دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۸ - Feb 28, 2005
شليك به موتورسوار توسط مأمور انتظامي
گروه حوادث: مأمور نيروي انتظامي كه در پي مظنون شدن به يك موتورسوار به وي شليك كرد بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما ساعت ۵۰/۱۱ دقيقه ظهر ديروز صداي شليك گلوله اي در چهارراه نظام آباد، كوچه سنجري، ساكنان منازل را به خيابان كشاند. آنها با پيكر غرق به خون پسر جواني روبه رو شدند كه در اثر اصابت گلوله بر زمين افتاده بود. بلافاصله يكي از اهالي محل وي را به بيمارستان امام حسين رساند.
به گفته مسئولان بيمارستان امام حسين فرد مجروح كه عباس نام دارد، پس از بررسي اوليه به دليل شدت جراحات وارده به بيمارستان طالقاني تهران منتقل شد.
عباس. س، ۲۰ ساله كه در اثر شليك گلوله به ناحيه گردن مجروح شده بود، پس از انتقال به بيمارستان طالقاني و كسب رضايت عمل جراحي پرخطر از خانواده وي به اتاق عمل منتقل شد كه تا ساعت دريافت خبر (۳۰/۱۶) عمل جراحي بر روي وي ادامه داشت.
خانواده عباس مدعي شده اند كه به فرزندشان به دليل بر سر نداشتن كلاه ايمني توسط مأمور انتظامي دستور توقف داده شده است اما بي توجهي او به اين دستور موجب تيراندازي از سوي مأمور انتظامي شده است.
يك منبع آگاه در مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ درخصوص اين حادثه گفت: متأسفانه اين حادثه ساعت ۵۰/۱۱ دقيقه ظهر ديروز توسط يكي از مأموران گشت انتظامي به وقوع پيوسته است. زمان وقوع حادثه مأموران انتظامي كه در حال گشتزني در حوزه استحفاظي خود بودند به سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت مظنون شده و به وي دستور ايست مي دهند. اما سرنشين موتور كه جوان ۲۰ساله اي بود به دستور ايست مأموران توجهي نمي كند و مأموران به تعقيب وي مي پردازند.
اين منبع آگاه در ادامه افزود: مأمور انتظامي طبق قانون استفاده از سلاح گرم، به جوان موتورسوار دستور ايست مي دهد اما ظاهرا عباس به اين دستورها توجهي نمي كند تا اين كه مأموران مي توانند در پي يك تعقيب و گريز وي را متوقف كنند.
بعد از توقف موتورسيكلت ناگهان سرنشين آن، به طرف مأموران حمله ور شده و قصد خلع سلاح يكي از مأموران را داشته كه همان مأمور در واكنش به حركت جوان ۲۰ ساله اقدام به شليك گلوله مي كند كه باعث مجروح شدن عباس از ناحيه گردن شده است.
وي در پايان افزود: هم اكنون مأمور انتظامي در بازداشت به سر مي برد و تحقيق درخصوص اين كه پسر جوان داراي سابقه كيفري است يا خير آغاز شده است.

۹ شاكي در پرونده آدم ربايي
001380.jpg
گروه حوادث: پرونده مرد جواني كه متهم به آدم ربايي دختران جوان و تعرض به آنان در پارك لويزان بوده با اضافه شدن ۲ شاكي ديگر به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه حبيب نام دارد با داشتن يك پيكان آلبالويي در سطح شهر تردد مي كرد و پس از شناسايي دختران جوان، آنان را سوار خودرو كرده و به اطراف پارك لويزان انتقال مي داد. او در اقدامي جنايتكارانه دختران جوان را مورد تعرض و آزار و اذيت قرار مي داد،سپس آنها را درمنطقه خلوت رها مي كرد.
رسيدگي به اين پرونده به دنبال فرار يكي از دخترها از چنگال وي در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. اين دختر در حالي كه وحشتزده بود در پارك لويزان به اين طرف و آن طرف مي دويد تا اينكه مأموران گشت انتظامي وي را ديدند و پس از بازجويي مقدماتي از وي، مرد را در محوطه شناسايي و دستگير كردند. اين مرد با تشكيل پرونده به دادسراي رسالت انتقال يافت و پس از محاكمه در نهايت به ۳ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد.
اين مرد پس از آزادي از زندان بار ديگر به ادامه اعمال مجرمانه خود پرداخت تا اينكه اين بار يك زن پزشك طعمه اين مرد شد كه سوار بر خودرو پرايد قصد ربودن و آزار و اذيت وي را داشت.
به اين ترتيب كيفرخواست پرونده پس از تكميل تحقيقات قرار مجرميت حبيب صادر شد و پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
بنابراين گزارش صبح ديروز دو شكايت ديگر به اين پرونده افزوده شد. يكي از شكات با مراجعه به دادسراي امور جنايي از حبيب اعلام شكايت كرد و شاكي ديگر نيز با ارائه شكايتي در شعبه ۱۳ در دادسراي ارشاد مدعي شده كه توسط اين فرد مورد تعرض قرار گرفته است.اين در حالي است كه حبيب در آخرين دستگيري خود را «سام» معرفي كرده و از سوي يكي از دادگاه هاي عمومي به ۹۱ روز حبس و تحمل ۵ ضربه شلاق محكوم شده بود.
برپايه اين گزارش، تاكنون اين پرونده ۹ شاكي دارد و قرار است محاكمه اين مرد در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان برگزار شود.

رياست قوه قضائيه
پرونده جنايت قيطريه را بررسي مي كند
001386.jpg
گروه حوادث: پرونده جنايت خانوادگي قيطريه به دستور رياست قوه قضائيه بار ديگر مورد بررسي قضايي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ۸۱ خبر قتل اعضاي پنج نفره يك خانواده در منطقه قيطريه تهران به اطلاع مأموران دايره ۱۰ آگاهي مركز رسيد. در پي اين جنايت ، پدر خانواده كه مالك يكي از كارخانه هاي مطرح مواد شوينده كشور بود به همراه همسر دوم خود، يك پسر و يك دخترش و زن مهماني كه در خانه آنها اقامت داشت با شليك گلوله به قتل رسيدند. اجساد مقتولان بعد از گذشت چندين روز از زمان وقوع جنايت توسط خانواده همسر اول مرد كشف شد.
مأموران پليس در تحقيقات اوليه خود يكي از دوستان محمدرضا پسر كشته شده مرد كارخانه دار را بازداشت كردند. اين متهم نيز همانند ديگر مظنونان ارتكاب قتل تحت بازجويي قرار گرفت. ولي كم كم سخنان ضد و نقيض وي شك كارآگاهان را به خود جلب كرد. تحقيقات بيشتر از عليرضا در نهايت منجر به اعتراف وي به ارتكاب پنج قتل بدون داشتن همدستي شد.
پرونده اين جنايت خانوادگي در وقت ويژه مورد بررسي قضايي قرار گرفت و قاضي با اينكه متهم در تمام طول دادرسي تنها به ارتكاب پنج قتل اعتراف كرده و انگيزه اي براي انجام اين جنايات عنوان نكرده، اما قاضي جواد اسماعيلي بر پايه اعترافات متهم در دايره ۱۰ آگاهي و تقاضاي اولياي دم مقتولان حكم اعدام وي را صادر كرد.
اين حكم در ديوان عالي كشور تأييد و براي اجرا به دايره اجراي احكام ارسال شد.
ولي در زمان معين شده براي قصاص نفس عليرضا، اولياي دم مقتولان كه مدعي بودند در تحقيقات نقايصي وجود دارد توقف موقت حكم تا رسيدگي بيشتر بر روي اين پرونده را خواستار شدند.
عليرضا نيز بعد از اين ماجرا نامه اي به شعبه قاضي اسماعيلي ارسال كرد و در آن بيان داشت كه وي به تنهايي اين قتل ها را انجام نداده است.
برپايه آخرين اخبار، رياست قوه قضائيه از معاون خود خواسته است كه پرونده را بار ديگر مورد مطالعه دقيق قرار داده و توضيحات كاملي از روند رسيدگي قضايي اين پرونده به وي اعلام كند تا در صورت وجود نقص، ابهامات حل شود.
در حال حاضر، پرونده اين جنايت خانوادگي به دستور رياست قوه قضائيه در دادگاه كيفري استان در دست مطالعه قرار دارد.

قاتل در جلسه محاكمه معرفي شد
گروه حوادث: مردي كه با شركت در يك نزاع دسته جمعي باعث مرگ جواني شده بود، به زودي از خود دفاع خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ظهر روز ۱۳ شهريورماه امسال از طريق مأمور حراست بيمارستاني در كرج به پليس جنايي اطلاع داده شد كه پسر جواني در اثر جراحات وارده در اين بيمارستان جان سپرده است. بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند و پس از بررسي مقدماتي دريافتند كه حسن (مقتول) در يك درگيري دسته جمعي توسط فردي به نام حسين به شدت مجروح شده و به اين بيمارستان منتقل شده است.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، تمامي افرادي كه در نزاع دسته جمعي حضور داشتند شناسايي و بازداشت شدند. در تحقيقات مقدماتي از آنها مشخص شد كه حسين كارگر يك رستوران بوده و چند روز قبل از حادثه غذايي را براي چند تن از كارگران در ترمينال شهيد كلانتري كرج مي برد. وي از كارگران درخواست انعام مي كند اما آنان از پرداخت انعام به كارگر رستوران خودداري مي كنند. اين در حالي بود كه كارگران ترمينال پس از اين كه مطمئن شدند كارگر رستوران از محل دور شده با تماس تلفني به رستوران موضوع گرفتن انعام را به صاحبكار وي اطلاع مي دهند.
همين كار باعث اخراج حسين (كارگر رستوران) شده و نخستين انگيزه براي انتقامجويي در وجود حسين برافروخته مي شود. به اين ترتيب حسين و چند تن از دوستانش به نام هاي حامد، سعيد و محمدرضا براي درگيري به محل كار كارگران ترمينال مي روند. پس از چند دقيقه، درگيري به شدت بالا مي گيرد و حسن (يكي از كارگران) در اثر شدت ضربات چاقو كه ظاهراً توسط حسين به وي وارد شده بود، جان
مي بازد. بعد از انجام تحقيقات تكميلي، پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به دادگاه مربوطه ارجاع شد اما حسين در اظهاراتش مدعي شد كه قتل را وي انجام نداده و دوستش محمدرضا مرتكب جنايت شده است.
وي به قاضي پرونده گفته بود از آن جايي كه خانواده محمدرضا از وضعيت مالي خوبي برخوردار هستند، به من گفتند درگيري منجر به قتل را گردن بگيرم. به همين خاطر قتل را قبول كردم. اما پس از چند ماه، نه از وكيل خبري هست، كه آنها هيچ تلاشي براي نجات من انجام داده اند.قاضي با توجه به اظهارات حسين دستور بازداشت محمدرضا را صادر كرد و در تحقيقات با توجه به ضربه اي كه از پشت به مقتول وارد شده بود آشكار شد كه عامل قتل، محمدرضاست.
بنابراين، محمدرضا با قبول اتهام قتل روانه زندان شد و قرار است به زودي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شود.

پايان اسكان موقت زلزله زدگان در زرند
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ديروز در بازديد از مناطق زلزله زده زرند از كنترل كامل شرايط بهداشتي اين مناطق خبر داد.
دكتر مسعود پزشكيان، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پس از بازديد از مناطق زلزله زده زرند اعلام كرد: شرايط بهداشتي در اين مناطق تحت كنترل كامل است.
دكتر پزشكيان ادامه داد: گروه هاي پزشكي با مراجعه خانه به خانه، ساكنان را مورد معاينه قرار داده اند.
او با اشاره به مشكلات روحي و رواني مردم مناطق زلزله زده گفت: به زودي گروه هاي روانپزشكي نيز براي كمك به حل مشكلات روحي مردم آسيب ديده به منطقه اعزام مي شوند.
كريمي، استاندار كرمان نيز در باره آخرين وضعيت زلزله زدگان شهرستان زرند گفت: كار اسكان موقت زلزله زدگان زرند به پايان رسيده و شهرستان زرند به ۱۸ منطقه تقسيم شده و كار امدادرساني به صورت منطقه اي با روند قابل قبولي ادامه دارد.استاندار كرمان از بازسازي شبكه برق تمام مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: شبكه آب تمام روستاهاي زلزله زده نيز به طور كامل بازسازي شده و يا در حال بازسازي است و ارتباط مخابراتي بسياري از روستاها نيز برقرار شده است.
نمايندگان سازمان ملل در زرند
مركز اطلاعات  سازمان  ملل  متحد در تهران  اعلام  كرد : هياتي  از سوي  سازمان  ملل  روز شنبه  به  منظور ارزيابي  وضعيت  منطقه  زلزله  زده  اطراف  زرند به  استان  كرمان  اعزام  شد.
اين  اقدام  با مشورت  گروه  ضربت  بلاياي  طبيعي  وزارت  كشور و دفتر فرمانداري  كل استان  كرمان  انجام  مي شود و تيم  اعزامي  نيازهاي  ضروري  و ميان  مدت  زلزله  زدگان  را بررسي  مي كند.
اين  مركز با اشاره  به  بازديد نماينده  يونيسف  خانم  «كري  اگه » و دكتر «مبشر رياض  شيخ » نماينده  سازمان  جهاني  بهداشت  از منطقه  افزود: سازمان  جهاني  بهداشت  حمايت  فني  و تداركاتي  خود را در اختيار فرمانداري  مي گذارد تا جوابگوي  مسايل  بهداشتي  ناشي  از بحران  باشند.بر اساس  اين  گزارش  ، صندوق  كودكان  ملل  متحد (يونيسف ) تعداد ۵۲۸ توالت  صحرايي  ، ۲۷۳ محافظ  پلاستيكي  ، ۵۰۰ پتو و سه  چادر براي  استفاده  اضطراري  در روستاهاي  خسارت  ديده  از زلزله  توزيع  كرده  است .
همچنين  ۲۵ نفر از امدادگران  سازمان  بهزيستي  كشور كه  توسط  يونيسف  آموزش  ديده اند در حوزه  منطقه  زلزله  زده  فعاليت  مي كنند و اين  صندوق  شش  كانكس  براي  ايجاد مراكز مراقبت هاي  اوليه كودكان ، تحت  مديريت  سازمان  بهزيستي  كشور اهدا خواهد كرد.
اين  گزارش  مي افزايد: برنامه عمران  ملل  متحد، كمك هاي  اضطراري  شامل  اقلامي  نظير چادر ، تخت  خواب ، بخاري  و پتو را براي  استفاده  فوري  به  مناطق  زلزله زده  ارسال  كرده  است .
گزارش  ياد شده  با اشاره  به  اختصاص  ۱۰۰هزار دلار كمك  مالي  توسط  ستاد برنامه  عمران  ملل  متحد براي  زلزله  زدگان  اضافه  كرد : كميسارياي  امور پناهندگان  ملل  متحد ۱۰۰ تخته  چادر و ۱۵۰۰ تخته  پتو به  زلزله  زدگان  زرند اهدا كرده  است .

حادثه در جهان
001377.jpg
قاتل زنجيره اي دستگير شد
سي ان ان :دختر مردي كه به عنوان مظنون قتل هاي زنجيره اي معروف به BTK بازداشت شده است روز گذشته داوطلبانه به مركز پليس تگزاس مراجعه كرده و نمونه خون خود را جهت انجام تحقيقات پزشكي در اختيار پليس قرار داد. به گفته يك منبع آگاه نمونه خون گرفته شده از دختر ۲۸ ساله دنيس ريدر كه جمعه شب گذشته بازداشت شد حدود ۹۰ درصد با نمونه دي ان اي مظنون به قتل هاي زنجيره اي BTK تطبيق مي كند. البته هنوز پليس اين خبر را تأييد يا تكذيب نكرده است. مأمور تحقيق اين پرونده اعلام كرده است كه به محض مشخص شدن نتيجه نهايي اين آزمايش تحقيقات و بازجويي هاي گسترده اي را از متهم آغاز خواهند كرد. پليس ويچيتا ايالت تگزاس، دنيس را جمعه شب در حالي كه در مقابل محل كار خود در خودرواش نشسته بود بازداشت كرد. در حال حاضر دنيس با هشت اتهام مورد قتل درجه اول و دو مورد قتل عمد رو به رو است. تمامي اين قتل ها در فاصله سال هاي ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۱ اتفاق افتاده است. پيش از اين پليس تگزاس قاتل زنجيره اي معروف به BTK را به عنوان عامل اصلي ۸ قتل رخ داده در فاصله اين سال ها معرفي كرده بود. اما پس آنكه دو مورد پرونده قتل ديگر نيز بدون يافتن قاتل اصلي مختومه اعلام شدند، پليس اين دو قتل را نيز به وي نسبت داد.
قاتل زنجيره اي پس از ارتكاب چندين قتل با فرستادن نامه هايي به پليس و رسانه هاي محلي عنوان BTK را كه مخفف دست و پا بستن، شكنجه و قتل است براي خود انتخاب كرد.
قربانيان قتل هاي زنجيره اي به ترتيب وقوع به شرح زير هستند:
ژانويه ۱۹۷۴: ژولي و ژوزف اتلو كه در منزل مسكوني خود به طرز مشكوكي خفه شدند.
آوريل ۱۹۷۴: كاترين برايت ۲۱ ساله در منزلش با ضربات چاقو به قتل رسيد.
مارس ۱۹۷۷: شرلي ويان ۲۴ ساله در حالي كه دست و پايش بسته شده بود از سقف منزلش حلق آويز شده بود.
دسامبر ۱۹۷۷: نانسي فاكس ۲۵ ساله با دست و پاي بسته به قتل رسيده بود.
سپتامبر ۱۹۸۶: ويكي وگرل ۲۸ ساله در منزلش خفه شده بود.
به گفته مأمور تحقيق پرونده قاتل دست و پاي تمامي قربانيان خود را بسته و پس از شكنجه فراوان آنها را به بدترين شكل به قتل مي رسانده است.
با وجود قساوتي كه قاتل نسبت به قربانيان خود به خرج داده است اما از آنجا كه مدت زمان بسيار زيادي از وقوع اولين قتل مي گذرد دادستاني نمي تواند درخواست حكم اعدام براي متهم كند.
يكي از پسران مقتولان كه مادر خود را در اين حادثه از دست داده و به گفته خودش از آن زمان كابوس جنازه مادرش كه به طرز فجيعي به قتل رسيده بود خواب شب را از وي گرفته است پس از شنيدن خبر دستگيري مظنون به قتل در مصاحبه با سي ان ان گفت: در تمام طول اين سال ها اين موضوع اذيتم مي كرد كه مادرم آخرين لحظات عمر خود را گرفتار دستان يك قاتل بالفطره بوده است.
قطعاً آخرين تصويري كه وي از اين دنيا دارد پست ترين تصويري است كه مي تواند وجود داشته باشد.
اين قاتل زنجيره اي در طول اين ۳۰ سال همواره با پليس در تماس بوده و حتي مرگ يكي از قربانيان را شخصاً به پليس اطلاع داد. البته ۲۵ سال تمام پليس هيچ نامه اي از وي دريافت نكرده و به همين دليل تصور مي شد كه وي فوت كرده است. در مارس ۲۰۰۴ ،BTK دوباره ظاهر شده و مسئوليت هشت قتل را بر گردن گرفت و پليس را به دليل ناتواني اش در يافتن قاتل به باد مسخره گرفت.
نقاشي براي كاهش مجازات!
آنانووا: يك سارق آرژانتيني به جبران ربودن اجناس يك كافي شاپ، به مدت ۱۱ ساعت از تعطيلات آخر هفته را بايد خارج از زندان كار كند تا غرامت صاحب مال را بپردازد.
«جوز آلبرتو پريرا» سارق ۳۴ ساله آرژانتيني كه چندي پيش به جرم سرقت از يك كافي شاپ به زندان افتاد، بنابر تقاضاي خود قرار است ۱۱ ساعت از تعطيلات آخر هر هفته را خارج از زندان و به عنوان يك نقاش ساختمان كار كند و بدين ترتيب غرامت صاحب مال را بپردازد!
بر اساس اين گزارش «آلبرتو» كه پس از زنداني شدن اين نقشه را كشيد ابتدا موضوع را با وكيلش در ميان گذاشت و بعد از موافقت او و رئيس دادگاه اجازه چنين كاري را گرفت.
اين گزارش حاكي است، به دستور كارگاه براي جلوگيري از فرار زنداني و عدم بازگشت او به زندان قرار شد يكي از بستگان وي تمام مدت مرخصي مراقب او باشد.
گفتني است ، رئيس دادگاه هدف خود را از موافقت با تقاضاي «آلبرتو» و امكان كاركردن وي ، جلب اعتماد افراد جامعه به يكديگر اعلام كرد.

دختر فراري در دادسرا:
خانه پدرم امن نبود
001389.jpg
گروه حوادث: دختر نوجواني كه مدعي است در خانه پدريش امنيت نداشت بعد از فرار از خانه توسط مأموران انتظامي دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما ليلا ۱۴ ساله دو هفته پيش از منزلشان در يكي از محلات شهر تهران گريخت. خانواده وي پس از اين كه از غيبت دخترشان مطلع شدند از مأموران انتظامي براي يافتن گمشده خود كمك طلبيدند.
عمليات پليسي براي يافتن ليلا آغاز شد. پرونده زير نظر سليماني داديار دوم دادسراي امور جنايي تهران روند پليسي، قضايي خود را طي مي كرد تا اين كه ردي از مخفيگاه اين دختر فراري در يكي از شهرك هاي شهرستان كرج كشف شد، ليلا دستگير شد.
اين دختر ۱۴ ساله بعد از انتقال به دادسراي امور جنايي در خصوص انگيزه خود براي فرار از منزل به بازپرس سليماني گفت:در منزل پدريم امنيت براي من وجود نداشت. زندگي در آن خانه برايم عذاب بود، پدر و برادرم مرا آزار مي دادند و ترس از يك فاجعه دائم روحم را آزار مي داد تا اين كه تصميم به فرار از خانه گرفتم و آنجا را ترك كردم، حال هم از شما مي خواهم مرا به آن خانه بازنگردانيد. بر پايه اين گزارش به دليل سن كم ليلا پرونده وي براي رسيدگي بيشتر به دادگاه اطفال ارجاع داده شد.

تهاتر در پرونده ورامين
001383.jpg
گروه حوادث: قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان براي تسريع در اجراي حكم عاملان قتل ۴ نفر در ورامين از تهاتر استفاده كرد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز پدر «ابراهيم و فاطمه.ش» با مراجعه به شعبه ۷۱ درخواست تسريع در اجراي حكم عاملان قتل فرزندانش را كرد. وي در حالي كه با قاضي پرونده صحبت مي كرد عنوان كرد به خاطر اين كه توانايي پرداخت ديه اسماعيل.ع (متهم رديف اول) را براي اجراي حكم ندارم، تقاضاي قصاص اين مرد را مبني بر قتل دخترم رد مي كنم و خواهان ديه هستم.
قاضي نيز با توجه به اظهارات پدر مقتولان گفت: با توجه به اين حادثه تقاضاي ديه پدر فاطمه را مي پذيريم تا در صورت پرداخت ديه دختر جوان، پدر فاطمه بتواند ديه عامل جنايت را بپردازد. بنابراين براساس اصل تهاتر در قانون مجازات اسلامي تقاضاي وي پذيرفته خواهد شد و اين امر براي تسريع در انجام اجراي حكم قصاص مرد جنايتكار صورت مي گيرد.
برپايه اين گزارش، اسماعيل و معصومه كه عاملان اصلي اين حادثه دلخراش در شهرستان پيشواي ورامين هستند، متهم بودند كه با طرح يك نقشه تنها به انگيزه انتقامجويي، در شهريور ماه سال گذشته، ابتدا فاطمه را در خانه اش كشتند و سپس برادر فاطمه به نام ابراهيم را به بهانه پيدا كردن گنج به قتل رسانده و سپس دو فرزند خردسال خود را كه عماد و مهدي نام داشتند، تنها به انگيزه اين كه شاهدان قتل فاطمه بودند، به طرز فجيعي به قتل رساندند.

زلزله بهاباد يزد را تكان داد
ايرنا: زلزله اي به بزرگي ۸/۴ درجه  مقياس  دروني  زمين (ريشتر) شمال  شرقي  شهر بهاباد واقع  در استان  يزد را شنبه  شب  تكان  داد.
شبكه  لرزه  نگاري  استان  يزد وابسته  به  مركز لرزه  نگاري  كشوري  موسسه   ژئوفيزيك  دانشگاه  تهران  زمان  وقوع  زلزله  به  وقت  محلي  را ساعت  ۲۳ و ۴۰ دقيقه  و ۶/۱۵ ثانيه  شنبه  شب  گزارش  كرد.
زلزله به اغلب منازل مسكوني روستاهاي بخش بهاباد ۲۰ تا۴۰ درصد خسارت زد
بخشدار بهاباد از توابع  شهرستان  بافق  در استان  يزد اعلام  كرد: در بررسي  اوليه  كه  بامداد روز يكشنبه  انجام  شد، اغلب  منازل  مسكوني  روستاهاي  مركز اين  بخش  بر اثر زلزله  شنبه  شب ، ۲۰ تا ۴۰ درصد خسارت  ديد.
عباس  توكلي  افزود: مردم  اين  منطقه  از ترس  زمين  لرزه  و براي  حفظ  جان  خود شب  را تا صبح ، زير باران  در كوچه ها و خيابان  ها، سپري  نمودند.

با رضايت اولياء دم
نامادري از قصاص رهايي يافت
گروه حوادث: نامادري كه مرتكب قتل دختر همسر اول شوهرش شده بود با رضايت اولياء دم از اعدام نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما، سوم دي ماه سال ۷۹ رقيه در حالي كه فريبا ۹ ساله را در آغوش گرفته بود وارد يكي از بيمارستان هاي شهر تهران شد. دختر ۹ ساله بيهوش بود و نامادري وي از پزشكان مي خواست تا تلاش خود براي نجات جان وي را آغاز كنند ولي همه فعاليت هاي پزشكي بي فايده بود و فريبا جان سپرد.
علت مرگ اين دختر ۹ ساله ضربه مغزي عنوان شد. نامادري وي در پاسخ به سؤالات ماموران بيمارستان در مورد اين كه چه حادثه اي منجر به مرگ فريبا شده است گفت: «صبح كه فريبا به مدرسه مي رفت حالش خوب بود ولي وقتي به خانه بازگشت وضعيت جسمي مناسبي نداشت او را به سرعت به بيمارستان انتقال دادم ولي جان سپرد.»
جسد فريبا به دليل اين كه دچار مرگ مشكوكي شده بود به دستور قاضي محمد سلطان همتيار كه در آن زمان رياست شعبه ۱۶۰۸ دادگاه جنايي تهران را برعهده داشت به پزشكي قانوني انتقال يافت تا بررسي هاي لازم بر روي جسد صورت گيرد.
پدر فريبا تحت بازجويي قرار گرفت و در اظهارات خود عنوان كرد: چند بار ديگر نيز دخترم را در حالي كه بدنش كبود بود در منزل ديده بودم ولي هر بار از وي علت كبود شدن بدنش را مي پرسيدم او سكوت مي كرد. همسر دومم نيز در مورد كبودي هاي بدن فريبا هميشه مدعي بود كه در مدرسه كتك خورده است.
رقيه كه بعد از جدايي پدر فريبا از همسر اولش با وي ازدواج كرده بود و از اين ازدواج يك فرزند نيز داشت در اداره آگاهي مركز تحت بازجويي قرار گرفت تا علت اصلي مرگ فريبا مشخص شود.
رقيه بعد از چند مرحله بازجويي در نهايت لب به اعتراف گشود و گفت: «هر بار كه فريبا عصبانيم مي كرد او را كتك مي زدم. روز حادثه با پدر فريبا دعوايم شده بود وقتي فريبا از مدرسه به خانه آمد عصبانيتم را سر او خالي كردم و بر سر يك موضوع كوچك او را به باد كتك گرفتم كه در نهايت حال كودك بد شد. ترسيده بودم. دلم نمي خواست اتفاق بدي برايش بيفتد، او را به سرعت به بيمارستان بردم ولي فريبا مرد.
دادرسي بر روي اين پرونده زير نظر قاضي همتيار انجام شد. اولياء  دم مقتوله كه مادر و پدر وي بودند قصاص نفس رقيه را خواستار شدند. شواهد مندرج در پرونده و اعترافات خود رقيه نيز نشانگر ارتكاب قتل عمدي فريبا توسط وي بود. حكم اعدام رقيه روز بيست و دوم ارديبهشت ماه سال ۸۱ صادر شد.
حكم صادره سي ام تيرماه همان سال از سوي شعبه ۳۹ ديوان عالي كشور تأييد و براي اجرا به اجراي احكام ارجاع داده شد.
برپايه آخرين اخبار مادر و پدر فريبا بعد از آن كه چندين بار رقيه ابراز ندامت و پشيماني خود را از مرگ فريبا به آنها ابراز كرد به دادسراي امور جنايي آمده و از خواسته خود براي اعدام رقيه صرفنظر كردند.
در حال حاضر از جنبه عمومي جرم رقيه بايد چهار سال حبس تعيين شده از سوي قاضي همتيار را در زندان اوين بگذراند.

پرونده قتل در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري
گروه حوادث: پرونده يك كارمند بانك كه در پي اختلاف مالي، پسرخاله اش را به قتل رسانده بود، به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، روز ۲۱ مهرماه سال ۸۲ از طريق ماموران كلانتري ابوسعيد به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد كه در يك درگيري مرد جواني به قتل رسيده است. پس از حضور بازپرس در صحنه وقوع حادثه، در خانه اي واقع در منيريه تهران مشخص شد كه جسد متعلق به پسر جواني به نام احمد است كه توسط پسرخاله اش به نام مرتضي (۲۴ ساله) با ضربات چاقو به قتل رسيده است.
با توجه به شناسايي متهم به قتل، وي بلافاصله شناسايي و دستگير شد و پس از دستگيري انگيزه اصلي از وقوع حادثه را اختلاف مالي عنوان كرد. بعد از انتقال متهم به دادسرا و انجام بازجويي مقدماتي، وي مدعي شد كه داراي بيماري رواني است. به اين ترتيب با دستور بازپرس پرونده وي براي انجام آزمايشات به پزشكي قانوني انتقال يافت، اما پس از چند ماه، نظريه كميسيون پزشكي مبني بر اين بود كه علايم هيچ گونه بيماري رواني در وي مشاهده نمي شود. برپايه اين گزارش، هم اكنون پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه ۷۴ دادگاه ارجاع شده و قرار است اين كارمند بانك در مقابل قاضي پرونده و چهار مستشارش به دفاع از خود بپردازد.

حكم قصاص به خاطر ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان
گروه حوادث: حكم قصاص مردي كه به خاطر اختلافات مالي صاحبخانه اش را به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۲۰ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد.غ متهم است كه در يك درگيري با ضربات چاقو پسر ۲۷ ساله اي به نام سعيد.ن را به قتل رسانده است. گزارش اين حادثه عصر روز ۱۸ خرداد ماه سال ۸۲ به پليس جنايي كرج اطلاع داده شد و ساعتي بعد از جنايت متهم به قتل شناسايي و دستگير شد.
محمد در نخستين بازجويي ها به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را از وقوع جنايت، اختلاف مالي عنوان كرد. اين در حالي بود كه پس از تكميل تحقيقات، كيفرخواست توسط نماينده دادستان بر روي پرونده صادر شد و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان توسط قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش محاكمه شد.
اين مرد در آخرين دفاع خود درباره اين گونه وقوع حادثه گفت: من با مقتول بر سر مبلغ ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان اختلاف مالي داشتيم كه اين اختلاف مالي به خاطر قبض آب و برق مغازه اي بود كه در آن كار مي كرديم. روز حادثه، سعيد به خانه ام آمد و به خاطر اين مبلغ شروع به داد و فرياد كرد. من هم حاضر به پرداخت پول نشدم.
با وساطت همسايه ها، سعيد به خانه اش بازگشت اما چند ساعت بعد مجدداً به همراه چند نفر ديگر به خانه ام آمد و دوباره شروع به داد و فرياد كرد. همان موقع بود كه من از شدت عصبانيت چاقويي را برداشتم و به طرف وي حمله ور شدم.
بعد از برگزاري جلسه محاكمه قاضي شعبه ۷۱ با توجه به درخواست اولياي دم، صدور حكم قصاص را اعلام كرد و پرونده  براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد و صبح ديروز مورد تأييد قرار گرفت. اين در حالي است كه چندي قبل مادر مقتول با مراجعه به دادگاه در خصوص وقوع قتل اعلام رضايت كرده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |