دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۳ - Feb 7, 2005
جزئيات مرگ نوعروس در دادگاه فاش شد
000012.jpg
گروه حوادث: تازه دامادي كه متهم به قتل همسرش بود صبح ديروز در جريان برگزاري جلسه محاكمه به جزئيات مرگ دلخراش همسرش پرداخت.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه كه در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان برگزار شد قاضي ياورزاده و چهار مستشارش رياست دادگاه را برعهده داشتند. در ابتداي جلسه دادگاه رضوانفر _ نماينده دادستان _ پس از حضور در جايگاه به قرائت كيفرخواست پرداخت.
وي گفت: در اين پرونده حميد (۲۲ساله) متهم به قتل عمدي همسرش افسانه.ي است. اين حادثه درحالي رخ داده كه تنها ۷۰ روز از شروع زندگي مشترك اين زوج گذشته است. شب حادثه كه تاريخ ۱۱ شهريور ماه سال ۸۲ بود، ساعت ۱۲ شب افسانه به همراه حميد براي گذراندن دقايقي به بالاي پشت بام رفتند اما پس از چند ساعت بعد از خوردن خربزه ناگهان افسانه به طرز عجيبي از طبقه چهارم به پايين پرتاب شد. بعد از اين حادثه، بلافاصله پيكرنيمه  جان نوعروس به بيمارستان سجاد انتقال يافت اما تلاش پزشكان درخصوص نجات وي نتيجه اي نداد و وي جان باخت.
بعد از مرگ افسانه، خانواده اش با مراجعه به دادسراي شهريار عليه حميد (دامادشان) طرح شكايت كردند و با دستور بازپرس پرونده وي به اتهام قتل عمدي همسرش بازداشت شد.
نماينده دادستان در ادامه افزود:تازه داماد ۲۲ ساله در تمام جلسات بازجويي منكر هر گونه قتل عمدي شده و بيان كرد كه وقتي با همسرش بالاي پشت بام در حال شوخي كردن بود ناگهان تكه اي پوست خربزه باعث شد تا افسانه تعادلش به هم بخورد و به پايين پرتاب شد.
با صدور كيفرخواست از سوي دادسراي شهريار، پرونده براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان ارجاع شد. بنابراين با توجه به تحقيقات صورت گرفته در پرونده و درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.در ادامه جلسه اولياي دم با طرح شكايت خود از دادگاه درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم پرونده كردند. سپس حميد (تازه داماد) ۲۲ ساله، در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.
قاضي: شما متهم به قتل عمدي همسرت هستي آيا آن را قبول داريد؟
متهم: خير. من كسي را نكشتم.
قاضي: شما شامگاه ۱۱ شهريور ماه همسرت را از طبقه چهارم به پايين پرتاب كرده اي. در اين باره چه دفاعي داريد؟
متهم: من او را به پايين پرتاب نكردم.
قاضي: پس چه اتفاقي افتاد، آن را تعريف كنيد؟
متهم: شب حادثه، يكي از همسايگان ما در محل عروسي گرفته بود بعد از خوردن شام به پيشنهاد افسانه به بالاي پشت بام رفتيم تا عروسي را تماشا كنيم. دقايقي نگذشته بود كه همسرم خربزه اي را پوست كند و هر دو آن را خورديم. بعد با صداي آهنگ كه پخش مي شد شروع به رقصيدن و شوخي كردن با يكديگر كرديم. در حال شوخي بوديم افسانه ضربه اي را به پاي من وارد كرد و من هم به شوخي با پايم به پايش ضربه اي را زدم كه ناگهان افسانه تعادلش را از دست داد و در يك لحظه به پايين سقوط كرد.
متهم در ادامه گفت: سراسيمه خودم را به پايين رساندم و با داد و فريادهاي من چند پزشك كه در طبقه اول مطب داشتند بيرون آمدند و بعد از معاينه همسرم اعلام كردند كه وي را سريع به بيمارستان برسانيم. افسانه را به بيمارستان سجاد برديم اما فايده اي نداشت.
متهم در ادامه افزود: آقاي قاضي من و افسانه هيچ مشكلي نداشتيم. من او را دوست داشتم و تمام اينها يك اتفاق بود. حالا هم از اين حادثه بسيار متأثر هستم.
سپس وكيل متهم به دفاع از موكلش پرداخت و قاضي بعد از اخذ آخرين دفاع ختم جلسه را اعلام كرد.

انتقال زن متهم به قتل به پزشكي قانوني
000015.jpg
گروه حوادث: ديروز قاضي شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان دستور انتقال زني را كه مدعي است دچار بيماري رواني بوده و در حالتي غيرعادي مرتكب قتل همسرش شده است به پزشكي قانوني صادر كرد تا بررسي هاي لازم از وي به عمل آيد.
به گزارش خبرنگار ما، زن متهم به قتل روز شنبه در جلسه دادگاه به عنوان آخرين دفاعيات خود به قاضي صولتي گفت: من بيماري اعصاب دارم، ۱۰ سال است كه قرص آرامبخش استفاده مي كنم،  مدتي نيز بيماري  ام شدت گرفته و در بيمارستان بستري شدم. باور كنيد من كسي را نكشتم.
در زمان وقوع اين حادثه من ۷ ماهه حامله بودم ولي همسرم هيچ توجهي به وضعيت جسمي و روحي من نداشت. آن روز وقتي وارد خانه شدم او را در حالي كه با خواهرزاده اش در حال خوردن مشروبات الكلي و مصرف ترياك بودند ديدم، بسيار عصباني شده و اعتراض كردم. همسرم با چاقويي كه در دستش بود به سويم حمله كرد، من چاقو را از او گرفتم و يك ضربه به سينه اش وارد كردم، سپس خانه را ترك كرده و به سمت پايگاه بسيج منطقه رفتم تا مأموران را مطلع از استفاده مشروبات الكلي همسرم كنم. وقتي با مأموران بسيج به خانه بازگشتيم جسد همسرم را در جوي مقابل در ورودي ديديم.
متهمه در ادامه دفاعيات خود تأكيد كرد كه قصد كشتن همسر را نداشته و در يك حالت عصبي دچار جنون شده و يك ضربه چاقو به بدن مقتول وارد كرده است.
قاضي صولتي بعد از شنيدن اظهارات متهمه براي بررسي ادعاي وي در خصوص سابقه بيماري رواني دستور بررسي پزشكي در اين خصوص را به پزشكان مركز پزشكي قانوني صادر كرد.
بر پايه اين گزارش طبق ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامي هر گاه ديوانه يا نابالغي عمداً  كسي را بكشد خطا محسوب و قصاص نمي شود بلكه بايد عائله آنها ديه قتل خطا را به ورثه بدهند.در جرائم قتل نفس يا نقص عضو اگر جرم ارتكابي عمدي باشد و مرتكب صغير يا مجنون باشد و پس از بلوغ يا افاقه مرتكب، مجني عليه در اثر سرايت فوت شود مستوجب قصاص نيست.

يكي از سارقان چك پول هاي بانك ملت كرج دستگير شد
پليس:چند سارق با همدستي يكي از كارمندان بانك ملت كرج هفته گذشته ۴۱۰ فقره چك پول از اين بانك سرقت كردند كه با تلاش ماموران ديروز يكي از آنان دستگير شد.
يكي از مسئولان بانك ملت شهرستان كرج هفته گذشته به ماموران انتظامي اطلاع داد كه ده ها فقره چك پول از اين بانك سرقت شده است . در پي دريافت اين خبر رسيدگي به اين پرونده در دستور كار ويژه پليس و دستگاه قضايي استان تهران قرار گرفت و اكيپي از كارآگاهان زبده به محل مورد نظر مراجعه و كليه كاركنان بانك را مورد بازجويي قرار دادند.ماموران با انجام يك سري كارهاي فني- پليسي ، ديروز يكي از سارقان را به نام «محسن - د» شناسايي و دستگير كردند. اين فرد در بازجويي هاي مقدماتي پس از اعتراف به سرقت گفت: من و چندتن از دوستانم با همدستي يكي از كاركنان بانك تا كنون ۴۱۰ فقره چك از اين بانك ربوده ايم.او ادامه داد: ما پس از سرقت، چك ها را مجدداً بازسازي كرده و در بانك هاي ديگر خرج مي كرديم.گفتني است، تلاش ماموران براي دستگيري سارقان فراري ادامه دارد.

عليزاده: حكم شهلا جاهد اجرا نمي شود
فارس: رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: بعضي از تعاوني هاي مسكن دستگاههاي دولتي در زمين خواري مشاركت دارند و پرونده هاي آنها در مجتمع ويژه رسيدگي به جرائم زمين خواري رسيدگي خواهد شد.
عباسعلي عليزاده درخصوص چگونگي رسيدگي به وضعيت زمين خواري دستگاههاي دولتي گفت: دادسراي ويژه  مبارزه با زمين خواري به دليل مبارزه منسجم با اين معضل تشكيل شده است.
وي افزود: در اين دادسرا تمامي جرائم زمين خواري از جمله جرائم احتمالي نهادهاي دولتي كه در زمين خواري مشاركت داشته  باشند رسيدگي خواهد شد.
رئيس كل دادگستري استان تهران در پاسخ به سئوالي در خصوص چگونگي توقف حكم اعدام شهلا جاهد(همسر سابق ناصر محمدخاني) گفت: اجراي حكم اعدام شهلا جاهد به دليل بررسي بيشتر متوقف شده است.
وي افزود: ما معتقديم كه اين حكم اجرا نمي شود.
رئيس كل دادگستري تهران در خصوص اعتراض كميته حقوق بشر سازمان ملل گفت: در خصوص حقوق بشر ما دو موضوع داريم كه يك مورد آن به قوانين اسلامي و جمهوري اسلامي باز مي گردد.
وي افزود: هيچ كسي در دنيا حق ندارد در خصوص قوانين اسلامي براي كشور تعيين تكليف كند.
عليزاده گفت: ما در مورد عدم بازداشت هاي غيرقانوني و منع شكنجه با دنيا هم عقيده هستيم و در اين راه تمام تلاش خودمان را انجام داده و اگر هم اتفاقي رخ دهد برخورد قاطع مي كنيم.

حادثه در جهان
دستگيري مادر جنايتكار
گروه حوادث: زني كه به دنبال مرگ سه كودك خود متهم به سه مورد قتل عمد شده بود روز گذشته اعتراف كرد كه عمداً از دادن غذا و نوشيدني به كودكانش خودداري مي كرد تا آنها از بين بروند.
به گزارش پليس هانتسويل، ناتشاي وارد ۳۳ ساله متهم به قتل سه فرزند خود كه بين هشت تا يازده سال سن داشته اند است.ونرل جانسون كه مسئوليت اين پرونده را بر عهده دارد در اين خصوص مي گويد: وي اعتراف كرده است كه به عمد از دادن غذا به فرزندانش خودداري مي كرده است. به گزارش پزشك قانوني، هر سه كودك وي از سوءتغذيه شديد رنج مي بردند. با اين وجود ما هنوز منتظر گزارش جامع پزشكي قانوني در خصوص علت و زمان مرگ اين كودكان هستيم.ناتشاي وارد در حال حاضر در زندان ايالتي به سر مي برد.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، پليس اجساد اين كودكان را در سه اتاق مجزا در آپارتمان محل سكونت متهم پيدا كرد. از آن جا كه پليس اجساد كودكان را روز جمعه بعدازظهر پيدا كرده است احتمال مي دهد كه چند روزي از مرگ آنها مي گذشته است. روز جمعه پليس به دنبال يك تماس به مركز فوريت هاي پلي هانتسويل به آپارتمان متهم مراجعه كرده و با مادربزرگ بچه ها و اجساد آنها روبه رو شد. به گفته مأمور تحقيق پرونده، پدر بچه ها كه پليس از افشاي نام وي خودداري كرده است با ناتشاي وارد زندگي مي كرده اما هنگام مراجعه نيروهاي پليس در پاركينگ ساختمان ديده شده است.
به شهادت دوستان يكي از مقتولان، بچه ها از بعد از تعطيلات كريسمس سر كلاس هاي درس خود حاضر نشده و مادر آنها نيز اجازه ورود به منزل را به هيچ كدام از اقوام خود نمي داده است.
مجازات جديد رانندگان متخلف هندي
پليس ايالت بيهار هندوستان به جاي فرستادن رانندگان خاطي به دادگاه، آنان را مجبور مي كند نيم كيلومتر مانند يك قورباغه بجهند.
«بيهار» هندوستان از چندي پيش براي رانندگان متخلف كاميون، مجازات تحقيرآميزي را به جاي محاكمه شدن در دادگاه اعمال مي كند.اين رانندگان در صورت تخلف مجبور هستند مانند قورباغه روي پايشان بنشينند و دستها را روي گوششان گذارده و به فاصله نيم كيلومتر بجهند.
سي سال حبس براي قاتل
گروه حوادث: هيئت منصفه دادگاه عالي ايالت كنتاكي روز گذشته از قاضي دادگاه درخواست كرد كه مرد سي ساله اي را كه متهم به قتل يك مرد هم جنس باز بوده و پس از قتل وي جسدش را در يك چمدان جاسازي كرده بود به سي سال حبس محكوم كند.
جوشا كوترل ۲۳ ساله متهم به قتل ريچي فيليپ است. جوشا در طول جلسات دادگاه همواره ادعا كرده بود كه ريچي قصد آزار و اذيت جنسي وي را داشته است و وي براي رهايي از دستش مجبور به قتل وي بوده است.
پليس كنتاكي، جسد فيليپ را در يك چمدان در نزديكي يك رودخانه پيدا كرد.
طبق برنامه اعلام شده، حكم رسمي نهايي روز اول ماه مارس اعلام خواهد شد و از آن جا كه هيئت منصفه درخواست سي سال حبس براي متهم كرده اند، قاضي نيز طبق قوانين قضايي ايالت كنتاكي نمي تواند حبسي بيشتر از اين براي وي تعيين كند.

مرگ خاموش براي كودك ۷ ساله
گروه حوادث:با شروع فصل سرما، آمار مرگ و مير ناشي از گاز گرفتگي روبه افزايش بوده است؛ به طوري كه يك ماه اخير چندين تن در اثر بي احتياطي در اثر نشت گاز جان باخته اند.
به گزارش خبرنگار ما:نشت گاز منواكسيد كربن در يك خانه واقع در خيابان «۱۷ شهريور» تهران، منجر به مسموميت شديد دو تن از اعضاي يك خانواده و مرگ كوچك ترين عضو آن شد.
اين حادثه بامداد ديروز در حالي صورت گرفت كه اعضاي خانواده در خواب بودند.
صاحب خانه با استشمام بوي شديد گاز از داخل منزل مستاجرش،  سريعاً سازمان آتش نشاني را مطلع كرد. ماموران آتش نشاني با شكستن درب خانه مشاهده كردند كه زوج ۲۴ و ۳۰ ساله به همراه دختر ۷ ساله بر اثر استشمام منو اكسيدكربن در حالت اغما به سر مي برند.
در اين حادثه « رؤيا» ۷ ساله بر اثر مسموميت شديد جان باخت، اما پدر و مادر وي با انجام كمك هاي اوليه و با استفاده از تنفس مصنوعي از سوي امدادگران از مرگ حتمي نجات يافتند. عطايي رئيس ايستگاه ۳ سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني علت حادثه را نشت گاز منواكسيد كربن از دودكش غيراستاندارد بخاري اين منزل اعلام كرد.
كارشناسان سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني همواره بر حصول اطمينان از استاندارد بودن كلاهك، دودكش و استفاده از بخاري هاي ايمني، پيش و پس از وقوع حوادث نشت گاز، به منظور پيشگيري از مرگ و مير ناشي از آن، هشدار داده و تاكيد مي كنند، اما بي توجهي به هشدارها همچنان آمار قربانيان گاز منواكسيد كربن را افزايش مي دهد.
رييس اداره پيشگيري از سوانح و حوادث وزارت بهداشت پيش از اين اعلام كرده بود، در نيمه نخست سال جاري نسبت به نيمه اول سال گذشته ميزان مرگ با گاز منواكسيدكربن با ۱۷۵ كشته، رشد ۱۰ درصدي داشته است.

مجروحيت پنج دانش آموز به دليل
بي احتياطي راننده سرويس
گروه حوادث:بي احتياطي راننده سرويس دانش آموزان معلول جسمي شهر اصفهان منجر به وارد شدن جراحات شديد به ۵ تن از سرنشينان اين خودرو شد.
به گزارش خبرنگار ما: دراثر بي احتياطي راننده سرويس دانش آموزان معلول جسمي خميني شهر اصفهان، خودروي مذكور با تير چراغ برق برخورد كرده كه باعث شكسته شدن تير و افتادن آن بر روي ماشين شده و در نتيجه پنج دانش آموز معلول دچار جراحات شديد شدند.
حال يكي از اين دانش آموزان به دليل ضربه مغزي وخيم گزارش شده است. بنابر اين گزارش دانش آموزان معلول جسمي شهر اصفهان به دليل عدم وجود مدرسه ويژه معلولان در شهر اصفهان هر روز مجبور به طي مسافتي بيش از ۳۰ كيلومتر به شهرستان هاي مجاور هستند.
اين در شرايطي است كه سرويس هاي حمل و نقل اين ۵ دانش آموز به دليل عدم رعايت قوانين تاكنون چندين بار دچار حادثه شده اند كه اين حوادث منجر به زخمي شدن اين دانش آموزان شده كه خود از آسيب هاي جسمي رنج مي برند.
به رغم تقاضاي مكرر خانواده هاي معلولان آموزش و پرورش اصفهان هيچ اقدامي براي احداث مدرسه و يا صدور مجوز ورود اين دانش آموزان به مدارس عادي به عمل نياورده است.

خودسوزي به خاطر عشق
گروه حوادث: يك دختر جوان به خاطر عشق، خودش را سوزاند.
به گزارش خبرنگار ما، اين دختر ۱۹ ساله كه پريا نام دارد، در يكي از خيابان هاي شهر تهران اقدام به خودسوزي كرد. او كه دچار ۸۰ درصد سوختگي شده و تمامي بدن حتي نقاط حساسي مانند گونه، لب و پيشاني اش نيز دچار سوختگي شديد شده است در بخش اورژانس يكي از بيمارستان هاي تهران بستري است. وي در خصوص انگيزه ارتكاب به خودسوزي گفت: مدتي قبل - يكسال پيش- با پسري آشنا شدم و مدتي بعد قرار ازدواج گذاشتيم او حلقه اي نيز براي هردويمان خريد و با خانواده هاي يكديگر هم آشنا شديم اما از چند ماه اخير اخلاقش بسيار عوض شد.
وقتي علت را مي پرسيدم، مي گفت بي حوصله است يا به خاطر مشغله كاري زياد وقت ديدار با من را ندارد.
پريا در حالي كه به شدت حالش بد بود با كلمات مقطع و بريده بريده بقيه داستان را نيز گفت: روز حادثه رفته بودم دنبالش تا براي آخرين بار با هم صحبت كنيم. اول يك عالمه بهانه هاي توخالي آورد و بعد كه ديد من متقاعد نشدم، گفت: راستش من تو را دوست ندارم، هيچ وقت دوست نداشتم.
من كه دگرگون شده بودم، گفتم خودم را آتش مي زنم، گفت مرد نيستي. مرد مي خواهد خودش را آتش بزند. من هم اتومبيل را داخل يك كوچه پارك كردم و با گالن بنزيني كه در صندوق عقب اتومبيل بود خودم را آتش زدم. هاج و واج مانده بود عاقبت كاپشنش را درآورد و مي خواست شعله هاي آتش را خاموش كند.
پسر چند قدم دورتر از تخت پريا ايستاده بود و يكي از دست هايش باندپيچي شده بود. او وقتي مشغول خاموش كردن آتش هاي دختر بوده دست  خودش هم آتش گرفته بود.
دختر با چشمان گريان به پسر اشاره مي كند و مي گويد حلقه ام در دستهايش سوخت اينجا به زور و با انبرك از دستانش درآوردند. سوختگي دختر ۱۹ ساله از نوع حاد است و پرستارها مي گويند احتمال زنده ماندنش بسيار كم است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |