يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۶ - Jan 30, 2005
اعتراف رضا رشتي به يك قتل
001158.jpg
گروه حوادث: بازجويي هاي پليسي از يك متهم بازداشت شده در اداره آ گاهي مركز راز يك جنايت را فاش كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري ۱۰۷ فلسطين عصر روز دوشنبه در حين گشت زني در خيابان شريعتي به سرنشين يك دستگاه پيكان مظنون شده و بعد از انجام عمليات تعقيب و گريز موفق به بازداشت وي شدند. از متهم دستگير شده يك قبضه سلاح كمري نيز كشف شد.
بعد از انتقال متهم به اداره آگاهي وي تحت بازجويي قرار گرفت و معلوم شد كه رضا معروف به رضا رشتي است كه تحت تعقيب ماموران پليس نيز بوده است.
از خودرويي كه رضا در آن بازداشت شده بود استعلام صورت گرفت و بعد از شناسايي مالك خودرو كه محمد نام داشت خانواده وي مورد تحقيق قرار گرفت. خانواده محمد عنوان كردند كه وي از روز چهارشنبه گذشته ناپديد شده است.
رضا رشتي بار ديگر مورد بازجويي قرار گرفت و اين بار لب به اعتراف گشود و گفت: «چندي پيش ۵۰۰ هزار تومان به محمد كه در كار خريدوفروش تلفن همراه بود قرض دادم. ولي از يكماه پيش هر دفعه به محمد گفتم كه پول مرا پس بدهد او به طريقي از پرداخت بدهي خود شانه خالي كرد. روز حادثه كه چهارشنبه گذشته بود او را به بهانه اي از منزلش خارج كردم. هر دو سوار بر خودرو پيكان سفيدرنگ او به سمت شهريار رفتيم در راه بارديگر بر سر پرداخت بدهي با محمد دعوايم شد. وقتي به شهريار رسيديم و در يك فرصت مناسب از پشت سر گلوله به سمت سر محمد شليك كردم كه موجب مرگ وي شد. سپس جسد او را داخل يك چاه در همان حوالي انداختم و سوار بر خودرو مقتول محل جنايت را ترك كردم.»
تحقيقات پليسي بيشتر از رضا در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
خودكشي مرد آمريكايي و برخورد دو قطار
گروه حوادث: يك مرد آمريكايي كه قصد خودكشي داشت، با پارك كردن اتومبيل خود در خط آهن حومه «لوس آنجلس» باعث برخورد دو قطار با يكديگر و كشته شدن ۱۱ نفر شد.
اين مرد آمريكايي ۲۵ ساله به نام «جوآن مانوئل الوارز» روز پنج شنبه در حالي كه قصد خودكشي داشت ناگهان از تصميم خود منصرف شد و با پارك كردن اتومبيلش در خط راه آهن حومه «لوس آنجلس» باعث برخورد دو قطار با يكديگر و كشته شدن ۱۱ نفر از مسافران آن شد.
همچنين در اين حادثه دست كم ۱۰۰ نفر زخمي شدند كه وضعيت عمومي آنان مساعد اعلام شده است.
بر اساس اين گزارش، «الوارز» كه سابقه رفتارهاي خشونت آميز و درگيري نيز دارد خود نظاره گر اين حادثه خونين بود.
خواهروي درباره سابقه برادرش گفت: «الوارز» بعد از متاركه با همسرش از نوعي بيماري روحي رنج مي برد و روز حادثه قصد خودكشي داشت كه منصرف شد و اين سانحه روي داد.
پليس با توجه به سوء سابقه اي كه «الوارز» دارد او را به اتهام قتل ۱۱ نفر بازداشت كرد و دادگاه محاكمه او فردا تشكيل خواهد شد.
«پزشك مرگ»، دومين خون آشام قرن
001155.jpg
ايسنا: يك پزشك انگليسي ملقب به «پزشك مرگ» ۲۵۰ تن از بيماران خود را كشت.
بر اساس گزارشهاي صادره از بريتانيا: «هارولد شيبمن» پزشك منطقه «هايد» در نزديكي منچستر كه پيش از اين متهم به قتل ۱۵ تن از بيماران خود شده بود مشخص كرد كه وي ۲۵۰ تن ديگر از بيماران خود را نيز كشته است.
اين پزشك كه اكثر قربانيان خود را به وسيله تزريق سرنگ حاوي هرويين كشنده به قتل رسانده و از كرده خود پشيمان نبود، هيچ انگيزه اي براي قتل بيماران خود عنوان نكرد.
«شيبمن» در دهه ۷۰ سه تن از بيماران خود از جمله يك دختر ۴ ساله را حين عمل جراحي كشت و اين در حالي بود كه وي هنوز موج قتلهاي خود را كه بيشتر شامل افراد مسن بود، آغاز نكرده بود.
به اين ترتيب «شيبمن» دومين خون آشام قرن جديد پس از «پيدرو لوپي» «كلمبيايي است كه متهم به قتل ۵۷ نفر در سال ۱۹۸۰ و قتل ۳۰۰ دختر ديگر بود.
گفتني است،«شيبمن» در سال ۲۰۰۰ پس از اتهام به قتل ۱۵ تن از بيماران به حبس ابد محكوم شد، اما دوستان و آشنايان وي احتمال دادند كه وي قتلهاي بيشتري مرتكب شده است. «هارولد شيبمن» در حدود يك سال پيش در زندان در شب تولد ۵۸ سالگي اش خود را دار زد.

اختلافات خانوادگي در تهران دو قرباني گرفت
گروه حوادث: زني در پي مشاجره با همسر و فرزندان خود، اقدام به خودسوزي كرد. اين زن ۵۰ ساله تهراني پس از مشاجره با اعضاي خانواده با ريختن نفت بر روي خود و سپس كبريت زدن در منزل مسكوني اش واقع در «بلوار فردوس» خودسوزي كرد.
همسر ۶۵ ساله اين زن كه سعي داشت همسر آتش گرفته خود را خاموش كند نيز بر اثر شدت حريق دچار سوختگي شد.
اين حادثه در ساعت ۲۰ و ۴۸ دقيقه روز گذشته رخ داد كه بدنبال آن زن مصدوم به علت شدت جراحات و سوختگي شديد جان باخت و همسر وي نيز به بيمارستان منتقل شد.
از سوي ديگر، در ساعت ۴ و ۴۷ دقيقه صبح ديروز مرد ۵۷ ساله اي كه بنا به گفته اعضاي خانواده اش از مشكل روحي - رواني رنج مي برد در پي مشاجره و درگيري با اعضاي خانواده، منزل مسكوني خود را واقع در «بلوار دهكده» به آتش كشيد.
اين فرد پس از سوزاندن منزل توسط مواد نفتي خود را از طبقه دوم آپارتمان به پايين پرت كرد و در دم جان باخت.

نزاع مرگبار در پارك «آلاله»
گروه حوادث: نزاع چهار پسر جوان در پارك آلاله منجر به قتل يكي از آنان شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز چهارشنبه گذشته سه پسر جوان در حالي كه پسري هم  سن وسال خودشان را بر دوش گرفته بودند وارد بيمارستان سينا شدند. پسر بر دوش گرفته شده غرقه خون بود و شدت خونريزي باعث بيهوشي وي شده بود.پزشكان بيمارستان سينا به سرعت تلاش خود را براي بهبود وضعيت جسمي حسين ۲۱ ساله آغاز كردند. رقابت بين مرگ و زندگي حسين سه روز تمام به طول انجاميد و در نهايت چشمان پسر ۲۱ ساله به روي زندگي براي هميشه بسته شد.
بعد از مرگ حسين ماموران حراست بيمارستان مراتب را به اطلاع پليس رساندند.سه پسر جواني كه حسين را به بيمارستان انتقال داده بودند به دستور بازپرس كشيك ويژه قتل بازداشت و به دايره ۱۰ آگاهي مركز انتقال يافتند.مهدي، حبيب ـ ه و حبيب _ ي مورد بازجويي قرار گرفته و در مورد انگيزه ارتكاب اين قتل به افسر پرونده گفتند : درگيري در پارك آلاله واقع در ميدان فلاح به وقوع پيوست. ما قصد كشتن حسين را نداشتيم ولي در حين دعوا حسين با سه ضربه چاقو مجروح شد. وقتي او را در حال مردن ديديم او را به بيمارستان سينا انتقال داديم تا واقعه تلخي رخ ندهد ولي حسين جان سپرد.
بررسي هاي بيشتر براي كشف علت اصلي اين درگيري خونين در دايره ۱۰ اداره آگاهي مركز تا شناسايي ضارب ادامه خواهد يافت.

خودكشي دردناك پسر ۱۵ ساله
گروه حوادث: پسر نوجوان بعد از اينكه از سوي پدرش مورد تنبيه قرار گرفت اقدام به خودكشي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۱ صبح ديروز خبر خودكشي يك پسر ۱۵ ساله به اطلاع  بازپرس حسيني رسيد.
پسر نوجوان بر روي تخت بيمارستان ايرانمهر جان سپرده بود. بعد از مرگ پسر ۱۵ ساله مراتب به اطلاع ماموران كلانتري ۱۲۴ رسيد. در تحقيقات اوليه پليسي معلوم شد صبح روز حادثه وي در حالي كه پدرش در خواب بود، كليد خودرو پدر را برداشته و از روي شيطنت نوجواني سوار خودرو مذكور شده و در خيابانهاي شهر تهران شروع به رانندگي كرد كه دليل مسلط نبودن به رانندگي با جدول خيابان تصادف كرد.
پدرپسر نوجوان پس از اينكه از خواب بلند شد از شيطنت فرزندش با اطلاع شده و بعد از بازگشت او به خانه وبا خبر شدن از اينكه وي با خودرو نيز تصادف كرده است وي را توبيخ كرد. پسر نوجوان كه در سن ۱۵ سالگي دچار غرور نوجواني بود از اينكه پدرش وي را دعوا كرده است به شدت ناراحت شده و به بالاي پشت بام خانه رفته و اقدام به خودكشي كرد. پسر نوجوان بلافاصله بعد از سقوط از ارتفاع به بيمارستان انتقال يافت ولي تلاشهاي پزشكي ديگر فايده اي نداشت.
بررسي هاي بيشتر بر روي پرونده خودكشي مذكور در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس حسيني ادامه خواهد يافت.

دو برادر به اتهام قتل بازداشت شدند
گروه حوادث: دو برادر كه به انگيزه  كينه و اختلاف قبلي، يكي از دوستانشان را به قتل رسانده بودند، در شيراز دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل تيمي از ماموران انتظامي شهرستان شيراز با اطلاع از درگيري بين سه جوان در محله «كمانكشي كنارتخته» به محل درگيري اعزام شدند و در تحقيقات مقدماتي متوجه شدند كه در اثر نزاعي كه به وقوع پيوسته، «حسين _س» با مشاركت برادرش، فردي به نام «هومان-ر» را باوارد كردن ضربات چاقو به ناحيه سينه اش زخمي كرده و از محل گريخته اند.
موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و پس از بررسي هاي مقدماتي و كسب اظهارات شاهدان حادثه، هومان كه به شدت مجروح شده بود به بيمارستان انتقال يافت اما به علت شدت خونريزي در بيمارستان جان سپرد.
بنابراين شناسايي و دستگيري حسين و برادرش در دستور كار ويژه پليس قرارگرفت و ماموران انتظامي اين شهرستان پس از تحقيقات و مراقبت هاي لازم از محل زندگي و مكان هايي كه احتمال مخفي شدن متهمان مي رفت سرانجام توانستند حسين را دستگير و به كلانتري انتقال دهند.
متهم به قتل كه خود نيز در درگيري زخمي  شده بود در بازجويي به قتل هومان با همدستي برادرش اعتراف كرد. او درباره انگيزه خود از قتل به ماموران گفت: از مدتها قبل به دليل اختلافاتي كه با هومان داشتم كينه او را به دل گرفتم تا اينكه روز حادثه به همراه برادرم پيش هومان رفتيم و پس از جروبحث فراوان با او درگير و هر دو با چاقو به همديگر حمله ور شديم كه ناگهان چاقوي من به قفسه سينه هومان برخورد كرد.وي در ادامه گفت: وقتي هومان را غرق در خون ديدم، ترسيدم و براي فرار از دست پليس به اتفاق برادرم از صحنه درگيري گريختيم.
گفتني است، برادر حسين نيز به اتهام مشاركت در قتل عمدي دستگير و هر دو آنان پس از بازسازي صحنه قتل با حضور نزد قاضي پرونده و صدور حكم نهايي با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

سوختگي نوزاد چندروزه در بيمارستان
ايسنا: نوزاد چند روزه در دستگاه گرم كننده نوزادان (warmer) دچار سوختگي ۱۸ درصدي شد.
اين حادثه در يكي از بيمارستانهاي تهران رخ داد و بر اثر آن نوزاد كه براي هماهنگ شدن دماي بدن با محيط در دستگاه قرار داده شده بود، دچار سوختگي شديد شد.
پدر نوزاد اين جريان را خواست خدا  توصيف و اظهار كرد: رضايتنامه اي مبني بر اين كه در اين حادثه هيچ شكايتي ندارد، به رئيس بيمارستان داده است.
نوزاد چند روزه توسط خانواده به مركز سوانح و سوختگي تهران آورده شد، اما شرايط نوزاد به گونه اي بود كه نياز به امكانات و تجهيزات نگهداري نوزاد بود؛ از آن جا كه اين بيمارستان نيز تنها به بيماران حوادث و سوانح سوختگي امكانات مي داد، توانايي نگهداري كودك در آن شرايط در بيمارستان مزبور فراهم نشد و نوزاد به بيمارستان خصوصي «ايران مهر» انتقال يافت.
گفتني است نقص تجهيزات پزشكي، تنظيم نشدن دقيق حرارت دستگاه مي تواند از جمله علل وقوع چنين حوادثي باشد.

كلاهبرداري در پوشش صندوق قرض الحسنه
زني كه در پوشش تشكيل صندوق قرض الحسنه محلي، از ساكنان شهرستان شهريار، ۴۰ ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود، امروز دستگير شد.
زني از اهالي شهرستان شهريار، صبح پنج شنبه به اتهام ۱۷ فقره كلاهبرداري از اهالي اين شهرستان دستگير شد.
اين زن كه «معصومه _ ب» نام دارد، از مدت ها پيش، پس از جلب اعتماد ساكنان محله هاي مختلف اين شهرستان، از آنان بخصوص خانم ها مبالغي را براي تشكيل صندوق قرض الحسنه دريافت كرده بود، اما چندي پيش پس از به دست آوردن ۴۰ ميليون تومان از محل متواري شد.
اين در حالي است كه هر از گاهي افرادي با سوء استفاده از سادگي و اعتماد مردم اقدام به كلاهبرداري از آنها در قالب تشكيل صندوق هاي قرض الحسنه مي كنند و لازم است شهروندان عزيز نسبت به اين قبيل مسايل، آگاه و هوشياري هاي لازم را داشته باشند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |