ۸۷۹۸۷۰۷
*نگارخانه بهمن: نمايشگاه بزرگ صنايع دستي / ۱۳ تا ۲۱ بهمن / ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن / تلفن: ۵۳۱۲۳۰۰
*گالري بنفشه: نمايشگاه نقاشي گروهي / تا ۱۴ بهمن / ملاصدرا، ابتداي شيراز جنوبي، كوچه بهار، پلاك ۵۰ / تلفن: ۸۰۱۴۲۴۷
*نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه نقاشي انوشيروان حميدي / ۱۵ تا ۲۱ بهمن / نياوران، كوچه همايونفر، كوچه سعدي، حافظ، آيت الله محمودي، پلاك ۵۹ / تلفن: ۲۷۳۵۲۷۰
*گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي رضوان صادق زاده / ۱۶ تا ۲۱ بهمن / خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
*گالري سيحون: نمايشگاه پاره هاي خاك و خيال آثار كيانوش معتقدي / تا ۱۵ بهمن / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
*نگارخانه والي: نمايشگاه نقاشي ورنر هانس آلبك / تا ۱۳ بهمن / ميدان ونك، خيابان خدامي، پلاك ۸۶ / تلفن: ۸۰۴۷۶۹۸
*گالري هفت ثمر: نمايشگاه كلاژ و نقاشي هاي پارچه اي مهناز نيكوكار / تا ۱۴ بهمن / خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، پلاك ۲۵ / تلفن: ۸۷۳۱۴۰۳
*نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي زويا توكلي / تا ۱۳ بهمن / خيابان ولي عصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۱+۱۲/ تلفن: ۲۰۱۷۷۶۱
*گالري مژده: نمايشگاه نقاشي ارغوان عرب / تا ۱۴ بهمن / سعادت آباد، علامه طباطبايي شمالي، كوچه ۱۸ شرقي، پلاك ۹۱ / تلفن: ۲۰۶۷۴۴۲

گل و گياه
گل سپاس چتري
001218.jpg
نام علمي: GenTiana Verna
خانواده: GENTIANACEAE
گياه دائمي هميشه سبز به بلندي ۴ و گستردگي ۱۰ سانتي متر است. داراي برگهاي سرنيز ه اي شكل سبز مايل به خاكستري بوده و گلهاي آبي رنگ آن در بهار يا اوايل تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان پرنور و خاك غني از هوموس ا زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر به محض رسيدن بذر و تقسيم گياه در بهار امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |