دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۸ - Feb 28, 2005
روحاني:
به اروپا گفتيم توقف غني سازي را
براي هميشه از ذهنتان خارج كنيد
گروه سياسي: دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: تا پايان اسفندماه مي توان ارزيابي كرد كه آيا ادامه مذاكرات مفيد است يا خير.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر حسن روحاني، صبح روز گذشته پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص ارزيابي سفرش گفت: مذاكرات با سران دو كشور اروپايي فرانسه و آلمان مفيد بود و در مجموع يك گام به جلو محسوب مي شود.
با اين مذاكرات برخي مشكلات و موانع كه در مذاكرات كارشناسي وجود دارد سريعتر مرتفع خواهد شد و ارزيابي ما اين است كه با تلاش سران دو كشور فرانسه و آلمان شاهد ظرفيتهاي جديدي در مذاكرات خواهيم بود.
روحاني تحرك بخشيدن به مذاكرات را هدف سفر دانست و افزود: به هر حال ما مذاكراتي را با اروپا داريم كه در برخي موارد با كندي و مشكلات همراه است لذا هدف ما رفع برخي موانع و تحرك بخشيدن بيشتر به مذاكرات است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ما در مورد سقف زماني مذاكرات اظهار داشت: از ابتدا گفته ايم كه مذاكرات را تا زماني كه در حال پيشرفت است ادامه مي دهيم و همواره اعلام كرده ايم تا پايان سه ماه مي توانيم ارزيابي داشته باشيم هم اكنون به پايان سه ماه نزديك هستيم و در آن زمان است كه ارزيابي مي كنيم آيا ادامه مذاكرات مفيد است يا خير.
روحاني تصريح كرد: اصولاً اروپا در ارزيابي خود نسبت به پرونده هسته اي اشتباه محاسبه اي دارند و آن اين است كه ايران را تشويق به دست برداشتن از سوخت هسته اي بكند كه ما در اين سفر در جهت رفع اين تشويق برآمديم و به صراحت اعلام كرديم كه اين رفع اشتباه محاسبه اي سران سه كشور اروپايي بود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: در اين سفر با لحن روشن و صريح در مذاكره با سران سه كشور اروپايي اعلام كرديم كه مسئله توقف را براي هميشه از سرتان بيرون كنيد، چرا كه اين چيزي نيست كه براي ايران قابل قبول باشد.

طرح هفت  ماده اي البرادعي براي جلوگيري
از گسترش سلاحهاي هسته اي
فارس: مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پيشنهادي هفت ماده اي براي اجلاس بازنگري در پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي، از كشورهاي داراي سلاحهاي اتمي خواست به پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي بپيوندند.به گزارش روزنامه آساهي چاپ ژاپن، محمد البرادعي، براي اين اجلاس كه قرار است در ماه مه در نيويورك برگزار شود، اين پيشنهادات را به منظور جلوگيري از گسترش تسليحات اتمي، ارائه كرده است:
۱. جداسازي پلوتونيوم و ساخت تجهيزات براي غني سازي اورانيوم به مدت پنج سال به حال تعليق درآيد.
۲. تلاشهاي كنوني را كه هدايت آن براساس طرح آمريكايي كاهش تهديدات جهاني و همچنين ابتكار ديگر كشورها، صورت مي گيرد، تشديد كنيم تا رآكتورهاي تحقيقاتي سراسر دنيا كه با اورانيوم بسيار غني شده كار مي كنند، خصوصا آنهايي كه با سوخت فلزي كار مي كنند و مي توانند به عنوان ماده بمب هسته اي استفاده شوند، تغيير يابند. اين رآكتورها بايد طوري تغيير يابند كه در آن از اورانيوم غني  شده با درجه پايين استفاده كرد.
۳. كارايي معيارهاي بازرسي را با تهيه «پروتكل  الحاقي» به عنوان هنجار تشخيص پايبندي كشورها به ان.پي.تي بالا ببريم. بدون قدرت زياد اين پروتكل، حقوق بازرسي آژانس بين المللي انرژي اتمي محدود است. اخيرا در ايران و ليبي ارزش آن را شاهد بوده ايم و بايد براي همه كشورها اعمال شود.
۴. از شوراي امنيت سازمان ملل بخواهيم در خصوص هر كشوري كه از ان.پي.تي خارج شود، در صورتي كه تهديد خروج از ان.پي.تي متوجه امنيت و صلح بين المللي است،  به سرعت و به طور موثر عمل كند.
۵. از كشورها بخواهيم مطابق قطعنامه اخير ۱۵۴۰ شوراي امنيت عمل كرده و هرگونه تجارت غيرقانوني مواد و فناوري هسته اي را تعقيب و عاملان آن را مجازات كنند.
۶. از پنج كشور دارنده سلاح هسته اي بخواهيم به منظور افزايش اجراي تعهدات صريح خود به خلع سلاح هسته اي، به ان.پي.تي بپيوندند .
۷. با توجه به بي ثباتي بوجود آمده در اثر تنش هاي درازمدتي كه مساله تكثير سلاحهاي هسته اي را بيش از پيش در مناطقي مانند خاورميانه و شبه جزيره كره، مطرح كرده است، بايد براي حل مشكلات امنيتي موجود اقدام كرده و در هر جا كه لازم باشد، تضمين هاي امنيتي را ارائه كنيم.

آصفي:
از غني سازي دست برنمي داريم
گروه سياسي : آصفي تصريح كرد نيازي به حضور آمريكا در مذاكرات هسته اي نيست و چنين چيزي تاكنون مطرح نشده است. اما اگر اروپا و آمريكا بخواهند سازوكاري را طراحي كنند، براي اين كه زودتر به نتيجه برسيم ما استقبال مي كنيم زيرا به نفع همه طرح هاست.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز گذشته در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي درخصوص اظهارات سخنگوي وزارت خارجه انگليس و سنگ اندازي انگليسي ها در مذاكرات گفت: اين اظهارات كمك كننده نيست و مخالف توافق پاريس و گفت وگوهاست و ما نمي توانيم اين را قبول كنيم. از ابتدا گفته ايم تعليق موقت و داوطلبانه است و در سفر اخير روحاني به آلمان و فرانسه هم درخصوص اين موضوع صحبت شد و تصور مي كنيم اروپايي ها به روشني فهميده باشند كه ما از غني سازي بعد از اعتمادسازي دست برنمي داريم.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درخصوص ارتباط مسئله هسته اي ايران با لابي صهيونيست ها گفت: اين مسئله با لابي  صهيونيست ها بي ارتباط نيست؛ اگر مشكل ما حقوقي، فني و تكنيكي باشد قابل حل است و آژانس هم كرارا اعلام كرده كه ما از مقاصد صلح آميز انحرافي نداشته ايم و علت اين كه ما NPT را اجرا مي كنيم و در سايت ها هم بر روي مأموران آژانس باز است مشخص مي كند كه ما هيچ
قصد غيرصلح آميزي نداريم و بعضي از محافل دوست دارند از اين مسئله بحران سازي كنند و رژيم صهيونيستي در صدر آن قراردارد.
آصفي در پاسخ به اين كه چه اتفاقي رخ داده كه در مذاكرات ايران و اروپا انگليسي ها اظهارات جديدي را بيان مي كنند گفت: شايد اروپا تصور مي كرد كش دادن موضوع و يا ارائه بعضي امتيازات ما را منصرف مي كند (ايرباس دادن كه يك چيز تجاري است! ما با اصل تحريم ها مخالفيم) ما از ابتدا گفته ايم امتياز نمي خواهيم و حقوق خود را مي خواهيم و در سفر اخير آقازاده به اروپا و سفر اخير روحاني به كشورهاي آلمان و فرانسه اعلام شد كه نه ادامه مذاكرات پذيرفتني است و نه ارائه امتياز به جاي حقوق ايران. بايد مذاكرات را تا نهم و دهم مارس ادامه دهيم تا كميته ها پس از جلسه براي كميته راهبري كه در اواسط مارس تشكيل مي شود گزارش جامعي داشته باشند.
آصفي تاكيد كرد: در دكترين دفاعي ما دستيابي به سلاح جايي ندارد و علت همكاري گسترده ما با آژانس همين است.حالا توپ در زمين آنهاست كه فرمولي ارايه دهند كه چگونه ما مثل خيلي از كشورهاي ديگر كه فناوري هسته  اي دارند اما به دنبال بمب هسته اي نيستند اين فناوري را در اختيار داشته باشند.اگر بهانه تراشي نباشد كه اعلام كرديم بهانه تراشي پذيرفتني نيست.
آصفي همچنين ديدار روحاني با يك هيات آمريكايي در تونس را تكذيب كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا افراد گروه القاعده كه در ايران دستگير شده اند به كشورهايشان برگردانده مي شوند گفت: وزارت اطلاعات بايد ابتدا بررسي كند كه نوع جرايم اين افراد چيست و مشخص شود كه وضعيت پرونده  چگونه است و بعد تصميم گيري خواهد شد.
وي همچنين از دستگيري يك قاچاقچي به وسيله مقامات آمريكايي با نام ايراني و مقيم انگلستان اظهار بي اطلاعي كرد.

حداد عادل :
اظهارات آيت الله جنتي درخصوص مجلس هفتم
از سر دلسوزي بوده است
گروه سياسي:عماد افروغ، رييس كميسيون فرهنگي در جلسه ديروز مجلس در تذكر آيين نامه اي گفت: اگر تحقيق و تفحص از مركز مشاركت امور زنان به موقع انجام مي شد شاهد جعل پراكني مسئولين اين سازمان عليه كميسيون فرهنگي مجلس نبوديم.
حداد عادل در پاسخ به وي افزود: علت اينكه اين تحقيق و تفحص در دستور كار مجلس قرار نگرفت را سؤال خواهم كرد و مشكل را پي گيري مي كنم انشاءالله بعد از رسيدگي بودجه سال ۸۴ در دستور كار قرار خواهد گرفت. شايان ذكر است عماد افروغ روز گذشته بر اثر سكته قلبي راهي بيمارستان شد.محمدرضا باهنر در آغاز جلسه عصر روز گذشته مجلس گفت: به رغم آنچه كه خبرگزاريها منتشر كرده اند عماد افروغ ناراحتي قلبي داشته است و اكنون ايشان در CCU بيمارستان بستري است و حال ايشان رو به بهبودي است.
محصل همداني رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نيز نسبت به انتقاد يكي از نمايندگان مجلس در چگونگي انتخاب اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضاييه گفت: آن نماينده اي كه نسبت به اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضاييه اعتراض دارد در اين هيات راي نياورده و آ نچه بيان مي كند كذب است و تكذيب مي شود.حداد عادل پاسخي به اين تذكر نداد.
حشمت الله فلاحت پيشه هم نسبت به اظهارات آيت الله جنتي مبني بر اينكه نمايندگان مجلس هفتم مواظب باشند تا قضيه شهرام جزايري در مجلس تكرار نشود تذكر داد. حداد عادل در پاسخ به وي افزود: اظهارات آيت الله جنتي درخصوص مجلس هفتم از سر دلسوزي بوده است. اگر مورد خاصي در مجلس بوده خوب است كه مطرح كنند و مطمئن باشند كه مجلس آنرا رسيدگي مي كند.

اخبار كوتاه
برگزاري سيزدهمين اجلاس علماي شيعه و سني افغانستان
گروه سياسي : سيزدهمين مجمع علماي شيعه و سني افغانستان با حضور علماء معظم شيعه و سني آن ديار و مقامات بلندپايه سياسي و مذهبي جمهوري اسلامي ايران از يازدهم لغايت چهاردهم اسفند ماه به مدت سه روز در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.در اين اجلاس علاوه بر بحث و تبادل نظر شخصيت هاي مذهبي و سياسي و گفتگوهاي متعددي كه در فضاي اجلاس امكان آن فراهم آمده محورهايي نظير افغانستان و همسايگان، جهان اسلام، چالش و راهكارها، نقش قانون اساسي جديد افغانستان در سرنوشت مردم، افغانستان، انتخابات و مردم سالاري، اسلام و سكولاريزم در افغانستان، تقريب مذاهب اسلامي و ايجاد تحكيم و تعميق وحدت در جهان اسلام، علما و وظيفه پاسداري از مرزهاي اعتقادي و فرهنگي سياسي، رسالت حياتي روحانيت در شرايط حساس كنوني افغانستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.اين مجمع به همت و ابتكار دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در امور افغانستان شروع به كار نموده و به كار خود ادامه مي دهد.
باهنر: مجلسي كه دولت با آن هماهنگ نباشد، كارايي ندارد
ايسنا: دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در جلسه شوراهاي استان هاي اين تشكل، هماهنگي دولت و مجلس را براي خدمات رساني به مردم يك ضرورت خواند و گفت: ناهماهنگي دولت با مجلس براي كشور مشكل ساز خواهد بود.
مهندس محمدرضا باهنر، يادآور شد: مجلسي كه دولت با آن هماهنگ نباشد، كارايي چنداني نمي تواند داشته باشد.
وي افزود: اگر اصول گرايان در انتخابات رياست جمهوري موفق شوند بايد پاسخگوي مطالبات مردم باشند، زيرا هيچ گونه بهانه اي براي ناكارآمدي وجود ندارد و نمي توان ناكارآمدي را به گردن ديگران انداخت.
دستگيري چند تن از كاركنان حفاظت اطلاعات به اتهام جعل اسناد
ايسنا: سخنگوي قوه قضائيه از دستگيري اعضاي باند جاعلان سند، شناسنامه، مدرك دانشگاهي و... و دست داشتن چند تن از كاركنان حفاظت اطلاعات چند سازمان در اين باند خبر داد. جمال كريمي راد اظهارداشت: تعدادي از اعضاي باندهاي جعل اسناد مالكيت، شناسنامه، مدارك دانشگاهي، گواهي نامه راهنمايي و رانندگي و كساني كه ۲۰۰ مهر را جعل كرده بودند، دستگير شدند. كريمي راد ادامه داد: حفاظت اطلاعات اداره ثبت، مدير حراست مخابرات استان تهران و دو نيروي مامور در يكي از حفاظت اطلاعات ها، از متهمان اين پرونده هستند.
سيزدهمين اجلاس مجلس خبرگان ۲۵ اسفند در تهران برگزار مي شود
سيزدهمين اجلاس رسمي  خبرگان رهبري در بيست و پنجم اسفند ماه سال ۸۳ به مدت سه روز در ساختمان قديمي  مجلس شوراي اسلامي  برگزار مي شود.
آيت الله ايلامي، عضو مجلس خبرگان رهبري، با اعلام اين خبر افزود: صحبت هايي بود كه ساختمان قديمي مجلس شوراي اسلامي، به مجلس خبرگان واگذار شود ولي به علت اين كه اجلاس خبرگان در طول سال بيش از دو بار برگزار نمي شود، اين تصميم محقق نشد و قرار شد به نهادهاي ديگر واگذار شود.
تفاهمنامه همكاري قوه قضائيه و وزارت ارتباطات امضا شد
فارس: رئيس قوه قضائيه در ديدار وزير ارتباطات، گسترش همكاري قوه قضائيه و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را جهت دستيابي به نظام قضائي مكانيزه ضروري خواند. به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه  هاشمي  شاهرودي روز گذشته در اين ديدار با اشاره به تلاش قوه قضائيه براي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در محاكم قضائي گفت: اتوماسيون كردن محاكم قضائي، اجراي سيستم قضائي يكپارچه و ذخيره سازي اطلاعات پرونده هاي قضائي از برنامه هاي مهمي  است كه قوه قضائيه با هدف كوتاه شدن فرايند دادرسي در صدد تحقق آن است. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در اين ديدار بر آمادگي اين وزارتخانه  براي همكاري با دستگاه قضائي تأكيد كرد.
در پايان اين ديدار تفاهم نامه همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و قوه قضائيه با حضور رئيس قوه قضائيه به امضاي مسئولان عالي دو طرف رسيد.

پيكر امام جمعه مشهد در بهشت رضا (ع) به خاك سپرده شد
ايسنا: پيكر امام جمعه مشهد صبح روز گذشته با حضور مردم از مقابل دفتر وي تا حرم حضرت امام رضا (ع) و سپس بهشت رضا (ع) تشييع و به خاك سپرده شد.در مراسم تشييع پيكر آيت الله سيدمهدي عبادي، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني به نمايندگي از مقام معظم رهبري، آيت الله توسلي به نمايندگي از رييس جمهور، بشارتي به نمايندگي از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله واعظ طبسي، آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان و استاندار خراسان رضوي حضور داشتند.
خاتمي: علاقمند به صدور تكنولوژي به مالي هستيم
ايسنا: سيد محمد خاتمي امروز مختار اووان، وزير امور خارجه و همكاريهاي بين المللي مالي را به حضور پذيرفت.رئيس جمهور كشورمان در اين ديدار به سابقه فرهنگي و مدني مالي اشاره كرد و اين كشور را داراي تمدن برجسته و دروازه ورود اسلام به قاره آفريقا معرفي كرد.رئيس جمهور با اشاره به سفر اخير خود به مالي اظهار اميدواري كرد با اجرايي شدن توافقات صورت گرفته، روابط دو كشور و نيز همكاريهاي منطقه اي و بين المللي وارد مرحله جديدي گردد.
خاتمي  همچنين بر همكاري تهران -باماكو در زمينه هاي آموزش فني و حرفه اي، كشاورزي و انرژي بر اساس احترام متقابل دو كشور تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقمند به صدور تكنولوژي به جاي كالا به كشور مالي است.
اعلام نتيجه تفحص از سازمان مديريت ، دوماه ديگر
ايسنا: عضو هيات تحقيق و تفحص از سازمان مديريت و برنامه ريزي، گفت: بيشتر شكايت هاي ارائه شده به كميته درباره آزمون ها و استخدام هاي انجام گرفته و عدم پرداخت درست مطالبات بازنشستگان است. «محمد علي مقنيان» درباره روند كار هيات تحقيق و تفحص از سازمان مديريت افزود: به دليل بررسي بودجه در مجلس تا حدودي در كار اين هيات وقفه افتاده است. در اين راستا نامه هايي كه به سازمان هاي مختلف از جمله سازمان هاي نظارتي نوشته شده اكثرا پاسخ هاي مناسبي داده اند. عضو هيات تحقيق و تفحص از سازمان مديريت ادامه داد: براساس اين برنامه زمان بندي كه پيش بيني شده اميد است تا در پايان ارديبهشت ماه كميته به نتيجه نهايي برسد و گزارش نتيجه عملكرد خود را به مجلس بدهد و چون هنوز بررسي ها ادامه دارد نمي توان گفت در سازمان ها تخلفي صورت گرفته يا خير.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل:
طرح خروج سوريه از لبنان براي خلع سلاح حزب الله است
فارس: مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: قطعنامه ۱۵۵۹ شوراي امنيت در تاكيد بر خروج سوريه از لبنان، طرح آمريكا بود تا بدين وسيله حزب الله را خلع سلاح كند و منفذي براي تنفس اسرائيل باز كند.علي اكبر ولايتي با بيان اين مطلب در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان افزود: كشورهاي اسلامي خصوصا سوريه و لبنان دوستان ما هستند و ما نبايد با طرح توطئه اي كه براي شكستن حلقه مقاومت از سوي آمريكا ارايه شده هم صدا شويم بلكه بايد با آن مخالفت كنيم.
اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت ارتحال
امام جمعه مشهد
فارس: جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پيام تسليتي ارتحال امام جمعه و نماينده محترم مردم مشهد در مجلس خبرگان را موجب تاسف و تاثر عميق عنوان كرد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين اطلاعيه آورده است: اين مجاهد خستگي ناپذير سراسر عمر با بركت خويش را در راه ترويج فرهنگ اسلام ناب محمدي صرف كرده در اين راه دو فرزند خويش را تقديم اسلام و انقلاب نمود.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ارتحال اين عالم جليل القدر را به حضرت بقيه الله الاعظم «ارواحناله الفداه» ،مقام معظم رهبري «مدظله العالي» ، مراجع عظام تقليد «دامت بركاتهم» ، حوزه هاي علميه، به خصوص حوزه علميه مشهد، عموم مردم متدين استان خراسان و همچنين به بيت مكرم خاصه اخوان گرامي و فرزندان محترم ايشان تسليت عرض نموده از خداوند منان براي روح پرفتوح آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي نمايد.
براساس گزارش جامع سازمان مديريت كشور:
ميانگين تعداد وزارتخانه هاي ۱۷ كشور توسعه يافته جهان ۱/۱۷ است
فارس: گزارش جامع سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور كه براي اصلاح تشكيلات دولت تهيه شده است، نشان مي دهد هيچ يك از كشورهاي پيشرفته جهان از سيستم وزارتخانه براي تشكيلات اطلاعاتي خود استفاده نمي كنند.
در اين گزارش وضعيت وزارتخانه هاي ۱۷ كشور توسعه يافته و مهم جهان شامل آلمان، اسپانيا، آمريكا، ايتاليا، انگليس، پرتغال، بلژيك، دانمارك، روسيه، ژاپن، سوئد، فرانسه، كانادا، نروژ، هلند و يونان مورد بررسي قرار گرفته است كه براساس آن در ميان اين كشورها فرانسه با ۲۸ وزارتخانه داراي بيشترين و ژاپن با ۱۲ وزارتخانه داراي كمترين وزارتخانه است. همچنين تعداد ميانگين وزارتخانه هاي اين كشورها ۱/۱۷ وزارتخانه محاسبه شده است. براين اساس همه كشورهاي مذكور به استثناي كشور ژاپن داراي وزارت دفاع هستند. همچنين هر ۱۷ كشور پيشرفته جهان داراي وزارت امور خارجه هستند. نكته قابل توجه ديگري كه در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته آن است كه هيچ يك از كشورهاي مذكور داراي وزارتخانه اي تحت عنوان «وزارت اطلاعات» نيستند.
امام موسي صدر در زندان هاي ليبي است
ايسنا: موسسه فرهنگي - تحقيقاتي امام موسي اعلام كرد: همه شواهد، قرائن و اخباري كه درباره امام موسي صدر رسيده است حاكي از اسارت و زنده بودن امام موسي صدر در زندان هاي ليبي است.موسسه فرهنگي - تحقيقاتي امام موسي صدر افزود: خانواده امام موسي صدر در شكايت خود به كميسيون اصل نود مجلس، خواستار پيگيري همه جانبه اين قضيه توسط دولت جمهوري اسلامي و مجلس شوراي اسلامي و كشف حقيقت آزادسازي امام موسي صدر و مجازات عاملان شده است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |