يكشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۲ - Feb 6, 2005
هاشميان، مهدوي كيا و زندي امشب به بحرين مي روند
شور و نشاط ملي پوشان فوتبال در كيش
001746.jpg
گروه ورزشي: اردوي تيم ملي فوتبال ايران در جزيره كيش جريان دارد و ملي پوشان كشورمان در فاصله ۳ روز تا ديدار با تيم ملي فوتبال بحرين در منامه از آرامش روحي و رواني بالايي برخوردارند. در تمرينات دو روز گذشته تيم ايران در كيش بازيكنان با نظارت برانكو ايوانكوويچ تمرينات دلخواه خود را انجام داده و كارهاي تاكتيكي مورد نظر سرمربي تيم ايران را مرور كردند.
خوشبختانه با تمهيدات در نظر گرفته شده بازيكنان كليدي فوتبال كشورمان يا خود را به اين جزيره رسانده و يا آن كه طبق هماهنگي با فدراسيون فوتبال خود را به منامه مي رسانند. آخرين خبرها و اتفاقات در رابطه با فوتبال ايران را با هم مي خوانيم:
كريمي و كعبي وارد كيش شدند
علي كريمي، بهترين بازيكن سال ۲۰۰۴ آسيا براي انجام تمرينات آمادگي و هماهنگي بيشتر با ساير بازيكنان تيم ملي صبح ديروز وارد جزيره كيش شد.
رحمان رضايي ديگر لژيونر تيم ملي كشورمان نيز صبح ديروز وارد تهران شد و قرار است صبح امروز به ساير ملي پوشان در كيش ملحق شود.
حسين كعبي هم كه با اجازه كادر فني اردوي تيم ملي را براي حضور در ديدار السد برابر الريان قطر ترك گفته بود عصر ديروز به كيش بازگشت.
وحيد هاشميان:
از بحرين انتقام مي گيريم
وحيد هاشميان مهاجم تيم ملي فوتبال كشورمان، قرار است امروز از آلمان مستقيما به بحرين برود و به احتمال زياد مهدوي كيا و زندي هم همسفران وي خواهند بود.
وحيد هاشميان ديروز گفت: يكشنبه شب به بحرين مي رسيم و تا دوشنبه ظهر كه ساير ملي پوشان به منامه مي آيند با مهدوي كيا و زندي در آنجا تنها خواهيم بود.
وي درباره غيبت خود در ديدار برابر بوسني و هرزگوين و حضور صالح حميدزيچ در اين بازي، گفت: مسئولان بايرن مونيخ براي من اجازه حضور در ديدار برابر بوسني را صادر كردند اما اعلام كردند كه پنجشنبه صبح بايد براي ديدار برابر لوركوزن خودم را به مونيخ برسانم.
پس از آن كه اين مسئله را با كادر فني در ميان گذاشتم آنها صلاح ديدند به دليل پروازهاي مكرر و طولاني، من براي اين بازي در تهران حاضر نشوم و مستقيما پس از ديدار اين هفته در بوندس ليگا همراه با ساير لژيونرها به جمع ملي پوشان در منامه ملحق شوم.
هاشميان درباره زندي، تصريح كرد: تا امروز او با من هيچ صحبتي نداشته و احتمالا تحقيقاتش درباره برنامه هاي تيم ملي به طور كامل پايان پذيرفته است و دليلي ديگر براي تماس با من پيدا نكرده است.
وي درباره ميزان آمادگي خود پس از بازگشت از اردوي دوبي، گفت: هم من و هم بايرن تمرينات خوبي را انجام داده ايم و من نيز از آمادگي بسيار بالايي برخوردار هستم و به اميد خدا با همراهي ساير ملي پوشان انتقام باخت چهار سال پيش برابر بحرين را از آنها مي گيريم.
وي افزود: دليلي براي ترس از بحرين نمي بينم چرا كه قدرت تيم ملي فوتبال ايران بر هيچ يك از تيم هاي آسيايي پوشيده نيست و ما از هيچ تيمي وحشت نداريم بلكه ساير تيم ها بايد از رويارويي با ما هراس داشته باشند.
مربي تيم ملي فوتبال:
در منامه اسير حاشيه نمي شويم
مربي تيم ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به مطالب روزنامه الايام چاپ بحرين، اظهار داشت: حاشيه سازي ها و جنگ هاي رواني بحريني ها ديگر كارساز نيست و بازيكنان جوان و در عين حال با تجربه ما قدرت خود را در زمين نشان خواهند داد.
حسين فركي گفت: كادر فني معتقد است كه دروازه بان  و خط دفاعي تيم ملي ايران بسيار خوب است فقط با زمان بيشتر و تمرينات مداوم نقاط تاريك در خط دفاعي مرتفع خواهد شد و تا روز بازي با بحرين اين مشكلات حل مي شود.
وي تيم ملي كشورمان را تيمي جوان و در عين حال باتجربه ارزيابي كرد و افزود: در سه يا چهار سال گذشته در مسابقات و تورنمنت هاي مهمي همچون ديدار برابر آلمان، رم و بوسني هرزگوين شركت كرده ايم و بازيكنان جوان ما تجربه بسيار زيادي در ديدارهاي مهم دارند، با صحبت هايي كه كادر فني از چندي پيش با ملي پوشان داشته و هم اكنون نيز دارند شكي نداريم كه در منامه اسير حاشيه سازي بحريني ها نمي شويم.
فركي ادامه داد: توصيه هاي لازم را به بازيكنان كرده ايم و آنها از لحاظ روحي و رواني به طور كامل تجهيز شده اند و به مردم قول مي دهيم كه مشكلاتي را كه در بازي چهار سال پيش با آن گريبانگير بوديم در بازي هفته جاري نداشته باشيم چرا كه شرايط اردوي فعلي با شرايط تيم ملي در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ به طور كلي متفاوت است.
مربي تيم ملي با مناسب توصيف كردن شرايط اردوي تيم ملي در كيش، خاطر نشان كرد: ۴۸ ساعت پيش از ديدار برابر بحرين به منامه مي رويم و در آنجا همه تسهيلات را براي ملي پوشان فراهم كرده ايم و در عين حفاظت، شرايط آرامي را براي بازيكنان در منامه تدارك ديده ايم.
فركي ادامه داد: بايد گذشته را فراموش كرد چرا كه شرايط تيم  ملي با آن زمان قابل قياس نيست و مطمئن هستيم كه بدون كوچك ترين مشكل در بحرين بازي خود را انجام خواهيم داد و از نظر فني نيز، كار خود را پيگيري مي كنيم اما با تمامي اين مسائل، فوتبال به اين دليل جذاب است كه قابل پيش بيني نيست اما اميدواريم لطف خداوند مانند هميشه يار ما باشد.

امير رضا خادم :
بودجه ورزش افزايش مي يابد
001734.jpg
گروه ورزشي: رئيس كميته تربيت بدني و فراكسيون ورزش مجلس از اقدام كميسيون فرهنگي مجلس در تصويب پيشنهادات ورزشي براي افزايش بودجه اين بخش تقدير كرد وگفت: با تصويب پيشنهادات نمايندگان در كميسيون فرهنگي، بودجه ورزش جان گرفت.
اميررضا خادم ضمن تقدير از كميسيون فرهنگي گفت: اميدوارم پيشنهادهاي مورد تصويب در كميسيون فرهنگي، در كميسيون تلفيق و صحن علني مجلس نيز به تصويب برسند.وي در ادامه اظهار داشت: اميدوارم نمايندگان دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي كه در كميسيون تلفيق حضور دارند با اين پيشنهادات مخالفت نكنند زيرا اين مصوبات جزو ضرورت هاي ورزش ما به شمار مي روند.
خادم در تشريح مصوبات كميسيون فرهنگي مجلس براي افزايش بودجه ورزشي گفت: در بند چ تبصره ۷ بودجه سال ۸۳ مقرر شده بود تا سازمان ها، وزارت خانه ها و شركت هاي دولتي مجاز باشند يك درصد از بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند كه ما براي سال ۸۴ پيشنهاد كرديم، نيم درصد از اين يك درصد به صورت تكليفي وارد بودجه تربيت بدني و نيم درصد ديگر نيز توسط خود سازمان ها و شركت ها در بخش ورزش هزينه شود كه رقم حاصل از اين پيشنهاد ۷۵۰ ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: پيشنهاد ديگر ما بحث بودجه هاي متفرقه معادل ده ميليارد تومان بود كه اين نيز به بودجه قطعي تبديل شد و مقرر شد از اين بودجه قطعي سه ميليارد به كميته ملي المپيك، دو ميليارد براي كمك به فدراسيون هاي ورزشي و سه ميليارد نيز جهت ايجاد و تكميل پروژه هاي ورزشي روستايي و ۷/۱ ميليارد به بحث ساخت و سازها و راه اندازي و تجهيز اماكن ورزشي اختصاص يابد.
وي همچنين از اختصاص يك دهم درصد از بودجه سازمان گردشگري به ورزش روستايي خبر داد و گفت: از اين طريق هم رقمي حدود ۵/۸ ميليارد تومان عايد ورزش كشور شد.

فوتبال باشگاه هاي آلمان
بايرن برد، شالكه مساوي كرد
001737.jpg
پائولوگوئررو ديشب گل دوم بايرن مونيخ را به ثمر رساند
گروه ورزشي- مريم دري منش: در هفته بيستم رقابتهاي فوتبال باشگاهي آلمان، بوندسليگا بايرن مونيخ با پيروزي ۲ بر صفر مقابل باير لوركوزن، فاصله اش را با تيم دوم جدول بيشتر كرد. شالكه كه با يك امتياز كمتر در رقابتي تنگاتنگ با بايرن قرار داشت، با كسب تساوي ۲ بر ۲ برابر هانزاروستوك در اين هفته، با ۳۸ امتياز نسبت به بايرن مونيخ كه ۴۱ امتيازي شده است، مكان خود را در رده دوم بوندسليگا حفظ نمود. در ديگر ديدار اين هفته هامبورگ در زمين نورنبرگ به پيروزي ۳ بر ۱ دست يافت. در اين ديدار مهدوي كيا ۸۳ دقيقه براي تيمش بازي كرد. در ادامه اين رقابت ها هانوفر در زمين خود ۳ بر ۱ مغلوب دورتموند شد. ديدار اشتوتگارت با كايزرزلاترن و بوخوم با بيلفلد به تساوي ۱ بر۱ انجاميد و هرتابرلين نيز ميزبان خود ماينتس را با ۳ گل در هم كوبيد.ديدار تيم هاي مونشن گلادباخ با فرايبورگ و ولفسبورگ برابر وردربرمن نيز آخرين ديدارهاي هفته بيستم بوندسليگا خواهد بود.

قهرماني كوهپيمايان كرمانشاهي و سنگ نوردان اصفهاني
گروه ورزشي: در پايان مسابقات سنگ نوردي و كوهپيمايي قهرماني كشور دانش آموزان، گراميداشت دهه مبارك فجر كه با حضور ۲۰۵ شركت كننده از ۳۱ تيم در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد دانش آموزان سنگ نورد اصفهاني و كوهپيمايان كرمانشاهي بر سكوي نخست تكيه زدند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش مدارس كشور در سنگ نوردي صعود دشوار كه در سالن پورياي ولي اردوگاه باهنر برگزار شد در قسمت تيمي اصفهان اول شد و در قسمت انفرادي سبحان جعفري با گردن آويز زرين به كرمان بازگشت.در كوهپيمايي تيم كرمانشاه با تركيب محدوديان، غلامي نقدي، محمدي و عبدلي و به مربيگري بختيار اميني بهترين عنوان را كسب كرد.

ليگ برتر واليبال ايران
برق و صنام به نيمه نهايي رفتند
گروه ورزشي _ علي شاكري: تكليف دو تيم از چهار تيم صعودكننده در ليگ برتر واليبال ايران مشخص شد. ديروز در سالن ۷ تير ابتدا برق با شكست پاس حضورش را در نيمه پاياني قطعي ساخت و سپس صنام با تكرار پيروزي رفت مقابل سايپا به اين مرحله رسيد.
برق در بازي برگشت همه را انگشت به دهان ساخت. آنها در اين بازي برخلاف بازي رفت در همه خطوط عالي ظاهر شدند. برقي ها با سرويس هاي هدفدار هرگز اجازه خودنمايي به شريعتي ندادند تا همانند بازي قبلي سازنده بهترين پاس ها باشد. در برق اين بار خبري از تعويض هاي پياپي نبود و اين تيم به لطف دفاعهاي هوشيارانه مقبلي و قليچ  نيازي كه همه گاه به كمك بازيكنان كناري دفاع دو نفره را تشكيل مي دادند، ضرب حمله پاس را به درستي مي گرفتند. دراگان و ارمشي و محمد كاظمي هم در حمله پر ثمر ظاهر شدند تا برق با برتري سه بر يك نيازي به معدل گيري در اين بازي پيدا نكند. برق حريف پگاه اروميه در مرحله نيمه پاياني شد. صنام هم با بازي خوب مقابل سايپا حريف پيكان در مرحله بعد شد.
خيال آسوده پيكان و پگاه
در دو بازي باقيمانده از دور اول پلي آف امروز در اروميه و تهران پگاه و پيكان به ترتيب ميزبان تيم هاي پتروشيمي بندر امام و آذرپيام هستند. پيكان و پگاه در بازي رفت خود در خانه اين دو حريف با قدرت پيروز شدند تا امروز با خيالي آسوده حضورشان را در مرحله نيمه پاياني قطعي سازند. پيكان به نظر مي رسد پس از باخت سنگين به برق با درك شرايط در جلد اصلي خود فرو رفته، اين در شرايطي است كه آذرپيام به عنوان يك تيم تازه وارد به حضور تا همين مرحله هم راضي است. آذر پيام در بازي امروز «استانوويچ» يكي از دو بازيكن خارجي خود را دراختيار ندارد.
در اروميه پگاه درست وضعيتي مشابه با پيكان دارد. در اين تيم سامان خداپرست با رسيدن به روزهاي خوب همه را اميدوار كرده است. پتروشيمي فقط با انديشه باخت سربلندانه به مصاف پگاه و تماشاگران پرشمارش مي رود. ساعت بازي پگاه و پتروشيمي ۱۷ و پيكان و آذرپيام ۱۸ اعلام شده است.

پدر كشتي فرنگي روسيه:
ايران تيم جوان و خوبي دارد
گروه ورزشي: همزمان  با برگزاري  پيكارهاي  جام  جهاني  كشتي فرنگي  سال  ۲۰۰۵ در تهران ، جلسه اي  با حضور مسئولان  فدراسيون  كشتي  ايران  و سرمربي  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  روسيه  تشكيل  شد.
در اين  نشست  از سوي  كادر فني  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  درخواست  شد تا پس  از مذاكرات  انجام  شده  ترتيبي  اتخاذ شود پيش  از برگزاري  مسابقه هاي  كشتي فرنگي  قهرماني  سال  ۲۰۰۵ جهان  در شهر بوداپست  مجارستان  يك  اردوي  آمادگي  مشترك  بين  تيم هاي  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  و روسيه  برپا شود.از اين  رو مقرر شد تا درخواست  كتبي  فدراسيون  كشتي  ايران  تحويل  «گنادي آندره ويچ  ساپونوف » شود تا پس  از تصميمات  و موافقت  «ميخائيل  مامياشويلي » رئيس  فدراسيون  كشتي  روسيه ، مقدمات  برپايي  اين  اردوي  آمادگي  مشترك  فراهم شود.
در اين  نشست ، ساپونوف  كه  از او به  عنوان  پدر كشتي  فرنگي  روسيه  نام برده  مي شود، در پاسخ  به  سئوال  محمد بناء راجع  به  تيم  ملي كشتي  فرنگي  ايران  گفت : شما تيم  جوان  و خوبي  داريد. بايد اذعان  كنم  كه حسن  رنگرز كشتي گير وزن  ۵۵ كيلوگرم  ايران  در دنيا صاحب  سبك  و كلاس  است  و حق  اوست  كه  در فينال  مسابقه هاي  جهاني  و المپيك  حضور پيدا كند.ساپونوف  در ادامه  افزود: شما در بعضي  از وزن هاي  خود بايد بيشتر كاركنيد ولي  رضا زيدوند كشتي گير وزن  ۹۶ كيلوگرم  شما هم  بسيار قدرتمند است  وآينده  درخشاني  خواهد داشت .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |