يكشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۷ - Feb 13, 2005
بي پرواتر با برانكو
تيم ملي و مسير جام جهاني
000348.jpg
گروه ورزشي: سيامك قليچ خاني: ژاپن با گل ديرهنگام و با اقبالي بلند در خانه اش از سد كره شمالي گذشت. پيروزي، كسب سه امتياز و قرار گرفتن در صدر جدول باعث نشد تا مطبوعات ژاپني، از انتقاد دست بكشند. روزنامه يوميوري پرتيراژترين روزنامه ژاپن نوشت: عنصر خوش شانسي بالاتر و برتر از جسارتي بود كه «يون جونگ سو» و گروه با شهامت كره شمالي دست خالي ژاپن را ترك كردند. كره اي ها شانس نداشتند كه دست كم يك امتياز از اين ديدار به دست آورند.
سئوال اين است شانس تا چه زماني با زيكو و گروه او همراه خواهد بود. اين روزنامه و ديگر نشريات ژاپن مسائل فني اين تيم را نيز نشانه رفته اند، اينكه « ما كه  تا ناكاتا» در خط دفاع كيفيت لازم را ندارد و يا اينكه زوج «ياسوهيتواندو» و «تاكاشي فوكونيشي» ضعف هاي بسياري دارند. آيا مطبوعات ايران نيز مي توانند ضعف هاي تيم ملي را بدون آنكه متهم شوند، بررسي كنند. در اينكه كسب يك امتياز در منامه، نااميدكننده نيست ذره اي ترديد نداريم و اتفاقا بسيار اميدواريم اما تيمي كه برانكو به زمين فرستاد، كاستيهاي بسياري داشت و از اين بازي بايد درسهاي بسيار گرفت. تيم ملي بدون هيچ نقصي تدارك ديد، رسانه هاي گروهي همه گونه حمايت لازم را انجام دادند و اين تيم با آرامش كامل به ميدان رفت. امروز تمام راهها به سوي جام جهاني باز است مگر آنكه محافظه كاري، احتياط و عدم جسارت او مسير را ببندد.
امروز با او بي پرواتر صحبت مي كنيم
كنفرانس مطبوعاتي برانكو ايوانكوويچ امروز برگزار مي شود
ايسنا: برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان به سئوالات خبرنگاران پاسخ مي دهد.برانكو ساعت ۱۴ امروز در محل آكادمي فوتبال در جمع خبرنگاران حضور خواهد يافت تا به سئوالات آنان در خصوص ديدار اخير تيم ملي فوتبال كشورمان برابر بحرين و برنامه هاي آينده تيم ملي پاسخ دهد.
دور جديد برنامه هاي تيم ملي فوتبال
ايسنا: دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان براي حضور در ديدار حساس برابر تيم ملي ژاپن از روز يكشنبه بيست و سوم اسفند و پس از پايان هفته بيست و سوم ليگ برتر شروع خواهد شد. اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي نيز بيست و يكم اسفند اعلام مي شود و بازيكنان دعوت شده موظف به حضور در تمرينات يكشنبه و معرفي خود به كادر فني تيم ملي در كمپ تيم هاي ملي هستند. از بيست و سوم اسفند تا سوم فروردين سال ۸۴ اردوي تيم ملي به صورت شبانه روزي در محل كمپ تيم هاي ملي برگزار مي شود و طي اين مدت تيم ملي فوتبال كشورمان در دو ديدار دوستانه به مصاف دو تيم داخلي كشور كه به احتمال زياد از تيم هاي دسته اولي خواهد بود، مي رود. چهارم فروردين آخرين تمرين تيم ملي پيش از رويارويي با ژاپن در زمين اصلي ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي برگزار مي شود و پنجم فروردين دو تيم ايران و ژاپن برابر هم صف آرايي خواهند كرد. گفتني است، تيم ملي كشورمان در آخرين ديدار خود در مرحله رفت روز دهم فروردين در شهر پيونگ يانگ به مصاف تيم ملي كره شمالي خواهد رفت.
كره شمالي كم اميدترين تيم گروه است
ايسنا: بيژن ذوالفقارنسب كه براي تحليل و آناليز بازي دو تيم كره شمالي و ژاپن به شهر توكيو سفر كرده بود، گزارش خود را امروز به فدراسيون فوتبال ارايه مي دهد.
ذوالفقارنسب اظهار كرد: ژاپني ها در اين ديدار با همان تركيب ديدار برابر سوريه به ميدان رفتند چرا كه با توجه به عملكرد موفقيت آميز اين تركيب، زيكو در اين بازي نيز بر روي آن حساب باز كرده بود. تيم ژاپن در اين ديدار يك نيمه خوب بازي كرد اما در نيمه دوم ضعيف ظاهر شد و به لطف گل دير هنگام خود در دقيقه ۹۳ كره شمالي را شكست داد.
وي افزود: بازيكنان كره شمالي در نيمه اول از نظر انجام كارهاي تاكتيكي و نظم تيمي بسيار مبتدي و ضعيف ظاهر شدند و به همين دليل ژاپن خيلي زود به گل رسيد و حتي مي توانست گل هاي بيشتري را نيز به ثمر برساند. در نيمه دوم تيم كره شمالي به طور كامل دگرگون شد و بسيار خوب بازي كرد و حتي ژاپن را تحت فشار قرار داد به نحوي كه ژاپني ها براي حفظ نتيجه دست به دفاع زدند، اما ژاپني ها در دقايق پاياني و بر اثر اشتباه دروازه بان كره به گل برتري رسيدند. ذوالفقار نسب در مورد برداشت خود از دو تيم كره شمالي و ژاپن نيز اظهار كرد: كره شمالي تيم متوسطي است و مي توان اين تيم را كم  اميدترين تيم گروه دانست، البته ژاپني ها نيز مشكلاتي را دارند چرا كه تماشاگران آنها بسيار متوقع هستند واين موضوع استرس ژاپني ها را در بازي هاي خانگي افزايش مي دهد.

سرمربي تيم واليبال نوجوانان امروز انتخاب مي شود
گروه ورزشي - علي شاكري: بالاخره معلوم نشد خبر انتخاب ناصر شهنازي به عنوان سرمربي تيم واليبال نوجوانان ايران چگونه از يك خبرگزاري معتبر به عنوان يك خبر رسمي منتشر و در اختيار مطبوعات قرار گرفت. بعد از انتشار اين خبر فدراسيون واليبال نه تأييد كرد و نه تكذيب و فقط اعلام كرد، امروز بعدازظهر به طور رسمي اقدام به معرفي سرمربي جديد تيم نوجوانان خواهد كرد. آنطور كه شنيده شد سرمربي جديد از ميان سه نامزد مورد تأييد كميته فني خواهند بود. از احمد پوركاشيان، محمد پشنگ و ناصر شهنازي به عنوان سه گزينه مورد نظر ياد شده است. پوركاشيان در سوابق خود عضويت در تيم ملي و قهرماني دوساله با فجر سپاه در ليگ برتر كشور را دارد. پشنگ هم دو دوره دستيار پارك كي ون در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۲ بوسان و بازي هاي انتخابي المپيك ۲۰۰۴ آتن بوده است و شهنازي نيز دو سال پيش با تيم نوجوانان ايران نايب قهرمان آسيا و تيم سوم جهان شده است. هركدام از اين سه نامزد مدافعاني در جمع اعضاي كميته فني دارند.

آغاز رايزني براي كاهش محروميت فدراسيون وزنه برداري
000351.jpg
گروه ورزشي: مهدي قدمي رئيس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در رابطه با اقدامات در حال انجام براي كاهش محروميت يكساله فدراسيون وزنه برداري گفت: به دنبال محروميت تيم ملي ايران از سوي فدراسيون جهاني وزنه برداري (IWF) با علي مرادي صحبت كردم و مشخص شد IWF، قانون قبلي خود مبني بر جريمه نقدي را لغو كرده و به جاي آن محروميت و جريمه زماني را جايگزين كرده است. از طرفي با توجه به اين كه تيم وزنه برداري كارگران در چارچوب كنترل سازمان تربيت بدني نبوده از مرادي خواستم تا با Wada و IWF وارد مذاكره شود تا محروميت ايران كاهش يابد.
وي افزود: البته عدم كنترل لازم از سوي مسئولان تيم وزنه برداري كارگران كاملا محرز است. ضمن اين كه بعيد است كسي در سطوح مديريتي نسبت به دوپينگ توجيه نباشد. وي در پاسخ به اين سئوال كه دوپينگ وزنه برداران كارگر در اثر عدم اطلاع رساني درست صورت گرفته است توضيح داد: وقوع چنين اتفاقي منطقي به نظر نمي رسد مخصوصا در رشته وزنه برداري كه اهميت پديده دوپينگ بيشتر از رشته هاي ديگر است.
دكتر قراخانلو: بايد مقصر اصلي شناخته شود
رئيس كميته ملي المپيك تأكيد كرد: نهايت تلاش خود را انجام مي دهيم تا وزنه برداري در مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي شركت كند.
دكتر رضا قراخانلو در رابطه با محروميت يكساله فدراسيون وزنه برداري گفت: نبايد پيامد خطايي كه چند ورزشكار انجام داده اند شامل حال ورزشكاران ديگري كه تقصيري ندارند شود. بر اين اساس با توجه به نقشي كه رشته وزنه برداري در مدال آوري ايران در مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي  دارد بايد علي كفاشيان با رئيس فدراسيون وزنه برداري هماهنگي هاي لازم را انجام دهد و با توجه به موقعيت علي مرادي در آسيا و جهان بايد نهايت تلاش خود را انجام دهيم تا در اين زمينه تخفيف لازم شامل حال وزنه برداران تيم ملي شود.

سرمايه گذاري روي ورزش قهرماني متمركز مي شود
000354.jpg
گروه ورزشي: محمود خسروي وفا در آغاز دوره جديد چهارساله مديريت خود در فدراسيون جانبازان و معلولين در پاسخ به اين سئوال كه برنامه ريزي هاي فدراسيون در دوره دوم مديريت شما چگونه خواهد بود، مي گويد: ورزش جانبازان و معلولين اكنون با كوله باري از تجربه روبرو است. تجاربي كه نه در عرصه تئوري، بلكه در عرصه عمل به دست آمده است. به همين دليل حركت فدراسيون در دوره دوم به سمت برنامه هاي راهبردي كاربردي و نگاه ساختاري خواهد بود كه البته اين برنامه ها در طرح جامع و چشم انداز ۲۰ ساله ديده شده است. اما با اين وجود با توجه به افت ورزش قهرماني، سرمايه گذاري مكاني و زيربنايي ما بر روي ورزش قهرماني متمركز خواهد شد. اولويت اصلي ما نيز در برنامه ريزي ها با كيفيت مدال همراه خواهد بود نه كميت.

بسكتبال غرب آسيا
صبا باتري حريفان خود را شناخت
در هشتمين  دوره  رقابتهاي  بسكتبال  باشگاههاي  منطقه  غرب  آسيا، تيمهاي  فاسك  لينك  اردن ، الحكمه  لبنان ، الجيش  سوريه ، الحله  عراق  و نماينده  يمن حريفان  تيم  صباباتري  كشورمان  مي باشند.
به  گزارش  «الجزيره  اسپورت » شش  تيم  حاضر در اين  پيكارها كه  از ۲۸ مارس  (۸ فروردين  ۸۴) در اردن  آغاز مي شود، بصورت  دوره اي  با يكديگر رقابت  مي كنند.
براساس  قرعه كشي  اين  رقابتها كه  روز جمعه  در امان  انجام  شد، در نخستين  روز مسابقات ، تيم  صباباتري  كشورمان  با الجيش  سوريه  ديدار مي كند، الحله  عراق  با شعب  آب  يمن  والحكمه  لبنان  با فاسك  لينك  اردن  مسابقه  مي دهند.
سه  تيم  نخست  اين  رقابتها، به  مرحله  نهايي  مسابقات  بسكتبال  جام  باشگاههاي  آسيا كه  قرار است  تابستان  آينده  در فيليپين  برگزار شود، صعود مي كنند.

برترين هاي هفته هفدهم
ليگ برتر هندبال ايران
گروه ورزشي: هفته هفدهم ليگ برتر هندبال ايران با پيروزي تيم هاي شهرداري كرمان، پرسپوليس، كابل هاي مخابراتي شهيد قندي يزد و فولاد مباركه سپاهان پشت سر گذاشته  شد و جدال تيم هاي جام الكتريك قم و كابل خودروي سبزوار به تساوي انجاميد. در پايان اين هفته همچنان فولاد مباركه صدرنشين است. در اين هفته شهرداري كرمان به عنوان بهترين تيم، محسن اخگر به عنوان بهترين مربي، ويكتور كاديكو به عنوان بهترين بازيكن و محمد ياور پور به عنوان بهترين پديده انتخاب شدند.
نتايج بازيهاي هفته هفدهم
* ثامن مشهد ۲۹ _ شهرداري كرمان ۳۰
* دانشگاه آزاد شهركرد ۳۰ _ شهيد قندي يزد ۳۱
* فولاد مباركه سپاهان ۳۴- پاس هرمزگان۱۶
* جام الكتريك قم ۲۰ _ كابل خودروي سبزوار ۲۰
پرسپوليس ۳۷- نيروي زميني تهران ۲۱

فوتبال باشگاه هاي آلمان و انگليس
كايزرسلاترن با گل زندي پيروز شد
گروه ورزشي - حسن حيدري: تيم فوتبال كايزرسلاترن با گل دقايق پاياني فريدون زندي بازيكن ايراني تبارش موفق شد مقابل هانزاروستوك به پيروزي دو بر يك دست يابد.كايزرسلاترن كه در اين ديدار ميزبان بود ابتدا در دقيقه ۵ توسط سايتز به گل اول رسيد. در دقيقه ۵۱ زندي كه در نيمه دوم وارد بازي شده بود موفق شد نتيجه را دو بر صفر كند.تلاش روستوك در ادامه بازي تنها يك بار به بار نشست و در دقيقه ۸۳ پريكا تنها گل تيمش را به ثمر رساند.كايزرسلاترن در حال حاضر با ۳۱ امتياز در مكان نهم جاي دارد. تيم هامبورگ نيز كه تا دقيقه ۷۹ مهدوي كيا را در اختيار داشت موفق شد با همين نتيجه تيم اشتوتگارت را مغلوب كند.باربارز در دقيقه ۱۷ و بويتن (۵۴) از روي پاس مهدوي كيا موفق شدند براي هامبورگ گلزني كنند.در وست فالن نيز تيم دورتموند در ديدار با بوخوم به پيروزي يك بر صفر رسيد. يان كولر در دقيقه ۲۱ تنها گل اين بازي را به ثمر رساند.در ساير بازي ها وردربرمن با دو گل گلادباخ را شكست داد. شالكه با سه گل از سد وولفسبورگ عبور كرد. هرتابرلين نيز دو بر يك نورمبرگ را از پيش رو برداشت.در ادامه اين بازي ها امروز آرمينيابيلفلد ميزبان بايرن مونيخ صدرنشين بوندس ليگاست. لوركوزن نيز با ماينز روبه رو مي شود.در حال حاضر بايرن با ۴۱ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به شالكه در صدر ايستاده است.
چلسي و اختلاف ۱۲ امتيازي
000357.jpg
تيم فوتبال چلسي موفق شد با پيروزي يك بر صفر مقابل اورتون در خانه حريف با ۶۸ امتياز همچنان در صدر جدول باقي بماند. گوديانسن در دقيقه (۶۹) تنها گل اين ديدار را درون دروازه حريف جاي داد.اورتون از دقيقه ۸ اين بازي با اخراج جيمز بيتي ده نفره شده بود.
سايتز با اين ضربه گل نخست كايزرسلاترن را وارد دروازه روستوك كرد

خلاقيت هاي گمشده
جهانگير كوثري
در منامه نباختيم، اما پيروز هم نشديم. مردم از بازي راضي نبودند، كارشناسان و منتقدان نيز بر شيوه انتخابي برانكو صحه نگذاشتند. تيم ملي بديع و با طراوت نبود. بازيكنان نيز چون هميشه تماشاگران را به وجد نياوردند. در مجموع از بازي لذت نبرديم. رضايت حاصل شده در نظر مربيان تيم ملي هم از ته دل نبود.
گاهي اوقات حتي با وجود شكست و انجام بازي خوب، براي تيمهاي بزرگ نوعي رضايت عاطفي و حسي به دست مي آيد. اما تيم ما شكست نخورد، در خانه حريف هم بازي مي كرد، اما هيچكس برنامه برانكو را تأييد نكرد و هرگز نويسنده اي تاكتيك او را تحسين نكرد همانگونه كه شجاعت او در كم رنگ ترين روز به چشم نيامد. آيا ترس از شكست، جو حاكم بر ورزشگاه، برانكو را نيز دچار واهمه هاي پنهان كرده بود؟ برانكو را به دليل شهامت و قدرت ريسك در سخت ترين شرايط تأييد كرده بوديم. جناب برانكو، بهترين مهره ها را در اختيار داشتي، آماده ترين بازيكنان پنج دهه اخير را، پس چرا اينگونه، چرا بيم و هراس و چرا شيوه اي كه تمام خلاقيت ها را قفل كرده بود؟ با برانكو، پنج بازي ديگر در پيش داريم و به ده امتياز ديگر نياز داريم و تا آن روز با او پيش مي رويم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |