دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۳ - Feb 7, 2005
۲۲ بازيكن تيم ملي انتخاب شدند
تيم ملي امروز راهي بحرين مي شود
تركيب اصلي و يك نيمكت غني براي پيروز شدن
000066.jpg
جهانگير كوثري: امروز تيم ملي فوتبال ايران با ۲۲ بازيكن برگزيده راهي منامه مي شود، تا يكي از حساس ترين بازيهاي خود را در مرحله دوم بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان انجام دهد. با آسيب ديدگي نيكبخت واحدي محمد علوي و مجيد شفيعي، مهدي واعظي، فرهاد مجيدي، بيژن كوشكي، مجتبي جباري، علي بداوي (آسيب ديدگي) و عباس آقايي نيز از ليست اصلي برانكو حذف شدند و بدين ترتيب ۲۲ بازيكن برگزيده براي اين ديدار انتخاب شدند.
دروازه بانان: ابراهيم ميرزاپور، مهدي رحمتي و محمد محمدي.
مدافعان: يحيي گل محمدي، جلال كاملي مفرد، محمد نصرتي، امير حسين صادقي، ستار زارع، حسين كعبي و رحمان رضايي.
خط مياني: جواد نكونام، خداداد عزيزي، ايمان مبعلي، جواد كاظميان، محرم نويدكيا، مهدي مهدوي كيا، فريدون زندي.
مهاجمان: علي دايي، علي كريمي، وحيد هاشميان، آرش برهاني و رضا عنايتي.
تيم ملي با نفرات فوق امروز از طريق كيش راهي منامه مي شود.
حذف واعظي و انتخاب محمد محمدي دروازه بان پرسپوليس از تصميمات تازه برانكوست. با آسيب ديدگي نيك بخت واحدي و علي بداوي، تيم ملي در جناح چپ دچار مشكل بازيكن چپ پاست و تنها ستار زارع را براي بازي در اين پست در اختيار داريم . به نظر مي رسد ستار زارع يكي از بازيكنان ثابت ديدار با بحرين باشد، مگر اينكه برانكو بخواهد با چهار مدافع متمركز و جمع تر از بازيهاي دور اول مقدماتي بازي كند و محمد نصرتي را به چپ ببرد. اگر اين اتفاق بيفتد روشن خواهد شد كه وضعيت دفاعي ما براساس چهار مدافع متمركز كه نزديك به يكديگر دو مهاجم بحرين را تحت فشار قرار مي دهند، چيده شده است. كه اتفاقا احتياط بيشتري را به تيم منتقل خواهد كرد. برانكو با انتخاب خداداد عزيزي فكرهاي ديگري در سر دارد كه بتواند در لحظات حساس از عزيزي و زندي استفاده بهينه كند. برانكو با داشتن نكونام نقطه مركزي خود را ثابت نگه داشته است. اگر مهدوي كيا در سمت راست نكونام قرار بگيرد، گل محمدي در مركز زمين به نكونام خواهد پيوست و باقي مي ماند هاشميان، كريمي و دايي، كه برانكو بايد از بين هاشميان و كريمي يكي را در هافبك چپ قرار دهد. اگر اين اتفاق روي دهد ما در خط مياني و حمله نيروي تهاجمي ناخواسته اي خواهيم داشت كه بتواند بحرين را هميشه تحت فشار و در نيمه زمين خود نگه دارد. مثلث دايي، كريمي و هاشميان با راس حمله دايي قادر است تيم بحرين را دچار اختلال دفاعي و بهم ريختگي دفاعي كند و همين نقطه قوت و پيروزي ما خواهد بود. در كنار اين جمع فريدون زندي، خداداد عزيزي، محمد علوي جواد كاظميان، رضا عنايتي، ايمان مبعلي و آرش برهاني را نيز داريم. نيمكت ذخيره هاي ايران از بحرين بسيار غني تر و قوي تر است، به همين دليل تعويض ها مي تواند براي ما حكم تغييرات مثبت را داشته باشد. در مقايسه با ذخيره هاي بحرين، ايران بسيار شرايط بهتري دارد. خوشبختانه برانكو در اين زمينه تدبير و درايت خود را ثابت كرده است.

مراقب قضاوت ها باشيد
پيكارهاي امروز ليگ كشتي خيلي حساس است
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: امروز و امشب سالن شهداي هفتم تير تهران حال و هواي كشتي دارد. آن هم از نوع كشتي هايي كه هر تماشاگري را بر جاي خود ميخكوب مي كند و هر كدامش مي تواند يك جدال كم نظير باشد. امروز در اين سالن ابتدا پيكارهاي مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد برگزار مي شود و برندگان ديدارهاي اين مرحله هم عصر امروز مقابل هم قرار مي گيرند تا قهرمان اين دوره براي حضور در رقابت هاي جام جهاني ازبكستان شناخته شود (اين وعده اي است كه فدراسيون كشتي آن را داده است).
براي كشتي دوستاني كه با تنظيم وقت خود مي خواهند يك روز كامل را در اين سالن بگذرانند ديدن كشتي هاي سنگين وزن ها ديدني تر و حساس تر از بقيه وزن هاست. در رويارويي تيمهاي پرسپوليس تهران و راه آهن خراسان جدال فردين معصومي با آيدين پولاتچي و در مبارزه تيمهاي پاس و نفت تهران هم مصاف عليرضا رضايي با رجب كارا از جمله زيباترين كشتي هاي مرحله نيمه نهايي است، كه در كنار آن ديگر كشتي هاي اين مرحله نيز جذابيت خاص خود را دارد. در مسابقه تيم هاي پرسپوليس و راه آهن خراسان رقابت بين عليرضا درويشي با واسيلي فدروشين و فريدون قنبري با حميد رسول زاده هم از حساسيت زيادي برخوردار است. ضمن آنكه در ديدار پاس و نفت تهران هم رقابت محمد اصلاني با محمد رضايي، محمد طلايي با بهنام طيبي و واديم تاسايف با مصطفي يونسي نيا از مسابقات حساس بين اين دو تيم است.
كاملا واضح است كه به دليل اهميت بيش از اندازه ديدارهاي صبح و بعد از ظهر امروز ليگ كشتي آزاد، علاقه مندان فراواني خود را به سالن هفتم تير مي رسانند كه حضور آن ها جداي از گرم تر شدن مسابقات مي تواند از اين منظر حائز اهميت باشد كه داوران ديدارهاي امروز حتي حق يك اشتباه كوچك را هم ندارند.
قضاوت ضعيف داوري، عامل اصلي اعتراض تماشاگران است و اين دقيقا نكته اي است كه رعايت و كنترل آن بر همگان امري واجب و لازم است.

المپياد ورزشي محلات تهران افتتاح شد
گروه ورزشي: مراسم افتتاحيه المپياد ورزشي محلات تهران با حضور معاونان شهردار تهران، جمعي از مسئولان ورزشي و ۲۲۰۰ ورزشكار مرد از ۲۲ منطقه شهر تهران در سالن وزنه برداري مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد.
در المپياد ورزشي آقايان محلات تهران كه همزمان با بيست و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شود ورزشكاران مرد در ۷ رشته ورزشي واليبال، پينگ پنگ، بدمينتون، شطرنج، فوتبال، كشتي و فوتسال در فضاها و اماكن ورزشي شهرداري تهران به رقابت خواهند پرداخت.
در اين مسابقات كه تا پايان اسفند ماه سال جاري ادامه خواهد داشت ۴۰ هزار ورزشكار در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضور دارند و مرحله نهايي مسابقات ميان قهرمانان مناطق تهران در سه ماهه اول سال ۸۴ برگزار مي شود.

مدير ورزشي موفق بايد خود را از مطبوعات بداند
000063.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون واليبال در ديدار با اعضاي هيأت رئيسه انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ايران گفت: يك مدير ورزشي موفق بايد خود را از مطبوعات بداند نه عليه آن.
«محمدرضا يزداني خرم» در اين ديدار افزود: رمز موفقيت فدراسيون واليبال در طول چند سال اخير ارتباط مناسب با رسانه هاي گروهي مختلف است.رئيس فدراسيون واليبال تصريح كرد: از همين رو فدراسيون واليبال براي نخستين بار اقدام به تشكيل كميته مطبوعات در اين فدراسيون كرد.وي گفت: فدراسيون واليبال ايران و فدراسيون بين المللي واليبال، شأن و منزلت بالايي براي خبرنگاران قائل است و در جهت حفظ اين منزلت گام هاي مؤثري برداشته است.يزداني خرم كه در هيأت اجرايي كميته ملي المپيك نيز عضويت دارد، ضمن اشاره به وجود كميسيون رسانه ها در اين كميته، جايگاه مطبوعات را در توسعه ورزش كشور مثبت ارزيابي كرد و گفت: خبرنگاران با فعاليت هاي كارشناسي خود نقش تعيين كننده اي در رشد ورزشي يك كشور دارند.

ليگ برتر واليبال ايران
مربع مدعيان با صعود پيكان و پگاه، كامل شد
گروه ورزشي- علي شاكري: با راهيابي پيكان تهران و پگاه اروميه، جمع تيم هاي راه يافته به مرحله نيمه پاياني ليگ برتر واليبال ايران كامل شد. ديروز دو تيم پيكان و پگاه در بازي برگشت خود با تكرار پيروزي بازي رفت مقابل آذرپيام و پتروشيمي دو ضلع ديگر مربع مدعيان را كامل ساختند. پيش از پيكان و پگاه، دو تيم صنام و برق ۲۴ ساعت زودتر جواز صعود گرفته بودند. ناكام بزرگ مرحله پلي آف پاس تيم هميشه روي سكوي سالهاي اخير بود كه در پي شكست رودر رو با برق جاي خود را در مربع مدعيان به تيم شگفتي ساز و غول كش فصل پيش داد.در جمع چهار تيم صعود كرده به مرحله نيمه نهايي همه تيم ها از بختي يكسان براي قهرماني برخوردارند و نمي توان به راحتي انگشت قهرماني را به سوي يك تيم از چهار تيم حاضر در جاده قهرماني نشانه رفت.

ايوانف سرمربي رسمي تيم ملي ايران نيست
گروه ورزشي: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري در رابطه با قرارداد يوردان گئورگي ايوانف مربي سرشناس بلغاري مي گويد: وي هنوز قراردادي با ما امضا نكرده و سرمربي رسمي تيم ملي ايران نيست.وي افزود: ايوانف براي حضور در ايران به يك پزشك و يك ماساژور بلغاري با پيشنهاد خود نياز دارد كه بايد شرايط حضور اين افراد در كشور مهيا شود.

رقابتهاي بين المللي دووميداني دهه فجر آغاز مي شود
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن جام فجر از فردا با حضور ۱۰ تيم خارجي در سالن دووميداني آفتاب انقلاب برگزار مي شود.تاكنون تيم هاي كشورهاي تاجيكستان، پاكستان، كويت، تركمنستان، عربستان، سوريه، ارمنستان، گرجستان و آذربايجان وارد كشور شده اند.تيم هاي بحرين و عمان نيز از كشورهايي هستند كه براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده اند. در اين دوره از مسابقات بيش از ۱۷ باشگاه ايراني نيز حضور خواهند داشت.

فوتبال كالچو
اينتر ده نفره در خانه پارما متوقف شد
000069.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: اينترميلان هنوز تنها تيم بدون شكست ايتالياست، اين تيم در هفته بيست و سوم كالچو در زمين پارما به ميدان رفت و در حالي كه از دقيقه ۳۵ با اخراج ماتاراتزي ۱۰ نفره شد توانست حريف را در خانه متوقف كند.
در اين ديدار سيمپليكو در دقيقه ۳۶ از روي نقطه پنالتي و جيلاردينو (۶۰) ابتدا تيم پارما را از حريف پيش انداختند. تلاش اينتر در ادامه بازي نتيجه داد و اين تيم با دو گل ركوبا (۷۶) و ويري (۸۱) از روي نقطه پنالتي باز هم از يك شكست حتمي رهايي يافت.
اينتر در حال حاضر با ۳۹ امتياز در مكان چهارم قرار دارد. در ساير بازي هاي روز گذشته آ.ث.رم در پايتخت مقابل بولونا به تساوي يك بر يك رسيد. رم توسط مونتلا در دقيقه ۹ به گل رسيد ولي در دقيقه ۶۳ دلاروكو با ضربه اي تماشايي بازي را به تساوي يك بر يك كشاند.
كالياري در زمين خود سه بر يك لچه را شكست داد. تيم هاي اودنيزه و آتالانتا با نتايج مشابه يك بر صفر از سد برشيا و ليورنو عبور كردند. ديدار تيم هاي رجيانا با سيه نا به تساوي سه بر سه رسيد و كيه وو نيز با يك گل مسينا را مغلوب كرد.
در حال حاضر يوونتوس با ۵۰ امتياز در صدر جدول ايستاده است.

بسكتبال جام خليج فارس
دومين پيروزي تيم ملي ايران مقابل پگاه فارس
گروه ورزشي: در دومين روز از مسابقات بسكتبال جام خليج فارس تيم ملي بسكتبال ايران به دومين برد پياپي خود رسيد. در اين ديدار كه در سالن آزادي انجام شد تيم ملي موفق شد با نتيجه ۱۱۳ به ۶۶ تيم پگاه فارس را مغلوب سازد.
پگاه فارس در بازي نخست خود مقابل بازيكنان خارجي ليگ برتر باشگاههاي ايران ۱۰۴ بر ۱۰۱ بازي را واگذار كرده بود. تيم ملي بسكتبال ايران در گام اول موفق شده بود بر تنها تيم خارجي شركت كننده منامه از بحرين پيروز شود.
امروز در آخرين روز اين بازيها در ساعت ۱۵/۱۵ پگاه فارس با منامه بحرين و تيم منتخب بازيكنان خارجي با تيم ملي بسكتبال ايران ديدار مي كنند.

ليگ  دسته  اول  فوتبال  كشور
شكست  تيم  صدرنشين
تيم  پيام  خراسان  عصر يكشنبه  در هفته  شانزدهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته اول  باشگاه هاي  ايران  ، در برابر تيم  صنعت  نفت  آبادان  تن  به  شكست  داد.
در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  تختي  آبادان  برگزار شد، تيم  صنعت  نفت  اين  شهر با مربيگري  پرويز مظلومي  با نتيجه  ۲ بر صفر صدرنشين  گروه  اول  اين  رقابت ها را شكست  داد و به  رده  سوم  جدول  رده  بندي  صعود كرد.
پاسارگاد ۲ - خيبر خرم  آباد صفر شهيد قندي  يزد ۳ - اكباتان  تهران ۱
هما تهران  ۴ - شهرداري  كرمان  صفر صنايع  اراك ۱ - عقاب  تهران  ۱
تراكتورسازي ۲ - شاهين  بوشهر صفر مس  كرمان صفر - مرصاد شيراز صفر
دلوار افزار ۱ - ايران  جوان  صفر برق  ۱- كشت  صنعت  شوشتر صفر
همچنين  ديدار تيم هاي  شهاب  زنجان  و كاوه  تهران  به  دليل  بارندگي  و نامناسب  بودن  زمين  چمن  ورزشگاه  ۱۵ خرداد زنجان  به  زمان  ديگري  موكول  شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |