يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۶ - Jan 30, 2005
دكتر لاريجاني:
مبناي حركت آبادگران توسعه اختيارمندي است
كانديداي احتمالي آبادگران، مبناي اصلي دولت آينده آبادگران ايران اسلامي را، توسعه اختيارمندي و واگذاري امور به مردم در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دانست و بر نفي دولت سالاري و سرمايه سالاري تأكيد كرد.
به گزارش دفتر نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، دكتر علي لاريجاني در ادامه سفر يك روزه خود به آذربايجان شرقي بعدازظهر روز جمعه در جمع نخبگان استان، ديدار با مردم اين ديار را خاطره اي به يادماندني توصيف كرد و از آذربايجان به عنوان دژ مستحكم فكر و تمدن اسلامي و عرفان و حكمت براي مقابله با نفوذ افكار بيگانه و وحدت و يكپارچگي ياد كرد.
وي به جايگاه ارزشمند آذربايجان در مقاطع مختلف تاريخي از جمله دوره صفوي، انقلاب مشروطيت و انقلاب اسلامي براي حفظ وحدت و يكپارچگي ايران اشاره كرد و از شخصيت هاي برجسته اي همچون شمس تبريزي، مرحوم علامه طباطبايي، شهيد آيت الله قاضي طباطبايي، شهيد آيت الله مدني و علامه محمدتقي جعفري به عنوان عالمان و عارفان اين ديار كه توانستند فكر اصيل اسلامي را نضج دهند ياد كرد.
وي در ادامه سخنان خود محور اصلي مانيفست آبادگران را توسعه اختيارمندي خواند و گفت: مبناي فكري آبادگران اين است كه توسعه ايران اسلامي در گرو واگذاري كارها به مردم در عرصه هاي اقتصاد، فرهنگ و سياست است.
دكتر لاريجاني مسئله مهم كشور را كه بايد توجه اصلي مديران به آن باشد معيشت مردم و كسب رزق حلال دانست و گفت: درصورتي كه مديران بتوانند در اين زمينه موفق عمل كنند خواهند توانست توان ملي و موقعيت استراتژيك كشور را به سمت دفع تهديدات ارتقاء دهند.
دكتر لاريجاني استراتژي آبادگران را فراهم كردن زمينه آرامش سازنده براي تعالي كشور ياد كرد و گفت: آبادگران در سطح بين الملل به صلح جهاني و ديپلماسي فعال و پيوسته براي فراهم كردن زمينه هاي توسعه در داخل معتقدند.
آذربايجان همچون نگيني
در دفاع از اركان و يكپارچگي ايران است
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به موقعيت ژئوپوليتيك آذربايجان اشاره كرد و اضافه كرد: روحيه علي دوستي و ولايتمداري مردم اين خطه، آذربايجان را همچون نگيني در دفاع از اركان و يكپارچگي ايران برجسته كرده است.
وي نقش مهم آذربايجان در ادوار تاريخي گذشته براي دفاع از تماميت ارضي كشور، را تحسين برانگيز خواند و افزود: ايستادگي شاه عباس صفوي در برابر هجوم عثماني، دفاع همه جانبه عباس ميرزا در زمان قاجاريه در برابر يورش روس ها به كشور، تبديل آذربايجان به كانون اصلي انقلاب مشروطيت، ايثارگري هاي آذربايجان در جريان انقلاب اسلامي كه اوج آن در ۱۹ بهمن سال ۵۷ بود و حضور فعال مردم اين ديار در دفاع مقدس از جمله فداكاري هاي اين خطه است.
نماينده مقام معظم رهبري، در پاسخ به سئوال خبرنگار واحد مركزي خبر آذربايجان شرقي پرسيد: دولت اميد آبادگران چقدر قدرت پاسخگويي به نيازهاي مردم را خواهد داشت.
دكتر لاريجاني با برشمردن برخي مختصات آبادگران از قبيل عملگرايي فعال و هوشمندانه گفت: آبادگران با مورد توجه قرار دادن مطالبات واقعي مردم و مهندسي جديد اقتصادي مي توانند با ارتقاء سطح توان ملي و تخصصي، جايگاه كشور را از وضعيت ژئوپولتيكي فعلي به سمت قدرت ژئواستراتژيك سوق دهند و خواسته هاي مردم را محقق كنند.
خبرنگار روزنامه جام جم از دكتر لاريجاني سئوال كرد كه چه راهكاري را براي رفع مفاسد اقتصادي و مالي در برنامه هايش گنجانيده است، وي در پاسخ يكي از عوامل بروز رانت خواري و فساد مالي را انحصارات اقتصادي دانست و گفت: در صورتي كه بتوانيم در چارچوبي صحيح اقتصاد را مردمي كرده و مقررات زايد را از پيش رو برداريم خواهيم توانست در اين زمينه موفق باشيم اگرچه عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را در اين زمينه مطلوب نمي دانم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه چقدر به بهره گيري از مديران جوان باور دارد و آيا در برنامه هاي خويش در دولت آينده جايگاهي براي جوانان تعريف كرده است، مديران را به دو دسته تاكتيكي و استراتژيكي دسته بندي كرد و گفت: مديران جوان كشور بايد بتوانند در مديريت هاي تاكتيكي رشد كنند تا به سطح مديران استراتژيك برسند چراكه لازمه مدير تاكتيكي افزايش دانش و تحصيل و براي مديران استراتژيك داشتن سابقه، تخصص و شجاعت است. البته احزاب بايد تلاش كنند مديران استراتژيك را در پروسه داخلي حزب تربيت نمايند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به جايگاه والاي آذربايجان در تربيت عارفان و فلاسفه، از آذربايجان به عنوان نگين حكمت و عرفان ايران ياد كرد.
كانديداي احتمالي اصولگرايان با اشاره به افزايش رو به رشد تهديدات آمريكايي ها عليه كشورمان گفت: آمريكايي ها به اين نتيجه رسيده اند كه بايستي با افزايش فشار رواني روي ايران، شرايط ايجاد يك دولت ضعيف را فراهم كنند تا بتوانند تصميم گيري هاي ناصحيح خود را به ايران تحميل نمايند. دكتر لاريجاني با اشاره به وحشت غربي ها از روي كار آمدن نيروهاي مستعد و متخصص جريان آبادگران و پيروزي آنان در دو انتخابات گذشته در ايران، گفت: دشمنان از اين هراس دارند كه اصولگرايان بتوانند مردم را به وحدت برسانند و مي دانند كه اگر اين مسير طي شود آنان ديگر نمي توانند ايران را به دست بياورند. بنابراين تلاش مي كنند با تقسيم بندي هاي صوري ميان نيروهاي انقلاب با عناوين مختلف مانند روحانيت و غيرروحانيت، سنتي ها و غيرسنتي ها، محافظه كاران و نومحافظه كاران و غيره آنان را به دعوا و تفرقه بكشانند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام آرامش كنوني كشور و سپري شدن فضاي راديكالي سال هاي پيش را از الطاف خداوند به نظام دانست و گفت: آرامش در كشور پس از روي كار آمدن نيروهاي آبادگران در شوراها و مجلس هفتم به وجود آمد و اين آرامش، بالاترين فرصت ما در مقابل تهديدات است.
دكتر لاريجاني تأكيد كرد: نخبگان سياسي كشور بايد توجه داشته باشند كه عده اي دنبال اين هستند كه با تفرقه افكني ميان اصولگرايان كاري كنند كه نيروهاي انقلاب به تصميم درست نرسند تا بتوانند از اين طريق، شرايط ايجاد دولت ضعيف را در ايران فراهم كنند.
دكتر لاريجاني رفع مشكلات معيشتي مردم را مستلزم به حركت درآوردن موتور توليد در كشور دانست و افزود: تنها راه رفع مشكلات اقتصادي كشور ايجاد بسترهاي توليد، ورود به بازارهاي جهاني، سپردن كارها به مردم و كوچك كردن حجم دولت است.

شهردار تهران در نخستين همايش بزرگداشت معلمان انشا
انشايي با موضوع «ما مي توانيم» بنويسيد
گروه علمي فرهنگي: شهردار تهران در همايش بزرگداشت معلمان انشا پيشنهاد داد هر كسي كه مي تواند، انشايي با موضوع «ما مي توانيم» بنويسد.
محمود احمدي نژاد در نخستين همايش بزرگداشت معلمان انشا كه با موضوع «انشاء : زندگي »توسط شهرداري تهران و روزنامه همشهري در سالن اجتماعات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد، گفت: براي داشتن فرداي روشن، وجود انسانهاي صرفاً عالم كافي نيست. آن چيز كه مايه پيشرفت و عظمت است، ساير ويژگيهاست. ويژگي آرمان خواهي، دوست داشتن، عشق ورزيدن ،مصمم بودن و خودباور بودن است . يكي از مكانهايي كه مي تواند اين ويژگي را در دانش آموزان فراهم كند، كلاس انشاء است.
شهردار تهران گفت: كساني كه در عرصه تعليم و تربيت زندگي مي كنند و مي سوزند تا آينده ما را بسازند، قابل تقدير هستند كه به سهم خود از شما كه صبورانه ايستاديد تا اين ويژگيهاي متعالي را در فرزندان كشور بپرورانيد صميمانه تشكر مي كنم. وي اضافه كرد: بستر انتقال فرهنگ و انتقال ويژگيهاي متعالي، تنها رابطه عاطفي است. يك رابطه عاطفي بستر انتقال همه خوبيها و ويژگيهاي مثبت است. احمدي نژاد اظهار داشت: ما ملتي بزرگ و تمدن ساز هستيم. در همه عرصه ها حرف اول را مي زنيم. آثار مهندسي، ادبي، پزشكي و ... گذشتگان ما، در اين زمان هم به دنيا قابل عرضه است و موجب افتخار ماست پس آن ويژگيها كه اين آثار را خلق مي كرد بايد به نسلهاي بعد منتقل شود كه اين به دست پرتوان و دل پرسوز و رابطه عاطفي است كه اساتيد و معلمان با نسل آينده برقرار مي كنند.

انتقاد هاشمي رفسنجاني از دامن زدن
به اختلافات دروني مسلمانان
ايسنا: هاشمي رفسنجاني در آخرين روز از سفر به سيستان و بلوچستان، در جمع علماي شيعه و سني زاهدان نيز گفت: بهترين سند براي وحدت و هماهنگي و همدلي، سيستان و بلوچستان است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: امروز آمريكا و استكبار جهاني، صهيونيزم و بخصوص نئونازي هاي آمريكا تشتت در دنياي اسلام را مورد توجه قرار داده اند. آنها از اطلاع دنياي اسلام از سياست هاي استعمارشان خشمگينند و مي خواهند با ايجاد تفرقه، در دنياي اسلام نفوذ كنند و به اهدافشان برسند.
وي ادامه داد: جنايات آنها در عراق، افغانستان و فلسطين نفرت دنياي اسلام را از آنها افزايش داده و طبق آماري كه خودشان ارائه كرده اند ۸۰ درصد مسلمانان از سياست هاي خصمانه آمريكا متنفرند.وي ادامه داد: ما در مقابل چنين دشمناني موظفيم به حكم قرآن به اختلافاتي كه نفعي براي هيچ  يك از ما ندارد دامن نزنيم. نبايد اجازه دهيم حرفهاي بي ربط گفته و يا نوشته شود.هاشمي رفسنجاني افزود: علماي اهل سنت حجيت اهل بيت را قبول دارند. ما هم از منابع اهل سنت روايت نقل مي كنيم. آنچه كه مورد اختلاف است حجيت ولايت است. حتي علماي سني در اين خصوص اختلاف دارند.
وي گفت: وضعي كه اكنون در سيستان و بلوچستان مي بينيم، نوعي هوشياري است كه نصيب ما شده است. ما بايد مصالح اسلام را بر همه چيز مقدم بدانيم و به همه حق بدهيم كه اختلاف سليقه داشته باشند. با وجود همه تلاش هاي دشمنان، آنها نتوانستند همراهي و همدلي را از ما بگيرند. وقتي كه خون مسلمان هاي اهل سنت و شيعه در دفاع از ايران مخلوط شد، ثابت شد كه آنها حاضرند بر سر منافع اسلام جان دهند.

تجليل حداد عادل از همايش پاسخگويي نمايندگان سه قوه
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به همايش «جنبش دانش آموزي و پاسخگويي نمايندگان سه قوه»، برگزاري اين قبيل همايش ها با هدف پاسخگويي مسئولان نظام را نشانه آگاهي جوانان كشور نسبت به سرنوشت خود دانست.در پيام حداد عادل كه در مشهد مقدس قرائت شد، آمده است: برگزاري همايش «جنبش دانش آموزي و پاسخگويي نمايندگان سه قوه» نشانه آگاهي و حساسيت جوانان كشور نسبت به سرنوشت كشور و وظايف و حقوق متقابل حكومت و ملت است. اين توجه و حساسيت به خودي خود مبارك و اميد آفرين است و مبارك تر آن است كه از سوي دانش آموزان عضو انجمن هاي اسلامي دانش  آموزان ابراز مي شود.

انتخاب نهم
ولايتي: دايره اصولگرايي بسته و محدود نيست
ايرنا:دكتر علي اكبر ولايتي  يكي  از داوطلبان  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري با تأكيد به  اين كه  دايره  اصولگرايي  بسته ، محدود و كوچك  نيست  ، گفت : دايره  اصولگرايي  فراتر از آن است  كه  برخي  تصور مي كنند.دكتر ولايتي  افزود: همه  كساني كه  به  ارزش ها و اصول  انقلاب  پايبند و خواستار ترقي ، پيشرفت  و سربلندي  ايران  اسلامي هستند، در اين  دايره  قرار دارند. وي  كه  براي  انداختن  رأي خود در صندوق  انتخابات  سازمان  نظام  پزشكي  كشور در دانشگاه صنعتي  اميركبير حضور يافته  بود، به  دوستان  خود توصيه  كرد كه  بجاي  تندروي ، راه  اعتدال  را در پيش  بگيرند. مشاور عالي  مقام  معظم  رهبري  در امور بين الملل  خاطرنشان  كرد: مردم  به رفتارهاي  تندروانه  علاقه اي  ندارند و هركس  و از هر جناحي  رفتارهايي  اينگونه را بروز دهد، مقبوليت  مردمي را از دست  مي دهد. نامزد نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  بر ادامه  فعاليت هاي  انتخاباتي  خود بصورت  مستقل  تأكيد كرد و گفت كه  ستاد انتخاباتي  او بي شك از گذشته  فعال تر شده  و به  كار خود ادامه  خواهد داد. وي  در عين  حال  گفت  كه روابط بسيار دوستانه  خود را با شوراي  هماهنگي نيروهاي  انقلاب  اسلامي ادامه  مي دهد زيرا اعضاي  آن از دوستان  دوران  انقلاب  اوهستند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  بر ضرورت  انسجام و حفظ وحدت  ميان  نيروهاي  اصولگرا و همه  كساني كه  به  مباني  نظام  مقدس  اسلامي پايبند هستند، تأكيدكرد و اين  را تضمين كننده  امنيت  و پيشرفت  ايران  دانست ، كشوري  كه  مهد تمدن  و فرهنگ  اسلامي  بوده  و امروز كانون  توجهات  مسلمانان  سراسر جهان  است .در همين حال اعلام شد كه ۲۷ واحد از تشكلهاي جامعه اسلامي دانشجويان به صورت كتبي از كانديداتوري ولايتي حمايت كرده اند.
ابراهيم اصغرزاده هم كانديداي رياست جمهوري مي شود
فارس: يك منبع نزديك به حزب همبستگي از قطعي شدن كانديداتوري ابراهيم اصغرزاده دبير كل حزب همبستگي براي انتخابات رياست جمهوري سال آ ينده خبر داد.وي با اعلام اين خبر تصريح كرد: اصغرزاده به احتمال زياد تا ۱۵ يا ۱۶ بهمن ماه سال جاري كانديداتوري خود را اعلام خواهد كرد .وي افزود: اصغرزاده در صورت حضور به صورت مستقل وارد انتخابات خواهد شد و پس از آن مشخص مي شود كه آيا حزب همبستگي از كانديداتوري وي حمايت مي كند يا خير.
رهامي: نيازمنديم انتخابات به دور دوم كشيده شود
فارس: دبيركل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه هاي كشور گفت: در صورت به اجماع نرسيدن جبهه اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري، نيازمند كشيده شدن انتخابات به دور دوم هستيم. محسن رهامي با اشاره به جلسه اعضاي شوراي مركزي اين انجمن تصريح كرد: در اين جلسه تصميم جديدي اتخاذ نشد و منتظر نشست شوراي عمومي نمايندگان هستيم كه در آن در خصوص انتخابات تصميم گيري خواهد شد.
نامزد شوراي هماهنگي در دهه فجر معرفي مي شود
فارس: نامزد آبادگران براي انتخابات رياست جمهوري بهار سال آينده، پس از معلوم شدن نتايج آخرين نظرسنجي انجام گرفته و جمع بندي بررسي هاي انجام شده در دهه فجر، معرفي مي شود. بنابراين اگر چه تاكنون هيچ خبر رسمي از سوي آبادگران (شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي) مبني بر زمان اعلام نامزد اين جريان منتشر نشده است، اما بعضاً تاريخ هايي از سوي منابع نزديك به اين مجموعه اعلام شده بود. بر اساس اين گزارش آخرين اخبار از اعلام نامزد اين جريان در دهم بهمن حكايت داشت اما اخبار جديد حاكي از اين است كه نامزد اصول گرايان پس از معلوم شدن نتايج آخرين نظرسنجي و جمع بندي بررسي هاي انجام شده، در دهه فجر معرفي خواهد شد.
محبيان: قطعا هاشمي مي آيد
ايسنا: امير محبيان درباره حضور هاشمي رفسنجاني در صحنه انتخابات رياست جمهوري گفت: ايشان آدم كمي نيستند. ۵۰ سال عمر سياسي دارند.از اول انقلاب نيز ۸ سال رئيس مجلس، ۸ سال رياست جمهوري و ۸ سال رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده اند. ايشان آدم پيچيده اي است كه در سراسر كشور نيز تشكيلاتي دارد. هم هوادار دارد و هم مخالف. اگر ايشان بيايد، تمام معادلات بر هم مي خورد، اما چقدر تاثير مي گذارد معلوم نيست. اما آقاي هاشمي بازي را مي چيند و قدم به قدم جلو مي رود. من از ۶ ماه پيش گفتم و حالا هم مي گويم قطعا ايشان مي آيد. آقاي هاشمي آ رام آرام جلو مي رود تا زمان اعلام شود، حرف آخر را آخر مي زند .وي در خصوص نظرسنجي هاي صورت گرفته گفت: در مجموع وضع آبادگران نسبت به جبهه دوم خرداد بهتر است.
روحاني: در هفته هاي آينده همه چيز مشخص مي شود
ايرنا: دبير شوراي عالي امنيت ملي كشور گفت: ورود «هاشمي رفسنجاني» در انتخابات بر حضور خيلي از نامزدهاي مطرح نهمين دوره رياست جمهور تاثير دارد.«حسن روحاني» در مورد حضور احتمالي خود در انتخابات آينده رياست جمهوري يادآور شد: بحث نامزدي من منتفي نيست اما هنوز به يك تصميم مشخص در اين زمينه نرسيده  ام.
محتشمي پور: در دوره هاشمي، اقتصاد كشور
با ۶۰ ميليارد دلار قرض خارجي متوقف شد
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور در دوره رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني گفت: ۸ سال اقتصاد مملكت با ۶۰ ميليارد دلار قرض خارجي متوقف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اتحاديه تشكلهاي دانشجويان دانشگاه آزاد، علي اكبر محتشمي پور كه در همايش رابطين اتحاديه تشكل هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي با موضوع «دولت نهم و مشاركت حداكثري مردم» سخن مي گفت، افزود: اگر فعاليت اقتصادي هم انجام شده در دولت اصلاحات شده است.
وي اضافه كرد: از لحاظ تئوري شايد بهترين تئوريها را در تمامي عرصه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي آقاي خاتمي مطرح كرد، اما با توجه به انتظارات و مطالبات بالاي جامعه نتوانست همه آنها را محقق كند. محتشمي پور در ادامه در نقد عملكرد جناح منسوب به چپ اظهار داشت: جناح چپ قائل به حضور در انتخابات مبتني بر تكليف دستوري و شرعي نيست و براساس همين ويژگي در ۸ سال گذشته هرگز نتوانستند در مجلس ششم يكپارچه باشند و دچار سردي شدند.
رئيس فراكسيون دوم خرداد در مجلس ششم با اظهار تاسف از رويكر انفعال سياسي جناح چپ بيان داشت: اين تفسير كه طرف مقابل قدرتمند است و جناح اصلاح طلب توان ندارند و نتيجه گيري برعدم حضور فعال و يخ زدگي فضا در جناح چپ را مي رساند.
محتشمي پور اضافه كرد: اين جبهه چپ است كه اگر با نشاط بيايد انتخابات حداكثري خواهد شد، هرچند كه با ماندن يخ ها انتخابات برگزار مي گردد اما يخ ها هرروز منجمد خواهد شد.
اين فعال سياسي تصريح كرد: اگر چپ روي يك كانديدا به اجماع برسد احتمال اينكه يخ ها كمي باز شود زياد است اما در صورت نشست هيچ وضعيتي معلوم نيست.
رضايي: فرق مي كند كنار بروم يا به نفع كسي كنار بروم
مهر: محسن رضايي در خصوص احتمال اينكه وي كانديداي مورد اجماع اصولگرايان باشد يا خير؛ گفت: من فكر نمي كنم با شوراي هماهنگي به اختلاف برسيم.
محسن رضايي با تاكيد بر اينكه خود را اصولگرا مي داند و نه عضو جناح راست، در پاسخ به اين سئوال كه آيا احتمال دارد به خاطر به قدرت رسيدن جريان اصولگرا، به نفع اين جريان از عرصه رقابت انتخاباتي كنار رود، گفت: كنار رفتن از عرصه انتخابات با اينكه به نفع كسي كنار روم فرق مي  كند.
اختلاف مشاركت و مجاهدين انقلاب درباره معاون اول
فارس: اخبار مختلف از اختلاف نظر دو حزب اصلي طرفدار نامزدي مصطفي معين (حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب) درباره معاون اول وي حكايت دارد، به طوري كه سازمان مجاهدين انقلاب بر كانديداتوري محسن صفايي فراهاني تأكيد دارد اما جبهه مشاركت محمدرضا خاتمي را نامزد اصلي اين پست مي داند.گفتني است معين هجدهم دي ماه در اولين همايش انتخاباتي، از معرفي معاون اول و ديگر همكاران خود در آينده نزديك براي سازماندهي بهتر كار و حركت در مسيري روشن خبر داده بود.

فرمانده نيروي انتظامي تهران خبر داد
اخراج هزار پليس رشوه گير
ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اعلام تدوين منشور اخلاقي سال ۸۴ ناجا گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته، ۷۰ درصد رشوه گيريهاي كاركنان نيروي انتظامي  ناشي از تمايل خود مردم و تنها ۳۰ درصد به خواست كاركنان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران سردار طلايي كه در پنجمين همايش سراسري رابطين اتحاديه تشكلهاي دانشگاه آزاد اسلامي در تهران به عنوان نماينده سردار قاليباف، فرمانده ناجا سخن مي گفت، افزود: يكهزار نفر از كاركنان ناجا تنها طي يك مرحله به علت رشوه گيري اخراج شدند. به گفته وي ارتقاي سطح معيشت، دانش، فرهنگ و منزلت اجتماعي پليس از جمله اقدامات صورت گرفته براي رفع مشكل رشوه گيري كاركنان ناجاست. وي از جمله تحولات صورت گرفته و ظرفيتهاي ايجاد شده در نيروي انتظامي را شكل گيري نگرش به دانشجو به عنوان فرصت كم نظير حفظ نظم و امنيت اجتماعي و حركت به سمت شكل گيري «پليس دانشگاهي» نه «دانشگاه پليسي» و جايگزيني حركتهاي ايجابي به جاي تفكرات سلبي است.

هيأت مديره سازمان نظام پزشكي انتخاب شد
انتخابات هيأت مديره نظام پزشكي شهرستانهاي سراسر كشور روز جمعه ۹ بهمن در ۱۹۰ شهرستان كشور برگزار شد و دكتر سيدشهاب الدين صدر بالاترين رأي را كسب كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي تهران بزرگ، در انتخابات هيأت مديره تهران مجموعاً ۶۶۳۹ نفر شامل ۴۹۱۲ پزشك، ۶۴۷ نفر دندانپزشك، ۵۴۶ نفر داروساز، ۳۲۲ نفر علوم آزمايشگاهي، ۱۲۲ ليسانسيه پروانه دار تك رشته اي و ۹۰ نفر ماما در انتخابات شركت كردند و در گروه پزشكان دكتر سيدشهاب الدين صدر با ۱۴۴۵ رأي، دكتر سيد احمد سيادتي با ۱۳۵۰ رأِي، دكتر علي فتاحي با ۱۰۵۳ رأي، دكتر علي محفوظي با ۱۰۲۴ رأي، دكتر حسن هويدا با ۹۵۹ رأي، دكتر سيدتقي نوربخش با ۹۵۱ رأي، دكتر محمدمهدي قيامت با ۸۹۲ رأي، دكتر محمد حسين بدخش با ۸۲۲ رأي، دكتر عليرضا زالي با ۷۹۲ رأي و دكتر محمدرضا نوروزي با ۷۸۰ رأي به عضويت هيأت مديره نظام پزشكي درآمدند. دكتر شاهرخ خوش سيرت با ۷۶۹ رأي نيز به عنوان اعضاي علي البدل هيأت مديره نظام پزشكي تهران برگزيده شدند.
همچنين در گروه دندانپزشكان دكتر محمدبيات و دكتر علي تاجرنيا، در گروه داروسازان دكتر احمد شيباني و دكتر عباس كبريايي زاده، در گروه علوم آزمايشگاهي دكتر محمد صاحب الزماني و در گروه مامايي خانم ناهيد خداكرمي به عضويت هيأت مديره نظام پزشكي تهران درآمدند. اكثر كانديداهاي شاخص جبهه مشاركت در گروه پزشكي توفيقي به دست نياوردند.دكتر سيد شهاب الدين صدر دبيركل انجمن پزشكان است كه يكي از تشكلهاي اصولگرا به شمار مي آيد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |