شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۱ - Feb 5, 2005
سكوت عامل جنايت قيطريه شكسته شد
001611.jpg
گروه حوادث: عامل جنايت خانوادگي قيطريه، پس از گذشت دو هفته از متوقف شدن حكم اعدامش اعتراف هاي تازه اي  كرد.
به گزارش خبرنگار ما، چهارشنبه هفته گذشته علي رضا، عامل جنايت قيطريه طي نامه اي به قاضي جواد اسماعيلي سه نفر ديگر را در شراكت قتل هاي خويش معرفي كرد.
وي در اين نامه ابراز داشته كه وي برخلاف اعتراف هاي گذشته اش در قتل هاي مزبور تنها نبوده و با همكاري سه نفر ديگر قتل ها را انجام داده است.
در پي ارسال اين نامه قاضي پرونده ابراز كرد دوباره از عليرضا تحقيق خواهد شد و در صورت لزوم آن سه نفر را به دادگاه احضار خواهد كرد.
اين در حاليست كه دو هفته پيش خانواده مقتولان فعلا راضي به متوقف شدن حكم اعدام شده بودند.
طبق حكم تاييدشده ديوان عالي كشور عليرضا، قرار بود در آخرين چهارشنبه دي ماه به دار مجازات آويخته شود.
وي اوايل سال ۸۱ مرتكب قتل پنج نفر از اعضاي يك خانواده شد. در اين جنايت پدر خانواده كه مالك يكي از كارخانه هاي مطرح مواد شوينده كشور بود به همراه همسر و دو فرزند دختر و پسرش و زن مهمان خانواده با شليك گلوله به قتل رسيدند. اجساد مقتولان بعد از گذشت چندين روز از زمان وقوع جنايت توسط پسر ديگر مقتول كه از همسر اول او بود كشف شد.
به دنبال كشف جنايت با پيگيريهاي ماموران دايره ۱۰ آگاهي مركز و با نظارت كامل سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران، عليرضا كه از آشنايان پسر كشته شده اين خانواده بود به عنوان مظنون به ارتكاب جنايت دستگير شد.
در پي بازجويي ها كه از عليرضا به عمل آمد، وي در نهايت به قتل هر پنج مقتول به تنهايي اعتراف كرد.
بعد از پايان دادرسي براي اين پرونده مهم جنايي، حكم اعدام در ملاء عام به درخواست اولياء دم مقتولان و شواهد مندرج در پرونده توسط قاضي جواد اسماعيلي رئيس شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران صادر شد. حكم مذكور در ديوان عالي كشور تاييد شده و به اجراي احكام ارجاع داده شد. عاقبت قرار شد وي در آخرين چهارشنبه دي ماه به دار آويخته شود ولي نه در ملاء عام بلكه در زندان اوين.
عليرضا در طول بازجويي هاي پليسي در اداره آگاهي مركز به ارتكاب قتل ها به تنهايي اعتراف كرد ولي از ابراز انگيزه خود از انجام اين پنج جنايت امتناع كرد.
در تمام جلسات دادرسي با اينكه قاضي اسماعيلي چندين بار از متهم خواست تا انگيزه ارتكاب جنايات را بگويد علي رضا تنها سكوت كرد. وي در پاسخ به سئوال قاضي پرونده كه آيا قتلها را به تنهايي مرتكب شده اي يا خير نيز مكررا اعلام كرد كه تنها بوده ام و همدستي نداشتم.
اين در حاليست كه اكنون عليرضا طي نامه اي به قاضي پرونده ذكر كرده است كه با همكاري سه نفر ديگر اين پنج قتل را انجام داده است. و همچنين آماده است كه انگيزه هاي خويش را از قتل ها بازگو كند.
معلوم نيست بعد از گذشت اين همه مدت اين مرد كه متهم به ارتكاب پنج قتل است چرا اين نامه مزبور را به قاضي نوشته است؟
آيا تنها تولد يك داستان خيالي توسط يك قاتل محكوم به مرگ است و يا حقيقتي پشت اعتراف هاي جديد عليرضا پنهان شده است؟

حادثه در جهان
تبرئه مادر از اتهام قتل
گروه حوادث: دادگاه عالي ايالت كلورادو، زني را كه اعتراف كرده بود دو فرزند خود را پس از دريافت دستور از يك عنكبوت غرق كرده است به دليل عدم صلاحيت رواني از مجازات مستثني و به يك بيمارستان رواني فرستاد.
دو روان شناس كه به عنوان وكلاي مدافع ربكا آمايا از وي دفاع مي كردند ادعا كردند كه ربكا در زمان غرق كردن كودكان خود در اكتبر ۲۰۰۳ حالت متعادل رواني نداشته است. قاضي دادگاه ربكا را كه متهم به قتل كودكان ۴ ساله و ۳ ماهه خود است به دليل عدم تعادل رواني حين ارتكاب جرم روانه بيمارستان رواني كرد. پس از ماه ها بحث و تبادل نظر وكلاي مدافع ربكا اعلام كردند كه وي صلاحيت رواني براي حضور در دادگاه و پاسخ به سئوالات موجود در پرونده را دارد اما در زمان ارتكاب قتل از اين صلاحيت برخوردار نبوده است. وكلاي مدافع روان شناس ربكا در دادگاه ادعا كردند كه ربكا زمان ارتكاب قتل تصور كرده كه ارواح خبيث چندين عنكبوت در منزل وي بوده و به روح كودكانش نفوذ كرده اند به همين دليل تصور مي كرده است كه با كشتن فرزندانش اين روح را از آنها جدا كرده است. ربكا همچنين ادعا كرد كه فرزند ۴ ساله اش دائما وي را به اين كار ترغيب مي كرده و لحظاتي پيش از مرگ اين جملات را بر زبان مي آورده است: «تصميمي كه گرفته اي كاملا درست است مامي. اين كار را بكن.»با اين وجود اولين ماموري كه ربكا را بازداشت كرده بود در دادگاه ادعا كرد كه ربكا در اولين اظهارات خود ادعا كرد كه عنكبوتي كه روي دستان وي راه مي رفته وي را تشويق به اين كار كرده بود.
001608.jpg
اين پري كوچك دريايي دختري ۹ ماهه اهل پرو است كه در بيمارستاني در شهر ليما بستري است، پزشكان قصد دارند با عمل جراحي پاهاي او را از هم جدا كنند

سرقت مسلحانه خودرو در سعادت آباد
گروه حوادث: جستجوي پليس براي شناسايي دو سارق مسلح خودرو در دايره ۱ اداره آگاهي مركز آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۰ روز چهارشنبه دو مرد جوان به مقابل در منزل مردي در منطقه سعادت آباد كه در روزنامه آگهي فروش خودرو اپل كورساي خود را داده بود رفتند. فروشنده به خيال اينكه آنان خريدار هستند پيشنهاد دو مرد جوان را براي اينكه يك دور كوتاه با خودرو بزنند قبول كرد. هر سه مرد سوار خودرو شدند، هنوز مسافتي را طي نكرده بودند كه ناگهان يكي از دو مرد خريدار كلت كمري را از جيب خارج كرده و به سوي فروشنده نشانه رفت. خريداران قلابي در حالي كه فروشنده را با سلاح گرم تهديد مي كردند به وي گفتند: «تو براي خواهر ما ايجاد مزاحمت كرده اي و بايد تنبيه حسابي بشوي.»
فروشنده به مردان مسلح گفت كه هيچ آشنايي با خواهر آنان ندارد، ولي مردان مسلح كه تمامي گفته هايشان كذب بوده و تنها قصد آنان سرقت خودرو فروشنده بود، وي را به بهانه اينكه قصد مواجهه حضوري با خواهرشان را دارند، به يك منطقه خلوت كشانده و سپس با تهديد اسلحه و قمه او را از داخل خودرو بيرون انداختند.
فروشنده پس از متواري شدن سارقان مسلح به اولين كلانتري مراجعه كرد و شكايتي در اين خصوص تشكيل شد.
سارقان مسلح تلفن همراه مالك خودرو را نيز سرقت كردند.
پرونده اين سرقت مسلحانه به دايره ۱ اداره آگاهي مركز ارجاع شد و تحقيقات پليسي براي دستگيري سارقان آغاز شده است.

پيرزني در جواديه به قتل رسيد
گروه حوادث: جسد پيرزني در ميدان بهمن واقع در منطقه جواديه تهران درحالي كه دست و دهانش به وسيله روسري بسته شده و به قتل رسيده بود كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، در ساعت ۵۰/۱۴روز چهارشنبه درپي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر وقوع قتل در جواديه ، ميدان بهمن، ماموران كلانتري ۱۱۷ جواديه در محل حاضر شدند.
اين خبر حاكي است ماموران مشاهده كردند پيرزني در حدود ۷۲ ساله به هويت صديقه _ ي در حالي كه دست و دهانش به وسيله روسري بسته شده به قتل رسيده است.ماموران كلانتري قضيه را با حسيني قاضي ويژه قتل در ميان گذاشتند. هم اكنون ماموران دايره ۱۰ آگاهي مركز، براساس دستورات قضايي درحال پيگيري پرونده هستند.
در بررسي هاي نخستين معلوم شده است عامل يا عاملان جنايت بدون ايجاد جبر وارد منزل مقتوله شده  و پس از قتل وي طلاجات او را ربوده و متواري شده اند.

زندان نيز پسر جوان را ادب نكرد
گروه حوادث: پسر جواني چند روز پس از آزادي از زندان بار ديگر مرتكب جرم شد و توسط ماموران آگاهي مركز بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، پسر جواني پس از گذراندن دوران حبس خود اوايل بهمن ماه از زندان آزاد شد. پدر وي كه نگران آينده او بود، براي اينكه پسرش كاري داشته باشد و به دنبال اعمال خلاف نرود، برايش يك دستگاه خودرو پيكان خريداري كرد تا با مسافركشي خرج خود را دربياورد.
پسر جوان ۲۴ ساعت بعد به بهانه اينكه قصد مسافركشي ندارد خودرو را به پدرش بازگردانيد. پدر وي نيز خودرو را كه به صورت قولنامه اي خريداري كرده بود به مالك اوليه اش پس داد.
چند روز بعد از اين ماجرا ماموران آگاهي به منزل مالك اوليه خودرو مراجعه كردند و وي را براي انجام پاره اي تحقيقات به اداره آگاهي انتقال دادند، زيرا يك پرونده زورگيري با خودرو وي در دايره ۱ آگاهي مركز تشكيل شده بود.
در جريان تحقيقات پليسي مالك خودرو متوجه شد كه پسر جواني كه ۲۴ ساعت خودرو اش پس از فروش قولنامه اي به پدر او در اختيار بوده است در همان مدت زمان كوتاه پس از رهايي از زندان با خودرو پيكان او اقدام به زورگيري كرده است.
ماموران بعد از انجام بررسي هاي لازم با كمك مالك اصلي خودرو محل اقامت پسر زورگير را شناسايي و وي را بازداشت كردند.
بررسي هاي بيشتر در مورد اتهام پسر جوان در دايره ۱ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

ارجاع پرونده عاملان جنايت فشم به لواسانات
گروه حوادث: پرونده دو جوان كه در فشم توسط زوج جواني به انگيزه انتقامجويي كشته شده بودند، براي بررسي و رسيدگي بيشتر به دادگستري لواسانات ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه جسد دو جوان به فاصله ۳۰۰ متر در اطراف يكي از رودخانه هاي فشم پيدا شد.
اطلاع موضوع به بازپرس ويژه قتل و حضور وي و ماموران در صحنه جنايت بررسي هاي مقدماتي در اين خصوص آغاز شد و مشخص گرديد جسد دو جوان كه با شليك بيش از ۵ گلوله به قتل رسيده اند متعلق به مجيد و مسعود است.
با شناسايي هويت مقتولان پيكر خونين آنها براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تلاش براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت آغاز شد.
كارآگاهان در بررسي هاي مقدماتي متوجه وجود يك خودرو پيكان در چند كليومتري محل حادثه شدند و دريافتند خودرو متعلق به يكي از قربانيان به نام مسعود است. به اين ترتيب، اين فرضيه كه قربانيان حادثه توسط افراد ناشناس به بهانه اي به اين منطقه كشيده شده اند، قوت بيشتري گرفت تا اينكه يك روز بعد از كشف جسد دو جوان، يكي از دوستان آنها به اداره آگاهي مراجعه كرد و مدعي شد روز حادثه در حالي كه همگي در خانه يكي از دوستان ميهمان بوديم ناگهان زن جواني به سراغ مجيد آمد و به بهانه اينكه قصد صحبت كردن با وي را دارد او را از خانه بيرون برد. دقايقي بعد هم مسعود سراسيمه از خانه خارج شد.
كارآگاهان با به دست آوردن اين اطلاعات، تحقيق درباره شناسايي زن را آغاز كردند و متوجه شدند كه مجيد با زن جواني به نام الهه رابطه داشته و روز حادثه هم وي دنبال مجيد آمده است، بنابراين در يك عمليات ضربتي محل سكونت الهه شناسايي و پس از دستگيري وي بلافاصله به قتل دو جوان با همدستي شوهرش به نام احمد اعتراف كرد.
وي در بازجويي ها گفت: زماني كه متوجه شدم همسرم از جريان رابطه ما اطلاع پيدا كرده به او گفتم كه مجيد قصد اذيت مرا دارد، بنابراين شوهرم به انگيزه انتقامجويي نقشه قتل مجيد را طراحي كرد و پس از كشاندن مجيد به فشم به وي گفتم كه احمد دايي ام است. در يك فرصت مناسب وقتي در كنار رودخانه در حال صحبت كردن با مجيد بودم، احمد (شوهرم) با شليك دو گلوله او را به قتل رساند، سپس متوجه شديم كه مسعود (دوستش) شاهد اين حادثه بوده به اين ترتيب در فاصله ۳۰۰ متري از جسد مجيد او را هم به قتل رسانديم.
بر پايه اين گزارش پرونده اين دو متهم براي رسيدگي به دادسراي لواسان در حالي انتقال يافته كه رضوان فر _ نماينده دادستان _ مدعي است كه در رابطه با نواقص موجود در پرونده و رابطه زنا و همكاري در قتل عمد يكي از متهمان به نام الهه پرونده مي بايست در دادگاه كيفري استان رسيدگي شود. همچنين دستور تحقيق درباره قاسم، مجتبي و محمدرضا كه در شب حادثه در يك مهماني به همراه مسعود و مجيد حضور داشتند نيز صادر شده است، چرا كه اتهام اعتياد و شرب خمر بر آنان وارد است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |