يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۶ - Jan 30, 2005
اولين بازي تداركاتي داخلي
تيم ملي فوتبال و يك پيروزي هدفمند
عكس: ايپنا
001167.jpg
گروه ورزشي : ده روز ديگر تيم ملي فوتبال كشورمان در منامه مقابل بحرين به ميدان مي رود. يكي از حساس ترين و به نوعي سخت ترين ديدارهايي كه در بازي هاي مقدماتي داشته ايم. به گزارش خبرنگار ما، بحرين در بهترين شرايط تيمي به سر مي برد. تيمي آماده و با بازيكنان فوق آسيايي. چهارده بازيكن بحرين در خارج از كشورشان به بازي مشغولند. تمرينات مرتب، بازي هاي تداركاتي مهم و پشتوانه هاي روحي و رواني كه هر روز براي آنها از جانب مسئولين صورت مي گيرد.
تيم ملي فوتبال ايران هم تمرينات خود را به طور مستمر و جدي آغاز كرده است. برانكو خوب مي داند كه اين بازي (اولين بازي) براي او و تيمش چه معنايي دارد و چگونه مي تواند بسياري از مشكلات ريز و درشت روحي را حل كند.
برانكو با انتخاب صحيح و اصولي خود جاي هيچگونه شك و شبهه اي باقي نگذاشته است. مسلما او بعد از بازي با بوسني در روز چهارشنبه يازده بازيكن اصلي خود را خواهد شناخت.
با شناختي كه از بحرين داريم، قادريم يازده بازيكن اصلي خود را پوشش كامل بدهيم.
تيم ملي فوتبال كشورمان موفق شد در يك ديدار تداركاتي، تيم فوتبال شهاب زنجان را با نتيجه  ۴ بر يك شكست دهد.
روز گذشته در اين ديدار كه بعدازظهر روز گذشته در محل كمپ تيم هاي ملي برگزار شد، تيم ملي فوتبال با گل هاي رضا عنايتي، آرش برهاني، جواد كاظميان و عباس آقايي در برابر تك گل محمد نيك سيرت، به پيروزي دست يافت.
در نيمه نخست اين ديدار تيم ملي كشورمان كه از بازيكنان با تجربه تر خود سود مي برد، در دقيقه  ،۴۳ بر روي يك ضربه سر توسط نيك سيرت از تيم حريف عقب افتاد، اما سه دقيقه بعد آرش برهاني با سانتر خود از جناح راست، عنايتي را در موقعيت گل قرار داد كه او هم از اين موقعيت استفاده كرد و با پاي چپ دروازه  شهاب زنجان را باز كرد.
با شروع نيمه  دوم كه با پنج تعويض براي تيم ملي كشورمان همراه بود، بازيكنان تيم ملي از خستگي بازيكنان حريف استفاده كرده و حملات پردامنه اي را بر روي دروازه شهاب زنجان تدارك ديدند.در دقيقه  ۵۲ جواد كاظميان ضربه محكمي را به سمت دروازه  حريف زد كه دروازه بان حريف آن را به صورت ناقص دفع كرد، اما در برگشت، آرش برهاني دروازه  شهاب زنجان را گشود.
در دقيقه ۵۸ جواد كاظميان پس از اشتباه مدافع حريف و پس از عبور از مدافعان شهاب زنجان با دروازه بان اين تيم تك به تك شد و با ضربه چپ گل سوم كشورمان را به ارمغان آورد.
در دقيقه  ۷۳ ضربه  زيباي ستار زارع به تيرك افقي برخورد كرد و اين موقعيت تيم ملي به هدر رفت، اما در آخرين لحظات بازي، عباس آقايي با ضربه اي محكم گل آخر تيم ملي كشورمان را به ثبت رساند.
تركيب تيم ملي فوتبال ايران:
رحمتي(واعظي)، نصرتي، كاملي مفرد(صادقي)، گل محمدي(كوشكي)، بداوي(زارع)، كاظميان، نكونام(آقايي)، برهاني، جباري، دايي و عنايتي.
نخستين لژيونر تيم ملي فوتبال وارد تهران شد
حسين كعبي به عنوان اولين لژيونر تيم ملي فوتبال ديروز وارد تهران شد.
حسين كعبي بازيكن ملي پوش تيم السد قطر ساعت ۱۶ روز گذشته وارد تهران شد و طي دو روز آينده در تمرينات تيم ملي حضور خواهد يافت.
كعبي اولين لژيونر تيم ملي فوتبال ايران است كه پس از اعلام اسامي بازيكنان تيم ملي براي ادامه  رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ،۲۰۰۶ وارد تهران شده است.
فريدون زندي نيز بامداد سه شنبه اين هفته وارد فرودگاه مهرآباد تهران خواهد شد.
فريدون زندي: دوشنبه به ايران سفر مي كنم
فريدون زندي، بازيكن دعوت شده به تيم ملي كشورمان در گفت وگو با روزنامه آلماني زبان اشپيگل گفت: قبل از دوشنبه كه مي خواهم به ايران سفر كنم با مهدوي كيا تماس خواهم گرفت تا از او اطلاعاتي درباره برنامه تيم ملي فوتبال ايران كسب كنم.
وي در پاسخ به اين كه آيا با يورگن كلينزمن سرمربي تيم فوتبال آلمان هم تماسي داشته است گفت: من هيچ گفت وگويي با كلينزمن نداشته ام. زندي گفت: براي من هيچ سوالي وجود نداشت كه آيا تيم ملي ايران را انتخاب كنم يا تيم ملي آلمان. چرا كه من مي خواستم براي ايران بازي كنم. وي خاطر نشان كرد: اگرچه در آلمان بازيكنان هم پست من خيلي خوب هستند اما شايد در ميان ۹ مربي آلماني شانس انتخاب داشتم. زندي تأكيد كرد: شانس حضور ايران در بازي هاي جام جهاني ۲۰۰۶ بسيار بالاست و براي يك فوتباليست بازي كردن در جام جهاني خيلي جالب و زيباست.
آمادگي كره شمالي براي ميزباني از ژاپن، ايران و بحرين
به دنبال مسائل اخير ميان تيمهاي كره شمالي و ژاپن، فدراسيون فوتبال كره شمالي براي ميزباني هر چه بهتر از تيم هاي ايران، ژاپن و بحرين در حال تدارك بهترين امكانات است. گزارش نمايندگان اعزامي AFC به پيونگ يانگ مثبت بوده است و كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز براي انجام اين ديدارها در كره شمالي ابراز اميدواري كرده اند.

استقلال با يك گل تيم اشتورم گراتس را مغلوب كرد
گروه ورزشي :تيم اشتورم گراتس اتريش در دومين ديدار تداركاتي خود با نتيجه يك بر صفر مقابل استقلال تهران تن به شكست داد.
تيم استقلال تهران در اين ديدار علي رغم نداشتن رضا عنايتي، آقاي گل ليگ برتر ايران، توانست با ارايه يك بازي زيبا حريف مطرح اروپايي خود را با اختلاف يك گل در ورزشگاه المپيك كيش شكست دهد.
تك گل تيم استقلال را در اين ديدار فرزاد مجيدي كه براي نخستين بار بازوبند كاپيتاني را نيز در اختيار داشت در دقيقه ۳۴ بازي به ثمر رساند.
اين ديدار را چهار هزار نفر از نزديك تماشا كردند.

بوندس ليگا
پيروزي هامبورگ و كايزرسلاترن با ايراني ها
هامبورگ- مهدي مهدوي كيا در مصاف با مدافع ماينتز. او بعد از اين بازي براي حضور در اردوي تيم ملي راهي تهران شد.
001170.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: تيم فوتبال كايزرسلاترن اين هفته موفق شد دو بر صفر شالكه تيم دوم جدول را مغلوب كند. در اين ديدار فريدون زندي بعد از يك هفته غيبت در تركيب اصلي كايزرسلاترن قرار داشت. اما تنها تا دقيقه ۶۰ در ميدان حاضر بود. در اين ديدار آماناتيدياس (۵۶) و بلانك (۷۴) براي كايزرسلاترن گلزني كردند. با اين پيروزي كايزرسلاترن ۲۷ امتيازي شد. هامبورگ نيز ديروزدو بر يك از سد ماينتز عبور كرد.
باربارز (۳۲) و لائوچ (۸۰) براي هامبورگ دوبار دروازه حريف را باز كردند. در اين بازي مهدوي كيا ۹۰ دقيقه براي تيمش بازي كرد.
در ساير بازي هاي اين هفته لوركوزن با چهار گل بوخوم را در هم كوبيد. آرمينيا بيلفلد با يك گل در زمين خود مغلوب هانوور شد.
ديدار تيم هاي دورتموند و گلادباخ با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. فرايبورگ با يك گل ولفسبورگ را شكست داد و نورمبرگ در پرگل ترين بازي چهار بر دو اشتوتگارت را در خانه اش مغلوب كرد.

عليرغم عدم حضور ملي پوشان كشتي آزاد
پيكارهاي انتخابي تيم ملي حوادث فراواني داشت
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: ۲۳۴ كشتي گير از سراسر كشور در مرحله دوم رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در شهر مقدس مشهد به ميدان آمدند تا با انجام مبارزاتي دو روزه جواز حضور در مسابقه  هاي بين المللي جام تختي را به دست آ ورند. اگر چه در اين پيكارها هيچ نشان و اثري از ملي پوشان رده هاي مختلف سني نبود و مبارزه ها نيز با تشخيص فدراسيون كشتي با مقررات جديد برگزار شد، اما اتفاقات قابل توجهي در ميان كشتي گيران درجه دو و سه كشور به وقوع پيوست كه اين خود مي تواند ناشي از گستردگي و ميزان استقبال جوانان از اين ورزش قديمي در سرزمين ما باشد.در مشهد كشتي گيران مطرحي چون سعيد واگذاري، مهدي حسين رضايي، عليرضا درويشي، محمد اصلاني و... باختند و مرداني چون احمد واعظي، مهدي محرم پور، محمد قاسمي زاده، مجيد محمدي، سعيد ابراهيمي، عليرضا سليماني و ياسر نورزايي هم بر قله رفيع قهرماني در ۷ وزن ايستادند.
اينكه در همين مسابقات كشتي گيران شاخص ديگري نظير حسين رنگرز، محمدجواد صفايي، اكبر بهتري، محمد طلايي، حامد تاتاري، مرتضي عليزاده، حميد سيفي، بهمن طيبي و... نتوانسته اند به مقام قهرماني اوزان مختلف برسند خود حكايت ديگري است كه نشان مي دهد پيكارهاي انتخابي تيم ملي در مشهد نكات فني و آ موزنده فراواني به همراه داشته است كه مي تواند در تصميمات آتي مسئولان طراز اول فني كشتي بسيار تعيين كننده و حياتي باشد.با توجه به اينكه در مقررات جديد كشتي در پايان هر دوره دو كشتي گير صاحب مدال برنز مي شوند بنابراين در هفت وزن ،۵۵ ،۶۰ ،۶۶ ،۷۴ ،۸۴ ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم جمعا ۲۸ كشتي گير مجوز حضور در جام تختي را به دست آورده اند.

تهران قهرمان اولين دوره بازي هاي زنان
001164.jpg
گروه ورزشي:مراسم اختتاميه نخستين دوره بازي هاي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي با حضور جمعي از مسئولان شهرداري تهران و شوراي اسلامي اين شهر، صبح روز گذشته در هتل شهر تهران برگزار شد.
رقابت هاي زنان پايتخت هاي كشورهاي اسلامي و آسيايي به پايان رسيد و تيم تهران با كسب ۸۴ مدال (۳۸ طلا، ۲۳ نقره و ۲۳ مدال برنز) قهرمان اين دوره از رقابت ها شد. پس از تيم تهران، دو تيم ايروان ارمنستان و شهرداري به طور مشترك در مكان دوم جدول قرار گرفتند و تيم قرقيزستان با ۳ مدال طلا و ۲ نقره در جاي سوم ايستاد. تيم شهرداري تهران در اين مسابقات ۹ طلا، ۱۶ نقره و ۱۸ برنز كسب كرد كه به دليل ميزباني با تيم ايروان در مكان دوم جدول قرار گرفت. ارمنستان در اين مسابقات ۸ مدال طلا، ۷ نقره و ۱۲ برنز به دست آورد. همچنين تيم هاي مالزي، ازبكستان، گرجستان، آذربايجان، قزاقستان، افغانستان، تاجيكستان، قطر، عراق، پاكستان و تركمنستان به ترتيب در رده هاي چهارم تا پانزدهم جدول رده بندي قرار گرفتند. در اين مسابقات در مجموع ۲۰۵ مدال شامل ۶۴ طلا، ۶۱ نقره و ۸۰ برنز توزيع شد. در اين مسابقات كه با حضور ۷۰۰ ورزشكار، ۲۰۰ داور داخلي و ۵ داور خارجي از كشورهاي امارات، پاكستان، اردن همراه بود ۳۰ ناظر از اردن، عمان و كانادا نيز به طور مستمر، در جريان امور فني بازي ها بودند.

ليگ برتر بسكتبال ايران
صنام فاتح بازي نفس گير و ديدني
گروه ورزشي - شاكري: هفته ششم دور برگشت ليگ برتر بسكتبال ايران تحت الشعاع بازي زيبا و نفس گير دو تيم پيكان و صنام واقع شد. درنهايت اين صنام بود كه با وجود پيش بودن با ۲۰ امتياز اختلاف و در شرايطي كه حريف در كوارتر چهارم بازي برابر كرد توانست با دو امتياز اختلاف از سد تيم قدرتمند پيكان با نتيجه ۹۲ بر ۹۰ عبور كند. در ساير بازي ها نيز اين نتايج به دست آمد.
* صباباتري ۹۷ - ذوب آهن ۵۴
* پيام اصفهان ۶۱ - پتروشيمي بندر امام ۵۹
* پگاه فارس ۶۵ - شهرداري گرگان ۶۰
* دخانيات ۱۰۵ - نگارسنگ ۱۰۳
* گلين ماكارون بابل ۷۴ - پگاه همدان ۹۰

ليگ برتر واليبال به پلي آف رسيد
رقابت ۸ تيم بر سر قهرماني
گروه ورزشي : ليگ برتر واليبال ايران پس از ۱۸ هفته بازي در دور مقدماتي به مرحله پلي آف رسيد. در هفته هجدهم ابهامات موجود در گروه يك هم برطرف شد و صنام پس از هفته ها در جلد اصلي خود قرار گرفت. شاگردان كارخانه در يك روز فراموش نشدني به خصوص در گيم پنجم بازي با پاس نمايش قدرت دادند و نشان دادند كه آنها را هم بايد يكپاي قهرماني دانست. صنام با شكست پاس با يك تير دو نشان زد. آنها هم انتقام بازي رفت را از حريف باز ستاندند و هم به مرحله حذفي راه يافتند.
نتايج بازيهاي هفته هجدهم
* وحدت ساري صفر _ برق تهران ۳
* راه آهن مشهد ۳ _ نئوپان گنبد ۲
* پالايش كرمانشاه يك _ آذرپيام اروميه ۳
* دانشگاه آزاد تبريز يك _ دخانيات تهران ۳
* ذوب آهن اصفهان ۳ _ پتروشيمي صفر
* سايپا تهران ۳ _ اتكا قم يك
* پاس ۲ _ صنام تهران ۳
* علمي كاربردي ۳ _ پاديسان گنبد ۲

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |