يكشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۶ - Jan 30, 2005
دكتر احمدي نژاد اولويت هاي شهرداري تهران در سال آينده را اعلام كرد:
توسعه حمل و نقل عمومي، گسترش فضاهاي فرهنگي
و ورزشي و اصلاح بافت هاي فرسوده
گروه شهري: در نخستين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران مشخصات بودجه سال ۸۴ شهرداري تهران تشريح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران در جريان ملاقات خود از منطقه ۹ گفت: گرچه بودجه سال ۸۴ به لحاظ منابع درآمدي از تفاوتهاي قابل توجهي نسبت به سال ۸۳ برخوردار است اما جهت گيري ها و اولويتهاي بودجه سال ۸۴ همانند سال ۸۳ به سمت توسعه شبكه حمل و نقل عمومي، فضاهاي سبز، فضاهاي ورزشي، فرهنگي و اصلاح بافتهاي فرسوده خواهد بود.
به گفته شهردار تهران: در سال هاي گذشته قريب به اتفاق درآمد شهرداري تهران از محل عوارض ساختماني و فروش اضافه بنا بود اما شوراي اسلامي شهر تهران از سال گذشته مديريت شهري را موظف به شناسايي منابع درآمدي جديد كرد.
احمدي نژاد پيش بيني كرد در همين راستا در سالهاي آينده استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي و مشاركتهاي مردمي مهمترين گزينه درآمدي براي شهرداري تهران باشد.
وي ادامه داد: به دنبال تأسيس سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي مردمي ظرف يك سال گذشته بيش از ۱۴۰ پروژه مشاركتي با بخش خصوصي در دست اجراست و هر روز نيز به تعداد اين پروژه ها افزوده مي شود.
شهردار تهران تأكيد كرد كه بايد به سمت كسب درآمد از محل سرمايه گذاري ها و عمران شهر حركت كرد، چرا كه تمركز درآمد روي ساختمان سازي تصميمي بود كه مسايل شهر را روز به روز پيچيده تر مي كرد بنا بر اين براي رهايي بودجه شهرداري از اين گره پيچيده به دنبال كسب درآمد از ناحيه سرمايه گذاري هاي مشترك با بخش خصوصي خواهيم بود.
وي مصوبه اخير شوراي اسلامي شهر تهران در مورد توسعه حمل و نقل ريلي در تهران را مصوبه اي مترقي، شجاعانه و تخصصي دانست و گفت: براي تهران حلقه خطوط ريلي داخلي و بيروني طراحي شده كه حلقه داخلي به دليل برخورد با مجموعه هاي ساختماني به شكل مترو و حلقه بيروني با ۹۰ كيلومتر طول به صورت قطار هوايي در دست طراحي نهايي قرار دارد.
اين در حالي است كه شوراي اسلامي شهر تهران به مديريت شهري اين اجازه را داده است تا براي اجراي طرح هاي توسعه خطوط ريلي خود به دنبال اخذ وامهاي خارجي باشد.
احمدي نژاد طول مجموعه خطوط ريلي در دستور كار شهرداري تهران را چندين برابر ميزاني دانست كه از ۲۰ سال قبل تاكنون به اجرا درآمده است.
وي خبر داد: ۱۰۰ كيلومتر خطوط ريلي ديگر براي شهر تهران در دست مطالعات اوليه قرار دارد و براي ۵۰ سال آينده هم بايد حدود ۴۰۰ كيلومتر خطوط ريلي در تهران به اجرا درآيد تا وضعيت ترافيك اين شهر در يك شرايط مطلوب قرار گيرد.
وي در ادامه از برگزاري مسابقات ورزشي بانوان كشورهاي اسلامي و آسيايي در هفته اخير به عنوان حركت مترقي و كم نظير نام برد و گفت: اقداماتي از اين دست زمينه حضور قدرتمند بانوان در عرصه هاي بين المللي ورزشي را به دور از تحميلات رايج و در عين حفظ ارزشهاي اسلامي و شأن زن مسلمان و شخصيت حقيقي او فراهم مي كند.
وي درباره شائبه هاي سياسي پيش آمده در برگزاري اين مسابقات توسط شهرداري تهران گفت: امروز مديريت شهري به لحاظ علمي مجموعه كاملي است از امور فرهنگي، اجتماعي، عمراني و ورزشي به طوري كه در كلان شهرهاي دنيا عرصه ورزش دراختيار مديريت شهري است.
اين در حالي است كه به گفته احمدي نژاد در قانون سوم برنامه جمهوري اسلامي ايران واگذاري اداره تربيت بدني به مديريت شهري پيش بيني شده بود كه اميدوارم در يك ماهه باقيمانده به پايان عمر برنامه سوم اين قانون از معطلي و بلاتكليفي درآمده و وجه اجرايي به خود گيرد.
به اعتقاد شهردار تهران در يك نگاه عالمانه براي تضمين نشاط، پويايي و سلامت شهر نيازمند توسعه فضاهاي ورزشي، فضاهاي سبز، اصلاح بافتهاي فرسوده و توسعه حمل و نقل عمومي به طور هماهنگ با يكديگر هستيم.
وي در ادامه كمبود سرانه هاي ورزشي ويژه بانوان را مورد نكوهش قرار داد و از ناچيز بودن اعتبارات اختصاص يافته به ورزش بانوان ابراز تأسف كرد و خواستار پاسخگويي مسئولان ذيربط در اين باره شد.
چرا كه به گفته وي در شهرهاي بزرگ كه امكان تحرك جمعي بسيار كم است ورزش براي تضمين سلامت همه به ويژه زنان كه تأمين كننده سلامت نسل آينده جامعه اند از همه واجب تر است.

عضو كميسيون عمران مجلس :
ترافيك تهران با توسعه خطوط ريلي روان مي شود
001185.jpg
مهر: عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: هيچ كس نمي تواند منكر اين واقعيت باشد كه ترافيك تهران با توسعه خطوط ريلي كاهش پيدا مي كند.
حسين نوش آبادي تاكيد كرد: كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هميشه سعي داشته حتي الامكان اعتبارات مناسب را براي بخش هاي مختلف به ويژه اجراي پروژه هاي عمران شهر تهران در نظر بگيرد.
وي با اشاره به بازديدهاي اعضاي كميسيون عمران از پروژه هاي در دست اجراي شهرداري تهران همچون تونل رسالت، بزرگراهها و سازمان حمل و نقل و ترافيك، افزود: احداث پل روگذر محور شهيد رجايي- شهيد دستواره يكي از گره هاي كور ترافيكي در جنوب شرق تهران را باز كرد. وي گفت: مجلس مصمم است براي حمايت و پشتيباني از طرحهاي در دست مطالعه و اجراي شهرداري تهران مثل خطوط ريلي و مترو تهران، در پيوست بودجه امسال رقمي خوبي را منظور كرده كه شهرداري بتواند از طريق فاينانس قادر به اجراي آنها باشد.
وي افزود: با توجه به اعتبارات جاري و اندك ساليانه امكان اجراي پروژه هاي عظيم و بزرگي همچون توسعه خطوط ريلي وجود ندارد، بنابراين بايد بخشي از پروژه هاي مهم حمل و نقل شهري، توسعه آزادراهها و بزرگراهها، مترو و خطوط ريلي هوايي را با اعتبارات بزرگتر و مهم تري پيش بيني كنيم.
نوش آبادي گفت: پيگيري مسائل حمل و نقل و گشودن گره هاي ترافيكي شهر تهران به عنوان پايتخت كشور از مهم ترين اولويت هاي كميسيون عمران بوده كه همواره دنبال مي كند.

شهردار تهران در اولين كنفرانس بين المللي روابط عمومي در ايران :
مردم صاحبان اصلي حكومت و متوليان اصلي آن هستند
001176.jpg
شهردار تهران در دومين روز برگزاري كنفرانس بين المللي روابط عمومي گفت: تنها نظامي كه با حضور و مشاركت مردم و نظارت مستمر آنها برپا مي شود و ادامه مي يابد نظام مردم سالاري است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد با بيان اين مطلب گفت: اگر تعاريف ارائه شده در خصوص روابط عمومي را جمع بندي كنيم مي بينيم بستر، مبنا و روح روابط عمومي توجيه عملكرد است ولي از منظر يك حكومت ديني، روابط عمومي پايه و مبناي ديگري دارد كه با تشريح مقوله روابط عمومي، اصل ارتباط مردم با سازمان هاو مسئولين مشخص مي شود.
وي افزود: از منظر حكومت مردم سالاري ديني، مردم در ارتباط با سازمان ها يك مشتري يا رقيب و طرف معامله نيستند بلكه صاحب و متولي اصلي هستند و تنها نظامي كه با حضور و مشاركت و نظارت مستمر مردم برپا مي شود و ادامه مي يابد نظام مردم سالاري است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اين مطلب كه هدف اصلي حكومت ديني برپايي عدل و عدالت است گفت: اين امر جز با خواست و همت و مشاركت مستقيم مردم ممكن نيست.
شهردار تهران دستاورد ارتباط روابط عمومي ها با مردم را كسب اعتماد، جلب همكاري و مشاركت، نظارت همگاني و پاسخگويي مستقيم دانست و گفت: روابط عمومي ها مسئول بستر سازي براي به دست آوردن اين دستاوردها هستند.
وي در ادامه افزود: متولي بودن مردم به اين معني نيست كه فقط در انتخابات شركت كنند و امور كشور را به مسئولين بسپارند بلكه تك تك مردم مسئول اقتصاد، فرهنگ، سياست خارجي و پاسداري از تماميت ارضي كشور هستند و يك مجموعه حكومتي بدون اتكا به مردم توان پيشرفت ندارد.
دكتر احمدي نژاد رفع كاستي ها و حركت روبه جلوي يك نظام را در گرو حركت و مشاركت آحاد مردم دانست و گفت: گسترش و به وجود آوردن چنين فضايي از وظايف روابط عمومي هاست.
وي با اشاره به اينكه حفظ سلامت يك سازمان بدون نظارت همگاني ممكن نيست گفت: در واقع اين مردم هستند كه با نظارت خودشان سلامت را براي سازمان ها به ارمغان مي آورند و در يك سازمان اين فضا بايد فراهم شود ، همان تجربه اي كه ما امروز در شهر تهران تجربه مي كنيم.
امروز روابط عمومي شهرداري تهران تنها مسئول توجيه و جا انداختن سياست هاي شهرداري نيست بلكه بستر ساز ارتباط سازنده با آحاد مردم است.

همايش پياده روي رهروان شهدا
001182.jpg
گروه شهري : دومين همايش پياده روي رهروان شهدا به مناسبت فرارسيدن ايام خجسته دهه مبارك فجر و با هدف ايجاد بستري مناسب جهت نشر و اشاعه فرهنگ ديني و مذهبي به همت فرهنگسراي اشراق و با همكاري و مشاركت بسيج ناحيه شمال تهران برگزار مي شود.
همايش مذكور ويژه بانوان بوده و در روز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۹ صبح در جنگل لويزان آغاز مي شود. به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي اشراق ،مسابقات فرهنگي ورزشي و اجراي نمايش هاي خياباني و ... از جمله برنامه هايي است كه در اين همايش به اجرا درمي آيد.

۵۰۰ هزار تومان صرفه جويي براي رانندگان
001179.jpg
قلم سبز ايران: استفاده از سوخت گاز طبيعي فشرده سالي ۵۰۰ هزار تومان صرفه جويي براي رانندگان دارد.مديرعامل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت ضمن بيان مطلب فوق گفت: «خودروهاي عمومي براي استفاده از سوخت CNG تقاضاي بالايي دارند كه اين تقاضا به خاطر اختلاف قيمت زياد بنزين و گاز است به طوري كه هر ليتر گاز براي رانندگان ۲۰ تومان تمام مي شود درحالي كه قيمت بنزين ليتري ۸۰ تومان است.»
مهدي هاشمي گفت: «استفاده از گاز طبيعي فشرده در توان و قدرت حركت خودروها تاثير مي گذارد كه البته اين مشكل با طراحي جاي جديد براي مخزن هاي CNG در خودروها مرتفع شده است.»

افزايش اتوبوس هاي شركت واحد
001173.jpg
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: اتوبوس هاي ناوگان حمل ونقل عمومي تهران به هشت هزار دستگاه افزايش مي يابد.
بهبهاني افزود: چهار پل رسالت (گلستان پنجم) حق شناس و بني هاشم تا پايان سال ۱۳۸۳ افتتاح مي شود.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون ۲۶ پل در تهران دردست احداث است كه تا پايان سال ۸۵ ، اين پل ها افتتاح خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، وي گفت: وجود تقاطع در بزرگراهها سبب ترافيك مي شد كه شهرداري با احداث دوربرگردان ها از ترافيك بزرگراه كاسته است.

با همكاري شهرداري برگزار شد
نخستين همايش بين المللي جنبش نرم افزاري با رويكرد مدينه سعادت
واحد مركزي خبر: نخستين  همايش  بين  المللي  جنبش  نرم  افزاري  با رويكرد مدينه  سعادت  آرمان  شهر علوي  در سالن  مركز تحقيقاتي  شهر اسوه  كيانشهر شهرداري منطقه  ۱۵ تهران آغاز به  كار كرد.دبير نخستين  همايش  بين المللي  جنبش  نرم  افزاري  هدف  از برگزاري  اين  همايش  را ترويج  فكر مبارك  مدينه  سعادت  حكومت  جهاني  حضرت  مهدي  (عج ) و اجراي  اين  تفكر در ديگر كشورهاي  اسلامي  بيان  كرد.حسن  ناصري پور نقد و بررسي  تفكر شهر اسوه  سعادت  و تعامل  فكري  با انديشمندان  خارجي  را از ديگر اهداف  اين  همايش  ذكر كرد.
وي  گفت:  اين  همايش  با همكاري  سازمانهاي  بسيج  سازندگي ، بسيج  دانش آموزي  تهران  بزرگ  ، شهرداري  منطقه  ۱۵ و مركز جهاني  علوم  اسلامي برگزار شد. ناصري پور افزود: در همايش  بين المللي  جنبش  نرم  افزاري  ۸۰ نفر از انديشمندان  شيعي  از ۲۰ كشور جهان  حضور داشتند.براساس  اين  گزارش  پيام  آيت الله  نوري  همداني  ، پيام  سردار حجازي  و پيام  آيت الله  مكارم  شيرازي  درخصوص  رويكرد مدينه  سعادت  در اين  همايش  قرائت  شد.

طراحي شهري در ايران فاقد نگاه جامع است
گروه شهري: رئيس مركز پژوهش هنر و معماري كشور، با انتقاد از ناآشنايي اغلب شهرداران كشور با دانش شهرسازي گفت: مقوله آموزش، اساسي ترين موضوعي است كه مي بايست در كشورها به ويژه در كشورهاي در حال توسعه، مورد توجه قرار گيرد.مهندس رضا، پوروزيري كه در كنفرانس مديريت شهرسازان سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: از آنجايي كه دستگاه مديريت شهري، دستگاهي سياسي نيست و از طرف ديگر با توجه به اين كه شهر، پيچيده ترين مقوله انساني است، مديران شهري مي بايست متكي بر تخصص هاي مرتبط با شهر و دانش مديريت شهري، شهرسازي، معماري و رشته هاي مرتبط انتخاب شوند.وي با اشاره به اين كه طراحي شهري ما از بعد تئوري، اجرايي و طراحي، با كم توجهي روبه رو شده است، تصريح كرد: هم اكنون مدلي كه براي توسعه شهري پيش بيني مي شود، براساس برنامه ريزي فيزيكي صرف است، در صورتي كه طراحي در مقياس فضاي شهري در طرح هاي جامع و طرح هاي تفصيلي ما پيش بيني نشده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |