يكشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۲ - Feb 6, 2005
فعالان بورس تهران در يك نظرسنجي پاسخ مي دهند
عامل اصلي ركود بازار سهام
به نظر شما كداميك از عوامل زير بيشترين تأثير را در افت شاخص ها داشته است؟

۱۹%
عرضه  سهام دولتي
۵%
عرضه اوراق مشاركت دولتي
۱۵%
حركت سرمايه شركت هاي سرمايه گذاري به سمت بازار اوليه
۱۵%
ورود پي درپي شركت هاي جديد به بورس
۴%
افزايش سرمايه پي درپي شركتها
۷%
طرح كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي
۱۲%
طرح تثبيت قيمت ها
۴%
افزايش ماليات داد و ستد سهام در بورس
۱۴%
انتخابات رياست جمهوري
۶%
توقف نمادشركت ها
گروه بورس: بر اساس تازه ترين نظرسنجي هاي صورت گرفته يك سوم فعالان بورس تهران بر اين باورند كه مسائل مطرح شده در محافل سياسي عمده ترين عامل افت پي درپي شاخص هاي بازار در دو ماه گذشته بوده است.
به گزارش خبرنگار ما طبق اين نظرسنجي  كه توسط سايت كارگزاري آبان صورت گرفته ۳۴ درصد سرمايه گذاران در بورس معتقدند: دو طرح كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي و همچنين تثبيت قيمت ها در كنار مباحث مربوط به انتخابات رياست جمهوري بيشترين تأثير را در افت شاخص هاي بورس تهران بر جاي گذاشته است.
بر اين اساس، ۷ درصد شركت كنندگان در نظر سنجي  ياد شده مي گويند طرح مجلس درباره كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي مهم ترين عامل در ركود بازار سهام بوده و ۱۲ درصد ديگر از پاسخ دهندگان به اين پرسش بر اين باورند كه طرح مجلس درباره تثبيت قيمت ها بيشترين تأثير را بر اين موضوع داشته است.
در عين حال ۱۴ درصد فعالان بازار معتقدند مسائل مربوط به رقابت هاي انتخاباتي بين كانديداهاي رياست جمهوري و موضوعات مطرح شده از سوي آنها و همچنين موضع گيري كانديداهاي احتمالي جناح هاي مختلف موجبات ركود بازار را فراهم آورده است.
اين گزارش حاكي است: درست ۳۴درصد ديگر از مشاركت كنندگان در سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس مي گويند برخي تحولات دروني بورس تهران ركود ياد شده را دامن زده است. آنان در اين خصوص به مواردي چون حركت سرمايه  و نقدينگي شركت هاي سرمايه گذاري به سوي بازار اوليه، ورود پي درپي شركت هاي جديد به بورس و همچنين افزايش سرمايه پي درپي شركت هاي بورسي اشاره مي كنند.
طبق نظر ۱۵ درصد فعالان بورس تهران حركت نقدينگي از شركت هاي سرمايه گذاري به سوي بازار اوليه عامل اصلي چنين ركودي بوده است. ۱۵درصد ديگر، پذيرش و ورود پي درپي شركت هاي جديد را در اين موضوع دخيل مي دانند. چهار درصد شركت كنندگان در نظرسنجي هم انجام افزايش سرمايه هاي پي درپي و عرضه سهام جديد را به عنوان عامل ركود بازار مي شناسند.
سومين دسته از پاسخ دهندگان به پرسش اين نظر سنجي معتقدند سياست هاي پولي و مالي دولت عامل اصلي ركود بازار سهام بوده است. ۲۴درصد فعالان بورس تهران مي گويند، عرضه بيش از حد سهام دولتي در بازار و همچنين عرضه اوراق مشاركت دولتي و فروش آن از طريق سيستم بانكي ركود فعلي را در بورس به وجود آورده است.
در اين بين ۱۹ درصد شركت كنندگان در نظر سنجي ياد شده عرضه بي رويه سهام دولتي را عامل اصلي در ركود يادشده مي دانند. ضمن اين كه ۵ درصد نيز انگشت اتهام را به سوي اوراق مشاركت دولتي نشانه رفته اند.
بر اساس اين گزارش چهار درصد بورس بازان تهراني احتمال افزايش ماليات دادوستد سهام را به عنوان اصلي ترين عامل ركود بورس برمي شمرند.
ضمن اين كه ۶ درصد شركت كنندگان در نظرسنجي ياد شده اقدام سازمان بورس در توقف نماد شركت ها و انتشار گزارش هاي ويژه را نكوهش كرده و معتقدند اين موضوع باعث ركود بازار شده است.

شاخص كل ۲۴ واحد ديگر پايين آمد
001671.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران طي روز گذشته با ۲۴ واحد افت مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته روند نزولي بازار ادامه يافت و شاخص تالار اصلي ۳/۲۶ واحد پايين آمد، ضمن اين كه فعالان تالار فرعي هم شاهد افت ۳/۱۵ واحدي شاخص عملكرد اين بازار بودند.در نخستين روز هفته شاخص عملكرد ۵۰ شركت فعال تر بورس ۵/۵۶ واحد افت نشان داد. ضمن اين كه شاخص صنعت هم ۹/۱۹ واحد پايين آمد و در ارقام پايين تر از ۹۸۰۰ واحد ايستاد.شاخص مالي نيز كه نشان دهنده روند حركت سهام شركت هاي سرمايه گذاري است با ۳۳ واحد افت بر رقم ۴۰ هزار و ۴۸۰ واحد ثابت ماند.در گروه هاي صنعتي نيز فعالان بازار شاهد افت ۱۰۵ واحدي شاخص گروه نفت و پتروشيمي بودند.

اعلام آمادگي سازمان بورس براي كاهش حجم مبنا
001674.jpg
گروه بورس: طرح پذيرش شركت هاي دولتي كه دو سال متوالي سودده نبوده اند ولي پتانسيل ايجاد سود در آينده را دارند در شوراي بورس تصويب شد.
دبير كل بورس اوراق بهادار تهران گفت:  با تصويب اين طرح پتروشيمي شيراز در بورس پذيرفته شد اما به دليل ارايه نكردن به موقع اطلاعات، نمادش در بازار بازگشايي نشده است.  به دليل وجود ابهام هايي در زمينه تثبيت قيمت ها و تجديد ارزيابي انجام شده در اين شركت روز قبل از عرضه، سازمان بورس گزارش ويژه اي براي آگاهي سهامداران به بازار ارايه مي كند.
عبده تبريزي درباره افزايش سرمايه شركت ها از محل تجديد ارزيابي اظهار داشت:  ظاهرا استانداردهاي حسابداري تجديد ارزيابي از محل افزايش سرمايه را رد مي كنند اما حسابداران اين موضوع را كه آيا حسابداران مي توانند از محل تجديد ارزيابي اجازه افزايش سرمايه شركت ها را بدهند يا نه مورد بررسي قرار مي دهند.وي درباره كاهش حجم مبناي شركت هاي بزرگ اظهار داشت: ما آمادگي خود را براي كاهش حجم مبناي شركت هاي بزرگ از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد به اين شركت ها اعلام كرديم و اين شركت ها نپذيرفته اند اما در صورت پذيرفتن اين پيشنهاد اين حجم كاهش مي يابد.دبيركل بورس اوراق بهادار گفت: مهمترين عامل رواني افت شاخص هاي بورس، نگراني سهامداران از نتايج انتخابات آتي رياست جمهوري است.
حسين عبده تبريزي در گفت وگويي با مركز تحليل اخبار اقتصادي افزود: متاسفانه برخي از كانديداهاي رياست جمهوري به صراحت واگذاري هاي ذيل اصل ۴۴ قانون اساسي را كه اخيراً به تاييد مجمع تشخيص مصلحت نظام و مقام معظم رهبري رسيده، زير سئوال مي برند و با آن مخالفت مي كنند، همين مساله سبب نگراني سهامداران فعال بازارسرمايه از ادامه رشد و توسعه بورس اوراق بهادار شده است.
وي افزود: گذشته از اين فضاي غيرشفاف سياسي و عدم ثبات رويه و مقررات اقتصادي، بازار را با ابهامهاي بسياري رو به رو كرده است. عبده تبريزي در تاييد ميزان تاثير بالاي برگزاري انتخابات رياست جمهوري بر شاخص هاي بورس تهران اظهار داشت: سابق بر اين نيز همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۷۶ شاخص هاي بورس تا حدي افت كرد كه بازده بازار سرمايه در آن سال منفي شد. در هر صورت روند افت شاخص ها دوره گذار بازار سرمايه محسوب مي شود كه ناچار بايد از آن عبور كنيم.

كارگزاران بورس فلزات ۴ ميليارد تومان درآمد كسب كردند
فارس: درآمد كارگزاران بورس فلزات از محل دادوستد در اين بازار به ۴ميليارد تومان رسيد.
گزارش هاي دريافتي حاكي است: سازمان بورس فلزات تهران از محل فعاليت خود در ۸ ماه گذشته ۵۲ ميليارد ريال سود به دست آورده است.حجم معاملات فلزات در اين بورس طي دوره ياد شده به ۱۷ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال رسيد كه كل منابع دريافتي بورس فلزات از محل نقد و انتقال فلزات معادل ۱۰ ميليارد ريال بود.

حذف نام دو شركت از تابلوي بورس
گروه بورس: نام دو شركت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از فهرست نرخ هاي تالار مبادلات سهام حذف شد.
به گزارش خبرنگار ما طبق اعلام اداره پذيرش و امور مجامع بورس تهران، نام مؤسسه مالي و اعتباري بنياد به دليل حفظ نكردن مطابقت وضعيت خود با شرايط و ضوابط پذيرش سهام در بورس مشمول موارد حذف نام از تالار اصلي بورس شد.
از سوي ديگر نام شركت سيمان سفيد ساوه هم براساس مصوبه هيأت پذيرش اوراق بهادار از تابلوي بورس تهران حذف شد.سازمان بورس دليل حذف نام اين شركت را اعلام نكرده است.

يادداشت
تغيير حجم مبنا و اثرات ميان مدت آن بر شركتها
اين روزها اخبار رسمي و غير رسمي در مورد كاهش حجم مبناي تعدادي از شركتهاي بزرگ و احتمال حذف حجم مبناي برخي از ديگر شركتهاي بورسي به گوش مي رسد. اين در حالي است كه به نظر مي رسد اتخاذ چنين تصميماتي در شرايط كنوني با هدف كاهش تشنجات بازار است. اعمال قانون حجم مبنا از ابتداي ظهور مورد نقد بسياري از كارشناسان بازار بوده و حذف آن را دليلي براي پويايي بازار مي دانستند. در اين يادداشت هدف ارائه راهكار براي بازگشت رونق مجدد به بازار نيست و تنها بررسي تبعات تغييرات حجم مبناي شركتها در ميان مدت مورد نظر است.
اما آيا كاهش حجم مبناي شركتهاي بزرگ بورسي كه عمدتاً هم در گروه واسطه گريهاي مالي هستند دليل كافي براي به حركت درآمدن موتور بازار مي شود؟ و اثرات اين تغيير قوانين در ميان مدت باعث بهبود ساز و كار بازار مي شود؟
در جواب سؤالات بالا به نظر مي رسد تغيير و يا حذف حجم مبنا در شركتهاي با سرمايه كم اثر چنداني بر روند جريانات قيمت آنها در بازار نداشته باشد. زيرا در حال حاضر نيز اعداد در نظر گرفته شده براي حجم مبناي آنها ملاكي براي جلوگيري از نوسانات قيمت اين شركتها نيست و گروههاي مختلف فعال در بازار به راحتي مي توانند با به گردش درآوردن تعداد كمي از سهام آنها به روند معاملات اين گروه شركتها، سمت و سوي دلخواه را تحميل نمايند. مسئله قابل توجه براي اغلب تحليلگران اثرات كاهش حجم مبناي شركتهاي با سرمايه بالا است. در واقع زمزمه كاهش حجم مبناي اين شركتها به نصف مقدار فعلي است كه مي تواند تبعاتي را در بر داشته باشد. در وهله اول به نظر مي رسد تغيير حجم مبناي شركتهاي سرمايه گذاري به نصف عدد فعلي مي تواند باعث به وجود آمدن تحركاتي در وضعيت معاملات آنها گردد و سرمايه گذاران را به دستيابي به قيمتهاي مورد نظر در مدت زمان كوتاهتري نسبت به قبل اميدوار نمايد كه در صورت بروز چنين وضعيتي مي توان افزايش معاملات رو به رشد را براي سهام اين شركتها محتمل دانست.
اما نكته قابل توجه در اين بين به ماهيت شركتهاي سرمايه گذاري مربوط مي شود. اين شركتها به واسطه نوع فعاليتشان به طور مداوم نيازمند جذب منابع مالي جديد و بكارگيري آن در زمينه هاي مورد نظرهستند. از طرفي نيز مطرح شدن قوانيني همچون معافيت هاي مالياتي به واسطه افزايش سرمايه اين شركتها براي دوره هاي چند ساله باعث ترغيب آنها به جذب منابع مالي جديد و ارزان مي گردد. در حال حاضر نيز اخبار رسمي و غير رسمي در مورد تصميم به افزايش سرمايه هاي قابل توجه در اين مجموعه ها به گوش مي رسد كه حكايت از تمايل گروههاي سرمايه گذاري به افزايش منابع مالي تحت اختيار دارد. در نتيجه مي توان انتظار داشت كه با فرض ثابت بودن قوانين ( پس از كاهش حجم مبنا ) در يك بازه زماني ميان مدت، تعداد سهامي كه بايد در يك روز مورد معامله قرار گيرد تا قيمت سهم مجاز به نوسان در دامنه پنج درصدي باشد به اعداد فعلي بسيار نزديك شود. در واقع با تصور تحقق مفروضات بالا مي توان نتيجه گرفت كه در آينده اي نه چندان دوراثرات قانون حجم مبنا باز هم به قوت خود باقي بوده و در صورت بروز ركود در بازار بتواند به مجموعه دلايل و بهانه هاي مشاركت كنندگان بازار به منظور توجيه ركودهاي آتي اضافه شود.
منبع:ايلنا تدبير

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۱۰,۷۰۶
آذريت
۴.۷۴-
۷۹-
۱,۵۸۶
آزمايش
۴.۹۸-
۴۴۳-
۸,۴۵۷
آلومتك
۴.۹۸-
۹۶-
۱,۸۳۲
ارج
۰.۳۷-
۲۱-
۵,۶۸۸
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۱,۳۳۸
ايران پويا
۰
۰
۱,۶۰۹
ايران تاير
۰.۱۵
۶
۴,۰۳۵
ايران خودرو
۲.۲۶-
۸۶-
۳,۷۲۵
ايران خودروديزل
۱.۱۸-
۱۰۰-
۸,۳۹۰
ايران گچ
۵-
۸۸۴-
۱۶,۸۱۳
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۲.۵۶-
۲۲۸-
۸,۶۶۵
بانك اقتصادنوين
۰.۱۲-
۸-
۶,۷۰۰
بانك پارسيان
۰
۰
۴,۶۱۵
بسته بندي پارس
۰.۳۳-
۷-
۲,۱۲۰
بيسكويت گرجي
۰.۰۱
۱
۷,۱۴۰
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۷-
۱۱۰-
۲,۱۰۳
پارس خودرو
۰.۹۹
۸۰
۸,۱۵۰
پارس دارو
۵-
۱۵۷-
۲,۹۸۳
پارس متال
۴.۹۹-
۷۱۷-
۱۳,۶۳۹
پتروشيمي آبادان
۰.۳۹-
۵۴-
۱۳,۹۲۸
پتروشيمي اراك
۴.۴۵
۸۷۳
۲۰,۵۰۰
پتروشيمي اصفهان
۱.۱۸-
۱۶۵-
۱۳,۸۰۰
پتروشيمي خارك
۲.۸-
۴۷۳-
۱۶,۴۰۰
پتروشيمي فارابي
۴.۹۶
۶۴
۱,۳۵۵
پلاستيك شاهين
۱.۶۵-
۳۳-
۱,۹۷۰
پلي اكريل
۴.۹۶-
۱۰۲-
۱,۹۵۴
پمپ پارس
۴.۹۸-
۲۳۳-
۴,۴۴۲
تراكتورسازي ايران
۰.۴۶-
۱۶-
۳,۴۹۰
تكنوتار
۳.۲۱-
۱۵۹-
۴,۷۸۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۸۶-
۵۰-
۵,۷۳۳
توسعه معادن روي ايران
۱.۲۹
۷۰
۵,۵۰۰
توليد سموم علف كش
۰.۱
۴
۴,۰۹۰
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۰.۹۸
۳۳
۳,۴۰۰
توليدالياف پلي پروپيلن
۱.۱۷-
۳۲-
۲,۷۰۰
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۶-
۷۳-
۱,۴۰۰
توليدي گرانيت بهسرام
۵-
۲۶۵-
۵,۰۳۷
جام دارو
۰.۱۹-
۶-
۳,۲۰۰
چيني ايران
۵-
۱۰۹۲-
۲۰,۷۵۹
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۵
۲۰۶
۴,۳۳۰
داده پردازي ايران
۰
۰
۸,۸۲۵
داروپخش (هلدينگ )
۰.۱
۷
۶,۸۶۷
داروسازي اسوه
۰.۱۵
۱۵
۱۰,۰۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۵-
۲۳۵-
۴,۴۶۹
دارويي امين
۰.۱۴-
۲۶-
۱۸,۷۰۰
دارويي رازك
۱.۱۶-
۵۶-
۴,۷۷۹
دارويي لقمان
۰.۱۳
۵
۳,۸۷۱
دشت مرغاب
۵-
۱۱۲-
۲,۱۳۰
رادياتور ايران
۲.۳۱-
۵۱-
۲,۱۶۱
رينگ سازي مشهد
۱.۳۹-
۱۱۶-
۸,۲۳۹
زامياد
۴.۹۹-
۲۷۰-
۵,۱۴۶
سايپا
۴.۲۳-
۳۶۰-
۸,۱۵۰
سايپاديزل
۲.۴۱-
۵۹-
۲,۳۹۲
سايپاشيشه
۳.۱۵
۱۱۹
۳,۸۹۷
سپنتا
۰.۳
۱۶
۵,۳۱۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۹۹-
۱۵۹-
۳,۰۲۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۶۲-
۲۰۲-
۴,۱۷۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲-
۱۱۲-
۵,۵۰۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۹۸-
۱۶۲-
۳,۰۹۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۵-
۱۷۴-
۳,۳۰۸
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۱۴-
۳-
۲,۰۶۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳.۲۱-
۱۲۲-
۳,۶۸۳
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴.۹۲-
۲۵۲-
۴,۸۶۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۹۹-
۲۴۲-
۴,۶۱۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۵۲.۵۶-
۴۴۷۱-
۴,۰۳۵
سرمايه گذاري مسكن
۱.۷۲-
۱۲۱-
۶,۹۰۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۹۹-
۴۸۲-
۹,۱۶۸
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۲۳,۶۸۹
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۵-
۹۷۸-
۱۸,۵۹۲
سيمان تهران
۰
۰
۲۸,۶۴۹
سيمان خزر
۲.۳۱
۱۱۴
۵,۰۴۸
سيمان داراب
۰.۱۸
۲۳
۱۳,۱۵۰
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۸
۱۷
۲۱,۲۸۱
سيمان كرمان
۴.۹۹-
۵۲۴-
۹,۹۷۰
سيمان هگمتان
۱.۶۳-
۵۷-
۳,۴۳۵
شهد ايران
۵
۷۱۲
۱۴,۹۵۴
شيرين دارو
۰.۱۴-
۸-
۵,۶۹۰
شيشه همدان
۰.۰۷-
۳-
۴,۴۲۴
شيمي داروئي داروپخش
۳.۲۵-
۶۲-
۱,۸۴۵
صنايع آذرآب
۲.۹۸-
۲۷۰-
۸,۸۰۲
صنايع جوشكاب يزد
۴.۳۶-
۴۵۶-
۱۰,۰۰۰
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۸
۸۸
۱,۸۵۵
صنايع فلزي ايران
۱.۴۷
۲۳
۱,۵۹۰
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۸-
۴۷۷-
۹,۱۰۰
صنايع لاستيكي سهند
۵-
۲۳۲-
۴,۴۰۹
صنايع مس شهيد باهنر
۳.۸۸-
۲۱۶-
۵,۳۵۵
صنعتي بهشهر
۰
۰
۷,۳۵۵
عمران وتوسعه فارس
۰
۰
۷,۱۶۰
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۴.۹۷
۱۲۴
۲,۶۲۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۲۸
۸
۲,۸۸۹
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۹۹-
۱۱۹-
۲,۲۶۴
فراورده هاي غذايي وقندتربت جام
۴.۹۷-
۹۷-
۱,۸۵۳
فنرسازي خاور
۰
۰
۲,۳۵۴
فيبر ايران
۴.۹۹-
۸۸-
۱,۶۷۴
قند پارس
۴.۹۸
۹۰
۱,۸۹۹
كابل باختر
۲.۹۲
۲۳۸
۸,۴۰۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۵۳-
۴۰-
۷,۴۸۴
كارتن ايران
۴.۸۵-
۳۰۶-
۶,۰۰۰
كارخانجات داروپخش
۲.۵۱-
۶۷-
۲,۶۰۰
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۹-
۲۷۳-
۵,۱۹۹
كربن ايران
۱.۴۱-
۴۰-
۲,۷۹۹
كف
۱.۳-
۵۳-
۴,۰۲۵
كمباين سازي ايران
۰.۵۶-
۱۹-
۳,۴۰۰
كنتورسازي ايران
۰.۱۷
۱۲
۷,۲۲۹
كيميدارو
۲.۴۸
۴۷۷
۱۹,۶۸۸
گازلوله
۲.۷-
۱۳۶-
۴,۹۰۰
گروه بهمن
۲.۱۷-
۳۱۵-
۱۴,۱۸۳
گروه صمعتي قطعات اتومبيل ايران
۵-
۵۲۰-
۹,۸۸۷
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۳-
۳۴-
۶۵۶
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۴.۹۹-
۵۷۲-
۱۰,۸۸۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹-
۲۲۸-
۴,۳۴۵
لاستيك دنا
۰.۰۲
۱
۵,۷۵۰
لبنيات كالبر
۵-
۹۸۹-
۱۸,۷۹۷
لوله وتجهيزات سديد
۰.۰۶
۲
۳,۳۹۷
لوله وماشين سازي ايران
۰.۹۴-
۳۷-
۳,۹۰۰
ليزينگ ايران
۲.۹۸-
۱۱۱-
۳,۶۲۰
مارگارين
۴.۹۴-
۷۱-
۱,۳۶۶
ماشين سازي اراك
۴.۹۷-
۱۷۹-
۳,۴۱۹
ماشين سازي نيرومحركه
۲.۲۲-
۷۹-
۳,۴۸۰
مجت مع صنايع لاستيك كرمان
۱.۰۱-
۲۳-
۲,۲۵۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۵۱
۵۲
۳,۴۸۷
محورسازان ايران خودرو
۵-
۳۰۰-
۵,۷۰۰
معادن منگنزايران
۴.۹۹-
۳۱۳-
۵,۹۶۱
معدني وصنعتي چادرملو
۴.۹۹-
۲۶۰-
۴,۹۵۲
ملي سرب وروي ايران
۴.۶۵-
۱۴۳-
۲,۹۳۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲.۱-
۶۲۰-
۲۸,۸۹۸
نفت بهران
۴.۹۴-
۱۱۲۰-
۲۱,۵۵۰
نفت پارس
۰
۰
۶,۵۰۰
نورد آلومينيوم
۱.۲-
۶۰-
۴,۹۵۱
نوسازي وساختمان تهران
۵
۱۵۶
۳,۲۷۹
نوش مازندران
۱.۴۲
۳۲
۲,۲۸۵
نيرو محركه
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |