دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۸ - Feb 28, 2005
جام قهرماني ليگ برتر واليبال
پگاه در انديشه جبران بازي رفت
نيمه جام در دست هاي صنام
001359.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: امروز با انجام نيمه دوم فينال ليگ برتر واليبال ايران، جام قهرماني در اروميه در دستان پرتوان يكي از كاپيتانهاي صنام (تركاشوند) و پگاه (خداپرست) به پرواز درمي آيد. صنام با پيروزي قاطع در نيمه اول فينال رفت در تهران تنها به اندازه يك بند انگشت با جام قهرماني فاصله دارد و اين در حالي است كه ميزبان شهرستاني آن پگاه براي رسيدن به جام راهي سخت دشوار انتظارش را مي كشد. همه اميد و دلگرمي پگاه به نفس گرم تماشاگراني برمي گردد كه در اين فصل هيچگاه اين تيم را در مقابل حريفان تنها نگذاشته اند. اگر در بازيهاي پيشين دو الي سه هزار تماشاگر پشت دربها به دليل عدم گنجايش سالن استانداري از راهيابي و ديدن بازيها محروم مي شدند، اين بار با توجه به اهميت مسابقه پيش بيني مي شود شمار آنها از مرز پنج هزار نفر هم خواهد گذشت. چه بسا امروز با وجود علاقه بي حد و حصر مردم اروميه به واليبال يك سالن ۱۵ هزار نفره هم نمي توانست جوابگوي اشتياق و علاقه بيش از حد آنان باشد. چنين شرايطي مسئولان برگزاري مسابقه فينال برگشت را وامي دارد تا براي كنترل و نظم بازي برنامه ريزي قوي و دقيقي داشته باشند.پگاه در بازي رفت چوب عدم دورنگري بازيكنان را خورد و هرگز در اندازه هاي يك تيم فيناليست ظاهر نشد، اما اين بازي حكايت خاص خود را دارد و آنها مجبورند زير شلاق تشويق هاي تماشاگران از همه وجود و توانايي هاي خود براي كسب پيروزي بهره بگيرند.
صنام در همان بازي رفت تفاوتهاي يك تيم باسابقه و تازه پاگرفته را در مقايسه با پگاه به خوبي عيان ساخت و حضور در اروميه سه روز پيش از بازي برگشت هم نشات گرفته از تفكرات حرفه اي در نزد كادر فني و مديران اين تيم داشت. در بازي رفت دو تيم، هرچه صنام با ستاره هايش در كار گروهي و اجراي تاكتيك حمله و دفاع موفق بود، پگاه اسير تك نوازي و ناهماهنگي تيمي بود و تنها «ماركوويچ» با برجستگي خاص در كنار درخشش تركاشوند، معروف، شياري، زارع، تابش نژاد و شيركوند به چشم مي آمد. اين بار و در بازي برگشت هر دو تيم باانگيزه هاي بسيار، صنام براي تكرار پيروزي رفت و پگاه با انديشه جبران، چهره اي كاملاً متفاوت با بازي قبلي خواهند داشت. شناخت كادر فني دو تيم از موجوديت يكديگر باعث خواهد شد تا جدال سخت تري براي نيمه دوم فينال ليگ برتر پيش بيني شود.ديروز در تهران تكليف تيمهاي سوم تا ششم ليگ برتر مشخص شد. در سالن ۷تير پاس با تكرار پيروزي رفت مقابل سايپا در جاي پنجم ايستاد و سايپا ششم شد. در بازي برگشت رده بندي، پيكان با برتري در مجموع دو ديدار به مقام سومي بسنده كرد و برق شگفتي ساز ليگ با عنوان چهارم آرام گرفت.

قرعه كشي فوتسال جام ملتهاي آسيا
ايرنا: آيين  قرعه كشي  هفتمين  دوره  رقابت هاي  فوتسال  قهرماني  آسيا روز جمعه هفته  جاري  (۴ اسفندماه) با حضور نمايندگان  تيم هاي  شركت كننده  در شهر هوشي مينه  ويتنام  برگزار مي شود.به  گزارش  سايت  رسمي كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، ۲۴ تيم  شركت كننده  در اين  رقابت ها در قالب  شش  گروه  چهار تيمي قرار خواهند گرفت  كه  تيم هاي اول  هر گروه  به  همراه  دو تيم  برتر كه  داراي  بهترين  نتيجه  و عملكرد باشند، به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  صعود خواهند كرد.

اتمام حجت پروين با سوبل و بازيكنان
001365.jpg
مهر: تمرينات تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست مقابل استقلال روز گذشته درحالي برگزار شد كه علي پروين مديرفني اين تيم بازيكنان و سرمربي اين تيم را مورد سرزنش قرار داد.
براساس اين گزارش، بازيكنان پرسپوليس بعدازظهر ديروز براي انجام تمرينات خود راهي ورزشگاه كارگران شدند اما قبل از آنكه تمرين آغاز شود علي پروين آنها را ۴۵ دقيقه در رختكن ورزشگاه حبس كرد.مديرفني تيم پرسپوليس دراين جلسه صحبت هاي تندي را عليه بازيكنان اين تيم مطرح كرد و خطاب به بازيكناني كه در مصاحبه با نشريات ورزشي اشتباهاتشان را نپذيرفته اند گفت: من نمي دانم شما به دنبال چه چيزي مي گرديد.
علي پروين پس از صحبت هايي كه با بازيكنان داشت حدود ۳۰ دقيقه به طوراختصاصي و با لحني تند با راينرسوبل صحبت كرد كه آرش فرزين صحبت هاي اورا كلمه به كلمه براي سرمربي پرسپوليس ترجمه كرد.
پس از اين اتفاقات بازيكنان به داخل زمين رفتند و تمريناتشان را در سكوت خاصي برگزار كردند.

تهران ميزبان اجلاس هيات رئيسه بوكس جهان
001362.jpg
ايرنا:فدراسيون  بين المللي  بوكس  روز يكشنبه ، موافقت  خود را با درخواست ايران  براي  ميزباني  اجلاس  هيات  رئيسه  اين  فدراسيون  در تهران  اعلام  كرد. احمد ناطق نوري  رئيس  فدراسيون  بوكس  ايران  و عضو كميته  جوانان  فدراسيون  بين المللي  بوكس ، در اجلاس  هيات  رئيسه  اين  فدراسيون  كه  ماه  گذشته  در ليورپول  - انگليس  برگزار شد، خواستار برگزاري  اجلاس  آتي  هيات  رئيسه  اين  فدراسيون  در تهران  شده  بود.زمان  اين  اجلاس  به زودي  از سوي  فدراسيون  بوكس  اعلام  خواهدشد.همچنين  فدراسيون  بين المللي  بوكس ، موافقت  خود را با برگزاري  مسابقات بوكس  قهرماني  نوجوانان  جهان  اعلام  كرد.بدين  ترتيب  نخستين  دوره  مسابقات  بوكس  قهرماني  نوجوانان  جهان  در رده سني  ۱۳ تا ۱۵ سال  برگزار خواهدشد.

ملي پوشان واليبال امروز معرفي مي شوند
چند ساعت پس از پايان ليگ برتر واليبال ايران، «پارك كي ون» ۱۶ بازيكن دعوت شده به اردوي تيم ملي را معرفي مي كند. با توجه به زمان كم تا شروع بازيهاي كشورهاي اسلامي فدراسيون واليبال از سرمربي كره اي تيم ملي خواست تا با حداقل دعوت شدگان كارش را آغاز كرده و حداكثر دعوت را به بعد از اين بازيها موكول كند.

اندونزي فاتح واليبال ساحلي دهه فجر
در پايان چهارمين دوره واليبال بين المللي دهه فجر (جام خليج هميشه فارس) عنوان قهرماني و نايب قهرماني به تيم هاي اندونزي رسيد. مكان سوم نصيب تيم قزاقستان شد و نماينده ايران سام الكتريك در جاي چهارم ايستاد. اين مسابقات سه روز در جزيره كيش به طول انجاميد و دور دوم اين بازي ها از روز چهارشنبه هفته جاري تحت عنوان تور ساحلي آسيا آغاز خواهد شد. ۹ تيم خارجي به همراه پنج تيم از ايران در تور ساحلي آسيا شركت دارند.

كالچو ايتاليا
پيروزي يوونتوس با درخشش دل پيرو
001368.jpg
گروه ورزشي-حسن حيدري: تيم فوتبال يوونتوس با درخشش الساندرو دل پيرو موفق شد به پيروزي سه بر صفر برابر سيه نا دست يابد.
در اين ديدار دل پيرو در دقيقه ۳۵ و ۶۳ از نقطه پنالتي دوباره دروازه حريف را باز كرد و گل سوم نيز توسط امرسون برزيلي در دقيقه ۵۰ به ثمر رسيد.در حال حاضر يوونتوس با ۵۷ امتياز در صدر جدول باقي ماند.در ورزشگاه المپيك رم تيم لاتزيو با دو گل از سد پارما گذشت.ماسيمو اودو در دقيقه ۱۹ از روي نقطه پنالتي و آنتونيو فيليپيني (۹۰) گل هاي اين ديدار را درون دروازه حريف جاي دادند.
تيم پالرمو نيز در هفته بيست وششم دست به يك شگفتي بزرگ زد و با دو گل تيم پرستاره آ.ث.رم را شكست داد.فرانكو برنزا (۵۴) و لوكاتوني (۹۱) دو گل اين ديدار را به ثمر رساندند.پالرمو در اين بازي از دقيقه ۷۳ با اخراج باروني ۱۰ نفره شد اما نتيجه را تا پايان حفظ كرد.در ساير بازي هاي اين هفته بولونا و ليورنو به تساوي بدون گل رسيد.
كالياري با آتالانتا به تساوي سه بر سه رسيدند و تيم هاي لچه ورجيانا با نتايج مشابه يك بر صفر برابر مسينا و كيه وو به برتري رسيدند.

پرسپوليس و سازمان تربيت بدني
جهانگير كوثري
بازي دو تيم استقلال و پرسپوليس هميشه به عنوان يك رخداد بزرگ در رشته فوتبال پيش زمينه و پس زمينه هاي بسياري داشته است. اما پس لرزه هاي اين بازي براي تيم بازنده اساسا باعث مشكلات، دردسرها و گاهي تغييراتي هم شده است. اين بار قرعه به نام پرسپوليس افتاده است. درحالي كه هنوز تيم مغلوب بالاتر از استقلال قرار دارد و شانس قهرماني را نيز از دست نداده است، اما چرا يك تيم با يك شكست بايد سازمان مديريتي و فني اش بهم بريزد؟ پس از بيست هفته اختلافات مديريت فني و سرمربي آن حل نشده باشد؟ پرسپوليس به عنوان يك سرمايه ورزشي بزرگ و الگوي نسل امروز ورزش نيازمند حمايت معنوي بيشتر و كمك هاي مالي حساب شده تري است.
تا فلسفه وجودي مدير فني (تفاوت نمي كند چه كسي در اين پست قرار گيرد) تعريف نشود و حيطه قدرت و دخالتش تعيين نگردد، مشكل پرسپوليس حل نخواهد شد. سازمان تربيت بدني به عنوان مسئول، مالك و صاحب اصلي باشگاه پرسپوليس نمي تواند تا ابد براساس سياست و رفتار ديپلماتيك اين تيم را اداره كند. مي توان عذر سوبل را خواست و تيم را به گروه پروين سپرد و يا سوبل را قدرت داد و مدير فني را برداشت. براي تصميم در مورد يك حركت كه پشتوانه مردمي دارد نبايد نگران بود. اين نوع شيوه ها ديگر در اين مقطع مؤثر واقع نخواهد شد.
با صداقت و صراحت مي توان اين ريشه دوسويه پرسپوليس را براي هميشه خشكاند. سازمان تربيت بدني يكي از بهترين و مطمئن ترين مديران ورزش خود را براي حل مشكلات پرسپوليس خرج كرد، اما به دليل عدم حمايت قاطع ، او نيز به نوعي سوخت و مشكلات حل نشد. نگراني سازمان تربيت بدني از چيست كه اين تيم مردمي نمي تواند روي يك نظم تيمي و باشگاهي و رعايت اصول مديريت به كار خود ادامه دهد. نسل نوجواني كه امروز به دنبال پرسپوليس تمام احساسات خود را به كار مي گيرند را كم نگيريم و يادمان باشد كه اين نوع شكست ها نوعي حقارت عاطفي در آنها به وجود مي آورد. براي منافع مردم از خواسته هاي شخصي بايد گذشت، حتي اگر در اهداف بلندمدت خود، دورنماي گسترده اي در پيش روي داريد.

موقعيت تنيس ايران در آسيا را حفظ مي كنيم
گروه ورزشي: جام ديويس معتبرترين رقابت تنيس در جهان است و به اين رشته پرطرفدار جهان هويت ملي مي دهد.
مهندس عليرضا خروشي رئيس فدراسيون تنيس ضمن اعلام اين مطلب افزود: پس از دگرگوني در تنيس و جوانگرايي در اين رشته تلاش بسيار مضاعفي انجام داديم تا تيم ملي قدرتمندي را بسازيم و اكنون اميدواريم كه در جام ديويس با غلبه بر كويت موقعيت تنيس ايران در آسيا حفظ شود. رئيس فدراسيون تنيس در ادامه گفت: براي آمادگي تيم ملي تنيس، اين تيم را به هندوستان و اسپانيا فرستاديم. اردوي تنيسورها در اسپانيا در بيست سال اخير بي سابقه بوده است.همچنين اين تيم بيش از شش ماه است كه در اردوي شبانه روزي بسر مي برد، ما حتي يك اردو در قطر نيز در نظر گرفته بوديم كه مربيان تيم ملي صلاح نديدند.
خروشي در پايان گفت: برنامه هاي سال ۸۴ تنيس را كه بسيارهم مفصل است را به زودي اعلام مي كنيم.

ليگ برتر بسكتبال ايران در آستانه بازيهاي مرحله دوم
گروه ورزشي: دور برگشت مرحله دوم پلي آف ليگ برتر بسكتبال ايران امروز با انجام ۸ ديدار و شناخت تيم هاي برتر وارد مرحله سوم خود خواهد شد. برنامه بازيهاي امروز به شرح زير است، نام تيم هاي ميزبان اول آمده است:
* مهرام تهران _ نگار سنگ شهركرد
* صبا باتري تهران _ پگاه فارس
* راه آهن تهران _ صنام تهران
* پگاه همدان _ پيكان تهران
* ذوب آهن _ پتروشيمي بندر امام
* گلين ماكارون بابل _ پيام اصفهان
* فرش مشهد _ دخانيات تهران
* شهرداري گرگان _ شهيد قندي

مرادي : اعتراض حق مسلم كامكار است
ايسنا: علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و دبيركل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا در رابطه با مجمع فدراسيون وزنه برداري مي گويد: طبق مقررات و آئين نامه  سازمان تربيت بدني براي انتخابات روساي فدراسيونها، تمامي برنامه ها انجام شده و در انتظار برگزاري مجمع هستيم. برگزاري آزاد انتخابات يكي از افتخارات سازمان تربيت بدني است. وي همچنين درمورد انتخابات فدراسيون جهاني وزنه برداري خاطر نشان كرد: انتخابات فدراسيون جهاني وزنه برداري IWF هر چهار سال يك بار برگزار مي شود كه اين بار اين مراسم مصادف شده با جشن يكصد سالگي فدراسيون جهاني كه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود. انتخابات روز پنجشنبه هفته جاري خواهد بود. در اين راستا ايران دو كانديدا بصورت رسمي و يك كانديدا به صورت غيررسمي در اين انتخابات خواهد داشت. همچنين برطبق سياست سازمان ورزش كشور ما هم به دنبال كسب كرسي هاي بين المللي هستيم كه اميدواريم در اين راه موفق باشيم. رئيس فدراسيون وزنه برداري درمورد نامه اعتراض آميز سهيل كامكار، يكي از وزنه برداران دوپينگي تيم كارگران تصريح كرد: كامكار در نامه خود اعتراضاتي به ستاد ملي مبارزه با دوپينگ داشته كه به فدراسيون ارائه كرد و از ما خواسته تا اين موضوع به مسئولان ستاد نيز اعلام شود. البته اعتراض حق مسلم كامكار يا هر ورزشكار دوپينگي ديگر است و فدراسيون نيز به عنوان حامي همه وزنه برداران پيگير موضوع خواهد بود. مرادي در پاسخ به اين سئوال كه كامكار چرا اكنون و پس از گذشت ۵ ماه از اخذ تست اعتراض مي كند، يادآور شد: نتيجه تست دوپينگ به تازگي به وي اعلام شده، لذا اكنون اعتراض كرده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |