شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۱ - Feb 5, 2005
شهردار تهران اعلام كرد:
بهره برداري از ۱۲۰۰ پروژه عمران
شهري تا پايان سال آغاز مي شود
گروه شهري: از دهه فجر تا پايان امسال بيش از ۱۲۰۰ پروژه شهري ،عمراني ،ترافيكي و خدماتي در سطح مناطق شهر تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران در حاشيه ملاقات مردمي خود با شهروندان منطقه ۸ با حضور در جمع خبرنگاران گفت:  پل بزرگ تقاطع شهيد زين الدين و استاد حسن بنا و پل گلستان پنجم در مسير بزرگراه شهيد صياد شيرازي آماده بهره برداري است و به زودي شاهد عبور خودروها از روي آنها خواهيم بود.
وي افزود: در تقاطع بزرگراه شهيد صياد شيرازي با گلستان چهارم نيز با خدمات چراغ راهنمايي و رانندگي دوربرگردان ترافيك اين نقطه برطرف شد.
شهردار تهران پروژه پل ميدان نور را به لحاظ كيفي، حجم كار و نوع مديريت در سطح بسيار بالايي دانست.
به گفته وي فاز اول اين پل در قالب زيرگذر شهيد ستاري به زودي به روي مردم باز مي شود و فاز دوم آن تا پايان سال ۸۴ آماده بهره برداري و برطرف كننده گره ترافيكي پيچيده اين منطقه خواهد شد.
شهردار تهران همچنين با اشاره به ۲ طرح ترافيكي بزرگ در ميدان توحيد و فاطمي گفت: در اين دو نقطه به دليل گره هاي سنگين ترافيكي طرحهاي غيرهم سطح سازي رادر دست اجرا داريم كه از ابتداي سال آينده و به هنگام اجراي عمليات به ناچار يكسري طرحهاي ترافيكي را به طور آزمايشي در محل ميدان توحيد به اجرا خواهيم گذاشت. علاوه بر آن در ميدان فاطمي و خيابانهاي اطراف آن طرحي تهيه شده كه بر مبناي آن تمام چراغهاي اطراف منتهي به ميدان فاطمي حذف خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به خطر عبور عابرين پياده از عرض خيابان و تراكم و ترافيك حاصل از آن بر ضرورت احداث پلهاي عابر پياده تاكيد كرد و گفت: علي رغم اينكه دستكم ۵۰۰ دستگاه پل عابر پياده در سطح معابر پرتردد شهر تهران نصب شد، اما شاهديم كه استفاده از اين پلها به ويژه از سوي سالمندان به دليل كسالت و ضعف جسماني با استقبال مواجه نشده است لذا طرح احداث پلهاي برقي را در دستور كار مديريت شهري قرار داديم كه نخستين آن در اوايل امسال افتتاح شد و تا قبل از پايان سال نيز ۱۰ دستگاه پله برقي جديد به مجموعه  پلهاي عابر پياده سطح شهر اضافه خواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد با استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي تا قبل از تابستان سال ۸۴ تعداد پلهاي عابر پياده برقي به ۴۰ دستگاه برسد.
احمدي نژاد خبر داد: تا قبل از پايان امسال از پروژه بوعلي واقع در منطقه سعادت آباد كه مدتها به دليل يكسري اشكالات فني متوقف مانده بود و تعداد زيادي از همشهريان تهراني را معطل دريافت واحدهاي مسكوني مورد نيازشان كرده بود رفع اشكال شود به طوريكه از سال گذشته و در راستاي اقدامات صورت گرفته در جهت مقاوم سازي اين سازه ها ۳۰۰ واحد مسكوني آماده واگذاري به مردم شده است.
بنابراين گزارش شهردار تهران از حفاريهاي پي در پي در سطح معابر و پياده روها به عنوان يكي از مشكلات بزرگ شهر تهران نام برد كه حداقل ۵ سازمان هميشه با تقاضاي حفاريهاي خود مديريت شهري را بر سر دوراهي حفظ محيط شهري و يا محروم كردن مردم از دستيابي به خدمات جديد شهري قرار مي دهد كه در نهايت و به منظور رفاه مردم در دستيابي به خدمات جديد تن به اينگونه حفاريهاي بي رويه مي دهيم.
احمدي  نژاد معتقد است سازمانهاي خدماتي چندين برابر هزينه هايي كه براي احداث كانال هاي شهري بايد صرف شود را هزينه حفاريهاي پي در پي مي كنند اين در حالي است كه شهرداري تهران آمادگي خود را براي مشاركت با اين سازمانها در تاسيس كانال تاسيسات شهري كه يك نمونه آن در منطقه ۲۲ به اجرا درآمده است، اعلام كرد و به توافقاتي در اين زمينه نيز دست يافته است.
خبرنگار ما به نقل از احمدي نژاد مي نويسد، تاكنون ۹۶هزار تقاضاي دريافت وام ازدواج به ستاد پيوندهاي آسماني واصل شده است كه از اين ميان بيش از ۶۲ هزار وام پرداخت، ۸ هزار متقاضي به دليل نداشتن شرايط احراز طبق ضوابط از رده خارج شدند و مابقي نيز در نوبت پرداخت قرار دارند.
شهردار تهران خبر داد: در نظر داريم براي سال آينده سرمايه صندوق وام ازدواج را ترميم و افزايش دهيم و اين روند افزايش سرمايه تا سه سال ادامه خواهد يافت.
احمدي نژاد رقم پيشنهادي شهرداري تهران براي افزايش سرمايه صندوق را به شوراي اسلامي شهر تهران ۱۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه در صورت تصويب اجرايي خواهد شد.
بنابراين گزارش پنجشنبه گذشته سومين دور ديدارها و ملاقا ت هاي مردمي شهردار تهران از مناطق به پايان رسيد و دور چهارم اين ديدارها قرار است از ۲۹ بهمن ماه مجددا از سر گرفته شود.اين در حالي است كه احمدي نژاد ملاقاتهاي مردمي را يك تجربه بسيار گرانبها براي مديريت شهري قلمداد كرد كه موجب ارتباط مستقيم با مردم به عنوان محور اصلي مديريت در نظام جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني است كه بر مبناي آن اداره كشور و نظارت بر نحوه انجام امور بر عهده آحاد مردم است. وي از جمله فوايد ارتباط مستقيم با مردم را دستيابي به يكسري جريانهاي اطلاعاتي و جلوگيري از يكسويه شدن و محصورشدن مديريت شهري توسط گروهها و طبقات خاص دانست كه با حلقه زدن دور مديران گاهي باعث تحميل اراده و منافع گروهي و شخصي به آنها مي شوند.

هشدار دانشمندان:
افزايش دما، زمين را به سوي بحران مي راند
001626.jpg
ايرنا: دانشمندان  حوزه  محيط زيست  با ارايه  يك  جدول  زماني  دقيق ، پيامدهاي  مخرب ناشي  از گرم  شدن  كره  زمين  را اعلام  كردند.اين  جدول  براي  نخستين  بار با در نظرگرفتن  افزايش  دماي  زمين  در طول  صدسال  آينده ، اثر گرم  شدن  كره  زمين  بر زيست  بومها و حيات  وحش ، توليد غذا،منابع  آب  و اقتصاد سراسر كره  زمين  را با جزئيات  بيان  مي كند.
اين  جدول  يك  تصوير كلي  از پيامدهاي  مخرب  ناشي  ازتغييرات  آب  و هوايي بر مناطق  مختلف  كره  زمين  از كوهستانهاي  اروپا و جنگلهاي  باراني  آمازون گرفته  تا تپه هاي  مرجاني  مناطق  گرمسيري  را نشان مي دهد.
اين  جدول  كه  با تركيب  مجموعه اي  از مطالعات  دانشگاهي  اخير تهيه  شده است ، روز چهارشنبه  در كنفرانس  بين المللي  تغييرات  آب  و هوايي  در اكسترانگليس  ارايه  شد.«بيل  هير» از موسسه  تحقيقاتي  «پوتسدام» آلمان  كه  برروي  تغييرات  آب  وهوايي  تحقيق  مي كند،  گفت : در حال  حاضر دماي  كره  زمين  هفت  درجه  سانتيگراد بيش  ازدماي زمين  پيش  از بروز انقلاب  صنعتي  است  و اين  افزايش  دما همچنان  ادامه  دارد.
در ۲۵ سال  آينده ، با افزايش  يك  درجه  سانتيگراد ديگر بر دماي زمين  زيست  بومهاي  خاص  تحت  فشار قرار مي گيرند. دربرخي  از كشورهاي  در حال پيشرفت  توليد غذا كاهش  مي يابد و مشكلات  ناشي  از كمبود آب  تشديد مي شود.
براساس  مطالعات  انجام  شده ، با افزايش  دما تادو درجه  سانتيگراد درنيمه  قرن  حاضر اثر ناشي  از آن سريعتر و شديد تر خواهد شد.ذوب  شدن  يخهاي  قطب  شمال  گونه هايي  از خرسهاي  قطبي  و فيلهاي  دريايي  راتهديد خواهد كرد. در مناطق  گرمسيري  «سفيد شدن» تپه هاي  مرجاني  گسترش مي يابد و اين  تپه ها بر اثر افزايش  دما از بين  مي روند.
مناطق  مديترانه اي  با آتش  سوزي  بيشتر جنگلها و آفت هاي  حشرات  مواجه مي شوند و در مناطقي  از آمريكا رودخانه ها براي  زيست  ماهي هاي  آزاد و قزل آلا به شدت  گرم  و غير قابل  تحمل  مي شود.در جنوب  آفريقا منطقه  «فاينوبس» با هشت  هزار گونه  گياهان  وحشي ، گونه هاي  گياهي  خود را از دست  مي دهد. نابودي  گونه هاي  گياهي  مناطق  كوهستاني  از اروپا گرفته  تا استراليا نيز آغاز خواهد شد.

شليك شكارچي به ۲ محيط بان
001620.jpg
ايسنا: شكارچي غيرمجاز در منطقه شكار ممنوع سهند، دو تن از محيط بانان سازمان حفاظت محيط زيست را هدف گلوله قرار داد. احمدي، محيط بان مجروح كه از ناحيه چشم آسيب ديده، با خطر كوري روبه روست، در تهران تحت درمان قرار دارد. حنيفي محيط بان ديگر به دليل اصابت گلوله به سرش در بخش «آي.سي.يو» بيمارستان امام خميني(ره) تبريز در بيهوشي به سر مي برد و تنها ۲۰ درصد اميد به زنده ماندن او وجود دارد. ميرزايي «مديركل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي، به نقل از رئيس كل دادگستري استان اعلام كرد كه با عامل اين حادثه دردناك، برخورد قاطعي صورت خواهد گرفت.

لندن، كثيف ترين شهر انگليس
001629.jpg
ايرنا: شهر لندن  بر اساس  نتايج  تازه ترين  تحقيقات  صورت  گرفته  زيست  محيطي ، به عنوان  كثيف ترين  منطقه  انگليس  شناخته  شده  است . موسسه  «انگليس  را پاكيزه  نگاه  داريد» ، روز چهارشنبه  با انتشار گزارشي اعلام  كرد كه  ميزان  زباله هاي  موجود در سطح  خيابانهاي  لندن  در سه  سال  گذشته  با افزايش  چشمگيري  مواجه  بوده  است . اين  موسسه ، هر يك  از مناطق  انگليس  را از نظر ميزان  پاكيزگي  درجه  بندي كرده  و امتيازي  بين  صفر تا ۱۰۰ را براي  آنان  در نظر گرفت  كه  شهر لندن  باكسب  ۴۳ امتياز، كثيف ترين  منطقه  انگليس  معرفي  شد. در اين  رده  بندي ، مناطق  شرقي  انگليس  با كسب  ۷۲ امتياز به  عنوان  پاكيزه ترين  مناطق  در اين  كشور معرفي  شدند.

صدور اخطاريه براي ۲۶۵ واحد آلاينده
001623.jpg
واحد مركزي خبر: مدير كل محيط زيست استان تهران گفت: كارشناسان گشت محيط زيست استان در پانزده  روز گذشته براي ۲۶۵ واحد صنعتي و توليدي آلاينده اخطاريه زيست محيطي صادر كردند.
محمد حسن پيراسته با اشاره به اينكه كارشناسان گشت محيط زيست استان تهران در مدت ياد شده از ۳۶۵ واحد صنعتي و توليدي در استان بازديد كردند افزود: در اين مدت ۲۰ واحد آبكاري، آهنگري، برشكاري، مرغداري، رنگ سازي و ريخته گري به علت توليد آلودگي در محيط تعطيل شد.

مدير عامل سازمان تاكسيراني:
تعيين كرايه تاكسي ها منوط به
تصويب طرح تثبيت قيمتهاست
خبرگزاري فارس: مدير عامل سازمان تاكسيراني زمان ارائه نرخ جديد كرايه تاكسي ها را براي سال ۸۴ منوط به تعيين وضعيت طرح تثبت قيمتها در مجلس عنوان كرد.
مدير عامل سازمان تاكسيراني همچنين خاطرنشان كرد: بايد ديد كه قوانين جديد مجلس در خصوص تثبيت قيمتها، آيا اقلام ديگر را نيز در بر مي گيرد تا از خلال آن بتوانيم نسبت به نرخ جديد كرايه تاكسي ها نتيجه گيري كنيم.
وي دريافت نقطه نظرات رانندگان، مسئولين شوراي خطوط و نتايج بررسيهاي ميداني را نيز از لوازم نرخ جديد كرايه تاكسي ها دانست.

خانه بازيهاي رايانه اي در تهران به بهره برداري مي رسد
واحد مركزي خبر: خانه  بازيهاي  رايانه اي  براي  استفاده  جوانان  به زودي  آغاز به  كار مي كند.
مسئول  روابط عمومي مركز فناوري  اطلاعات  سازمان  فرهنگي  ، هنري شهرداري  تهران  گفت  :اين  مركز با همكاري  معاونت  امور اجتماعي  شهرداري  منطقه  ۳ تهران  به  زودي  به بهره برداري  مي رسد . وي  افزود:  با توجه  به  فراگيري  بازيهاي  رايانه اي  در ميان كودكان  و نوجوانان  و به  منظور پيشگيري  از آثار و تبعات  منفي  برخي  از اين  بازيها  ، خانه  بازيهاي  رايانه اي  سعي  دارد از طريق  تحقيق ، پژوهش ، برگزاري  نشستهاي  علمي و آموزشي  و مسابقات  و جشنواره  بازيهاي رايانه اي  سودمند، اقداماتي  در خصوص  فرهنگ سازي  انجام  دهد.
وي  افزود:  در اين  مركز كه  در خيابان  ميرداماد احداث  شده  است  علاوه بر ارائه  خدمات  عمومي دسترسي  به  اينترنت ، دوره  آموزشي  عمومي و پايه آشنايي  با رايانه  نيز برگزار مي شود.

نگاه
001632.jpg
داوود كاظمي
مذاكرات هسته اي با اروپا به بن بست كشيده شد

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |